Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE LLOSETA

Núm. 558116
Aprovació bases reguladores concessió vals de compra programa "Tasta Lloseta"

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per fer constar que el Sr. Batlle en resolució de dia 17-11-2021, emet el Decret núm. 2021-0757, que resol aprovar les  bases reguladores de la campanya “Tasta Lloseta” de foment al petit comerç i que a continuació es transcriuen:

Bases reguladores de la concessió dels vals de compra que s'emmarca dins del programa de reactivació econòmica del sector local de la restauració  «Tasta Lloseta «

Preàmbul

La crisi econòmica derivada de la crisi sanitària de la COVID-19 ha posat més que mai en valor la rellevància i el paper fonamental que desenvolupa el petit comerç als pobles.

Aquesta xarxa comercial dona vida, dinamitza i genera riquesa i llocs de feina propers a la vegada que permet evitar desplaçaments innecessaris a superfícies comercials de pobles veïns.

Vivim un moment en què la proximitat, el producte local i la necessitat imperiosa d'empènyer les economies dels pobles, fa necessari un esforç extraordinari per part de les administracions públiques en aquest camí.

Dins del petit comerç el sector de la restauració s'ha vist copejat encara amb més duresa per la pandèmia i, per tant, des de l'Ajuntament s'ha estimat oportú dur a terme una actuació de suport específica baix el lema «Tasta Lloseta».

Per això, la iniciativa que es duu a terme és la concessió als ciutadans i ciutadanes de Lloseta d'uns vals de compra per a consumir-los als bars i restaurants del municipi i ajudar a la seva reactivació econòmica.

Fomentació jurídica

  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
  • Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de Subvencions.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
  • Decret de 17 de juny de 1955 pel qual s'aprova el Reglament de Serveis de les Corporacions locals.
  • Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.
  • Resta de normativa aplicable.

1. Objecte i finalitat

L'objecte d'aquestes bases és regular el procediment d'adhesió dels bars i restaurants a la campanya Tasta Lloseta i la concessió de vals de compra amb valor de 10 euros als ciutadans i ciutadanes de Lloseta majors de 18 anys que els podran adquirir per 5 euros cada un a les dependències municipals i gastar-los als establiments adherits a la campanya fins al 31 de gener de 2022. Els 5 euros de diferència els assumirà l'Ajuntament directament. Cada persona podrà adquirir fins a un màxim de 3 vals. S'emetrà un total de 500 vals.

2. Publicitat i transparència

Aquestes bases es publicaran en el Butlletí Oficial de les llles Balears (d'ara endavant BOIB), en la pàgina web municipal i a la seu electrònica de l'Ajuntament.

3. Requisits dels beneficiaris: empreses beneficiàries i persones físiques

Es consideren beneficiaris d'aquestes ajudes els comerços i empreses del municipi de Lloseta baix els epígrafs (IAE) inclosos com a bars, cafeteries i restaurants i les persones majors de 18 anys residents al municipi que realitzin compres als comerços adherits a la campanya.

Els requisits dels comerços i empreses per adherir-se a la campanya són:

  • Tenir domicili social i fiscal a Lloseta.
  • Figurar d'alta a l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE).
  • Trobar-se al corrent en el pagament d'impostos, taxes i altres obligacions econòmiques amb l'Ajuntament de Lloseta.
  • No incórrer en alguna de les circumstàncies establertes als apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Els requisits de les persones per adquirir els vals són:

  • Tenir mínim 18 anys complits.
  • Estar inscrits al padró municipal en la data de publicació de la convocatòria i, així mateix, en la data d'adquisició dels vals.
  • Haver satisfet el pagament dels 5 euros de cada val que es vulgui adquirir.

4. Forma d'adquisició dels vals i termini de presentació de les sol·licituds pels comerços i empreses que es vulguin adherir a la campanya

Els establiments que es vulguin adherir a aquesta iniciativa utilitzaran el model de sol·licitud que figura a l'annex 2 d'aquestes bases i el presentaran al departament de desenvolupament local de l'Ajuntament de Lloseta, al Carrer d'Es Pou Nou nº3, al registre general d'entrada, per registre telemàtic o a qualsevol dels registres que es relacionen a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, dirigit al batle de Lloseta, juntament amb la següent documentació:

  • Declaració responsable del compliment dels requisits establerts al punt 3 (annex 3).

