Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HISENDA I RELACIONS EXTERIORS

Núm. 560012
Resolució de la consellera d’Hisenda i Relacions Exteriors per la qual s’aproven l’expedient, el plec de condicions particulars, el plec de prescripcions tècniques i el model d’oferta econòmica, i s’acorda l’obertura del procediment d’arrendament, per concurs públic, d’un immoble ubicat dins un radi de 25 quilòmetres de Palma ( exclòs el municipi de Palma), per incorporar el Servei d’Habitatge d’Emancipació de la Direcció General d’Infància, Joventut i Famílies (AMBDE 2021/16470) (SP 177/2021)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1.  El 4 d'octubre de 2021, va tenir entrada en la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni (VALIB núm. identificador 42077), l'ofici del secretari general de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, de 30 de setembre de 2021, relatiu a la “tramitació de l'expedient per contractar l'arrendament d'un immoble ubicat a un municipi que es trobi dins un radi de 25 quilòmetres de Palma, per incorporar el Servei d'Habitatge d'Emancipació de la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies mitjançant concurs públic.

2.  En l'expedient esmentat consta, entre d'altres, la documentació següent:

a)  Informe de mitja mostral del mercat de lloguer d'immobles ubicats a municipis dins un radi de 25 quilòmetres de Palma amb ús residencial, signat per tècnics de la Direcció General d'Habitatge i Arquitectura, de 21 de juliol de 2021.

b)  Proposta de resolució d'autorització de la despesa de crèdit amb càrrec a la partida pressupostària 17201G/313G01/20200/00, per un import de 895.800 € amb IVA inclòs, signada pel secretari general de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, de 28 de setembre de 2021.

c)  Proposta de la consellera d'Afers Socials i Esports en què insta a la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors perquè iniciï l'expedient d'arrendament per concurs d'un immoble ubicat a un municipi que es trobi dins un radi de 25 quilòmetres de Palma per allotjar el Servei d'Habitatge d'Emancipació de la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies, de 23 de setembre de 2021.

d)  Memòria del secretari general de la Conselleria d'Afers Socials i Esports que justifica la necessitat i la finalitat de l'arrendament per concurs d'un immoble ubicat a un municipi que es trobi dins un radi de 25 quilòmetres de Palma per allotjar el Servei d'Habitatge d'Emancipació de la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies, de 22 de setembre de 2021.

e)  Informe relatiu al preu de mercat de la cap del Departament d'Assumptes Generals de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, de 4 de setembre de 2021.

f)  Document R de fiscalització núm. 1700012756, per import de 895.800 €, signat pel cap de la Unitat de Gestió Econòmica de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, de 23 de setembre de 2021.

g)  Document de despeses pluriennals, presa en consideració i autorització de la imputació a exercicis futurs de la Direcció General de Pressuposts, de 29 de setembre de 2021, signat pel director general de Pressuposts.

h)  Esborrany del plec de condicions particulars, de 22 de setembre de 2021, signat pel cap de Servei de Família.

i)  Esborrany del plec prescripcions tècniques que han de regir el concurs, de 22 de setembre de 2021, signat pel cap de Servei de Família.

3.  Certificat de la secretària del Consell de Govern en relació amb l'Acord   d'autorització prèvia per exercir competències en matèria de disposició de despesa corrent de quantia superior a 500.000 € (art 10.2 i 15.2 de la Llei de pressupostos de la CAIB per a l'any 2021), d'11 d'octubre de 2021.

4.  El 14 d'octubre de 2021 la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni va signar, per delegació de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors, la resolució d'inici del procediment per concertar l'arrendament per concurs públic d'un immoble ubicat a un municipi que es trobi dins un radi de 25 quilòmetres de Palma, per incorporar el Servei d'Habitatge d'Emancipació de la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies.

5.  El 18 d'octubre de 2021, es va sol·licitar un informe al Departament Jurídic i Administratiu de la Secretaria General de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors sobre el plec de prescripcions tècniques, el plec de condicions particulars i el model d'oferta econòmica, segons l'establert en l'article 84 de Decret 127/2005, de 16 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, de patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. El 26 d'octubre de 2021 el Departament Jurídic i Administratiu de la Secretaria General de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors va trametre un informe favorable respecte dels plecs esmentats i el model d'oferta econòmica.

7. L'informe favorable emés per la tècnica II  del Servei de Patrimoni, de 26 d'octubre de  2021, amb el vist i plau del cap del Servei de Patrimoni.

8. Proposta de resolució de la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni, de 28 d'octubre de 2021.

9. Informe favorable de fiscalització prèvia limitada per part de la Intervenció General, de 12 de novembre de 2021.

Fonaments de dret

1.  Article 65 i següents de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que regulen els arrendaments d'immobles a favor de la comunitat autònoma, i l'article 87. i de la mateixa llei, que atribueix al conseller competent en matèria de patrimoni la tramitació i l'aprovació dels arrendaments de béns immobles.

2.  Article 131 i següents del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3.  Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'arrendaments urbans i les seves modificacions posteriors.

4.  Llei 10/2019, de 22 de febrer, de canvi climàtic i transició energètica.

5.  Decret 8/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, de modificació del Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6.  Decret 9/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el cessament i el nomenament de membres del Govern de les Illes Balears.

7.  Decret 11/2021, de 15 de  febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual  s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

8.  Decret 14/2021, de 15 de març, pel qual es disposa el cessament i el nomenament d'un alt càrrec de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors.

9.  Decret 25 /2021, de 8 de març, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

10.  Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors, de 15 de març de 2021, de modificació de la Resolució de 6 d'agost de 2019 de delegació de competències i de delegació de signatura en determinats òrgans de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors, d'altres conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de l'Agència Tributària de les Illes Balears i del Servei de Salut de les Illes Balears, i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors.

