Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS

Núm. 557195
Resolució informativa de la consellera d’Afers Socials i Esports de 15 de novembre de 2021 per la qual es convoca el concert social del Servei d’atenció social a persones implicades en un procediment judicial, per als anys 2022-2025

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

  1. En data 6 d'octubre de 2021, la directora general de Serveis Socials va emetre l'informe justificatiu relatiu a la necessitat de concertar places del Servei d'atenció social a persones implicades en un procediment judicial.

  2. En data 7 d'octubre de 2021, la consellera d'Afers Socials i Esports va resoldre iniciar l'expedient de concertació del Servei d'atenció social a persones implicades en un procediment judicial, per als anys 2022-2025.

Fonaments de dret

  1. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

  2. La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.

  3. La Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

  4. La Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears.

  5. La Llei 3/2003, de 26 de novembre, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

  6. El Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials.

  7. El Decret 66/2016, de 18 de novembre, pel qual s'aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2017-2020 i s'estableixen els principis generals per a les carteres insulars i locals.

  8. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat per el Decret 25/2021, de 8 de març, de la presidenta de les Illes Balears.

  9. El Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d'àmbit suprainsular.

  10. El Decret 9/2020, de 7 de febrer, de principis generals pel qual s'estableixen els criteris d'autorització i acreditació del Servei d'atenció social a persones implicades en un procediment judicial i del Servei d'orientació i assessorament per a persones immigrants extracomunitàries.

Per tot això, dict la següent

Resolució

  1. Convocar el concert social i establir el procediment de tramitació de la convocatòria per al  Servei d'atenció social a persones implicades en un procediment judicial.

  2. Aprovar el Plec general de condicions tècniques per a la concertació del Servei d'atenció social a persones implicades en un procediment judicial per als anys 2022-2025, que es pot consultar al web de la Direcció General de Serveis Socials.

  3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució –que exhaureix la via administrativa– es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació de la Resolució, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en 15 de novembre de 2021

La consellera d'Afers Socials i Esports Fina Santiago Rodríguez

 

 

ANNEX Convocatòria del concert social del Servei d'atenció social a persones implicades en un procediment judicial, per als anys 2022-2025

1. Objecte i àmbit d'aplicació

1.1. S'estableix la regulació del procediment de convocatòria del concert social del Servei d'atenció social a persones implicades en un procediment judicial, per als anys 2022-2025. I es dicta a l'empara del Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials.

1.2. Se subjecten a aquest procediment els concerts del Servei d'atenció social a persones implicades en un procediment judicial, en l'àmbit territorial de les Illes Balears.

2. Òrgan instructor

L'òrgan instructor del procediment és la Direcció General de Serveis Socials.

3. Lloc i termini de presentació de sol·licituds

El termini per presentar les sol·licituds és de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Les entitats interessades han de presentar la sol·licitud específica del procediment i la documentació adjunta, per mitjans electrònics, a través de la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. Requisits de les entitats

4.1. Les entitats han de complir els requisits mínims que s'estableixen en desplegament del títol VII de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, així com els requisits que fixa l'article 4 del Decret 48/2017.

4.2. Pel que fa als criteris de preferència, es poden tenir en compte les places ocupades en serveis subvencionats, concertats o contractats en el moment de la convocatòria, com també les places ocupades mitjançant les prestacions vinculades a serveis, segons l'article 19.1 del Decret 48/2017.

5. Documentació que s'ha de presentar

5.1. Les entitats interessades que compleixin els requisits que estableix el punt 4 d'aquesta convocatòria han de formular una sol·licitud, que ha de signar la persona representant legal de l'entitat. Aquest model de sol·licitud es troba disponible a la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5.2. Les entitats han de presentar una sol·licitud per concertar amb l'Administració el Servei d'atenció social a persones implicades en un procediment judicial.

