Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE CIUTADELLA

Núm. 525992
Bases del procediment selectiu per a proveir, com a personal funcionari de carrera, tres (3) places de la categoria d’oficial de la policia local, vacants i dotades pressupostàriament, corresponents a l’Oferta d’Ocupació Pública de l’any 2020 (BOIB nº 213, de dia 24 de desembre de 2020), pel sistema d’accés de promoció interna i mitjançant concurs oposicióa l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Les següents bases, van ser aprovades per acord de Junta de Govern en Sessió Ordinària de dia 20/10/2021:

BASES PER A REGIR EL PROCEDIMENT SELECTIU PER A PROVEIR 3 PLACES D'OFICIAL DE LA POLICIA LOCAL, PEL SISTEMA DE PROMOCIÓ INTERNA, EN EXECUCIÓ DE L'OPO 2020

PRIMERA. Objecte de la convocatòria, procediment de selecció i normativa

1. La present convocatòria té per objecte regular el procés selectiu per a proveir, com a personal funcionari de carrera, tres (3) places de la categoria d'oficial de la policia local, vacants i dotades pressupostàriament, corresponents a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2020 (BOIB nº 213, de dia 24 de desembre de 2020), pel sistema d'accés de promoció interna i mitjançant concurs oposició.

2. Aquestes places es corresponen a l'escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe oficial de la policia local, subgrup de classificació C1, de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca.

3. D'acord amb el que estableix la Disposició addicional tercera de la Llei 4/2013, modificada per la Llei 11/2017, i per tal d'impulsar les accions positives que preveu la normativa en igualtat de gènere, es determina que una (1) plaça de les tres (3) oferides en aquesta convocatòria seran cobertes per dones, en els termes i en les condicions previstes per la DA3 de la llei abans indicada i d'acord amb el que es disposa en la base desena de la present convocatòria.

En el cas que no es puguin complir les condicions previstes a la DA3a de la Llei 4/2013, la plaça serà coberta per l'aspirant que pertoqui -independentment del seu gènere- d'acord amb la puntuació obtinguda i les regles legals aplicables en matèria de desempat.

4. S'aplicaran a aquestes proves selectives les presents bases; la Llei 4/2013,de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears; Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat autònoma de les Illes Balears, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també la resta de disposicions legals aplicables a la Policia local.

5. Les bases d'aquesta convocatòria s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. En el Butlletí Oficial de l'Estat s'ha de publicar l'anunci de la convocatòria que ha de dur la denominació de l'escala i la categoria de les places convocades, el nombre de places, l'ajuntament que els convoca, el sistema d'accés, el procediment selectiu, els mitjans d'impugnació i la data i número del Butlletí Oficial de les Illes Balears en què s'han publicat les bases.

SEGONA. Requisits de les persones aspirants a ser seleccionades.

Per ser admeses en aquestes proves selectives, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, segons el que estableix la legislació bàsica estatal, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

c) Tenir la condició de funcionari de carrera en el mateix cos de policia local de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca i una antiguitat en la categoria d'origen de dos anys.

d) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions.

e) Presentar un certificat mèdic que acrediti l'aptitud per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria a la qual s'accedeix.

f) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

h) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

i) Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.

j) Estar en possessió del nivell B2 (nivell avançat) del coneixement de la llengua catalana Els certificats han de ser els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.

2. Amb anterioritat al nomenament com a oficial de la policia local de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, la persona aspirant haurà de manifestar que no exerceix cap càrrec ni activitat en el sector públic de les que delimita l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats al personal al servei de les administracions públiques, i que no percep cap pensió de jubilació, retir ni orfandat. En el cas de voler activitat privada, així ho declararà des de la presa de possessió, amb la finalitat que la Corporació pugui adoptar l'acord de compatibilitat o incompatibilitat al respecte.

3. Si en qualsevol moment del procés selectiu, el Tribunal tingués coneixement que alguna persona aspirant no compleix un o diversos dels requisits exigits a la present convocatòria, prèvia audiència de la persona interessada, haurà de proposar-ne l'exclusió a l'Alcaldia, a qui ho haurà de comunicar, als efectes oportuns.

TERCERA. Publicació de la convocatòria i presentació de sol·licituds de participació.

1. Una vegada aprovades les presents bases per l'òrgan competent, es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i posteriorment l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE); s'haurà de tenir com a referència aquesta darrera publicació a l'efecte del termini de presentació de sol·licituds.

2. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han d'ajustar al model normalitzat (Annex I) de sol·licitud que estarà disponible a la seu electrònica municipal i al Registre General de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, a partir de l'obertura del termini corresponent.

3. Les sol·licituds es poden presentar en el Registre General de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, a la seu electrònica (http://www.ajciutadella.org/gesserveis/gserveis.aspx ) o en la forma establerta a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini de vint dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà al de la data de publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat.

Els restants i successius anuncis relatius al desenvolupament del procés selectiu es faran públics únicament al tauler d'edictes, ofertes de feina, de la seu electrònica de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca:

(http://www.ajciutadella.org/tauler/edictes.aspx?TIPO=01&HISTORIC=1 ).

En cas de fer servir l'oficina de Correus o el registre de qualsevol altre òrgan administratiu que no sigui el de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, caldrà remetre una còpia de la instància presentada al correu electrònic següent: oac@ajciutadella.org i dirigit al Registre General d'entrada de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca dins del termini de presentació de sol·licituds.

