Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció tercera. Cursos i formació

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 319081
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per la qual s'aprova la convocatòria i les bases que han de regir el procés per dur a terme, supervisar i avaluar les practiques formatives no laborals dels alumnes del curs bàsic de capacitació, aspirants a la borsa extraordinària de policia, en els ajuntaments de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1.L'article 30.19 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, en la redacció donada per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, estableix que la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la competència exclusiva en matèria de coordinació i la resta de facultats en relació amb les policies locals, en els termes que estableixi una llei orgànica.

2. L'article 39 de la Llei orgànica 2/1986 concreta les competències de coordinació que en matèria de policies locals corresponen a les comunitats autònomes, i inclou, entre altres funcions, fixar els criteris de selecció de les policies locals, així com la formació mitjançant la creació d'escoles de formació de comandaments i de formació bàsica.

3. De conformitat amb l'article 34.3 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, els procediments de selecció per accedir a les categories de policia local es completen amb la superació d'un període de pràctiques, que inclou la superació del curs de capacitació corresponent a la categoria a la qual s'accedeix, i la fase de pràctiques al municipi (amb una durada màxima d'un any i una mínima de sis mesos) relacionades amb les funcions pròpies de la categoria en qüestió.

D'altra banda, l'article 28.3 del mateix text legal estableix que l'Escola Balear d'Administració Pública ha d'impartir el curs de capacitació corresponent a cada categoria de la policia local.

4. L'article 178 del Reglament marc regula el curs de capacitació per a l'accés a cada categoria de la policia local, que l'Escola Balear d'Administració Pública o, si escau, l'Escola de Seguretat Pública de les Illes Balears, ha d'impartir.

El curs bàsic de capacitació pretén completar la formació adquirida en la fase d'oposició, per mitjà de l'adquisició d'habilitats i destreses amb la finalitat de dotar els funcionaris en pràctiques de la qualificació professional necessària per exercir l'activitat professional, d'acord amb les exigències de desenvolupament de les funcions pròpies de la categoria de policia local.

L'apartat 2 d'aquest mateix article preveu que el contingut dels cursos, així com el desenvolupament, la metodologia, la durada, l'avaluació i el règim intern, s'ha de determinar, per a cada categoria, mitjançant una resolució de la persona titular de la conselleria competent en matèria de coordinació de policies locals, a proposta de l'Escola Balear d'Administració Pública o, si escau, de l'Escola de Seguretat Pública de les Illes Balears.

5. El Decret llei 6/2021, de 9 de juliol, de modificació de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, va introduir una disposició addicional vuitena en la Llei 4/2013 per la qual es faculta la conselleria competent en matèria de coordinació de policies locals per convocar un procediment extraordinari per constituir una borsa d'ocupació temporal específica per a la selecció de funcionaris interins quan concorrin motius justificats d'urgència i necessitat que s'han d'acreditar en l'expedient corresponent davant la conselleria competent en matèria de coordinació de policies locals.

Així mateix, el mateix Decret llei afegeix una disposició addicional tercera en el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears per la qual es disposa que la resolució que aprovi les bases de la convocatòria esmentada ha de preveure la impartició i la superació del curs de capacitació de la categoria de policia que no forma part del període de pràctiques, si bé l'EBAP l'ha d'impartir respectant el contingut, la metodologia, la durada, l'avaluació i el règim intern que es fixi per al curs de capacitació que es regula en l'article 178.

6. En data 11 d'octubre de 2021, el director general d'Emergències i Interior va emetre un informe justificatiu de la necessitat i urgència de convocar un procediment extraordinari per constituir una borsa d'ocupació temporal específica per a la categoria de policia, per tal de donar resposta als requeriments dels ajuntaments de les Illes Balears que necessiten nomenar funcionaris interins per garantir un adequat compliment de les tasques essencials que tenen encomanades, la urgència del qual es justifica en diversos motius, com ara, les necessitats dels municipis petits per cobrir les vacants d'aquestes places; les restriccions pressupostàries dels anys 2010 al 2017 que limitaven la reposició d'efectius; la importància de les funcions assignades a les policies locals; l'increment de la població en època estiuenca, i la problemàtica específica derivada de la crisi sanitària.

