Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 765968
Elevació a definitiu del Reglament que regula l’accés i ús de l’Espai Empresarial de l’Àrea de Desenvolupament Local del Consell Insular de Formentera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Insular de Formentera, en sessió de caràcter Ordinari de 25 de novembre de 2022, va adoptar, entre d'altres, el següent acord:

“2.4.- PRP2022/785. DONAR COMPTE AL PLE DE L'ELEVACIÓ A DEFINITIVA DEL REGLAMENT QUE REGULA L'ACCÉS I ÚS DE L'ESPAI EMPRESARIAL DE L'ÀREA DE DESENVOLUPAMENT LOCAL DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

El secretari dona compte de l'elevació a definitiva del reglament que regula l'accés i ús de l'Espai Empresarial de l'Àrea de Desenvolupament Local del Consell Insular de Formentera.

“DONAR COMPTE AL PLE DE L'ELEVACIÓ A DEFINITIVA DEL REGLAMENT QUE REGULA L'ACCÉS I ÚS DE L'ESPAI EMPRESARIAL DE L'ÀREA DE DESENVOLUPAMENT LOCAL DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

El secretari dona compte, conforme a l'article 161 del Reglament orgànic del Consell Insular, de l'elevació a definitiva de l'aprovació inicial del Reglament regulador de l'accés i l'ús de l'Espai Empresarial de l'Àrea de Desenvolupament Local del Consell Insular de Formentera.

La tramitació d'aquest expedient s'inicià mitjançant acord de la Junta de Govern del Consell Insular de Formentera de data 25 d'agost de 2022 pel qual s'acordà l'inici del procediment per a l'aprovació del Reglament regulador de l'accés i l'ús de l'Espai Empresarial de l'Àrea de Desenvolupament Local del Consell Insular de Formentera i, a la vegada, s'aprovà la consulta pública prèvia a l'aprovació del reglament per part del Ple de la corporació. Posteriorment, per acord del Ple de la corporació en sessió de 30 de setembre de 2022, s'aprovà inicialment el Reglament que regula l'accés i ús de l'Espai Empresarial de l'Àrea de Desenvolupament Local del Consell Insular de Formentera, i es procedí a la seva exposició pública, mitjançant anunci al Butlletí Oficial de les Illes Balears número 137 de data 22 d´octubre de 2022, i al Tauler virtual d'anuncis de la pàgina web del Consell www.conselldeformentera.cat. També es donà audiència a les persones interessades en els terminis indicats, tal i com consta a l'expedient.

L'Institut Balear de la Dona, a petició per la presidenta del Consell Insular de Formentera en data 27 d'octubre de 2022, ha realitzat l'informe preceptiu (IBD_281/22_IG), de data 3 de novembre de 2022, amb RGENT 2022/32020 del Consell Insular de Formentera de 7 de novembre de 2022, sobre aquest Reglament, d'acord amb l'establert a l'article 5.3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones, demanant que en la redacció de la norma s'introduexin els següents suggeriments:

“[...]

Propostes de millora i recomanacions

Sens perjudici d'altres mesures que es considerin oportunes, es recomana que en la redacció de la norma s'introdueixin els següents suggeriments:

  • Que s'excloguin les sol·licituds de persones emprenedores o empreses sancionades o condemnades en els darrers tres anys perquè han exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma, tal i com s'indica a l'article 11, sobre la concessió d'ajuts públics de la Llei 11/2016.
  • Que s'inclogui com a criteri de valoració de les sol·licituds, la concessió de puntuació extra a les candidates que acreditin trobar-se en situació de víctima de violència de gènere o amb dificultats especials d'inserció laboral o en situacions de desavantatge social, tal i com s'especifica a l'article38.2 de la Llei 11/2016, amb l'objectiu que la norma tingui un impacte positiu de gènere i es promogui l'empoderament de les dones.

Sol·licitud informació

D'acord el que estableix l'article 10.1 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes «el Govern de les Illes Balears, l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i l'Institut Balear de la Dona han de vetlar per garantir la coordinació i la integració adequades de les accions en matèria d'igualtat de dones i homes, i han d'adoptar les mesures necessàries respecte d'això».

Es sol·licita que se'ns remeti una còpia de la redacció definitiva de la norma, per comprovar la inclusió de mesures i accions que contribueixin a la consecució de la igualtat d'oportunitats real entre dones i homes.

Aquest és el criteri de la tècnica que subscriu, sotmès no obstant a qualsevol altre millor fonamentat. [...]”

En aquest sentit, el Consell Insular de Formentera ha procedit a adoptar els suggeriments i incorporar-los al text del Reglament aprovat inicialment per tal que compleixi amb les recomanacions que s´indiquen al citat informe d´impacte de gènere.

Finalitzat el termini d'exposició pública i considerant que, tal com es desprèn de la comunicació del Registre General d'Entrada de data 22 de novembre de 2022, no consta que s'hagin registrat al·legacions fins a la data assenyalada.