La no presentació de sol·licituds en temps i forma determina la no admissió de les persones aspirants al procés selectiu.

4. Les persones aspirants que a la sol·licitud corresponent (veure model sol·licitud a l'annex I) han manifestat expressament autoritzar l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca per a comprovar, per mitjà de la plataforma d'intermediació de dades, el DNI, el títol acadèmic i la possessió dels carnets de conduir classes A2 i B, han d'adjuntar a la sol·licitud correctament emplenada original o fotocòpia de la documentació que s'indica a continuació:

a) Declaració responsable que l'aspirant compleix totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona, referides sempre a la data de finalització de termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds.

b) Certificat acreditatiu d'estar en possessió del nivell B2 (nivell avançat) del coneixement de la llengua catalana o equivalent, emès per òrgan competent.

En canvi, les persones aspirants que no hagin autoritzat expressament l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca per a comprova les dades abans esmentades, també hauran d'aportar a la sol·licitud original o fotocòpia de la següent documentació:

c) Document Nacional d'Identitat en vigor.

d) Títol de batxillerat, tècnic o equivalent.

e) Carnets de conduir classe A2 i B en vigor.

No serà necessària la presentació d'aquells documents que es trobin en poder de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, i la persona interessada haurà de declarar-ho expressament a la sol·licitud de participació, indicant el número i data del registre d'entrada amb la qual ho aportà a fi de localitzar-ho. En cas que amb la informació aportada la documentació no es pogués localitzar, l'Ajuntament li ho requerirà als efectes oportuns.

5. El fet de constar a la llista de persones admeses no implica el reconeixement als interessats que compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu hauran de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indiquen a la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament.

L'Ajuntament pot requerir al sol·licitant l'aportació formal de la documentació substituïda per la declaració responsable en qualsevol fase del procediment selectiu.

6. Amb la formalització i la presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment per al tractament de les dades de caràcter personal, que són necessàries per prendre part a la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal, per a la qual cosa ha d'emplenar el model de sol·licitud (annex I).

De conformitat al que disposa la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa les persones aspirants que les dades personals contingudes a la sol·licitud d'admissió, la documentació que l'acompanyi o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, s'incorporarà a un fitxer de dades de caràcter personal del qual és responsable l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, i que té per finalitat, entre altres, la convocatòria, la tramitació, la qualificació i la resolució de la mateixa.

Cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades al BOIB, el tauler d'edictes de l'Ajuntament i el portal web d'aquesta institució (http://www.ajciutadella.org/ ), d'acord amb el que disposen les bases de la present convocatòria i la Llei 39/2015.

Es fa constar que, en el cas que la persona interessada hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, autoritza expressament el seu tractament per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.

L'òrgan administratiu davant del qual les persones interessades poden, si pertoca, exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, i restant normativa d'aplicació, és l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, situada a la Plaça des Born del mateix municipi.

7. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

QUARTA. Admissió i exclusió de les persones aspirants.

1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de 10 dies hàbils, es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca (http://www.ajciutadella.org/tauler/edictes.aspx?TIPO=01&HISTORIC=1 ) la resolució per mitjà de la qual es declarà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, amb indicació de la causa d'exclusió.

A la resolució en que es publiqui la llista provisional de persones admeses i excloses de les proves selectives, haurà de constar la data, l'hora i el lloc en que es duran a terme els exercicis de la fase d'oposició amb indicació de si s'han de dur a terme en una o més sessions, i amb l'interval mínim entre exercici i exercici.

En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si es produeixen, possibilitar l'esmena en temps i forma, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.

2. Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En el cas que no s'esmenin, dins d'aquest termini, les deficiències que hagin motivat la seva exclusió, la sol·licitud es considerarà no presentada.

3. Una vegada finalitzat el termini a què fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, la batlessa -o bé la regidoria delegada corresponent- dictarà una resolució, en el termini màxim de 10 dies hàbils, d'aprovació de la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es farà pública al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca abans indicat.

El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que se'ls reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprèn que no posseeixen algun dels requisits, perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació.

 

CINQUENA. El Tribunal qualificador.

1. L'òrgan de selecció és col·legiat, la seua composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i s'ha de respectar el principi de representació equilibrada de dones i homes, excepte per raons fonamentades i objectivament motivades.

2. La composició del Tribunal ha de ser predominantment tècnica; tots els seus membres han de tenir titulació igual o superior a les exigides per a l'accés a les places convocades.

3. El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció. Tampoc poden formar-ne part els representants dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància i salvaguarda del bon desenvolupament del procediment selectiu.

Les persones representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i vetlla, han de pertànyer a organitzacions sindicals que tenguin la consideració de més representatives i que comptin amb més del 10 % de representants a l'àmbit del municipi de la convocatòria, amb un màxim d'un representant per cada sindicat i amb el límit de quatre membres per cada procediment selectiu.

4. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta en representació ni per compte de ningú altre.

5. El tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres, i el mateix nombre de suplents i ha d'estar format per:

a) President o presidenta: designat per l'Ajuntament d'entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.

b) Vocals:

- Un vocal proposat per la Direcció General Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de policies locals.

- Un vocal proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública.

- Un vocal designat per l'Ajuntament.

c) Un secretari o secretària: persona designada per l'Ajuntament, amb veu i vot.

6. El Tribunal no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense la presidència ni el secretari. Les decisions s'adoptaran per majoria.

