Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MENORCA

INSTITUT DE LA JOVENTUT DE MENORCA

Núm. 377186
Injove. Convocatria i bases per a la constitució d'una borsa per a la cobertura temporal de vacants o substitucions de la gerència d'instal·lacions de l'Institut de la Joventut de Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que l'Institut de la Joventut de Menorca, en sessió ordinària del Consell de Direcció de data 9 de juliol de 2021, aprovà la convocatòria i les bases per a la constitució d'una borsa per a la cobertura temporal de vacants o substitucions de la gerència d'instal·lacions de l'Institut de la Joventut de Menorca, transcrites a continuació:

PRIMERA. Objecte

L'objecte d'aquestes bases és regular el procés selectiu per a la constitució d'una borsa per a la cobertura temporal de vacants o substitucions de la gerència d'instal·lacions de l'Institut de la Joventut de Menorca, plaça equiparada al subgrup de classificació professional A2 de l'article 76 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (TREBEP) i amb les funcions següents:

Objectius fonamentals del lloc o missió:

  • Responsabilitzar-se del funcionament del Departament d'instal·lacions juvenils.
  • Gestionar l'explotació de les instal·lacions juvenils del Consell Insular.

Funcions bàsiques

  1. Vetllar pel bon manteniment i conservació ordinària de les instal·lacions juvenils
  2. Vetllar pel bon funcionament del servei proporcionat als usuaris a les instal·lacions.
  3. Arribar als objectius marcats per la vicepresidencia
  4. Dur el control de l'inventari i economat de les instal·lacions.
  5. Dur el control econòmic i promocional de les instal·lacions.
  6. Desenvolupar activitats de gestió de reserves, compres, etc.
  7. Dirigir i gestionar els recursos humans.
  8. Vetllar per eradicar i prevenir els riscos laborals del personal contractat al seu departament.
  9. I, en general, altres de caràcter similar que li siguin atribuïdes.

La selecció de personal que es preveu en aquestes bases seguirà el procediment de concurs oposició i s'ajustarà als principis de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat. Així mateix, el procediment selectiu haurà de garantir el compliment dels principis rectors que preveu l'article 55 del TREBEP per a l'accés a l'ocupació pública.

SEGONA. Requisits i condicions específiques

Per prendre part en els processos selectius és necessari que les persones candidates compleixin en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i mantenguin durant el procés selectiu i al llarg del període en el qual romanguin en borsa els requisits i les condicions següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o trobar-se en alguns dels supòsits previstos en l'article 57 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (TREBEP).

b) Tenir la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques.

c) Tenir complerts 16 anys i no excedir, si s'escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa.

d) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per llocs o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat, en els mateixos termes l'accés a la funció pública.

e) Estar en possessió de la titulació mínima requerida pel catàleg de llocs de treball i dels altres requisits que s'estableixin en el catàleg de llocs de treball: els aspirants han d'estar en possessió d'una titulació de graduat/graduada o titulació equivalent de la branca de ciències socials i dret, o serveis (denominació de les branques d'acord amb la nomenclatura del QEDU del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats).

Les persones aspirants d'altres estats que es trobin en els supòsits de l'article 57 del TREBEP hauran d'estar en possessió d'alguns dels títols reconeguts a Espanya, d'acord amb el que estableix la normativa vigent en la matèria. Així mateix, hauran de demostrar coneixements suficients de castellà i de català, per a la qual cosa se'ls podrà exigir la superació de proves de coneixement d'aquestes llengües.

f) No patir cap malaltia o discapacitat física o psíquica que impedeixi el desenvolupament normal de les funcions corresponents al lloc de la borsa de la qual volen formar part, sens perjudici de l'examen posterior específic per al lloc a cobrir que acrediti que està capacitat per al desenvolupament normal de les funcions pròpies d'aquest.

g) No trobar-se inclòs en cap de les causes d'incompatibilitat previstes en la legislació per al desenvolupament del càrrec.

h) Acreditar el requisit de coneixements de llengua catalana indicat per al lloc de la borsa de la qual volen formar part: els aspirants han d'estar en possessió del certificat oficial de nivell B2 de coneixements de català.

Els estudis de llengua catalana de l'ESO i del batxillerat es poden homologar amb els certificats oficials de coneixements de llengua catalana A2, B1, B2 i C1 de la Direcció General de Política Lingüística.

S'acceptarà l'homologació del certificat de català sempre que la sol·licitud d'aquesta s'hagi realitzat abans de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds.

Els certificats obtinguts a Catalunya i a la Comunitat Valenciana i els estudis d'ESO o batxillerat realitzats en aquestes comunitats no són directament vàlids per a aquestes convocatòries si no és mitjançant l'homologació per part de la Direcció General de Política Lingüística.

Podeu trobar tota la informació a http://www.caib.es/govern/sac/fitxa.do?%20lang=can&cC3%B3digo=2064704&coduo=2390443

i) Estar en possessió del Carnet de conduir B1.

