Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 390808
Rectificar la convocatòria i les bases del procés selectiu per a cobrir sis places de Policia Local, personal funcionari de carrera de l'Ajuntament d'Andratx, aprovades per Decret de la Regidora Delegada de l'àrea de personal núm. 1375/2021 de 19 d'abril

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Regidora Delegada de l'Àrea de personal en virtut del Decret núm. 2807/2021, ha disposat el següent:

«Atès l´informe emès per la tècnica de personal de data 23 d'agost de l´actual, que en part bastant diu:

«Atès que per Decret de la Regidora Delegada de l'àrea de personal núm. 1375/2021 de 19 d'abril es va procedir a convocar el procés selectiu per a cobrir sis places de Policia Local, funcionari de carrera de l'Ajuntament d'Andratx.

Atès que publicada la resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 62, de 13 de maig de 2021, s'han advertit errors per part de l'Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears (ISPIB) en les bases del procés selectiu a ran de la revisió realitzada a l'empar del que estableix l'article 13.1c) del Decret 3/2009, de 16 de gener pel qual es regula l'Institut.

Atès que per registre d'entrada núm. 2021-E-RE-6086 es va presentar per l'aspirant, amb DNI núm. ......062L escrit sol·licitant la revisió de les bases per adaptar el temari a l'establert a la Resolució de la Directora gerent de l'Escola Balear d'Administració Pública de 27 d'octubre de 2020 (BOIB núm. 190 de 5 de novembre de 2020).

Atès que per registre d'entrada núm. 2021-E-RC-6251 es va presentar per l'aspirant amb DNI núm. ........010N escrit amb la mateixa petició.

La que subscriu emet el següent informe-proposta de resolució, en base als següents:

PRIMER. Les Administracions Públiques podran rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instàncies dels interessats, els errors materials, de fet, o aritmètics existents en els seus actes.

Quant a la interpretació d'error material o de fet podem acudir a la jurisprudència del Tribunal Suprem que, entre unes altres, en la seva sentència de 15 de febrer de 2006 indica el següent:

«L'error material o de fet es caracteritza per ser ostensible, manifest i indiscutible, implicant, per si solament, l'evidència d'aquest, sense necessitat de majors raonaments, i exterioritzant-se "primera facie" per la seva sola contemplació (enfront del caràcter de qualificació jurídica, seguida d'una declaració basada en ella, que ostenta l'error de dret), per la qual cosa, per poder aplicar el mecanisme procedimental de rectificació d'errors materials o de fet, es requereix que concorrin, en essència, les següents circumstàncies: Que es tracti de simples equivocacions elementals de noms, dates, operacions aritmètiques, o transcripcions de documents, que l'error s'apreciï tenint en compte exclusivament les dades de l'expedient administratiu en el qual s'adverteixi, que sigui patent i clar, sense necessitat d'acudir a interpretacions de normes jurídiques aplicables, que no es procedeixi d'ofici a la revisió d'actes administratius ferms i consentits, que no es produeixi una alteració fonamental en el sentit de l'acte (doncs no existeix error material quan la seva apreciació impliqui un judici valoratiu o exigeixi una operació de qualificació jurídica), que no pateixi la subsistència de l'acte administratiu és a dir, que no generi l'anul·lació o la revocació d'aquest, quan creador de drets subjectius, produint-se un de nou sobre bases diferents i sense les degudes garanties per a l'afectat, doncs l'acte administratiu rectificador ha de mostrar idèntic contingut dispositiu, substantiu i resolutori que l'acte rectificat, sense que pugui l'Administració, sota pretext de la seva potestat rectificativa d'ofici, encobrir una autèntica revisió, i que s'apliqui amb profund criteri restrictiu».

S'ha comprovat que els errors detectats per l'Institut de Seguretat Pública es poden incloure dins la categoria expressada d'errors materials o de fet, la rectificació dels quals no produeix una alteració fonamental en el sentit de l'acte.

SEGON. La Legislació aplicable és la següent:

Els articles 109 i 118 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

L'article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.

TERCER. S'ha d'acordar l'obertura d'un tràmit d'audiència als interessats que s'iniciarà amb la publicació de l'anunci de la rectificació en el BOIB.

Conclòs el tràmit d'audiència, presentades en el seu cas al·legacions i informades aquestes, es seguirà amb la tramitació del procediment (...)»