7. El Tribunal podrà acordar la incorporació a les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que actuaran amb veu però sense vot.

8. Els membres del tribunal i els assessors s'han d'abstenir d'intervenir quan concorrin les circumstàncies que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.

L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal, la regulen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i els articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

9. Les decisions adoptades pel Tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015.

10. El Tribunal ha d'adoptar les mesures oportunes per garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de l'oposició es corregeixin sense conèixer la identitat de les persones aspirants.

11. Finalitzat el procés selectiu, el secretari/ària del Tribunal remetrà del al Departament de Recursos Humans l'expedient, degudament ordenat i foliat, juntament amb tota la documentació de les proves realitzades.

SISENA. Fases del sistema de selecció.

1. El sistema de selecció és el de concurs oposició.

2. El concurs oposició consisteix en la realització successiva de les fases d'oposició i de concurs, per aquest ordre, les quals es descriuen a continuació.

3. La fase d'oposició del concurs oposició consisteix en la realització de les proves previstes a la convocatòria per tal de determinar la capacitat i l'aptitud de les persones aspirants. La fase d'oposició té caràcter eliminatori i és necessari superar-la per poder passar a la fase de concurs.

4. La fase de concurs consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin les persones aspirants. Aquesta fase no té caràcter eliminatori. Els mèrits que s'han de valorar són els establerts a l'annex 4 del vigent RDL 40/2019, de 24 de maig, per mitjà del qual s'aprovà el Reglament marc de coordinació de policies locals de les Illes Balears (BOIB nº 70 de 25 de maig de 2019), tenint en compte la modificació operada per mitjà de la DF1ª.6 del D. Llei 6/2021, de 9 de juliol.

5. La puntuació total s'obté de la suma de puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representarà un 60% de la puntuació assolible en el procés selectiu. La fase de concurs representarà un 40% del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.

1. Proves de la fase d'oposició.

Totes les proves de l'oposició són de caràcter obligatori i eliminatori. És necessari superar la prova anterior per a poder passar a la següent.

La fase d'oposició, de caràcter i superació obligatoris, constitueix un 60% del procés selectiu.

L'ordre d'actuació dels aspirants en els exercicis que no es puguin realitzar conjuntament s'iniciarà alfabèticament per l'aspirant que el primer cognom del qual comenci per la lletra «V» atenent, a aquests efectes, a l'ordenació alfabètica resultant de la llista d'aspirants admesos. En el cas que no hi hagi cap aspirant el primer cognom dels quals comenci per la lletra «V», l'ordre d'actuació s'iniciarà per aquells el primer cognom dels quals comenci per la lletra «W», i així successivament, tot això tal com va determinar la Resolució de 23 de juny de 2021, de la Secretaria d'Estat de Política Territorial i Funció Pública, per la qual es publica el resultat del sorteig a què es refereix el Reglament General d'Ingrés del Personal al Servei de l'Administració de l'Estat.

Les dones embarassades amb previsió de part, o en període de postpart, coincident amb les dates de realització de qualsevol dels exàmens o proves previstes en el procés selectiu, podran posar en coneixement del tribunal aquesta situació, adjuntant el corresponent informe mèdic oficial pel qual es certifica aquesta circumstància.

La comunicació ha de realitzar-se amb el temps suficient i el tribunal determinarà sobre la base de la informació si és procedent o no atendre la sol·licitud, ajornar la prova o proves o realitzar-la en un lloc alternatiu.

En cap cas les proves de reconeixement mèdic no han d'estimar com a circumstància negativa, als efectes del procés selectiu, cap de les derivades de la situació d'embaràs o lactància.

Les proves són les següents:

1r Prova d'aptitud psicotècnica i de la personalitat.

2n Prova de desenvolupament.

3r Casos pràctics.

1.1r exercici. Prova d'aptitud psicotècnica i de la personalitat.

Aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells mínims d'aptituds intel·lectuals i també en l'exploració de la personalitat i les actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar el conjunt de competències corresponents a les funcions de la categoria d'Oficial, i descartar l'existència de símptomes o indicadors compatibles amb alteracions psicopatològiques i/o de la personalitat. Les proves seran efectuades per un (o varis) professional/s de la psicologia que actuarà/an com a assessor/s del tribunal.

Aquesta prova consta de dues parts:

a) La primera consisteix en respondre un test (o varis tests) d'aptitud intel·lectual. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-la. El resultat serà d'APTE o no APTE, quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin una valoració d'apte.

Temps: 60 minuts.

b) La segona consisteix en respondre la prova o les proves per avaluar el conjunt de competències corresponents segons les funcions de la categoria d'Oficial (que poden consistir en un o diversos tests i, si escau, en una entrevista personal per tal de completar l'estudi). La seva valoració és APTE o NO APTE. Quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin la valoració d'APTE.

Temps: 60 minuts.

En tot cas, les proves i els instruments utilitzats per a l'avaluació han de comptar amb els requisits tècnics de fiabilitat i validesa propis de psicometria. Així mateix, els qüestionaris de personalitat han de disposar d'escales de desitjabilitat social i/o sinceritat que l'avaluador haurà de considerar.

1.2n exercici. Prova de desenvolupament

Consisteix en el desenvolupament, per escrit, de dos temes diferents, corresponents al temari que figura en la convocatòria (annex II) .