TERCERA. Presentació de sol·licituds i documentació

Totes les sol·licituds s'han de presentar en document oficial que l'Institut de la Joventut de Menorca posa a l'abast dels candidats.

D'acord amb el que estableixen els article 14.2 i 39.1 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, en cas que les administracions públiques hagin determinat els formats i estàndards als quals s'han d'ajustar els documents presentats per l'interessat, si aquest incompleix el requisit esmentat se l'ha de requerir perquè, en el termini de deu dies, esmeni el defecte advertit en els termes que estableixen els articles 68.1, quan es tracti d'una sol·licitud d'iniciació, i 73.2, quan es tracti d'un altre acte, tots dos de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, amb la indicació que si no ho fa, i prèvia resolució que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la Llei esmentada, es considera que desisteix de la seva sol·licitud o se'l pot declarar decaigut en el seu dret al tràmit corresponent, respectivament.

Terminis

El termini per fer la sol·licitud és de vint dies naturals comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria al BOIB. Si el darrer dia de presentació de sol·licitud cau en dissabte o festiu, es prorroga fins el dia hàbil següent. A efectes informatius també es publicarà al tauler d'anuncis i al lloc web de l'Institut de la Joventut de Menorca (www.injovemenorca.com).

Admissió dels/de les aspirants

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el president de l'Institut de la Joventut de Menorca ha de dictar resolució, en el termini màxim d'un mes, en la qual declara aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses.

Aquesta resolució ha d'assenyalar el dia, l'hora i el lloc de començament de les proves i la composició nominal dels òrgans de selecció.

Aquesta resolució s'ha de publicar al tauler d'anuncis i al lloc web de l'Institut de la Joventut de Menorca (www.injovemenorca.com)

S'ha de concedir un període de 10 dies hàbils per a esmenes i possibles reclamacions. Les al·legacions presentades s'han de resoldre en el termini màxim dels 30 dies següents a l'acabament del termini de presentació. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució, les al·legacions s'entenen com a desestimades.

Si no s'hi presenten esmenes, cal considerar elevada a definitiva la llista d'aspirants admesos/es i exclosos/es i no caldrà tornar-la a publicar.

Si s'accepta alguna reclamació, s'ha de notificar al/a la recurrent en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot seguit, cal esmenar la llista de persones admeses i excloses i exposar l'esmena al tauler d'anuncis, així com publicar-la al lloc web de l'Institut de la Joventut de Menorca.

Tribunal qualificador

La composició del tribunal i el desenvolupament de les sessions de qualificació es regiran per allò que estableixi l'article la Llei de funció pública de l'Estat, la Llei de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Llei de règim local de les Illes Balears i la resta de normativa de desenvolupament.

  • El tribunal qualificador ha d'estar format per un president i quatre vocals, amb els seus respectius suplents, nomenats lliurement pel President del l'Institut de la Joventut de Menorca que te atribuïdes les competències en matèria de personal.
  • El personal d'elecció o de designació política, els/les funcionaris/àries interins i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc poden formar part els representants de les empleades i dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància i control del correcte desenvolupament del procés selectiu.
  • El Tribunal ha de nomenar d'entre els seus membres la persona que ha de fer les funcions de secretari/ària.
  • En la composició del Tribunal cal vetllar perquè es compleixi el principi de especialitat, de manera que la meitat més un dels membres tinguin una titulació adequada als diversos coneixements que s'exigeixen en les proves i perquè tots aquests membres tinguin un nivell acadèmic igual o superior a què s'exigeix a la convocatòria. També cal vetllar pel compliment dels principis de imparcialitat i professionalitat, i tendir a la paritat entre dona i home.
  • La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual; no es pot exercir en representació o per compte de ningú.
  • El tribunal pot disposar la incorporació d'altres professionals com assessors/ores especialistes per a totes o algunes de les proves, amb veu però sense vot.
  • L'abstenció i recusació dels membres de tribunal s'ha d'ajustar al que que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic de el sector públic.
  • Els òrgans de selecció actuen amb autonomia funcional i els acords que adoptin vinculen l'òrgan de el qual depenen, sens perjudici de les facultats de revisió que s'estableixen legalment.
  • El tribunal qualificador està facultat per resoldre tots els dubtes o les discrepàncies que es produeixin durant el desenvolupament del procés de selecció.

Dades consignades a la sol·licitud

Per poder ser admesos a les proves selectives, les persones aspirants han de manifestar a la sol·licitud que són certes les dades que hi indiquen i que compleixen totes les condicions establertes en les bases, sota la seva responsabilitat i amb independència de la posterior acreditació en finalitzar el procés selectiu. La manca de l'esmentada manifestació és causa d'exclusió de la persona aspirant.

Als efectes d'admissió de les persones aspirants, es tenen únicament en compte les dades que aquestes facin constar a la sol·licitud.

