Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CAPDEPERA

Núm. 477131
Aprovació definitiva del Reglament Intern de les escoles infantils de primer cicle de l'Ajuntament de Capdepera. Exp 5460/2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès que durant el termini d'exposició pública de l'edicte d'acord d'aprovació provisional del ReglamentIntern de les escoles infantils de primer cicle de l'Ajuntament de Capdepera, aprovat pel Ple a la sessió dedia 12 d'agost de 2021, publicat al BOIB núm. 111, de 21/08/2021, no s'hi han produït reclamacions, aquests'eleva a definitiu, i tot seguit se'n transcriu el text íntegre:

REGLAMENT DE RÈGIM INTERN DE LES ESCOLES INFANTILS DEL PRIMER CICLE DEL'AJUNTAMENT DE CAPDEPERA

Legislació i normativa

Les escoles d'educació infantil de primer cicle es regeixen per la normativa d'aplicació següent, a més de laque, si escau, pugui dictar l'Ajuntament:

  • La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE).
  • La Llei orgànica 3/2020, de 29 de setembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 demaig, d'Educació (LOMLOE).
  • Decret 67/2008, de 6 de juny, pel qual s'estableix l'ordenació general dels ensenyaments de l'educacióinfantil, de l'educació primària i l'educació secundària obligatòria a les Illes Balears.
  • El Decret 23/2020, de 31 de juliol, pel qual s'aprova el text consolidat del Decret pel qual s'estableixenels requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil.
  • Decret 71/2008, de 27 de juny, pel qual s'estableix el currículum de l'educació infantil a les IllesBalears.
  • El Decret 30/2020, de 28 de setembre, pel qual s'aprova el text consolidat del Decret pel qual s'estableixi regula la xarxa d'escoles infantils públiques i els serveis per a l'educació de la primera infància de laComunitat Autònoma de les Illes Balears i es crea l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància.
  • Decret 64/2019, de 2 d'agost, pel qual s'estableix el règim d'admissió d'alumnes als centres sostingutstotalment o parcialment amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que substitueixel Decret 37/2008.
  • Ordre del Conseller d'Educació i Cultura de 19 d'abril de 2011 per la qual s'estableixen les pautes per a laregulació de la jornada i l'horari escolar a les escoles infantils públiques de primer cicle d'educacióinfantil.
  • Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa per la qual esdespleguen determinats aspectes dels processos d'admissió i matriculació d'alumnes als centressostinguts totalment o parcialment amb fons públics i als centres de la xarxa educativa complementàriaen els nivells de primer cicle d'educació infantil, que es pugui dictar per a cada curs escolar.
  • Instruccions per a l'organització i el funcionament dels centres de primer cicle d'educació infantil detitularitat pública, que es puguin dictar per a cada curs escolar.
  • Resolució del Conseller d'Educació i Formació Professional pel qual s'estableix el calendari escolar, quees pugui dictar per a cada curs escolar.

Article 1. Objecte

El present reglament té com a objecte regular el funcionament intern i l'organització de les dues escolesd'educació infantil de primer cicle de les quals és titular l'Ajuntament de Capdepera: EI Es Ferreret i EIEriçons.

Article 2. Àmbit d'aplicació

Aquest reglament és d'aplicació a tot el personal que presta el servei a l'EI Es Ferreret de Capdepera i a l'EIEriçons de Cala Rajada, així com a les persones usuàries i als seus progenitors o representants legals.

Article 3. Definició

1. El servei públic d'atenció a la primera infància del municipi de Capdepera és un servei socioeducatiu(destinat a alumnat de 0 a 3 anys) que neix del dret dels infants a l'educació i al desenvolupament integral dela seva personalitat, en un ambient adequat a les seves necessitats i en contacte amb altres nins i nines. Elservei es desenvoluparà als dos centres d'educació infantil de primer cicle del municipi de Capdepera: EI EsFerreret i EI Eriçons.

