Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FUNDACIÓ BANC DE SANG I TEIXITS DE LES ILLES BALEARS

Núm. 701418
Bases generals amb els criteris comuns que regiran els processos selectius d'estabilització per a l’ingrés o l’accés com a personal laboral fix a la Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació publica, regulats en la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació publica

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. OBJECTE

1.1 L'objecte d'aquesta convocatòria és la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs i concurs-oposició, pel seu accés com a persones fix de la Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears (en endavant, FBSTIB). En concret, les places que es convoquen son les següents:

Categoria

Destinació

Grup

Procés selectiu

Altres observacions

Torn

Auxiliar Administr.

Palma

D

Concurs oposició

Jornada completa

Lliure

Palma

D

Concurs

Jornada completa

Lliure

Palma

D

Concurs

Temps Parcial a 15 h/sem

Reserva de persones amb discapacitat

 

Auxiliar Clinica Isl.

Menorca

D

Concurs

Temps Parcial a 15 h/mes

Lliure

Infermer

Palma

B

Concurs

Temps Parcial a 30 h/sem

Lliure

Palma

B

Concurs

Temps Parcial a 30 h/sem

Lliure

Palma

B

Concurs

Temps Parcial a 30 h/sem

Lliure

Palma

B

Concurs oposició

Temps Parcial a 30 h/sem

Lliure

Palma

B

Concurs oposició

Temps Parcial a 30 h/sem.

Lliure

Palma

B

Concurs

Temps Parcial a 30 h/sem

Lliure

Palma

B

Concurs

Temps Parcial a 15 h/sem

Lliure

Menorca

B

Concurs oposició

Temps Parcial a 15 h/mes

Lliure

Menorca

B

Concurs

Temps Parcial a 15 h/mes

Lliure

Menorca

B

Concurs

Temps Parcial a 15 h/mes

Lliure

Menorca

B

Concurs

Temps Parcial a 15 h/mes

Lliure

Eivissa

B

Concurs

Temps Parcial a 20 h/mes

Lliure

Eivissa

B

Concurs

Temps Parcial a 20 h/mes

Lliure

Eivissa

B

Concurs

Temps Parcial a 20 h/mes

Lliure

Eivissa

B

Concurs

Temps Parcial a 20 h/mes

Lliure

Eivissa

B

Concurs

Temps Parcial a 20 h/mes

Lliure

Palma

B

Concurs

Temps Parcial a 15 h/sem

Reserva de persones amb discapacitat

Jefe Area Sanit.Isl

Menorca

A

Concurs

Temps Parcial a 20 h/mes

Lliure

 

Metge

Palma

A

Concurs

Temps Parcial a 25 h/sem

Lliure

Palma

A

Concurs

Temps Parcial a 25 h/sem

Lliure

Palma

A

Concurs

Temps Parcial a 20 h/sem

Lliure

Palma

A

Concurs

Temps Parcial a 20 h/sem

Lliure

Eivissa

A

Concurs

Temps Parcial a 20 h/mes

Lliure

Menorca

A

Concurs

Temps Parcial a 15 h/mes

Lliure

Menorca

A

Concurs

Temps Parcial a 15 h/mes

Lliure

Menorca

A

Concurs

Temps Parcial a 15 h/mes

Lliure

Eivissa

A

Concurs

Temps Parcial a 20 h/mes

Lliure

Palma

A

Concurs

Temps Parcial a 15 h/sem

Reserva de persones amb discapacitat

Metge Especialista

Palma

A

Concurs

Jornada completa

Lliure

Técnic Laboratori

Palma

C

Concurs

Temps Parcial a 15 h/sem

Lliure

Palma

C

Concurs oposició

Jornada completa

Lliure

Palma

C

Concurs oposició

Jornada completa

Lliure

Palma

C

Concurs

Jornada completa

Lliure

Xofer

Palma

D

Concurs

Jornada completa

Lliure

Palma

D

Concurs

Jornada completa

Lliure

Palma

D

Concurs

Temps Parcial a 15 h/sem

Lliure

Els òrgans de selecció no poden proposar l'accés a la condició de personal laboral fix d'un nombre superior d'aprovats al de places convocades.

