Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

Núm. 483131
Aprobació definitiva de la modificació de l'ordenança reguladora del preu per insercions publicitàries

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament de Marratxí, en sessió ordinària de dia 27 de juliol de 2021, va aprovar inicialment la modificació de l'Ordenança reguladora del preu públic pel servei d'insercions publicitàries als mitjans de comunicació municipals.

Havent finalitzat el període d'informació pública sense que s'hagi presentat cap reclamació o suggeriment, i de conformitat amb el que disposa l'article 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, l'Acord inicial esmentat s'entén definitivament adoptat.

D'acord amb el que estableix l'article 70.2 de la Llei 7/1985, a continuació es publica el text íntegre de l'Ordenança.

Modificació de l'Ordenança reguladora del preu públic pel servei d'insercions publicitàries als mitjans de comunicació municipals

Article 1.

Conformement al que preveu l'article 127, amb relació a l'article 41, ambdós del RDLeg 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, l'Ajuntament de Marratxí estableix el preu públic per a la utilització dels mitjans de comunicació municipal a través de l'emissió o publicació de missatges publicitaris, que es regirà per la present Ordenança.

Article 2.

1. Estan obligats al pagament del preu públic regulat en aquesta Ordenança, els beneficiaris dels missatges publicitaris. Es consideren com a tals, els industrials, comerciants, professionals, empreses o entitats, els articles, productes o activitats dels quals s'anunciïn a l'emissora radiofònica municipal, a la web municipal de notícies o a la revista municipal.

2. Tindran la consideració de substituts del contribuent les empreses de publicitat. Es consideren com a tals els que professionalment executin o distribueixin campanyes publicitàries mitjançant anuncis en representació dels interessos dels beneficiaris.

Article 3.

La quantia de la taxa regulada en aquesta Ordenança serà la fixada a les següents tarifes:

  • Per a la “Radio Municipal de Marratxí” (de l'Institut Municipal de Comunicació de Marratxí)

Falca fins 30 segons

14 €

Falca de 30 a 45 segons

18 €

Falca de 45 a 60 segons

21 

  • Programes patrocinats:

De 3 minuts                36 €

De 5 minuts                45 €

De 10 minuts              72 €

En els supòsits de promocions per contractació per volum de falques publicitàries de fins a 30 segons, s´estableixen les següents tarifes amb l´ objectiu d´ introduir estratègies comercials d´intervenció:

- A partir de 30 falques el preu per falca serà de 10 € cadascuna.

- A partir de 60 falques el preu per falca serà de 8€ cadascuna.

- A partir de 90  falques el preu per falca serà de 6€ cadascuna.

- A partir de 120 falques el preu per falca serà de a 5€ cadascuna.

Per al petit i mitjà comerç, professionals lliberals, petites empreses de Serveis i artesans situats al terme municipal de Marratxí, s'estableix:

a) Descompte del 25% sobre les tarifes, en campanyes puntuals fixades per l'Institut Municipal de Comunicació de Marratxí.

- Publicitat Revista “Terra de Fang”:

Ubicació

Concepte

Preu per número

Contraportada

1 pàgina color

600€

Pàgines interiors

1 pàgina color

400€

Pàgines interiors

½ pàgina color

200€

Pàgines interiors

¼ pàgina color

125€

- Publicitat Diari digital ‘mtxi.es'

Ubicació

Mides

Preu

Termini

Robapàgina

300x300

150€

30 dies o 100.000 impressions

Superbanner

980x90

200€

30 dies o 100.000 impressions

Article 4.

De conformitat amb el que preveu l'article 9 dels Estatuts de l'ICOM, s'estableix la delegació de la modificació dels preus de la present ordenança al Consell Rector de l'ICOM sempre que els ingressos cobreixin la prestació del servei, de la qual cosa es donarà compte en la següent sessió que celebri el Ple de l'Ajuntament.

La quantia es fixarà amb total subjecció a la valoració econòmica establerta a l'informe del tècnic de l'àrea de comunicació, que motivi i justifiqui la quantificació de les noves tarifes.

Article 5.

1. L'obligació de pagament del preu públic regulat en aquesta Ordenança neix des que es presti o realitzi, amb una contractació prèvia, el servei especificat a l'article anterior.

2. Els terminis d'ingrés seran els que es determinen al corresponent document de contractació dels serveis i, si no es determinen, els determinats al Reglament general de recaptació.

3. Els deutes no satisfets als períodes abans esmentats, s'exigiran en via de constrenyiment, d'acord amb el que disposa l'esmentat Reglament.

Article 6. – Contractació de publicitat a la revista “Terra de Fang”

1.- Els contractes de publicitat podran ser per un o varis números.

2.- Les persones interessades en el servei presentaran la sol·licitud d'inclusió d'anunci publicitari especificant forma, disseny i contingut.

3.- En el cas que la gestió del servei sigui indirecte, les persones interessades presentaran la sol·licitud a l'empresa concessionària, que haurà de traslladar a la Direcció de l'ICOM 15 dies abans de la publicació de la revista totes les sol·licituds requerides, així com, la ubicació concreta on es desitgi inserir l'anunci.

L'empresa concessionària haurà d'entregar 7 dies abans de la publicació de la revista a la Direcció de l'ICOM, la plantilla de maquetació amb tots els anuncis inserits.

Si l'entrega es produeix fora dels terminis assenyalats als apartats anteriors, l'ICOM es reserva el dret de traslladar l'anunci a un número posterior; així mateix en aquest cas l'anunciant podrà sol·licitar la retirada de l'anunci i tindrà dret a la devolució del 100% del preu abonat.

Article 7. – Contractació de publicitat al diari digital ”mtxi.es”

1.- Les persones interessades en el servei presentaran la sol·licitud d'inclusió d'anunci publicitari especificant forma, terminis, disseny i contingut.

2.- En el cas que la gestió del servei sigui indirecte, les persones interessades presentaran la sol·licitud a l'empresa concessionària, que haurà de traslladar a la Direcció de l'ICOM 3 dies abans de la publicació de l'anunci una mostra de la ubicació concreta on s'inserirà l'anunci.

Article 8. – Contractació de publicitat a la ràdio municipal

1.- En el cas que la gestió del servei sigui indirecta, les persones interessades presentaran la sol·licitud a l'empresa encarregada de la gestió de la ràdio, que haurà de traslladar a la direcció de l'ICOM com a mínim dos dies abans de la publicació de l'emissió de les falques. Les falques s'entregaran com a mínim dos dies abans de la seva emissió a l'empresa encarregada de la gestió de la ràdio.

Article 9. – Reserva de dret d'emissió

Les publicitats no podran anar mai en contra del honor, la intimitat o la protecció de la pròpia imatge, d'acord amb allò previst a la Constitució, les lleis i per la pròpia jurisprudència, corresponent en darrer terme a l'ICOM la denegació motivada de la seva inserció en cas que es consideri que es vulnera algún d'aquests drets.

DISPOSICIÓ FINAL

La present Ordenança, amb la publicació prèvia al BOIB, entrarà vigor en el termini de quinze dies, comptats a partir de dita  publicació, conformement al que disposen els articles 70.3 i 65.2 de la Llei 7/85, romanent en vigor fins a la serva modificació o derogació expressa.

 

Marratxí, 6 d'octubre de 2021

El batle

Miquel Cabot Rodríguez