Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 731104
Bases específiques de la convocatòria del procés selectiu per cobrir les places vacants de personal funcionari del Consell Insular d’Eivissa, pel sistema de concurs extraordinari de mèrits, que consta dins l’Oferta d’ocupació pública per l’estabilització de personal temporal de 2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En reunió ordinària del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, de data 2 de desembre de 2022, es va acordar:

1.- Aprovar les Bases específiques que es transcriuen a continuació.

2.- Convocar les proves selectives de les places vacants que es detallen, a l'annex I, de les Bases.

3.- L'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) determinarà l'inici de la data de presentació de sol·licituds.

1.Objecte de la convocatòria

És objecte d'aquesta convocatòria la cobertura definitiva, amb caràcter de personal funcionari de carrera i pel sistema de concurs extraordinari de mèrits, de les places indicades a l'annex I i que consten a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'exercici 2022 per l'estabilització del personal temporal aprovada i publicada en el BOIB núm. 68, de 26 de maig de 2022.

El sistema de concurs extraordinari de mèrits aplicat a la dita convocatòria es sustenta en la Disposició addicional sisena de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública i el que disposa el Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat a l'ocupació pública de les Illes Balears.

El procés selectiu objecte d'aquesta convocatòria ha de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024.

2. Normativa d'aplicació

La present convocatòria es regirà pel que disposen les presents bases específiques i pel que estigui regulat i no les contradigui, per les bases generals que regulen els processos de selecció del personal funcionari del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 173 de 18/12/2021), i en especial per la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública i el Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat a l'ocupació pública de les Illes Balears.

En defecte, i respecte al que no contradigui la normativa esmentada, serà d'aplicació el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i la normativa vigent com el Reial decret 896/1991, de 7 de juny, així com el Reglament general d'ingrés del personal al serveis de l'Administració general de l'Estat i de provisió de llocs de feina i promoció professional dels funcionaris civils de l'AGE aprovat pel Reial Decret 364/1995, de 10 de març i la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local i la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

3. Requisits de les persones aspirants

3.1. Per tenir la condició de persona aspirant i ser admesa a aquest procés selectiu, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant el procés selectiu, els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra de les que permeten l'accés a l'ocupació pública segons l'article 57 del TREBEP.

b) Tenir setze anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

c) Estar en possessió de la titulació que s'indica en l'annex I per cada grup i categoria.

En el supòsit d'invocar títol equivalent a l'exigit, haurà d'acompanyar-se certificat expedit per l'autoritat competent en matèria educativa, que acrediti l'equivalència.

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'acreditar que s'està en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acrediti, si escau, l'homologació del títol.

 

Si el títol procedeix d'un estat membre de la Unió Europea, s'ha de disposar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l'homologació del títol equivalent, de conformitat amb la Directiva 89/48/CEE, de 21 de desembre de 1988, Reial decret 1837/2008 i altres normes de transposició i desplegament.

d) Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents.

e) No haver estat separades, mitjançant procediment disciplinari, del servei de cap administració, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial.

En el cas de nacionals d'un altre estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

f) No tenir la condició de personal funcionari de carrera en la mateixa escala, grup, subgrup i categoria del Consell Insular d'Eivissa a què s'opta.

g) Disposar dels coneixements de la llengua catalana que s'indiquen a continuació, i segons el que determina l'annex I, llevat dels casos indicats en la base 4:

Grup A1: Certificat nivell C1 (nivell de domini funcional efectiu) per l'administració general i nivell B2 (nivell avançat) per l'administració especial

Grup A2: Certificat nivell C1 (nivell de domini funcional efectiu) per l'administració general i nivell B2 (nivell avançat) per l'administració especial

Grup C1: Certificat nivell C1 (nivell de domini funcional efectiu) per l'administració general i nivell B2 (nivell avançat) per l'administració especial

Grup C2: Certificat de nivell B2 (nivell avançat) per l'administració general i nivell B1 (nivell llindar) per l'administració especial

Grup AP: Certificat de nivell B1 (nivell llindar) per l'administració general i nivell B1 (nivell llindar)

Els certificats s'ha d'acreditar mitjançant el certificat oficial corresponent d'entre els següents:

- Certificat expedit per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears (Direcció General de Política Lingüística).

- Certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.

- Certificat homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears, d'acord amb -l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014.

- Certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm: 34, de 12 de març de 2013).

Si la persona interessada al·lega el requisit de coneixements de llengua catalana mitjançant títols, diplomes i certificats que requereixin l'homologació, el requisit s'entén complit malgrat l'homologació s'obtengui amb posterioritat a la finalització del període de presentació de sol·licituds, sempre que el requisit s'hagi al·legat i els coneixements que s'homologuen s'hagin adquirit amb caràcter previ a la finalització d'aquest termini. En qualsevol cas, l'homologació haurà d'aportar-se amb caràcter previ al nomenament.

També s'entén acreditat el requisit o mèrit segons escaigui, si les persones aspirants consten en la llista provisional d'aprovats de les darreres proves de llengua catalana, i al·leguen que conten en aquesta llista, sempre que finalment s'elevi a definitiva encara que sigui amb posterioritat a la finalització del tràmit de presentació de sol·licituds.

Els certificats obtenguts a Catalunya i a la Comunitat Valenciana dels estudis d'ESO o batxillerat realitzats en aquelles comunitats autònomes no són directament vàlids i se n'ha de sol·licitar l'homologació corresponent a la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears.

h) Haver satisfet la taxa per participació en procediments de selecció d'acord amb el que preveu l'article 7, 3r epígraf de l'Ordenança Fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 106 d'11/08/2022):

La taxa per la participació en procediments de selecció s'exigirà segons la tarifa següent:

Grup A1: 30,05 euros

Grup A2: 24,04 euros

Grup C1: 18,03 euros

Grup C2: 12,02 euros

Grup AP: 6,01 euros

 

D'acord amb l'article 8 de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius del Consell Insular d'Eivissa, publicada en el BOIB núm. 106, d'11 d'agost de 2022, les bonificacions aplicables a les tarifes per la participació en procediments de selecció són les següents:

- Persones amb discapacitat reconeguda igual o superior al 33%, un 50%

- Persones que figurin com a demandants de feina, un 50%

- Membres de família nombrosa general, un 50%

- Membres de família nombrosa especial, un 75%

S'haurà de presentar juntament amb la sol·licitud la documentació que ho acrediti.

i) Signar la declaració responsable relativa al compliment dels requisits de participació i als mèrits al·legats (autobaremació), que figura en el tràmit telemàtic d'inscripció en aquest procés selectiu.

S'entén que la declaració responsable està signada quan es presenti i finalitzi el procés d'inscripció.

3.2. Els aspirants han de complir els requisits exigits en aquesta convocatòria el dia d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, i han de mantenir-los fins al moment de la presa de possessió.

3.3. El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les persones interessades que es compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria.

4. Excepció del requisit de coneixements de llengua catalana

Els aspirants que estiguin en servei actiu, en el moment de finalització de la presentació de sol·licituds, en el Consell Insular d'Eivissa en la mateixa categoria professional a què opten i no puguin acreditar el requisit exigit per a l'ingrés, queden exempts del requisit d'acreditació del coneixement de la llengua catalana.

En el supòsit que aquestes persones, mitjançant la participació en aquests processos d'estabilització, assoleixin la condició de personal funcionari de carrera, restaran obligades, en el termini de dos anys, comptadors a partir de la data del nomenament com a personal funcionari per acreditar el nivell de coneixement de la llengua catalana exigit per a l'accés a la categoria professional.

Si transcorregut el termini de dos anys, no s'acredita el nivell de coneixements de la llengua catalana exigit per a l'accés, aquestes persones seran remogudes del lloc de treball per manca d'adequació a les funcions d'aquest, mitjançant un procediment contradictori i oïts els òrgans de representació del personal corresponent. La remoció suposa el cessament en el lloc de treball obtingut al corresponent procés selectiu, i la pèrdua d'aquest lloc.

Aquestes persones restaran obligades a participar en totes les convocatòries de proves de llengua catalana que durant aquest període convoquin la Direcció General de Política Lingüística i l'Escola Balear d'Administracions Públiques per obtenir el certificat de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell exigit per a l'accés a l'escala, grup, subgrup classe/categoria professional a la qual s'ha accedit.

No obstant això, aquest requisit queda supeditat al que disposa la Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears, per la qual cosa, si es produeix una rectificació del Decret llei que modifiqui el què es recull a aquesta base, s'entén que queda automàticament modificada, amb els efectes que això pugui comportar.

