Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 327356
Registre de Personal. Aprovació de la modificació del Conveni Col·lectiu de l'IMI

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Prèvia ratificació d'urgència, mitjançant acord de la Junta de Govern de data 04/05/2022, es va aprovar el següent:

PRIMER.- Modificar el Conveni Col·lectiu de l'IMI aprovat dia 27/02/2009, en el sentit de substituir a l'Annex 1 per: un Annex 1 amb les noves categories aprovades a la RLLT i un Annex 1.bis amb les noves categories a extingir d'acord al resultat de la consolidació d'ocupacions i modificació de la RLLT, amb el següent contingut:

ANNEX 1

Nivell

Categoria

Nivell d'estudis

Salari base

1

AUXILIAR SERVEIS GENERALS

Graduat ESO o equivalent

18749,93

2

AUXILIAR ADMINISTRACIÓ

Batxiller o tenir el títol de tècnic o equivalent

21067,34

3

OPERADOR TOPOGRÀFIC

Títol de grau superior en formació professional de Tècnic Superior en Aixecaments i Desenvolupaments Urbanístics, Tècnic Superior en Projectes d'Obra Civil, Tècnic Superior en Projectes d'Edificació, o els que s'estableixin reglamentàriament en consideració a la naturalesa anàloga amb els anteriors, pertanyents a la Família d'Edificació i Obra Civil segons els Currículums del Ministeri d'Educació i Formació Professional

22120,70

3

TÈCNIC TIC

Tècnic  superior corresponent a cicles formatius de grau superior específics en informàtica o telecomunicacions o equivalent

22120,70

3

TÈCNIC CADASTRAL

Tècnic superior, F.Professional o equivalent

22120,70

3

TÈCNIC ADMINISTRATIU

Tècnic superior, F.Professional o equivalent

22120,70

3

TÈCNIC EN EDIFICACIÓ I OBRA CIVIL

Títol de grau superior en formació professional de Tècnic Superior en Aixecaments i Desenvolupaments Urbanístics, Tècnic Superior en Projectes d'Obra Civil, Tècnic Superior en Projectes d'Edificació, o els que s'estableixin reglamentàriament en consideració a la naturalesa anàloga amb els anteriors, pertanyents a la Família d'Edificació i Obra Civil segons els Currículums del Ministeri d'Educació i Formació Professional

22120,70

3

PROGRAMADOR

Tècnic superior corresponent a cicles formatius de grau superior específics en informàtica o telecomunicacions o equivalent

22120,70

3

TÈCNIC WEB

Tècnic  superior corresponent a cicles formatius de grau superior específics en disseny gràfic, informàtica o equivalent

22120,70

4

TÈCNIC DE RRHH

Diplomat Universitari, Enginyer tècnic, arquitecte tècnic o títol de grau

27808,89

4

TÈCNIC ECONÒMIC

Diplomat Universitari, Enginyer tècnic, arquitecte tècnic o títol de grau

27808,89

4

ANALISTA PROGRAMADOR

Primer cicle d'ensenyament universitari d'enginyeria tècnica en informàtica, equivalent o els que s'estableixin reglamentàriament, en consideració a la naturalesa anàloga amb els anteriors

27808,89

GESTOR DE PROJECTES SSCC 

Diplomat Universitari, Enginyer tècnic, arquitecte tècnic o títol de grau  

27808,89 

GESTOR DE PROJECTES TIC 

Enginyeria tècnica en informàtica, enginyeria tècnica industrial, enginyeria tècnica en telecomunicacions, enginyeria en organització industrial, o equivalents

27808,89 

5

TÈCNIC SUPERIOR TIC

Segon cicle d'ensenyament universitari d'enginyeria en informàtica, telecomunicacions o equivalent o els que s'estableixin reglamentàriament, en consideració a la naturalesa anàloga amb els anteriors

37921,21

5

TÈCNIC SUPERIOR CADASTRAL

Grau o en el seu cas, el de Doctor, Llicenciat, Arquitecte o Enginyer

37921,21

5

TÈCNIC SUPERIOR EN CARTOGRAFIA I TOPOGRAFIA

Grau d'Enginyeria en Geomàtica i Topografia, Enginyer en Geodèsia i Cartografia o els que s'estableixin reglamentàriament, en consideració a la naturalesa anàloga amb els anteriors 

37921,21

5

TÈCNIC SUPERIOR ADMINISTRACIÓ

Segon cicle d'ensenyament universitari en Ciències Econòmiques i Empresarials (branca: Empresa) o en Administració i Direcció d'Empreses o els que s'estableixin reglamentàriament, en consideració a la naturalesa anàloga amb els anteriors

37921,21

 

ANNEX 1 bis

Quadre de categories a extingir, derivades de la consolidació d'ocupacions i modificació de la RLLT.

Nivell

Categoria

Nivell d'estudis

Salari base

3

TÈCNIC/A EN GESTIÓ CARTOGRÀFICA A

Batxillerat, FP2

22120,70

3

TÈCNIC/A EN FOTOGRAMETRIA A

Batxillerat, FP2

22120,70

2

BRIGADISTA TOPOGRÀFIC/A B

EGB

21067,34

3

ANALISTA PROGRAMADOR/A B

Batxillerat, FP2

22120,70

2

PROGRAMADOR/A B

EGB

21067,34

3

ANALISTA C

Batxillerat, FP2

22120,70

4

ANALISTA B

Diplomat en informàtica

27808,89

4

ANALISTA D'ÀREA B

Diplomat en informàtica

27808,89

3

ANALISTA D'ÀREA C

Batxillerat, FP2

22120,70

3

TÈCNIC/A TIC A

Batxillerat, FP2

22120,70

3

TÈCNIC/A WEB A

Batxillerat, FP2

22120,70

4

ADMINISTRADOR/A DE BASES DE DADES B

Diplomat en informàtica

27808,89

4

ANALISTA DE SISTEMES B

Diplomat en informàtica

27808,89

3

PROGRAMADOR/A A

Batxillerat, FP2

22120,70

5 (B)

RESPONSABLE DE COMPTABILITAT D

Llicenciatura en econòmiques

32523,19

El sou base indicat és el corresponent a l'any 2019 i s'haurà d'actualitzar amb el augments salarials aplicats a l'IMI.

SEGON.- Deixar sense efectes qualsevol regulació anterior que resulti contrària a aquesta nova regulació.

TERCER.- Remetre les modificacions efectuades a l'autoritat laboral per al seu registre i publicació als diaris oficials.”

Contra la present resolució, que exhaureix la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que l'hagi aprovat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB.

 

Palma, 6 de juny de 2022

La cap de secció del Registre de Personal p.d. Decret de Batlia núm. 3000, de 26/02/2014 (BOIB núm. 30 de 04/03/2014) Francisca M. Matas Escobar

 

 

CONVENI COL·ECTIU LABORAL DE L'IMI PER ALS ANYS 2008-2009-2010-2011

CAPÍTOL I: DISPOSICIONS GENERALS.

CAPÍTOL II: REGTRIBUCIONS.

CAPÍTOL III: TEMPS DE TREBALL.

CAPÍTOL IV: INGRESSOS, VACANTS, PROMOCIÓ INTERNA EN L'OCUPACIÓ

CAPÍTOL V: MILLORES SOCIALS, ALTRES PRESTACIONS.

CAPÍTOL VI: FORMACIÓ I RECICLATGE.

CAPÍTOL VII: PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS.

CAPÍTOL VIII: DRETS SINDICALS I DE REPRESENTACIÓ.

CAPÍTOL IX: EXCEDÈNCIES.

ANNEXES:    

ANNEXE 1.- CATEGORIES LABORALS IMI

ANNEXE 1 BIS.- CATEGORIES LABORALS IMI A ESTINGIR

ANNEXE 2.- TAULA DE CONSAGUINITAT

ANNEXE 3.- HORARIS DE TREBALL DEL PERSONAL SUBJETE A TREBALL PER TORNS.

ANNEXE 4.- SITUACIONS ESPECIALS D'APLICACIÓ DE L'HORARI DE TREBALL CONTINU.

 

CAPÍTOL I DISPOSICIONS GENERALS

Art. Preliminar

Art. 1.- Organització i control de l'activitat laboral

Art. 2.- Àmbit d'aplicació

Art. 3.- Àmbit Temporal

Art. 4.- Comissió d'interpretació i vigilància

Art. 5.- Interpretació global del Conveni

ARTICLE PRELIMINAR

El present conveni ha estat negociat pel Comitè d'Empresa, en representació del personal laboral del Institut Municipal d'Innovació (d'ara endavant IMI), i per part de l'Institut, pels membres designats per a tal fi pel Consell Rector.

ART. 1.- ORGANITZACIÓ I CONTROL DE L'ACTIVITAT LABORAL

1.- L'organització del treball competeix al IMI, de conformitat amb l'art. 41 de l'Estatut dels Treballadors, la LPRL en el seu article 33, la qual cosa disposi la Llei 7/2007 de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic per al personal laboral, i altra legislació vigent.

2.- En aquest sentit, s'entén que els beneficis derivats del progrés tècnic i organització en general es concreten en un increment de productivitat i en millores de les condicions laborals.

ART. 2.- ÀMBIT D'APLICACIÓ PERSONAL I TERRITORIAL

El present conveni regula les relacions entre l'IMI, i els treballadors inclosos en el seu àmbit personal i en el de competència de l'IMI (VEURE ANNEX 1), tant dins de la seva demarcació com en comissió de servei, i s'aplicarà amb preferència al que es disposa en les altres normes laborals vigents.

S'entén que a les noves contractacions durant la vigència d'aquest conveni també els és aplicable el mateix.

 

ART. 3.- ÀMBIT TEMPORAL

El present conveni entrarà en vigor el dia 1 de gener de 2008. La durada del mateix serà de 4 anys, acabant la seva vigència el dia 31 de desembre de 2011.

En qualsevol cas i mentre no sigui substituït per un altre conveni, el present es mantindrà vigent amb caràcter general en la seva integritat. La seva denúncia es realitzarà de manera escrita per alguna de les parts amb una antelació mínima de 45 dies a la data del seu venciment. En aquest cas les parts es comprometen a constituir la taula negociadora en el termini màxim de 30 dies a partir de la denúncia d'aquest.

ART. 4.- COMISSIÓ D'INTERPRETACIÓ I VIGILÀNCIA

Per a vigilar el compliment del conveni i la seva interpretació, es constituirà en el si de l'empresa, una comissió paritària Direcció/Comitè a aquest efecte, integrada per un representant de cada candidatura amb representació en el Comitè i el mateix nombre de representants de la Direcció que la representació total del Comitè.

En el cas que la representació del Comitè provingui d'una sola candidatura el seu nombre de representants serà de dos, igual que aquest mateix nombre de representants per part de la Direcció de l'IMI.

Aquesta Comissió d'Interpretació i Vigilància del conveni es constituirà en el termini màxim de tres mesos a partir de la signatura del present conveni.

La comissió es reunirà petició de qualsevol de les parts havent-se de convocar formalment amb una antelació de, almenys, dos dies hàbils i en el termini màxim de 15 dies.

ART. 5.- INTERPRETACIÓ GLOBAL DEL CONVENI

Les condicions pactades en el present conveni formen un tot orgànic i indivisible i, a l'efecte de la seva aplicació pràctica, seran considerades global i conjuntament, per la qual cosa en el cas que la jurisdicció competent en l'exercici de les seves facultats deixés sense efecte alguna de les clàusules haurà de reconsiderar-se tot el seu contingut facultant-se per a això a la Comissió Paritària.

 

CAPÍTOL II RETRIBUCIONS

Art. 6.- Increments salarials

Art. 7.- Complement de productivitat

Art. 8.- Increment per productivitat

Art. 9.- Relació de Llocs de Treball (RLLT)

Art. 10.- Plus per antiguitat

Art. 11.- Pagues extraordiàries

Art. 12.- Pagament de quilometratge

Art. 13.- Plus de torns oberts

Art. 14.- Plus de dedicació especial

Art. 15.- Préstecs

Art. 16.- Indemnització per treball en camp

ART. 6.- INCREMENTS SALARIALS

Els increments retributius dels salaris, pactats en aquest Conveni s'establiran segons l'increment de la massa salarial que s'indiqui per a aquest any en la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat.

Aquest increment ho serà sobre el salari basi, el complement específic, el complement general del lloc, el complement personal (‘ad personam') i l'antiguitat, així com els altres conceptes que determini la Llei de Pressupostos generals de tots els llocs i nivells.

