Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 437552
Modificació del punt 2, criteris de cessaments, al document de fixació dels criteris de nomenament i cessament del personal interí, així com la gestió del borsins d’interins de l’Ajuntament de Palma
La Junta de Govern de l'Ajuntament de Palma per decret número JGL_20220720_01_019 de data 20 de juliol de 2022, ha acordat el següent:
PRIMER.- Modificar el punt 2, criteri de cessaments, de l'acord de Junta de govern de data 15 de febrer de 2012, publicat al BOIB núm. 42, de 22 de març de 2012 pel que s'aprovava el document de fixació dels criteris de nomenament i cessament de personal interí, així com la gestió del borsins de interins que s'adjunta com annex al present acord.
SEGON.- Publicar aquest acord al BOIB i a la intranet municipal.
ANNEX
ANTECEDENTS
La Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció pública de les Illes Balears, i la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, regulen la figura del personal funcionari interí. L'article 15.2 de la Llei autonòmica estableix com a circumstàncies que permeten nomenar personal funcionari interí les següents:
L'article 10 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, estableix com a causes de cessament del personal funcionari interí, a més de les previstes a l'article 63, quan finalitzi la causa que va donar lloc al seu nomenament.
D'altra banda, la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció pública de les Illes Balears, al seu article 16 estableix com a causes de cessament del personal funcionari interí les següents:
El personal funcionari cessa, així mateix, per renúncia, o quan, com a conseqüència d'un procediment disciplinari, s'imposa la sanció de revocació del nomenament del personal funcionari interí.
L'article 18.5 de l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari, eventual i dels òrgans directius de l'Ajuntament de Palma 2010-2013, determina així mateix, que el personal funcionari interí cessa, a més dels supòsits que preveu la legislació aplicable, quan s'imposa sanció de revocació del nomenament com a conseqüència d'un procediment disciplinari.
L'article 128 del RDLeg 781/1986, de 18 d'abril, pel que s'aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local, determina que el personal que ostenti la condició de interí, cessarà automàticament al prendre possessió com a personal funcionari de carrera els aspirants aprovats a la respectiva convocatòria. Sols podrà procedir-se al nomenament del nou personal interí per a les places que continuïn vacants una vegada conclosos els corresponents processos selectius.
CONCLUSIONS
Conseqüència de l'exposat, es pot considerar que, del literal de l'article 16 de la llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de les Illes Balears, aplicable a les administracions locals, no es troba entre les causes de cessament dels nomenaments interins la realització de noves proves selectives ( oposició concurs-oposició), pel que fa als llocs de treball no ocupats després del procés selectiu. Per tant, d'acord amb aquest precepte, aquells interins que no ocupessin un lloc de treball que hagi de ser ocupat per un funcionari de carrera de resultes del procés selectiu, no haurien de cessar en el seu nomenament interí, en tant que no es donés alguna de les causes taxades i especificades a l'article 16.
Per tant, es proposa l'aplicació d'un nou criteri, diferent del que s'ha seguit fins ara, pel que fa al cessament del personal interí ajustat a les previsions legals indicades i que tindrà efectes des de l'endemà de l'acord de l'òrgan de competent de la seva aprovació; tot això sense perjudici de la seva publicació.
Aquest nou criteri s'ha de fer extensiu així mateix als nomenaments en comissió de serveis efectuats a tenor de la previsió de l'article 30 del vigent acord de condicions de treball del personal d'aquest Ajuntament; tota vegada que les comissions de serveis només poden finalitzar en els supòsits previstos a l'article 82.3 de la Lle 3/2007, de 27 de març.
Com a conseqüència del canvi de criteri, tots els nomenaments interins o en comissió de serveis de llocs base vigents a la data de l'acord, s'han d'entendre modificats en el sentit de deixar sense efectes la clàusula que estableix: “també haurà de finalitzar en el cas què a les proves selectives per ocupar plaça de la mateixa categoria no obtingués la suficient puntuació”.
NOU CRITERI
S'afegiran un apartat 6è a l'article 18 del vigent acord de condicions de treball en el sentit següent: “El cessament del personal interí d'aquest Ajuntament tindrà lloc només quan es produeixin qualsevol de les causes previstes a la legislació aplicable vigent, sense perjudici l'Administració consideri que ja no existeixen les raons d'urgència que varen motivar la seva cobertura interina”.
Pel que fa als nomenaments en comissió de servies, l'article 28.2 del vigent acord de condicions de treball permet l'aplicació directa del nou criteri.
GESTIÓ DE BORSINS
Un cop constituït un borsí, i als efectes de garantir la seva publicitat d'acord amb el que preveu l'art. 18.4 del vigent acord de condicions de treball, s'ha de fer pública la seva composició amb indicació de l'ordre de prelació de les persones que el constitueixen, mitjançant publicació en el tauler d'anuncis de la Corporació, al BOIB i a la pàgina web de l'Ajuntament de Palma. En les mateixes condicions es donarà publicitat a les previsions contingudes al vigent acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari en matèria de selecció del personal funcionari interí.
El Departament de Personal ha de gestionar els borsins de persones aspirants per mitjans informàtics i d'acord amb els criteris previstos a l'art. 18 de l'acord de condicions de treball. Les llistes actives vigents en cada moment són de lliure accés a les persones interessades, a través de la pàgina web de l'Ajuntament de Palma.