11.  Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques, de 13 de gener de 2013, per la qual s'assumeix el criteri de l'IBESTAT per calcular el marge d'oscil·lació en l'adequació dels preus de mercat dels arrendaments per concurs.

Resolució

1.  Aprovar l'expedient de referència.

2.  Aprovar el plec de condicions particulars, el plec de prescripcions tècniques i el model d'oferta econòmica que regiran el concurs.

3.  Acordar l'obertura del procediment de concurs públic d'acord amb el que estableix la Llei 6/2001, d'11 d'abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei esmentada.

Palma, en el dia de la signatura electrónica (17 de novembre de 2021) La consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors Rosario Sánchez Grau

 

Plec de condicions particulars per contractar l'arrendament d'un immoble ubicat en un municipi de Mallorca que es trobi en un radi de 25 quilòmetres de Palma (exclòs el municipi de Palma) per incorporar al servei d'habitatge d'emancipació

Aprovat per Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors dia 17 de novembre de 2021, d'acord amb l'article 134.2, en connexió amb l'article 84, del Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 127/2005, de 16 de desembre, havent-ne emès un informe el Servei Jurídic de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors dia 26 d'octubre de 2021.

Contracte d'arrendament:

— Procediment d'adjudicació: obert

— Forma d'adjudicació: concurs

— Tramitació: ordinària

Descripció del contracte:

Òrgan de contractació: Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors

Servei: Servei de Patrimoni

Òrgan interessat: Secretaria General de la Conselleria d'Afers Socials i Esports

Objecte del contracte: arrendament d'un immoble en un municipi radicat en un radi de 25 quilòmetres de Palma per incorporar al servei d'habitatge d'emancipació.

Exp. SEINCO: AMBDE 2021/16470 Núm. d'exp. Patrimoni:

Necessitats administratives que s'han de satisfer: l'arrendament d'un immoble en un municipi radicat en un radi de 25 quilòmetres de Palma per incorporar al servei d'habitatge d'emancipació.

Preu base de licitació de l'arrendament: 895.800,00 euros, amb IVA inclòs

ANY

DESPESA

2021

3.732,50 €

2022

89.580,00 €

2023

89.580,00 €

2024

89.580,00 €

2025

89.580,00 €

2026

89.580,00 €

2027

89.580,00 €

2028

89.580,00 €

2029

89.580,00 €

2030

89.580,00 €

2031

85.847,50 €

Codi CPV: 70130000-1

Índex

1. Caràcter i règim jurídic del contracte

1.1 Caràcter del contracte

1.2 Normativa aplicable

2. Disposicions generals

2.1 Objecte del contracte

2.2 Pressupost del contracte

2.3 Existència de crèdit

2.4 Durada del contracte

2.5 Revisió de preus

2.6 Procediment i forma d'adjudicació

3. Capacitat per contractar

4. Licitació

4.1 Presentació de proposicions

4.2 Formalitats de les proposicions

4.3 Contingut de les proposicions

5. Adjudicació i formalització del contracte

5.1 Mesa de Contractació

5.2 Obertura de les ofertes

5.3 Criteris d'adjudicació i valoració

5.4 Perfeccionament del contracte

5.5 Formalització del contracte

6. Execució del contracte

6.1 Reparacions i reformes

6.2 Pagaments

7. Extinció del contracte

7.1 Resolució del contracte

7.2 Exclusió de la resolució del contracte per impagament de la fiança

7.3 Ordre jurisdiccional i arbitratge

Annex: Model d'oferta econòmica i Declaració responsable de no superació de límit del preu màxim per metre quadrat

 

1. Caràcter i règim jurídic del contracte

1.1. Caràcter del contracte

El contracte de què és objecte aquest Plec és de caràcter privat.

1.2. Normativa aplicable

  • El contracte és de naturalesa privada i es regeix, quant a la preparació, la tramitació i l'adjudicació, per la Llei 6/2001, d'11 d'abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, pel Reglament de desplegament, aprovat pel Decret 127/2005, de 16 de desembre, i per les clàusules que conté aquest Plec i el Plec de prescripcions tècniques. Per resoldre els dubtes i les llacunes que es puguin presentar, s'aplicaran els principis de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP).
  • Quant als efectes i l'extinció del contracte, són aplicables aquest Plec i el Plec de prescripcions tècniques, el contracte que es formalitzi, la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'arrendaments urbans (LAU), i, supletòriament, el Codi civil.

2. Disposicions generals

2.1. Objecte del contracte

  • L'objecte d'aquest contracte és l'arrendament d'un immoble ubicat en un municipi que es trobi en un radi de 25 quilòmetres de Palma per incorporar-lo al servei d'habitatge d'emancipació, segons els termes que estableix el Decret 40/2017, de 25 d'agost, sobre els criteris d'autorització i acreditació dels serveis per a joves en procés d'emancipació, i de regulació de la renda d'autonomia personal per a joves que han estat sotmesos a mesures de justícia juvenil. D'aquesta manera, es creen places per donar resposta a la llista d'espera existent. A aquest efecte, l'adjudicatari ha de formalitzar un contracte amb l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  • La superfície útil de l'immoble ha d'estar compresa entre un mínim de 300 m2 i un màxim de 500 m2 per ubicar l'habitatge d'emancipació.
  • No s'acceptaran ofertes d'immobles que no tenguin la superfície útil mínima exigida. S'acceptaran les ofertes que superin el màxim de 500 m², sempre que no excedeixin de 700 m², però no rebran cap puntuació pels metres de més.
  • Les referències que fa aquest Plec de condicions particulars a metres quadrats (m2) s'han d'entendre fetes a m2 útils.
  • Per motius funcionals, econòmics i de mobilitat dels usuaris i treballadors es valorarà positivament que la ubicació de l'immoble sigui la més cèntrica possible i que tingui bona comunicació i accés (parades de transport públic a prop, fàcil aparcament, facilitat a l'hora d'arribar-hi caminant, etc.).