En ús a les atribucions que em confereix la vigent legislació,

RESOLC

PRIMER.- Rectificar la convocatòria i les bases del procés selectiu per a cobrir sis places de Policia Local, personal funcionari de carrera de l'Ajuntament d'Andratx, aprovades per Decret de la Regidora Delegada de l'àrea de personal núm. 1375/2021 de 19 d'abril, en els termes que s'expressen a continuació:

1. Es modifica el dispositiu primer del Decret de la Regidora Delegada de l'àrea de personal en el següent sentit, per haver inclòs erròniament la paraula "concurs" quan les bases contemplem únicament l'oposició:

On diu:

"Aprovar les Bases específiques que regiran el procediment selectiu, per torn lliure, per a la selecció de sis places de Policia Local, funcionari de carrera, mitjançant el sistema de concurs oposició."

Ha de dir:

"Aprovar les Bases específiques que regiran el procediment selectiu, per torn lliure, per a la selecció de sis places de Policia Local, funcionari de carrera, mitjançant el sistema d'oposició."

2. Es modifica la Base setena "Presentació de sol·licituds i documentació" rectificant el moment en que s'ha d'acreditar el compliment dels requisits i eliminant la referència als mèrits, en el següent sentit:

On diu:

"7. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ

7.1. Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds per a prendre part al procés selectiu s'han de presentar al Registre General de l'Ajuntament, dins el termini de vint dies naturals comptat a partir de l'endemà que es publiqui l'anunci en extracte d'aquesta convocatòria, al Butlletí Oficial de l'Estat, després de la seva publicació íntegra al BOIB. Si el darrer dia de presentació és un dissabte, diumenge o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins al primer dia hàbil següent. També es poden presentar mitjançant les altres formes previstes per l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

TELEMÀTICAMENT: a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament d'Andratx (https://andratx.sedelectronica.es/) per instància general. Per poder dur a terme un registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic o Cl@ve pin.

PRESENCIALMENT:  Al Servei d'Atenció Ciutadana (SAC) de l'Ajuntament d'Andratx obligatòriament amb cita prèvia (08:30 a 13:30 de dilluns a divendres) o a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local.

A més, també podeu enviar la documentació per correu postal. En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.

7.2. Presentació de requisits

A més de les dades de caràcter personal i professional que han de constar en la sol·licitud, les persones interessades han de presentar la documentació que s'assenyala a continuació:

a) Fotocòpia del document nacional d'identitat en vigor o del resguard de la sol·licitud de renovació.

b) Fotocòpia compulsada de la titulació exigida.

c) Declaració responsable que compleix els requisits exigits a les Bases, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per a presentar les sol·licituds.

d) Fotocòpia compulsada del certificat del nivell de coneixements de llengua catalana expedit per l'Escola Balear d'Administració Púbica o el Govern de les Illes Balears o bé dels títols, diplomes i certificats equivalents d'acord amb la normativa vigent.

e) Resguard justificatiu d'haver ingressat íntegrament els drets d'examen. La falta de justificació del pagament íntegre d'aquests drets en el termini de presentació de sol·licituds, determinarà l'exclusió definitiva de l'aspirant.

f) La documentació que han d'aportar els/les aspirants per a acreditar el compliment dels requisits exigits a la convocatòria i la relativa als mèrits al·legats ha de ser mitjançant l'original o la fotocòpia compulsada.

g) Declaració, si s'escau, de tenir el certificat de superació de les proves d'aptitud física de l'EBAP en els termes que estableix l'art. 165.3 del Decret 40/2019, a l'efecte de restar exemptes de fer les proves físiques del procés selectiu.

7.3. El fet de constar a la llista de persones admeses no implica el reconeixement que les persones interessades compleixen els requisits per a participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu hauran de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que indica l'apartat 5 d'aquesta convocatòria abans del seu nomenament.

7.4. Amb la formalització i la presentació de la sol·licitud l'aspirant dona el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal necessàries per a prendre part a la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.

7.5. Els/les aspirants quedaran vinculats/ades a les dades que facin constar a la seva sol·licitud. El domicili i el telèfon que hi figurin es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i seran responsabilitat exclusiva seva tant els errors descriptius com no comunicar durant el procés de selecció qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud."