Els dos temes que s'han de desenvolupar s'han d'elegir per les les persones aspirants entre els tres temes alternatius que s'han d'elegir per sorteig.

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la.

Temps: 90 minuts.

1.3r exercici. Casos pràctics

Consisteix a resoldre dos casos pràctics relacionats amb les funcions policials i el temari de la convocatòria (annex II).

Els dos casos pràctics a realitzar s'han d'elegir per les les persones aspirants entre les tres alternatives que s'han d'elegir per sorteig.

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la.

Temps: 90 minuts.

SETENA. Qualificacions dels exercicis i llista provisional de persones aprovades

La qualificacions dels exercicis es publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca (http://www.ajciutadella.org/tauler/edictes.aspx?TIPO=01&HISTORIC=1 ). Les persones aspirants poden presentar per escrit en el registre de l'Ajuntament en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació del resultat de cada exercici, les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que hauran de ser resoltes de forma motivada pel Tribunal en tot cas abans de les 48 hores prèvies a l'inici de l'exercici següent. Als efectes assenyalats, s'ha de facilitar la vista dels exercicis de les persones opositores.

Finalitzats tots els exercicis de la fase d'oposició, el tribunal ha de fer pública en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament (http://www.ajciutadella.org/tauler/edictes.aspx?TIPO=01&HISTORIC=1 ) la llista provisional de persones que l'hagin superat, amb indicació de la puntuació obtinguda.

La relació de persones que han superat la fase d'oposició serà determinada per la superació de tots els exercicis eliminatoris. La puntuació final de la fase d'oposició de cada aspirant serà el resultat de la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis eliminatoris. Les persones aspirants disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, comptadors des de la publicació de les llistes provisionals, per fer reclamacions.

Acabat aquest termini el Tribunal disposarà de 7 dies hàbils per a resoldre'n les reclamacions.

VUITENA. Llista definitiva de persones aprovades en la fase d'oposició

Resoltes les reclamacions, el Tribunal publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca (http://www.ajciutadella.org/tauler/edictes.aspx?TIPO=01&HISTORIC=1 ) les llistes definitives de persones aprovades a la fase d'oposició.

NOVENA. Fase de concurs

1. Mèrits a tenir en compte

Els mèrits que s'han de valorar en la fase de concurs són els que estableix l'annex 4 del vigent RDL 40/2019, de 24 de maig, per mitjà del qual s'aprovà el Reglament marc de coordinació de policies locals de les Illes Balears (BOIB nº 70 de 25 de maig de 2019), tenint en compte la modificació operada per mitjà de la DF1ª.6 del D. Llei 6/2021, de 9 de juliol, en relació al barem de mèrits a puntuar en les provisions de llocs de treball.

La puntuació final del concurs oposició s'ha de calcular per mitjà de la fórmula següent:

       60                     40

Pt = ____________ o + __________ c

       O                       C

PT: puntuació total

O: puntuació màxima de la fase de oposició

o: punts obtinguts a la fase d'oposició

C: puntuació màxima de la fase de concurs

c: puntuació obtinguda a la fase concurso

2. Al·legació dels mèrits i acreditació d'aquests

Dins del termini de deu dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de les llistes definitives de persones aprovades de la fase d'oposició, les persones aspirants que en formin part han d'al·legar i acreditar davant del Tribunal Qualificador, segons el model de l'annex III els mèrits corresponents, mitjançant l'aportació dels documents originals o fotocòpies compulsades al registre de l'ajuntament o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En cas de fer servir l'oficina de Correus o el registre de qualsevol altre òrgan administratiu que no sigui el de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, s'haurà de remetre una còpia de la instància presentada al correu electrònic següent: oac@ajciutadella.org i dirigit al Registre General d'entrada de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca dins del termini de presentació de sol·licituds.

En cap cas no es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats i presentats en la forma establerta durant aquest termini.

Els mèrits s'han d'acreditar i s'han de valorar sempre amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

En cas que algun dels mèrits estigui en poder de l'ajuntament convocant, els aspirants poden sol·licitar que s' incorporin d'ofici, un extracte dels mèrits que figuren en l'expedient personal amb referència al darrer dia del termini per presentar la sol·licitud de participació.

Els mèrits al·legats que no constin en l'expedient personal hauran de ser presentats mitjançant documents originals o còpies compulsades en el registre de l'ajuntament.

Tota la documentació que es presenta en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua catalana o a la castellana.

De conformitat al que disposa la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa les persones aspirants que les dades personals contingudes a la sol·licitud d'admissió, la documentació que l'acompanyi o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, s'incorporarà a un fitxer de dades de caràcter personal del qual és responsable l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, i que té per finalitat, entre altres, la convocatòria, la tramitació, la qualificació i la resolució de la mateixa.

Cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades al BOIB, el tauler d'edictes de l'Ajuntament i el portal web d'aquesta institució (http://www.ajciutadella.org/ ), d'acord amb el que disposen les bases de la present convocatòria i la Llei 39/2015.

Es fa constar que, en el cas que la persona interessada hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, autoritza expressament el seu tractament per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.

L'òrgan administratiu davant del qual les persones interessades poden, si pertoca, exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, i restant normativa d'aplicació, és l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, situada a la Plaça des Born del mateix municipi.

