Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 432310
Acord del Consell Executiu del Consell Insular de Menorca de data 4 de juliol de 2022, relatiu a l’aprovació de la convocatòria i les bases per a la cobertura, mitjançant el sistema de comissió de serveis, de sergent de bomber del Parc de Maó del Consell Insular de Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Amb data 5 d'abril de 2022 la Resolució de la consellera de Serveis Generals núm. 119 declara deserta la convocatòria de la comissió de serveis de sergent de bombers del Parc de Maó del Consell Insular de Menorca, atès que els aspirants no complien els requisits.

L'article 82 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret llei 2/2013, de 14 de juny, regula la comissió de serveis ordinària voluntària.

Amb data de 16 de juny de 2022 es publica el Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears.

La disposició final primera del Decret llei 6/2022 realitza una sèrie de modificacions a la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció publica de la comunitat autònoma de les Illes Balears i estableix el següent:

1. S'afegeix un apartat, el 5, a l'article 82, amb el contingut següent:

5. No es pot autoritzar la pròrroga de les comissions de serveis ordinàries i voluntàries en llocs vacants, més enllà de dos anys.

Excepcionalment, per acord motivat del Consell de Govern es pot autoritzar la pròrroga d'una comissió de serveis, més enllà dels dos anys, per a l'ocupació de llocs de treball de nivell 29 o superior. En la resta de casos, únicament es poden prorrogar les comissions de serveis més enllà dels dos anys per a l'ocupació de llocs que tenen titular i es troben reservats per imperatiu legal.

2. Es modifica l'article 82 bis, que queda redactat de la manera següent:

Article 82 bis Nomenament provisional per millora d'ocupació

1. En casos de necessitat urgent i inajornable quan concorrin causes raonades d'interès públic, el personal funcionari de carrera pot ocupar un lloc de treball no ocupat adscrit a un cos, escala o especialitat diferent d'aquell al qual pertanyi, mitjançant un nomenament provisional per millora d'ocupació, sempre que compleixi els requisits següents:

a) Tenir la titulació exigida per accedir al cos, l'escala o l'especialitat a què està adscrit el lloc.

b) Complir els requisits establerts en la relació de llocs de treball.

c) Ser funcionari de carrera del grup o subgrup immediatament inferior del lloc al qual s'ha d'efectuar el nomenament.

2. Els nomenaments per millora d'ocupació s'han d'efectuar preferentment en llocs de treball genèrics, amb la finalitat de garantir l'adequada prestació del servei públic, i sempre que es donin els supòsits prevists en l'article 15.2 d'aquesta Llei. En el supòsit de no ser possible la seva cobertura amb aquest tipus de nomenament, aquesta plaça s'oferirà al personal funcionari interí de la borsa de treball del cos, l'escala o l'especialitat del lloc.

3. Es podran efectuar nomenaments per millora d'ocupació en llocs de treball singularitzats, quan resultin deserts per tercera vegada en un procés de provisió pel sistema de concurs obert i permanent específic o els llocs declarats deserts en dues convocatòries pel sistema de comissió de serveis.

El lloc de treball de sergent de bomber es troba catalogat i és necessari que estigui cobert per tal de desenvolupar les funcions que el Consell Insular té encomanades.

L'informe núm. 2022/131 de 21 de juny de 2022, emès per la cap en funcions del Servei de Gestió de Persones, conclou que proposa tornar a portar a Consell Executiu l'aprovació de les bases de la convocatòria de comissió de serveis, per tal de complir les modificacions establertes en ell Decret llei 6/2022.

Atesa la proposta de la consellera executiva del Departament de Serveis Generals,

El Consell Executiu, per unanimitat i en votació ordinària, adopta l'acord següent:

Aprovar la convocatòria i les bases per a la cobertura, mitjançant el sistema de comissió de serveis, del lloc de treball de sergent de bomber del Parc de Maó que consten com a annex.

 

ANNEX BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER A LA COBERTURA, MITJANÇANT EL SISTEMA DE COMISSIÓ DE SERVEIS, DEL LLOC DE TREBALL DE SERGENT DE BOMBER DEL PARC DE MAÓ DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA

1. Objecte

Contractació d'un sergent de bomber mitjançant comissió de serveis.

Característiques del lloc de treball

Nre.

Codi

Denomin del lloc

Tipus

Grup i nivell

Punts

c. espec.

Adscripció

Local lloc

Sistema 

provisió

Places de  plantilla que el poden ocupar s/catàleg

Requisits del lloc

Municipi

1

COO0302

Sergent

F

C/20

1395

Dep. Ocupació, Habitatge i Cooperació Local

Servei de Prevenció i Extinció d'Incendis i Salvament

C

- Funcionaris: Grup C1

- Escala:

Adm. Especial

- Subescala: Serveis especials

- Titulació: batxillerat, formació professional de cicle mitjà o titulació equiparable

- Nivell de català B2

- Formació específica: tenir fet el curs de bomber (*)

- Requeriments específics: carnet de conduir camió C i tenir o superar el curs de sergent (*)

- Característiques especials: tenir plena disponibilitat i localització per al desenvolupament de les funcions del lloc fora de l'horari de feina

 

Maó

(*) Curs oficial de qualsevol comunitat autònoma o homologat per aquesta

2. Durada

La durada màxima d'aquesta comissió de serveis serà de dos anys, amb possibilitat de pròrroga, d'acord la modificació del Decret llei 6/2022.