1.2 Aquesta convocatòria es du a terme per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació publica, regulats en la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació publica.

2. REQUISITS PER L'ACCÉS A LA L'OCUPACIÓ PUBLICA PELS PROCESSOS D'ESTABILITZACIÓ DERIVATS DE LA LLEI 20/2021, DE 28 DE DESEMBRE

Per tenir la condició d'aspirant i ser admeses als processos selectius que es convoquen, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant el procés selectiu, els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra de les que permeten l'accés a l'ocupació publica segons l'article 57 del Text refós de la Llei de l'Estatut basic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015.

b) Tenir l'edat mínima establerta en la legislació bàsica estatal, o l'establerta normativament per a determinades professions i no excedir l'edat que, si escau, estableixi la convocatòria corresponent.

c) Estar en possessió de la titulació acadèmica que es requereix en cada cas al annex específic, o estar en condició d'obtenir-la en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació.

d) En el cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.

e) Si el títol procedeix d'un estat membre de la Unió Europea, s'ha de presentar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l'homologació del títol equivalent, de conformitat amb la Directiva 89/48/CEE, de 21 de desembre de 1988, el Reial decret 1837/2008, el Reial decret 9ó7/2014 altres normes de transposició i desplegament.

f) Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents.

g) No haver estat separades, mitjançant procediment disciplinari, del servei de cap administració, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de nacionals d'un altre estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a una sanció disciplinaria o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació publica.

h) No tenir la condició de personal laboral fix en la mateixa categoria professional de l'ens convocant.

i) Acreditar el coneixement de la llengua catalana que s'indiqui al annex específic.

j) Emplenar i signar la declaració responsable juntament amb el full d'autobaremació dels mèrits, d'acord amb els models que s'incorporen als Annexos IX i X respectivament.

k) Acreditar el grau de discapacitat per accedir dins de la reserva per a persones amb discapacitat. De conformitat amb el article 29 del Conveni col·lectiu de la Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears, “s'ha de reservar una quota mínima del 7 % de les vacants perquè les cobreixin persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent”. Les places no adjudicades per la quota de reserva per a persones amb discapacitat acreixeran a les no reservades.

Els processos selectius tindran caràcter obert i garantiran la lliure concurrència, sens perjudici del que estableixen la promoció interna i les mesures de discriminació positiva previstes en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut basic de l'empleat públic.

Els requisits concrets i les funcions a executar de cada categoria s'especifiquen als annexos d'aquesta convocatòria.

3. EXCEPCIÓ DEL REQUISIT DE CONEIXEMENTS DE LLENGUA CATALANA

Les persones aspirants que estiguin en servei actiu, en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds, a la FBSTIB i en especialitat la mateixa categoria professional a què opten i no puguin acreditar el requisit exigit per a l'ingrés, queden exemptes del requisit d'acreditació del coneixement de la llengua catalana.

En el supòsit que aquestes persones, mitjançant la participació en aquests processos d'estabilització, assoleixin la condició de personal fix d'empresa, restaran obligades, en el termini de dos anys, comptadors a partir de la presa de possessió, a acreditar el nivell de coneixement de la llengua catalana exigit per a l'accés a la categoria.

Si transcorregut el termini de dos anys no acrediten el nivell de coneixements de la llengua catalana exigit per a l'accés, aquestes persones seran remogudes del lloc de treball per manca d'adequació a les funcions mitjançant un procediment contradictori i un cop oïts els òrgans de representació del personal corresponents. La remoció suposa el cessament en el lloc de treball obtingut al corresponent procés selectiu, i la pèrdua d'aquest lloc.

Aquestes persones restaran obligades a participar en totes les convocatòries de proves de llengua catalana que durant aquest període convoquin la Direcció General de Política Lingüística i l'Escola Balear d'Administracions Públiques per obtenir el certificat de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell exigit per a l'accés a la categoria a la qual s'ha accedit.