ART. 7.- COMPLEMENT DE PRODUCTIVITAT

Aquest article ha estat suprimit per la implantació de la RLLT de l'IMI.

 

ART. 8.- INCREMENT DE PRODUCTIVITAT

Aquest article ha estat suprimit per la implantació de la RLLT de l'IMI.

ART. 9.- RELACIÓ DE LLOCS DE TREBALL (RLLT)

La Relació de Llocs de treball (RLLT) és el document tècnic d'ordenació i classificació dels llocs de treball. Aquesta relació serà pública i contindrà, d'acord amb les necessitats dels serveis, la denominació i característiques essencials dels llocs de treball, les retribucions complementàries que els corresponguin i els requisits exigits per al seu desenvolupament, agrupant-los per similitud de les seves característiques essencials en tot l'Institut.

Cada lloc de treball contindrà com a mínim informació relativa a:

  1. Codi de lloc de treball
  2. Denominació del lloc de treball
  3. Grup o grups de classificació (nivell formatiu exigit pe al lloc de treball segons la classificació estatal)
  4. Categoria o plaça que pot ocupar-lo (nivell jeràrquic)
  5. Titulació exigida
  6. Sistema de provisió
  7. Nivell d'exigència de català
  8. Complement assignats al lloc
  9. Condicions específiques de treball (horaris, jornada, torns i conducció)

La Direcció de l'Institut i els representants dels treballadors es comprometen al fet que la Relació de Llocs de treball estigui finalitzada i aplicada a 1 de gener 2010.

ART. 10.- PLUS DE ANTIGUITAT

Durant la vigència del Conveni regirà un sistema de retribució complementària en funció de l'antiguitat en el IMI, que es regularà de la següent manera:

Es computarà l'antiguitat en l'IMI per triennis complets de servei efectiu a la mateixa o reconegut per ella.

Els triennis seran acumulables, percebuts mensualment i juntament amb les pagues extraordinàries. Els triennis es consideraran vençuts en tot cas el primer dia del mes en què es compleixi.

La quantia dels augments del plus d'antiguitat serà, conceptualment, la indicada en l'article 6.- Increments Salarials.

L'any 2008 la quantia serà de 28,02 euros

ART. 11.- PAGUES EXTRAORDINÀRIES

Les pagues extraordinàries, l'import de les quals serà de 30 dies de salari basi més plus d'antiguitat, s'abonaran els dies 22 de Març, 22 de Juliol i 22 de Desembre.

Els treballadors que ho desitgin, podran sol·licitar el prorrateig de les mateixes en dotze mensualitats, comunicant-lo a l'Àrea d'Administració i Recursos Humans durant el mes de Desembre de l'any anterior a l'aplicació del prorrateig.

ART. 12.- PAGAMENT DEL QUILOMETRATGE

Tots els treballadors del IMI que habitualment hagin de conduir un vehicle de la seva propietat, en funció de la seva labor i per a fer una tasca ordenada per l'Institut, percebrà una quantitat per quilometratge a raó de 0,19 euros per Km., revisable en referència a la legislació fiscal referent a l'IRPF aplicable.

El treballador utilitzarà el seu propi vehicle de manera voluntària.

ART. 13.- PLUS DE TORNS OBERTS

Aquest article ha estat suprimit per la implantació de la RLLT del IMI.

 

ART. 14.- COMPLEMENT ESPECIAL

Aquest article ha estat suprimit per la implantació de la RLLT del IMI.

ART. 15.- PRÉSTECS

L'Institut disposarà d'un fons fixat en 36.000,00 euros per a l'any 2008, incrementant-se anualment aquesta quantitat amb l'IPC real, per a atendre les sol·licituds de préstecs dels treballadors.

Es crearà una comissió paritària entre la Direcció del IMI i el Comitè d'empresa per a la concessió de préstecs.

Aquestes sol·licituds no podran sobrepassar els 3.000,00 euros per treballador i no es podrà sol·licitar un nou préstec fins a haver retornat íntegrament l'anterior

La seva devolució no excedirà de quinze mesos.

L'Institut i el Comitè establiran les normes que regulin la seva obtenció.

En el supòsit de rescissió del contracte del treballador per qualsevol causa de les establertes en l'Estatut dels Treballadors, les mensualitats pendents de devolució al IMI es descomptaran de la quitança.

ART. 16.- INDEMNITZACIÓ PER TREBALL EN CAMP

Els llocs de treball de les brigades topogràfiques que romanguin almenys un 70% de la seva jornada laboral en computo diari en la via pública o fora dels locals habituals del IMI, rebran la quantitat de 3 € per dia treballat en aquestes circumstàncies, donant així compliment a les recomanacions del SBP per a atendre les necessitats d'hidratació i fisiològiques.

Aquesta quantitat s'actualitzarà anualment, d'acord amb la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat.

 

CAPÍTOL III TEMPS DE TREBALL

Art. 17.- Jornada de treball i calendari

Art. 18.- Descans per pantalla

Art. 19.- Hores extraordinàries

Art. 20.- Treball en diumenge o festiu

Art. 21.- Hores nocturnes

Art. 22.- Vacances

Art. 23.- Vacances i I.T.

Art. 24.- Permisos retribuïtss

Art. 25.- Permisos per motius de conciliació de la vida personal, familiar i laboral i per raó de la violència de gènere

Art. 26.- Permisos no retribuïts

ART. 17.- JORNADA DE TREBALL I CALENDARI LABORAL

El calendari de dies festius laborables serà aplicable a tots els serveis de l'IMI i serà el que la Comunitat Autònoma dels Illes Balears determini, sense perjudici del que s'estableix en el present conveni, i serà lliurat al comitè d'empresa en el transcurs del primer mes de cada any.

El còmput anual de treball efectiu es calcularà d'acord amb aquest mateix calendari de dies festius laborables per al municipi de palma, que facilita anualment la Comunitat Autònoma dels Illes Balears

En còmput setmanal, la jornada laboral ordinària per a tota la plantilla serà de 35 hores.

La jornada diària serà de 7 hores continuades de dilluns a divendres de 8h. a 15h. Establint-se un marge d'entrada de 7h. a 9,30h. i de sortida de 14h. a 16,30h, que haurà de ser completat i compensat setmanalment fins a les 35h. reglamentàries. L'horari de presència obligada s'estableix de 9,30h. a 14h. El nombre d'hores ordinàries de treball efectiu no podrà ser superior a 9 hores diàries.

Al personal que realitzi la seva contraprestació en règim de torns no li serà aplicable el citat horari i complirà l'horari específic assignat al servei (segons el que s'estableix en l'annex 3 del present Conveni), respectant-se, en tot cas, el còmput anual establert.

Es computarà com a temps efectiu de treball un període de 30 minuts per a berenar.

En cada torn de berenar serà exigible la permanència de les persones necessàries per al servei mínim en la unitat organitzativa corresponent. La no utilització d'aquest temps no implica la reducció de jornada diària o setmanal.

ART. 18.- DESCANS PER TREBALL EN PANTALLA

El personal destinat de forma continuada i habitualment davant pantalles de visualització (CRT) gràfiques i d'enregistrament, així com restituïdors, disposaran d'un descans de 15 minuts després de cada dues hores de treball, sent el temps d'entrepà compatible a aquest efecte.

ART. 19.- HORES EXTRAORDINÀRIES

1.- Tindran la consideració d'hores extraordinàries cada hora de treball que es realitzi sobre la durada màxima de la jornada ordinària de treball.

2.- El nombre d'hores extraordinàries no podrà ser superior a 80 a l'any, excepte el que es preveu en l'apartat 3 d'aquest article. Per als treballadors que, per la modalitat o durada, del seu contracte realitzessin una jornada en còmput anual inferior a la jornada general en l'empresa, el nombre màxim anual d'hores extres es reduirà en la mateixa proporció que existeixi entre tals jornades.

3.- No es tindrà en compte, a l'efecte de la durada màxima de la jornada ordinària laboral, ni per al còmput del número màxim de les hores extraordinàries autoritzades, l'excés de les treballades per a prevenir o reparar sinistres o altres danys extraordinaris i urgents, sense perjudici del seu abonament com si es tractés d'hores extraordinàries. La realització d'aquestes hores serà de caràcter obligatori.

4.- La prestació de treball en hores extraordinàries serà voluntària.

5.- A l'efecte del còmput d'hores extres de la jornada de cada treballador es registrarà setmanalment i es totalitzarà en el període fixat per a l'abonament de les retribucions lliurant còpia del resum al treballador en el rebut corresponent.

a) Abonament en metàl·lic

L'abonament de les hores extraordinàries s'efectuarà d'acord amb la següent fórmula:

Sou anual + gratificacions + antiguitat dividit pel còmput anual d'hores de treball efectiu i multiplicat per 1,75

b) Compensació en descans

La compensació en descans serà, en tots els casos, la del doble del temps de les hores extraordinàries realitzades, per a qualsevol hora o fracció.

c) Elecció de compensació

L'elecció de la mena de compensació i en el seu cas la compensació en descans, s'establirà per la Direcció de l'I.M.I. que ho comunicarà a la persona afectada abans de la realització de les hores extraordinàries.

ART. 20.- TREBALL EN DIUMENGE O FESTIU

Les hores extraordinàries treballades una vegada complerta la jornada setmanal, i en dies no laborables (Diumenges o Festius) seran retribuïdes o compensades d'acord amb les següents fórmules:

a) Abonament en metàl·lic:

Sou anual+gratificacions+antiguitat

dividit pel còmput anual d'hores de treball efectiu i multiplicat per 2,5

b) Compensació en descans:

La compensació en descans serà, en tots el casos, la del triple del temps de les hores extraordinàries realitzades, per a qualsevol hora o fracció.

a) Elecció de compensació:

L'elecció de la mena de compensació i en el seu cas la compensació en descans, s'establirà per la Direcció de l'I.M.I. que ho comunicarà a la persona afectada abans de la realització de les hores extraordinàries.

ART. 21.- HORES NOCTURNES

Les hores treballades durant el període comprès entre les deu de la nit i les sis del matí, tret que el salari s'hagi establert atès que el treball sigui nocturn per la seva pròpia naturalesa, tindran una retribució específica incrementada en un 75% sobre el salari basi.

Queden exclosos de l'esmentat suplement tots aquells treballadors, ocupats en jornada diürna, que haguessin de realitzar obligatòriament treballs en períodes nocturns a conseqüència de fets o esdeveniments catastròfics d'origen natural.

La distribució del personal en els diferents relleus competeix a la Direcció del IMI, d'acord amb el que es disposa per la Legislació vigent.

ART. 22.- VACANCES

Els treballadors gaudiran de 23 dies laborables solts retribuïts cada any natural, o part proporcional en el cas que hi hagi treballadors que s'incorporin o cessin en l'Institut al llarg de l'any.

Sempre han de quedar garantits els serveis mínims d'atenció a l'empresa.

En la data màxima de 31 de Març de cada any, els treballadors hauran de presentar a Direcció el calendari de les seves vacances. De no complir-se aquest requisit, la Direcció es reserva el dret de programar les vacances d'acord amb les necessitats del servei.

Sempre que el servei ho permeti, es podrà sol·licitar canvi del període de vacances una vegada transcorreguda la data anterior.

Una vegada aprovat el calendari de vacances, si la Direcció re-programant el període vacacional causa a l'emprat pèrdues econòmiques del tipus: anul·lació de reserves d'hotels, serveis de transport, l'empleat tindrà dret a la compensació econòmica d'aquestes pèrdues per part de l'IMI, sempre que es justifiquin documentalment.

El període de vacances d'un any es podrà gaudir fins a la setmana de Sant Sebastià de l'any següent, inclusivament.

ART. 23.- VACANCES I I.T.

Les baixes per malaltia produïdes en període vacacional deixessin en suspens el gaudi de les vacances, havent-se d'acreditar tal circumstància mitjançant la presentació del comunicat mèdic de baixa. Si la persona és donada d'alta abans de finalitzar el període vacacional gaudirà de les vacances que li restin fins al final del període programat. Per al gaudi dels pendents per trobar-se de baixa, s'establirà un nou període de vacances d'acord amb les necessitats del servei. A l'empleat se'l reconeixerà un crèdit de dies de descans igual al romàs de baixa en vacances.