7.Mitjançant Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 19 d'octubre es va convocar un procediment extraordinari per constituir una borsa d'ocupació temporal específica, descentralitzada per illes, per a la categoria de policia, es varen aprovar les bases i es varen designar els membres del Tribunal Qualificador de les proves selectives d'accés al curs de capacitació (BOIB núm. 145, de 23 d'octubre).

Així, l'esmentada  convocatòria va configurar un procés selectiu descentralitzat en cada illa mitjançant el qual els 34 aspirants que obtingueren una major puntuació a cada illa han obtingut el dret a realitzar el curs bàsic de capacitació per a la categoria de policia a la illa a la que varen optar en la seva sol·licitud.

En aquest sentit, la superació de l'esmentat curs de capacitació per part de l'alumnat és requisit essencial a l'efecte de poder formar part de les borses de treball, també descentralitzades, que es constituiran un cop hagi finalitzat el curs, mitjançant resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat.  

8.En data 11 de març es va publicar la llista definitiva de persones que varen superar tots els exercicis del procediment extraordinari per a la categoria de policia i en data 24 de març de 2022 es va publicar una rectificació d'aquesta llista definitiva.

9.Mitjançant resolució, la consellera de Presidència, Funció Pública i

Igualtat en data de 21 d'abril de 2022 va aprovar el contingut, el desenvolupament, la metodologia, la durada, l'avaluació i el règim intern del curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de policia (BOIB núm. 54, de  23 d'abril).

L'apartat 4.3.2.1 d'aquesta resolució possibilita, sempre que les previsions i els recursos materials i humans dels ajuntaments ho permetin, que els alumnes que estiguin cursant el curs bàsic de capacitació per a l'accés a la borsa extraordinària puguin realitzar durant els mesos d'estiu, pràctiques formatives no laborals no retribuïdes d'una durada de 168 hores, a l'efecte de garantir que aquests  alumnes disposin dels coneixements pràctics suficients que els permetin complementar l'aprenentatge i, en conseqüència, exercir amb solvència i suficiència les funcions corresponents al cos de policia.

10. El curs de capacitació per a l'accés a la borsa extraordinària de la categoria de policia es va iniciar a l'illa de Mallorca en data 9 de maig de 2022 amb 35 alumnes (un d'ells en virtut de Sentència), a l'illa de Menorca el 25 d'abril amb 21 alumnes i també el 25 d'abril del mateix any a Eivissa amb 14 alumnes. El període lectiu del curs de capacitació es veurà interromput pel període estival comprès entre el 9 de juliol i el 4 de setembre de 2022, per tant, es dona el supòsit temporal previst en la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública, i Igualtat de 21 d'abril de 2022 per realitzar les pràctiques formatives no laborals i no retribuïdes en els municipis de les Illes Balears on estiguin realitzant el curs de capacitació.

11.La resolució de 21 d'abril de 2022 estableix que el contingut de les pràctiques i la metodologia d'avaluació s'ha de determinar per resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública. És necessari, per tant, determinar la metodologia d'execució, supervisió i avaluació de les pràctiques formatives, així com també aprovar els ítems de valoració, el full de valoració personal de la fase de pràctiques.

12. La mateixa resolució, estableix a la base 4.3.2.1 que sempre que les previsions i els recursos materials i humans dels ajuntaments ho permetin els esmentats alumnes podran fer pràctiques formatives no laborals preferentment dins el període estival. Per tant, també és necessari convocar els ajuntaments  que disposin d'aquests mitjans a la col·laboració amb l'Escola Balear d'Administració Pública per a dur a terme, supervisar i avaluar les esmentades pràctiques.

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears.

2. L'article 39 de la Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat.

3. Els articles 34.3 i 28.3 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

4. Els articles 177 i següents del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, aprovat pel Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears. En concret, l'article 178.2 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, que estableix que el contingut dels cursos, així com el desenvolupament, la metodologia, la durada, l'avaluació i el règim intern, s'han de determinar, per a cada categoria, mitjançant una resolució de la persona titular de la conselleria competent en matèria de coordinació de policies locals, a proposta de l'Escola Balear d'Administració Pública o, si escau, de l'Escola de Seguretat Pública de les Illes Balears.