4. TERMINIS I FASES

4.1. Els terminis i fases per les persones aspirants pel sistema de concurs seran les següents: 

a) El termini de presentació de sol·licituds es de trenta dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà que es publiqui aquesta convocatòria especifica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Les sol·licituds hauran de ser presentades d'acord al que s'indica al apartat “4. Presentació de sol·licituds” d'aquesta convocatòria.

b) En el termini màxim de cinc dies hàbils, comptadors des que acabi el termini de presentació de sol·licituds, l'òrgan competent ha de dictar una resolució mitjançant la qual s'aprova la llista provisional de persones admeses i excloses al procés selectiu, amb expressió de la causa d'exclusió. Aquesta relació serà publicada a la pàgina web de la FBSTIB (www.fbstib.org), secció “Administració”, “Recursos Humans”.

c) Les persones aspirants excloses o omeses disposen d'un termini de set dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació a la pàgina web de la FBSTIB, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. L'Ens considerarà que desisteixen de la sol·licitud si no compleixen el requeriment.

d) Finalitzat el termini al qual es refereix el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, l'òrgan competent de l'ens convocant ha de dictar una resolució per la qual s'aprova la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es farà publica al mateix lloc que s'ha indicat per a la publicació de la resolució provisional en el termini màxim de deu dies hàbils a contar des del dia següent a la finalització del termini de presentació d'esmenes. Juntament en la llista definitiva de persones admeses i excloses, els tribunals publicaran la llista provisional de mèrits al·legats en la declaració responsable (autobarem). Les persones aspirants disposaran d'un termini de set dies hàbils comptadors des del dia següent a la publicació de la llista definitiva per presentar esmenes en relació amb els mèrits al·legats.

e) Les esmenes presentades en relació al mèrits seran comprovades per la FBSTIB en un termini de tres dies hàbils comptadors des del dia seguiment a la finalització del termini de presentació d'aquestes.

f) Juntament amb aquesta llista informativa del ordre dels aspirants mencionada al paràgraf anterior, es requerirà un nombre d'aspirants igual al 120% del nombre de places convocades, per acreditar els mèrits al·legats en la declaració responsable durant un termini de deu dies hàbils comptadors des del dia següent a la publicació de la llista, mitjançant el sistema que s'indiqui junt amb la llista informativa del ordre dels aspirants.

g) La FBSTIB disposarà d'un termini de deu dies hàbils per comprovar els mèrits aportats comptadors des del dia següent a la finalització del termini de presentació mencionat al paràgraf anterior. Una vegada revisats, es publicarà a la pàgina web de la FBSTIB la llista provisional de les persones aprovades.

f) Les persones aspirants disposen d'un termini de set dies hàbils, comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat el llistat provisional de persones aprovades per fer al·legacions a la llista provisional. Aquestes al·legacions seran revisades per la FBSTIB en el termini de cinc dies hàbils, i posteriorment es publicarà a la web de la Fundació la llista definitiva d'aprovats i proposta de llocs disponibles.

g) Publicada la llista definitiva d'aprovats i proposta de llocs disponibles, les persones aprovades disposaran d'un termini de cinc dies hàbils per presentar les seves sol·licituds de llocs de feina, comptadors des de dia següent a la publicació de la llista definitiva d'aprovats.

h) A continuació, la FBSTIB disposarà de tres dies hàbils per revisar les sol·licituds dels llocs i procedir a les adjudicacions. Transcorregut aquest termini, es publicarà al BOIB la llista definitiva d'aprovats i llocs de feina adjudicats.

i) La formalització de contractes laborals i les incorporacions tindran lloc tres dies hàbils després de la publicació al BOIB del llistat definitiu d'aprovats i llocs de feina adjudicats.

j) Finalitzada l'adjudicació de places del procés d'estabilitat pel sistema de concurs, es publicarà la data per a la realització de l'exercici de la fase d'oposició.

Les persones aspirants que hagin superat el procés selectiu pel sistema de concurs de mèrits no podran participar a la fase d'oposició.