Ha de dir:

"7. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ

7.1. Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds per a prendre part al procés selectiu s'han de presentar al Registre General de l'Ajuntament, dins el termini de vint dies hàbils a partir de l'endemà que es publiqui l'anunci en extracte d'aquesta convocatòria, al Butlletí Oficial de l'Estat, després de la seva publicació íntegra al BOIB. Si el darrer dia de presentació és un dissabte, diumenge o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins al primer dia hàbil següent. També es poden presentar mitjançant les altres formes previstes per l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

TELEMÀTICAMENT: a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament d'Andratx (https://andratx.sedelectronica.es/) per instància general. Per poder dur a terme un registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic o Cl@ve pin.

PRESENCIALMENT:  Al Servei d'Atenció Ciutadana (SAC) de l'Ajuntament d'Andratx obligatòriament amb cita prèvia (08:30 a 13:30 de dilluns a divendres) o a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local.

A més, també podeu enviar la documentació per correu postal. En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.

7.2. Presentació de requisits

Juntament amb la sol·licitud emplenada correctament, les persones aspirants han d'adjuntar:

a) Una declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits en les bases, amb referència sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.

b) Acreditació d'haver abonat la taxa per drets d'examen. La manca de justificació del pagament de la taxa indicada determina l'exclusió de l'aspirant. Aquest pagament no substitueix, en cap cas, el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i en la forma prevista.

c) Declaració, si s'escau, de tenir el certificat de superació de les proves d'aptitud física de l'EBAP en vigor, a l'efecte de restar exemptes de fer les proves físiques del procés selectiu.

L'Administració pot requerir de la persona sol·licitant l'aportació formal de la documentació substituïda per la declaració responsable en qualsevol fase del procediment selectiu.

7.3. La documentació que han d'aportar els/les aspirants per a acreditar el compliment dels requisits exigits a la convocatòria s'ha de presentar, segons s'estableix en l'article 176.2 del Decret 40/2019, en el termini de vint dies hàbils, des de la data de publicació de la resolució d'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que han de ser nomenats funcionaris en pràctiques.

7.4. Amb la formalització i la presentació de la sol·licitud l'aspirant dona el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal necessàries per a prendre part a la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.

7.5. Els/les aspirants quedaran vinculats/ades a les dades que facin constar a la seva sol·licitud. El domicili i el telèfon que hi figurin es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i seran responsabilitat exclusiva seva tant els errors descriptius com no comunicar durant el procés de selecció qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud."

3. Es modifica la Base octava "Admissió dels aspirants" per incloure el portal de transparència en consonància a la Base sexta, en el següent sentit:

"8. ADMISSIÓ DELS/DE LES ASPIRANTS.

En el termini màxim de deu dies comptats des que acabi el termini de presentació de sol·licituds, l'autoritat convocant o la que en tingui la delegació haurà de dictar una resolució per la qual s'aprovi la llista provisional de persones admeses i excloses al procés selectiu. Aquesta relació es publicarà al portal de transparència de la seu electrònica de l'Ajuntament, amb expressió del nom dels/de les aspirants admesos/ses i exclosos/es i, si escau, de la causa de la no admissió. La corresponent resolució haurà d'indicar el lloc, la data i l'hora d'inici del procés selectiu.

Als efectes d'aquesta convocatòria s'entenen com a causes d'exclusió no esmenables imputables a l'aspirant:

- Pagar la taxa fora del termini de presentació de sol·licituds.

- Presentar la sol·licitud fora de termini.

- No complir qualsevol requisit de participació el darrer dia del termini de presentació de sol·licitud.

- Qualsevol altra que resulti de la normativa aplicable o del que preveuen aquestes Bases.

En tot cas, amb la finalitat d'evitar errades i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini i en la forma escaient, les persones interessades hauran de comprovar no només que no figuren a la relació de persones excloses sinó que, a més, consten a la de persones admeses.

Per a esmenar els possibles defectes, adjuntar els documents que siguin preceptius o presentar reclamacions, es disposarà d'un termini de 10 dies hàbils, comptats des de l'endemà que es publiqui la resolució indicada al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament. Les sol·licitants que dins el termini assenyalat no esmenin els defectes justificant el seu dret a ser admeses seran definitivament excloses del procés selectiu.

Si no es presenten esmenes, es considerarà elevada a definitiva la llista provisional de persones admeses i excloses, i no caldrà tornar-la a publicar.

