Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE FELANITX
Núm. 202183
Bases específiques que regiran la convocatòria per constituir una borsa d’arquitectes tècnics, com a funcionaris interins de l’Ajuntament de Felanitx
Expedient 832/2022
Aprovades per la Junta de Govern Local de dia 29 de març de 2022, es publiquen íntegrament les bases específiques que regiran la convocatòria per constituir una borsa d'arquitectes tècnics, com a funcionaris interins de l'Ajuntament de Felanitx, tal com disposa l'art. 49.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA PER CONSTITUIR UNA BORSA D'ARQUITECTES TÈCNICS, COM A FUNCIONARIS INTERINS DE L'AJUNTAMENT DE FELANITX
PRIMERA. Naturalesa dels llocs de treball
Vinculació: funcionari interí
Escala: Administració Especial
Subescala: Tècnica
Grup: A; subgrup: A2
Procediment de selecció: Concurs oposició lliure
Es tracta de la creació d'una borsa d'interins per cobrir les necessitats relatives a les circumstàncies que permeten nomenar personal funcionari interí segons allò que preveu l'article 10 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i l'article 15 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de les Illes Balears.
Aquesta borsa quedarà sense efecte quan se substitueixi per la borsa sorgida d'una propera convocatòria. En altre cas, aquesta borsa tendrà una vigència màxima de tres anys des de la publicació del llistat definitiu al BOIB.
El personal que prengui possessió com a funcionari interí cessarà en les seves funcions quan finalitzi la causa que va donar lloc al seu nomenament, d'acord amb l'article 10.3 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, sense que tengui dret a cap indemnització, d'acord amb la legalitat.
SEGONA. Requisits
Ser espanyol o nacional d'un dels restants estats membres de la Unió Europea o d'aquells estats als que sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, en els termes prevists en la llei estatal que regula aquesta matèria.
Tenir complerts els 16 anys, i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa, per a l'accés a l'ocupació pública.
Estar en disposició del títol que habilita per exercir les funcions d'arquitecte tècnic (aparellador, Grau en Arquitectura tècnica, Grau en Edificació o equivalent).
No patir cap malaltia ni disminució física o psíquica que impedeixi l'exercici de les corresponents funcions.
No haver estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració o ocupació pública, ni trobar-se inhabilitat/da, per sentència ferma, per al compliment de funcions públiques.
No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord a la normativa vigent.
Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap plaça ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l'art. 1 de la Llei 53/1984, i que no percep cap pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas de realitzar una activitat privada, ho haurà de declarar en el termini de 10 dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la corporació pugui adoptar un acord de compatibilitat o incompatibilitat.
Acreditar els coneixements de llengua catalana corresponents al nivell B2 o equivalent, segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de dia 21 de febrer de 2013, de conformitat amb la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de modificació de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Haver satisfet els drets d'examen dins el termini de presentació d'instàncies.
TERCERA. Presentació de sol·licituds
Les persones interessades disposaran de 10 dies hàbils per presentar les instàncies per prendre part al procés selectiu a partir de l'endemà de la publicació d'aquestes bases al BOIB. Les bases també es publicaran a la pàgina web de l'Ajuntament de Felanitx.
Les sol·licituds es dirigiran al batle de l'Ajuntament de Felanitx i s'hauran d'ajustar al model publicat a l'annex d'aquestes bases. La seva presentació podrà fer-se en el Registre general de l'Ajuntament o en la forma establerta per l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Per ser admès/a i, en el seu cas, prendre part en la pràctica de les proves selectives corresponents, bastarà que les persones aspirants manifestin a la sol·licitud que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base segona, el que es posa de manifest en el model de sol·licitud.
A la sol·licitud s'haurà d'adjuntar la següent documentació:
1. El justificant d'ingrés bancari de 15 euros de drets d'examen en el compte IBAN: ES3921008320601300165956, indicant el concepte “Drets d'examen: borsa arquitectes tècnics”. Aquesta taxa es fixa d'acord amb el que preveu l'apartat “Drets d'examen per als concursos i oposicions convocats per aquesta corporació” de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius de l'Ajuntament de Felanitx.