4.2. Els terminis i fases per les persones aspirants pel sistema de concurs oposició seran les següents: 

a) El termini de presentació de sol·licituds es de trenta dies naturals, comptadors a partir de l'endemà que es publiqui aquesta convocatòria especifica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Les sol·licituds hauran de ser presentades d'acord al que s'indica al apartat “4. Presentació de sol·licituds” d'aquesta convocatòria.

b) En el termini màxim de cinc dies hàbils, comptadors des que acabi el termini de presentació de sol·licituds, l'òrgan competent ha de dictar una resolució mitjançant la qual s'aprova la llista provisional de persones admeses i excloses al procés selectiu, amb expressió de la causa d'exclusió. Aquesta relació serà publicada a la pàgina web de la FBSTIB (www.fbstib.org), secció “Administració”, “Recursos Humans”.

c) Les persones aspirants excloses o omeses disposen d'un termini de set dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació a la pàgina web de la FBSTIB, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu a través del sistema que s'indiqui junt amb la llista provisional de persones admeses i excloses. L'ens considerarà que desisteixen de la sol·licitud si no compleixen el requeriment.

d) Finalitzat el termini al qual es refereix el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, l'òrgan competent de l'ens convocant ha de dictar una resolució per la qual s'aprova la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es farà publica al mateix lloc que s'ha indicat per a la publicació de la resolució provisional en el termini màxim de deu dies hàbils a contar des del dia següent a la finalització del termini de presentació d'esmenes. Juntament en la llista definitiva de persones admeses i excloses, els tribunals publicaran la llista provisional de mèrits al·legats en la declaració responsable (autobarem). Les persones aspirants disposaran d'un termini de set dies hàbils per presentar esmenes en relació amb els mèrits al·legats, comptadors des del dia següents a la publicació de llista provisional de mèrits al·legats.

e) Les esmenes presentades en relació al mèrits seran comprovades per la FBSTIB en un termini de tres dies hàbils comptadors des del dia seguiment a la finalització del termini de presentació d'aquestes. Posteriorment, es publicarà a la web de la Fundació la llista informativa del orde dels aspirants en relació únicament a la part del concurs.

f) A continuació, la FBSTIB publicarà la data de realització del examen, juntament amb el lloc i hora de la convocatòria.

g) Els resultats provisionals de la prova de coneixements seran publicats a la pàgina web de la FBSTIB (www.fbstib.org), secció “Administració”, “Recursos Humans” en el termini de cinc dies hàbils comptadors des del dia següent a la realització de la mencionada prova. Cada tribunal ha de publicar, a la pagina web la llista provisional de persones que l'hagin superat, amb nom, llinatges i quatre xifres numèriques aleatòries del DNI, i amb indicació de la puntuació obtinguda.

h) Les persones aspirants disposaran d'un termini de set dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació a la pàgina web de la FBSTIB, per presentar al·legacions a la llista provisional d'aprovats.

i) La Fundació revisarà les al·legacions interposades i publicarà la llista informativa d'aprovats al concurs oposició en el termini de set dies hàbils a comptar des del següent al termini de la presentació d'al·legacions. Juntament amb aquesta llista, es requerirà un nombre d'aspirants igual al 120% del nombre de places convocades, per acreditar els mèrits al·legats en la declaració responsable durant un termini de cinc dies hàbils mitjançant el sistema que s'indiqui junt amb la llista informativa d'aprovats.

j) La Fundació revisarà els requisits i mèrits presentats pels aspirants i publicarà la llista provisional d'aprovats en el termini de tres dies hàbils comptadors des del següent a la finalització del termini per a la presentació de mèrits.

k) Les persones aspirants disposaran d'un termini de set dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació a la pàgina web de la FBSTIB, per presentar al·legacions a la llista provisional d'aprovats al concurs oposició.

l) La Fundació revisarà les al·legacions presentades al llistat provisional d'aprovats i publicarà la llista definitiva junt amb l'oferta de places en el termini de tres dies hàbils comptadors des del dia següent a la finalització de la presentació d'al·legacions.

m) Publicada la llista definitiva d'aprovats i proposta de llocs disponibles, les persones aprovades disposaran d'un termini de cinc dies hàbils per presentar les seves sol·licituds de llocs de feina.

n) A continuació, la FBSTIB disposarà de tres dies hàbils per revisar les sol·licituds dels llocs i procedir a les adjudicacions. Transcorregut aquest termini, es publicarà al BOIB la llista definitiva d'aprovats i llocs de feina adjudicats.

o) La formalització de contractes laborals i les incorporacions tindran lloc tres dies hàbils després de la publicació al BOIB del llistat definitiu d'aprovats i llocs de feina adjudicats.

5. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUTS

5.1 La sol·licitud per prendre part en el procés selectiu s'adjunta al Annex IX de la present convocatòria. Junt amb aquesta sol·licitud s'ha de complimentar una fulla d'autobaremació d'acord als requisits i mèrits especificats al Annex X d'aquesta convocatòria.  

5.2 Complimentada la sol·licitud, s'ha de presentar de forma presencial en el Registre General de la Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears (c/Rosselló i Caçador, 20, CP 07004 Palma, Illes Balears). Les persones aspirants disposen de l'adreça electrònica rrhh@fbstib.org per posar-se en contacte amb el Servei de Selecció i Provisió. En cas que s'hagi presentat més d'una sol·licitud, únicament es tindrà en compte la sol·licitud amb el darrer número de registre d'entrada.

5.3. Els aspirants han d'indicar en la sol·licitud el torn a les places del qual opten. Són incompatibles entre si el torn lliure i la reserva de persones amb discapacitat. Així mateix, han d'indicar l'illa a la qual opten (Mallorca, Menorca o Eivissa); només poden optar a les places d'una illa.

5.4. D'acord amb l'art. 15 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment comú de les administracions públiques, els documents s'han de presentar en qualsevol de les dues llengües oficials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Si és en llengua estrangera, ha d'anar acompanyada de la traducció jurada corresponent en qualsevol dels dos idiomes oficials

6. APORTACIÓ DE MÈRITS

Els criteris de valoració, la forma d'acreditar la documentació dels mèrits al·legats per les persones aspirants, els mèrits objecte de valoració i la puntuació assignada es realitzarà d'acord amb l'Annex X d'aquesta convocatòria.

Per a la realització del càlcul de l'experiència professional s'estableix que els períodes de 30 dies tindran la consideració d'un mes, i no es tindran en compte els períodes inferiors a un mes una vegada sumats tots els períodes valorats de cada apartat.

La prestació de serveis mitjançant una comissió de serveis en atribució temporal de funcions sempre que s'hagin prestat en el mateix cos, escala o especialitat al qual s'opta, d'acord amb les previsions que conté l'article 88 bis de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, s'acreditaran amb còpia de la resolució corresponent o certificat emès per l'Administració.

Finalitzada la valoració dels mèrits, el Tribunal Qualificador ha de fer públic els resultats amb una llista provisional que inclogui les puntuacions ordenades de major a menor puntuació. La puntuació final serà el resultat de sumar els totals màxims corresponents a cada un dels apartats, que no podrà excedir en cap cas de cent punts quan el sistema selectiu sigui el de concurs, i de quaranta punts quan el sistema selectiu sigui el de concurs oposició, de forma que no s'han de tenir en compte els punts que excedeixin d'aquesta puntuació.

Les persones aspirants disposaran d'un termini de deu dies hàbils en el cas de concurs i de cinc dies hàbils en el cas de concurs oposició, a partir de l'endemà de la publicació de la llista informativa de l'ordre dels aspirants per presentar la documentació acreditativa dels requisits i mèrits. Aquesta documentació es presentarà via telemàtica d'acord a les indicacions que es publicaran junt amb la llista informativa de l'ordre dels aspirants a la pàgina web de la Fundació. No es tindran en compte les al·legacions que aportin documentació acreditativa de mèrits o requisits no presentats en el període establert.

7. SISTEMA SELECTIU DE CONCURS

Els procediments selectius mitjançant el sistema de concurs de valoració de mèrits s'ajustarà a les indicacions següents:

a) S'ha constituir un òrgan de selecció per a cada categoria. Cada òrgan selectiu estarà format per tres persones d'acord al Conveni col·lectiu de la Fundació “Han d'estar integrats per tres persones titulars, com a mínim, i hi ha d'haver el mateix nombre de persones suplents. Tant les persones titulars com les suplents han de tenir una titulació acadèmica del mateix nivell o superior que la que s'exigeix a les persones aspirants, i la meitat més una han de tenir una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements que la que s'exigeix a les persones aspirants, si aquesta és específica”. Els membres que el constitueixes s'indiquen al annex corresponent a cada una de les categories.

b) El concurs te establert un barem de mèrits estructurat en els blocs que s'indiquen a les bases especifiques de cada categoria, amb les puntuacions màximes que es poden assolir en cada un d'aquests, amb un màxim total de 100 punts. La distribució d'aquest punts s'especificarà al annex corresponent a cada categoria professional.

c) Els mèrits es valoraran amb referencia a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds per participar en el procés selectiu.