Les persones aspirants queden vinculades a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. L'adreça i telèfon que figurin en la mateixa es consideraran vàlids, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

DESENA. Relació de persones aprovades

1. Llistes de persones aspirants seleccionades al concurs oposició

Finalitzada, per part del Tribunal la valoració dels mèrits aportats, es faran públiques al tauler d'edictes, ofertes de feina, de la seu electrònica de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca: (http://www.ajciutadella.org/tauler/edictes.aspx?TIPO=01&HISTORIC=1 ) les llistes provisionals de puntuacions obtingudes a la fase de concurs, així i com la llista provisional de persones aspirants seleccionades del concurs oposició.

Les persones aspirants disposaran de 5 dies hàbils per fer reclamacions; dies aquests que són comptadors des del de la publicació de les llistes provisionals.

Les reclamacions presentades hauran de ser resoltes pel tribunal en un termini de 7 dies hàbils.

En el cas que dos o més aspirants obtenguin la mateixa qualificació total, es desfarà l'empat seguint, successivament, els criteris següents:

1. La puntuació total de la fase d'oposició.

2. La puntuació obtinguda en relació al mèrit d'antiguitat.

3. Si persisteix l'empat, es resoldrà per sorteig.

Considerant la disposició addicional tercera de la Llei 4/2013, s'ha de tenir en compte el següent en l'adjudicació de les vacants convocades: s'ha de fer seguint una única llista final dels aspirants atenent a l'ordre de puntuació obtinguda i als criteris de desempat legalment existents.

Per tal d'equilibrar la presència de dones i homes a la plantilla de Policia Local i assolir l'objectiu d'una presència igual o superior al 33 % de funcionàries dones considerant les diferents categories, si no s'aconseguís atenent el que disposa el paràgraf precedent, es donaria preferència a les candidates dones sobre els candidats homes fins a complir l'objectiu perseguit d'acord amb la base primera, sempre que:

a) Hi hagi una equivalència de capacitació determinada per la superació de les proves i els exercicis de la fase d'oposició del sistema selectiu.

b) Cap de les candidates dones seleccionades per a l'aplicació d'aquesta preferència tengui un diferencial de puntuació en les fases d'oposició i, si escau, de concurs, superior al 15 % enfront dels candidats homes pretèrits.

c) No concorrin en l'altre candidat motius legalment previstos que, no sent discriminatoris per raó de sexe, justifiquin la no-aplicació de la mesura, com la pertinença a altres col·lectius amb especials dificultats per accedir a l'ocupació.

2. Relacions definitives de les puntuacions de la fase de concurs i relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu.

Resoltes les reclamacions, el Tribunal ha d'aprovar la relació definitiva de les puntuacions de la fase de concurs i la relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu, i la publicarà al tauler d'edictes, ofertes de feina, de la seu electrònica de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca: (http://www.ajciutadella.org/tauler/edictes.aspx?TIPO=01&HISTORIC=1 ).

L'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que seran nomenats com a personal funcionari en pràctiques serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i al mateix tauler d'edictes, ofertes de feina, de la seu electrònica de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca: (http://www.ajciutadella.org/tauler/edictes.aspx?TIPO=01&HISTORIC=1 ).

En cap cas no pot ser un nombre d'aspirants superior al de places convocades.

3. Presentació de documentació i nomenament de funcionaris en pràctiques.

Les persones aspirants disposen d'un termini de vint dies hàbils, des de la data de publicació de la resolució d'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que han de ser nomenats funcionaris en pràctiques, per presentar els documents originals que acrediten que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria.

Hauran d'aportar la documentació següent:

- Acreditació de la identitat (DNI) en vigor.

- Títol de batxillerat, tècnic o equivalent.

- Certificat mèdic oficial, vigent, que acrediti l'aptitud per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria d'Oficial.

-Acreditar tenir la condició de funcionari de carrera en el mateix cos de policia local de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca i una antiguitat en la categoria d'origen de dos anys.

- Certificat de no tenir antecedents penals per delictes dolosos, en vigor.

- Els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

No requereixen presentació aquells documents que es trobin en poder de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca o se'n pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques segons es regula a l'art. 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú des les administracions públiques. En aquest darrer cas, la persona interessada ha d'indicar en quin moment i davant de quin òrgan administratiu va presentar els documents esmentats, i les administracions públiques els han de sol·licitar electrònicament a través de les xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats als efectes.

L'incompliment d'aquest termini, o si de l'examen de la documentació presentada es dedueix que les persones aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris en pràctiques i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.

Les persones aspirants que superin la fase d'oposició i acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria seran nomenats funcionaris en pràctiques per part de l'Alcaldia a l'inici d'aquest període.

En cap cas no es podrà nomenar personal funcionari en pràctiques un nombre d'aspirants superior al de places convocades.

Aquesta situació es mantindrà fins que siguin nomenats, si escau, funcionaris de carrera o qualificats com a no aptes.

ONZENA. Personal funcionari en pràctiques

La fase d'oposició es completa amb la superació d'un període de pràctiques.

Aquest període està integrat per la superació tant del curs de capacitació corresponent a la categoria d'oficial com de la fase de pràctiques en el municipi, relacionades amb les funcions pròpies d'aquesta categoria.

Les persones aspirants que no superin el període de pràctiques d'acord amb el procediment de qualificació previst perdran el dret al seu nomenament com a personal funcionari de carrera de la categoria d'oficial de policia local, mitjançant una resolució motivada de l'Alcaldia, a proposta de l'òrgan responsable de l'avaluació del període de pràctiques.