2. La funció educativa de les escoles infantils municipals és complementària de l'educació que el nin o lanina puguin rebre en el propi ambient familiar i va encaminada a assolir el seu desenvolupament físic,intel·lectual, ètic i social en condicions de llibertat i dignitat. En conseqüència, és imprescindible laresponsabilitat dels progenitors en l'educació dels seus fills, motiu pel qual es possibilitarà una estreta relacióentre el personal responsable de les escoletes i aquests. Així mateix, ha de fomentar la comprensió, latolerància i l'esperit de pau entre la ciutadania i els pobles.

3. Alhora, les escoles infantils municipals ofereixen a la ciutadania del municipi de Capdepera un servei decaràcter social.

4. A les escoles infantils municipals no hi pot haver cap tipus de discriminació per motius de raça, sexe,llengua, creences polítiques o qualsevol altra situació, ja sigui dels infants o de les persones adultes.

5. La llengua vehicular dels centres ha de ser la llengua catalana, pròpia de les Illes Balears.

Article 4. Lloc de prestació del servei

S'estableixen els següents llocs de prestació del servei al municipi:

L'EI Es Ferreret, situada al carrer Principal s/n de Capdepera.

L'EI Eriçons, situada al carrer des Clot Gran núm. 2 de Cala Rajada.

Article 5. Gestió

1. Les escoles infantils municipals depenen, a tots els efectes, de l'Ajuntament de Capdepera, que té latitularitat del servei.

2. La gestió d'aquest servei socioeducatiu es pot dur a terme per qualsevol de les formes previstes a lanormativa reguladora del règim local.

Article 6. Procediment d'admissió i matrícula

1. El calendari del procés d'admissió d'alumnat serà aquell que, anualment, fixi la Conselleria d'Educació iFormació Professional per als centres de primer cicle d'educació infantil.

2. Tot el procés de preinscripció i matrícula s'han de realitzar de conformitat amb els criteris que fixi laConselleria d'Educació i Formació Professional per a aquest fi.

3. Les convocatòries s'han de fer públiques mitjançant els anuncis informatius corresponents, ques'exposaran als taulers d'anuncis dels llocs que habitualment es fan servir per a tal efecte, al web municipal,a les xarxes socials de l'Ajuntament i als taulers d'anuncis de les escoletes.

Article 7. Llista d'espera i sol·licitud de plaça fora de termini

1. Finalitzat el procés d'admissió, aquells infants que, tot i haver participat al procés, no hagin obtingutplaça, quedaran en llista d'espera per ordre de puntuació i, en la mesura que hi hagi places vacants, se'lscomunicarà l'opció d'ocupar-les.

2. Els infants que vulguin sol·licitar plaça fora del termini d'admissió ho hauran de fer davant els RegistreGeneral de l'Ajuntament, emplenant una sol·licitud i adjuntant fotocòpia del DNI dels dos progenitors otutors i fotocòpia del llibre de família.

3. Els infants als quals fa referència el punt anterior s'integraran a la llista d'espera després dels alumnes queno havien obtingut plaça dins el termini de sol·licitud d'admissió, i per l'ordre successiu de presentació desol·licituds davant el Registre General de l'Ajuntament.

4. Els infants que hagin sol·licitat plaça fora de termini per a una de les escoletes, com a primera opció, i pera l'altra, com a segona opció, entraran a formar part de les dues llistes d'espera. En el moment en què hi hagiuna plaça vacant a qualsevol de les dues escoletes se li comunicarà al primer infant de la llista la possibilitatd'ocupar-la. Si acceptàs la plaça, i l'hagués seleccionada com a segona opció, quedarà automàticamenteliminat de la llista d'espera a la qual havia optat com a primera opció. En canvi, si no acceptàs la plaça, iaquesta hagués estat la seva segona opció seleccionada, serà eliminat d'aquesta llista, però seguirà formantpart de la llista a la qual havia optat com a primera opció.

5. Els infants amb necessitats educatives especials o amb risc d'exclusió social que sol·licitin plaça fora determini, amb un informe previ de l'EAP Llevant o dels Serveis Socials de l'Ajuntament, segons el cas,s'integraran a la llista d'espera després dels alumnes que no hagin obtingut plaça dins el termini desol·licitud d'admissió, i per davant de la resta d'infants que hagin sol·licitat plaça fora de termini.