Així mateix, poden ser motiu de finalització de la comissió de serveis les causes establertes en l'article 88 ter de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, modificada pel Decret llei 2/2013, de 14 de juny.

3. Publicitat

Aquesta convocatòria s'ha de publicar en el tauler d'anuncis del Consell Insular de Menorca, a la pàgina web http://oposicions.cime.es i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4. Requisits dels aspirants

S'hi poden presentar tots els funcionaris de carrera de qualsevol administració pública que compleixin els requisits que estableix la relació de llocs de treball, excepte aquells als quals en el termini del darrer any s'hagi autoritzat una comissió de serveis i n'hagin cessat per renúncia voluntària.

5. Sol·licituds, documentació i termini de presentació de sol·licituds

Les sol·licituds per prendre part en aquesta convocatòria s'han de presentar electrònicament a través de la pàgina web del CIM http://oposicions.cime.es.

 

El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies hàbils comptats des de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Les sol·licituds només es poden presentar telemàticament, segons l'article 14.2 e de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, mitjançant DNI electrònic, un certificat digital vàlid, PIN ciutadà o Clave. La sol·licitud quedarà registrada directament.

Les sol·licituds s'han de presentar acompanyades dels documents que acreditin el compliment dels requisits exigits en aquesta convocatòria, així com un currículum professional.

El requisit de coneixement de la llengua catalana corresponent al nivell exigit per al lloc de feina establert s'ha d'acreditar mitjançant la presentació del certificat oficial de coneixements de català que prevegi el catàleg o relació de llocs de treball del Consell Insular de Menorca d'acord amb el Reglament d'usos lingüístics del Consell Insular de Menorca, aprovat definitivament pel Ple en la sessió de caràcter ordinari de 15 de febrer de 2021 i publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 39 de 20 de març.

Els estudis de llengua catalana de l'ESO i del batxillerat es poden homologar amb els certificats oficials de coneixements de llengua catalana A2, B1, B2 i C1 de la Direcció General de Política Lingüística.

S'acceptarà l'homologació del certificat de català sempre que la sol·licitud d'aquesta s'hagi realitzat abans de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds.

Els certificats de català obtinguts a Catalunya i a la Comunitat Valenciana pels estudis d'ESO o batxillerat realitzats en aquestes comunitats no són directament vàlids per a aquestes convocatòries si no és mitjançant l'homologació per part de la Direcció General de Política Lingüística.

Es pot accedir a tota la informació sobre aquesta qüestió a l'enllaç següent:

http://www.caib.es/govern/sac/fitxa.do?codi=2064704&coduo=2390443&lang=ca

La data de referència per al compliment dels requisits exigits és el dia en què acabi el termini de presentació d'instàncies.

Els aspirants que, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, no compleixin els requisits exigits en aquestes bases seran exclosos de participar en aquest concurs.

Es publicarà en la pàgina web del CIM http://oposicions.cime.es la llista d'admesos i exclosos.

6. Entrevista

Un cop finalitzat el termini de presentació, els candidats seran citats a una entrevista personal que versarà sobre les capacitats dels candidats per desenvolupar el lloc de feina objecte de la convocatòria.

L'entrevista la realitzarà una comissió assessora assistida pels assessors que es consideri oportú com a suport a la presa de decisió sobre la proposta dels candidats més idonis. La comissió estarà formada per 3 membres amb coneixements de la matèria, i es valorarà l'experiència professional dels aspirants.

La composició de la comissió de valoració es detallarà en l'edicte de candidats admesos i exclosos.

Els representants sindicals poden assistir a les entrevistes.

7. Resolució i publicació

Una vegada finalitzat el procés, la comissió de valoració farà la proposta de nomenament a la consellera de Serveis Generals en el termini de deu dies hàbils, la qual dictarà resolució.

Aquesta resolució es publicarà en el tauler d'anuncis del Consell Insular de Menorca i a la pàgina web del CIM http://oposicions.cime.es.

La consellera executiva de Serveis Generals formularà la proposta de nomenament a favor del funcionari que hagi resultat primer. Si aquest hi renuncia, es proposarà el següent i així successivament.

 

​​​​​​​8. Incorporació

La incorporació està prevista per a dia 1 d'octubre de 2022.

9. Recursos

Contra la convocatòria i aquestes bases es pot interposar recurs d'alçada en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà d'haver-se publicat, o bé, d'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i les disposicions concordants, es pot interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a partir del dia que es publiqui davant la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Maó, 1 d'agost de 2022

Per delegació de la presidenta el secretari del Consell Executiu Octavi Pons Castejón (Decret 427/2019, d'11 de juliol) (BOIB núm. 97 de 16-7-2019)