Si es presenten reclamacions seran acceptades o rebutjades mitjançant la resolució que aprovi la llista definitiva dins el termini màxim de 10 dies hàbils, que es publicarà, així mateix, als lloc indicat per a la llista provisional. Aquesta darrera publicació servirà de notificació a l'efecte d'impugnacions i recursos. Les errades de fet es podran esmenar en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada."

Ha de dir:

"8. ADMISSIÓ DELS/DE LES ASPIRANTS.

En el termini màxim de deu dies comptats des que acabi el termini de presentació de sol·licituds, l'autoritat convocant o la que en tingui la delegació haurà de dictar una resolució per la qual s'aprovi la llista provisional de persones admeses i excloses al procés selectiu. Aquesta relació es publicarà al portal de transparència de la seu electrònica de l'Ajuntament, amb expressió del nom dels/de les aspirants admesos/ses i exclosos/es i, si escau, de la causa de la no admissió. La corresponent resolució haurà d'indicar el lloc, la data i l'hora d'inici del procés selectiu.

Als efectes d'aquesta convocatòria s'entenen com a causes d'exclusió no esmenables imputables a l'aspirant:

- Pagar la taxa fora del termini de presentació de sol·licituds.

- Presentar la sol·licitud fora de termini.

- No complir qualsevol requisit de participació el darrer dia del termini de presentació de sol·licitud.

- Qualsevol altra que resulti de la normativa aplicable o del que preveuen aquestes Bases.

En tot cas, amb la finalitat d'evitar errades i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini i en la forma escaient, les persones interessades hauran de comprovar no només que no figuren a la relació de persones excloses sinó que, a més, consten a la de persones admeses.

Per a esmenar els possibles defectes, adjuntar els documents que siguin preceptius o presentar reclamacions, es disposarà d'un termini de 10 dies hàbils, comptats des de l'endemà que es publiqui la resolució indicada al portal de transparència de l'Ajuntament. Les sol·licitants que dins el termini assenyalat no esmenin els defectes justificant el seu dret a ser admeses seran definitivament excloses del procés selectiu.

Si no es presenten esmenes, es considerarà elevada a definitiva la llista provisional de persones admeses i excloses, i no caldrà tornar-la a publicar.

Si es presenten reclamacions seran acceptades o rebutjades mitjançant la resolució que aprovi la llista definitiva dins el termini màxim de 10 dies hàbils, que es publicarà, així mateix, als lloc indicat per a la llista provisional. Aquesta darrera publicació servirà de notificació a l'efecte d'impugnacions i recursos. Les errades de fet es podran esmenar en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada."

4. Es modifica la Base novena "Procés selectiu" per especificar drets de les dones embarassades, en el següent sentit:

On diu:

"9. PROCÉS SELECTIU.

Aquest procés selectiu consta de dues parts:

1) Fase de l'oposició: el procés de selecció és pel sistema d'oposició. L'oposició consisteix a superar totes les proves selectives previstes en aquesta convocatòria per a determinar la capacitat i l'aptitud dels/de les aspirants, que tenen caràcter eliminatori.

2) Fase de pràctiques: la fase d'oposició es completa amb la superació d'un període de pràctiques, que està integrat tant per la del curs de capacitació que realitzarà l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) com per una fase de pràctiques de sis mesos al municipi, relacionades amb les funcions pròpies de la categoria de policia."

Ha de dir:

"9. PROCÉS SELECTIU.

Aquest procés selectiu consta de dues parts:

1) Fase de l'oposició: el procés de selecció és pel sistema d'oposició. L'oposició consisteix a superar totes les proves selectives previstes en aquesta convocatòria per a determinar la capacitat i l'aptitud dels/de les aspirants, que tenen caràcter eliminatori.

Les dones embarassades amb previsió de part, o en període de postpart, coincident amb les dates de realització de qualsevol dels exàmens o proves previstes en el procés selectiu, podran posar en coneixement del Tribunal aquesta situació, adjuntant el corresponent informe mèdic oficial pel qual es certifica aquesta circumstància. La comunicació ha de realitzar-se amb el temps suficient i el Tribunal ha de determinar sobre la base de la informació si és procedent o no atendre la sol·licitud, ajornar la prova o proves o realitzar-la en un lloc alternatiu.