ART. 24.- PERMISOS RETRIBUÏTS

El treballador previ avís i justificació, podrà absentar-se del treball amb dret a remuneració:

a) Per matrimoni de l'empleat 15 dies. Podrà sol·licitar-se que aquest període se sumi al vacacional.

b) Per matrimoni de pares o fills: 1 dia.

c) Per naixement d'un fill: El pare tindrà dret a 3 dies laborables si el naixement es produeix a l'illa, i a 5 dies si succeeix fora d'aquesta, només en el supòsit de no acollir-se al permís de paternitat establert l'art. 49 apartat c) del EBEP. Podrà sol·licitar-se que, a continuació d'aquests permisos, li segueixin períodes vacacionals

d) Per defunció, malaltia greu o intervenció quirúrgica amb hospitalització del cònjuge o fills 5 dies laborables. Per defunció, malaltia greu o intervenció quirúrgica amb hospitalització dels restants parents fins a segon grau de consanguinitat o afinitat 3 dies laborables si es produeix a l'illa i 5 si és fora d'aquesta. Tot això segons la taula de consanguinitat especificada en l'annex 2 del present conveni.

Podrà sol·licitar-se que, a continuació d'aquests permisos, li segueixin períodes vacacionals. Els parents compresos en aquest supòsit són tant els del propi treballador (per consanguinitat) com els del seu cònjuge (per afinitat): fills, nets, pares, avis i germans. En el cas de malaltia greu o intervenció quirúrgica amb hospitalització, els dies podran triar-se alternativament sempre que es presenti justificant de l'hospitalització i el servei en el IMI ho permeti.

e) Pel temps indispensable per al compliment d'un deure inexcusable de caràcter públic i personal i per deures relacionats amb la conciliació de la vida familiar i laboral que tinguin aquest caràcter.

f) Per a concórrer a exàmens finals i altres proves definitives d'aptitud, durant els dies de la seva celebració. I el temps necessari per a concórrer a un examen parcial per assignatura i curs si coincidís amb la jornada laboral. De coincidir diversos permisos que afectin un mateix servei, s'acordarà el procedent entre la Direcció i els representants del personal.

g) Per altres circumstàncies no previstes expressament en els apartats anteriors, es podrà sol·licitar llicència a la Direcció de l'Institut, qui respondrà en el termini més breu possible.

h) Per trasllat de domicili 1 dia laborable, excepte trasllats vacacionals.

i) Llicència per a lactància i atenció a fills de fins a 12 mesos d'edat i atenció de familiars amb malalties terminals. Els qui tinguin a la seva cura un fill menor de 12 mesos, o els qui tinguin a la seva cura algun familiar, amb el grau de parentiu comprès en l'apartat d) que pateixi malaltia greu o terminal, tindran dret a una hora d'absència del treball que podran dividir en dues fraccions.

En el dret d'atenció de fills de fins a 12 mesos d'edat, el treballador per la seva voluntat podrà substituir aquest dret per una reducció de la jornada normal en mitja hora al principi i al final de la jornada o, en una hora a l'inici o al final de la jornada. Aquest dret podrà ser gaudit indistintament pel pare o per la mare, en el cas que tots dos treballin.

Igualment, el treballador o treballadora podrà sol·licitar la substitució del temps de lactància per un permís retribuït que acumuli en jornades completes el temps corresponent.

Aquest permís s'incrementarà proporcionalment en els casos de part múltiple.

j) Llicència especial els dies 24 i 31 de Desembre. En el cas de coincidir aquests dos dies en dissabte, diumenge o festiu, es podran agafar com a dies solts de vacances.

k) 1/2 jornada de treball del dia el més pròxim possible a Nit de Nadal, a determinar per l'IMI.

a) 7 dies laborables lliures per a la gestió d'assumptes particulars.

b) El temps indispensable per a la realització de tècniques de preparació al part que hagin de realitzar-se dins de la jornada laboral, així com per a la realització d'exàmens prenatals.

c) Per a realitzar funcions sindicals o de representació del personal, en els termes que es determini

d) Per naixement de fills prematurs o que per qualsevol altra causa hagin de romandre hospitalitzats a continuació del part, la treballadora o treballador tindrà dret a absentar-se del treball durant un màxim de dues hores diàries percebent les retribucions íntegres. Així mateix, tindran dret a reduir la seva jornada de treball fins a un màxim de dues hores, amb la disminució proporcional de les seves retribucions.

e) Per raons de guarda legal, quan el treballador tingui la cura directa d'algun menor de dotze anys, de persona major que requereixi especial dedicació, o d'una persona amb discapacitat que no exerceixi activitat retribuïda, o tingui al seu càrrec un malalt de llarga durada o terminal, tindrà dret a la reducció de la seva jornada de treball, amb la disminució de les seves retribucions que correspongui.

f) Per ser necessari atendre la cura d'un familiar de primer grau, l'empleat tindrà dret a sol·licitar una reducció de fins al cinquanta per cent de la jornada laboral, amb caràcter retribuït, per raons de malaltia molt greu i pel termini màxim d'un mes. Si hi hagués més d'un titular d'aquest dret pel mateix fet causant, el temps de gaudi d'aquesta reducció es podrà prorratejar entre aquests, respectant en tot cas, el termini màxim d'un mes.

g) El treballador tindrà dret al gaudi de dos dies addicionals en complir el sisè trienni, incrementant-se en un dia addicional per cada trienni complert a partir del vuitè, com segueix en la següent taula

6 triennis

18 anys

2 dies addicionals

8 triennis

24 anys

3 dies addicionals

9 triennis

27 anys

4 dies addicionals

10 triennis

30 anys

5 dies addicionals

11 triennis

33 anys

6 dies addicionals

12 triennis

36 anys

7 dies addicionals

13 triennis

39 anys

8 dies addicionals

14 triennis

42 anys

9 dies addicionals

15 triennis

45 anys

10 dies addicionals

...

Les parelles de fet tindran en aquest conveni el mateix reconeixement i tracte que les de dret, sempre que es justifiqui amb qualsevol mena de documentació aquesta condició.

ART. 25.- PERMISOS PER MOTIUS DE CONCILIACIÓ DE LA VIDA PERSONAL, FAMILIAR I LABORAL I PER RAÓ DE VIOLÈNCIA DE GÈNERE

En tot cas es concediran els següents permisos amb les corresponents condicions mínimes:

a) Permís per part: tindrà una durada de setze setmanes ininterrompudes. Aquest permís s'ampliarà en dues setmanes més en el supòsit de discapacitat del fill i, per cada fill a partir del segon, en els supòsits de part múltiple. El permís es distribuirà a opció del treballador sempre que sis setmanes siguin immediatament posteriors al part. En cas de defunció de la mare, l'altre progenitor podrà fer ús de la totalitat, o en el seu cas, de la part que resti de permís.

No obstant l'anterior, i sense perjudici de les sis setmanes immediates posteriors al part de descans obligatori per a la mare, en el cas que tots dos progenitors treballin, la mare, en iniciar-se el període de descans per maternitat, podrà optar perquè l'altre progenitor gaudeixi d'una part determinada i ininterrompuda del període de descans posterior al part, bé de manera simultània o successiva amb el de la mare. L'altre progenitor podrà continuar gaudint del permís de maternitat inicialment cedit, encara que en el moment previst per a la reincorporació de la mare al treball aquesta es trobi en situació d'incapacitat temporal.

En els casos de gaudi simultani de períodes de descans, la suma dels mateixos no podrà excedir de les setze setmanes o de les quals corresponguin en cas de discapacitat del fill o de part múltiple.

Aquest permís podrà gaudir-se a jornada completa o a temps parcial, quan les necessitats del servei ho permetin, i en els termes que reglamentàriament es determinin.

En els casos de part prematur i en aquells en què, per qualsevol altra causa, el nounat hagi de romandre hospitalitzat a continuació del part, aquest permís s'ampliarà en tants dies com el nounat es trobi hospitalitzat, amb un màxim de tretze setmanes addicionals.

Durant el gaudi d'aquest permís es podrà participar en els cursos de formació que convoqui l'IMI.

a) Permís per adopció o acolliment, tant pre-adoptiu com a permanent o simple: tindrà una durada de setze setmanes ininterrompudes. Aquest permís s'ampliarà en dues setmanes més en el supòsit de discapacitat del menor adoptat o acollit i per cada fill, a partir del segon, en els supòsits d'adopció o acolliment múltiple.

El còmput del termini es comptarà a elecció del treballador, a partir de la decisió administrativa o judicial d'acolliment o a partir de la resolució judicial per la qual es constitueixi l'adopció sense que en cap cas un mateix menor pugui donar dret a diversos períodes de gaudi d'aquest permís.

En el cas que tots dos progenitors treballin, el permís es distribuirà a opció dels interessats, que podran gaudir-lo de manera simultània o successiva, sempre en períodes ininterromputs.

En els casos de gaudi simultani de períodes de descans, la suma dels mateixos no podrà excedir de les setze setmanes o de les quals corresponguin en cas d'adopció o acolliment múltiple i de discapacitat del menor adoptat o acollit.

Aquest permís podrà gaudir-se a jornada completa o a temps parcial, quan les necessitats de servei ho permetin, i en els termes que reglamentàriament es determini.

Si fos necessari el desplaçament previ dels progenitors al país d'origen de l'adoptat, en els casos d'adopció o acolliment internacional, es tindrà dret, a més, a un permís de fins a dos mesos de durada, percebent durant aquest període exclusivament les retribucions bàsiques.

Amb independència del permís de fins a dos mesos previst en el paràgraf anterior i per al supòsit contemplat en aquest paràgraf, el permís per adopció o acolliment, tant preadoptiu com permanent o simple, podrà iniciar-se fins a quatre setmanes abans de la resolució judicial per la qual es constitueixi l'adopció o la decisió administrativa o judicial d'acolliment.

Durant el gaudi d'aquest permís es podrà participar en els cursos de formació que convoqui l'IMI.

Els supòsits d'adopció o acolliment, tant preadoptiu com permanent o simple, prevists en aquest article seran els que així s'estableixin en el Codi Civil o en les Lleis civils de la Comunitat Autònoma que els regulin, havent de tenir l'acolliment simple una durada no inferior a un any.

b) Permís de paternitat pel naixement, acolliment o adopció d'un fill: tindrà una durada de quinze dies, a gaudir pel pare o l'altre progenitor a partir de la data del naixement, de la decisió administrativa o judicial d'acolliment o de la resolució judicial per la qual es constitueixi l'adopció.

Aquest permís és independent del gaudi compartit dels permisos contemplats en els apartats a) i b)

En els casos previstos en els apartats a), b) i c) el temps transcorregut durant el gaudi d'aquests permisos es computarà com de servei efectiu a tots l'efectes, garantint-se la plenitud de drets econòmics del treballador i, en el seu cas, de l'altre progenitor treballador, durant tot el període de durada del permís, i , en el seu cas, durant els períodes posteriors al gaudi d'aquest, si d'acord amb la normativa aplicable, el dret a percebre algun concepte retributiu es determina en funció del període de gaudi del permís.

Els treballadors que hagin fet ús del permís per part o maternitat, paternitat i adopció o acolliment, tindran dret, una vegada finalitzat el període de permís, a reintegrar-se al seu lloc de treball en termes i condicions que no els resultin menys favorables al gaudi del permís, així com a beneficiar-se de qualsevol millora en les condicions de treball a les quals haguessin pogut tenir dret durant la seva absència.

a) Permís per raó de violència de gènere sobre la dona treballadora; les faltes d'assistència de les treballadors víctimes de violència de gènere, totals o parcials, tindrà la consideració de justificades pel temps i en les condicions en què així ho determinin els serveis socials d'atenció o de salut segons sigui procedent.

Així mateix, les treballadores víctimes de violència sobre la dona, per a fer efectiva la seva protecció o el seu dret d'assistència social integral, tindran dret a la reducció de la jornada amb disminució proporcional de la retribució, o la reordenació del temps de treball, a través de l'adaptació d'horari, de l'aplicació de l'horari flexible o d'altres formes d'ordenació del temps de treball que siguin aplicables, en els termes que per a aquests supòsits estableixi l'Administració Pública competent en cada cas.

Les parelles de fet tindran en aquest conveni el mateix reconeixement i tracte que la de dret, sempre que es justifiqui amb qualsevol mena de documentació aquesta condició.

ART. 26.- PERMISOS NO RETRIBUÏTS

El personal fix que hagi complert almenys un any de serveis efectius, podrà sol·licitar llicències sense sou per un termini no inferior a 10 dies, ni superior a sis mesos.

Aquestes llicències seran concedides dins del mes següent al de la sol·licitud, sempre que ho permetin les necessitats del servei, i se sol·liciti almenys amb un mes d'antelació. En cas de no ser concedides per necessitats del servei, hauran de ser degudament justificades per la direcció.