En conseqüència, cal estar al següent:

Únic. Considerar aprovat definitivament el Reglament regulador de l'accés i l'ús de l'Espai Empresarial de l'Àrea de Desenvolupament Local del Consell Insular de Formentera,   incorporant l´informe de l'Institut Balear de la Dona, tot això segons l'acord del Ple de la corporació de data 30 de setembre de 2022, on s'aprovà inicialment, i procedir la publicació integra al BOIB, al tauler d'anuncis i a la pàgina web del Consell Insular de Formentera, als efectes de la seva entrada en vigor a partir de la publicació, tot de conformitat amb la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

 

Formentera, amb data de la signatura electrònica (16 de desembre de 2022)

El secretari Angel Custodio Navarro Sánchez

 

ANNEX Reglament regulador de l'accés i l'ús de l'Espai Empresarial de l'Àrea de Desenvolupament Local del Consell Insular de Formentera

Exposició de motius

Les entitats locals són competents per promoure tota classe d'activitats i prestar serveis públics que contribueixin a satisfer les necessitats i aspiracions de la comunitat veïnal, com és el desenvolupament econòmic local (art. 25.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local i art. 29.2.t de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears; i d'acord amb la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars).

Les polítiques i actuacions de suport a la creació i posada en marxa de les empreses, així com a la consolidació de les ja existents, contribueixen de manera important a la generació d'ocupació, riquesa i creixement econòmic local, tan necessari i urgent en moments com els actuals per fer front a la greu situació econòmica que travessam.

Entre les principals barreres que hi ha a l'hora de crear una empresa destaquen:

  • La manca de recursos economicofinancers que permetin iniciar l'activitat.
  • El desconeixement dels aspectes normatius en relació amb l'activitat (normes, tributs, tràmits, etc.).
  • La manca de formació i d'habilitats tècniques per l'acompliment correcte de l'activitat, sobretot en els aspectes relatius a la gestió.

A més de tot això, una de les qüestions més problemàtiques a l'hora de culminar el projecte empresarial és la manca d'un espai físic en el qual desenvolupar l'activitat. En molts de casos, la manca d'avals amb els quals garantir un crèdit que permeti accedir als locals en propietat, o l'elevat preu en els arrendaments d'aquests, fa desistir a un bon nombre de persones emprenedores a l'hora de portar endavant la seva empresa.

És per això que és necessari intentar eliminar tots els condicionants que frenen les decisions de creació d'empreses i facilitar que les entitats locals disposin d'algunes eines eficaces per aconseguir aquest objectiu.

El Consell Insular de Formentera, a través de l'Àrea de Desenvolupament Local, considera un objectiu prioritari fomentar la iniciativa empresarial de l'illa ajudant les persones emprenedores a posar en marxa els seus projectes, i a les petites i mitjanes empreses locals amb dificultats a aconseguir la seva viabilitat i consolidació.

A la consecució d'aquest objectiu s'orienta la creació de l'Espai Empresarial de l'Àrea de Desenvolupament Local, que vol ser germen i marc per a la promoció i desenvolupament d'iniciatives empresarials en l'àmbit local insular i contribuir a diversificar l'estructura productiva, afavorir la instal·lació d'empreses de caràcter desestacionalitzador i innovador, fomentar la cooperació empresarial a través de l'intercanvi d'informació i experiències entre empresaris i emprenedors, crear oportunitats d'ocupació i negoci i millorar-ne els avantatges competitius.

TÍTOL I DISPOSICIONS GENERALS

Article 1

Objecte i règim jurídic

1. És objecte d'aquest Reglament regulador de l'accés, l'ús i el funcionament de les infraestructures i serveis oferts per l'Espai Empresarial de l'Àrea de Desenvolupament Local del Consell Insular de Formentera (d'ara endavant EEADL), d'acord amb el que estableix l'article 4.1.a de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i en les competències assenyalades en l'article 25.1 d'aquesta Llei i en l'article 29.2 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i també, de conformitat amb la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

2. La prestació de serveis s'ha de regir pel que disposa la legislació estatal i autonòmica aplicable en la matèria i per les disposicions d'aquest Reglament.

Article 2

Definició i modalitats de serveis

1. L'EEADL és un instrument al servei dels emprenedors i les petites i mitjanes empreses locals per facilitar-los l'establiment, arrencada i consolidació, ajudant-los a cobrir les seves necessitats bàsiques i permetent millorar-ne les expectatives de supervivència, oferint, d'una manera integrada, infraestructures municipals on instal·lar-se o bé realitzar algunes de les seves activitats, així com prestant-los serveis d'assessorament, tutela i formació en gestió empresarial.

2. Modalitats de servei:

a. Ús d'espais de treball individual adscrits a l'EEADL.

b. Cessió d'espais de treball individual adscrits a l'EEADL a persones emprenedores i empreses, amb accés a serveis comuns com ara banys, neteja, llum, internet, servei de reprografia (amb un nombre limitat mensual de 200 fotocòpies/impressions per persona beneficiària), i servei de tutela, acompanyament i formació empresarial.