L'Ajuntament podrà requerir a les persones físiques i establiments qualsevol document aclaridor o de comprovació per a resoldre l'expedient.

Les sol·licituds d'adhesió a la campanya per part dels establiments s'hauran de presentar en el termini 10 dies naturals, a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al BOIB.

Finalitzat el termini per a l'adhesió dels comerços interessats, es farà públic el llistat d'establiments adherits.

5. Adquisició de vals pels ciutadans

Un cop publicada la llista d'establiments adherits, les persones físiques podran adquirir els vals de manera presencial a l'Ajuntament.

Els interessats hauran de portar emplenat el model de sol·licitud de l'annex 1 d'aquestes bases, el qual s'haurà de presentar al departament de desenvolupament local de l'Ajuntament de Lloseta o en atenció al públic a l'Ajuntament de Lloseta. També es pot fer el pagament a través de targeta de dèbit o de crèdit. Després s'haurà d'adjuntar el justificant de pagament efectuat junt amb la sol·licitud.

Junt amb la sol·licitud els interessats han d'aportar la següent documentació:

  • Còpia del DNI.
  • Justificant de l'entitat bancària amb l'assumpte «VC nom i llinatges» on consti que s'ha fet per transferència el pagament dels vals que es volen adquirir. Les transferències s'han de fer al número de compte ES16 2100 0744 9602 0000 2067.
  • En el cas que sigui la persona representant de l'interessat qui vingui a adquirir els vals, haurà d'acreditar la seva representació per qualsevol mitjà vàlid en Dret d'acord amb l'article 5 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Es comprovarà que l'interessat està inscrit al padró municipal i si és així, se'ls hi donarà la quantitat de vals que la persona hagi decidit comprar fins a un màxim de 3 tal com estableix el punt 1 d'aquestes bases.

Els vals seran nominals i numerats i estaran assignats a la persona que els compri. A més, s'hauran d'usar a establiments diferents.

Una mateixa persona no pot fer ús dels tres vals al mateix comerç. No es reintegraran els diners dels vals de compra que la persona hagi adquirit.

Els ciutadans i ciutadanes hauran de fer ús dels vals de compra abans del 31 de gener de 2022.

6. Procediment de concessió

Una vegada presentades les sol·licituds l'òrgan instructor que es nomeni al seu efecte a la convocatòria, després d'haver comprovat que els establiments compleixen els requisits i documentació establerta anteriorment, emetrà informe i mitjançant decret de batlia es donarà a conèixer la relació d'establiments admesos a la campanya a la pàgina web de l'Ajuntament de Lloseta.

7. Participació  i obligacions dels establiments adherits a la campanya

La participació en la campanya és totalment gratuïta pels comerciants. Els establiments acollits a la campanya es comprometen a acceptar els vals oficials com a forma de pagament per part del client.

Les obligacions dels establiments adherits a la campanya són:

  • Acceptar els cupons de compra, prèvia comprovació de la seva originalitat i posteriorment justificar-los davant l'Ajuntament per a rebre el seu reemborsament.
  • Comprovar que la d'emissió del cupó en data no és posterior ni anterior a la data que indiqui la convocatòria.
  • Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que pugui dur a terme l'Ajuntament o qualsevol dels òrgans de control financer competents i col·laborar i facilitar tota la documentació que se'ls requereixi en l'exercici d'aquestes funcions de control.

En el cas que hi hagués algun incompliment per part dels establiments adherits, l'Ajuntament podrà cancel·lar l'adhesió dels mateixos al programa de vals de compra i aplicar les mesures derivades de l'incompliment al fet que pugui pertocar.

El comerciant emetrà, en finalitzar la campanya, una factura a l'Ajuntament pel valor total dels vals que rebi en pagament amb els impostos inclosos en aquesta quantitat. Amb la factura haurà d'adjuntar còpia justificant dels vals rebuts. L'Ajuntament procedirà després a abonar aquests doblers als comerços participants.