5. Sol·licitud i declaració responsable (autobaremació)

Les persones aspirants han de presentar una sol·licitud per a cada una de les categories professionals convocades en la qual volen participar, per la qual cosa han de formalitzar el corresponent tràmit telemàtic disponible a la Seu del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) en el catàleg de tràmits de Convocatòries i borsa d'ocupació.

Les persones aspirants que vulguin prendre part en el procés selectiu hauran d'inscriure-s'hi telemàticament a la Seu del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) en el catàleg de tràmits de Convocatòries i borsa d'ocupació, dins del termini de vint dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE). Si el darrer dia de presentació recaigués en dissabte o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins al primer dia hàbil següent.

Les persones interessades hauran de formalitzar la inscripció telemàtica, adjuntar els requisits i mèrits a valorar en la fase de concurs, emplenant l'autobaremació inclosa dins del procés telemàtic. Els mèrits es determinen a l'annex II d'aquestes bases específiques i s'hauran d'adjuntar de forma individual, en un únic arxiu per document a valorar.

Els mèrits es valoraran amb referència a la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds.

El tràmit mateix de presentació de sol·licitud inclou el model d'al·legació de mèrits (autobaremació) que té igualment la consideració de declaració responsable en els termes de l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC).

Les persones aspirants que es presentin per la forma prevista en l'article 16 de la LPAC hauran de presentar la sol·licitud i l'autobaremació mitjançant l'Oficina d'Atenció en Matèria de Registre del Consell Insular d'Eivissa, per la qual cosa s'haurà de demanar cita prèvia (https://citaprevia.conselldeivissa.es).

Les persones aspirants que optin al torn de reserva per a persones amb discapacitat ho han d'indicar expressament en la sol·licitud. En cas que siguin necessàries adaptacions per a la realització de les proves han d'indicar-ho en la sol·licitud i han d'adjuntar-hi l'informe d'aptitud i/o adaptació emès per la Direcció General d'Atenció a la Dependència de la Conselleria de Serveis Socials i Esports, o organisme públic equivalent. El compliment d'aquests requisits formarà part de la declaració responsable.

El Consell d'Eivissa, d'ofici o a proposta de la persona que presideixi el tribunal, pot requerir en qualsevol moment que les persones aspirants aportin la documentació que acrediti el compliment dels requisits declarats, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagin d'aportar en aquest procés selectiu, i la persona interessada ha d'aportar-los.

La inexactitud, la falsedat o l'omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori en la declaració responsable o la no presentació davant l'administració convocant de la documentació que, si escau, hagi requerit per acreditar el compliment d'allò declarat determina l'exclusió del procediment selectiu, sens perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives en què s'hagi pogut incórrer.

La presentació de la sol·licitud per participar en el procés selectiu suposa que el coneixement i l'acceptació inequívocs de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l'òrgan competent i únicament per a les finalitats establertes. El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds tindrà en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016 i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre.

Si alguna persona aspirant és nomenada personal funcionari de carrera en la mateixa escala, grup, subgrup, classe/categoria a què opta, si escau, durant el transcurs d'aquest procés selectiu, o bé ja té aquesta condició, en serà exclòs.

6. Tribunal qualificador

El Tribunal qualificador estarà format, com a mínim, per tres membres: un/a president/presidenta i dos vocals, un dels quals ha d'exercir les funcions de secretari/secretària i el mateix número de suplents.

S'ha de constituir un tribunal per cada grup o subgrup de titulació per a la valoració dels mèrits per a l'accés a la categoria professional, si escau.

Els membres del Tribunal hauran de comptar amb una titulació superior o igual a la requerida per aspirar a la plaça del procés selectiu.

El Tribunal no podrà actuar sense l'assistència dels tres membres, siguin titulars o suplents, entre els quals figurarà el secretari i el president o qui legalment els substitueixi. Tots els membres del tribunal tindran veu i vot, i les seves decisions hauran d'adoptar-se per majoria.

L'abstenció i recusació dels membres del Tribunal s'ajustarà al previst en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Abans de l'inici del procés selectiu, als efectes del que estableixen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, es publicarà al BOIB i en la Seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa la designació de les persones titulars i suplents que formaran part del tribunal qualificador.