L'import dels drets d'examen únicament serà retornat a aquells que no fossin admesos per falta d'alguns dels requisits exigits per prendre part a les proves selectives, sempre i que formulin la seva reclamació en el termini d'un mes, comptat a partir de la publicació a la web municipal de la resolució per la qual s'aprova la llista de persones admeses i excloses.
2. Fotocòpia del document nacional d'identitat o, en el cas de no tenir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la personalitat.
El fet de ser admès/a a la realització de les proves no implica el reconeixement que es compleixen els requisits als interessats per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu, han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indiquen a la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament.
Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, referits al termini de presentació d'instàncies, s'han de presentar mitjançant originals o còpies que tenguin caràcter d'autèntiques, dins el termini de deu dies naturals comptats a partir de l'endemà de la publicació de la qualificació de la fase d'oposició. Juntament amb l'acreditació dels mèrits, les persones aspirants que hagin superat la fase d'oposició, hauran de presentar emplenat el full d'autobaremació el qual es posarà a la seva disposició a través de la pàgina web www. felanitx.org. Es valoraran exclusivament aquells mèrits i condicions personals que figuren en la base setena i que hagin estat degudament justificats, independentment de la seva inclusió o no en el full d'autobaremació.
QUARTA. Admissió d'aspirants
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la presidència de la corporació dictarà resolució en el termini màxim de cinc dies hàbils, i declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, que serà publicada en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, al tauler d'anuncis electrònic de la seu electrònica de l'Ajuntament (ajfelanitx.eadministracio.cat) i a la pàgina web de l'Ajuntament de Felanitx www. felanitx.org, amb indicació, en el seu cas, de la causa de no admissió, i es fixarà un termini de 5 dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació a la pàgina web, per poder presentar reclamacions. En cas que no n'hi hagués, la llista esdevindrà definitiva a partir del dia següent d'acabar el termini de reclamacions. En la mateixa resolució es nomenaran els membres titulars i suplents del tribunal qualificador.
Les reclamacions presentades seran resoltes en el termini màxim de deu dies hàbils per la Batlia des de l'acabament del termini de reclamacions. La llista definitiva, una vegada resoltes les reclamacions, es publicarà a la pàgina web de l'Ajuntament de Felanitx, al tauler d'edictes i al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament.
CINQUENA. Tribunal qualificador
De conformitat amb l'article 60 de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, la composició del tribunal qualificador serà:
President: funcionari de carrera de la Corporació del mateix nivell o superior al de la plaça convocada.
Vocals: tres funcionaris de carrera de la Corporació o d'altres administracions locals del mateix nivell o superior al de la plaça convocada.
Secretari: el de la Corporació o funcionari designat a l'efecte.
S'hauran de designar els corresponents suplents.
Hi podran assistir representants sindicals amb veu però sense vot, per efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.
Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, i notificar-ho a l'autoritat convocant, quan concorri en ells alguna de les circumstàncies previstes a l'art. 23 de la Llei 40/2015, o si haguessin realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés a les places de què es tracta, en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.
Igualment, els/les aspirants podran recusar els membres del tribunal quan concorri alguna de les circumstàncies contemplades en el paràgraf anterior.
La composició del tribunal qualificador s'haurà de fer pública mitjançant el corresponent anunci al BOIB.
SISENA. Fase d'oposició, puntuació 25 punts
La fase d'oposició serà obligatòria i eliminatòria, i comprendrà una prova que consistirà en contestar un qüestionari de 50 preguntes amb respostes alternatives sobre la totalitat dels temes relacionats en el programa d'aquestes Bases, en un temps màxim de 60 minuts. Per a cada pregunta es proposaran quatre possibles respostes, essent correcta només una d'elles. Les respostes errònies descomptaran un quart del valor de la pregunta. Les no contestades no puntuaran ni descomptaran. La puntuació màxima d'aquesta prova serà de 25 punts, i seran eliminades les persones aspirants que no arribin a la puntuació mínima de 12,5 punts .
La data de realització de la prova es publicarà a la pàgina web de l'Ajuntament de Felanitx www. felanitx.org, al tauler d'edictes i al tauler d'anuncis electrònic, juntament amb la llista definitiva d'aspirants admesos.