 

Article 8. Organització del servei d'atenció a la primera infància:

1. Les escoles infantils municipals agruparan els infants per trams d'edat:

  • Infants nascuts dins l'any natural d'inici de curs.
  • Infants que dins l'any natural d'inici del curs compleixin un any.
  • Infants que dins l'any natural d'inici del curs compleixin dos anys.

En el cas dels infants de 0 anys, en el moment d'inici del curs escolar han d'haver complert els 4 mesos.

Els infants de 0 anys que sol·licitin plaça a l'escoleta ja iniciat el curs escolar hauran d'haver complert els 4mesos en el moment de fer la sol·licitud fora de termini al registre de l'Ajuntament.

2. Oferta de places

L'EI Es Ferreretdisposa de 6 unitats (grups) per a infants de fins a 3 anys. L'agrupació per unitats es farà enfunció dels criteris establerts per als centres de primer cicle d'educació infantil (Decret 23/2020, de 31 dejuliol, pel qual s'aprova el text consolidat del Decret pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centresde primer cicle d'educació infantil). La configuració d'unitats escolars autoritzada i el nombre màximd'infants per unitat són els següents:

  • 2 unitats de 0 a 1 any, de 7 infants cada una.
  • 2 unitats d'1 a 2 anys, de 12 infants cada una.
  • 2 unitats de 2 a 3 anys, de 18 infants cada una.

L'EI Eriçons disposa de 6 unitats (grups) per a infants de fins a 3 anys. L'agrupació per unitats es farà enfunció dels criteris establerts per als centres de primer cicle d'educació infantil (Decret 23/2020, de 31 dejuliol, pel qual s'aprova el text consolidat del Decret pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centresde primer cicle d'educació infantil). La configuració d'unitats escolars autoritzada i el nombre màximd'infants per unitat són els següents:

  • 2 unitats de 0 a 1 any, de 7 infants cada una.
  • 2 unitats d'1 a 2 anys, de 12 infants cada una.
  • 2 unitats de 2 a 3 anys, de 15 infants cada una.

Està prevista l'ampliació d'aquest centre en dues unitats de 2 a 3 anys, per la qual cosa la configuraciód'unitats escolars autoritzada i el nombre màxim d'infants per unitat passaran a ser els següents en un futur:

  • 2 unitats de 0 a 1 any, de 7 infants cada una.
  • 2 unitats d'1 a 2 anys, de 12 infants cada una.
  • 4 unitats de 2 a 3 anys, 2 de 15 infants cada una i 2 de 18 infants cada una.

Per raons organitzatives i pedagògiques, previstes en els documents del centre, es poden fer agrupacions ambinfants d'edats heterogènies sempre que les edats dels infants agrupats no superin l'interval d'un any. Iprèvia sol·licitud i autorització de l'Institut d'Educació per a la Primera Infància.

3. Serveis

Els serveis que ofereixen ambdues escoletes municipals són el servei d'escolarització i els serveiscomplementaris d'acollida, menjador, descans i recollida. Els serveis complementaris són exclusivament perals usuaris de les escoletes en règim d'escolarització.

El servei d'escolarització és el bàsic i principal, al qual han d'estar matriculats tots els infants usuaris de lesescoletes municipals. Consisteix en l'atenció educativa apropiada als infants segons cada franja d'edat, deconformitat amb la normativa aplicable i sempre d'acord amb els ritmes individuals i les necessitats de cada infant.

Consisteix en l'estada dels infants a l'escoleta en l'horari de 9.00 a 13.00 h.

Els serveis complementaris d'acollida i recollida (matí i horabaixa, respectivament) consisteixen enl'estada al centre durant l'espai de temps anterior a l'horari escolar del matí i posterior a l'horari de menjadori descans. Aquest servei, que es concreta en servei d'acollida de matí i en servei de recollida l'horabaixa,aporta major flexibilitat horària a les famílies usuàries de l'escoleta.

El servei de menjador técom a objectiu bàsic l'alimentació de l'infant, però, a banda d'aquesta necessitatbiològica, en aquesta estona del dinar hi intervenen altres factors de socialització, d'adquisició d'hàbitsd'higiene i de descans que cal tenir en compte.