La durada acumulada d'aquestes llicències no podrà excedir de sis mesos en el termini de dos anys. D'altra banda, els treballadors lligats per un contracte de durada determinada i amb almenys un any de serveis efectivament prestats, podran gaudir de llicències no retribuïdes, des de 10 dies a un mes de durada en les mateixes condicions que s'estableixen per al personal fix, si bé aquesta llicència no es podrà gaudir dins de l'últim mes de vigència del contracte.

 

CAPÍTOL IV INGRESSOS, VACANTS, PROMOCIÓ INTERNA EN L'OCUPACIÓ I ESTABILITAT

Art. 27.- Ingressos

Art. 28.- Vacants, Promocions i Ascensos

Art. 29.- Estabilitat en l'ocupació

Art. 30.- Personal amb discapacitats

ART. 27.- INGRESSOS

Pel que concerneix l'ingrés de personal en l'IMI, s'estarà al que es disposa a la corresponent oferta d'ocupació pública, mitjançant convocatòria pública a través del sistema de concurs, oposició o concurs- oposició lliure, en els quals es garanteixin, en tot cas, els principis d'igualtat, mèrit i capacitat, així com el de la publicitat, i sempre d'acord amb les regles bàsiques i programes mínims establerts en el Reial decret 896/1991 de 7 de juny, pel qual es regulen les proves mínimes de selecció del personal funcionari de les Administracions Locals

En l'oferta es precisarà, en relació amb cada plaça, els requisits exigits per a accedir a aquesta, la denominació del lloc de treball, el grup de titulació, el nivell retributiu, categoria professional, així com l'àrea, secció o unitat de l'estructura organitzativa a la qual pertany la plaça vacant.

ART. 28.- VACANTS, PROMOCIONS I ASCENSOS

En les vacants, promocions i ascensos el procediment a utilitzar per a cada plaça concreta serà l'establert en la RLLT, sempre d'acord amb la legislació vigent.

Mentre la RLLT no estigui negociada i aprovada, se seguirà com a principi general i ordinari per a ocupar-les, l'efectuar, en primer lloc, una convocatòria restringida per al personal de l'IMI per a cobrir-les pel sistema de promoció interna i de no haver-hi en l'IMI personal apte, es realitzarà la corresponent oferta d'ocupació pública d'acord amb el que s'estableix en l'article que fa referència a ingressos del present Conveni.

Les normes que regiran per a les convocatòries de promoció interna seran les següents:

Es constituirà en el si de l'Institut un tribunal qualificador compost per tres membres: dos designats per l'Institut i un pel Comitè d'Empresa que en cap cas actuarà en representació del Comitè o dels treballadors de l'Institut. L'objecte és garantir la transparència i professionalitat en l'aplicació i quantificació dels resultats obtinguts pels aspirants a la plaça en els diferents criteris o requisits establerts per a la promoció.

Les bases de la convocatòria seran negociades amb el Comitè d'Empresa, en els termes que estableix la Llei, i seran aprovades per l'òrgan corresponent de la Corporació i el seu contingut mínim i altres característiques s'adequaran al que es disposa en el Reial decret 896/1991 de 7 de Juny en el qual s'estableixen les regles bàsiques i programes mínims per a aquests procediments de selecció per al personal funcionari de les Administracions Locals.

ART. 29.- ESTABILITAT EN L'OCUPACIÓ

En cas de dissolució de l'Institut li succeirà universalment l'Excm. Ajuntament de Palma i revertiran al patrimoni municipal tots els béns, instal·lacions i serveis d'aquest, quedant ben entès que aquesta situació és extensiva a tot el personal i les seves categories.

L'IMI es compromet a no modificar les característiques contractuals laborals dels seus treballadors.

Qualsevol empleat, o col·lectiu d'ells, afectat per un determinat procés reorganitzatiu serà objecte de requalificació mitjançant el qual l'IMI es compromet a habilitar els mitjans de formació i reciclatge necessaris perquè el treballador pugui adaptar-se al seu lloc de treball dins de l'Institut.

De la mateixa forma, en cas de dissolució de l'IMI, es remetrà a l'article 35 dels Estatuts de l'IMI de data 16 de febrer de 1994.

L'IMI es compromet, respecte a la contractació de la Prestació Integral de Serveis Tecnològics i Qualitat de l'Ajuntament de Palma a:

a) No plantejar acomiadaments ni amortitzacions a conseqüència d'aquesta contractació.

b) Que la majoria del personal continuarà fent les mateixes funcions que realitza fins ara, encara que es contempli la possibilitat que puguin produir-se algunes mobilitats funcionals de llocs de treball.

c) Que es mantindran i es respectaran les categories professionals, àrees funcionals, grups professionals, antiguitat, sou i altres particularitats laborals del personal recol·locat, reconvertit, requalificat o readaptat.

d) Passar semestralment i per escrit, totes les accions formatives que s'estableixin per a adequar els recursos humans de l'IMI a la nova Prestació Integral de Serveis Tecnològics i Qualitat de l'Ajuntament de Palma.

e) Que no s'examinarà a cap treballador per a convalidar la seva capacitació, encara que sí que poden realitzar-se proves inicials de nivell i també sol·licitar-se resum o memòria de la formació rebuda, segons s'estableix en l'apartat 2.2 de l'art. 37.- Formació Professional, del present conveni.

f) Que serà la Direcció de l'IMI qui decidirà que personal de l'IMI treballarà directament amb l'Empresa Adjudicatària (EA).

g) Que serà la Direcció de l'IMI qui decidirà el temps que el personal de l'IMI treballarà amb l'EA.

h) Que no hi haurà mobilitat geogràfica obligatòria ni a conseqüència del lloc de treball ni de la seva mobilitat funcional per recol·locació, reconversió o readaptació, ni per a rebre formació, encara que sí que es pot donar el cas que empleats de l'IMI siguin desplaçats, durant el temps estrictament necessari, a dependències municipals de l'Ajuntament de Palma o entitats dependents de l'Ajuntament establertes en el terme municipal de Palma (inclosa l'excepció de la EFM en el terme de Marratxí), per a atendre les necessitats informàtiques de determinades àrees.

i) Que no hi haurà variacions de l'horari actual del personal de l'IMI.

j) Que orgànicament i administrativament el personal del IMI dependrà de l'IMI.

k) Que els llocs de treball de l'IMI continuaran depenent de l'IMI i, per tant, també la seva planificació i noves contractacions.

l) Que la Direcció de l'IMI establirà accions formatives complementàries per a les seves unitats operatives (àrees, departaments, seccions, etc…), i les persones que les componen, en el cas que no quedin integrades en les propostes de l'EA. Tals unitats han d'acabar tenint l'adequada formació i capacitació per a poder incorporar-se als projectes proposats i no romandre deslligades, per les recol·locacions, reconversions, requalificacions o readaptacions, provocades pel canvi tecnològic proposat per l'EA o l'IMI.

m) Que la vigència del contracte amb l'EA definirà el període en el qual es proporcionaran aquestes accions formatives complementàries.

ART. 30.- PERSONAL AMB DISCAPACITATS

En l'IMI es cobriran places en proporció no inferior al 2% de la plantilla per treballadors que tinguin disminuïdes les seves capacitats físiques, psíquiques o sensorials, donant compliment al que s'estableix en la llei 13/1982 de 7 d'abril i en el reial decret 1451/83 de l'11 de maig, sobre contractació i ús de personal amb discapacitats.

Per a això, en la relació de llocs de treball s'especificaran aquells llocs que per les seves característiques puguin reservar-se per a la seva ocupació preferent per treballadors minusvàlids, relació que s'enviarà a les Oficines d'Ocupació de l'INEM de Mallorca en els sis primers mesos de l'any, especificant les places vacants existents i pendents de cobrir, característiques tècniques d'aquestes, així com la capacitat que hagi de tenir el treballador per a ocupar-les.

Cas de no ser cobertes les vacants amb personal minusvàlid, es podran cobrir per la resta del personal sol·licitant que hagi superat els processos de selecció.

Els processos de selecció així com la provisió d'aquestes vacants s'efectuaran entre aquells treballadors minusvàlids que ho sol·licitin i es trobin inscrits com a tals en les Oficines d'Ocupació.

S'entendran nuls i sense efecte els preceptes reglamentaris, les clàusules del present conveni, els pactes individuals i les decisions unilaterals de l'Institut que suposin en contra dels minusvàlids discriminació en l'ocupació, en matèria de retribucions, jornades i altres condicions de treball.

En les proves selectives per a l'ingrés en l'I.M.I. seran admesos els minusvàlids en igualtat de condicions amb els altres aspirants. Les condicions personals d'aptitud per a l'exercici de les funcions corresponents s'acreditaran, si escau, mitjançant dictamen vinculant expedit per l'equip multiprofessional competent, que haurà de ser emès amb anterioritat a la iniciació de les proves selectives.

L'Institut habilitarà tots els mitjans que siguin pertinents per a solucionar els problemes que es deriven de l'accessibilitat a totes i cadascuna de les oficines de les quals el IMI és responsable, sempre que en aquestes dependències existeixi personal amb discapacitats.

 

CAPÍTOL V MILLORES SOCIALS, ALTRES PRESTACIONS

Art. 31.- Roba de treball

Art. 32.- Activitats socioculturals

Art. 33.- Ajudes per a estudis

Art. 34.- Assistència en conducció de vehicles

Art. 35.- Processos d'I.T.

Art. 36.- Revisions mèdiques

Art. 37.- Canvi de destí voluntari per gestació

Art. 38.- Assegurança d'invalidesa i defunció

Art. 39.- Jubilació

Art. 40.- Guarderies Municipals

Art. 41.- Ajudes sanitàries, assistencials i mèdiques

Art. 42.- Ajudes per minusvalia física o psíquica

Art. 43.- Ús de material reciclat

ART. 31.- ROBA DE TREBALL

1.- Personal de Topografia i Gestió Cartogràfica

L'Institut indemnitzarà al personal amb labors de treball en camp amb la quantitat de 375,00 eur. anuals, que es percebran en la nòmina del mes d'agost, amb la finalitat de compensar l'ús i deterioració de la roba i calçat propis del treballador en l'acompliment de les seves tasques.

Aquesta quantitat es veurà incrementada anualment per la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat. 2.- Personal Auxiliar de Serveis Generals.

L'Institut facilitarà anualment i de manera gratuïta al personal Auxiliar de Serveis Generals la següent roba de treball:

Estiu:

- 3 camises blaves màniga curta

- 3 pantalons blaus

- 1 Sabates negres (A adquirir pel propi interessat fora de l'horari de treball per a això l'Institut li abonarà 45,00 euros)

Hivern:

- 2 Jerseis blaus

- 3 Camises blaves màniga llarga

- 3 Pantalons blaus

- 2 rebeques blaves- 1 Sabates negres (a adquirir pel propi interessat fora de l'horari de treball per a això l'Institut li abonarà 45,00 euros )

Cada dos anys també es facilitarà el vestuari següent:

- 1 Anorac blau

- 1 Guants negres

Els lliuraments del vestuari s'efectuaran el mes de maig per al d'estiu i el mes d'octubre per al d'hivern i no serà necessària la devolució de les peces usades.

Les quantitats consignades per a calçat, es veuran incrementades anualment per la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat.

En el supòsit de modificació de les tasques bàsiques de qualsevol dels llocs de treball de l'IMI, la Comissió d'Interpretació i Vigilància determinarà les possibles modificacions qualitatives i quantitatives en aquest article.

ART. 32.- ACTIVITATS SOCIOCULTURALS

L'Institut destinarà 1502,53 euros, en dos lliuraments, la primera de 901,52 euros i la segona de 601,01 euros per a la realització d'activitats socials, culturals i esportives. Aquests fons estaran baix gestió i administració dels representants dels treballadors.

Gastada la quantitat inicial, es farà efectiva la segona. En el cas que no es gastés el lliurament inicial, la segona no es farà efectiva.

ART. 33.- AJUDES PER A ESTUDIS

L'Institut concedirà a les seves emprats ajudes anuals per a la realització d'estudis en els termes i quanties que seguidament s'indiquen:

- ENSENYAMENT PRIMARI I SECUNDARI concert amb la Conselleria d'Educació i Cultura i pagament de les matrícules a tarifa de primera convocatòria de cada curs aprovat.

- F.P. pagament de les matrícules a tarifa de primera convocatòria de cada curs aprovat.

- ACCÉS A la UNIVERSITAT DE MAJORS DE 25 ANYS pago dels drets d'examen.

