Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SÓLLER
Núm. 528396
Bases específiques que han de regular el proveïment de l’especialitat de policia tutor de la policia local de Sóller
El dia 3 de novembre de 2021 la Junta de Govern de l'Ajuntament de Sóller va aprovar la convocatòria i les bases específiques que han de regular el proveïment de l'especialitat de policia tutor de la policia local de Sóller, mitjançant el procediment de concurs específic entre els components de la plantilla, així com la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, com a continuació es transcriuen:
BASES ESPECÍFIQUES QUE HAN DE REGULAR EL PROVEÏMENT DE L'ESPECIALITAT DE POLICIA TUTOR DE LA POLICIA LOCAL DE SÓLLER, MITJANÇANT EL PROCEDIMENT DE CONCURS ESPECÍFIC ENTRE ELS COMPONENTS DE LA PLANTILLA.
PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.
L'objecte d'aquesta convocatòria és la regulació del procediment per a la provisió de l'especialitat de Policia Tutor en el Cos de la Policia Local de Sóller, d'acord amb l'apartat 3, de l'article 20 i l'article 38 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les illes balears.
SEGONA. PROCEDIMENT DE SELECCIÓ.
El procediment de selecció per a la provisió de l'especialitat, serà per concurs específic que consistirà en la comprovació i valoració dels mèrits i les capacitats, els coneixements i les aptituds en el seu cas, determinades en aquesta convocatòria i relacionats amb el lloc de treball.
TERCERA. REQUISITS DELS ASPIRANTS.
1- Formar part de la plantilla de la policia local de Sóller, amb una antiguitat mínima de cinc anys.
2.-Tenir el certificat del Curs de Policia Tutor, expedit per l'Escola Balears d'Administració Pública.
QUARTA. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS.
1. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud (annex II) s'hauran d'adreçar a la batlia i just es podran presentar a través de la Seu Electrònica (https://soller.sedelectronica.es), d'acord amb el punt 10 de l'Ordenança municipal reguladora del funcionament de l'oficina d'assistència en matèria de registre i registre electrònic i del servei d'atenció al ciutadà, publicada en el BOIB número 114, de 26 d'agost de 2021.
2. El termini general de presentació de sol·licituds és de vint dies hàbils a partir de l'endemà del dia en què es publiqui la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.
3. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d'adjuntar :
-Certificat del Curs de Policia Tutor, expedit per l'Escola Balears d'Administració Pública.
4. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de Dades de Caràcter Personal.
CINQUENA. ADMISSIÓ I EXCLUSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS.
1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de 10 dies hàbils, es publicarà al tauler d'anuncis de la pàgina web de l'Ajuntament (https://soller.sedelectronica.es/board), una resolució per la qual s'aprova la llista provisional d'admesos i exclosos, amb indicació de la causa d'exclusió.
En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini establert i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.
2. Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de cinc dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En el cas que no s'esmenin, dins d'aquest termini, les deficiències que hagin motivat la seva exclusió, la sol·licitud es considerarà no presentada.
3. Una vegada finalitzat el termini a què fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, el batle dictarà una resolució, en el termini màxim de deu dies hàbils, d'aprovació de la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es farà pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.
El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que se'ls reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprengui que no posseeixen algun dels requisits, perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació
SISENA. BAREM DE MÈRITS.
Puntuació màxima: 20 punts.
1.- Puntuació Curs Bàsic de Policia Local. Puntuació màxima serà de 3 punts.
- La nota obtinguda en el curs bàsic de policia local, multiplicat per 0,30.
2.- Pels serveis prestats com a Policia Local en qualsevol municipi. La puntuació màxima serà de 3 punts.
- Per cada any de servei complet prestat, es multiplicarà per 0,25.
3.- Pels serveis prestats al lloc de treball objecte d'aquesta convocatòria. La puntuació màxima serà de 10 punts.
- Per cada mes de servei complet, es multiplicarà per 0,15.
4.- Cursos concrets i específics al lloc de treball convocat. La puntuació màxima serà de 4 punts.
Es puntuarà d'acord amb les especificacions que a continuació es detallen:
- Cursos amb aprofitament: 0.005 per hora.