5. La disposició addicional tercera del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, aprovat pel Decret 40/2019, de 24 de maig.

6. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

7. El Decret 9/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el cessament i el nomenament de membres del Govern de les Illes Balears, i el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

8. La Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 21 d'abril de 2022 per la qual s'aprova el contingut, el desenvolupament, la metodologia, la durada, l'avaluació i el règim intern del curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de policia (BOIB núm. 54, de 23 d'abril de 2022)

Per tot això, d'acord amb la proposta de la Comissió d'Avaluació i d'Actualització dels cursos de capacitació i amb les competències que m'atorga la legislació vigent, dict la següent

Resolució

1. Aprovar les bases de la convocatòria de col·laboració dels ajuntaments de les Illes Balears per dur a terme, supervisar i valorar les practiques formatives no laborals dels alumnes del curs bàsic de capacitació per a l'accés a la borsa extraordinària (Annex 1).

2. Aprovar el model de sol·licitud juntament amb la informació sobre protecció de dades personals (Annex 2).

3. Aprovar els ítems de valoració, el full de valoració personal i final de la fase de pràctiques (Annexes 3, 4 i 5).

5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la seu electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta Resolució, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

( Signat electrònicament: 6 de juny de 2022)

La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat

Mercedes Garrido Rodríguez

 

ANNEX 1

Bases de la convocatòria de col·laboració dels ajuntaments de les Illes Balears per dur a terme, supervisar i valorar les pràctiques formatives no laborals dels alumnes del curs bàsic de capacitació per a l'accés a la borsa extraordinària

1. Objecte

L'objecte d'aquestes bases és regular la convocatòria de les pràctiques formatives no laborals i no retribuïdes establertes en la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, de 21 d'abril de 2022 per la qual s'aprova el contingut, el desenvolupament, la metodologia, la durada, l'avaluació i el règim intern del curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de policia (BOIB núm. 54, de 23 d'abril de 2022) així com també establir el contingut, la metodologia d'execució, supervisió i avaluació de les esmentades pràctiques formatives dels alumnes del curs de capacitació per a l'accés a una borsa extraordinària de policia.

En efecte, l'esmentada Resolució estableix la possibilitat que els alumnes que estiguin realitzant un curs bàsic de capacitació per a l'accés a la borsa extraordinària (en previsió de l'establert en la Disposició addicional tercera del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, aprovat pel Decret 40/2019,

de 24 de maig) han de realitzar, quan l'esmentat curs s'interrompi durant el període estival, unes pràctiques formatives no laborals i no retribuïdes amb una durada de 168 hores, amb la finalitat de què els alumnes disposin dels coneixements pràctics suficients que els permetin complementar l'aprenentatge i, en conseqüència, exercir amb solvència i suficiència les funcions corresponents al cos de policia.

El procediment extraordinari per constituir una borsa d'ocupació temporal específica, descentralitzada per illes, per a la categoria de policia, convocat per la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 19 d'octubre de 2021 en previsió de la disposició addicional vuitena de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears consta d'un curs de capacitació, la superació del qual és requisit essencial per formar part de la borsa. Aquest curs es va iniciar a l'illa de Mallorca en data 9 de maig de 2022 amb 35 alumnes, a l'illa de Menorca el 25 d'abril amb 21 alumnes i també el 25 d'abril del mateix any a Eivissa amb 14 alumnes. El període lectiu del curs de capacitació es veurà interromput pel període estival comprès entre el 9 de juliol i el 4 de setembre de 2022, per tant, es dona el supòsit temporal previst en la Resolució de la consellera de Presidència, Funcio Pública i Igualtat.

2. Durada

Les pràctiques tindran una durada de 168 hores, amb un màxim de 21 hores setmanals equivalents a 3 jornades d'un màxim de 7h diàries, i es realitzaran, una vegada impartida una cinquena part del curs de capacitació, en un únic període en els municipis de les illes de Mallorca i Eivissa on l'alumnat estigui cursant el curs de capacitació. A Menorca, en canvi, es faran repartides en dos períodes: un entre el 20 i el 26 de juny, amb un màxim de 10 hores i un altre en el període comprés entre el 9 de juliol i el 4 de setembre.