El servei de descans és el servei que s'ofereix als infants que fan ús del servei de menjador. Té com aobjectiu bàsic el descans de l'infant, però s'hi treballa l'adquisició d'hàbits.

En els serveis complementaris es poden admetre infants per hores fixes o esporàdiques.

Els serveis complementaris són de caràcter opcional per a les famílies.

Article 9. Horari i calendari de prestació del servei

1. El servei es prestarà durant els 12 mesos de l'any, de dilluns a divendres, amb excepció dels dies festiusque les administracions autonòmica i municipal determinin.

L'escoleta romandrà tancada els dies 24 i 31 de desembre, el dia de la festa escolar unificada i els dies festiusde lliure disposició que acordi el Consell Municipal d'Educació per a tots els centres escolars del municipi.

El Consell Municipal d'Educació establirà una sèrie de dies en el quals l'horari del centre es veurà reduït ambmotiu d'algunes celebracions locals (Sant Antoni, Mercat Medieval,...).

Tal com disposa la resolució del conseller d'Educació i Formació Professional que anualment estableix elcalendari escolar per als centre docents no universitaris de la comunitat autònoma de les Illes Balears, el curss'inicia el dia 1 de setembre i finalitza el dia 31 d'agost. L'activitat lectiva començarà dins la segona setmanade setembre, atenent que abans del començament de l'activitat lectiva de cada curs escolar el centreromandrà tancat durant 5 dies hàbils per tal de dur a terme tasques de neteja, desinfecció i adequació per alnou curs escolar.

2. Durant els períodes assenyalats al calendari escolar com a vacances de Nadal i Pasqua el servei d'escoletapassarà a ser servei de guarderia.

En els dies de juny posteriors a l'acabament del curs escolar i els mesos de juliol i agost hi haurà serveid'escoleta d'estiu.

3. L'horari dels diferents serveis és el següent:

Servei

 

 

Franja horària

Servei d'escolarització

De 9.00 a 13.00 h.

 

 

 

Serveis complementaris

 

 

 

 

Acollida

 

De març a octubre

De 7.00 a 9.00 h.

De novembre a febrer

De 8.00 a 9.00 h.

Menjador

 

Aules de 0-1 any

De 12.00 a 13.15 h.

Aules de 1-2 i de 2-3 anys

De 12.30 a 13.30 h.

Descans

De 13.30 a 15.00 h.

Recollida

 

De març a octubre

De 15.00 a 17.00 h.

De novembre a febrer

De 15.00 a 16.00 h.

4. Per al bon funcionament dels centres, l'horari general d'entrada i sortida que afecta el servei bàsicd'escolarització és el següent:

- Entrada: de 9.00 h. a 9.30 h.

- Sortida: de 12.30 h. a 13.30 h.

5. Els infants podran entrar al centre a qualsevol hora dins l'horari d'acollida. A principi de curs, o al llargd'aquest, si es produïssin canvis al respecte cada família informarà la direcció del centre de l'horari habituald'entrada de l'infant.

6. Així mateix, els infants podran ser recollits del centre a qualsevol hora dins l'horari de recollida. Aprincipi de curs, o al llarg d'aquest, si es produïssin canvis al respecte cada família informarà la direcció delcentre de l'horari habitual de recollida de l'infant.

7. Els infants no podran ser recollits durant l'horari de descans.

8. El temps màxim de permanència d'un infant al centre serà de 8 hores diàries.

9. L'equip pedagògic de l'escola Infantil Municipal confeccionarà la distribució dels horaris d'aula, quequedaran recollits a la Programació General Anual de l'escola, i seran comunicats a les famílies a principi decurs.

10. Llevat dels horaris d'entrada i sortida, els centres romandran tancats. No es permetrà que els infantsarribin tard a l'escoleta, tret de casos excepcionals i justificats.

11. Les famílies hauran d'avisar amb antelació el personal educador quan hi hagi canvis en:

  • L'horari habitual de recollida de l'infant.
  • La persona o persones que hagin de recollir l'infant. En aquest cas els progenitorshauran d'haver signat prèviament l'autorització de recollida i aquesta persona haurà depresentar el seu DNI.