La qualificació obtinguda per les persones aspirants en aquesta fase es publicarà, en el termini màxim de tres dies hàbils des de la realització de la prova, en el tauler d'edictes, el tauler d'anuncis electrònic i a la pàgina web de l'Ajuntament de Felanitx.
Cada persona aspirant disposarà d'un termini de tres dies hàbils des de la publicació de les qualificacions per efectuar reclamacions contra la qualificació obtinguda en aquesta fase, i el Tribunal disposarà d'un termini de cinc dies hàbils per resoldre-les.
SETENA. Valoració de mèrits, puntuació 11 punts
En aquesta fase es valoraran els mèrits i condicions personals de les persones aspirants que hagin superat la fase d'oposició, d'acord amb la relació que es detalla a continuació:
a) Serveis prestats a l'Administració pública relacionats amb la plaça o lloc convocats, en un lloc igual, similar o superior, sigui quina sigui la seva denominació: 0,50 punts per cada any, fins a un màxim de 3. Les fraccions d'any es computaran amb el prorrateig de la puntuació pels mesos treballats.
Els serveis prestats s'acreditaran mitjançant certificat, original o confrontat, expedit per l'Administració corresponent.
b) Per serveis prestats fora de l'Administració pública relacionats amb la plaça o lloc convocats, en un lloc igual, similar o superior: 0,25 punts per any treballat, amb un màxim d'1 punt. Les fraccions d'any es computaran prorratejant la puntuació anual pels mesos treballats.
Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per la persona aspirant, es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A tal efecte s'haurà de presentar un certificat, original o confrontat, de l'empresa, amb indicació de la data d'alta i baixa, categoria professional, tipus de contracte i funcions desenvolupades, i certificat de la vida laboral expedit per la TGSS. Excepcionalment, en el cas d'extinció de l'empresa on es prestaren els serveis, s'aportaran documents originals o còpies que tenguin caràcter d'autèntiques que justifiquin les dades indicades anteriorment.
Els treballs realitzats com a autònoms s'acreditaran mitjançant certificat d'alta i baixa de l'Impost d'activitats econòmiques, amb indicació de la classificació de l'activitat i, si n'és el cas, de la llicència fiscal per a períodes anteriors a 01.01.92.
c) Formació acadèmica. Puntuació màxima 2 punts.
i. Relacionada amb el lloc de feina:
ii. No relacionada amb el lloc de feina:
No es valorarà la llicenciatura o el grau universitari si es té el doctorat de la mateixa carrera. Tampoc no es podrà valorar cap titulació igual o inferior a la que s'exigeixi com a requisit per presentar-se a la convocatòria.
d) Per estar en possessió de certificats de coneixement de la llengua catalana expedits per la Junta Avaluadora de Català, l'Institut d'Estudis Baleàrics, l'Escola Balear d'Administració Pública o altre organisme competent en la matèria:
Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'acumularà a l'altre certificat que s'aporti. Puntuació màxima 2 punts.
e) Coneixements d'altres llengües. Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements d'altres llengües, expedits o homologats per escoles oficials d'idiomes, escoles d'administració pública o universitats públiques, fins a un màxim d'1 punt, d'acord amb els criteris de puntuació que s'indiquen a continuació:
Per una mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.
f) Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris específics de la plaça convocada (el contingut del programa és específic de les tasques pròpies de la plaça), impartits o reconeguts per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB) i els impartits per universitats públiques i per les escoles tècniques que estiguin relacionades amb el lloc de treball de la plaça convocada, els impartits per col·legis professionals, les Administracions estatal, autonòmica o local, i pels sindicats. Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència, de manera que no serà acumulativa l'assistència i l'aprofitament a efectes de valoració. Puntuació màxima: 2 punts.
Aquest mèrit s'acreditarà documentalment mitjançant còpia autèntica del títol d'assistència o del certificat expedit pel centre o institució que hagi organitzat el curs, amb indicació de la seva durada i de les matèries tractades.
No es valoraran en aquest apartat les assignatures encaminades a obtenir un títol, ni cursos d'idiomes.
VUITENA. Publicació de les valoracions
1. Una vegada conclosa la valoració dels mèrits, el Tribunal Qualificador publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, el tauler d'anuncis electrònic i en la pàgina web www.felanitx.org una llista de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants, amb indicació del número de document nacional d'identitat. Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total.