Les pràctiques preferiblement es realitzaran en dies alterns. Queda expressament prohibit que els alumnes realitzin les pràctiques els divendres, dissabtes i diumenges com també en horari nocturn, és a dir, a partir de les 22h del vespre.

3. Lloc de realització

Els alumnes hauran de fer les pràctiques en les prefectures policials dels ajuntaments de l'illa on realitzin el curs de capacitació per a l'accés a la borsa extraordinària que s'hagin adherit per sol·licitud a aquesta convocatòria. Les pràctiques es faran en torns rotatoris establerts de manera coordinada entre la Prefectura d'estudis de formació policial de l'Ebap i les prefectures de policies locals dels municipis sol·licitants.

4.Funcions a realitzar

Els alumnes no són agents de l'autoritat. Durant la realització de les pràctiques formatives no laborals en el municipi respectiu els alumnes en qualitat d'observadors faran la funció d'acompanyament als policies responsables que els tutoritzin amb la finalitat de poder fer una aplicació significativa dels coneixements adquirits durant el curs de capacitació per a l'accés a la borsa extraordinària i, en conseqüència, aconseguir un nivell de suficiència òptim a l'efecte de poder exercir amb contrastada solvència i professionalitat el seu futur com a policies interins.

5. Assistència

L'assistència a totes les pràctiques formatives no laborals és obligatòria per als alumnes i serà avaluada en el curs de capacitació.

Per tal de superar el període de pràctiques els alumnes han d'haver assistit a un mínim d'un 90 % de les pràctiques formatives estivals.

Les absències relatives al 10% restant només poden ser degudes als motius següents:

-Situacions de la mateixa naturalesa als permisos i llicències prevists en el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (TREBEP), aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre que tinguin com a finalitat la conciliació de la vida personal familiar i sempre que no afectin el normal funcionament de les pràctiques.

-Indisposicions.

-Incapacitats temporals.

-Retards derivats de causes justificades apreciades pel personal instructor.

-Permisos extraordinaris, inajornables i degudament justificats, deguts a circumstàncies excepcionals.

Les absències justificades que superin el 10 % (16,8 hores) o per causes diferents als supòsits prevists anteriorment impliquen no superar les pràctiques.

Excepcionalment, en casos de força major degudament justificats, així com en situacions d'incapacitat temporal, permisos per naixement o cura d'un menor o derivats del reconeixement de situacions de violència de gènere, es pot superar el límit del 10 %, sempre que les absències no superin el 30 % de les hores lectives de les pràctiques.

Les absències justificades no eximeixen de l'obligació de recuperar les hores pràctiques en un període establert a l'efecte per cada Prefectura policial, en coordinació amb la Prefectura d'estudis de l'Ebap.

6. Informació als alumnes

S'ha d'informar a l'alumnat que hagi de realitzar les pràctiques formatives no laborals i no retribuïdes, dels aspectes que es determinen a continuació:

a) La persona o persones responsables de l'avaluació, que aniran canviant al llarg de la fase de pràctiques, d'acord amb la rotació dels torns i unitats de cada ajuntament.

b) Els ítems que s'han de valorar durant la fase de pràctiques (Annex 3).

c) La forma d'avaluar concretada en aquesta Resolució.

d) La data d'inici i finalització prevista de la fase de pràctiques.

e) El còmput d'hores de les pràctiques del curs de capacitació.

f) Els canals de comunicació amb les persones responsables de l'avaluació.

g) El dret de l'alumne a conèixer les seves avaluacions.

7. Supervisió

L'alumnat durà a terme les pràctiques acompanyat de, com a mínim, un policia local funcionari de carrera designat pel cap del cos, per a cada dos alumnes del curs.

A cada ajuntament, la supervisió de les pràctiques i la seva valoració l'ha de dur a terme preferiblement un comandament del cos de policia de cada ajuntament on es desenvolupin segons el torn rotatori o el personal policial funcionari de carrera en qui delegui la prefectura de la Policia Local.

Els responsables de la supervisió i l'avaluació es troben subjectes a les normes sobre abstenció i recusació que estableixen els articles 23 i 24 de la Llei 40 /2015.