12. Totes les mares lactants podran entrar-hi en qualsevol moment per alletar el seu infant.

Article 10. Equip educatiu

El personal encarregat d'atendre el servei d'escoleta en règim d'escolarització ha d'estar al compliment delsrequisits de nombre i titulació o títol equivalent establerts al Decret 23/2020, de 31 de juliol, o d'altresestablerts per la legislació vigent.

Article 11. Metodologia d'incorporació dels infants

1. Per tal de facilitar el període d'adaptació, la incorporació dels infants al centre escolar es farà de formaesglaonada i gradual, seguint les indicacions horàries marcades per l'equip d'educadors.

2. Els pares dels infants de nova inscripció hauran de mantenir una primera entrevista amb l'educador/a delseu fill, amb l'objectiu d'intercanviar informació que faciliti la incorporació gradual de l'infant al centreescolar i pactar el dia i horaris de començament.

Article 12. Règim d'inassistències

1. Les famílies estan obligades a advertir el centre de la inassistència del seu fill o filla. La mancad'assistència d'un infant durant un període superior a quinze dies sense cap avís ni justificació implicarà labaixa de l'infant i, en conseqüència, la immediata cobertura de la plaça vacant amb els infants inscrits a lallista d'espera.

2. Les inassistències prolongades per un motiu justificat no podran superar el període d'un mes. S'han decomunicar per escrit a l'Ajuntament de Capdepera (presentant una instància al Registre General) i s'hi had'adjuntar la documentació que justifiqui aquesta falta. En casos excepcionals, l'Ajuntament es reserva eldret de disposar de la plaça. En tot cas, s'haurà d'abonar la totalitat del servei contractat.

3. En cas de voler donar de baixa voluntària un infant s'haurà de comunicar la decisió per escrit davant elRegistre General de l'Ajuntament.

Article 13. Orientacions generals

1. L'Escola Municipal no es fa responsable dels objectes i materials aliens al centre.

2. Els infants han de dur roba còmoda i degudament identificada amb el seu nom i llinatges que faciliti laseva feina i la de l'equip educatiu; així mateix, cal tenir en compte que els centres disposen de calefacció.

3. A l'inici de cada curs escolar, la Direcció de cada escoleta informarà els pares del material que els infantshan de dur per assistir al centre adequadament.

4. Per celebrar els aniversaris o festes dels infants s'ha de contactar abans amb l'educador/a per tal decoordinar dites celebracions.

5. No s'admetran les visites dels pares, tutors, familiars ni amics durant l'horari escolar, tret de casosexcepcionals degudament justificats.

6. S'ha de comunicar a la Direcció del centre qualsevol canvi d'adreça, telèfon, dades de domiciliacióbancària, etc, que es puguin produir durant el curs escolar.

7. Si el pare, mare o tutor delegassin en una altra persona major d'edat la recollida del seu fill o filla l'haurand'autoritzar per escrit, indicant el nom i DNI de la persona autoritzada.

8. Per a que germans o familiars menors de divuit anys d'un infant el puguin recollir és imprescindible fer undescàrrec de responsabilitat per escrit davant del responsable de l'escola.

9. Si per motius aliens a l'escola algun infant no participàs amb el seu grup en les activitats que es duen aterme fora del centre, el dia en què es realitzi aquesta sortida l'infant no podrà assistir al centre.

10. D'acord amb la legislació vigent, no es permet fumar dins les dependències del centre.

 

​​​​​​​Article 14. Alimentació

1. Els infants han d'entrar a l'escola amb la primera menjada del dia feta. Excepcionalment, i en casos de-gudament justificats, podran berenar al centre.

2. Si algun infant segueix un règim alimentari especial, s'han d'aportar per escrit les indicacions pertinents i s'ha de presentar el certificat del pediatre o la pediatra que ho prescriu.

3. El servei de menjador de l'escola oferirà un menú equilibrat i adaptat a les necessitats nutritives dels in-fants.

4.  Per tal de garantir la màxima adaptació en l'alimentació dels lactants, aquests hauran de dur el seu propi menjar.

5. En el cas dels nadons, s'oferirà un menú adaptat a les seves característiques i al seu nivell maduratiu. Enaquest sentit, les famílies informaran a les educadores dels aliments que es vagin introduint a la seva dieta.