2. Les persones aspirants disposen d'un termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional del mèrits del concurs. En cas que no hi hagi rectificacions dins el termini establert a l'efecte, la llista esdevindrà definitiva.
NOVENA. Ordre de prelació i desempats
1. L'ordre de prelació en la borsa serà determinat per la valoració obtinguda en la valoració dels mèrits sumada a la puntuació obtinguda en la fase d'oposició.
2. Els empats es dirimiran atenent successivament els criteris següents:
a) Major puntuació obtinguda en la fase d'oposició.
b) Temps de feina feta prèviament en la mateixa categoria dins l'Administració Pública.
c) Sorteig.
DESENA. Resolució de la convocatòria i publicació de la borsa
1. El Tribunal Qualificador ha d'elaborar una llista definitiva de totes les persones aspirants que formin part de la borsa, per ordre de puntuació obtinguda, que ha d'elevar a la Batlia perquè en dicti la resolució que pertoqui.
2. La borsa s'ha de publicar en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, el tauler d'anuncis electrònic, al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l'Ajuntament, amb indicació de totes les persones integrants, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda.
ONZENA. Adjudicació
1. Quan es doni algun dels supòsits prevists a la normativa per nomenar un funcionari interí, s'ha d'oferir un lloc a les persones incloses en la borsa que estiguin en la situació de disponible, d'acord amb l'ordre de prelació, sempre que compleixin els requisits que exigeix la relació de llocs de feina per ocupar-lo. Abans del seu nomenament la persona aspirant haurà d'acreditar el compliment de tots els requisits de la base segona que no hagi acreditat amb anterioritat.
2. S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en el que cal que es presenti. La persona interessada ha de manifestar la seva conformitat en el termini d'un dia hàbil i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de personal de l'Ajuntament. Aquest termini ha de ser com a mínim de tres dies hàbils i com a màxim de quinze dies hàbils.
DOTZENA. Renúncia i motius d'exclusió de la borsa
1. Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb la proposta de nomenament en el termini d'un dia hàbil i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de personal de l'Ajuntament, s'entén que renuncia a ocupar el lloc de feina.
2. A les persones aspirants que renunciïn de forma expressa o tàcita, se les ha d'excloure de la borsa de treball, llevat que al·leguin, en el termini establert per manifestar la seva conformitat, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment en els tres dies següents:
a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, la qual cosa inclou el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.
b) Prestar servei com a funcionari o personal laboral a una altra administració pública.
c) Patir malaltia o incapacitat temporal.
TRETZENA. Reincorporació a la borsa
1. Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit a l'Ajuntament l'acabament de les situacions previstes en el punt 2 de la base dotzena, en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determina passar al darrer lloc de la borsa.
2. La posterior renúncia d'una persona funcionària interina al lloc de feina que ocupa, així com l'incompliment de prendre possessió del lloc acceptat, suposa passar al darrer lloc de la borsa, excepte que aquestes circumstàncies es produeixin com a conseqüència de ser cridat per ocupar un altre lloc de feina de l'Ajuntament de Felanitx o en els casos de força major, que mantindria la mateixa posició.
3. El personal funcionari interí que cessi en el lloc de feina, llevat que sigui com a conseqüència de renúncia voluntària, s'incorpora automàticament a la borsa de la qual formi part en el lloc que li correspongui d'acord amb la puntuació obtinguda en el moment en què es va formar.
CATORZENA. Situació de les persones aspirants
1. Estan en la situació de no disponible les persones integrants de la borsa de feina que no hagin acceptat el lloc ofert per trobar-se en alguna de les situacions previstes al punt 2 de la base dotzena.
2. Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no serà cridada per oferir-li un lloc de feina.
3. Estan en situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que han de ser cridades per oferir-los un lloc de feina d'acord amb la seva posició en la borsa.
QUINZENA. Impugnació
Les presents bases específiques i tots els actes administratius que es derivin de les bases i de les actuacions dels tribunals es poden impugnar conforme al que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu de les administracions públiques.
