Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE FORNALUTX
Núm. 316509
Convocatòria i bases per a la constitució d'una borsa de treball operaris/operàries brigada municipal per tal de fer front les necessitats urgents del servei de la Brigada Municipal
Convocatòria borsa de treball operaris/operàries brigada municipal per tal de poder fer front a les necessitats que puguin subvenir per les necessitats del servei, com ara necessitats urgents derivades de l'augment de la demanda, baixes laborals, vacants, jubilacions, llicències, excedències, etc.
Aprovades per Decret de Batlia de dia 3 de juny de 2022, les Bases que han de regir el concurs per constituir una borsa de treball d'operaris/operàries per a la brigada municipal, amb caràcter laboral temporal, en virtut del que disposa l'art 55 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, es publiquen a continuació les esmentades Bases:
JUSTIFICACIÓ DE LA NECESSITAT
L'article 19 de la Llei 6/2018 de Pressuposts Generals de l'Estat per l'any 2018, prorrogat per a l'exercici 2020, estableix els límits per la incorporació de personal per les Administracions Públiques dins les que es troba inclosa la Administració Local fitxant els límits i requisits per dita incorporació.
Vist que no existeix cap borsí de personal d'operari de brigada, es considera necessari per l'adequat funcionament dels serveis municipals essencials i presentació obligatòria, procedir de forma urgent i inajornable a la creació d'aquest borsí, amb la finalitat de poder cobrir de forma immediata
RESOLC
1. Aprovar la convocatòria d'un concurs oposició per a la constitució d'una borsa de feina extraordinària de personal laboral temporal d'operaris per a la brigada municipal.
2. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria i que s'adjunten com a annex d'aquesta Resolució.
3. Designar els membres del tribunal qualificador d'aquesta convocatòria, que està constituït per les persones que a l'apartat 6 d'aquestes bases.
4. Ordenar la publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la premsa local i a la pàgina web de l'Ajuntament de Fornalutx.
5. Contra aquesta resolució - que posa fi a la via administrativa – podeu interposar, de forma alternativa, recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que dictà l'acte en el termini d'un mes comptador des de l'endemà a la publicació d'aquesta resolució en el BOIB, o recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà a la seva publicació en el BOIB, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
BASES ESPECÍFIQUES QUE HAN DE REGIR EL CONCURS PER CONSTITUIR UNA BORSA DE TREBALL D'OPERARIS/OPERÀRIES PER LA BRIGADA MUNICIPAL, AMB CARÀCTER LABORAL TEMPORAL.
1. Normes generals
Es convoca un concurs per a una borsa de treball d'OPERARIS DE LA BRIGADA MUNICIPAL de l'Ajuntament de Fornalutx, per a la cobertura, com a personal laboral amb caràcter temporal, de les necessitats que puguin subvenir en el servei, com ara necessitats urgents derivades de l'augment de la demanda, baixes laborals, jubilacions, llicències, vacances, etc
2. Normativa d'aplicació
Aquesta selecció es regirà per la següent normativa:
3. Requisits dels aspirants
Els aspirants hauran de reunir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, les condicions següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici del disposat a l'art. 57 del Real Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, o estranger amb residència legal a Espanya.
b) Tenir complerts 16 anys d'edat a la data de la convocatòria i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa.
c) Estar en possessió del títol de Graduat Escolar, ESO o equivalent. En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, l'aspirant haurà d'estar en possessió de la credencial que n'acrediti l'homologació o de la credencial per a l'exercici de la professió corresponent.
d) Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponents al certificat de nivell B1, de conformitat amb l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 i la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública, mitjançant:
e) Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.
f) No haver estat separats ni acomiadats, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a l'exercici de funcions públiques per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupava en el cas de personal laboral, en el qual haguessin estat separats o inhabilitats. En el cas de pertànyer a un altre estat, no trobar-se inhabilitats o en situació equivalent ni haver estat sotmesos a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat, en els mateixos termes, l'accés al servei públic.
g) Estar en possessió del permís de conduir classe B, C i CAP
h) Abonar 15,00 € per a drets d'inscripció a la bossa, dins el termini per presentar les sol·licituds, sense que es puguin abonar en un altre moment.