2.2. Pressupost del contracte

  • El preu màxim de l'oferta d'arrendament és de 89.580,00 € euros anuals (IVA inclòs); és a dir, 7.465,00 € mensuals (IVA inclòs) com a màxim. El preu del metre quadrat és de 12,34 €/m2 mensuals sense IVA; 14,93 €/m2 mensuals, 21 % d'IVA inclòs. Els licitadors poden formular ofertes econòmiques que millorin el pressupost de licitació. Les quanties econòmiques d'aquest Plec s'han d'entendre sempre amb l'IVA inclòs.
  • Les despeses individualitzades, com ara el consum d'aigua i d'energia elèctrica, les despeses de telefonia i les despeses d'energia per a la calefacció i la climatització, individualitzades mitjançant un comptador o un contracte amb la companyia subministradora del servei, són a càrrec de la part arrendatària.

2.3. Existència de crèdit

  • Es fa constar que es disposa del crèdit per atendre les obligacions que es derivin del compliment del contracte fins que acabi.
  • El crèdit per atendre les obligacions econòmiques del contracte s'ha d'aplicar a càrrec de la partida pressupostària 17201 G/313G01/20200/00 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2021 o la que correspongui dels pressuposts corresponents dels exercicis següents.

2.4. Durada del contracte

  • La durada d'aquest contracte és de deu anys, comptadors des del dia de la signatura, de manera obligatòria per a la part arrendadora i potestativa per a la part arrendatària.
  • El període de carència serà d'un màxim de tres mesos a l'efecte de renda, que és el termini que disposa la propietat per realitzar les tasques d'adequació de l'immoble a què fa referència l'apartat 4.4. del Plec de prescripcions tècniques.
  • Així mateix, la part arrendatària —en qualsevol moment i amb un preavís de tres mesos— pot considerar finalitzat el contracte o les pròrrogues corresponents, de manera que l'obligació de pagar la renda queda limitada al darrer mes en què s'ha ocupat l'espai efectivament.
  • Amb un preavís, amb almenys d'un mes d'antelació en el cas que el faci la part arrendatària i amb almenys de tres mesos d'antelació en el cas que el faci la part arrendadora, a l'acabament del contracte o de les pròrrogues prèvies, qualsevol de les parts ha de proposar una de les dues opcions següents:

a) La voluntat expressa de prorrogar el contracte, pel mateix període que el contracte principal, prèvia tramitació, fiscalització (si escau) i aprovació de l'expedient de despesa corresponent. En el cas de pròrroga, es mantindrà el preu de l'arrendament inicial per a l'onzè any del contracte i s'actualitzarà els anys següents, segons el que estableix la clàusula 2,5 d'aquest Plec.

b) La voluntat de no continuar amb el contracte o amb la pròrroga corresponent.

En cas contrari (aix`´o en cas que no es proposin cap de les dues opcions esmentades), es produirà la tàcita reconducció a la qual es refereix l'article 1566 del Codi Civil, amb la corresponent tramitació, fiscalització (si escau) i aprovació de l'expedient de despesa mensual corresponent, sense perjudici que es mantingui l'obligació de les parts de formalitzar un nou contracte o, a voluntat de qualsevol de les parts, de donar per extingida la tàcita reconducció mensual.

2.5. Revisió de preus

La renda anual no serà objecte de revisió de preus al llarg del contracte principal. En cas de pròrroga, la renda es pot actualitzar, amb la justificació econòmica prèvia, de conformitat amb el sistema establert en l'article 4.6 de la Llei 2/2015, de 30 de març, de desindexació de l'economia espanyola, segons el qual l'índex de variació anual aplicable és l'índex de preus del lloguer d'oficines.

2.6. Procediment i forma d'adjudicació

L'adjudicació del contracte s'ha de dur a terme mitjançant un concurs públic pel procediment ordinari, previst en els articles 133 i 134, en connexió amb els articles 84 i concordants del Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 127/2005, de 16 de desembre.

3. Capacitat per contractar

Poden contractar amb l'Administració les persones físiques i les persones jurídiques que, tenint la capacitat legal necessària, no estiguin compreses en qualsevol de les circumstàncies que preveu l'article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic. La capacitat s'ha d'acreditar en els termes que estableix l'apartat relatiu a la capacitat del licitador de la clàusula 4.3 d'aquest Plec.

4. Licitació

4.1. Presentació de proposicions

  • Per participar en el concurs que regula aquest Plec, el licitador ha de presentar la documentació exigida en el lloc i en el termini que s'assenyala en l'anunci de publicació i, en tot cas, dins el termini d'un mes des de la data de publicació de l'anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
  • Tots els terminis s'han d'entendre referits a dies naturals, llevat que s'indiqui expressament que són dies hàbils. Si el terme final indicat és dissabte o festiu, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.
  • La presentació de proposicions pressuposa que l'interessat accepta incondicionalment les clàusules d'aquest Plec i que coneix el Plec de prescripcions tècniques del contracte; ambdós s'hauran pogut examinar a les oficines indicades en l'anunci de licitació.
  • Les oficines receptores han de donar una entrada a cada proposició en què consti el nom del licitador, la denominació de l'objecte de la licitació i el dia i l'hora de presentació. No es pot retirar la proposició una vegada que s'ha presentat.
  • Quan la documentació s'enviï per correu, el licitador ha de justificar la data de l'enviament a l'oficina de Correus i anunciar a l'òrgan de contractació —per correu electrònic— que s'ha enviat l'oferta el mateix dia. En el darrer cas —missatge electrònic— només s'admet si s'envia a l'adreça que s'expressa en l'anunci. Sense la concurrència d'ambdós requisits, no s'admetrà la documentació si l'òrgan de contractació la rep després de la data i l'hora d'acabament del termini que s'assenyala en l'anunci. En cap cas, no s'admetrà si transcorren els deu dies naturals següents a la data indicada i no s'ha rebut la documentació.
  • També s'admetran les proposicions presentades d'acord amb les disposicions legals i que compleixin els requisits que s'hi estableixen, sempre que tinguin entrada al registre de l'òrgan de contractació abans del dia i l'hora d'acabament del termini.
  • Cada licitador no pot presentar més d'una proposició referida al mateix immoble. La infracció d'aquesta norma dona lloc a la no admissió de totes les propostes subscrites pel licitador.