8.  SISTEMA SELECTIU DE CONCURS OPOSICIÓ

Els procediments selectius que s'han de dur a terme mitjançant el sistema de concurs oposició, s'ajustaran a les indicacions següents:

a) La puntuació global del concurs oposició resultarà de les puntuacions en les fases d'oposició i concurs, essent d'un 60% per a la fase d'oposició i d'un 40% per a la fase de concurs, amb una puntuació final d'entre 0 i 60 punts per a la fase d'oposició i d'entre 0 i 40 punts per a la fase de concurs. La fase de concurs si es fa prèviament a la fase d'oposició no te caràcter eliminatori, ni es pot tenir en compte per superar les proves de la fase d'oposició.

b) S'ha constituir un òrgan de selecció per a cada categoria. Cada òrgan selectiu estarà format per tres persones d'acord al Conveni col·lectiu de la Fundació “Han d'estar integrats per tres persones titulars, com a mínim, i hi ha d'haver el mateix nombre de persones suplents. Tant les persones titulars com les suplents han de tenir una titulació acadèmica del mateix nivell o superior que la que s'exigeix a les persones aspirants, i la meitat més una han de tenir una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements que la que s'exigeix a les persones aspirants, si aquesta és específica”. Els membres que el constitueixes s'indiquen al annex corresponent a cada una de les categories.

c) La fase d'oposició constarà d'un sol exercici, amb caràcter eliminatori, amb una prova tipus test del temari que s'especifica al annex corresponent a cada una de les categories. Les preguntes estaran distribuïdes de manera equilibrada entre els diferents temes. Cada pregunta tindrà quatre possibles respostes, i nomes una serà correcta. Les respostes correctes es valoraran en positiu, i les respostes no contestades o errònies no tindran cap penalització. Totes les preguntes correspondran al contingut del temari complet de l'oposició. El temari de la prova s'especifica a les bases especifiques de cada categoria (Annex I al VIII). Així mateix, de cada temari s'han confeccionat una base dades de preguntes, les quals seran publicades a la pàgina web de la FBSTIB junt amb la data de la prova i serviran per confeccionar els exàmens tipus test de la fase d'oposició. El numero de temes i numero de preguntes que composaren la mencionada base de dades s'especifica a continuació:

 

Grup

Temes

Preguntes

A

30

2.000

B

20

1.500

C

15

750

D

10

600

E

5

300

 

d) L'exercici es desenvoluparà entre l'1 de juny i el 31 d'octubre de 2023. Un cop finalitzada l'adjudicació de places del procés d'estabilització pel sistema de concurs es publicarà l'anunci amb la data, l'hora i el lloc de realització de l'exercici.

e) Per a superar l'exercici, serà necessari obtenir una puntuació mínima del 35 % (21 punts) de la puntuació total. La qualificació de l'exercici es farà de manera mecanitzada i garantint l'anonimat. En el cas que s'acordi anul·lar alguna pregunta perquè el plantejament és incorrecte, perquè totes les respostes plantejades són incorrectes, o perquè n'hi ha més d'una de correcta, i també perquè no hi ha coincidència substancial entre la formulació de les preguntes en les dues versions ofertes en les llengües oficials de la comunitat autònoma, el tribunal establirà en el mateix acord la substitució, a l'efecte del càlcul de la qualificació resultant, de les anul·lades per d'altres de reserva, i així successivament, d'acord amb l'ordre en què figuren en el qüestionari. El tribunal podrà acordar l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes durant la realització de l'exercici o bé com a resultat de les al·legacions presentades a la llista provisional d'aprovats. També pot anul·lar preguntes si es detecta d'ofici un error material, de fet o aritmètic en qualsevol moment anterior a la publicació de la llista definitiva d'aprovats de l'exercici. Si una vegada duita a terme l'operació anterior el tribunal acorda anul·lar alguna pregunta més, el valor de cada pregunta s'ajustarà perquè la puntuació màxima sigui de 60 punts. Les instruccions disposaran que els aspirants podran emportar-se el quadern de preguntes.