PROGRAMA
PART I: Matèries generals
Tema 1. La Constitució espanyola de 1978: estructura i contingut essencial. Principis generals. Drets i deures fonamentals: garantia i suspensió. La reforma de la Constitució. El Tribunal Constitucional.
Tema 2. Organització territorial de l'Estat. Principis constitucionals. Les comunitats autònomes. Els estatuts d'autonomia: contingut i reforma; l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears: competències i institucions. Els consells insulars.
Tema 3. El Municipi: concepte i elements. L'organització i competències municipals. El terme municipal: concepte i característiques. La població i l'empadronament. L'organització municipal. Els òrgans municipals de govern i les seves competències i funcionament.
Tema 4. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administraciu comú de les administracions públiques. Requisits i eficàcia dels actes administratius. Iniciació del procediment administratiu. De la revisió dels actes en via administrativa.
Tema 5. Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. Publicitat activa i dret d'accés a la informació pública.
Tema 6. Els béns de les entitats locals: concepte, classes i règim jurídic. Béns de domini públic local. Béns patrimonials locals. La Llei de patrimoni de l'Estat i de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Tema 7. Les hisendes públiques locals: els ingressos públics: concepte i classificació; els impostos, les taxes i els preus públics: concepte i característiques.
Tema 8. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Objecte i àmbit d'aplicació. El principi d'igualtat i la tutela contra la discriminació. Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes: mesures per a la integració de la perspectiva de gènere en l'actuació de les administracions públiques de les Illes Balears.
PART II: Matèries específiques
Tema 9. El Reial decret legislatiu 7/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei del sòl i rehabilitació urbana. Estatut jurídic de la propietat del sòl. Situacions bàsiques del sòl.
Tema 10. Pla Territorial de Mallorca. Norma 22 Condicions d'integració paisatgística i ambiental. Matriu d'ordenació de sòl rústic i definició de les activitats.
Tema 11. La Llei 6/1997, de 8 de juliol, de sòl rústic de les Illes Balears. Les determinacions generals: disposicions prèvies, i determinacions de l'ordenació. Les limitacions al dret de propietats: facultats i deures. Les disposicions generals sobre activitats en sòl rústic. Les classes d'activitats: usos admesos i usos condicionats.
Tema 12. La Llei 1/1991, de 30 de gener, d'espais naturals i de règim urbanístic de les àrees d'especial protecció de les Illes Balears. Les àrees d'especial protecció d'interès per a la comunitat autònoma: classificació, règim urbanístic.
Tema 13. Règim urbanístic i classificació del sòl a la llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears. La propietat del sòl. Drets i deures dels propietaris. La segregació de terrenys en sòl urbà, urbanitzable i rústic. Supòsits i requisits.
Tema 14. Intervenció preventiva en edificació i ús del sòl. La llicència municipal i la comunicació prèvia. Actes subjectes a llicència i actes subjectes a comunicació prèvia a la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears (LUIB) i el Reglament general de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl, per a l'illa de Mallorca (LOUS). Competències i procediment.
Tema 15. Supòsits especials de llicències urbanístiques del Reglament de la LOUS. Llicència d'ocupació o primera utilització. Procediment d'atorgament de llicència d'ocupació o primera utilització. Llicències d'edificació simultànies a les obres d'urbanització. Llicència urbanística per a la constitució o modificació d'un règim de propietat horitzontal, simple o complexa, i per a la formalització d'altres operacions jurídiques. Llicència urbanística de legalització. Llicència d'usos provisionals del sòl i d'obres de caràcter provisional.
Tema 16. La dimensió temporal en les llicències d'obres; la caducitat, pròrroga i renovació de les llicències. Normativa a aplicar en la concessió de llicències. Normativa aplicable a les modificacions en el transcurs de les obres.
Tema 17. El deure d'ús, conservació i rehabilitació. L'ordre d'execució. L'avaluació d'edificis i inspeccions de construccions i edificacions en la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears i el Reglament general de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl, per a l'illa de Mallorca. Expedient de ruïna.
Tema 18. Edificacions i construccions inadequades i fora d'ordenació en la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears i el Reglament general de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl, per a l'illa de Mallorca..