4.2. Formalitats de les proposicions

  • Les proposicions han de constar en tres sobres tancats i signats pel licitador o per qui el representi; en cadascun s'ha de fer constar l'objecte del concurs, el títol indicatiu del contingut i la denominació del licitador (amb el NIF, el nom i els llinatges de qui signi la proposició i el caràcter amb què ho fa). També s'hi han de fer constar el telèfon, el fax i l'adreça de correu electrònic de contacte.
  • Els títols dels sobres han de ser els següents:
  • Sobre A. “Documentació del titular". Arrendament d'un immoble en un municipi radicat en un radi de 25 quilòmetres de Palma, per acollir un habitatge per a joves en procés d'emancipació com a part dels serveis de la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.
  • Sobre B. “Documentació tècnica i jurídica de l'immoble". Arrendament d'un immoble en un municipi radicat en un radi de 25 quilòmetres de Palma per acollir un habitatge per a joves en procés d'emancipació com a part dels serveis de la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.
  • Sobre C. “Proposta econòmica". Arrendament d'un immoble en un municipi radicat en un radi de 25 quilòmetres de Palma per ubicar-hi un habitatge per a joves en procés d'emancipació com a part dels serveis de la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies de la Conselleria d'Afers Socials i Esports. Ha de contenir el preu d'arrendament d'acord amb el model annex del Plec.
  • Els documents han de ser originals o còpies autenticades per un notari o l'autoritat administrativa competent i han d'estar escrits en una de les llengües oficials de les Illes Balears o traduïts oficialment a una d'aquestes llengües.
  • Les declaracions o els compromisos que es presentin han d'estar signats per qui acrediti poder legal suficient.

4.3. Contingut de les proposicions

El sobre A ha de contenir la documentació següent:

  • Quant a la personalitat i la capacitat del licitador:
    • Si el licitador és una persona física, ha de presentar el DNI o, si escau, passaport.
    • Si el licitador és una persona jurídica, ha de presentar el NIF de l'empresa i l'escriptura de constitució o de modificació, degudament adaptada a la llei i inscrita en el Registre Mercantil.
  • ​​​​​​​Quant a la representació dels licitadors:

Si no signa la proposició econòmica el titular registral de l'immoble, s'hi ha d'incloure també el DNI i l'escriptura d'apoderament inscrita degudament en el Registre Mercantil a favor de la persona que tingui poder suficient per contractar amb l'òrgan de contractació corresponent en aquest contracte.

  • De declaració responsable:

S'ha d'incloure una declaració responsable davant un funcionari degudament autoritzat, un notari públic o un organisme professional qualificat, que expressi les circumstàncies següents:

. Que no es trobar sotmès a la prohibició de contractar, de conformitat amb l'article 71 de l'LCSP i article 86.1 del Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, de Patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

. Que no es produeix cap dels supòsits a què es refereix la Llei 2/1996, de 19 de novembre, d'incompatibilitats dels membres del Govern i dels alts càrrecs de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

. Que està al corrent en les obligacions legals i tributàries amb l'Administració de l'Estat i de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb la Seguretat Social.

. Que no existeix cap arrendament, càrrega o gravamen més que els que consten en el certificat registral a què es refereix el certificat actualitzat del Registre de la Propietat.

. Que s'adquireix el compromís de respondre de totes les reclamacions de tercers que es puguin plantejar sobre l'immoble ofert, i que s'està al corrent en el pagament dels diferents serveis de subministraments.

  • Quant a la submissió jurisdiccional Si es tracta d'empreses estrangeres, han de presentar davant l'òrgan de contractació una declaració de submissió a la jurisdicció dels jutjats i els tribunals de Palma de qualsevol ordre, per a totes les incidències que, de manera directa o indirecta, puguin derivar-se del contracte, amb la renúncia expressa, si escau, del seu propi fur jurisdiccional, també en el cas d'empreses nacionals que tenguin una jurisdicció diferent.

El sobre B ha de contenir els documents per acreditar que es compleixen els criteris d'adjudicació, d'acord amb en els apartats 5, 6, 7 i 8 del Plec de prescripcions tècniques i l'article 86.b) del Reglament de desplegament de la Llei 6/2001.

  • La cèdula d'habitabilitat en què consti que l'immoble és adequat a l'objecte descrit.
  • Escriptura pública de titularitat de l'immoble, inscrita en el Registre de la Propietat.
  • Certificat actualitzat del Registre de la Propietat que acrediti la titularitat de l'immoble, les càrregues, les servituds, els gravàmens o les afeccions que pugui tenir, així com els límits i la superfície de l'immoble.
  • Certificat cadastral actualitzat de l'immoble.
  • Documentació descriptiva, plànols d'emplaçament, plànols d'accessos i fotografies de l'immoble.
  • Resguard acreditatiu d'estar al corrent en el pagament de l'impost sobre béns immobles o certificat emès per l'ajuntament corresponent d'aquesta circumstància i que no es té cap deute amb l'ajuntament.
  • Resguard acreditatiu d'estar al corrent en el pagament de la taxa de residus sòlids urbans o certificat emès per l'ajuntament corresponent d'aquesta circumstància.
  • Certificat relatiu a l'estat de deutes de la comunitat de propietaris, si l'immoble està en règim de propietat horitzontal.
  • Certificació de l'eficiència energètica de l'edifici amb el justificant d'inscripció en el Registre de certificació energètica d'edificis de la direcció general competent en matèria energètica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  • Certificació de l'ajuntament corresponent que expressi el règim urbanístic aplicable, si escau.
  • Certificat d'accessibilitat, d'acord amb la Llei 8/2017, de 3 d'agost, d'accessibilitat universal de les Illes Balears, si escau.
  • Esquema de les instal·lacions i contractes del subministrament elèctric i de gas.