- Cursos amb assistència: 0,0025 per hora.
- Impartició: 0,0075 per hora.
SETENA. TRIBUNAL QUALIFICADOR.
1. L'òrgan de selecció és col·legiat i la composició s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i s'ha de respectar el principi de representació equilibrada de dones i homes, excepte per raons fonamentades i objectivament motivades.
2. La composició dels Tribunals ha de ser predominantment tècnica; tres dels cinc membres han de tenir titulació igual o superior a les exigides per a l'accés a les places convocades.
3. El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no en poden formar part les persones representants dels empleats públics, sens perjudici de les funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.
Les persones representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i vetlla, han de pertànyer a organitzacions sindicals que tinguin la consideració de més representatives i que comptin amb més del 10 % de representants en l'àmbit del municipi de la convocatòria, amb un màxim d'un representant per cada sindicat amb el límit de quatre membres per cada procediment selectiu.
4. La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta representació per compte d'altri.
5. El Tribunal Qualificador ha d'estar constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents:
a) President o Presidenta: designat per l'Ajuntament de Sóller, titular i suplent.
b) Vocals:
-un vocal proposat pel Departament de Personal, competent en matèria de coordinació de policies locals , titular i suplent.
-dos vocals proposats pel Cap de Policia, titular i suplent.
c) Un secretari o secretària: persona designada per l'ajuntament, titular i suplent.
El tribunal no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, sense president o presidenta ni secretari o secretària. Les decisions s'han d'adoptar per majoria.
6. El tribunal pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.
7. Els membres del Tribunal i els assessors s'han d'abstenir d'intervenir quan concorrin les circumstàncies que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.
L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal es regularà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
8. Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015.
VUITENA.- RESULTAT DEL BAREM DE MÈRITS I LLISTA PROVISIONAL.
La qualificació dels mèrits es notificarà mitjançant la seu electrònica als aspirants al lloc de treball de l'especialitat.
Els aspirants poden presentar per escrit per la seu electrònica, en el termini de cinc (5) dies hàbils comptador des de l'endemà de la comunicació del resultat, les observacions o al·legacions que considerin oportunes que hauran de ser resoltes de forma motivada pel Tribunal, amb un termini màxim de quinze (15) dies hàbils.
NOVENA.- PROPOSTA NOMENAMENT DE L'ESPECIALITAT DE POLICIA TUTOR DE LA POLICIA LOCAL DE SÓLLER.
Resoltes les reclamacions o finalitzat el termini de presentació sense haver-hi cap reclamació, el Tribunal comunicarà als aspirants i a l'òrgan convocant el resultat definitiu de la convocatòria. Proposant a l'òrgan convocant el nomenament de la persona adjudicada al lloc de treball d'acord amb el resultat del procediment.
Sóller, en el dia de la signatura electrònica (4 de novembre de 2021)
El batle Carlos Simarro Vicens
ANNEX I
MODEL DE SOL·LICITUD PER PARTICIPAR EN EL PROCÉS SELECTIU
MODEL DE SOL·LICITUD
Nom i Llinatges:____________________________________
DNI:___________________Telèfon________________Correu electrònic: __________
EXPOSA:
1.- Que SOL·LICITA ser admès/a en la convocatòria pública del procés selectiu cobrir l'especialitat de Policia Tutor de l'Ajuntament de Sóller, d'acord amb les bases específiques publicades al BOIB núm. ……... de ……………………..
2.- Que reuneix totes les condicions requerides a la convocatòria publicada.
3.- Que coneix i accepta el contingut de la convocatòria, així per exemple, entre altres aspectes, el sistema de provisió i la resta de condicions i circumstàncies.
4.- Que aporta els següents documents exigits a les bases:
-
-
-
5.- Que AUTORITZO l'Administració tracti les meves dades personals als efectes que es derivin d'aquesta convocatòria, i em compromet a provar documentalment totes les dades que consten en aquesta sol·licitud.
...................................................................., ...... d......................................... de ..............
(Signatura)
BATLE PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT DE SÓLLER.