7. Admissió i exclusió de persones aspirants

7.1. En el termini màxim de dos mesos, comptador des de l'endemà del termini de presentació de sol·licituds, la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans ha de dictar una resolució mitjançant la qual s'aprova la llista provisional de persones admeses i excloses al procés selectiu, amb expressió de la causa d'exclusió, si és el cas.

Aquesta relació s'ha de publicar a la Seu del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) en el catàleg de tràmits de Convocatòries i borsa d'ocupació. Les persones interessades han de comprovar no només que no figuren a la relació de persones excloses, sinó que, a més, consten en la relació de persones admeses.

 

7.2. Les persones aspirants excloses o omeses disposen d'un termini de set dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació, per esmenar el defecte, amb l'advertiment que es considerarà que desisteixen de la sol·licitud si no compleixen el requeriment.

7.3. Una vegada finalitzat el termini al qual es refereix el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans ha de dictar una resolució per la qual s'aprova la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució s'ha de publicar en la Seu del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) en el catàleg de tràmits de Convocatòries i borsa d'ocupació.

El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les persones interessades que compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria.

8. Llista provisional de mèrits

El tribunal publicarà la llista provisional de mèrits al·legats en la declaració responsable (autobarem), juntament amb la llista definitiva de persones admeses i excloses.

Aquesta relació s'ha de publicar en la Seu del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) en el catàleg de tràmits de Convocatòries i borsa d'ocupació.

En el supòsit que en el moment de la publicació de la llista definitiva de persones admeses i excloses encara no s'hagi pogut constituir el Tribunal qualificador, la publicació de la llista provisional de mèrits l'ha de fer l'òrgan convocant.

Les persones aspirants disposen d'un termini de set dies hàbils, comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat la llista provisional de mèrits, per esmenar els errors de fet, materials o aritmètics de la declaració responsable (autobaremació).

Són considerats errors de fet, materials o aritmètics els errors produïts com a conseqüència d'haver situat de manera incorrecta les valoracions d'un mèrit a l'apartat d'un altre mèrit, o d'haver calculat de manera incorrecta les unitats dels mèrits al·legats. Durant aquest tràmit no s'admet l'al·legació de nous mèrits no especificats a la declaració inicial.

Un cop finalitzat el termini al qual es refereix l'apartat anterior i esmenades les al·legacions fetes en la declaració responsable (autobaremació), si escau, el tribunal publicarà la llista definitiva de mèrits al·legats de les persones aspirants per ordre de prelació, d'acord amb la puntuació al·legada a l'autobaremació.

9. Procés selectiu: concurs extraordinari de mèrits

9.1. Llista informativa d'ordre d'aspirants i requeriment

Seguidament el tribunal elevarà la llista definitiva de mèrits al·legats a la consellera executiva de Benestar Social i Recursos Humans perquè dicti una resolució per la qual s'aprova la llista informativa de l'ordre de les persones aspirants d'acord amb la puntuació al·legada en la declaració responsable. Aquesta resolució s'ha de fer pública a la Seu del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) en el catàleg de tràmits de Convocatòries i borsa d'ocupació.

En la mateixa llista informativa es requerirà un nombre de persones aspirants igual al 120% del nombre de places convocades, per acreditar els requisits i els mèrits al·legats en la declaració responsable. Si escau, per determinar aquest percentatge, s'aplicaran el criteris de desempat establerts en el punt 9.3.

Si cal, es pot requerir un nombre addicional d'aspirants per acreditar els mèrits i requisits al·legats en la declaració responsable.

9.2. Acreditació de requisits i mèrits

El termini per acreditar els requisits i mèrits al·legats, si escau, és de deu dies hàbils des de la publicació de la resolució per la qual s'aprova la llista informativa de l'ordre dels aspirants en la Seu del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) en el catàleg de tràmits de Convocatòries i borsa d'ocupació.

L'acreditació dels requisits i dels mèrits s'ha de realitzar, si escau, segons l'indicat a l'annex III.

Les persones aspirants seleccionades que no presentin la documentació en termini, no poden ser nomenades personal funcionari i resten anul·lades les seues actuacions, llevat dels casos de força major estimats per l'Administració en resolució motivada.

Si escau, els requeriments a les persones interessades perquè esmenin els defectes de la documentació acreditativa dels requisits es podrà complimentar presentant la documentació original o la seva còpia autèntica per mitjans no electrònics.