8. Instruments d'avaluació

Per poder assolir l'objectiu d'aconseguir un nivell de suficiència òptim a l'efecte de poder exercir amb contrastada solvència i professionalitat el futur interinatge com a policia, l'alumne/a serà objecte d'una sèrie d'avaluacions per demostrar que ha aconseguit el nivell de capacitació i formació integral suficient per a la funció policial.

A aquest efecte, la valoració de les pràctiques dels futurs policies interins s'ha de basar en un sistema de mesura objectiu, quantificable, verificable i revisable que permeti a la Prefectura responsable de la formació policial tenir la certesa que les tasques assignades als alumnes de l'esmentat curs de capacitació s'han desenvolupat correctament.

El treball i les actituds i aptituds dels aspirants objecte de valoració han de quedar compresos dins els ítems de valoració professional determinats en l'annex 3, els quals han de permetre determinar la capacitat de l'alumne/a en relació amb les funcions que haurà de desenvolupar com a futur/a policia interí.

Durant tot el procés la valoració ha de ser confidencial i només la poden conèixer l'alumnat de pràctiques, les persones avaluadores, el comandament del cos de policia de cada ajuntament, cadascuna de les quals només coneixerà la valoració o valoracions que faci i la Prefectura d'estudis de l'Ebap competent en formació policial.

Per arribar a la conclusió sobre la superació o no superació de les pràctiques, les persones responsables de l'avaluació han d'utilitzar els instruments que es relacionen a continuació.

Els avaluadors de cada ajuntament hauran d'emprar el full de valoració de la fase de pràctiques que conté l'annex 4 d'aquesta Resolució, amb una puntuació en una escala d'1 a 6, d'acord amb la taula de puntuació que figura en l'annex 4, segons tengui la persona avaluada una menor o major valoració sobre els ítems de valoració especificats en l'annex 3, i d'acord amb la conducta observada i amb les actituds i aptituds que demostri l'alumne/a del curs bàsic de capacitació de les tasques assignades.

El responsable de cada ajuntament ha de motivar cada avaluació, de manera que es deixi constància d'una referència breu dels fets, conductes, actituds i aptituds en què es fonamenta la puntuació.

Els ítems de valoració inclouen una descripció i una guia de valoració per tal de facilitar, d'una banda, el seguiment i l'observació dels ítems proposats, i de l'altra, establir de manera homogènia els criteris per a l'avaluació dels alumnes.

D'altra banda, els instructors policials de l'EBAP supervisaran les esmentades avaluacions i signaran els annexes 4 i 5.

 

9. Motivació de les avaluacions

Per motivar les avaluacions, les persones responsables de l'avaluació poden tenir en consideració actituds derivades d'eines d'observació indirecta que coadjuvaran a fonamentar l'avaluació dels alumnes i tendiran a fer-ne una valoració global.

Aquests elements poden consistir en els que s'enuncien tot seguit, sens perjudici de qualsevol altre que la persona o persones responsables de l'avaluació estimin escaient:

  • Entrevistes estructurades amb col·laboradors directes de la mateixa categoria que l'aspirant o que hagin tengut l'alumne sota supervisió directa.
  • Informes tècnics o pericials.
  • Anàlisi d'informació de registres o bústies de queixes i suggeriments o d'agraïments.
  • En l'apartat de motivació de l'annex 4 s'han de fer constar els fets en què es basen les avaluacions. En qualsevol cas, les notes inferiors a 4 han d'anar acompanyades d'una motivació més exhaustiva, que ha d'incloure les dades objectives i circumstancials dels fets, i les dates dels serveis en què han tingut lloc. Aquesta motivació s'ha de fer constar breument en el full d'avaluacions i, en tot cas, s'hi ha de deixar la preceptiva constància dels fets amb tota la informació addicional que es consideri raonable i suficient per concretar-los dins l'expedient de pràctiques de cada aspirant.

10. Puntuació final de les pràctiques

Per obtenir la puntuació de les pràctiques s'ha de procedir de la següent forma:

1) Primerament, s'han de sumar les notes de cada ítem valorat per cada ajuntament i dividir pel nombre d'ajuntaments adherits a les pràctiques, operació que proporcionarà una nota final d'ítem.