La pèrdua de vigència d'un borsí serà comunicat a les persones interessades mitjançant publicació en els mateixos termes previstos al paràgraf primer d'aquest apartat.
S'ha de constituir una comissió tècnica de seguiment i control dels borsins de persones aspirants, composta per representants de l'Administració Municipal i una persona representant sindical de cadascuna de les organitzacions sindicals que formen part de la Mesa General de Negociació. Aquesta comissió es reunirà de forma ordinària cada DOS mesos i de forma extraordinària quan ho sol·licitin la majoria de la part sindical o l'administració. La Junta de Personal pot demanar, en tot moment, informació sobre la situació de cada borsí.
GESTIÓ DELS CESSAMENTS
Als efectes de facilitar la gestió de la selecció i cessament del personal, els nomenaments del personal funcionari interí, quan aquests responguin a la cobertura de llocs de treball vacant i a la substitució dels seus titulars, es faran respecte al lloc de treball vacant (tant de titularitat com d'ocupació), independentment del número de l'expansió ocupada.
En el cas de produir-se el supòsit de cessament, se seguiran els següents criteris per determinar la persona amb nomenament interí o en comissió de serveis que haurà de cessar:
1. Cessament de personal funcionari interí o en comissió de serveis que ocupa llocs vacants de titularitat de la relació de llocs de treball.
1.1. Quan el lloc de treball se suprimeix de la RLLT i s'amortitzi, cessarà la persona funcionària interina o en comissió de serveis que l'ocupi el dia d'efectes d'aquesta supressió. Si el lloc disposa de més d'una expansió, s'aplicaran els mateixos criteris del punt 1.3 d'aquest apartat.
1.2. Quan el lloc de treball tingui una sola dotació pressupostària o expansió i hagi de ser ocupat per personal funcionari de carrera, cessarà en el lloc de treball, el dia abans de la presa de possessió del nou titular del lloc de treball, la persona funcionària interina o en comissió de serveis
1.3. Quan el lloc de treball tingui diverses dotacions pressupostàries o expansions i el personal funcionari de carrera ocupi, o hagi d'ocupar, alguna d'aquestes dotacions o expansions, s'ha d'adscriure a aquest personal de la manera següent:
a) Si hi ha alguna dotació pressupostària o expansió, vacant i no ocupada, se l'adscriurà en aquesta expansió.
b) Si no hi ha cap dotació pressupostària o expansió vacant i no ocupada i, en conseqüència, ha de cessar en el lloc de treball personal funcionari interí o en comissió de serveis, tindrà preferència per restar en el lloc de treball la persona funcionària que formi part de la darrera borsa en vigor i d'acord amb els criteris que preveu l'art. 18.4 de l'Acord de condicions de treball del personal, i en darrer lloc el personal que hagués estat seleccionat mitjançant el procediment d'oferta genèrica a través de l'IMFOF.
2. Cessament de personal funcionari interí que substitueix personal funcionari amb reserva de lloc de treball.
Aquest personal ha de cessar el dia abans de la reincorporació de la persona titular a qui substitueix.
En el supòsit que el personal funcionari substituït perdi, per qualsevol causa, el dret a la reserva del lloc de treball, el personal funcionari interí ha de seguir prestant els seus serveis en el mateix lloc de feina. A partir de la data en que es perdi la reserva del lloc de feina, a la persona interina afectada, se li ha de fer un nomenament de personal funcionari en lloc vacant, amb els efectes prevists a l'article 10.1 a del Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.
3. Cessament de personal funcionari interí que substitueix personal funcionari en situació de llicència
Atès que el personal funcionari interí ocupa un lloc mirall del que ocupa el personal funcionari en situació de llicència, el personal interí cessarà en el lloc de treball el dia abans de la reincorporació de la persona titular, excepte en el cas que la persona funcionària de carrera titular perdi, per qualsevol causa, la reserva de lloc, en aquest cas el personal funcionari interí continuarà ocupant el lloc de feina fins que aquest es proveeixi per qualsevol dels procediments legalment establerts.
4. Cessament de personal funcionari interí de programes temporals.
El personal interí nomenat per a l'execució de programes ha de cessar en el termini de dos anys, independentment que hagi o no finalitzat el programa. En aquest supòsit s'acudirà a la borsa de la categoria corresponent vigent i es nomenarà el nou personal interí d'acord amb el seu ordre de preferència. Excepcionalment, i per raons degudament motivades del servei, es pot prorrogar aquest termini durant un any mes per acord de la Junta de Govern d'aquest Ajuntament
Resta de supòsits
En els supòsits de nomenaments de personal funcionari interí o en comissió de serveis per raons diferents a la cobertura de vacants, és a dir, per subvenir a necessitats urgents, extraordinàries i circumstancials d'increment d'activitat, la persona funcionària interina o en comissió de serveis s'estarà a les causes que motivaren el seu nomenament, produint-se el cessament en el moment que aquestes finalitzin.
Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB
Palma, a la data de la signatura electrònica (22 de juliol de 2022)
La cap de Departament de Personal p.d. Decret de Batlia núm. 3000, de 26/02/2014 (BOIB núm. 30 de 04/03/2014) Esperanza Vega Terrón