Una vegada conclòs el procediment de revisió i baremació, el tribunal aprovarà una llista provisional amb les puntuacions que han obtingut les persones aspirants. Aquesta llista s'ha de publicar a la Seu del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) en el catàleg de tràmits de Convocatòries i borsa d'ocupació, per ordre de major a menor puntuació total.

Les persones aspirants disposen d'un termini de set dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional de puntuacions, per al·legar les rectificacions que considerin pertinents sobre la valoració provisional de mèrits del concurs.

Dins d'aquest termini les persones interessades podran sol·licitar veure l'expedient de valoració. Amb aquesta finalitat es comunicarà a la Seu del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) en el catàleg de tràmits de Convocatòries i borsa d'ocupació, la data i l'hora en què les persones interessades podran tenir vista de l'expedient.

El tribunal ha de resoldre i notificar de forma motivada les respostes a les al·legacions efectuades pels aspirants. Aquesta notificació es podrà fer mitjançant les publicacions Seu del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) en el catàleg de tràmits de Convocatòries i borsa d'ocupació.

El tribunal sols pot modificar la llista provisional de puntuacions arran de l'estimació d'al·legacions o per rectificar errades materials, de fet o aritmètiques.

9.3. Llista definitiva de persones aspirants que han superat el procés selectiu i oferiment dels llocs de treball.

Un cop resoltes les al·legacions, el tribunal ha de publicar la llista definitiva de persones aspirants que han superat el procés selectiu per el sistema de concurs de mèrits.

En el cas d'empats en la llista definitiva de valoració de mèrits, aquests s'han de resoldre atenent els criteris següents:

1r. La major antiguitat en la mateixa categoria acreditada al Consell Insular d'Eivissa.

2n. La major antiguitat acreditada al Consell Insular d'Eivissa.

3è. La major puntuació obtinguda en el mèrit de cursos de formació.

4t. La major puntuació obtinguda en el mèrit de superació d'exercicis en convocatòries anteriors.

5è. La major antiguitat acreditada en el conjunt d'administracions i entitats del sector públic.

6è. Ser dona, en cas d'infrarepresentació del sexe femení en l'escala, la subescala, l'especialitat o la categoria de què es tracti.

7è. Les persones víctimes de violència de gènere.

8è. La persona de més edat.

9è. Si persisteix finalment l'empat, s'ha de fer un sorteig.

En relació amb el reconeixement de les situacions de violència de gènere, s'han d'acreditar tal com estableix l'annex III.

Al mateix temps de la publicació de la llista definitiva de valoració de mèrits, i segons la convocatòria o convocatòries en les quals hagi participat la persona aspirant, s'ha de procedir a oferir els llocs de treball corresponents a les places convocades, i elegir per ordre de preferència els llocs oferits.

A partir de l'endemà d'aquesta publicació les persones aspirants que figuren a la llista definitiva de valoració de mèrits han de comunicar, per escrit i amb registre general d'entrada, l'ordre de preferència dels llocs de treballs oferts en el termini de set dies hàbils.

L'adjudicació del lloc de treball s'efectuarà atenent a l'ordre final de prelació, d'acord amb la petició de destinació efectuada per la persona interessada ateses les seves preferències del lloc de treball.

Per garantir la cobertura real de tots els llocs oferts pel Consell d'Eivissa s'oferiran el lloc o els llocs vacants a la següent persona aspirant disponible en la llista definitiva de valoració de mèrits on es produeixi la vacant, segons la preferència d'elecció de llocs i l'ordre de puntuació establert a la llista definitiva de valoració de mèrits, tant si aquesta vacant es produeix per renúncia o per altres motius.

10. Publicació de la llista d'aspirants que hagin superat el procés selectiu, adjudicació dels llocs de treball i nomenament

10.1. Un cop assignats els llocs de treball oferts en la forma establerta en la base 8, el tribunal ha d'elevar a la consellera executiva del Departament Benestar Social i Recursos Humans la proposta de persones aspirants que han superat el procés selectiu de concurs de mèrits, amb adjudicació de llocs de feina, desglossada, en el seu cas, per torns d'accés.