- ESTUDIS UNIVERSITARIS Dotació de 58,55 euros d'ajuda per assignatura aprovada, degudament justificada, fins a un màxim de 390,34 euros per persona i any

Les quantitats consignades es veuran incrementades anualment per la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat

L'abonament de les ajudes es tramitarà en el termini d'un mes a partir de la data de presentació de la credencial d'assignatura o curs aprovat.

ART. 34.- ASSISTÈNCIA EN CONDUCCIÓ DE VEHICLES

Els treballadors de l'Institut que prestant els seus serveis professionals amb vehicle d'aquest, o particular al servei d'aquest, sofrissin un accident de circulació durant la seva jornada laboral, tindran dret a la defensa legal per part de l'empresa, fins que existeixi sentència o resolució administrativa ferma encara en el supòsit d'indicis racionals de culpabilitat, respectant-se en aquesta fase els seus ingressos salarials.

En les condicions anteriorment exposades, l'empresa constituirà fiança que en causa criminal se li exigís per a assegurar la seva llibertat provisional. Així com el pagament de les despeses judicials que, sense constituir sanció personal, sobrevinguessin a conseqüència del procediment criminal que se seguís.

ART. 35.- PROCESSOS D'I.T.

És voluntat de les parts signants d'aquest conveni reduir al màxim l'absentisme laboral produït per baixes d'I.T.

L'IMI complementarà des del primer dia la prestació econòmica fins al 100% del salari percebut pel treballador. en les següents condicions:

a) En els supòsits de baixa per accident laboral (pel període màxim de 12 mesos), per hospitalització i/o intervenció quirúrgica (per un màxim de 90 dies), havent-se d'acreditar aquesta última circumstància pel treballador.

b) En els restants processos per I.T. derivats de malaltia comuna o accident no laboral, i en els supòsits de finalització dels períodes indicats en l'apartat anterior, el IMI abonarà fins a un 100% del salari real, els tres primers processos individuals d'I.T. de més de dos dies de durada, quan hi hagi més de tres processos d'I.T., el treballador podrà triar que li siguin abonats el 100% dels tres processos econòmicament més onerosos per al treballador.

Aquest complement podrà estendre's a criteri de la Direcció, a malalties greus encara havent esgotat el treballador els tres processos d'I.T. finançats al 100%.

Si durant l'exercici de 2009 se situés l'índex d'absentisme per sobre del valor mitjà dels índexs d'absentisme dels anys 2004, 2005, 2006 i 2007, en l'exercici 2010 i següents, l'Institut només abonarà el 100% del salari real en els dos primers processos individuals de IT de més de dos dies de durada, dels supòsits establerts en el primer paràgraf de l'apartat b) d'aquest mateix article. En aquest cas, el treballador podrà triar que li siguin abonats el 100% dels dos processos econòmicament més onerosos per al treballador.

c) Es fixa l'índex d'absentisme per I.T. en un 2% de mitjana anual. Durant els anys de vigència d'aquest Conveni l'Institut abonarà, tenint en compte l'apartat b), el 100% del salari al personal en situació d'I.T. Si la mitjana real durant l'any vigent excedeix a l'índex d'absentisme fixat, l'aportació del IMI per a complementar el 100% del salari durant l'any següent es reduirà en la mateixa proporció que la desviació que presenti en més la mitjana anual abans indicada.

d) En cas de la desviació sigui negativa, és a dir que fos inferior a la mitjana anual assenyalada, aquesta desviació s'acumularia per a l'exercici següent.

e) Les situacions de baixa no implicaran cap minvament en la percepció que correspongui al treballador en concepte de gratificacions extraordinàries.

L'IMI oferirà al comitè d'empresa informació relativa als índexs d'absentisme elaborats en còmput trimestral, índexs que seran coneguts també per la comissió paritària.

ART. 36.- REVISIONS MÈDIQUES

El IMI s'obliga a efectuar mitjançant concert les revisions mèdiques anuals per als qui presten serveis en l'Institut. Aquestes revisions tindran caràcter no obligatori per al treballador, a excepció de nous ingressos o quan existeixin indicis racionals que algun treballador pateix algun tipus de malaltia contagiosa, que no porti amb si la baixa mèdica, i en aquest cas, com a mesura de prevenció, se li podrà exigir revisió mèdica, tant a ell com als seus companys.

ART. 37.- CANVI DE DESTÍ PER RISC PER A LA SEGURETAT I SALUT DE LES TREBALLADORES PER EMBARÀS O LACTÀNCIA

S'estarà al que es disposa a l'article 26 de la llei de Prevenció de Riscos Laborals; “L'avaluació dels riscos a què es refereix l'article 16 de LPRL haurà de comprendre la determinació de la naturalesa, el grau i la durada de l'exposició de les treballadores en situació d'embaràs o part recent a agents, procediments o condicions de treball que puguin influir negativament en la salut de les treballadores o del fetus, en qualsevol activitat susceptible de presentar un risc específic. Si els resultats de l'avaluació revelessin un risc per a la seguretat i la salut o una possible repercussió sobre l'embaràs o la lactància de les citades treballadores, l'empresari adoptarà les mesures necessàries per a evitar l'exposició a aquest risc, a través d'una adaptació de les condicions o del temps de treball de la treballadora afectada. Aquestes mesures inclouran, quan resulti necessari, la no realització de treball nocturn o a torns.

ART. 38.- SEGUR D'INVALIDESA I DEFUNCIÓ

Tots els treballadors de la plantilla del IMI tindran dret a percebre en les condicions i clàusules establertes, en cada cas i sempre que siguin acceptades per les companyies d'assegurances en les pòlisses d'assegurances de vida subscrites per l'Institut, la quantitat de 12.020,24 euros, en cas d'invalidesa permanent per accident o malaltia laboral, i la mateixa quantitat els seus drethavents en cas de defunció del treballador per accident o malaltia laboral, a excepció d'aquells treballadors de l'Àrea de Cartografia (Topografia i Gestió Cartogràfica), i de l'Àrea d'Administració, que en el seu moment van triar lliurement la modalitat presentada per l'IMI de Pòlissa d'assegurança d'Accidents que ascendeix a 60.101,21 € per mort per accident i altres cobertures especificades en la Pòlissa de Grup núm. 23-04006348, subscrita amb una entitat asseguradora determinada.

ART. 39.- JUBILACIÓ

Els treballadors de l'Institut podran sol·licitar acollir-se a la jubilació a temps parcial en els termes que estableix el Règim de la Seguretat Social i altra legislació vigent. L'Institut es compromet a concedir aquesta sol·licitud sempre considerant com a prioritari els objectius i serveis que li són propis.

ART. 40.- GUARDERIES MUNICIPALS

Si a l'Ajuntament de Palma es prenguessin mesures encaminades a la conciliació de la vida familiar i més concretament la creació d'una xarxa de guarderies municipals per a ús dels fills dels funcionaris, l'IMI sol·licitarà a l'Ajuntament acollir-se a aquestes mesures en les mateixes condicions que els funcionaris o personal laboral.

ART. 41.- AJUDES SANITÀRIES, ASSISTENCIALS I MÈDIQUES

1.- L'Empresa crearà un fons per a acció social fins a un límit pressupostari anual no transferible a exercicis següents de 30.000 euros bruts (actualitzable segons la LPGE). Aquest import figuraran en nòmina, estant subjectes a tributació i cotització tal com exigeixen les normes vigents. Aquestes despeses només s'apliquessin al personal de l' IMI i als fills que estiguin al seu càrrec en el règim de la Seguretat Social.

2.- Per al pagament d'aquesta assistència se seguirà un procediment de pagament a l'exercici següent amb la finalitat de no superar el límit establert. Si se superés, es procedirà a un repartiment proporcional per l'import de la despesa subvencionada

3.- Per a la seva valoració seria necessària la justificació mèdica de la despesa, la factura i l'aplicació dels següents criteris:

CRITERIS PER A LA CONCESSIÓ DE LES AJUDES MÈDIQUES:

1.- Queda exclòs l'abonament com a ajuda mèdica de les prestacions que estiguin cobertes per la Seguretat Social.

2.- L'import de l'ajuda mèdica, quan la factura sigui inferior a les quanties establertes en els barems, s'ajustarà a la quantitat realment abonada per la persona interessada.

3.- No s'abonaran peces, empastaments ni fundes provisionals.

4.- És necessari que els informes mèdics que acompanyin les sol·licituds d'ajudes mèdiques siguin expedits per metges especialistes. L'empresa podrà demanar un aclariment o especificació.

5.- Les sol·licituds que no es presentin correctament seran arxivades a final d'any. Es consideraran, entre altres, com no correctes les presentades amb la factura sense desglossar o sense prescripció facultativa.

6.- Les factures s'han de presentar dins de l'any de la seva expedició fins al 31 de desembre de l'any en curs, data en què es consideraran caducades i s'arxivaran sense més tràmits.

Les prestacions seran les següents:

Dentàries

 

Euros

Dentadura completa (superior  i inferior)

271,00

Dentadura superior o inferior

136,00

Peça, cada una

31,00

Empastament, cada un

16,00

Implant osteointegrado (compatible amb peça o dentadura)

111,00

Tractament d'ortodòncia

446,00

Endodòncia

31,00

Les peces, fundes i empastaments provisionals no seran causa d'ajuda econòmica.

L'ajuda de 31 euros per endodòncia inclou l'ajuda per l'empastament, obturació, reconstrucció o restauració de la peça tractada, encara que no es faci constar expressament en la factura, per entendre's que tota Endodòncia conclou amb el corresponent empastament, obturació, reconstrucció o restauració de la corona.

El tractament d'ortodòncia es concedirà només en aquells casos iniciats abans dels 18 anys, d'una sola vegada i per a un únic tractament.

Oculars

 

Euros

Ulleres (de lluny o de prop)

34,00

Ulleres bifocals/progressives

61,00

Substitució del cristall (de lluny o de prop)

13,00

Substitució de cristall bifocal/progressiu

25,00

Lents de contacte

31,00

Lents de contacte d'un sol ús

61,00

Lent terapèutica, cada una

50,00

Ajudes óptiques per Baixa visió (Microscopis, Telescopis, Telemicroscopis, Lupes i Filtres)

180,00

Ajudes prismàtiques per a alteracions severes de la motilitat ocular

80,00

En el cas de les ulleres i la substitució dels seus cristalls, només es concediran com a màxim dues ulleres o la substitució de quatre cristalls o unes ulleres i la substitució de dos cristalls per beneficiari i any natural, independentment del tipus d'ulleres o cristall.

En el el cas de les lents de contacte, només es concediran com a màxim dues lents de contacte per beneficiari i any natural. Si les lents de contacte fossin d'un sol ús, l'ajuda màxima a concedir per aquest concepte serà de 61 euros per any natural i beneficiari, havent-se de sol·licitar d'una sola vegada. Les prestacions de lent de contacte i lents de contacte d'un sol ús seran incompatibles entre si, encara que per a cada cas no se superi les unitats/quantitat màxima finançable per any natural. Aquestes limitacions no regiran per a les lents terapèutiques.

S'entendrà per Baixa Visió aquelles persones que, fins i tot després de tractament mèdic i/o correcció òptica comuna, tinguin una visió de 0,3 (3/10) en el millor ull o un camp visual inferior a 10° des del punt de fixació. En el cas de les ajudes òptiques per a Baixa Visió es requerirà informe de facultatiu especialista en Oftalmologia que acrediti aquesta circumstància, i només es concediran un màxim de 360 euros per any natural i beneficiari. L'informe del facultatiu només es requerirà per a la primera sol·licitud d'aquesta mena d'ajudes.

En el cas de les ajudes prismàtiques es requerirà informe del facultatiu especialista en Oftalmologia que acrediti la corresponent alteració de la motilitat ocular, i només es concediran un màxim de 160 euros per any natural i beneficiari. L'informe del facultatiu només es requerirà per a la primera sol·licitud d'aquesta mena d'ajudes o quan es consideri necessari per la naturalesa de l'alteració.

Per a realitzar el còmput de les prestacions concedides, es tindrà en compte la data de la factura.

Altres

 

Euros

Audífon.

423,00

Matalàs o Matalasset antiescares (amb o sense compressor).

121,00

Laringófon.

1.057,00

Bomba externa d'infusió contínua subcutànea d'insulina.

Financiació total segons procediment.

El període mínim de renovació ordinària de les prestacions d'audiòfon, matalàs o matalasset antiescares o laringófon serà de 24 mesos des de la data de factura, excepte que les mateixes hagin de renovar-se per variació, acreditada per informe del facultatiu corresponent.