S'estableix una exempció en el pagament dels drets d'examen en favor d'aquelles persones que es trobin en situació d'atur i acreditin documentalment trobar-se inscrites en el SOIB com a persones desocupades en el moment de presentació de sol·licituds.
Els requisits establerts en els apartats anteriors s'hauran de complir el darrer dia de termini de presentació d'instàncies i gaudir dels mateixos durant el període selectiu.
Amb anterioritat a la contractació, la persona interessada haurà de fer constar que no està sotmesa a cap dels motius d'incompatibilitat establerts en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques o comprometre's, si s'escau, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre pensió de jubilació, de retir o d'orfandat.
4. Característiques del lloc de treball
Seran, segons els casos, les pròpies del lloc de treball que s'ocupi en règim d'interinitat o d'aquell titular sigui substituït; les que corresponguin per desenvolupar programes temporals que responguin a necessitats no permanents de l'Ajuntament o les corresponents a aquella activitat increment de la qual faci necessari subvenir necessitats urgents, extraordinàries i circumstancials.
Les funcions a desenvolupar seran les següents:
4. Presentació de sol·licituds
Les sol·licituds, dirigides al batle, s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud (es pot descarregar a la web www.ajfornalutx.net, seu electrònica, tauler d'anuncis), i es presentaran al Registre General de l'Ajuntament (horari de dilluns a divendres de 09:00h a 14:00h) o en la forma establerta per l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, dins el termini de 10 dies hàbils comptats a partir del dia següent al de la publicació de la convocatòria en el BOIB.
Si el darrer dia de presentació de sol·licituds s'escau en dia inhàbil, el termini s'entendrà ampliat fins al dia hàbil següent.
Per ser admesos i prendre part a la convocatòria bastarà que els aspirants manifestin a la sol·licitud que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en la base tercera.
Serà necessari acreditar juntament amb la sol·licitud:
En el justificant de pagament hi ha de constar el nom de la persona aspirant i el concepte ha de ser "Drets d'examen operari polivalent".
El pagament s'haurà d'efectuar al compte bancari següent:
ES20 MANCA NOMBRE DE COMPTE
5. Admissió d'aspirants
Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Presidència de la corporació dictarà resolució en el termini màxim de dos dies hàbils, amb la qual declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. Aquesta resolució s'exposarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica d'aquest Ajuntament. Es concedirà un termini de dos dies hàbils a comptar del dia següent a aquesta publicació per a rectificacions, esmenar errades i possibles reclamacions.
La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no s'hi presenten reclamacions.
Si hi hagués reclamacions, seran estimades o desestimades, si s'escau, en el termini màxim de dos dies, en una nova resolució amb la qual s'aprovi la llista definitiva, que es farà pública al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament.
A la mateixa resolució s'inclourà la llista dels aspirants que no hagin acreditat el requisit del coneixement de la llengua catalana, amb indicació del lloc, la data i l'hora d'inici de la prova destinada a acreditar aquest requisit.
Una vegada transcorregut el termini anterior, el Batle dictarà una Resolució declarant aprovada la llista definitiva d'admesos i exclosos, que serà publicada a la pàgina web municipal i en el tauler d'anuncis.
6. Tribunal de valoració
Els òrgans de selecció seran col·legiats i la seva composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-la aquesta en representació o per compte de ningú.
El Tribunal està format per quatre membres (un president, un secretari i dos vocals) i els seus respectius suplents, per cobrir les absències que es puguin produir. Tots els membres del tribunal són funcionaris de carrera o personal laboral fix, d'igual o superior categoria a la de la plaça convocada, i amb titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigida per a l'ingrés en la subescala.
El Tribunal qualificador estarà constituït de la següent forma:
El Tribunal Qualificador no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s'adoptaran per majoria. Sempre serà necessària l'assistència del President i del Secretari. El Tribunal podrà comptar amb l'assistència d'assessors, amb veu però sense vot. El Tribunal Qualificador queda facultat per resoldre els dubtes o reclamacions que puguin originar-se amb la interpretació o aplicació de les bases de la present convocatòria, així com el que hagi de fer en els casos no previstos..
Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, comunicant-ho, en el seu cas, a l'autoritat convocant, i els aspirants podran recusar-los, quan concorrin circumstàncies previstes a l'article 28 de la LRJPAC o si haguessin realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives en els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria. L'actuació del tribunal s'ajustarà a l'establert en aquetes bases i en la legislació que li sigui d'aplicació.
7. Prova de català
Amb caràcter previ a l'inici dels exercicis del procés selectiu, els aspirants que no presenten aquest certificat hauran de superar la prova corresponent amb caràcter previ i eliminatori a l'inici del procés de selecció. El seu resultat serà apte / no apte i la qualificació de no apte impedirà a la persona interessada continuar amb el procés selectiu. L'anunci de la data de celebració d'aquesta prova es publicarà juntament amb la llista provisional d'admesos i exclosos al procés selectiu.
8. Valoració dels mèrits
La puntuació màxima de la fase de concurs és de: 50 punts.
1) Experiència professional (fins a 40 punts):
A) Experiència professional acreditada prestant serveis a qualsevol administració pública desenvolupant funcions o tasques anàlogues a les de la present convocatòria. Aquesta experiència s'ha d'acreditar mitjançant la presentació d'un certificat de serveis prestats expedit per l'Administració corresponent, on s'haurà d'indicar el grup, la categoria i la durada dels serveis o mitjançant certificat de vida laboral i contractes de treball: 0,50 punts per mes complet treballat. (fins a 18 punts)
B) Experiència professional acreditada prestant serveis per a qualsevol empresa o persona privada, desenvolupant funcions o tasques anàlogues a les de la present convocatòria. Aquesta experiència s'ha d'acreditar mitjançant certificat de vida laboral i contractes de treball: 0,30 punts per mes complet treballat. (fins a 15 punts)
C) Experiència professional acreditada prestant serveis en un lloc de peó tant en l'administració pública o empresa privada. Aquesta experiència s'ha d'acreditar mitjançant certificat de vida laboral i contractes de treball o certificats de serveis prestats i certificat d'empresa: 0,25 punts per mes complet treballat. (fins a 7 punts)
Forma d'acreditació de l'experiència professional i documentació a presentar:
2) Formació (fins a 10 punts):
A. Estar en possessió de titulació acadèmica superior a l'exigida (màxim de punts per formació reglada: 3 punts)
B. Per haver realitzat cursos de formació i perfeccionament relacionats amb la plaça oferta, oferts per institucions públiques o oficials (acreditat mitjançant certificat, títol o diploma de l'organisme corresponent) (màxim de punts cursos: 6 punts)
3) Coneixements de català (fins a 1 punt):
Es valoraran els certificats expedits o reconeguts com a equivalents per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears. Només es computarà el nivell més alt acreditat. El certificat LA es pot acumular al C1 i al C2. La puntuació en cada cas serà:
8. Resolució del concurs
1.- L'ordre de classificació definitiva es determinarà per la suma de les puntuacions obtingudes en els apartats anteriors.
2.- En cas d'empat es donarà prioritat a la major puntuació obtinguda en la valoració del mèrit “experiència professional” i, si persisteix, es resoldrà per sorteig.
3.- Un cop determinades les valoracions i puntuats els mèrits al·legats, el tribunal farà pública la relació provisional de les persones que hagin resultat aptes per a formar part de la borsa, ordenades segons la puntuació total obtinguda, de major a menor.
2.- Aquesta relació es publicarà en el tauler d'anuncis en la pàgina web de l'Ajuntament i les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des del següent al de la publicació, per efectuar reclamacions o observacions que es considerin oportunes contra l'esmentada llista.
3.- Resoltes les reclamacions pel tribunal, s'elevarà al Batle la proposta definitiva d'aspirants per ordre de puntuació, amb l'objectiu de constituir la borsa de treball i procedir, en el seu cas, a les contractacions que siguin convenients.