Si algun aspirant és qualificat com a no apte en la fase de pràctiques, o bé si abandona les pràctiques abans de la seva qualificació o és expulsat, en la mateixa resolució es pot requerir a les persones aspirants que hagin aprovat totes les proves, per ordre de puntuació obtinguda en les proves del concurs oposició per ser nomenats personal funcionari en pràctiques.

La incorporació d'aquestes persones aspirants en cap cas es pot realitzar en un curs ja iniciat i s'ha d'ajornar al començament del curs de capacitació immediatament posterior.

La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

DOTZENA. Contingut i retribucions de les pràctiques

1. Curs de capacitació

Les persones aspirants nomenades funcionaris en pràctiques hauran de realitzar i superar el curs de capacitació, impartit o homologat per l'Escola Balear d'Administració Pública, a què fa referència l'article 34 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears, excepte en els supòsits en què la normativa d'aplicació excepcioni la realització d'aquest curs.

Les persones que acreditin haver superat el curs de capacitació de la categoria d'oficial, o superior, abans de l'entrada en vigor de la Llei 11/2017 i el tenguin degudament actualitzat, resten exemptes de realitzar aquesta fase de les pràctiques.

L'incompliment de les normes de règim intern establertes a la resolució corresponent de la persona titular de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques a la qual fa referència l'article 178.2 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació dels policies locals dels Illes Balears i és modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública dels Illes Balears, pot donar lloc a la no superació del curs de capacitació en les condicions establertes.

Les faltes d'assistència no justificades durant la realització del curs de capacitació comportarà la disminució proporcional dels drets econòmics, sense perjudici de la incidència sobre l'avaluació d'aquest.

Els aspirants que no superin el curs de capacitació perdran tots els drets al seu nomenament com a funcionari/a de carrera de la categoria d'oficial de policia local, declarant-se així mitjançant resolució motivada de l'òrgan municipal corresponent.

2. Pràctiques en el municipi

Aquest període de pràctiques per a la categoria d'Oficial es pot compaginar amb la realització del curs de capacitació.

Les persones exemptes de la realització del curs de capacitació de la categoria corresponent, si l'ajuntament ho considera pertinent, poden començar directament la fase de pràctiques al municipi.

La fase de pràctiques al municipi amb el contingut que determini l'Ajuntament, tindrà una durada de sis mesos. La metodologia d'execució i la supervisió s'ajustarà al que s'estableix en la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 23 d'octubre de 2020 per la qual es determina la metodologia d'execució, supervisió i avaluació de les pràctiques en el municipi per a les distintes categories de policia local (BOIB, núm 188 de 31 d'octubre de 2020).

L'avaluació de les pràctiques es durà a terme segons el que estableixen els articles del 180 al 182 del Decret 40/2019 i la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 23 d'octubre de 2020.

 

​​​​​​​3. Retribucions durant el període de pràctiques

Durant el període de pràctiques es rebran les retribucions segons el que és establert a l'art. 34 bis de la Llei 4/2013.

TRETZENA. Finalització del procés selectiu

El Tribunal Qualificador elevarà a la Batlia la llista definitiva de les persones aspirants declarades aptes o no aptes, i serà qui ho resoldrà i n'ordenarà la publicació en el termini de 15 dies hàbils en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca (http://www.ajciutadella.org/tauler/edictes.aspx?TIPO=01&HISTORIC=1). La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

CATORZENA. Vinculació a les bases de la convocatòria i règim de recursos

Les bases vinculen l'Administració, els òrgans de selecció i les persones participants. Contra la convocatòria i les seves bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar el recurs potestatiu de reposició davant l'Alcaldia en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú.

També es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el jutjat d'aquest ordre jurisdiccional en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Ciutadella de Menorca, 2 de novembre de 2021

L'alcaldessa Joana Maria Gomila Lluch

 

 

ANNEX 1 SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ PER PRENDRE PART EN EL PROCÉS SELECTIU PER A LA PROVISIÓ DE 3 PLACES D'OFICIAL DE LA POLICIA LOCAL DE LA PLANTILLA DE PERSONAL FUNCIONARI DE L'AJUNTAMENT DE CIUTADELLA DE MENORCA, PEL SISTEMA DE PROMOCIÓ INTERNA (EN EXECUCIÓ DE l'OPO 2020)

SOL·LICITANT

1r llinatge: .................................................................... 2n llinatge: .......................................................... Nom: ................................................ Document d'identitat: ............................................................ Data de naixement: ........................................................ Telèfon 1: ....................................................... Tel. 2: ................................................................... Nacionalitat: ........................................................ Adreça: ............................................................................................................................................................ Núm. : .......................... Pis: ..................... Municipi: ........................................................................ Província: ................................................................. Codi postal: ................................... Altres (polígon, nom de la casa, etc. ): ................................................................................................................... Adreça electrònica: ..........................................................................................................................

EXPÒS

Que, vistes les bases de la convocatòria per a la provisió de tres places d'oficial de policia operatiu a l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, pel sistema de concurs-oposició; present la següent

DECLARACIÓ RESPONSABLE

Declar que reunesc tots i cadascun dels requisits exigits a la base segona de la convocatòria i que són certes les dades que s'hi consignen.

I a més, declar:

que amb la sol·licitud de participació present la següent DOCUMENTACIÓ*

(Marcau amb una X la documentació que presentau)

(  ) Original o còpia compulsada del certificat oficial de llengua catalana de nivell B2 o superior*.