En el cas dels articles que precisin algun tipus de reparació, la quantia de l'ajuda serà com a màxim el 50% de l'ajuda establerta per a la seva adquisició. Les ajudes concedides per aquest concepte seran tingudes en compte a l'efecte del còmput de terminis per a la renovació del mateix article.

L'ajuda per a audiòfon, prevista en aquest Annex, serà incompatible amb la prestació d'audiòfon prevista en el Catàleg de Material Ortoprotètic (Codi 21 45 00).

ART. 42.- AJUDA PER MINUSVALIDESA FÍSICA O PSÍQUICA

S'abonarà al personal del IMI una ajuda mensual de 90€ per cada fill o familiar al seu càrrec que estigui afectat per una minusvalidesa física, psíquica o sensorial igual o superior al 65% i acreditada per la Direcció General de Serveis Socials del Govern Balear o organisme públic equivalent o competent en matèria d'acreditació de minusvalideses. En el cas de coincidència en una mateixa unitat familiar de dos treballadors en convivència amb els mateixos fills afectats, s'abonarà només a un d'ells. Per a percebre-ho s'haurà d'acreditar anualment durant el mes de gener que l'afectat no cobra per la suma de tots els conceptes retributius (subsidis públics, prestació per desocupació, relacions contractuals laborals o de formació, etc) quantitat igual o superior al doble del Salari Mínim Interprofessional establert per a cada any. Aquesta quantitat s'incrementarà anualment segons la LGPE.

ART. 43.- ÚS DE MATERIAL RECICLAT

L'IMI es compromet a adquirir material reciclatge tenint com a exemple el que utilitza el Ajuntament de Palma, sempre que no s'ocasionin dificultats tècniques i les diferències econòmiques no siguin excessives.

 

CAPÍTOL VI FORMACIÓ I RECICLATGE

Art. 44.- Formació professional

ART. 44.- FORMACIÓ PROFESSIONAL

De conformitat amb el que es disposa en l'article 22 de l'Estatut dels Treballadors, l'I.M.I. facilitarà la promoció i formació del personal i per a això dedicarà com a mínim un 1% del cost salarial de cada exercici per a accions de formació, alhora que, per a potenciar-la adoptarà les següents mesures:

1.- Estudis per a l'obtenció de títols acadèmics o professionals (formació reglada impartida per centres del MEC o homologats).

Els empleats que realitzin aquests estudis tindran dret:

a) Els dies necessaris per a concórrer a exàmens finals de Febrer, Juny i Setembre d'ensenyaments oficials, i el temps necessari per a concórrer a un examen parcial per assignatura i curs si coincidís amb la jornada laboral. En el supòsit que l'examen comenci entre les 15h. i les 15,30h., el treballador podrà absentar-se del seu lloc de treball mitja hora abans de concloure la seva jornada laboral.

b) A l'adaptació de la jornada ordinària de treball que faciliti l'assistència a cursos respectant-se les necessitats del servei. Les persones que es trobin en aquest cas, posaran en coneixement del director l'horari lectiu, analitzant-se la possibilitat de compatibilitzar-lo amb el servei i proposant-se els canvis oportuns del mateix servei i categoria.

2.- Assistència a actes formatius externs

Per a l'assistència a cursos, congressos, simposiums, seminaris o visites tècniques externes al IMI, s'actuarà d'acord amb els següents suposats:

a) Assistència proposada per l'empleat.

El treballador podrà sol·licitar a la Direcció, l'assistència a un acte formatiu considerat del seu interès. Aquesta sol·licitud vindrà documentada amb el programa de l'acte, característiques de la seva realització i pressupost de despeses.

La Direcció podrà aprovar la sol·licitud, determinant les condicions de la seva assistència en funció del seu possible aprofitament i adequació als objectius de l'Institut.

En cas que l'IMI assumeixi la totalitat o part de les despeses derivades de l'assistència a l'acte, el peticionari quedarà obligat a presentar justificant de la seva assistència i resum o memòria d'aquest, quedant aquest material a la disposició de l'Institut.

b) Assistència ordenada per l'I.M.I.

L'I.M.I. es reserva la facultat d'ordenar l'assistència a cursos, simposiums, congressos o reunions de treball que considerin d'interès per a l'Institut, designant a les persones que hagin d'assistir.

En aquest cas, existirà també obligatorietat, per part dels assistents, de presentar justificant d'assistència i resum o memòria de l'acte, quedant aquest material a la disposició de l'empresa.

Costos d'assistència a actes formatius externs:

L'I.M.I. assumirà la totalitat de les despeses derivades de l'assistència a actes formatius de l'apartat 2.2. i la totalitat o parcialitat (en funció de la seva adequació als objectius de l'Institut) de l'apartat 2.1

 S'entenen com a despeses derivades d'assistència, la matrícula, els costos de desplaçament (bitllets d'avió/vaixell) i l'abonament d'una dieta diària per valor de 116,5 euros que inclou despeses d'estada completa per dia (desdejuni, esmorzar, sopar i allotjament).

En cas d'estades no completes, els valors establerts són els següents:

  • Allotjament 75,00 euros
  • Berenar. 3,50 euros
  • Esmorzar. 19,00 euros
  • Sopar 19,00 euros

Les despeses de desplaçaments urbans o interurbans (aeroports, ports) s'abonaran íntegrament previ justificant.

3.- Cursos de reconversió, capacitació professional i perfeccionament.

L'empresa podrà organitzar cursos directament o en règim de concert amb centres oficials o reconeguts segons les següents modalitats:

a) De reconversió professional per transformació o modificació de les comeses de l'Institut, per a assegurar l'estabilitat del treballador en l'ocupació.

b) De capacitació professional i perfeccionament per a l'adaptació del treballador a les modificacions tècniques operades en el lloc de treball.

En tots dos supòsits el temps d'assistència al curs es considerarà com a temps de treball amb caràcter general.

La modificació de les tasques bàsiques de qualsevol lloc de treball, de manera puntual, transitòria o perenne, implicarà, si és necessari, la posada en marxa dels cursos de reconversió i capacitació professional corresponents a la nova situació de l'empleat. Aquests cursos es faran igualment si les modificacions es realitzen en l'ús d'eines, tant en suport físic com en el programàtic o de programari.

4.- Funcions dels representants del personal en matèria de formació Els representants del personal podran:

a) Participar en l'elaboració i discussió dels plans de formació.

b) Proposar les prioritats de formació.

c) Proposar els criteris de participació i nivell d'exigència i assistència.

d) Participar en l'avaluació del compliment i resultat de les accions de formació promocionades per l'IMI.

 

CAPÍTOL VII PREVENCIÓ DE RISCOS  LABORALS

Art. 45.- Normes generals

Art. 46.- Comitè de Seguretat i Salut.

Art. 47.- Mesures preventives sobre assetjament sexual i moral

ART. 45.- NORMES GENERALS

S'estarà al que es disposa en la Llei 31/1995 de 8 de novembre de Prevenció de Riscos Laborals, els continguts dels quals el Comitè de Seguretat i Salut i la Direcció de l'IMI es comprometen a desenvolupar en tot l'àmbit territorial, personal, funcional i temporal.

 

ART. 46.- COMITÈ DE SEGURETAT I SALUT. CONSTITUCIÓ, COMPOSICIÓ I COMPETÈNCIES

El Comitè de Seguretat i Salut és l'òrgan paritari i col·legiat de participació destinat a la consulta regular i periòdica de les actuacions de l'IMI en matèria de prevenció de riscos.

Es constituirà en el si de l'IMI el Comitè de Seguretat i Salut que estarà format pels Delegats de Prevenció, d'una part, i pels representants de la Direcció de l'IMI en número igual als Delegats de Prevenció, de l'altra.

En les reunions del Comitè de Seguretat i Salut participaran, amb veu però sense vot, els Delegats Sindicals i els responsables tècnics de la prevenció en l'Institut empresa que no estiguin inclosos en la composició a què es refereix el paràgraf anterior, En les mateixes condicions podran participar treballadors de l'IMI que comptin amb una especial qualificació o informació respecte de concretes qüestions que es debatin en aquest òrgan i tècnics en prevenció aliens a l'IMI, sempre que el sol·liciti alguna de les representacions en el Comitè.

El Comitè de Seguretat i Salut es reunirà trimestralment i sempre que el sol·liciti alguna de les representacions d'aquest. El Comitè adoptarà les seves pròpies normes de funcionament.

1.- El Comitè de Seguretat i Salut tindrà les següents competències:

a). Participar en l'elaboració, posada en pràctica i avaluació dels plans i programes de prevenció de riscos en l'IMI. A aquest efecte, en el seu si es debatran, abans de la seva posada en pràctica i referent a la seva incidència en la prevenció de risc, els projectes en matèria de planificació, organització del treball i introducció de noves tecnologies, organització i desenvolupament d'activitats de protecció i prevenció i projecte i organització de la formació en matèria preventiva.

b) Promoure iniciatives sobre mètodes i procediments per a l'efectiva prevenció dels riscos, proposant a l'IMI la millora de les condicions o la correcció de les deficiències existents.

2.- En l'exercici de les seves competències, el Comitè de Seguretat i Salut estarà facultat per a:

a) Conèixer directament la situació relativa a la prevenció de riscos en el centre de treball, realitzant a aquest efecte les visites oportunes.

b) Conèixer quants documents i informes relatius a les condicions de treball siguin necessaris per al compliment de les seves funcions, així com els procedents de l'activitat del servei de prevenció, en el seu cas.

  1. Conocer y analizar los daños producidos en la salud o en la integración física de los trabajadores, al objeto de valorar sus causas y proponer las medidas preventivas oportunas.
  2. Conocer e informar la memoria y programación anual de servicios de prevención.

ART. 47.- MESURES PREVENTIVES SOBRE L'ASSETJAMENT SEXUAL I MORAL, CODI DE CONDUCTA I PROTOCOL D'ACTUACIÓ

En referència a les possibles reclamacions relatives a totes les modalitats d'assetjament, i sobre la prevenció i solucions i reclamacions de la mateixa matèria, s'aprovarà un protocol d'actuació per part de l'Institut i representants dels treballadors abans de la finalització de l'any 2009.

 

CAPÍTOL VIII DRETS SINDICALS I DE REPRESENTACIÓ

ART. 48.- Representació del personal

ART. 49.- Elecció dels representants de personal

ART. 50.- Funcions i facultats dels representants del personal

ART. 51.- Garanties dels representants del personal

ART. 52.- Altres drets i garanties

ART. 53.- Seccions sindicals i delegats sindicals

ART. 48.- REPRESENTACIÓ DEL PERSONAL

Els Comitès d'Empresa i els Delegats de Personal constitueixen, respectivament, els òrgans de representació dels treballadors del IMI, assumint la defensa dels seus interessos així com la negociació i representació dels mateixos davant el IMI o davant qualsevol altre organisme.

Així mateix es constitueixen com a òrgan consultiu i d'intercanvi d'informació entre la Direcció i els diferents estaments.

Els membres de Comitè d'Empresa i els Delegats de Personal tindran les garanties i drets reconeguts en la Legislació corresponent, a més de l'expressat en el present Conveni.

ART. 49.- ELECCIÓ DELS REPRESENTANTS DE PERSONAL

L'elecció dels membres de Comitè d'Empresa i els Delegats de Personal s'ajustarà a la normativa vigent.

ART. 50.- FUNCIONS I FACULTATS DELS REPRESENTANTS DE PERSONAL

L'IMI reconeix al Comitè d'Empresa com a interlocutor vàlid en totes aquelles matèries relacionades directament o indirectament amb la relació laboral. Per a això es compromet a potenciar el diàleg, la col·laboració i la participació de tal òrgan de representació.

Les seves funcions, seran les assenyalades expressament en la legislació vigent i les indicades en l'articulat d'aquest Conveni.

ART. 51.- GARANTIES DELS REPRESENTANTS DE PERSONAL

Les garanties dels membres de Comitè d'Empresa, dels Delegats de Personal i dels Delegats Sindicals (en el cas que es donin els requisits establerts en l'art. 10 de la L.O.L.S.), seran les previstes en la legislació aplicable, més el reflectit en aquest Conveni.

ART. 52.- ALTRES DRETS I GARANTIES DELS SINDICATS I SECCIONS SINDICALS

1.- Els representants dels treballadors podran reunir-se dins i fora de les hores de treball, sense una altra limitació que la disponibilitat d'hores sindicals.