D'acord amb l'article 52.3 de la Llei 3/2007, en concordança amb l'article 61.8 del TREBEP, aquesta llista ha de contenir, com a màxim, tantes persones aprovades com el nombre de places convocades. Això no obstant, amb la finalitat d'assegurar que es cobreixin les places convocades, quan hi hagi renúncies de persones aspirants seleccionades abans del nomenament com a personal funcionari de carrera, el tribunal ha d'elevar a l'òrgan convocant una relació complementària de les persones aspirants que estiguin situades a continuació de les persones proposades, per ordre de puntuació, per a un possible nomenament com a personal funcionari de carrera, en substitució de les qui hi renunciïn.

Les places de reserva per a persones amb discapacitat no adjudicades acreixeran les no reservades.

10.2. D'acord amb la proposta del tribunal, la consellera executiva del Departament Benestar Social i Recursos Humans, ha de dictar una resolució per la qual s'aprovarà la llista definitiva de persones aspirants que han superat el procés selectiu pel sistema de concurs de mèrits, pel nomenament com a personal funcionari de carrera, de l'escala, grup, subgrup i classe/categoria que correspongui i adjudicarà els llocs de treball corresponents.

Aquesta resolució s'ha de fer pública en el BOIB, en la Seu del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) en el catàleg de tràmits de Convocatòries i borsa d'ocupació.

10.3. El termini per a la presa de possessió s'inicia l'endemà de la publicació en el BOIB i serà de tres dies hàbils.

Abans del nomenament com a personal funcionari de carrera, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni que fa cap activitat en el sector públic de les que es comprenen en l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, ni exerceix d'activitats privades, professionals, laborals, mercantils o industrials fora d'aquest Consell Insular conforme l'article 16.4 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, segons acord de Ple del Consell Insular d'Eivissa de 30 de setembre de 2016 (BOIB núm. 138 d'1 de novembre de 2016).

11. Efectes de la no superació o no participació en els processos selectius d'estabilització

Al personal personal funcionari interí que, estant en actiu com a tal, vegi finalitzada la seva relació amb el Consell Insular d'Eivissa en el moment de la resolució d'aquest procés d'estabilització per la no superació d'aquest, li correspon una compensació econòmica, equivalent a vint dies de retribucions fixes per any de servei, i s'han de prorratejar per mesos els períodes de temps inferiors a un any, fins a un màxim de dotze mensualitats, sempre que compleixi els requisits establerts a la Llei 20/2021, de 28 de desembre i al Decret Llei 6/2022, de 13 de juny.

La no participació en el procés selectiu d'estabilització no dona dret a compensació econòmica en cap cas. A aquest efecte, s'entén que no han participat en aquesta convocatòria les persones que no han presentat la sol·licitud, les que no han presentat la declaració responsable, o les que no han al·legat la totalitat dels mèrits baremables de què disposen, d'acord amb allò que ja consta en poder de les administracions o entitats. Pel que fa al barem de formació, basta que al·leguin un nombre de cursos suficient per arribar a la valoració màxima.

12. Funcionament dels tribunals

Els òrgans de selecció actuen amb autonomia funcional i els acords que adoptin vinculen l'òrgan del qual depenen, sens perjudici de les facultats de revisió que s'estableixen legalment.

Les funcions bàsiques dels tribunals d'aquest procés selectiu són les següents:

a) Valorar els mèrits al·legats pels aspirants i acreditats en la forma que estableixen les bases de la convocatòria.

b) Revisar la valoració dels mèrits d'acord amb les al·legacions que presentin les persones interessades. El tribunal ha de fer constar en acta els fets i els resultats dels actes de revisió que hagi dut a terme.

c) Requerir els aspirants perquè aclareixin o esmenin els defectes de forma en l'acreditació dels mèrits, sempre que s'hagin acreditat dins termini (defectes de compulsa, d'indicació d'hores o de contingut d'una acció formativa, o altres defectes similars).

d) Elaborar i aprovar la llista provisional i definitiva de mèrits comprovats dels aspirants ordenats d'acord amb la puntuació per mèrits que hagin obtingut.

e) Elevar la llista definitiva de persones que han superat el procés selectiu d'acord amb la puntuació que han obtingut a la consellera de Benestar Social i Recursos Humans, perquè dicti una resolució per la qual aprova les persones que han superat el procediment de concurs.

f) La resta de funcions determinades en aquestes bases i en la normativa d'aplicació.

Al funcionament del tribunal li és d'aplicació el règim jurídic previst a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i a l'establert en el Decret Llei 6/2022 i a les bases d'aquesta convocatòria.