 

Article 3

Relació d'espais adscrits a l'EEADL

1. La relació dels espais adscrits a l'EEADL es publicarà en el web de l'ADL i, com a mínim, se n'ha de facilitar la següent informació:

  • Nom de l'espai.
  • Ubicació de l'espai.
  • Modalitat de servei que s'hi pot sol·licitar.
  • Disponibilitat de l'espai i/o nombre de places disponibles.

2. Els espais adscrits a l'EEADL participen del caràcter de bé de domini públic, d'acord amb el que disposa l'article 4 del Reial decret 1372/86, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament de béns de les entitats locals.

Article 4

Règim econòmic

Els beneficiaris han d'abonar el preu públic que s'estableix a l'Ordenança reguladora del preu públic per a la prestació de serveis a l'Espai Empresarial de l'Àrea de Desenvolupament Local del Consell Insular de Formentera.

 

TÍTOL II  ÚS D'ESPAIS

Article 5

Beneficiaris

Qualsevol persona física o jurídica, associació, entitat pública o privada que ho requereixi per al desenvolupament de les seves activitats.

 

Article 6

Procediment d'ús

1. S'ha de sol·licitar l'ús de l'espai de treball individual depenent de l'EEADL mitjançant la presentació del model normalitzat on consti la data o els períodes d'utilització, la finalitat de l'ús de l'espai i el nombre previst d'usuaris, alumnes i/o assistents.

2. En qualsevol cas, és facultat de l'ADL del Consell Insular de Formentera l'atorgament o denegació de les sol·licituds, de forma expressa, tenint en compte a l'objecte, l'oportunitat de la petició i la disponibilitat de l'espai de treball. De la mateixa manera, es pot revocar l'autorització concedida sempre que intervingui un preavís mínim de cinc dies i l‘ús de l'espai tengui una finalitat institucional, un interès social o un patrocini oficial.

3. En la utilització dels espais de treball individual i altres espais relacionats s'han d'assumir els compromisos d'ús correcte i cura de les instal·lacions i respondre dels danys i desperfectes ocasionats.

 

TÍTOL III CESSIÓ DE LLOCS DE TREBALL INDIVIDUAL DE L'ESPAI EMPRESARIAL DE L'ÀREA DE DESENVOLUPAMENT LOCAL DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Capítol I Disposicions generals

Article 7

Serveis

La cessió de l'EEADL ha d'incloure en el preu les següents prestacions:

1. Despeses de conservació, manteniment i neteja de les instal·lacions.

2. Recepció, únicament en les instal·lacions de l'ADL de la venda des Brolls 53, a Sant Francesc de Formentera.

3. Domiciliació postal.

4. Accés a internet a la velocitat disponible.

5. Servei de reprografia (amb un nombre limitat mensual de 200 fotocòpies/impressions per persona beneficiària).

6. Electricitat, llum, aigua i aire condicionat (fred/calor).

7. Dotació de mobiliari i equipament bàsic d'oficina.

8. Accés a banys comuns.

9. Ús de la sala de reunions de les oficines de l'ADL de la venda des Brolls 53, a Sant Francesc de Formentera, segons disponibilitat.

10. Serveis gratuïts d'acompanyament, tutela i formació, com ara:

  • Orientació per a la maduració de la idea de negoci.
  • Acompanyament en l'elaboració del pla d'empresa amb la finalitat d'avaluar la viabilitat del projecte.
  • Orientació en la cerca de fonts de finançament, facilitant l'accés en condicions preferents gràcies a convenis de col·laboració amb entitats financeres.
  • Acompanyament en la tramitació administrativa i l'alta telemàtica de les empreses.
  • Seguiment i tutela de les empreses i persones emprenedores instal·lades.
  • Formació sobre temes relacionats amb la gestió de l'empresa.
  • Informació sobre ajudes i subvencions, així com les passes necessàries per tramitar-les.
  • Promoció de les empreses a través de les tecnologies de la informació i xarxes socials.
  • Qualsevol altra activitat que es requereixi relacionada amb la consolidació empresarial.

Article 8

Beneficiaris

1. Poden sol·licitar la instal·lació a l'EEADL per temps determinat totes les persones, físiques o jurídiques, promotores d'un projecte empresarial en fase de creació o ja en funcionament que sigui considerat com a viable tècnicament i econòmica, i que compleixi els requisits exigits.

2. Es pot optar a fer ús d'un màxim d'un espai de treball per sol·licitud sense límit d'usuaris sempre que l'ocupació no sigui simultània. S'han de comunicar formalment les persones que hi tendran accés per candidatura, detallar-ne noms i llinatges, DNI/NIE i dades de contacte. També es comunicarà qualsevol modificació en la relació de persones que facin ús de l'espai de treball individual adjudicat.

Posteriorment a l'ocupació efectiva de l'espai de treball, es podrà ampliar el nombre d'espais a dos a petició de la persona o empresa adjudicatària. L'acceptació o desistiment d'aquesta sol·licitud d'ampliació s'ha de comunicar al sol·licitant, i dependrà de la disponibilitat d'espais de treball individual i de les característiques del projecte o de l'activitat empresarial, i estarà lligada a la durada del conveni inicial, i en coincidirà la data de finalització.