(*) No obstant açò, no serà necessària la presentació d'aquells documents que es trobin en poder de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, i la persona interessada ha de declarar-los, relacionant-los a la sol·licitud de participació, indicant el número i data del registre d'entrada en que foren aportats/procediment, a fi de localitzar-ho. En cas que amb la informació aportada la documentació no es pogués localitzar, l'Ajuntament li ho requerirà, als efectes oportuns.

I a més,

(Marcau amb una X si autoritzau, o no)

(  ) AUTORITZ l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca perquè, per a comprovar, per mitjà de la plataforma d'intermediació de dades, el DNI, el títol acadèmic i la possessió dels carnets de conduir classes A2 i B.

(  ) NO AUTORITZ* l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca perquè, per a comprovar, per mitjà de la plataforma d'intermediació de dades, el DNI, el títol acadèmic i la possessió dels carnets de conduir classes A2 i B.

(*) En cas de no autoritzar l'Ajuntament expressament:

(Marcau amb una X la documentació que presentau)

(  ) DNI en vigor*.

(  ) Títol de batxillerat, tècnic o equivalent*.

(  ) Carnets de conduir classes A2 i B en vigor*.

(*) No obstant açò, no serà necessària la presentació d'aquells documents que es trobin en poder de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, i la persona interessada ha de declarar-los, relacionant-los a la sol·licitud de participació, indicant el número i data del registre d'entrada en que foren aportats/procediment, a fi de localitzar-ho. En cas que amb la informació aportada la documentació no es pogués localitzar, l'Ajuntament li ho requerirà, als efectes oportuns.

AVÍS LEGAL

De conformitat amb la Llei Orgànica 3/2018, de 13 de març, de Protecció de Dades de Caràcter Personal i Garantia dels Drets Digitals, se us informa del següent:

-Les dades de caràcter personal que s'obtinguin de la vostra sol·licitud seran incorporades i tractades de forma confidencial en un fitxer propietat d'aquest Ajuntament.

-Les dades obtingudes amb aquesta instància podran ser utilitzades, salvaguardant la vostra identitat, per elaborar estadístiques internes.

-Tindreu la possibilitat d'accedir en qualsevol moment a les dades facilitades i a sol·licitar-ne, si escau, la rectificació, oposició, o cancel·lació dirigint una comunicació escrita, juntament amb la documentació acreditativa de la vostra identitat, a aquest Ajuntament.

ALTRES DADES/OBSERVACIONS que voleu que es prenguin en consideració:

....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... .........................................................................................................................................................

SOL·LICIT:

Ser admès/admesa en el procediment selectiu.

Ciutadella de Menorca, .............. d ............................... de 20.......

(Signatura)

 

 

EXCM. AJUNTAMENT DE CIUTADELLA DE MENORCA

 

 

ANNEX 2 TEMARI

Tema 1. 1.Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

Tema 2.Constitució espanyola de 1978. Drets i deures fonamentals.

Tema 3.Constitució espanyola de 1978. La Corona. Les Corts Generals. El Govern i l'Administració. Les relacions entre les Corts Generals i el Govern. El poder judicial. El Tribunal Constitucional.

Tema 4.Constitució espanyola de 1978. L'organització territorial de l'Estat.

Tema 5. Estatut d'autonomia de les Illes Balears. Preàmbul. Disposicions generals. Les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Institucions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: del Parlament, del president, del Govern de les Illes Balears, dels consells insulars, dels municipis i d'altres entitats locals. El poder judicial a les Illes Balears: el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, competències, el president o la presidenta del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears. Finançament i hisenda: principis generals: principis. La reforma de l'Estatut.

Tema 6.Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears. Els municipis: els elements del municipi. Identificació, la població municipal, l'organització municipal, competències Disposicions comunes a les entitats locals: reglaments, ordenances i bans.

Tema 7. Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Disposicions generals. Exercici i coordinació de les competències sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària: competències dels municipis. Annex I: conceptes bàsics.

Tema 8. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació: normes generals, normes generals dels conductors, normes sobre begudes alcohòliques, normes sobre estupefaents, psicotròpics, estimulants o altres substancies anàlogues.

Tema 9. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.

Tema 10. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització: normes generals, prioritat entre senyals. Els senyals i ordres dels agents de circulació.

Tema 11.Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir: el permís i la llicència de conducció.

Tema 12.Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles: matriculació i matriculació ordinària.

Tema 13.Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.

Tema 14. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex XVIII: plaques de matrícula, colors i inscripcions, contrasenyes de les plaques.

Tema 15.L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.

Tema 16. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament. Règim estatutari.

Tema 17. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Règim disciplinari: principis generals, infraccions, sancions i potestat sancionadora, extinció i prescripció.

Tema 18. Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears. Disposicions generals. Cossos de policial local. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció: disposicions generals, normes generals sobre tinença d'armes, utilització d'armes de foc, utilització de la defensa i el bastó extensible, utilització de l'aerosol de defensa. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.

Tema 19.Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Dels cossos i forces de seguretat. De les policies locals.

Tema 20. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. Llei orgànica 6/1984, de 24 de maig, reguladora del procediment d'habeas corpus.

Tema 21. Reial decret de 14 de setembre de 1882 pel qual s'aprova la Llei d'enjudiciament criminal. La denúncia. De les actuacions de la Policia Judicial i del Ministeri Fiscal.