6. Els nadons que no hagin complert els 12 mesos tendran l'opció del du el seu propi menjar si les famílies així ho desitgen.

7. A principi de mes es donarà un full amb el menú mensual per tal que cada família el pugui complemen-tar correctament amb els aliments que es donin a l'àmbit familiar.

Article 15. Relacions amb els pares, mares i tutors

1. La relació entre els progenitors i el Centre ha de seguir les pautes que assenyala la regulació general delservei.

2. Els serveis que ofereixen les Escoles Infantils Municipals són voluntaris i no obligatoris. En conseqüència,la matriculació de l'infant pressuposa l'acceptació de les normes de l'Escola i d'aquest reglament.

3. Quan les relacions dels pares o tutors d'un infant amb els responsables del Centre impliquin undeteriorament evident del funcionament normal d'aquest, una vegada exhaurides totes les vies legals persolucionar el conflicte, es pot proposar la baixa de l'infant mitjançant un informe previ de l'equip docent i/otècnic responsable del servei de l'Ajuntament, adreçat a la regidoria d'Educació, que en darrer terme elresoldrà.

4. Les mares i pares de les escoletes tenen el dret de constituir-se en associació, sempre que atenguin tots elspreceptes legals que els són propis.

Article 16. Normes de salut

1. Al començament del curs s'informarà les famílies sobre les normes de salut i d'higiene que s'hand'acomplir respecte als infants.

2. Els infants, en començar a l'escola i sortir del reduït cercle familiar, es troben àmpliament exposats a lesinfeccions comunes i, generalment, és inevitable un augment temporal d'aquest tipus d'infeccions; aixòcontribueix a la maduració del seu sistema immunitari. Tot i això, amb la finalitat d'evitar contagis, caltenir en compte les normes següents:

- Si un infant està malalt no pot anar a l'escola. Per una banda, per evitar la possibilitat de contagiar altresinfants i les educadores i educadors. I per l'altra, perquè a l'escola no es pot dispensar l'atenció adequada i elrepòs que un nin malalt requereix.

- En qualsevol cas, un infant no pot assistir a l'escoleta o la família ha d'acudir a cercar-lo si presenta algund'aquest signes:

* Febre: temperatura superior als 37,5 ºC.

* Dificultat respiratòria.

* Diarrea irreprimible líquida o deposicions amb sang o moc.

* Vòmits intensos i/o que no responen al tractament.

* Polls (fins que s'hagi aplicat el tractament i s'hagin eliminat els polls i llémenes vius).

* Erupcions a la pell, amb febre (fins que el metge determini si la causa és infecciosa).

* Lesions bucals o nafres disseminades a la boca, associades a la incapacitat de l'infant de controlar lasalivació, que n'afecten l'estat general (excepte si el metge determinàs que la malaltia no és infecciosa)i/o no li permeten ingerir de manera adequada.

* Conjuntivitis purulenta: pus o exsudat seropurulent als ulls, acompanyats d'ulls vermells o enrogimentde la parpella o de la pell que els envolta.

- Un infant no pot assistir a l'escoleta si pateix alguna d'aquestes afeccions:

* Malalties respiratòries:

- Bronquiolitis per VRS: fins que deixi de tenir febre i dificultat respiratòria.

- Grip: fins que deixi de tenir febre i n'hagi millorat l'estat general.

- Tos ferina: fins a 5 dies després de l'inici del tractament o 21 dies després si no s'ha tractat.

- Tuberculosi: fins que el metge o l'autoritat sanitària ho autoritzi.

* Malalties gastrointestinals:

- Gastroenteritis: fins a 24 hores després de la darrera diarrea o del darrer vòmit. En alguns casos(gastroenteritis per salmonel·la para/thyphi, E. coli del tipus hemorràgic, shigel·la...) no ha d'acudiral centre fins que el pediatre ho indiqui.

* Malalties de la pell o de les mucoses:

- Conjuntivitis purulenta: fins que no presenti secreció purulenta.

- Escarlatina: fins a 24 hores després d'haver iniciat el tractament antibiòtic.