e) La fase de concurs te establert un barem de mèrits estructurat en els blocs que s'indiquen a les bases especifiques de cada categoria, amb les puntuacions màximes que es poden assolir en cada un d'aquests, amb un màxim total de 40 punts. La distribució d'aquest punts s'especificarà al annex corresponent a cada categoria professional.

g) Els mèrits es valoraran amb referencia a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds per participar en el procés selectiu.

h) Les persones amb discapacitat física, sensorial o psíquica que no tingui l'origen en una discapacitat intel·lectual han de fer les mateixes proves que la resta de persones aspirants del torn al qual correspongui la reserva, en condicions d'igualtat.

i) Així mateix, es preveu la possibilitat de realització de les proves de la fase d'oposició en una data posterior a les persones que justifiquin la no presentació a la primera data de la prova per motius de part o de força major. S'entén por motius de força major:

  • Embaràs de risc, degudament acreditat.
  • Acreditar mitjan ant certificat mèdic una malaltia greu o contagiosa.
  • També es poden considerar causa de força major les situacions declarades d'alerta o d'emergència per part d'una autoritat administrativa competent en matèria de protecció civil i emergències sempre que suposi la recomanació o la prohibició de desplaçament o que afecti significativament els mitjans de transport.

Si la causa de força major concorre durant la fase d'oposició s'ajornarà per a la persona aspirant afectada la realització de l'exercici, que en tot cas haurà de tenir lloc com a màxim en els quinze dies hàbils següents al dia de la realització, i, en cas contrari, decaurà en el seu dret.

En cas d'admetre's la concurrència de causa de força major en una persona aspirant, que li impedeixi la realització de l'exercici, el tribunal qualificador garantirà que el contingut de l'exercici que s'hagi de fer posteriorment sigui diferent del realitzat per la resta de les persones aspirants.

Correspon al tribunal qualificador en la fase d'oposició valorar i, si escau, admetre'n les causes de força major al·legades.

9.   CRITERIS DE DESEMPAT

En cas d'empat, aquest s'ha de resoldre atenent els criteris següents:

1r. La major antiguitat a la mateixa categoria professional o especialitat acreditada a l'ens convocant.

2n. La major puntuació obtinguda en l'exercici de la fase d'oposició (aquest criteri no es aplicable al sistema de concurs).

3r. La major antiguitat acreditada a l'ens al qual s'opta.

4t. La major puntuació obtinguda en el mèrit de cursos de formació.

5e.La major puntuació obtinguda en el mèrit de superació d'exercicis en convocatòries anteriors a la FBSTIB.

6e.La major antiguitat acreditada en el conjunt d'entitats dels sector públic.

7e. Ser dona, en cas d'infrarepresentació del sexe femení en el cos, l'escala, la subescala, l'especialitat o la categoria de que es tracti.

8e. No tenir la consideració de personal laboral fix de l'ens convocant

9e. Les persones víctimes de violència de gènere.

10e. La persona de mes edat.

11e. Si persisteix finalment l'empat, s'ha de fer un sorteig.

10.  ÒRGANS DE SELECCIÓ

La composició i el funcionament dels òrgans de selecció es regiran per la normativa estatal o autonòmica aplicable, així com per l'establert al Conveni Col·lectiu de la FBSTIB.

Així mateix, la selecció dels membres dels òrgans de selecció s'ha dut a terme d'acord al mencionat a conveni de la Fundació.

Els membres que el constitueixes s'indiquen al annex corresponent a cada una de les categories.

11.  ELECCIÓ DELS LLOCS ENTRE ELS ASPIRANTS QUE SUPERIN EL PROCÉS I IDENTIFICACIÓ DE LLOCS A OFERIR

La finalització del procés anirà seguida de l'oferiment del llocs coberts de manera temporal o interina entre les quals triaran les persones aspirants seleccionades en funció de la puntuació obtinguda en el procés.