Les assemblees podran ser convocades pel Comitè d'Empresa, Delegats de Personal, Seccions Sindicals, o per un nombre de treballadors no inferior al 33% de la plantilla.

Les assemblees convocades més d'1 hora abans del final de jornada es comptabilitzaran per als convocants, havent-se de recuperar el temps de la jornada laboral invertit en aquestes. Amb aquest caràcter es podran convocar un màxim de dues assemblees mensuals.

Les assemblees convocades per a aprovació de convenis no es computaran en cap cas.

2.- Cadascun dels membres de Comitè d'Empresa o Delegat de Personal, disposarà d'un crèdit horari retribuït de 20 hores mensuals. En els períodes compresos entre la denúncia del conveni col·lectiu i la signatura del nou conveni, els membres del comitè d'empresa podran efectuar el còmput bimensual del seu crèdit horari.

No s'inclouran en el còmput horari les reunions a instàncies de la Direcció, així com les dedicades a sessions de Taula Negociadora.

Les hores sindicals dels diferents membres del Comitè d'Empresa o Delegats de Personal podran acumular-se mensualment en un o diversos dels seus components, sense perjudici de les remuneracions.

3.- Els representants del personal podran exercir la llibertat d'expressió a l'interior del Centro en matèries pròpies de la seva representació, podent publicar o distribuir tot allò que considerin d'interès laboral o social. Es posarà a la disposició del Comitè d'Empresa o Delegats de Personal un tauler d'anuncis en el Centre.

ART. 53.- SECCIONS SINDICALS I DELEGATS SINDICALS

1.- Els treballadors afiliats a un Sindicat podran, en l'àmbit de l'IMI:

a) Constituir seccions sindicals de conformitat amb el que s'estableix en els Estatuts del Sindicat.

b) Celebrar reunions, prèvia notificació a l'empresari, recaptar quotes i distribuir informació sindical, fora de les hores de treball i sense pertorbar l'activitat normal de l'IMI.

c) Rebre informació que li remeti el seu Sindicat.

2.- Les Seccions Sindicals legalment constituïdes i els Delegats Sindicals (en el cas que es donin els requisits establerts en l'art. 10 de la L.O.L.S.), tindran les mateixes garanties que les reconegudes als Comitès d'Empresa o Delegats de Personal, així com els drets, que estableix el art 8 de la L.O.L.S, a resguard del que es pogués establir per Conveni Col·lectiu.

a) A requeriment dels treballadors afiliats a una Central Sindical, l'IMI descomptarà de la nòmina mensual l'import de la quota sindical corresponent.

 

CAPÍTOL IX EXCEDÈNCIAS

Art. 54.- Excedència voluntària per interès particular Art. 55.- Excedència per acolliment

Art. 56.- Excedència per cura de familiars

Art. 57.- Excedència forçosa

Art. 58.- Excedència per raó de violència de gènere Art. 59.- Situacions especials

ART. 54.- EXCEDÈNCIA VOLUNTÀRIA PER INTERÈS PARTICULAR

El treballador, amb almenys un any d'antiguitat en el IMI, té dret al fet que es reconegui la possibilitat d'obtenir l'excedència voluntària, per un termini no menor d'un any i no superior a cinc anys.

La petició haurà de ser formulada per escrit, expressant els motius en què es funda, i haurà de ser contestada en el termini de 30 dies, concedint-se o no en atenció a les necessitats del servei i a les raons al·legades.

En el supòsit de concessió, s'estableix un termini no superior a 9 mesos per a fer-la efectiva. El reingrés en el IMI queda condicionat:

1.- Al fet que se sol·liciti pel treballador trenta dies abans de finalitzar el termini pel qual va ser concedida.

2.- Al dret preferent al reingrés en les vacants d'igual o similar categoria i grup professional on treballava l'excedent.

Per a acollir-se a una altra excedència voluntària el treballador haurà de complir un nou període de servei actiu de quatre anys.

ART. 55.- EXCEDÈNCIA D'ACOLLIMENT

Els empleats fixos en plantilla, podran sol·licitar excedències amb reserva de lloc de treball, en les mateixes condicions de reingrés de l'art. 54 del present conveni, per temps no inferior a tres mesos ni superior a tres anys, sempre que concorrin les següents circumstàncies:

a) Acolliment de menors de 6 anys.

b) Atorgament judicial de la pàtria potestat d'un menor de 6 anys.

c) Acolliment de disminuïts físics o psíquics.

d) Defunció o acolliment per malaltia greu, de llarga durada o terminal; de cònjuge o familiars compresos en el primer grau de consanguinitat i s'acrediti documentalment la necessitat d'atendre personalment les conseqüències derivades d'aquelles situacions.

ART. 56.- EXCEDÈNCIA PER CURES FAMILIARS

Els empleats de l'I.M.I. tindran dret a un període d'excedència de durada no superior a tres anys per a atendre a cura de cada fill, tant quan ho sigui per naturalesa com per adopció o acolliment permanent o pre-adoptiu, a comptar des de la data de naixement o, si escau, de la resolució judicial o administrativa.

També tindran dret a un període d'excedència de durada no superior a tres anys, per a atendre a cura d'un familiar que es trobi al seu càrrec, fins al segon grau inclusivament de consanguinitat o afinitat que per raons d'edat, accident, malaltia o discapacitat no pugui valer-se per si mateix i no exerceixi activitat retribuïda.

El període d'excedència serà únic per cada subjecte causant. Quan un nou subjecte causant donés origen a una nova excedència, l'inici del període de la mateixa posarà fi al que es vingués gaudint. En el cas que dos empleats generessin el dret a gaudir-la pel mateix subjecte causant, la Direcció podrà limitar el seu exercici simultani per raons justificades relacionades amb el funcionament dels serveis.

El temps de permanència en aquesta situació serà computable a l'efecte de triennis i drets en el règim de Seguretat Social que sigui aplicable. El lloc de treball exercit es reservarà, almenys, durant dos anys. Transcorregut aquest període, aquesta reserva ho serà a un lloc en la mateixa categoria i d'igual retribució.

Els Empleats de l'IMI en aquesta situació podran participar en els cursos de formació que convoqui la Direcció o el Departament de Recursos Humans.

Transcorregut el temps o desapareguda la causa que va motivar la concessió d'aquesta, haurà de sol·licitar-se en el termini de 30 dies el reingrés o el passi a la situació d'excedència voluntària per interès particular, declarant-se en aquesta situació de no sol·licitar reingrés.

En qualsevol moment, mentre romangui en aquesta situació, podrà la persona afectada sol·licitar el reingrés.

 

ART. 57.- EXCEDÈNCIA FORÇOSA

Els treballadors que exerceixin funcions sindicals d'àmbit provincial, autonòmic estatal en les organitzacions sindicals més representatives tindran dret a l'excedència forçosa amb reserva del lloc de treball i còmput d'antiguitat mentre duri l'exercici del seu càrrec representatiu, havent-se de reincorporar al seu lloc de treball dins del mes següent a la data del cessament.

Així mateix es concedirà excedència d'un any per una sola vegada, amb reserva de plaça i sense còmput d'antiguitat, a les persones que ho sol·licitin per a la realització de labors humanitàries per a organitzacions degudament acreditades (governamentals o no).

ART. 58.- EXCEDÈNCIA PER RAÓ DE VIOLÈNCIA DE GÈNERE

Les empleades de l'IMI víctimes de violència de gènere, per a fer efectiva la seva protecció o el seu dret a l'assistència social integral, tindran dret a sol·licitar la situació d'excedència sense haver d'haver prestat un temps mínim de serveis previs i sense que sigui exigible termini de permanència en aquesta.

Durant els sis primers mesos tindran dret a la reserva del lloc de treball que exercissin, sent computable aquest període a l'efecte d'antiguitat i drets del règim de Seguretat Social que sigui aplicable.

Quan les actuacions judicials l'exigissin es podrà prorrogar aquest període per tres mesos, amb un màxim de divuit, amb idèntics efectes als assenyalats anteriorment, a fi de garantir l'efectivitat del dret de protecció de la víctima.

Durant els dos primers mesos d'aquesta excedència l'empleada tindrà dret a percebre les retribucions íntegres i, en el seu cas, les prestacions familiars per fill a càrrec.

ART. 59.- SITUACIONS ESPECIALS

La suspensió del contracte de treball s'ajustarà a les normes previstes en els arts. 45 a 48 de l'Estatut dels Treballadors i al que es disposa en el present Conveni, a més de l'article 87 de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic (Serveis Especials)

1. El personal laboral de l'Institut seran declarats en situació de serveis especials:

a) Quan siguin designats membres del Govern o dels òrgans de govern de les Comunitats Autònomes i Ciutats de Ceuta i Melilla, membres de les Institucions de la Unió Europea o de les Organitzacions Internacionals, o siguin nomenats alts càrrecs de les citades Administracions Públiques o Institucions.

b) Quan siguin autoritzats per a realitzar una missió per període determinat superior a sis mesos en Organismes Internacionals, Governs o Entitats Públiques estrangeres o en programes de cooperació internacional.

c) Quan siguin nomenats per a exercir llocs o càrrecs en Organismes Públics o entitats, dependents o vinculats a les Administracions Públiques que, de conformitat amb el que estableixi la respectiva Administració Pública, estiguin assimilats en el seu rang administratiu a alts càrrecs.

d) Quan siguin adscrits als serveis del Tribunal Constitucional o del Defensor del Poble o destinats al Tribunal de Comptes en els termes previstos en l'article 93.3 de la llei 7/1988, de 5 d'abril.

e) Quan accedeixin a la condició de Diputat o Senador de les Corts Generals, membres de les Assemblees Legislatives de les Comunitats Autònomes si perceben retribucions periòdiques per la realització de la funció.

f) Quan s'exerceixin càrrecs electius retribuïts i de dedicació exclusiva en les Assemblees de les Ciutats de Ceuta i Melilla i en les Entitats Locals, quan s'exerceixin responsabilitats d'òrgans superiors i directius municipals i quan s'exerceixin responsabilitats de membres dels òrgans locals per al coneixement i la resolució de les reclamacions economicoadministratives.

g) Quan siguin designats per a formar part del Consell General del Poder Judicial o dels Consells de Justícia de les Comunitats Autònomes.

h) Quan siguin triats o designats per a formar part dels Òrgans Constitucionals o dels Òrgans Estatutaris de les Comunitats Autònomes o altres l'elecció de les quals correspongui al Congrés dels Diputats, al Senat o a les Assemblees Legislatives de les Comunitats Autònomes.

i) Quan siguin designats com a personal eventual per ocupar llocs de treball amb funcions expressament qualificades com de confiança o assessorament polític i no optin per romandre en la situació de servei actiu.

j) Quan adquireixin la condició de funcionaris al servei d'organitzacions internacionals.

k) Quan siguin designats assessors dels grups parlamentaris de les Corts Generals o de les Assemblees Legislatives de les Comunitats Autònomes.

l) Quan siguin activats com a reservistes voluntaris per a prestar serveis en les Forces Armades.

2. Els qui es trobin en situació de serveis especials percebran les retribucions del lloc o càrrec que exerceixin i no les que els corresponguin com a personal laboral del IMI, sense perjudici del dret a percebre els triennis que tinguin reconeguts a cada moment. El temps que romanguin en tal situació se'ls computarà a l'efecte d'ascensos, reconeixement de triennis, promoció interna i drets en el règim de Seguretat Social que els sigui aplicable.

1. Els qui es trobin en situació de serveis especials tindran dret, almenys, a reingressar al servei actiu en la mateixa localitat, en les condicions i amb les retribucions corresponents a la categoria, nivell o graó de la carrera consolidats, d'acord amb el sistema de carrera administrativa vigent en l'Administració Pública a la qual pertanyin. Tindran, així mateix, els drets que cada Administració Pública pugui establir en funció del càrrec que hagi originat el passi a l'esmentada situació. En aquest sentit, les Administracions Públiques vetllaran perquè no hi hagi menyscapte en el dret a la carrera professional dels empleats públics que hagin estat nomenats alts càrrecs, membres del Poder Judicial o d'altres òrgans constitucionals o estatutaris o que hagin estat elegits Alcaldes, retribuïts i amb dedicació exclusiva, Presidents de Diputacions o de Capítols o Consells Insulars, Diputats o Senadors de les Corts Generals i membres de les Assemblees Legislatives de les Comunitats Autònomes. Com a mínim, aquests empleats rebran el mateix tractament en la consolidació del grau i conjunt de complements que el que s'estableixi per als qui hagin estat Directors Generals i altres càrrecs superiors de la corresponent Administració Pública.

