Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 90409
Departament de Personal. Servei de Selecció, Provisió i Gestió. Proposta d’acord a la Junta de Govern per crear la Comissió tècnica de coordinació de criteris per als processos d’estabilització de personal dels organismes autònoms i societats mercantils 100% municipals de l’Ajuntament de Palma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant acord de la Junta de Govern número 20220216_01_U044 de data 16 de febrer de 2022 es va acordar el següent:

1. Crear la comissió tècnica de coordinació dels criteris establerts en la comissió de seguiment de la CAIB creada per Decret Llei 2/2022, de 7 de febrero,  per als processos d'estabilització del personal dels organismes autònoms i societats mercantils 100% municipals de l'Ajuntament de Palma, autoritzats per la Llei 20/2021 de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

2. Aprovar el règim de funcionament intern d'aquesta comissió tècnica amb el següent    contingut:

Article 1. Naturalesa, fins i objectius

1. La Comissió es crea com a l'òrgan col·legiat de feina per a la coordinació dels criteris establerts en la comissió de seguiment de la CAIB creada per Decret Llei 2/2022, de 7 de febrero, en la que l'Ajuntament de Palma forma part,  per als processos d'estabilització autoritzats per la  Llei 20/2021 de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública,  i únicament per al personal dels organismes a autònoms i societats mercantils 100% municipals de l'Ajuntament de Palma.

2. La Comissió tindrà per finalitat i objectius reforçar la coordinació i facilitar la homogeneïtzació dels processos selectius dels OOAA i societats mercantils 100% municipals afectats per la Llei 20/2021 de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

3. Una vegada complit amb la finalitat per la qual es va crear la comissió de coordinació, i en tot cas, a 31 de desembre del 2022, data límit per a la publicació de les convocatòries dels processos selectius d'estabilització autoritzats per la Llei 20/2021, de 28 de desembre,  aquesta comissió de coordinació quedarà suprimida.

Article 2. Adscripció

La Comissió s'adscriu a l'Àrea de Hisenda, Innovació i Funció Pública, d'acord amb l'establert a l'article 20.2 b) de la Llei 40/2015.

Article 3. Àmbit d'actuació

Funcions de la Comissió:

  • Coordinar els criteris establerts en la comissió de seguiment de la CAIB per als processos  d'estabilització aplicables al personal dels organismes autònoms i societats mercantils 100% municipals.
  • Informar de les decisions adoptades en la comissió de seguiment de la CAIB.
  • Traslladar les qüestions plantejades a la comissió de seguiment de la CAIB als efectes d'establir uns criteris homogenis.
  • Intercanviar informació sobre els criteris adoptats en els processos selectius d'estabilització autoritzats per la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

Article 4. Composició de la Comissió

La Comissió de coordinació estarà composta per:

a. Presidència: la Comissió serà presidida pel Regidor d'Economia, Hisenda, Innovació i Funció Pública, o persona en qui delegui.

b. Vocals:

1. Gerents dels Organismes autònoms i societats mercantils 100% municipals, concret són:

  • Institut municipal de l'Esport
  • Patronat municipal d'Escoles municipals
  • Patronat Municipal de l'Habitatge i Rehabilitació Integral de Barris
  • Institut Municipal d'Innovació
  • Agència de Desenvolupament Local
  • Empresa Municipal d'aigües i Claveguerem
  • Empresa Funerària Municipal
  • Empresa Municipal de Transports Urbans
  • Societat Municipal d'Aparcaments i Projectes

2. Responsables de RRHH  de cada un dels Organismes autònoms i societats mercantils 100% municipals.

3. Representant de l'Àrea de Funció pública.

4. Representant de Batlia

5. El director dels Serveis Jurídics municipals, o persona en qui delegui.

6. El director de la Secretaria de la Junta de Govern, o persona en qui delegui.

7. Un representant de l'Oficina de Control de la Despesa.

Les funcions de secretària de la Comissió correspondran al representant de Funció Pública.

Article 5. La Presidència i les seves funcions

1. La Presidència de la Comissió correspon al Regidor d'Hisenda, Innovació i Funció Pública o persona, regidor o directiu, en qui delegui.

2. Corresponen a la Presidència de la Comissió les següents funcions:

a. Convocar la Comissió.

b. Fixar l'ordre del dia de les sessions i presidir-les, moderar el desenvolupament dels debats.

c. Visar les actes i els certificats de les recomanacions adoptades.

d. Resoldre qualsevol assumpte quan ho aconselli el seu caràcter urgent i inajornable, sense prejudici de donar-ne compte a la següent sessió .

e. Qualsevol altra funció inherent a la Presidència.

Article 6. Constitució de la Comissió

Un cop que hagi entrat en vigor el present acord, en el termini màxim d'un mes, convocarà per a la constitució de la Comissió als membres que prèviament s'hagin comunicat.

Article 7. Sessions, convocatòria i ordre del dia

1. La Comissió es reuneix en règim de sessions ordinàries amb la periodicitat que s'estableixi en la primera reunió,  i de sessions extraordinàries.

2. Les sessions ordinàries de la Comissió s'han de convocar amb un mínim de 7 dies naturals d'antelació i les extraordinàries, amb un mínim de 2 dies.

3. La Comissió es constitueix vàlidament amb l'assistència d'un terç dels seus membres. En el cas de manca de quòrum, podrà reunir-se amb caràcter informatiu i així figurarà a l'acta.

4. La convocatòria de les sessions de la Comissió ha d'anar acompanyada de l'ordre del dia corresponent i, si s'escau, de la documentació pertinent. La convocatòria, l'ordre del dia i, en el seu cas, la documentació s'han de trametre per mitjans telemàtics.

5. A l'ordre del dia de totes les sessions ordinàries hi ha d'haver un torn de precs i preguntes.

Disposició addicional única. No increment de la despesa pública

El funcionament de la comissió de coordinació de criteris de processos d'estabilització de l'ocupació pública no implicarà cap increment de despesa pública, d'acord amb el previst a l'article 20.2 c) de la Llei de la Llei 40/2015.

Disposició final única. Entrada en vigor.

El present acord entrarà en vigor al dia següent de la seva aprovació.

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà de rebre aquesta notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició.

El recurs de reposició potestatiu s'haurà de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

 

Palma, 18 de febrer de 2022

La cap de Departament de Personal p.d. Decret de batlia núm. 3000, de 26/02/2014 (BOIB núm. 30, de 04/03/2014) Esperanza Vega Terrón