El sobre C ha de contenir l'oferta econòmica expressada clarament en lletres i en xifres, sense errors, omissions ni obstacles per interpretar-la correctament, i l'ha signar degudament qui tingui poder suficient. El licitador ha de presentar una oferta econòmica ajustada al model annexat a aquest Plec.

5. Adjudicació i formalització del contracte

5.1. Mesa de contractació

D'acord amb l'article 134 del Reglament de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 127/2005, de 16 de desembre, en connexió amb l'article 87.2, la Mesa de contractació quedarà constituïda de la manera següent:

  • Com a presidenta, la directora general competent en matèria de patrimoni.
  • Un/a vocal representant de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  • Un/a vocal designat per l'Advocacia de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  • Un/a vocal representant de la conselleria o organisme interessat, designat per l'òrgan competent.
  • Un/a vocal representant del Servei de Patrimoni, que ha d'actuar com a secretari.

5.2. Obertura de les ofertes

  • La Mesa ha de qualificar prèviament els documents presentats en el termini i en la forma escaient en els sobres A i B. Si en la documentació presentada es detecten defectes o omissions per esmenar, aquest fet s'ha de notificar a l'interessat i se li ha de concedir un termini no superior a tres dies hàbils perquè els esmeni, d'acord amb l'article 88.2 del Reglament de desplegament de la Llei 6/2001.
  • De les actuacions i de les reunions que es duguin a terme, en compliment de les fases que preveu el paràgraf anterior d'aquesta clàusula 5.2, s'ha d'estendre l'acta corresponent.
  • Una vegada acabat el termini establert per esmenar els errors, en un acte públic, en el lloc i en la data i l'hora que s'assenyala en l'anunci del concurs publicat en el BOIB, la Mesa ha de retre compte de les proposicions que s'han rebut i acceptat, ha d'obrir i llegir el sobre C i estendre'n l'acta corresponent.
  • Després, la Mesa ha d'elevar al conseller competent en matèria de patrimoni les proposicions rebudes juntament amb l'acta, la documentació pertinent i la proposta d'adjudicació provisional del contracte, segons els criteris i les ponderacions que indica l'apartat 5.3 d'aquest Plec.
  • Abans de formular la proposta, la Mesa pot sol·licitar els informes tècnics relacionats amb l'objecte del contracte que consideri convenients, seguint les previsions de l'article 88.4 del Reglament de desplegament de la Llei 6/2001.
  • El conseller competent en matèria de patrimoni, mitjançant una resolució motivada, ha d'adjudicar el contracte de conformitat amb la proposta de la Mesa, excepte en el cas que consideri, per causes degudament raonades, que l'oferta més avantatjosa és una altra. També pot declarar desert el concurs, mitjançant una resolució motivada, per alguna de les causes que estableix l'article 89.1 del Reglament de desplegament de la Llei 6/2001.

5.3. Criteris d'adjudicació i valoració

Els criteris de valoració de les ofertes presentades, seguint un ordre d'importància decreixent, són:

Requeriments funcionals: fins a 55 punts. Per ordre d'importància decreixent i puntuació són:

  • Situació. Es valorarà amb un màxim de 30 punts. El paràmetre que es tindrà en compte per assignar la puntuació és la proximitat de l'habitatge ofert al centre de la localitat en què s'ubiqui. La distància, en línia recta, es computarà en quilòmetres lineals, amb un radi màxim de 2 quilòmetres des de l'entrada principal de l'immoble fins a l'entrada principal de la Casa Consistorial del municipi on es troba radicat, d'acord amb la informació cartogràfica del Servei d'Informació Territorial de les Illes Balears (SITIBSA). Els punts es distribuiran segons el barem establert en l'apartat a.1 de la taula.
  • Superfície. Es valorarà amb un màxim de 10 punts. Les ofertes rebran una puntuació (exposada en la taula al punt a.2. segons la superfície extra de l'edifici ofert. La superfície de l'edifici que interessa a la Conselleria oscil·la entre els 300 i els 500 m2. No s'acceptaran les ofertes d'immobles de menys de 300 m2 . S'acceptaran les ofertes d'immobles de més de 500 m2,, sempre que no excedeixin de 700 m2, però les ofertes que superin el màxim de 500 m2, sempre que no excedeixin de 700 m2, s'acceptaran però no rebran cap puntuació pels metres de més.
  • Proximitat al transport públic. La facilitat d'accés al transport públic (autobús o tren) es valorarà amb un màxim de 10 punts; la puntuació es distribuirà segons el barem establert en la taula, en el punt a.3. Aquest accés s'haurà d'acreditar en el moment de presentar les ofertes.
  • Proximitat d'aparcament públic o privat. Es valorarà amb un màxim de 5 punts. Per això, aquests punts es distribuiran de manera decreixent segons l'apartat a.4. de la taula. Si la proximitat de l'aparcament respecte de l'edifici és inferior o igual a 250 metres, s'obtindrà el màxim de puntuació. Els edificis amb aparcament públic o privat situat a més d'1 quilòmetre no obtindran cap punt.
  • Oferta econòmica: fins a 45 punts. S'atorgaran 45 punts a l'oferta econòmica més baixa (la que presenti un preu de l'arrendament mensual més baix), i la resta d'ofertes es valoraran d'acord amb la fórmula següent:

VN = POmin/POn x45

VN: valor de l'oferta

POmin: oferta més baixa

POn: oferta que es valora

 

a) Requeriments funcionals

Màxim

55

a.1. Situació

Distància ≤ 0,50 km

30

Distància entre 0,51 km i 1,00 km

22

Distància entre 1,01 km i 1,50 km

14

Distància entre 1,51 km i 2,00 km

6

Distància > 2,00 km

0

Màxim

30

a.2. Superfície

≥ 450,01 m2 i 700 m2

10

≥ 400,01 m2 i 450 m2

7

≥ 350,01 m2 i 400,00 m2

5

≥ 300,00 m2 i 350,00 m2

3

Màxim

10

a.3. Proximitat al transport públic

Distància ≤ 100,00 m de l'edifici a la parada d'autobús o tren més propera

10

Distància entre 100,01 m i 200,00 m de l'edifici a la parada d'autobús o tren més propera

8

Distància entre 200,01 m i 300,00 m de l'edifici a la parada d'autobús o tren més propera

6

Distància entre 300,01 m i 400,00 m de l'edifici a la parada d'autobús o tren més propera

4

Distància entre 400,01 m i 500,00 m de l'edifici a la parada d'autobús o tren més propera

2

Distància > 500,00 m de l'edifici a la parada d'autobús o tren més propera

0

Màxim

10

a.4. Proximitat d'aparcament públic o privat

Distància ≤ 250,00 m de l'edifici a l'aparcament públic o privat més proper

5

Distància entre 250,01 m i 400,00 m de l'edifici a l'aparcament públic o privat més proper

4

Distància entre 400,01 m i 600,00 m de l'edifici a l'aparcament públic o privat més proper

3

Distància entre 600,01 m i 800,00 m de l'edifici a l'aparcament públic o privat més proper

2

Distància entre 800,01 m i 1000,00 m de l'edifici a l'aparcament públic o privat més proper

1

Distància > 1000,00 m de l'edifici a l'aparcament públic o privat més proper

0

Màxim

5

b) Oferta Econòmica

Màxim 45

 

MÀXIM TOTAL

100

  • El compliment dels criteris s'ha d'acreditar mitjançant declaracions escrites i signades, els documents justificatius que es considerin convenients i suficients i la inspecció ocular dels edificis oferts.

5.4. Perfeccionament del contracte

  • El contracte es perfeccionarà mitjançant la signatura de les parts.
  • L'adjudicació es notificarà a l'adjudicatari, que ha de dur a terme les actuacions següents:

- Pagar els anuncis d'aquesta licitació.

- Comparèixer davant l'òrgan de contractació per formalitzar el contracte administratiu.

- Aportar els certificats que acreditin que està al corrent en les obligacions amb la Seguretat Social i amb l'Administració de l'Estat i de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5.5. Formalització del contracte

  • El contracte es formalitzarà en un document administratiu en el termini de trenta dies comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació de l'adjudicació.
  • Si el contractista ho sol·licita, el contracte es pot elevar a escriptura pública, si bé les despeses d'atorgar-la serien a càrrec seu. En aquest supòsit, l'arrendador està obligat a lliurar-ne una còpia simple a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. Execució del contracte

6.1. Reparacions i reformes

  • La part arrendadora està obligada a fer —sense dret a incrementar la renda per això— totes les reparacions necessàries per conservar el local en les condicions d'habitabilitat per a l'ús convingut, excepte quan el deteriorament que s'ha de reparar sigui imputable a la part arrendatària, segons el que disposen els articles 1563 i 1564 del Codi civil.
  • En el cas que s'hagin de fer obres al local arrendat, la part arrendatària ha de presentar a la part arrendadora un projecte perquè l'autoritzi.
  • La part arrendatària pot modificar la configuració del local mitjançant mampares i elements usuals a les oficines. Així mateix, dins el local pot fer les modificacions que consideri oportunes a les instal·lacions audiovisuals, d'electricitat i de climatització, prenent les mesures oportunes perquè aquestes modificacions no afectin la resta de l'edifici (tot això sense que repercuteixin en la renda pactada).
  • Un cop acabat el contracte, queden a benefici del propietari les obres o les instal·lacions que s'hagin fet al local i que no es puguin separar sens perjudici de l'immoble. La part arrendatària pot retirar les altres obres o instal·lacions.

6.2. Pagaments

  • La part arrendadora té el dret a la contraprestació econòmica prevista en el contracte, i mensualment s'ha de fer efectiva la quantitat del preu d'adjudicació mensual (inclòs l'IVA), amb les retencions prèvies que corresponguin.
  • La part arrendatària començarà a pagar una vegada l'immoble estigui a disposició de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.
  • Són a càrrec de la part arrendadora:

a) Les despeses extraordinàries de manteniment,reforma o millora de l'immoble.

b) Els tributs relacionats amb la propietat de l'immoble.

c) Les despeses extrordinàries de la comunitat de propietaris.

  • Són a càrrec de la part arrendatària:

a) Els subministraments que es produeixin a l'immoble arrendat.

b) Les despeses ordinàries de manteniment, conservació i reparacions derivades de l'ús de l'immoble arrendat.

c) Les despeses ordinàries de la comunitat de propietaris.

d) Tots els tributs que tinguin com causa l'activitat que es dugui a terme a l'immoble arrendat. ​​​​​​​

7. Extinció del contracte

7.1. Resolució del contracte

En el cas que, per causa imputable a l'arrendador, l'adequació no s'ajusti a les condicions proposades, serà motiu de resolució del contracte i no es podrà generar cap indemnització en favor de l'arrendador per l'adaptació feta o el termini de carència transcorregut.

També serà caus de resolució del contracte l'incompliment del termini de carència per fer l'adequació que esmenta la clàusula 4,4 del plec de prescripcions tècniques.