En cap cas les proves de reconeixement mèdic han d'estimar com a circumstància negativa, als efectes del procés selectiu, qualsevol derivada de la situació d'embaràs o lactància

2) Fase de pràctiques: la fase d'oposició es completa amb la superació d'un període de pràctiques, que està integrat tant per la del curs de capacitació que realitzarà l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) com per una fase de pràctiques de sis mesos al municipi, relacionades amb les funcions pròpies de la categoria de policia."

5. Es modifica la Base onzena "Qualificacions dels exercicis i llista provisional de persones aprovades" per especificar drets de les dones tal i com s'estableix a la Base primera en el següent sentit:

On diu:

"11. QUALIFICACIONS DELS EXERCICIS I LLISTA PROVISIONAL DE PERSONES APROVADES.

La qualificació final de l'oposició ha de ser la mitjana aritmètica de les puntuacions atorgades a les proves avaluables mitjançant puntuació.

Si dos/dues o més aspirants obtenen la mateixa qualificació total es desfarà l'empat seguint, successivament, els criteris següents:

1. La puntuació total de la segona prova (prova de coneixements tipus test).

2. La puntuació total de la tercera prova (prova de desenvolupament)

3. Si persisteix l'empat, es tindran en compte successivament les puntuacions parcials del primer test i el segon test de la segona prova.

Les vacants convocades s'adjudicaran seguint una única llista final del/de les aspirants atenent l'ordre de puntuació obtinguda i els criteris de desempat anteriorment esmentats.

Una vegada conclosa la valoració de la fase d'oposició del procés selectiu, el Tribunal publicarà al portal de transparència de l'Ajuntament d'Andratx una llista provisional de les puntuacions obtingudes pels/per les aspirants per l'ordre de puntuació assolida, amb indicació de les qualificacions obtingudes a cada apartat, així com del número del document nacional d'identitat.

Els/les aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils comptat des de la publicació per a fer les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació provisional davant el tribunal. A aquesta revisió hi podran assistir acompanyats/ades per un assessor. El Tribunal tindrà un termini de set dies per a resoldre les reclamacions i, tot seguit, farà pública al tauler d'anuncis i portal de transparència de la Seu Electrònica, la llista definitiva d'aprovats, per ordre de puntuació"

Ha de dir:

"11. QUALIFICACIONS DELS EXERCICIS I LLISTA PROVISIONAL DE PERSONES APROVADES.

La qualificació final de l'oposició ha de ser la mitjana aritmètica de les puntuacions atorgades a les proves avaluables mitjançant puntuació.

Si dos/dues o més aspirants obtenen la mateixa qualificació total es desfarà l'empat seguint, successivament, els criteris següents:

1. La puntuació total de la segona prova (prova de coneixements tipus test).

2. La puntuació total de la tercera prova (prova de desenvolupament)

3. Si persisteix l'empat, es tindran en compte successivament les puntuacions parcials del primer test i el segon test de la segona prova.

Les vacants convocades s'adjudicaran seguint una única llista final d'aspirants atenent l'ordre de puntuació obtinguda i els criteris de desempat anteriorment esmentats. Quan l'objectiu establert a la disposició addicional 3ª de la Llei 4/2013, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, en relació al nombre de places que haurien de ser cobertes per candidates dones, regulat a la clàusula primera d'aquestes Bases, no s'aconsegueixi es donarà preferència a les candidates dones sobre els candidats homes, fins a complir l'objectiu perseguit, sempre que:

a) Hi hagi una equivalència de capacitació determinada, per superar les proves i exercicis de la fase d'oposició del sistema selectiu.

b) Cap de les candidates dones seleccionades, aplicant aquesta preferència tingui un diferencial de puntuació en la fase d'oposició superior al 15% enfront dels candidats homes preterits.

c) No concorrin en l'altre candidat motius legalment previstos que, no sent discrimitaroris per raó de sexe, justifiquin la no aplicació de la mesura, com la pertinença a altres col.lectius amb especials dificultats per accedir a l'ocupació.

Les places no cobertes per dones en el percentatge establert, aplicant aquests criteris, serán cobertes per la resta d'aspirants que hagin superat les proves.

Una vegada conclosa la valoració de la fase d'oposició del procés selectiu, el Tribunal publicarà al portal de transparència de l'Ajuntament d'Andratx una llista provisional de les puntuacions obtingudes pels/per les aspirants per l'ordre de puntuació assolida, amb indicació de les qualificacions obtingudes a cada apartat, així com del número del document nacional d'identitat.