2) A continuació, s'han de sumar les notes finals de cada ítem i dividir pel nombre d'ítems, és a dir, calcular-ne la mitjana, que serà la nota numèrica final de l'alumne/a en pràctiques. Per superar la fase de pràctiques i ser declarat apte/a, l'alumne/a ha d'obtenir una nota final de pràctiques igual o superior a 4. En cas contrari, serà considerat com a no apte.

La no superació de les pràctiques obrirà un període de recuperació establert a l'efecte per la Prefectura d'Estudis de l'EBAP en coordinació amb les Prefectures policials.

Per facilitar la constància de les avaluacions i el càlcul de la nota final de les pràctiques l'annex 5 d'aquesta Resolució conté un full per calcular la puntuació final de les pràctiques.

11. Presentació de Memòria final

Finalitzades les pràctiques l'alumne/a ha de lliurar de manera obligatòria abans de 17 d'octubre de 2022 a la Prefectura d'estudis de formació policial de l'Ebap una memòria sobre les pràctiques. Aquesta memòria ha de comprendre un resum de les tasques realitzades en cada ajuntament durant l'esmentat període, així com la proposta de millora sobre les prefectures policials dels municipis on hagi realitzat les pràctiques, que consideri adient.

12. Sol·licituds

1. Els ajuntaments, que disposin de recursos humans establerts en aquesta convocatòria, així com dels recursos materials suficients per poder col·laborar amb l'Ebap en la formació, la supervisió i l'avaluació de les pràctiques dels alumnes que realitzen actualment el curs bàsic de capacitació per a l'accés a la borsa extraordinària i estiguin interessats en acollir-los en el seu municipi per a la realització del període estival de pràctiques formatives no laborals i no retribuïdes han de presentar una sol·licitud en el termini i forma que es detalla a continuació:

Les sol·licituds s'han de presentar de forma electrònica a través del Sistema d'Interconnexió de Registres (SIR) dirigit a l'Escola Balear d'Administració Pública (DIR3: A04035968), d'acord amb el model que figura en l'annex 2 i que es posarà a disposició dels ajuntaments en la seu electrònica de l'EBAP.

2. En la sol·licitud han de d'indicar el nombre màxim de places que poden oferir en aquest període a l'efecte de què els alumnes del curs bàsic de capacitació per a l'accés a la borsa extraordinària de policia puguin fer les esmentades pràctiques formatives no laborals i no retribuïdes. D'altra banda, els ajuntaments s'han de comprometre a assignar almenys un policia per cada dos alumnes que hagin de realitzar les esmentades pràctiques.

3. El termini per presentar les sol·licituds és el següent:

a) Des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí oficial de les Illes Balears fins al dia 15 de juny de 2022 inclòs.

4. Les sol·licituds que es presentin fora del termini establert en l'apartat tercer només es tindran en compte en el supòsit en què hi hagi una mancança de sol·licituds per part dels distints ajuntaments i no s'alteri el normal desenvolupament de la gestió d'aquesta fase de pràctiques.

13. Criteris d'assignació dels alumnes als ajuntaments sol·licitants de cada illa

A tots els ajuntaments que sol·licitin col·laborar amb l'EBAP en la realització de les pràctiques formatives no laborals, que compleixin els requisits humans i materials necessaris i que hagin oferit places per acollir alumne/s se'ls assignarà un alumne/a en un dels períodes de rotació.

Els criteris de priorització seran els següents:

1) Ordre d'entrada de presentació de sol·licituds per SIR (sistema d'interconnexió de registres)

2) Municipi amb una població de fins a 20.000 habitants.

Les sol·licituds presentades dins el termini establert tindran preferència en la seva tramitació en relació amb les presentades fora del termini.

Una vegada la Prefectura d'estudis competent en formació policial de l'Escola Balear d'Administració Pública hagi seleccionat els ajuntaments de cada illa on els alumnes han de realitzar les pràctiques formatives no laborals, comunicarà periòdicament a les distintes prefectures de policia dels distints municipis l'assignació d'alumnes que realitzaran les esmentades pràctiques.

Documents adjunts