5.3. A la sol·licitud, s'hi ha d'adjuntar la documentació següent:

  1. Certificat d'acreditació del servei per concertar o, si no n'hi ha, sol·licitud d'acreditació degudament registrada.
  2. Acreditació d'experiència de, com a mínim, dos anys en la gestió de serveis d'atenció social a persones implicades en un procediment judicial a les Illes Balears.
  3. Declaració responsable de no estar sotmesa a les prohibicions de contractar amb l'Administració, d'acord amb l'article 60 del Text refós de la Llei de contractes del sector públic, ni a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions, establerts en els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
  4. Declaració responsable de no incórrer en cap de les prohibicions que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i de no haver estat sancionada en els darrers quatre anys mitjançant resolució ferma per la comissió d'infraccions greus o molt greus en matèria de relacions laborals, ocupació, empreses usuàries d'empreses de treball temporal, seguretat social, emigració, moviments migratoris i treball d'estrangers.
  5. Acreditació de solvència financera, disponible a la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  6. Acreditació de solvència tècnica, disponible a la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  7. Certificat d'estar al corrent en les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.
  8. Acreditació de la titularitat del l'equipament o el centre on es duu a terme el servei, o de disponibilitat per qualsevol títol jurídic vàlid per un període no inferior a un any.
  9. Declaració del nombre total de persones usuàries ateses, signada per la direcció del servei, amb l'especificació de les concertades actualment per l'Administració autonòmica, per al període gener-desembre 2020 i gener-octubre 2021.

5.4. La presentació de la sol·licitud suposa que l'entitat autoritza el personal de la Direcció General de Serveis Socials perquè pugui sol·licitar i consultar la documentació que obri en el seu poder o en el d'altres administracions, a més de les dades i els informes que considerin necessaris amb la finalitat de tramitar l'expedient.

6. Tramitació dels concerts

6.1. Els serveis tècnics de la Direcció General de Serveis Socials han d'examinar les sol·licituds i la documentació que s'hi adjunta per determinar si compleixen els requisits que estableix la convocatòria.

6.2. L'entitat pot sol·licitar, com a màxim, el concert per al nombre de persones usuàries ateses, d'acord amb el punt 8 d'aquesta convocatòria.

6.3. En el cas que les sol·licituds no compleixin els requisits legals, o els que exigeix aquesta convocatòria, o no incorporin la documentació esmentada en l'apartat anterior, es requerirà l'entitat interessada perquè en el termini de deu dies hàbils n'esmeni el defecte o aporti la documentació que hi manca, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015.

6.4. No es preveu la constitució del comitè tècnic d'assessorament.

7. Formalització dels concerts

7.1. El concert social s'ha de formalitzar en un document administratiu en el qual es facin constar els drets i les obligacions recíprocs, com també les característiques concretes del servei, descrites en els plecs tècnics generals, i altres circumstàncies derivades de la Llei 4/2009 i la normativa que la desplega.

7.2. En el moment de formalitzar el concert, s'ha de presentar una declaració responsable que declari que es continuen complint els requisits exigits per poder concertar el servei. 

8.Persones usuàries i distribució territorial

La previsió, en l'àmbit territorial de les Illes Balears, del nombre potencial màxim de persones usuàries a atendre anualment a través del concert és de 335.

9. Vigència del concert

El règim del concert s'iniciarà l'1 de gener de 2022 i finalitzarà el 31 de desembre de 2025.

10. Pressupost i preu màxim del servei

10.1. L'import màxim estimat per assignar és de 964.605,02­€. En tot cas, aquest valor estimat té caràcter orientatiu i no vinculant. La despesa real quedarà limitada per la cobertura territorial en els partits judicials de les Illes Balears i pels serveis requerits efectivament per l'Administració.

10.2. Aquest import s'indica únicament a efectes de publicitat, sense que suposi un compromís de despesa. Per això, no hi consta una consignació pressupostària, que s'haurà d'acreditar en el moment en què es materialitzi el servei de concert.