Els/les aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils comptat des de la publicació per a fer les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació provisional davant el tribunal. A aquesta revisió hi podran assistir acompanyats/ades per un assessor. El Tribunal tindrà un termini de set dies per a resoldre les reclamacions i, tot seguit, farà pública al tauler d'anuncis de la Seu Electrònica i al web municipal la llista definitiva d'aprovats, per ordre de puntuació."

6. Es modifica la Base tretzena "Qualificacions dels exercicis i llista provisional de persones aprovades" per incloure una referència normativa a la Resolució de la Consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 23 d'octubre de 2020 en el següent sentit:

On diu:

"13. PERÍODE DE PRÀCTIQUES.

El procés selectiu es completa amb la superació d'un període de pràctiques. Aquest període està integrat per la superació tant del curs de capacitació com de la fase de pràctiques al municipi.

Els/les aspirants que no superin el període de pràctiques d'acord amb el procediment de qualificació previst perdran el dret al seu nomenament com a personal funcionari de carrera, mitjançant una resolució motivada del batle a proposta de l'òrgan responsable de l'avaluació del període de pràctiques.

Si algun/una aspirant és qualificat/ada com a no apte a la fase de pràctiques, abandona les pràctiques abans de la seva qualificació o és expulsat/ada, a la mateixa resolució es pot requerir els/les aspirants que hagin aprovat totes les proves, per ordre de puntuació obtinguda a les proves de l'oposició, per a ser nomenats/ades personal funcionari en pràctiques. En cap cas aquests/tes aspirants es podran incorporar en un curs ja iniciat i s'haurà d'ajornar la incorporació al començament del curs de capacitació immediatament posterior.

Contra la resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Durant el període de pràctiques es percebran les retribucions segons el que estableix l'art. 34.bis de la Llei 4/2013.

13.1. Curs de capacitació

Els/les aspirants nomenats/ades funcionaris/nàries en pràctiques hauran de realitzar i superar el curs de capacitació, impartit o homologat per l'Escola Balear d'Administració Pública, a què fa referència l'art, 34 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, excepte en els supòsits en què la normativa d'aplicació eximeixi de la realització d'aquest curs.

Les persones que acreditin haver superat el curs de capacitació de la categoria de policia o superior abans de l'entrada en vigor de la Llei 11/2017 i el tinguin degudament actualitzat queden exemptes de realitzar aquesta fase de les pràctiques.

Incomplir les normes de règim intern establertes a la resolució corresponent de la persona titular de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques a la qual fa referència l'art. 178.2 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació dels policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del fons de seguretat pública de les Illes Balears, pot donar lloc a la no-superació del curs de capacitació en les condicions establertes.

Les faltes d'assistència no justificades durant la realització del curs de capacitació implicarà la disminució proporcional dels drets econòmics, sense perjudici de la incidència sobre l'avaluació d'aquest.

Els/les aspirants que no superin el curs de capacitació no podran realitzar el període de pràctiques al municipi i perdran tots els drets al seu nomenament com a funcionaris/nàries de carrera, la qual cosa es declararà mitjançant resolució motivada de l'òrgan municipal corresponent.

13.2. Fase de pràctiques al municipi

La fase de practiques al municipi tindrà una durada de sis mesos. Aquest període de pràctiques es realitzarà una vegada superat el curs de capacitació, llevat que la incompatibilitat de dates aconselli repartir-lo en dues etapes.

En tot cas, serà necessari haver completat almenys una cinquena part del curs de capacitació per a poder executar la primera etapa de pràctiques.

Les persones exemptes de la realització del curs de capacitació començaran directament la fase de pràctiques al municipi.

El procés selectiu finalitzarà amb la superació de la fase de pràctiques al municipi. La valoració de les pràctiques al municipi haurà de seguir el procediment que estableixen els art. 180 a 182 del Decret 40/2019.

Al final del període de pràctiques la persona responsable de la seva supervisió, amb el vistiplau de la prefectura de policia, farà un informe individual per a cada aspirant, que reflectirà si s'ha superat o no aquest període.

L'informe de valoració final s'enviarà al president o presidenta del tribunal qualificador del procés selectiu, juntament amb el certificat del curs de capacitació."

Ha de dir:

"13. PERÍODE DE PRÀCTIQUES.