4.- La resolució de constitució de la borsa s'ha de publicar en el BOIB, en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament, amb indicació de totes les persones integrants, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda.
9. Funcionament de la borsa de treball
1.- Quan sigui necessari acudir a la borsa de treball, s'oferirà als aspirants per ordre estricte de la puntuació obtinguda en el procés selectiu.
2.- Els serveis municipals procediran a contactar de manera telefònica, per ordre de puntuació, amb les persones que formin part de la borsa, les quals hauran de manifestar la seva conformitat o no amb la contractació en un termini d'un dia hàbil (o dos dies hàbils si la crida es fa així un divendres). En la comunicació s'haurà d'informar a l'aspirant de les condicions bàsiques de treball del lloc que es proposa.
3.- Si dins aquest termini no manifesta la conformitat, renuncia expressament a la contractació, o altre circumstància que impedeixi la seva incorporació, no s'exclourà de la borsa, però passaran al darrer lloc de la mateixa.
5.- Quan la persona seleccionada cessi en el lloc de treball, llevat que sigui per renúncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball corresponent amb el mateix ordre de prelació que tenia.
Els aspirants cridats que donin la seva conformitat a la seva contractació hauran de presentar en el termini de tres dies hàbils, comptats des del següent a l'acceptació, la documentació següent:
Aquelles persones que no presentin la documentació dintre del termini establert o no compleixin els requisits exigits, no podran ser contractats i restaran sense efecte totes les seves actuacions sense perjudici de la responsabilitat en què haguessin pogut incórrer per falsedat en la sol·licitud en què demanaven prendre part en el procés selectiu.
Una vegada presentats els documents dins el termini establert, el Batle efectuarà la contractació de la persona proposada i haurà d'incorporar-se al lloc de treball en el termini màxim de tres dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la notificació de la contractació.
10. Vigència de la bossa
La vigència màxima d'aquesta borsa serà de tres anys a comptar des de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la seva constitució.
11. Impugnació
Les presents bases específiques i tots els actes administratius que es derivin de les bases i de les actuacions dels tribunals qualificadors, podran ser impugnats conforme al que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu.»
Fornalutx, 3 de juny 2022
El batle-president Francisco Marroig Arbona
ANNEX I MODEL D'INSTÀNCIA
................................................................., major d'edat, amb DNI núm. ....................., domicili a efectes de notificacions i comunicacions en.................................................................................., i telèfon núm. .............................., correu electrònic ..........................................................................
EXPOSA:
1.-Que he tingut coneixement de la convocatòria i bases del procediment selectiu per a la creació d' una borsa de feina de peó de manteniment de l'Ajuntament de Fornalutx, els quals han estat publicat en BOIB núm. ................ de data ........................
2. - Que declaro estar en possessió de totes i cadascuna de les condicions o requisits que s'exigeixen en la Base Tercera de la convocatòria.
DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA:
Per tot l'exposat,
SOL·LICITO:
Ser admès i poder prendre part en el procediment selectiu per a la creació d'una borsa de feina d'operari de manteniment de l'Ajuntament de Fornalutx.
Fornalutx, _____ de _____________ 2022
(Signatura)
SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE FORNALUTX
ANNEX II DECLARACIÓ JURADA
En/Na ______________________________________________________ amb Document d'identitat __________________ declaro sota la meva responsabilitat que reuneix les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions de la categoria professional a la quals correspon la borsa específica a la qual opta
Fornalutx, a de de 2022
ANNEX III DECLARACIÓ JURADA
En/Na ______________________________________________________ amb Document d'identitat __________________ declaro sota la meva responsabilitat que no he esta estat separats ni acomiadats, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a l'exercici de funcions públiques per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupava en el cas de personal laboral, en el qual haguessin estat separats o inhabilitats. En el cas de pertànyer a un altre estat, no trobar-se inhabilitats o en situació equivalent ni haver estat sotmesos a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat, en els mateixos termes, l'accés al servei públic.
Fornalutx, a de de 2022