7.2 Exclusió de la resolució del contracte per impagament de la fiança

7.2.1. La part arrendatària queda exempta de prestar la fiança, segons el que disposa la disposició final quarta de la Llei 39/2010, de 22 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat, que modifica l'article 36.6 de la Llei d'arrendaments urbans (LAU).

7.2.2 En conseqüència, s'exclou expressament l'aplicació de l'article 35 pel que fa a la causa prevista en l'article 27.2.b de la LAU.

7.3. Ordre jurisdiccional i arbitratge

7.3.1 La contractació objecte d'aquest Plec és de naturalesa privada. Per tant, totes les incidències que se'n derivin queden sotmeses a les normes processals comunes, concretament a la competència de la jurisdicció civil. No obstant això, es consideren actes jurídics separables els que es dictin en relació amb la preparació i l'adjudicació del contracte. En conseqüència, els actes administratius dictats fins a l'adjudicació poden ser objecte dels recursos administratius que pertoquin, així com del recurs contenciós administratiu.

7.3.2. Les empreses estrangeres estan sotmeses a la jurisdicció dels jutjats i els tribunals de Palma de qualsevol ordre per a totes les incidències que, de manera directa o indirecta, puguin sorgir en el contracte.

 

ANNEX 1 Model d'oferta econòmica

Nom i llinatges:

DNI:

Nacionalitat:

Adreça:

Localitat:

Codi postal:

Municipi:

Província:

País:

En representació de:

NIF:

Telèfon:

Fax:

A/e:

 

 

 

 

DECLAR:

  • Que estic informat/informada de les condicions i els requisits que s'exigeixen per poder ser adjudicatari/adjudicatària del contracte d'arrendament d'un immoble radicat en un municipi ubicat en un radi de 25 quilòmetres de Palma (exclòs el municipi de Palma) per incorporar al servei d'habitatge d'emancipació.
  • Que em compromet, en nom propi / en nom de l'empresa que represent, a executar el contracte amb subjecció estricta als requisits i a les condicions estipulats en els plecs de condicions particulars i de prescripcions tècniques particulars, pels imports següents:

Preu de l'arrendament mensual

Preu mensual (IVA inclòs):

....................................€ (en xifres), ..................................................................................

................................................................................................................euros (en lletres)

………………, …….. d ................................ de 20.....

[signatura del licitador]

 

 

ANNEX 2 Declaració responsable de no superació de límit del preu màxim per metre quadrat

Nom i llinatges:

DNI:

Nacionalitat:

Adreça:

Localitat:

Codi postal:

Municipi:

Província:

País:

En representació de:

NIF:

Telèfon:

Fax:

A/e:

 

 

 

 

DECLAR:

1. Que, d'acord amb el punt 2.2 del PCAP, el preu màxim de licitació del metre quadrat és de 12,34 €/m2 mensuals sense IVA; 14,93 €/m2 mensuals (21 % d'IVA inclòs).

2. Que, a efectes informatius, el preu per metre quadrat de l'oferta que present és:

Preu/m2 mes (IVA inclòs):

....................................€ (en xifres),...................................................................................

................................................................................................................euros (en lletres)

………………, …….. d ................................ de 20.....

[signatura del licitador]

 

Plec de prescripcions tècniques del contracte d'arrendament d'un immoble ubicat en un municipi que es trobi en un radi de 25 quilòmetres de Palma (exclòs el municipi de Palma) per incorporar al servei d'habitatge d'emancipació

1. Objecte del contracte

L'objecte d'aquest contracte és l'arrendament d'un immoble, ubicat en un municipi que es trobi en un radi de 25 quilòmetres de Palma (exclòs el municipi de Palma) per incorporar-lo al servei d'habitatge d'emancipació, segons els termes que estableix el Decret 40/2017, de 25 d'agost, sobre els criteris d'autorització i acreditació dels serveis per a joves en procés d'emancipació, i de regulació de la renda d'autonomia personal per a joves que han estat sotmesos a mesures de justícia juvenil. D'aquesta manera, es creen places per donar resposta a la llista d'espera existent.

2. Ubicació

La Conselleria d'Afers Socials i Esports, mitjançant la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies presta el servei d'habitatge i acompanyament per al suport de processos d'emancipació de joves en tot el territori de les Illes Balears.

Pel que fa a l'illa de Mallorca, atesa la important llista d'espera que hi ha, cal crear places en d'altres poblacions, per descongestionar la tendència centrípeta de Palma i facilitar els processos d'integració social i laboral. Els municipis propers a la ciutat, que es troben en un radi de 25 quilòmetres de Palma, presenten alternatives interessants, amb possibilitats formatives i laborals pel fet de ser zones de desenvolupament agrícola i de petita indústria, amb unes característiques d'entorn i densitat poblacional ben diferenciades del nucli metropolità de Palma.

Per motius funcionals i facilitadors de la inserció i del procés d'emancipació, es valorarà positivament que la ubicació en el municipi de l'immoble tingui bona comunicació, amb aturades de transport públic a prop, i que sigui fàcil per poder arribar caminant o en bicicleta als centres d'interès, entre d'altres.

3. Superfície

Valorades les necessitats del servei, es considera necessari disposar d'un habitatge que pugui acollir entre 14 i 16 joves en condicions adequades per a l'habitabilitat. En aquest aspecte, es considera oportú que disposi d'una superfície mínima de 300 m2 i màxima de 500m2. Tenint en compte que la normativa específica del Servei d'Habitatge d'Emancipació no estableix una superfície per usuari, la superfície mínima s'ha calculat tenint en compte les mesures i indicacions mínimes d'habitatge del Decret 20/2007, de 23 de març, pel qual es regulen les condicions de dimensionament, d'higiene i d'instal·lacions per al disseny i l'habitabilitat d'habitatges, així com l'expedició de cèdules d'habitabilitat. Aquesta normativa al seu annex segon, especifica per a cada dependència les condicions superficials i dimensionals mínimes i s'assenyala que aquestes superfícies mínimes sofriran els increments, que en tot cas s'especifiquen a l'annex primer de la mateixa norma.