3. Han de ser microempreses, segons la definició que estableix l'article 2.3 de l'annex I del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió Europea.

4. Queden excloses les sol·licituds de persones emprenedores o empreses següents:

a. L'activitat de les quals generi externalitats que perjudiquin el funcionament normal de l'EEADL i el de la resta d'empreses i persones emprenedores ubicades en aquest espai, o que pel seu objecte, risc o característiques es considerin incompatibles amb les finalitats de l'Espai Empresarial.

b. L'activitat de les quals sigui incompatible amb el règim d'ús compartit de l'Espai Empresarial, per la cessió en la modalitat d'espai de treball individual dins l'espai compartit.

c. L'activitat principal o accessòria de les quals impliqui emmagatzematge.

d. Quan en el moment d'accés a l'EEADL estiguin ocupant o tenguin reconegut el dret a ocupar un altre espai públic subvencionat o de preu subvencionat.

e. Que disposin d'un altre espai apte per realitzar l'activitat empresarial, tret que acreditin la necessitat o utilitat d'accedir a l'espai de treball de l'EEADL.

f. Que tenguin pendents deutes amb qualsevol administració o incompleixin qualsevol normativa legal susceptible d'infracció o sanció.

g. Que hagin ocupat un espai de treball individual adscrit a l'EEADL durant els darrers tres anys.

h. Que hagin estat sancionades o condemnades en els darrers tres anys perquè han exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma, tal i com s'indica a l'article 11, sobre la concessió d'ajuts públics de la Llei 11/2016.

 

Capítol II Procediment d'accés

Article 9

Convocatòria, publicitat, concurrència i borsa de sol·licitants

1. Per accedir a l'EEADL s'estableix un sistema de convocatòria oberta de forma permanent mitjançant aquest Reglament, que permetrà la presentació de sol·licituds per part dels usuaris de forma contínua.

2. El present Reglament, les condicions d'accés, els criteris de valoració, els espais de treball individual disponibles en cada moment, els requisits tecnològics dels equips i la resolució del procés de valoració es publicaran en la seu electrònica del Consell Insular de Formentera i també en la seu electrònica i en el tauler d'anuncis que hi ha a l'Àrea de Desenvolupament Local. Aquesta publicació tendrà efectes de notificació als sol·licitants segons l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques

3. Les sol·licituds es valoraran individualment. A les que obtinguin la puntuació mínima se'ls adjudicarà l'espai de treball sol·licitat per ordre de puntuació obtinguda. Les sol·licituds aprovades que no obtinguin espai s'integraran en una borsa de sol·licitants. La resta en queden excloses.

4. Els projectes han de tenir una vigència de dotze mesos a comptar de la data d'inclusió. La borsa s'actualitzarà permanentment amb els nous projectes admesos i es reordenarà segons la puntuació obtinguda.

5. Quan hi hagi un espai de treball disponible, es comunicarà per ordre de puntuació obtinguda en la borsa. Si hi ha interès, s'han de complir tots els requisits establerts en les bases i presentar en el termini de deu dies la documentació requerida per a l'ingrés no aportada en el seu moment o que hagi sofert modificacions.

6. L'organització pot reservar de manera discrecional el nombre d'espais de treball que consideri necessaris per al desenvolupament de projectes concursos o actuacions similars que permetin accedir als projectes i/o empreses guanyadores a l'EEADL en condicions avantatjoses.

 

​​​​​​​Article 10

Comissió de valoració i seguiment

1. Es crearà una comissió de valoració i seguiment de sol·licituds que tendrà les següents funcions:

  • Avaluar, qualificar i informar sobre les sol·licituds presentades.
  • Adjudicar els espais de treball disponibles a l'EEADL.
  • Confeccionar i actualitzar la borsa de sol·licitants.
  • Comunicar l'adjudicació dels espais de treball, la integració a la borsa de sol·licitants o l'exclusió.
  • Iniciar el procés d'imposició de sancions.
  • Emetre informes sobre resolució de convenis, pròrrogues i qualsevol dubte o qüestió que susciti aquest Reglament.
  • Qualsevol funció que derivi de l'execució del Reglament.

2. Estarà integrada per:

o La persona titular de la presidència de la comissió: el cap o coordinador de l'ADL o la persona nomenada pel conseller responsable de l'ADL.

o Dos vocals: personal tècnic de l'ADL.

3. Per majoria, es designarà un vocal per fer les funcions de secretari o secretària. Tots els membres tenen veu i vot. En els supòsits d'empat, el president tendrà vot de qualitat.

4. Es fomentarà la composició equilibrada entre dones i homes integrants de la Comissió de Valoració i Seguiment, segons el que estableix l'article 4 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

5. La Comissió de Valoració i Seguiment es reunirà amb caràcter ordinari de forma semestral per avaluar i qualificar les sol·licituds presentades i amb caràcter extraordinari quan sigui necessari.

