Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS
Núm. 754318
Resolució de la consellera d’Afers Socials i Esports relativa a la renovació de l’Acord d’acció concertada del servei residencial per a persones grans en situació de dependència, signat amb l’entitat Geriatros, SAU, el 23 de novembre de 2021
Fets
1. En data 23 de novembre de 2021 es va signar l'Acord d'acció concertada entre la Conselleria d'Afers Socials i Esports del Govern de les Illes Balears i l'entitat Geriatros, SAU, per a la concertació de 30 places del servei residencial per a persones grans en situació de dependència a la Residència DomusVi Sa Riera, el qual té com a data de finalització el dia 30 de novembre de 2022.
2. En data 28 de setembre de 2022, el director general d'Atenció a la Dependència va emetre un informe justificatiu relatiu a la necessitat i la urgència de renovar el concert social del servei residencial per a persones grans en situació de dependència, signat amb l'entitat Geriatros, SAU, el 23 de novembre de 2021, amb un total de 30 places residencials, per al període que va de l'1 de desembre de 2022 al 30 de novembre de 2023, per tal d'assegurar que aquestes persones puguin continuar ingressades a la Residència DomusVi Sa Riera.
3. En data 29 de setembre de 2022, la consellera d'Afers Socials i Esports va dictar una resolució per la qual s'ordena l'inici del procediment per renovar el concert social del servei residencial per a persones grans en situació de dependència, signat amb l'entitat Geriatros, SAU.
4. En data 11 d'octubre de 2022, l'entitat Geriatros, SAU sol·licita renovar l'Acord d'acció concertada del servei residencial per a persones grans en situació de dependència relatiu a 30 places a la Residència DomusVi Sa Riera, pel període que va del 01/12/2022 al 30/11/2023. Així mateix, es presenta una declaració responsable que l'entitat Geriatros, SAU segueix mantenint els requisits que determinaren la signatura de l'Acord d'acció concertada per al servei residencial per a persones grans en situació de dependència a la Residència DomusVi Sa Riera, signat el dia 23 de novembre de 2021, a l'objecte de procedir a la seva renovació.
5. En data 14 d'octubre de 2022, el director general d'Atenció a la Dependència va emetre una proposta de resolució relativa a la renovació de l'Acord d'acció concertada del servei residencial per a persones grans en situació de dependència, signat amb l'entitat Geriatros, SAU, el 23 de novembre de 2021.
6. En data 26 d'octubre de 2022, el secretari general de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, per delegació de competències de la consellera d'Hisenda i Relacions Exterior (BOIB núm. 2 de 4/1/2020) va autoritzar la imputació de despesa a exercicis futurs de l'expedient de renovació de l'Acord d'acció concertada del servei residencial per a persones grans en situació de dependència signat amb l'entitat Geriatros, SAU, amb càrrec a la partida pressupostària 17301 G/313D01/26104/00.
7. En data 7 de novembre de 2022, el Consell de Govern, a proposta de la consellera d'Afers Socials i Esports, adoptà l'Acord següent:
«Acord pel qual s'autoritza prèviament la consellera d'Afers Socials i Esports per exercir la competència en matèria d'autorització i disposició de les despeses derivades de la renovació de l'acció concertada social amb diferents entitats privades pel servei residencial per a persones grans en situació de dependència».
8. El 22 de novembre de 2022, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, ha emès informe de fiscalització prèvia limitada (Núm. ref. PCV33 2022 0000016716) pel qual s'ha fiscalitzat de conformitat l'expedient sense oposar-hi objeccions atès que la documentació examinada s'adequa a la legislació vigent, i assenyala que l'abast d'aquesta fiscalització consisteix en la comprovació exclusiva dels extrems recollits a l'Acord del Consell de Govern de 20 de juny de 2022, pel qual s'aplica la previsió de l'article 117.2 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears respecte a l'exercici de la funció interventora en règim de fiscalització prèvia limitada.
Fonaments de dret
1. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
2. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
3. La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.
4. La Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears.
5. La llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
6. La llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears.
7. El Decret 66/2016, de 18 de novembre, pel qual s'aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2017-2020 i s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals. La disposició final setena de la Llei 5/2021, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2022, prorroga el termini de vigència de la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2017-2020 fins al 31 de desembre de 2022.
8. El Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials.
9. El Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l'autorització i l'acreditació dels serveis socials d'atenció a persones grans i persones amb discapacitat, i es regulen els requisits d'autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població, modificat pel Decret 54/2013 i pel Decret 31/2016.
10. El Decret 83/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals del procediment per al reconeixement de la situació de dependència, la intensitat de protecció dels serveis i el règim de compatibilitat de les prestacions del Sistema per a l'Autonomia i Atenció a la Dependència en l'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i es crea la Xarxa Pública d'Atenció a la Dependència de les Illes Balears, modificat pel Decret 5/2016.
11. El Decret 8/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, de modificació del Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
12. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
13. La Resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports de 7 de setembre de 2021 per la qual s'estableix la convocatòria d'acció concertada del servei residencial per a persones grans en situació de dependència al municipi de Palma amb entitats d'iniciativa privada que tenguin autoritzat el servei residencial (BOIB núm. 125, d'11 de setembre de 2021).
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Renovar l'Acord d'acció concertada del servei residencial per a persones grans en situació de dependència signat amb l'entitat Geriatros, SAU, amb NIF A36780245, de 30 places a la Residència DomusVi Sa Riera, al preu ofert de 71,26 € dia (IVA inclòs) les places de grau III i al preu de 67,14 € dia (IVA inclòs) les places de grau II, durant el període que va del dia 1 de desembre de 2022 al dia 30 de novembre de 2023, la qual cosa suposa una quantia màxima prevista de 546.207,90 € (una vegada deduït un 30% en concepte de copagament dels usuaris).
2. Autoritzar i disposar una despesa a favor de l'entitat Geriatros, SAU, amb NIF A36780245, per una quantia màxima prevista de 546.207,90 €, amb càrrec a la partida pressupostària 17301.313D01.26104.00 (o l'alternativa corresponent) dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2023.
3. El concert es regirà per les estipulacions de l'Acord d'acció concertada signat en data 23 de novembre de 2021 i pel Plec General de prescripcions tècniques.
4. Notificar aquesta resolució a l'entitat interessada.
Interposició de recurs
Contra aquesta Resolució –que exhaureix la via administrativa- es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la Resolució, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació d'aquesta Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 30 de novembre de 2022
La consellera d'Afers Socials i Esports
Fina Santiago Rodríguez