Tema 22. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. De la infracció penal. De les persones criminalment responsables dels delictes.

Tema 23. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. De les penes, les classes i efectes.

Tema 24. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic: dels furts, dels robatoris, del robatori i furt d'ús de vehicles, de la usurpació, de les defraudacions, dels danys.

Tema 25. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes relatius a l'ordenació del territori i l'urbanisme, la protecció del patrimoni històric i el medi ambient.

Tema 26. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.

Tema 27. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes relatius a l'exercici dels deures fonamentals i de les llibertats públiques.

Tema 28. Reial decret 137/1993, de 29 de gener, pel qual s'aprova el Reglament d‘armes. Disposicions generals. Llicències, autoritzacions especials i targetes d'armes: llicències en general i targetes.

Tema 29. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Disposicions generals. Documentació i identificació personal.

Tema 30. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Actuacions per mantenir i restablir la seguretat ciutadana. Potestats especials de policia administrativa de seguretat.

Tema 31. Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Disposicions generals. Principis de protecció de dades. Drets de les persones.

Tema 32. Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI fòbia. Disposicions generals. Polítiques públiques per promoure la igualtat efectiva de les persones LGTBI: professionals que actuen en àmbits sensibles. Mecanismes per garantir el dret a la igualtat: disposicions generals.

Tema 33. Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes. Exposició de motius. Disposicions generals. Competències, funcions, organització institucional i finançament. Violència masclista.

Tema 34. La violència de gènere. Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. Títol preliminar. Drets de les dones víctimes de violència de gènere: dret a la informació, a l'assistència social integral i a la assistència jurídica gratuïta. Tutela institucional. Tutela judicial: els jutjats de violència sobre la dona: competència.

Tema 35.Lideratge d'equips. Concepte i naturalesa del líder. El lideratge basat en l'acció. Teories del lideratge. El líder com a motivador.

 

 

ANNEX 3 DOCUMENTACIÓ A EFECTES DE MERITACIÓ

(a presentar en el termini de 10 dies naturals, en cas d'haver estat proclamat definitivament com a aspirant aprovat a la fase d'oposició de la promoció interna a oficial de la Policia de Ciutadella de Menorca)

SOL·LICITANT

1r llinatge: .......................................................................  2n llinatge:  ...........................................................  Nom: ................................................... Document d'identitat: ........................................ Data de naixement: ........................................................ Telèfon 1:  .......................................................  Tel. 2:  ................................................................... Nacionalitat:  ........................................................ Adreça: ............................................................................................................................................................ Núm. : .......................... Pis: ..................... Municipi: ........................................................................ Província: ...................................... Codi postal: ................................... Altres (polígon, nom de la casa, etc. ): ................................................................................  Adreça electrònica: ........................................................................................................

EXPÒS

Que, vistes les bases de la convocatòria per a la provisió de tres places d'oficial de policia a l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, pel sistema de concurs-oposició; i havent estat declarat a les llistes definitives corresponents com a persona aspirant aprovada:

A continuació, relacion els mèrits que consider s'han de puntuar d'acord amb la present convocatòria i l'annex 4 del Reglament marc de coordinació, amb indicació del número de pàgina del document que s'adjunta al qual fa referència i la puntuació que crec que resulta de la valoració dels meus mèrits segons el disposat a les bases (*):

Pàgina

Annex 4

Descripció

Punts

 

Apartat 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Apartat 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Apartat 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Apartat 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Apartat 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Apartat 6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Apartat 7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(*) Tot aquell mèrit que no s'acrediti documentalment o que no tingui relació amb la convocatòria no serà tingut en compte.

No obstant açò, no serà necessària la presentació d'aquells documents que es trobin en poder de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, i la persona interessada ha de declarar-los, relacionant-los a la sol·licitud de participació, indicant el número i data del registre d'entrada en que foren aportats/procediment, a fi de localitzar-ho. En cas que amb la informació aportada la documentació no es pogués localitzar, l'Ajuntament li ho requerirà, als efectes oportuns.

Tota la documentació referida a experiència professional i formació acadèmica que s'adjunta ha d'anar paginada i incloure aquesta referència a la columna corresponent en forma d'índex.

AVÍS LEGAL

De conformitat amb la Llei Orgànica 3/2018, de 13 de març, de Protecció de Dades de Caràcter Personal i Garantia dels Drets Digitals, se us informa del següent:

-Les dades de caràcter personal que s'obtinguin de la vostra sol·licitud seran incorporades i tractades de forma confidencial en un fitxer propietat d'aquest Ajuntament.

-Les dades obtingudes amb aquesta instància podran ser utilitzades, salvaguardant la vostra identitat, per elaborar estadístiques internes.

-Tindreu la possibilitat d'accedir en qualsevol moment a les dades facilitades i a sol·licitar-ne, si escau, la rectificació, oposició, o cancel·lació dirigint una comunicació escrita, juntament amb la documentació acreditativa de la vostra identitat, a aquest Ajuntament.

ALTRES DADES/OBSERVACIONS que voleu que es prenguin en consideració:

....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... .........................................................................................................................................................

SOL·LICIT:

Es tinguin per presentats i es tinguin en comptes a efectes de meritació, la documentació que s'adjunta.

Ciutadella de Menorca, .............. d ............................... de 20.......

(Signatura)

 

 

EXCM. AJUNTAMENT DE CIUTADELLA DE MENORCA