El procés selectiu es completa amb la superació d'un període de pràctiques. Aquest període està integrat per la superació tant del curs de capacitació com de la fase de pràctiques al municipi.

La metodologia d'execució i la supervisió s'ajustarà al que s'estableix en la Resolució de la Consellera d'Administracions Públiques i Modernització, de 23 de octubre de 2020, per la qual es determina la metodologia d'execució, supervisió i avaluació de les pràctiques en el municipi per a les distintes categories de policia local (BOIB n.º 188, de 31 d'octubre de 2020).

Els/les aspirants que no superin el període de pràctiques d'acord amb el procediment de qualificació previst perdran el dret al seu nomenament com a personal funcionari de carrera, mitjançant una resolució motivada del batle a proposta de l'òrgan responsable de l'avaluació del període de pràctiques.

Si algun/una aspirant és qualificat/ada com no apte a la fase de pràctiques, abandona les pràctiques abans de la seva qualificació o és expulsat/ada, a la mateixa resolució es pot requerir els/les aspirants que hagin aprovat totes les proves, per ordre de puntuació obtinguda a les proves de l'oposició, per a ser nomenats/ades personal funcionari en pràctiques. En cap cas aquests/tes aspirants es podran incorporar en un curs ja iniciat i s'haurà d'ajornar la incorporació al començament del curs de capacitació immediatament posterior.

Contra la resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Durant el període de pràctiques es percebran les retribucions segons el que estableix l'art. 34.bis de la Llei 4/2013.

13.1. Curs de capacitació

Els/les aspirants nomenats/ades funcionaris/nàries en pràctiques hauran de realitzar i superar el curs de capacitació, impartit o homologat per l'Escola Balear d'Administració Pública, a què fa referència l'art, 34 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, excepte en els supòsits en què la normativa d'aplicació eximeixi de la realització d'aquest curs.

Les persones que acreditin haver superat el curs de capacitació de la categoria de policia o superior abans de l'entrada en vigor de la Llei 11/2017 i el tinguin degudament actualitzat queden exemptes de realitzar aquesta fase de les pràctiques.

Incomplir les normes de règim intern establertes a la resolució corresponent de la persona titular de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques a la qual fa referència l'art. 178.2 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació dels policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del fons de seguretat pública de les Illes Balears, pot donar lloc a la no-superació del curs de capacitació en les condicions establertes.

Les faltes d'assistència no justificades durant la realització del curs de capacitació implicarà la disminució proporcional dels drets econòmics, sense perjudici de la incidència sobre l'avaluació d'aquest.

Els/les aspirants que no superin el curs de capacitació no podran realitzar el període de pràctiques al municipi i perdran tots els drets al seu nomenament com a funcionaris/nàries de carrera, la qual cosa es declararà mitjançant resolució motivada de l'òrgan municipal corresponent.

13.2. Fase de pràctiques al municipi

La fase de pràctiques tindrà una durada de sis mesos Aquest període de pràctiques es realitzarà al final del curs de capacitació, llevat que la incompatibilitat de dates aconselli repartir-lo en dues etapes.

En tot cas, serà necessari haver completat almenys una cinquena part del curs de capacitació per a poder executar la primera etapa de pràctiques.

Les persones exemptes de la realització del curs de capacitació començaran directament la fase de pràctiques al municipi.

El procés selectiu finalitza amb la superació de la fase de pràctiques. L'avaluació de les pràctiques es durà a terme segons el que estableixen els articles 180 al 182 del Decret 40/2019 i la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 23 d'octubre de 2020.

Al final del període de pràctiques la persona responsable de la seva supervisió, amb el vistiplau de la prefectura de policia, farà un informe individual per a cada aspirant, que reflectirà si s'ha superat o no aquest període.

L'informe de valoració final s'enviarà al president o presidenta del tribunal qualificador del procés selectiu, juntament amb el certificat del curs de capacitació."

7. Queda anul·lada la Base quinzena "Constitució de Borsa" pel fet que clarament s'ha transcrit per error ja que d'acord a l'article 41 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol de coordinació de les policies locals de les Illes Balears només es possible constituir borses de treball mitjançant una convocatòria pública amb les persones aspirants ordenades d'acord amb la nota final obtinguda en el curs bàsic de policies locals i a la resolució de la regidora delegada de l'àrea de personal no es contempla en cap cas la creació d'una Borsa d'interins sinó únicament la cobertura de sis places de funcionaris de carrera.