Els membres del tribunal poden fer constar en acta el seu vot contrari a l'acord adoptat, la seva abstenció o el sentit del seu vot favorable. L'abstenció únicament pot ser exercida i posteriorment recollida en l'acta corresponent quan estigui degudament justificada.

 

Les persones interessades poden impugnar els actes que derivin de les actuacions dels òrgans de selecció d'acord amb els casos i amb les formes que preveu la Llei 39/2015.

Si en qualsevol moment el tribunal té coneixement que un aspirant no compleix algun dels requisits exigits que impossibilitin l'accés a la categoria professional corresponent en els termes establerts en aquesta convocatòria, una vegada feta l'audiència prèvia a la persona interessada, ha de proposar-ne l'exclusió a la consellera de Benestar Social i Recursos Humans. En la proposta ha de comunicar les inexactituds o falsedats formulades per l'aspirant en la sol·licitud.

El tribunal pot sol·licitar a l'òrgan gestor del procés que nomeni el personal col·laborador o el personal assessor especialista que consideri necessaris per a la valoració dels mèrits. A aquest efecte, són aplicables les mateixes prohibicions de participació i les causes d'abstenció i recusació que tenen els membres dels òrgans de selecció.

Correspon al tribunal, en el desenvolupament del procés selectiu, aplicar, interpretar i integrar aquestes bases específiques, amb ple respecte al principi d'igualtat. També està habilitat per considerar i apreciar les qüestions d'ordre i les incidències que sorgeixin.

Durant el desenvolupament del procés, el tribunal ha de resoldre tots els dubtes que puguin sorgir en l'aplicació de les bases de la convocatòria, i també, com s'hagi d'actuar en els casos no prevists.

Si l'elevat nombre d'aspirants o la logística del procés selectiu ho faci recomanable, es podrà nomenar un òrgan de suport del tribunal seleccionador. Els seus membres queden adscrits al tribunal i han d'exercir les funcions de conformitat amb les seues instruccions.

13. Publicació de la composició de les borses preferents de personal interí

13.1. Les persones que hagin participat en aquest procediment i no hagin superat el procés selectiu i no tenguin la possibilitat de participar en el procés d'estabilització pel sistema de concurs-oposició perquè no hi hagi places de la mateixa categoria, s'han d'incloure en una borsa de personal funcionari interí de la corresponent escala, grup, subgrup i classe/categoria en què hagin participat. Aquesta borsa ha de tenir caràcter preferent a qualsevol altra borsa ordinària i/o extraordinària que estigui vigent.

Un cop finalitzat el procés selectiu, els tribunals requeriran a les persones que haguessin declarat disposar d'un mínim de 10 punts, que en el termini de deu dies hàbils acreditin els mèrits al·legats en la declaració responsable, si no és possible la comprovació telemàtica pel Consell Insular d'Eivissa.

El tribunal ha de revisar i valorar els mèrits declarats segons el procediment establert en aquestes bases, i una vegada revisats, conformarà una llista per ordre de puntuació obtinguda amb totes les persones aspirants que hagin assolit un mínim de 10 punts.

Si el requeriment és parcial, es conformarà una llista parcial un cop comprovats els mèrits segons el paràgraf anterior, i aquesta llista es pot emprar per nomenar personal funcionari interí. Amb caràcter previ a l'exhauriment de la llista parcial, i sempre que no s'hagi creat una nova borsa com a resultat d'un nou procés selectiu de la categoria professional convocada, es farà un nou requeriment segons l'establert en el paràgraf anterior.

13.2. Una vegada comprovats els mèrits del tots els aspirants que hagin declarat un mínim de 10 punts, s'ha de publicar la constitució de les borses de personal temporal de cada categoria professional, derivades d'aquesta convocatòria, i sempre que s'hagi obtingut un mínim de 10 punts.

14. Incidències i recursos

Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública es publicaran a la Seu del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) en el catàleg de tràmits de Convocatòries i borsa d'ocupació al marge de la seua publicació en el BOIB quan sigui preceptiva.

La convocatòria, les bases i els actes administratius que derivin d'aquesta i de les actuacions del Tribunal, podran ser impugnats pels interessats en els casos i en la forma establerta per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.

 

Eivissa, 7 de desembre de 2022

El cap de Servei de Recursos Humans ​​​​​​​Agustín Goerlich López

Documents adjunts