Les ofertes que superin el màxim de 500 m2, s'acceptaran però no rebran cap puntuació pels metres de més, sempre que no superin el 700 m2. .

Totes les referències a metres quadrats (m2) d'aquest document s'entenen fetes a metres útils.

4. Característiques de l'immoble arrendat

4.1 L'immoble haurà d'estar ubicat en un municipi de l'illa de Mallorca, radicat en un radi de 25 quilòmetres de Palma (exclòs el municipi de Palma).

El radi per determinar la distància de 25 quilòmetres de Palma tindrà en compte com a punt de partida el quilòmetre 0 de l'Ajuntament de Palma, situat a la plaça de Cort, núm. 1, 07001 de Palma. Així, la distància es computarà en metres lineals establint un radi màxim de 25 quilòmetres, d'acord amb la informació cartogràfica del Servei d'Informació territorial de les Illes Balears (SITIBSA) de la Conselleria de Medi Ambient i Territori.

4.2 Haurà de complir les condicions adequades per a l'habitabilitat. En aquest sentit, ha de disposar del següent:

— Un espai habilitat com a cuina.

— Una bugaderia.

— Un menjador.

— Una o diverses sales, amb possibilitats d'habilitar-se com a sales de diversos usos, per a l'esplai, sala d'estar o per fer tallers.

— Zones descobertes: terrasses.

— Un nombre d'habitacions suficients per acollir entre 14 i 16 joves.

— S'haurà de disposar com a mínim d'un 1 bany complet per cada 6 usuaris (l'habitatge, per tant, haurà de tenir 3 banys complets).

— Un espai que serveixi de traster o espai de magatzem.

4.3. L'immoble ha de comptar amb instal·lació elèctrica, fontaneria, gas (butà o ciutat) i telefonia.

4.4. En el supòsit que l'immoble no disposi d'algun dels elements descrits en els punts anteriors, el licitador es compromet, en el cas de ser adjudicatari del contracte, a fer-hi les obres d'adaptació per tal d'ajustar a les necessitats d'ús dels espais i dotar de la instal·lació que falti, en un termini màxim de tres mesos comptadors des de la signatura del contracte d'arrendament. Aquest termini és computarà com a de carència a l'efecte de renda.

4.5. L'arrendador s'obliga a sol·licitar tots els permisos o llicències que siguin necessaris, així com a lliurar l'immoble amb plena disponibilitat a la part arrendatària.

4.6. En el cas que, per causa imputable a l'arrendador, l'adequació no s'ajusti a les condicions que proposa l'arrendatari, serà motiu de resolució del contracte sense que es pugui generar cap indemnització a favor de l'arrendador per l'adaptació feta o el termini de carència transcorregut.

També serà causa de resolució del contracte l'incompliment del termini de carència per fer l'adequació que esmenta la clàusula 4.4 d'aquest Plec.

5. Cèdula urbanística

Cal presentar la cèdula d'habitabilitat en què consti que l'immoble és adequat a l'objecte descrit.

6. Requisits jurídics de l'immoble

6.1 Escriptura pública de titularitat de l'immoble, inscrita en el Registre de la Propietat.

6.2 Certificat actualitzat del Registre de la Propietat que acrediti la titularitat de l'immoble, les càrregues, les servituds, els gravàmens o les afeccions que pugui tenir, així com els límits i la superfície de l'immoble.

6.3 Certificat cadastral actualitzat de l'immoble.

6.4 Documentació descriptiva, plànols d'emplaçament, plànols d'accessos i fotografies de l'immoble.

6.5 Resguard acreditatiu d'estar al corrent en el pagament de l'impost sobre béns immobles o certificat emès per l'ajuntament corresponent d'aquesta circumstància i que no es té cap deute amb l'ajuntament.

6.6 Resguard acreditatiu d'estar al corrent en el pagament de la taxa de residus sòlids urbans o certificat emès per l'ajuntament corresponent d'aquesta circumstància.

6.7 Certificat relatiu a l'estat de deutes de la comunitat de propietaris, si l'immoble està en règim de propietat horitzontal.

6.8 Certificació de l'eficiència energètica de l'edifici amb el justificant d'inscripció en el Registre de certificació energètica d'edificis de la direcció general competent en matèria energètica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6.9 Certificat d'accessibilitat, d'acord amb la Llei 8/2017, de 3 d'agost, d'accessibilitat universal de les Illes Balears, si escau.

7. Requisits tècnics de l'immoble

Documentació descriptiva de les característiques generals de l'immoble:

  • Plànols de situació.
  • Plànols d'accessos.
  • Plànol de l'immoble acotat en què s'expressin els metres quadrats útils. En aquest sentit, s'hi ha d'indicar l'immoble o els immobles que s'ofereixen i que compleixen les característiques d'aquest Plec de prescripcions tècniques, així com la superfície útil.
  • Fotografies de l'immoble.
  • Esquema de les instal·lacions.

8. Altres característiques de les instal·lacions

L'immoble ha de disposar de les instal·lacions següents:

  • Electricitat: potència de 220 V.
  • Instal·lació de fontaneria i d'aigua calenta.
  • Instal·lació de gas necessària per a la cuina o per al sistema de calefacció, si escau.
  • Dades de telefonia.

La potència contractada amb la companyia elèctrica haurà de ser d'un mínim de 5,5 kv.

En cas de disposar d' instal·lació de gas ciutat, haurà de constar el contracte amb el subministrador per a l'avaluació periòdica del funcionament de les instal·lacions.

Aquestes característiques s'han d'acreditar amb la presentació dels esquemes de les instal·lacions corresponents. També es pot presentar el contracte amb el subministrador d'electricitat i el certificat emès per l'autoritat competent.