Article 11

Presentació de sol·licituds i documentació

1. El procediment s'iniciarà a petició de la persona emprenedora o empresa interessada en qualsevol dels registres o mitjans i formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. Els models de sol·licitud estaran disponibles, com a mínim, a les oficines de l'ADL i a la seva web.

3. Si, durant el procés, la Comissió de Valoració i Seguiment considera que la documentació i/o informació aportada no és suficient i/o té defectes, es notificarà als sol·licitants i es concedirà un termini de deu dies hàbils per fer-ne la rectificació i/o millora, amb l'advertiment que en cas contrari s'entendrà que hi renuncien.

Article 12

Documentació exigida

1. Per accedir al procés de selecció és necessari fer una entrevista presencial als sol·licitants, abans de presentar la següent documentació:

a) Formulari de sol·licitud d'accés totalment emplenat.

2. Per accedir a l'EEADL en el supòsit de ser persona adjudicatària:

a. Si es tracta de persones físiques: fotocòpies compulsades del DNI/NIE, alta a Hisenda i alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms de la Seguretat Social o equivalent.

b. Si es tracta de persones jurídiques: fotocòpies compulsades del NIF i l'escriptura de constitució degudament inscrita en el Registre Mercantil quan aquest requisit sigui exigible d'acord amb la legislació mercantil que li sigui aplicable. Si no n'és, s'ha de presentar l'escriptura o el document de constitució, de modificació, estatuts o acta fundacional, en què constin les normes per les quals es regula l'activitat, i inscripció, si n'és el cas, en el corresponent registre públic. A més, s'ha d'aportar l'alta a Hisenda i les altes de Seguretat Social dels socis que aportin treball.

c. Quan s'actuï mitjançant un representant s'haurà d'aportar el DNI/NIE de la persona representant, així com el document fefaent acreditatiu de l'existència de la representació i de l'àmbit de les seves facultats per contractar amb l'administració pública, degudament inscrita, si n'és el cas, al Registre Mercantil.

d. Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social, o declaracions responsables o sol·licituds d'autorització de comprovació de dades amb les diferents administracions.

e. Document amb les dades necessàries per procedir a la domiciliació bancària.

f. Declaració responsable de compliment dels requisits mínims tecnològics en matèria de seguretat.

g. Documentació acreditativa o declaració responsable de compliment de la normativa legal vigent en matèria de prevenció de riscos laborals.

h. Documentació acreditativa de compliment de les circumstàncies que es valoren en l'article 13.3 del present Reglament. En el supòsit de no poder acreditar-les, la Comissió de Valoració i Seguiment decidirà si és causa de modificació de la puntuació inicialment assignada o d'exclusió del procés de selecció.

3. En el cas que l'empresa no estigui constituïda en el moment de la presentació de la sol·licitud, es permetrà la demora en la presentació de la documentació exigida, exceptuant la que es demana en els apartats d), e) i g) de l'apartat anterior, fins a un màxim de sis mesos des de l'inici de la cessió dels espais de treball adscrits a l'EEADL, amb l'obligació que les tasques que es duguin a terme fins a constituir-se siguin únicament relacionades amb la posada en funcionament de l'empresa.

Article 13

Barem de les sol·licituds presentades

1. El procés de barem estableix dues fases d'assignació de puntuació a les sol·licituds presentades. En la primera es valora el model de negoci amb una puntuació mínima d'un seixanta per cent de la puntuació total, i en la segona fase es valoren els criteris específics i en cap cas tendrà una ponderació superior al quaranta per cent sobre la puntuació total. Per no ser exclòs, és necessari obtenir com a mínim la meitat de la puntuació de la primera fase.

2. Els aspectes a valorar durant la primera fase són:

a. Coherència del model de negoci del projecte empresarial o empresa.

b. Coherència i capacitat tècnica i professional de les persones promotores amb el projecte i l'activitat empresarial.

c. Que desenvolupi una activitat empresarial considerada prioritària segons els criteris de valoració publicats d'acord amb l'article 9.2 d'aquest Reglament.

3. Els aspectes a valorar en la part específica són:

a. Antiguitat del projecte o empresa sol·licitant. Per calcular l'antiguitat de l'empresa es considerarà:

a. La data d'alta inicial en el règim especial de treballadors autònoms, en el supòsit que les persones sol·licitants siguin persones físiques.

b. La data d'atorgament de l'escriptura de constitució per part de la Notaria en el cas de les societats mercantils o la data de signatura del document privat entre les parts, en societats civils i comunitats de béns.

b. Sol·licitants pertanyents a col·lectius d'atenció preferent. S'atorgarà puntuació extra a les candidates que acreditin trobar-se en situació de víctima de violència de gènere o amb dificultats especials d'inserció laboral o en situacions de desavantatge social, tal i com s'especifica a l'article 38.2 de la Llei 11/2016, amb l'objectiu que la norma tingui un impacte positiu de gènere i es promogui l'empoderament de les dones.

c. Projectes promoguts per persones residents de l'illa o empreses amb domicili fiscal o social a Formentera.

d. Participació en programes o serveis dirigits a persones emprenedores o empreses promoguts per l'ADL.

e. Diversitat i sinergies de l'activitat empresarial respecte de les activitats empresarials instal·lades en els espais de treball individual adscrits a l'EEADL en modalitat compartida.

f. Projectes o empreses d'emprenedoria social.

g. Capacitat de presentació i argumentació del projecte o activitat empresarial en la documentació aportada.