De manera excepcional es permetrà la presentació de les factures i de la documentació justificativa, per part dels comerciants adherits,  amb anterioritat a la finalització de la campanya. Amb la factura i els vals s'haurà d'emetre la següent documentació:

  • Extracte de les dades bancàries, per tal de poder efectuar el pagament.
  • En el cas de ser persona física, còpia del DNI del sol·licitant.
  • En el cas de ser persona jurídica, còpia del CIF del sol·licitant.
  • Certificat que acrediti estar d'alta a l'Impost sobre Activitats Econòmiques.
  • En el cas que vingui la persona representant de la persona física, s'haurà d'acreditar la seva representació per qualsevol mitjà vàlid en Dret o en en el cas del representant d'una persona jurídica, amb una còpia de l'apoderament que  acrediti la seva representació d'acord amb l'article 5 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Presentada la documentació justificativa per part dels establiments adherits a la campanya, s'emetrà resolució aprovant la quantia de les subvencions per a cadascun dels establiments adherits.

7. Crèdit pressupostari

L'import màxim que es podrà destinar als vals de compra és de 2.500 euros a càrrec a l'aplicació 430/22699 del pressupost municipal vigent.

8.  Recursos

Contra les presents Bases, que posen fi a la via administrativa, podrà interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant la batlia de l'Ajuntament de Lloseta en el termini d'un (1) mes, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. O bé, recurs contenciós administratiu davant els Tribunals competents en el termini de dos (2) mesos, comptats des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposen els articles 10 i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa-administrativa.

  

Lloseta, en el dia de la signatura electrònica (17 de novembre de 2021)

El batle

José María Muñoz Perez

 

 

ANNEX 1

SOL·LICITUD PER A L'ADQUISICIÓ DELS VALS DE COMPRA PER A LA PROMOCIÓ I REACTIVACIÓ DEL COMERÇ LOCAL DE LLOSETA

 

Nom i llinatges: ..........................................................................................................................................................

DNI/CIF: .....................................................................................................................................................................

Adreça: .........................................................................  CP: ......................... Localitat: ............................................

Correu electrònic:  ............................................................... Telèfon:  ........................................................................

Representat per: ........................................................................ DNI: .......................................................................

DECLAR:

Que aporto la documentació que es demana al punt 3 de les bases reguladores de la concessió dels vals de compra que s'emmarca dins del programa de reactivació econòmica del comerç local Tasta Lloseta, per poder adquirir els vals de compra i per la present,

SOL·LICIT:

Adquirir un total de:

(   ) 1 val

(   ) 2 vals

(   ) 3 vals

                                                   Signatura de l'interessat/da

Lloseta,          de/d'                   de  202_

AL SR. BATLE DE LLOSETA

De conformitat al que disposa la LO 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa als interessats que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi de resultes d'aquesta convocatòria, són objecte de recollida per al seu tractament única i exclusivament per a l'exercici de funcions pròpies d'aquesta Administració, dins el present procediment selectiu per a la seva convocatòria, tramitació, qualificació i resolució, per la qual cosa s'informa que les dades s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal, del qual és responsable aquest Ajuntament, i que en cas que sigui necessari als efectes de complir amb els principis de publicitat i transparència del procediment, algunes dades personals dels aspirants poden ser publicades en el BOIB o al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament. Que en aquest acte l'Ajuntament informa  les interessades/ts del dret de les persones físiques a accedir a les seves dades, a rectificar-les i a cancel·lar-les. Aquests drets podran ser exercits per mitjà d'escrit adreçat al responsable del fitxer a l'adreça postal següent: 07360 –Lloseta –C/ Pou Nou, 3. Que així mateix se m'informa en aquest acte que les dades personals de persones físiques contingudes en la proposició només seran objecte de cessió o comunicació en els casos, condicions, i amb previ compliment dels requisits establerts en la Llei Orgànica de protecció de dades de caràcter personal.

 

 

​​​​​​​ANNEX 2

SOL·LICITUD  D'ADHESIÓ DELS ESTABLIMENTS A LA CAMPANYA  DELS VALS DE COMPRA PER A LA PROMOCIÓ I REACTIVACIÓ DEL COMERÇ LOCAL DE LLOSETA

 

Nom i llinatges: ...............................................................................................................................................

Nom de l'establiment: ......................................................................................................................................

DNI/CIF: ........................................................................................................................................................

IAE: .................................................................................................................................................................

Adreça:  ........................................................................  CP:  ...................  Localitat: ..................................

Correu electrònic: .............................................................. Telèfon: ...........................................................

Representat per: .................................................................. DNI/CIF: .......................................................

DECLAR:

Que accepto les bases reguladores de la concessió dels vals de compra que s'emmarca dins del programa de reactivació econòmica del comerç local Tasta  Lloseta i per la present,

SOL·LICIT:

L'adhesió a la campanya que promou l'Ajuntament de Lloseta, a l'empara de la convocatòria dels vals de compra que s'emmarca dins del programa de reactivació econòmica del comerç local Tasta Lloseta.