10.3. El preu de referència màxim per al servei d'atenció social a persones implicades en un procediment judicial, d'acord amb l'informe de preus emès per la Direcció General de Serveis Socials el 6 d'octubre de 2021, és de:

  • Cost anual del servei:  241.151,25€
  • Cost mensual del servei: 20.095,93€

11. Condicions tècniques d'execució

El Plec general de condicions tècniques detalla les condicions específiques de l'acció concertada, les característiques concretes de la població per atendre, el sistema de facturació i, si escau, la participació econòmica de les persones usuàries, així com el règim de realització amb mitjans aliens i les penalitzacions que s'han d'aplicar en cas d'incompliment de l'entitat. També han de concretar els requisits de qualitat de l'activitat del servei que es concerta, han de limitar els aspectes tècnics i econòmics que es poden modificar al llarg de l'execució del concert i han de fixar-ne els sistemes de seguiment i control.

12. Seguiment

12.1. Els tècnics del Servei d'atenció social a persones implicades en un procediment judicial són els responsables del seguiment dels casos atesos i s'han de coordinar amb la Direcció General de Serveis Socials, els serveis judicials, els serveis socials comunitaris bàsics, de salut i educatius.

12.2. Els tècnics de la Direcció General de Serveis Socials poden fer visites de comprovació del funcionament del servei i requerir-ne documentació quan ho considerin necessari.

12.3. L'entitat concertada ha de facilitar les actuacions de seguiment i comprovació que dugui a terme la Direcció General de Serveis Socials.

12.4. Així mateix, l'entitat concertada ha de facilitar tota la informació que li requereixin l'òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

13. Obligacions de les entitats concertades

El Plec general de condicions tècniques estableix les obligacions de les entitats concertades.

14. Penalitats

L'incompliment de les condicions previstes per a la prestació del servei podrà donar lloc a la imposició de penalitzacions, d'acord amb el Plec general de condicions tècniques.

15. Criteris d'accés i llista d'espera

L'accés al servei es pot fer per dues vies:

  1. A través d'una sol·licitud presentada per la persona demandant o, si escau, per la persona que la representi a través dels registres dels Jutjats i/o de la Conselleria d'Afers Socials i Esports del Govern de les Illes Balears (o directament al servei concertat amb la Conselleria de Serveis Socials).
  2.  Per manament judicial (providència, acta, sentència,etc.).

En cas que s'incrementi la demanda de servei per les persones usuàries i no se'n pugui assegurar l'atenció immediata, la Conselleria d'Afers Socials i Esports habilitarà una llista d'espera i donarà a conèixer els criteris de prioritat amb què s'ordenen les sol·licituds.

16. Publicitat

16.1. Les entitats d'iniciativa privada acollides al concert social, juntament amb la seva denominació, han de fer constar en la documentació, en totes les comunicacions (informes, fulls, documents, tríptics de difusió, missatges electrònics, webs, insercions en premsa, articles a diaris i a revistes especialitzades) i en la publicitat la condició d'entitat concertada amb la Conselleria d'Afers Socials i Esports, segons les indicacions de la Guia d'imatge corporativa que es faciliti, sempre amb el vistiplau de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.

16.2 Les entitats d'iniciativa privada acollides al règim de concert social han de col·locar en un lloc visible de les seves instal·lacions la indicació “Servei d'atenció social a persones implicades en un procediment judicial concertat amb el Govern de les Illes Balears” amb el logotip corresponent que li proporcioni la Conselleria d'Afers Socials i Esports. Així mateix, s'ha de fer referència a aquesta circumstància en les comunicacions i en les relacions que estableixin per escrit amb les persones usuàries de les sessions concertades.

17. Prerrogatives de l'Administració

17.1. L'òrgan instructor del procediment de concertació té la prerrogativa d'interpretar-lo i resoldre'n els dubtes que sorgeixin durant el compliment. D'altra banda l'òrgan competent per a resoldre té, a més la prerrogativa de modificar-lo per raons d'interès públic, acordar-ne la resolució i determinar-ne els efectes.

17.2. Els acords que adopti l'òrgan competent per resoldre a partir de les prerrogatives esmentades posen fi a la via administrativa i són immediatament executius.

18. Causes d'extinció

Són causes d'extinció del concert social les que estableix l'article 28 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre. 

19. Jurisdicció competent

La jurisdicció contenciosa administrativa és la competent per resoldre les qüestions litigioses relatives a la formalització d'aquest concert i també les sorgides entre les parts sobre la seva interpretació, modificació, compliment, efectes i extinció.