4. Els criteris de pertinença a col·lectius d'atenció preferent, persones residents de l'illa de Formentera i participació en programes o serveis dirigits a persones emprenedores o empreses promoguts per l'ADL es valoraran en proporció al nombre total de persones promotores de cada sol·licitud.

A efectes d'aquest Reglament s'entén per persones promotores les que puguin acreditar la documentació requerida en l'article 12.2 a) i b).

5. En cas d'empat, s'atendrà a l'ordre de presentació de les sol·licituds.

 

​​​​​​​Article 14

Valoració, adjudicació, renúncia i recursos

1. El termini màxim per notificar la resolució al sol·licitant no excedirà els sis mesos des de la data d'entrada de la sol·licitud en el registre. Transcorregut aquest termini, es podran entendre desestimades les sol·licituds per silenci administratiu.

2. La Comissió de Valoració i Seguiment farà públiques les actes de valoració de les sol·licituds presentades. Les sol·licituds que tenguin condició d'adjudicatàries d'un espai de treball han d'acreditar en el termini de deu dies la documentació exigida en l'article 12.2 del present Reglament.

3. Si un sol·licitant renuncia a instal·lar-se a l'espai de treball assignat durant el període d'adjudicació, perdrà tots els drets. Igualment s'entendrà si finalitza el període per instal·lar-s'hi i no ho ha fet. En aquest cas, es comunicarà al projecte o empresa següent amb més puntuació de la borsa. La renúncia expressa pot presentar-se per qualsevol dels mitjans que en permeti la constància.

4. La resolució d'admissió o no admissió al servei i adjudicació d'espais de treball posa fi al procediment i finalitza la via administrativa, segons l'article 114.1.g), contra la qual es pot interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a comptar de la notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5. També es pot interposar directament recurs davant l'òrgan de la jurisdicció contenciosa administrativa que correspongui, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

6. La data d'inici de la cessió d'espais de treball a l'EEADL serà el primer dia hàbil del mes següent a la data de signatura del conveni de cessió d'espais de treball, sempre que hagin transcorregut com a mínim tres setmanes des del lliurament de la documentació requerida. En cas contrari, serà el primer dia hàbil del segon mes posterior al seu lliurament.

 

Capítol III Conveni de cessió d'espais de treball individual

Article 15 

Formalització

1. Una vegada publicada la resolució per la qual s'adjudica la cessió d'un espai de treball adscrit a l'EEADL i aportada la documentació exigida segons l'article 14.2 del present Reglament, s'ha de signar el conveni de cessió d'espais amb l'Àrea de Desenvolupament Local del Consell Insular de Formentera, en el qual quedarà fixada la data d'inici de la cessió.

Article 16

Durada

1. El conveni de cessió d'espai de treball té una durada d'un any, prorrogable anualment amb caràcter automàtic fins a un màxim de tres anys. S'ha de manifestar per escrit la intenció de no prorrogar el conveni, per qualsevol de les parts, fins un mes abans de l'extinció del conveni.

2. No obstant això, pot sol·licitar-se el desistiment del conveni mitjançant comunicació amb almenys un mes d'antelació.

3. Excepcionalment i per motius d'interès social, que han de ser valorats en cada cas concret, el conveni de cessió d'espais de treball pot ser prorrogat respectant el màxim permès per la Llei 40/2015 per a la consecució dels objectius prevists.

4. En finalitzar el conveni o qualsevol de les seves pròrrogues, l'usuari, sense necessitat de cap requeriment, ha de desocupar l'espai de treball sense cap dret indemnitzador a favor seu.

Article 17

Drets i deures dels usuaris

1. Drets dels usuaris.

Els usuaris tenen dret a rebre els serveis definits en aquest Reglament i concretament:

a. Al manteniment en òptimes condicions dels espais de treball adscrits a l'EEADL.

b. A què l'ADL es faci càrrec de la conservació, manteniment i neteja dels espais de treball adscrits a l'EEADL.

c. A què l'ADL vetli pel bon funcionament de l'EEADL, la qual rebrà els suggeriments que provinguin dels usuaris.

d. A què l'ADL preservi la confidencialitat davant tercers de les dades obtingudes tant de la documentació presentada amb la sol·licitud d'admissió, com del seguiment efectuat als projectes empresarials i a les empreses instal·lades a l'EEADL.

e. A romandre informats de les activitats que es desenvolupin a l'ADL que tenguin relació amb l'àmbit empresarial.