Tema 19. La protecció de la legalitat urbanística i el restabliment de l'ordre jurídic pertorbat. Les infraccions urbanístiques: concepte i tipus generals i específics. Prescripció i caducitat. Les persones responsables. Les sancions. Competència i procediment sancionador. Principals novetats de la Llei 12/2017, de 29 de desembre.
Tema 20. La Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears, i la seva modificació aprovada per la Llei 6/2019, de 8 de febrer: àmbit d'aplicació, classificació de les activitats i competències d'intervenció. Condicions generals de funcionament, documentació tècnica i assegurances. Modificacions de l'activitat. Vinculació obres-activitats en activitats permanents. Procediment de les activitats permanents i les seves modificacions.
Tema 21. La Llei 10/2019, de 22 de febrer, de canvi climàtic i transició energètica. Atorgament de llicències. Generació en punts de consum aïllats. Aprofitament dels grans aparcaments en superfície i de cobertes. Paràmetres urbanístics.
Tema 22. El PGOU de Felanitx de 1969. Normes. Zonificació i paràmetres. Modificacions puntuals del PGOU de 1969 i plans parcials.
Tema 23. Patrimoni històric-artístic de Felanitx: principals figures i elements protegits. Catàleg de Patrimoni del terme municipal de Felanitx. Pla Especial de Protecció del Centre Històric de Felanitx.
Tema 24. Urbanisme i legislació sectorial. La Llei de Costes; la servitud de trànsit, de protecció i la zona d'influència i la seva incidència en els distints tipus de sòl. Béns de domini públic marítim terrestre; les competències municipals en matèria de costes. Llei de Carreteres, zona de domini públic, reserva i protecció.
Tema 25. Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic. Objecte del contracte, pressupost base de licitació, valor estimat, preu i la seva revisió. Plecs de clàusules administratives i de prescripcions tècniques. Distints tipus de contractes de les administracions públiques: especial referència al contracte d'obres i al contracte de concessió d'obres.
Tema 26. La Llei 38/1999, de 5 de novembre, d'ordenació de l'edificació. Disposicions generals. Exigències tècniques i administratives de l'edificació. Agents de l'edificació.
Tema 27. El Decret 145/1997, de 21 de novembre, pel qual es regulen les condicions d'amidament, d'higiene i d'instal·lacions per al disseny i l'habitabilitat d'habitatges així com l'expedició de cèdules d'habitabilitat, i la seva modificació pel Decret 20/2007, de 23 de març.
Tema 28. La Llei 13/2018, de 28 de desembre, de camins públics i rutes senderistes de Mallorca i Menorca, dels usos dels camins, condicions generals per als diferents usos i aprofitaments.
Felanitx, 5 d'abril de 2022
El batle
Jaume Monserrat Vaquer
ANNEX
SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ ALS PROCEDIMENTS SELECTIUS PER COBRIR PLACES DE PERSONAL INTERINAMENT
________________________________________________________________________________, DNI núm. _____________________
(nom i llinatges)
amb domicili a ____________________, ___________________________________________________________, núm. _____________
(localitat) (carrer, avinguda, plaça, etc.)
codi postal ________, telèfon _______________, i adreça electrònica ______________________________________________________,
respectuosament vos
EXPÒS:
Que m'he assabentat de la convocatòria per cobrir places de ____________________________________, les bases de la qual varen ser
publicades al BOIB núm. ______ de data____________________________.
Que reunesc totes i cada una de les condicions exigides a la base segona, referides a la data d'acabament del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud.
Que declar conèixer, i he satisfet els drets d'examen, la qual cosa s'acredita amb el document que s'adjunta.
Que don el meu consentiment que les dades personals facilitades en aquest procés siguin tractades i recollides de conformitat amb el disposat als articles 5 i 6 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques en relació al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes, no essent cedits a tercers excepte obligació legal.
Per fer ús dels drets d'accés, rectificació, oposició, supressió o limitació relativa a les seves dades de caràcter personal, s'haurà de dirigir al departament de Recursos Humans de l'Ajuntament de Felanitx.
Per tot l'exposat,
SOL·LICIT: prendre part en aquesta convocatòria.
Felanitx, ______ d_______________________ de 20_____
(signatura)
SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE FELANITX