12.  RELACIÓ COMPLEMENTARIA D'ASPIRANTS

D'acord amb el que estableix l'article 61.8 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, per tal d'assegurar la cobertura de les places convocades, les convocatòries específiques han de preveure que l'òrgan convocant ha de requerir a l'òrgan de selecció una relació complementaria dels aspirants que segueixin als proposats, per al seu possible nomenament com a personal laboral fix, per l'excepcionalitat del procés d'estabilitat i la nombrosa concurrència per evitar que, davant renúncies expresses dels aspirants seleccionats amb antelació a la formalització dels corresponents contractes laborals o a la incorporació efectiva al lloc de treball, aquestes places quedin vacants.

13.  CRITERIS DE CESSAMENT

Cessaran les persones que ocupin, a la data de finalització del procés selectiu, les places concretes convocades en aquest procés d'estabilització de llocs de feina.

14.  BORSES DE PERSONAL TEMPORAL

14.1 Les persones que no superin el procés selectiu per concurs-oposició s'inclouran en borses de personal laboral temporal, específiques i preferents a les borses ordinàries vigents a la FBSTIB. En aquestes borses s'integraran els candidats que, havent participat en el procés selectiu corresponent i no havent-lo superat, sí que hagin obtingut la puntuació mínima de 5 punt, en la fase d'oposició.

14.2 Les persones que no superin el procés selectiu pel sistema de concurs de mèrits i que no tinguin la possibilitat de participar en el procés d'estabilització pel sistema de concurs oposició, per no haver-hi places de la mateixa categoria professional, convocades pel sistema de concurs oposició, s'inclouran en borses de personal laboral temporal, específiques i preferents a les borses ordinàries vigents a la FBSTIB. En aquestes borses s'integraran els candidats que hagin obtingut la puntuació mínima de 10 punt.

14.3 La formació de les borses s'ha de dur a terme a partir de la declaració dels òrgans de selecció de les persones que han superat els procediments selectius i de les que han obtingut la puntuació mínima establerta en els apartats 1 i 2 d'aquesta base.

Aquestes borses tindran una vigència limitada fins a la creació de noves borses derivades del resultat de nous processes selectius de la categoria professional.

 

​​​​​​​15.  EFECTES DE LA NO SUPERACIÓ DELS PROCESSOS D'ESTABILITZACIÓ DE L'OCUPACIÓ TEMPORAL

15.1 El personal laboral no fix que, estant en actiu com a tal, vegi finalitzada la seva relació amb l'Administració en el moment de la resolució dels processes d'estabilització regulats per la Llei 20/2021, de 28 de desembre de les places d'estabilització derivades de l'oferta d'ocupació, per la no superació d'aquests, li correspon una compensació econòmica en el moment de la resolució dels processes d'estabilització regulats per la Llei 20/2021, de 28 de desembre de les places d'estabilització derivades de l'oferta d'ocupació, per la no superació d'aquests, li correspon una compensació econòmica que consistirà en la diferencia entre el màxim de vint dies del seu salari fix per any de servei, amb un màxim de dotze mensualitats, i la indemnització que li correspongués percebre per l'extinció del seu contracte, prorratejant-se per meses els períodes de temps inferiors a un any. En cas que la citada indemnització fos reconeguda en via judicial, es procedirà a la compensació de quantitats.

15.2 La no participació del candidat o candidata en el procés selectiu d'estabilització no dona dret a compensació econòmica regulada a la Llei 20/2021 en cap cas. A aquest efecte, s'entén que no han participat en les convocatòries pel sistema de concurs oposició les persones que no han presentat sol·licitud per participar en el procés selectiu, les persones que no han realitzat l'exercici de la fase d'oposició, es considera que no han realitzat l'exercici les persones no presentades i les persones que lliurin el full de respostes de l'exercici en blanc. En el sistema de concurs de mèrits es considera que no han participat en les convocatòries les persones que no han presentat sol·licitud, que no han presentat la declaració responsable, o que no han al·legat la totalitat dels mèrits de que disposen, d'acord amb allò que ja consta en poder de les administracions o entitats. En tot cas, si dona dret a percebre la indemnització que li correspongués percebre per l'extinció del seu contracte d'acord a la normativa laboral.

 

(Signat electrònicament: 25 de novembre de 2022)

El director-gerent Ismael Gutiérrez Fernández

Documents adjunts