2. Són obligacions de les persones usuàries:

a. Accedir a l'ocupació efectiva de l'espai de treball assignat en un termini màxim de seixanta dies naturals des de la data fixada d'inici de la cessió al conveni. Si hi concorre causa justificada, el termini es podrà prorrogar a instàncies de la persona sol·licitant. La interrupció en l'ocupació per més de tres mesos suposa la fi de la prestació del servei, tret que, per causa degudament justificada, s'autoritzi a mantenir-la pel temps que s'estimi pertinent.

b. Abonar puntualment el preu públic estipulat en l'Ordenança fiscal pels serveis prestats per l'ADL.

c. Mantenir l'espai de treball assignat en condicions òptimes de conservació, permetre les visites d'inspecció necessàries per fer-ne la comprovació, i procedir a la seva devolució en les mateixes condicions en finalitzar el conveni de cessió, assumint qualsevol desperfecte ocasionat mitjançant la reposició o reparació del bé malmès.

d. Permetre l'execució de les obres de reparació, conservació o millora que ordeni l'ADL quan aquesta les consideri necessàries.

e. Tenir tots els permisos, llicències i autoritzacions necessaris per desenvolupar l'activitat, així com estar al corrent de pagament de les obligacions amb qualsevol administració.

f. Posar a la disposició de l'ADL tota la documentació que els sigui requerida a l'efecte de comprovar el nivell de consolidació que té o que va assolint la iniciativa empresarial.

g. Únicament poden fer ús de les instal·lacions i serveis de l'EEADL les persones adjudicatàries, així com les persones prèviament autoritzades, sempre que no ho facin de manera simultània.

h. Sol·licitar autorització expressa per col·locar fullets, cartells i altres elements publicitaris en l'EEADL.

i. Comunicar a l'ADL qualsevol avaria o deficiència que es produeixi en les instal·lacions que estigui utilitzant.

j. Complir les normes de seguretat, evacuació i desocupació de les instal·lacions en cas d'incendi o d'un altre esdeveniment que així ho justifiqui.

k. No pertorbar l'ambient de qualsevol espai adscrit a l'EEADL mitjançant renous, vibracions, olors o qualsevol altra causa que pugui afectar o produir molèsties a la resta d'usuaris.

l. No cedir ni arrendar l'espai de treball adjudicat i desenvolupar la mateixa activitat empresarial per a la qual hagi set aprovada la sol·licitud d'ingrés a l'EEADL. Qualsevol modificació de l'activitat ha de ser comunicada a la Comissió perquè aquesta l'aprovi.

m. No es poden fer activitats perilloses dins les instal·lacions de l'EEADL, ni introduir-hi matèries perilloses, insalubres, incòmodes, pestilents o inflamables prohibides per les normes legals o les pòlisses d'assegurança dels espais de treball adscrits a l'EEADL. Hi és prohibida l'entrada d'animals, a excepció dels animals guia.

n. Els usuaris han de respectar la normativa general en prevenció de riscos laborals. Així mateix, assumeixen el compromís de complir les recomanacions del Servei de Prevenció en l'àmbit de la seva competència, i sempre que es consideri que l'activitat que desenvolupen té transcendència a aquests efectes.

o. Dur a terme l'activitat empresarial.

p. No incórrer durant la vigència del conveni en cap de les causes d'exclusió establertes en l'article 8.4 del present Reglament.

L'adjudicatari és el responsable dels treballadors, clients, proveïdors i qualsevol persona relacionada que accedeixi a qualsevol espai adscrit a l'EEADL i incompleixi les obligacions abans descrites.

Article 18

Causes de resolució i extinció

El conveni s'extingirà quan se'n compleixi l'objecte, per desistiment del conveni d'acord amb l'article 16.2 d'aquest Reglament, o per incórrer en alguna de les causes de resolució establertes en l'article 51.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Article 19

Desocupació de l'espai de treball

1. Una vegada s'extingeixi el conveni de cessió per qualsevol de les causes establertes en l'article anterior, els adjudicataris han de deixar absolutament lliure i buit l'espai de treball a plena disposició de l'Àrea de Desenvolupament Local en el termini màxim de quinze dies a comptar de la data d'extinció del conveni.

2. En cas de desatendre l'obligació de desocupació en el termini establert, el Consell Insular de Formentera efectuarà aquesta desocupació en aplicació de les facultats reconegudes en el

Reglament de béns de les corporacions locals.

 

Capítol IV Normes de funcionament

Article 20

Horari

1. L'horari habitual d'obertura dels espais adscrits a l'EEADL és de 8 a 20 hores, de dilluns a divendres, durant els dotze mesos de l'any. Els dies de no obertura de l'EEADL s'han de regir pel calendari laboral general i local per a l'àmbit de les Illes Balears publicat anualment en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2. Per norma general, l'horari dels serveis prestats pel personal de l'ADL és de 9 a 14 hores.

Article 21

Tauler d'anuncis

1. A les instal·lacions de l'ADL hi ha el tauler d'anuncis. Així mateix, en el punt d'informació de l'EEADL les persones usuàries disposen de totes les disposicions de règim intern o de caràcter general que siguin d'interès.