- Impetigen: fins que es curin les lesions o 48 hores després d'haver iniciat el tractament antibiòtic.Cal tapar les lesions localitzades en zones exposades.

- Rubèola o xarampió: fins a 5 dies després de l'inici de les taques.- Galteres: fins a 5 dies després de la inflamació de les glàndules.- Sarna (escabiosi): després d'iniciar el tractament. Cal tapar les lesions que estiguin a zonesexposades.

- Varicel·la: fins a 5 dies després de l'inici de les lesions. Cal tapar totes les lesions que siguincrosteres.

* Altres malalties:

- Hepatitis A: fins a 7 dies després que se n'hagin iniciat els símptomes.

- Meningitis bacteriana: fins que no s'hagi recuperat del tot

- Meningitis vírica: fins que no s'hagi recuperat.

- COVID-19: s'atendrà als protocols establerts per la Conselleria d'Educació i FormacióProfessional i la Conselleria de Salut i Consum.

- Si un infant ha patit una malaltia contagiosa és necessari un certificat del pediatre o de la pediatra queindiqui que ja pot assistir a l'escola.

3. Per poder administrar medicació a un infant sempre cal disposar d'una fotocòpia de la recepta mèdica, obé de l'informe mèdic actualitzat i l'autorització signada de les famílies (pare, mare o tutors), en cas demalaltia crònica. En cas de dubte el centre es posarà en contacte amb la família, la qual, si escau, es posaràen contacte amb pediatria que hagi prescrit la medicació.

Article 17. Accidents escolars

En cas d'accident d'un infant el procediment d'actuació és el que es descriu a continuació.

L'atenció és immediata per part de qualsevol educador o educadora del centre. En primer lloc, s'ha de feruna valoració de la situació de l'infant. En cas de sofrir un accident lleu (cop, ferida, etc.), aquest s'intentaràcurar a la pròpia escoleta. Per això, el centre ha de disposar d'una farmaciola per realitzar aquestes cures.

El fet s'ha de posar en coneixement de la Direcció de l'escoleta.

Així mateix, s'ha d'avisar la família de l'infant per comunicar i posar en coneixement el fet. En el cas de nolocalitzar els familiars s'ha de deixar un missatge de veu amb la finalitat de deixar constància de latelefonada efectuada per part de l'escoleta.

Si la família no estigués localitzable i la situació ho requerís l'infant serà traslladat al centre de salut, motiupel qual, prèviament, cal disposar de la fotocòpia de la targeta sanitària de l'infant.

La Direcció del centre ha de tenir a mà, fàcilment localitzables, els telèfons d'ambulàncies, urgències,hospital i centre sanitari.

Article 18. Quotes

L'import de les quotes sobre les tarifes que s'han de satisfer per a la prestació dels serveis de l'EscolaInfantil Municipal serà el que resulti de l'aplicació de l'ordenança reguladora d'aquest preu públic acordadaper l'Ajuntament de Capdepera.

Per això, els rebuts seran cobrats mensualment per avançat, mitjançant domiciliació bancària, durant laprimera quinzena de cada mes.

Un retard de més de dues mensualitats en el pagament sense motiu que el justifiqui significarà la baixa del'infant al centre. Per a això, l'Ajuntament ha de comunicar la baixa per escrit amb 15 dies d'antelació.

DISPOSICIONS ADDICIONALS

Primera.- Mitjançant resolució de Batlia o, si escau, de la regidoria delegada d'Educació, es podranmodificar les disposicions d'actes singulars previstes en el present reglament que es refereixin a frangeshoràries i a distribució organitzativa d'aules.

 

​​​​​​​Segona.- En totes les qüestions d'índole organitzativa que no s'hagin previst en aquest reglament serand'aplicació, amb caràcter supletori, les ordres dictades en aquesta mateixa matèria per la Conselleriad'Educació i Formació Professional de les Illes Balears.

DISPOSICIÓ FINAL

El present Reglament entrarà en vigor una vegada aprovat definitivament pel ple de l'Ajuntament i publicatel seu text íntegre en el BOIB.

  

Capdepera, 4 d'octubre de 2021

El batle

Rafel Fernández Mallo