2. La declaració d'aquesta situació procedirà en tot cas, en els supòsits que es determinin en l'Estatut i en les Lleis de Funció Pública que es dictin en desenvolupament d'aquest.

ART. 60.- SUSPENSIÓ DE CONTRACTE DE TREBALL

La suspensió del contracte de treball s'ajustarà a les normes previstes en els arts. 45 a 48 de l'Estatut dels Treballadors i al que es disposa en el present Conveni.

1.- Suspensió per Servei Militar. El compliment del servei militar, obligatori o voluntari, servei social substitutiu suspendrà la relació laboral, amb reserva del lloc de treball. El reingrés haurà de sol·licitar-se dins dels trenta dies següents a la finalització de la causa que motiva la suspensió.

2.- Suspensió per privació de llibertat del treballador, mentre no existeixi sentència condemnatòria.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL

En allò no previst en aquest Conveni s'estarà al que es disposa en l'Estatut dels Treballadors i altres disposicions aplicables.

DISPOSICIÓ FINAL

L'IMI, en compliment amb l'acord Plenari de l'Ajuntament de Palma del 25 de setembre de 2003, elaborarà una relació de llocs de treball i una definició de tasques bàsiques de cadascun d'ells, com a complement i formant part unitària del document de plantilla orgànica que s'elabora cada any per a la seva aprovació per l'Ajuntament. Aquests documents seran negociats amb el Comitè d'Empresa, entenent per negociació “tractar assumptes públics o privats procurant el seu millor assoliment” (Reial Acadèmia de la Llengua Espanyola).

Aquests documents es revisaran anualment.

ANNEXOS:

Annexo 1: Categories laborals de l'IMI

Annexo 1 bis: Categories laborals de l'IMI a extingir

Annexo 2: Tabla de consanguinitat

Annexo 3: Horaris de treball del personal subjecte al torn nocturn

Annexo 4: Situacions especials d'aplicació de l'horari de treball continu

 

ANNEXE 1  CATEGORIES LABORALS IMI

Nivell

Categoria

Nivell d'estudis

Salari base

1

Auxiliar serveis generals

Graduat ESO o equivalent

18749,93

2

Auxiliar administració

Batxiller o tenir el títol de tècnic o equivalent

21067,34

3

Operador topogràfic

Títol de grau superior en formació professional de Tècnic Superior en Aixecaments i Desenvolupaments Urbanístics, Tècnic Superior en Projectes d'Obra Civil, Tècnic Superior en Projectes d'Edificació, o els que s'estableixin reglamentàriament en consideració a la naturalesa anàloga amb els anteriors, pertanyents a la Família d'Edificació i Obra Civil segons els Currículums del Ministeri d'Educació i Formació Professional

22120,70

3

Tècnic TIC

Tècnic  superior corresponent a cicles formatius de grau superior específics en informàtica o telecomunicacions o equivalent

22120,70

3

Tècnic cadastral

Tècnic superior, F.Professional o equivalent

22120,70

3

Tècnic administratiu

Tècnic superior, F.Professional o equivalent

22120,70

3

Tècnic en edificació i obra civil

Títol de grau superior en formació professional de Tècnic Superior en Aixecaments i Desenvolupaments Urbanístics, Tècnic Superior en Projectes d'Obra Civil, Tècnic Superior en Projectes d'Edificació, o els que s'estableixin reglamentàriament en consideració a la naturalesa anàloga amb els anteriors, pertanyents a la Família d'Edificació i Obra Civil segons els Currículums del Ministeri d'Educació i Formació Professional

22120,70

3

Programador

Tècnic superior corresponent a cicles formatius de grau superior específics en informàtica o telecomunicacions o equivalent

22120,70

3

Tècnic web

Tècnic  superior corresponent a cicles formatius de grau superior específics en disseny gràfic, informàtica o equivalent

22120,70

4

Tècnic de RRHH

Diplomat Universitari, Enginyer tècnic, arquitecte tècnic o títol de grau

27808,89

4

Tècnic econòmic

Diplomat Universitari, Enginyer tècnic, arquitecte tècnic o títol de grau

27808,89

4

Analista programador

Primer cicle d'ensenyament universitari d'enginyeria tècnica en informàtica, equivalent o els que s'estableixin reglamentàriament, en consideració a la naturalesa anàloga amb els anteriors

27808,89

Gestor de projectes SSCC 

Diplomat Universitari, Enginyer tècnic, arquitecte tècnic o títol de grau  

27808,89 

Gestor de projectes TIC 

Enginyeria tècnica en informàtica, enginyeria tècnica industrial, enginyeria tècnica en telecomunicacions, enginyeria en organització industrial, o equivalents

27808,89 

5

Tècnic superior TIC

Segon cicle d'ensenyament universitari d'enginyeria en informàtica, telecomunicacions o equivalent o els que s'estableixin reglamentàriament, en consideració a la naturalesa anàloga amb els anteriors

37921,21

5

Tècnic superior cadastral

Grau o en el seu cas, el de Doctor, Llicenciat, Arquitecte o Enginyer

37921,21

5

Tècnic superior en cartografia i topografía

Grau d'Enginyeria en Geomàtica i Topografia, Enginyer en Geodesia i Cartografia o els que s'estableixin reglamentariament, en consideració a la naturalesa anàloga amb els anteriors 

37921,21

5

Tècnic superior administració

Segon cicle d'ensenyament universitari en Ciències Econòmiques i Empresarials (branca: Empresa) o en Administració i Direcció d'Empreses o els que s'estableixin reglamentàriament, en consideració a la naturalesa anàloga amb els anteriors

37921,21

Totes les quantitats són en Euros i corresponen a l'any 2019. Hauran d'actualitzar-se amb els succesius increments aplicats.

 

ANNEXE 1 BIS  CATEGORIES LABORALS IMI A EXTINGIR

Quadre de categories a extingir, derivades de la consolidació d'ocupacions i modificació de la RLLT.

Nivell 

Categoria 

Nivell d'estudis 

Salari base 

TÈCNIC/A EN GESTIÓ CARTOGRÀFICA A 

Batxillerat, FP2 

22120,70 

TÈCNIC/A EN FOTOGRAMETRIA A 

Batxillerat, FP2

22120,70 

BRIGADISTA TOPOGRÀFIC/A B 

EGB 

21067,34 

ANALISTA PROGRAMADOR/A B 

Batxillerat, FP2

22120,70 

PROGRAMADOR/A B 

EGB 

21067,34 

ANALISTA C 

Batxillerat, FP2 

22120,70 

ANALISTA B 

Diplomat en informàtica 

27808,89 

ANALISTA D'ÀREA B 

Diplomat en informàtica 

27808,89 

ANALISTA D'ÀREA C

Batxillerat, FP2 

22120,70 

TÈCNIC/A TIC A 

Batxillerat, FP2

22120,70 

TÈCNIC /A WEB A 

Batxillerat, FP2

22120,70 

ADMINISTRADOR/A DE BASES DE DADES B 

Diplomat en informàtica 

27808,89 

ANALISTA DE SISTEMES B 

Diplomat en informàtica 

27808,89 

PROGRAMADOR/A A 

Batxillerat, FP2

22120,70 

5 (B) 

RESPONSABLE DE COMPTABILITAT D 

Llicenciatura en econòmiques 

32523,19 

Totes les quantitats són en Euros i corresponen a l'any 2019. Hauran d'actualitzar-se amb els succesius increments aplicats.

 

ANNEXE 2  TAULA DE CONSAGUINITAT

TABLA DE PARENTIUS

PARENTS DE PRIMER GRAU

Línia Recta Ascendent per consanguinitat

PARE

MARE

Línia Recta Ascendent per afinitat

SOGRE/A

Línia Recta Descendent per consanguinitat

FILL/A

Línia Recta Descendent per afinitat

GENDRE

NORA

 

PARENTS DE SEGON GRAU

Línia Recta Ascendent

PADRÍ/NA

Línia Recta Descendent

NET/A

Línia Col·lateral  per consaguinitat

GERMÀ/NA

Línia Col·lateral per afinitat

CUNYAT/DA

(germà/na del cònjuge o persona casada amb el germà/na)

 

PARENTS DE TERCER GRAU

Línia Descendent

BESNET/A

NEBOT/DA

Línia Ascendent

TIO/A

BESAVI/A

 

ANNEXE 3  HORARIS DE TREBALL DEL PERSONAL SUBJECTE A TREBALL PER TORNS

Àrea, Departament, Secció, Categoria laboral, Torns rotatius setmanals

Informació Territorial, Cartografia, Presa de Dades, Operador Fotogrametria, Torn tancat:

1. Matí: 07.45 a 14.45 h.

2. Tarda: 14.30 a 21.30 h.

3. Nit: 21.15 a 04.15 h.

Organització i Gestió de la Informació, Manteniment, Help Desk, Operador Vax Torn tancat:

1. Matí: 07.30 a 14.30 h.

2. Tarda: 14.45 a 21.45 h.

3. Nit: 21.30 a 04.30 h.

Organització i Gestió de la Informació, Manteniment, Explotació, Cap de Sala

1. Matí: 07.30 a 14.30 h.

2. Matí: 08.00 a 15.00 h.*

No es considera Torn Obert en ser dos horaris de demà.

Organització i Gestió de la Informació, Manteniment, Help Desk,Operador Gestió, Torn tancat:

1. Matí: 06.00 a 13.00 h.

2. Matí: 08.00 a 15.00 h.

3. Tarda: 15.00 a 22.00 h.

4. Nit: 22.00 a 05.00 h.

5. Nit: 23.00 a 06.00 h.

 

ANNEXE 4  SITUACIONS ESPECIALS D'APLICACIÓ DE L'HORARI DE TREBALL CONTINU

1.- Àrea d'Administració i Recursos Humans

Amb la finalitat de facilitar l'accés del personal a les dependències del IMI, un Auxiliar de Serveis Generals iniciarà la seva jornada de treball 45 minuts abans del que s'estableix en règim ordinari per a la resta de personal, quedant per tant definit el seu horari:

  • De 7:15 a 14:15 hores

D'igual manera per a facilitar la sortida del personal de l'IMI, un altre Auxiliar de Serveis Generals iniciarà la seva jornada de treball 30 minuts més tard del que s'estableix en el règim ordinari per a la resta del personal, quedant per tant el seu horari:

  • De 8:30 a 15:30 hores

2.- Secció de Topografia

Al personal de la secció de topografia per la seva constitució en brigades i tenir, indefectiblement, necessitat de treballar en equip per a realitzar les seves funcions, no li és aplicable el marge horari d'entrada al IMI, quedant per tant, definits els seus horaris fixos de treball com segueix:

- Horari d'hivern (període definit entre el equinoccio de tardor i el solstici d'estiu)

De 8:00h. a 15:00h. amb un marge d'entrada per brigades fins a les 8:30h. i respectant que entre la primera entrada i l'última del personal que compon cadascuna de les brigades no hi hagi un marge superior a 10 minuts.

- Horari d'estiu (període definit entre el solstici d'estiu i el equinoccio de tardor)

De 7:00h. a 14:00h. amb un marge d'entrada per brigades fins a les 7:30h. i respectant que entre la primera entrada i l'última del personal que compon cadascuna de les brigades no hi hagi un marge superior a 10 minuts.

En cas que en el període d'un mes s'incomplissin per segona vegada els 10 minuts de marge, l'horari a complir la resta del mes seria de 8:00h. a 15:00h. a l'hivern i de 7:00h. a 14:00h. a l'estiu.

No obstant l'anterior, aquest personal podrà acollir-se a una flexibilitat horària d'entrada que serà:

- A l'hivern de 7:30h. a 9:00h.

- A l'estiu de 7:00h. a 8:30h.

Sempre que compleixin les condicions següents:

  • Tots els membres de la mateixa brigada hauran de posar-se d'acord en l'horari d'entrada i sortida amb una diferència horaria màxima entre ells de 10 minuts.
  • Els acords horaris establerts entre els membres de cada brigada, tindran una vigència mínima d'una setmana, que coincidirà amb la setmana laboral i seran comunicats, amb antelació, al seu responsable directe.
  • Aquesta flexibilitat horària podrà quedar en suspens sempre que les condicions o organització del servei el requereixin.

En cas d'incompliment de les condicions anteriors o desacord entre els membres de cada brigada s'aplicaran els horaris fixos establerts en aquest mateix article per als períodes d'estiu o hivern que correspongui.