2. S'estableix el correu electrònic com a via ordinària de comunicació amb les persones emprenedores i/o empreses que fan ús de l'espai de treball cedit de l'EEADL. Aquest ha de ser facilitat al personal gestor de l'ADL.

 

Capítol V Infraccions i sancions

Article 22

Infraccions

1. Són infraccions sancionables les accions o omissions contràries a les disposicions d'aquest Reglament, a les normes de règim intern o a les condicions de la cessió comeses per la persona adjudicatària vinculada a l'empresa.

2. Serà responsable de la comissió de la infracció la persona que la dugui a terme. En cas que l'actuació constitutiva d'infracció hagi set comesa per diverses persones conjuntament, hi respondran totes de manera solidària, d'acord amb el que estableix la legislació sobre el règim jurídic del sector públic.

3. Les infraccions i les faltes poden tenir el caràcter de lleus, greus i molt greus i la seva graduació serà determinada pel criteri de proporcionalitat que estableix l'article 29 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i es tipifica d'acord amb el següent:

Tenen la consideració de faltes lleus:

  • No mantenir en condicions òptimes de conservació els espais de treball o espais comuns per part dels usuaris.
  • Col·locar fullets, cartells i altres elements publicitaris a l'EEADL sense autorització prèvia.
  • Pertorbar l'ambient de qualsevol espai adscrit a l'EEADL per qualsevol mitjà.
  • No permetre les visites d'inspecció necessàries per comprovar l'estat de conservació dels espais de treball adscrits a l'EEADL.

Tenen la consideració de faltes greus:

  • L'impagament del preu públic estipulat en l'Ordenança fiscal pels serveis prestats durant un mes.

Tenen la consideració de faltes molt greus:

  • La no ocupació efectiva de l'espai de treball assignat en el termini màxim fixat en les obligacions d'aquest Reglament.
  • L'impagament del preu públic estipulat en l'Ordenança fiscal pels serveis prestats durant dos mesos.
  • No permetre l'execució de les obres de reparació, conservació o millora que ordeni l'ADL quan aquesta les consideri necessàries.
  • L'incompliment de la legislació laboral, fiscal o qualsevol obligació legal, amb expedients sancionadors i/o en via executiva davant les administracions competents.
  • Cedir o arrendar l'espai de treball adjudicat o desenvolupar-hi una activitat empresarial diferent de la que hagi estat valorada segons la sol·licitud d'ingrés a l'EEADL.
  • Fer activitats perilloses o introduir matèries perilloses, insalubres, incòmodes, pestilents o inflamables prohibides per les normes legals o les pòlisses d'assegurança dels espais de treball adscrits a l'EEADL, així com l'entrada d'animals, excepte els animals guia.
  • L'incompliment de la normativa general de prevenció de riscos laborals.
  • La falsificació de documentació per accedir als espais de treball adscrits a l'EEADL.

Article 23 Sancions

1. Per les faltes comeses pels usuaris s'imposaran les sancions que es relacionen a continuació, tenint en compte les circumstàncies agreujants o atenuants existents i el grau de negligència o d'imprudència:

a. Les faltes lleus se sancionaran amb prevenció per escrit a l'adjudicatari. En el cas d'una segona prevenció, tendran la consideració de faltes greus.

b. Les faltes greus se sancionaran amb prevenció per escrit i suspensió temporal del dret d'accés a l'espai de treball i altres espais de l'EEADL i, en el cas d'una tercera prevenció, tendran la consideració de faltes molt greus.

c. Les faltes molt greus se sancionaran amb l'expulsió de l'EEADL.

2. Les sancions s'imposaran sense perjudici de l'obligació de l'adjudicatari de reparar els danys o desperfectes causats o de substituir-los. Si en el període de trenta dies no es reparen o substitueixen, amb requeriment previ formal, els repararà o substituirà l'ADL i en repercutirà els costos en l'adjudicatari.

3. Es crearà una comissió per resoldre la imposició de sancions, que estarà integrada per:

  • La persona titular de la presidència: el cap o coordinador de l'ADL o persona nomenada pel conseller responsable de l'ADL.
  • Dos vocals: personal tècnic de l'ADL.

En els supòsits d'empat, la presidència té vot de qualitat.

Article 24

Expedient

1. Les actuacions sancionadores es poden iniciar a petició d'altres usuaris de l'EEADL, o per l'ADL.

2. El procediment sancionador s'iniciarà per acord de la Comissió de Valoració i Seguiment i es tramitarà d'acord amb el que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. La resolució de l'expedient administratiu posa fi a la via administrativa, segons l'article 114.1.g). Contra aquesta resolució es pot interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a comptar de la notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, o contenciós administratiu en el termini de dos mesos, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.””

La qual cosa es fa pública per general coneixement.

 

Formentera, amb data de la signatura electrònica (16 de desembre de 2022)

La presidenta del Consell Insular de Formentera ​​​​​​​Ana Juan Torres