8. Es concreta el Temari de l'Annex I d'acord amb la Resolució de la Directora gerent de l'Escola Balear d'Administració Pública de 27 d'octubre de 2020 (BOIB núm. 190 de 5 de novembre de 2020).

"ANNEX I Temari de la fase d'oposició

1.Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics.

2.Constitució espanyola de 1978. Drets i deures fonamentals.

3.Constitució espanyola de 1978. La Corona. Les Corts Generals. El Govern i l'Administració. Les relacions entre les Corts Generals i el Govern. El poder judicial. El Tribunal Constitucional.

4.Constitució espanyola de 1978. L'organització territorial de l'Estat.

5.Estatut d'autonomia de les Illes Balears. Disposicions generals. Les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Institucions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: del Parlament, del president, del Govern de les Illes Balears, dels consells insulars, dels municipis i d'altres entitats locals. El poder judicial a les Illes Balears: el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, competències, el president o la presidenta del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears. Finançament i hisenda: principis generals: principis.

6.Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears. Els municipis: els elements del municipi. Identificació, la població municipal, l'organització municipal, competències. Disposicions comunes a les entitats locals: reglaments, ordenances i bans.

7.Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Disposicions generals. Exercici i coordinació de les competències sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària: competències dels municipis. Annex I: conceptes bàsics.

8.Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació: normes generals, normes generals dels conductors, normes sobre begudes alcohòliques, normes sobre estupefaents, psicotròpics, estimulants o altres substancies anàlogues.

9.Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.

10.Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització: normes generals, prioritat entre senyals. Els senyals i ordres dels agents de circulació.

11.Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir: el permís i la llicència de conducció.

12.Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.

13.Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Ciclomotors, cicles, vehicles de tracció animal i tramvies.

14.Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles: matriculació i matriculació ordinària.

15.Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.

16.Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex XVIII: plaques de matrícula, colors i inscripcions, contrasenyes de les plaques.

17.L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.

18.Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament.

19.Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Règim disciplinari: principis generals, infraccions, sancions i potestat sancionadora, extinció i prescripció.

20.Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció: disposicions generals, normes generals sobre tinença d'armes, utilització d'armes de foc, utilització de la defensa i del bastó extensible, utilització de l'aerosol de defensa. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.

21.Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d'actuació. Disposicions estatutàries comunes. De les policies locals.

22.La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. Llei orgànica 6/1984, de 24 de maig, reguladora del procediment d'habeas corpus.

23.Reial decret de 14 de setembre de 1882 pel qual s'aprova la Llei d'enjudiciament criminal. La denúncia.

24.Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. De la infracció penal. De les persones criminalment responsables dels delictes.

25.Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic: dels furts, dels robatoris, del robatori i furt d'ús de vehicles, de la usurpació, de les defraudacions, dels danys.

26.Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.

27.Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes comesos amb motiu de l'exercici dels drets fonamentals i de les llibertats públiques garantides per la constitució.

28.Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Disposicions generals. Principis de protecció de dades. Drets de les persones.

29.Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes. Disposicions generals. Competències, funcions, organització institucional i finançament. Violència masclista.

30.Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI fòbia. Disposicions generals. Polítiques públiques per promoure la igualtat efectiva de les persones LGTBI: professionals que actuen en àmbits sensibles. Mecanismes per garantir el dret a la igualtat: disposicions generals."

SEGON.- Declarar que es manté inalterable la resta de les Bases del procés selectiu, publicades al BOIB núm. 62, de 13 de maig de 2021, en tots els seus termes. Les correccions no es consideren de caràcter substancial, de manera que no s'amplia el termini de presentació de sol·licituds.

TERCER. Publicar la rectificació en el BOIB, en el Tauler digital d'anuncis municipal i en el portal de transparència de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Andratx.

QUART.- Donar tràmit d'audiència per termini de 10 dies a contar desde la publicació al BOIB als interessats per què puguin presentar al·legacions contra les correccions acordades. En cas de que no es presentin al·legacions es continuarà amb el procediment.

CINQUÈ.- Notificar als interessats que han presentat les sol·licituds per Registre núm. 2021-E-RE-6086 i 2021-E-RC-6251 la present resolució.»

Es que es fa públic als efectes oportuns.

 

Andratx, document signat electrònicament (27 d'agost de 2021)

La regidora Personal SAC, Educació Margarita Esteva Jofre