Lloseta,          de/d'                   de  202

Segell de l'establiment                                               Signatura de l'interessat/da

AL SR. BATLE DE LLOSETA

De conformitat al que disposa la LO 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa als interessats que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, són objecte de recollida per al seu tractament única i exclusivament per a l'exercici de funcions pròpies d'aquesta Administració, dins el present procediment selectiu per a la seva convocatòria, tramitació, qualificació i resolució, per la qual cosa s'informa que les dades s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal, del qual és responsable aquest Ajuntament, i que en cas que sigui necessari als efectes de complir amb els principis de publicitat i transparència del procediment, algunes dades personals dels aspirants poden ser publicades en el BOIB o al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament. Que en aquest acte l'Ajuntament informa a les interessades/ts del dret de les persones físiques a accedir a les seves dades, a rectificar-les i a cancel·lar-les. Aquests drets podran ser exercits per mitjà d'escrit adreçat al responsable del fitxer a l'adreça postal següent: 07360 –Lloseta –C/ Pou Nou, 3. Que així mateix se m'informa en aquest acte que les dades personals de persones físiques contingudes en la proposició només seran objecte de cessió o comunicació en els casos, condicions, i amb previ compliment dels requisits establerts en la Llei Orgànica de protecció de dades de caràcter personal.

 

 

ANNEX 3

DECLARACIÓ RESPONSABLE DELS ESTABLIMENTS QUE COMPLEIXEN ELS REQUISITS DEL PUNT 3 DE LES BASES

(Nom i llinatges):  ..................................................................   amb DNI  ..................................................  , com a representant/a legal de l'establiment   ......................................   amb CIF  ...........................................................

Declar sota la meva responsabilitat:

  • Que tinc el domicili social i fiscal al municipi de Lloseta.
  • Que figuro d'alta a l'Impost d'Activitats Econòmiques.
  • Que em trobo al corrent en el pagament d'impostos, taxes i altres obligacions econòmiques amb l'Ajuntament de Lloseta.
  • Que no em trobo en cap de les circumstàncies que m'impedeixin adquirir la condició de persona beneficiària de l'ajuda econòmica, previstes a l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Lloseta,          de/d'                   de  202

Segell de l'establiment                                                   Signatura del representant/a legal

AL SR. BATLE DE LLOSETA

De conformitat al que disposa la LO 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa als interessats que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, són objecte de recollida per al seu tractament única i exclusivament per a l'exercici de funcions pròpies d'aquesta Administració, dins el present procediment selectiu per a la seva convocatòria, tramitació, qualificació i resolució, per la qual cosa s'informa que les dades s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal, del qual és responsable aquest Ajuntament, i que en cas que sigui necessari als efectes de complir amb els principis de publicitat i transparència del procediment, algunes dades personals dels aspirants poden ser publicades en el BOIB o al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament.

Que en aquest acte l'Ajuntament informa a les interessades/ts del dret de les persones físiques a accedir a les seves dades, a rectificar-les i a cancel·lar-les. Aquests drets podran ser exercits per mitjà d'escrit adreçat al responsable del fitxer a l'adreça postal següent: 07360 –Lloseta –C/ Pou Nou, 3. Que així mateix se m'informa en aquest acte que les dades personals de persones físiques contingudes en la proposició només seran objecte de cessió o comunicació en els casos, condicions, i amb previ compliment dels requisits establerts en la Llei Orgànica de protecció de dades de caràcter personal.

​​​​​​​ 

 

​​​​​​​ANNEX 4

ACTIVITATS QUE ES PODEN ACOLLIR COM A BENEFICIÀRIES PER SER RECEPTORS DE LES COMPRES AMB ELS VALS

Es poden acollir a la convocatòria per ser receptors de les compres amb cupons, les persones físiques o jurídiques, titulars d'establiments oberts al públic emmarcades dins els següents epígrafs de l'Impost d'Activitats Econòmiques:

  • Agrupació 67. Servei d'alimentació.
  • GRUP 671. SERVEIS A RESTAURANTS.
  • GRUP 672. SERVEIS A CAFETERIES.
  • GRUP 673. SERVEIS A CAFÈS I BAR AMB I SENSE MENJAR.