Les dades corresponents al domicili, el telèfon i l'adreça electrònica que figurin en la sol·licitud es consideren com les úniques vàlides a l'efecte de notificacions i és responsabilitat de les persones aspirants comunicar la modificació puntual d'aquestes dades a l'Institut de la Joventut de Menorca.

Les sol·licituds es poden presentar a través dels mitjans següents:

  • Telemàticament a través de la carpeta ciutadana: carpetaciutadana.org/cime.
  • Presencial o manual:

Es pot fer la sol·licitud de forma presencial amb el model de sol·licitud que es pot obtenir al lloc web de l'Institut de la Joventut de Menorca (www.injovemenorca.es). Les sol·licituds s'han d'emplenar i després registrar a l'Institut de la Joventut de Menorca, Avinguda Menorca 2 PB de Maó, o al SAC del Consell Insular de Menorca de Ciutadella o Maó, (oficines d'atenció al ciutadà, situades a la plaça de la Biosfera, 5, de Maó, i a la plaça de la Catedral, núm. 5, de Ciutadella), o mitjançant qualsevol de les altres formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Si la instància es presenta per correu cal que sigui certificat, per la qual cosa s'ha de presentar a l'oficina de correus en sobre obert. Tant si es presenta a les oficines de correus com a qualsevol altre registre de l'Administració, cal enviar per correu electrònic a l'adreça info@injovemenorca.com la sol·licitud amb el segell de correus o el registre d'entrada d'una altra administració, per tal de poder-ne tenir constància dins del termini de presentació d'instàncies.

Documentació que cal adjuntar amb la sol·licitud (al sistema telemàtic i manual)

  1. Còpia del document que acrediti que està en possessió del nivell exigit de coneixements de català.
  2. Còpia dels documents justificatius dels mèrits. L'experiència laboral s'ha d'acreditar amb l'aportació de la vida laboral acompanyada dels contractes laborals, o bé dels certificats oficials d'empresa o de serveis prestats a l'Administració.
  3. Còpia dels documents que acreditin els coneixements informàtics, d'atenció al públic, de gestió, administració i màrqueting, d'administració i gestió de persones i de nocions de comandament i direcció d'equips.
  4. Còpia dels documents que acreditin els coneixements d'idiomes estrangers.
  5. Acreditació de la nacionalitat: fotocòpia del document nacional d'identitat de la persona sol·licitant o, si no té la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la personalitat i que autoritzi a treballar.
  6. Còpia del títol exigit per prendre part en la convocatòria o resguard d'haver abonat els drets per a la seva expedició. Si la titulació figura en una llengua diferent a la catalana o a la castellana (llengües oficials de les Illes Balears), s'ha d'aportar el títol traduït per un intèrpret jurat en alguna d'aquestes dues llengües.  En la valoració de l'experiència es tindrà en compte en primer lloc el contracte o nomenament. La vida laboral ha de marcar les dates d'inici i final dels contractes o nomenaments. Excepcionalment i sota justificació de la impossibilitat d'obtenir el contracte, es podran presentar nòmines o altres documents que acreditin la relació laboral, que tindran els mateixos efectes del contracte sempre que, a criteri del tribunal, quedi suficientment acreditat.
  7. Acreditació d'estar en possessió del carnet de conduir B1 o superior.
  8. Curriculum vitae, amb el contingut mínim següent: dades personals, titulació exigida a la convocatòria i mèrits que s'al·leguen. En l'apartat d'experiència professional cal especificar el nom dels centres de treball, les especialitats i nivell professional exercides i el temps de prestació de serveis. En l'apartat de formació cal especificar el nom del centre formatiu i la durada o els crèdits de cada acció formativa.  El currículum té com a única finalitat l'ordenament dels mèrits proposats, per a facilitar la valoració del tribunal, sense que tengui cap validesa per si mateix.
  9.  Document d'autobarem de mèrits (annex 2).

QUARTA. Procés selectiu

El procés selectiu consistirà en la superació d'una prova teòrica (fase d'oposició) i en la valoració de mèrits (fase de concurs).

Prova: La prova consistirà en la comprovació dels coneixements i la capacitat analítica dels aspirants, amb la realització d'exercicis que demostrin la possessió d'habilitats i destreses relacionades amb el temari que consta en l'annex I d'aquestes bases i en el temps que determini el tribunal. La prova seran de caràcter teòric.

En aquesta fase, que consta d'una prova, cal obtenir una puntuació mínima de 5 punts per superar la fase d'oposició.

  1. Prova teòrica. Consistirà en una prova tipus test sobre els continguts del temari especificat en aquestes bases. Aquest exercici es valorarà de 0 a 10 punts.

Valoració de mèrits: Es valoraran els mèrits dels aspirants que hagin superat la prova teòrica, d'acord amb els mèrits que hagin aportat i segons el barem següent:

BAREM DE MÈRITS

1. EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL (màxim 12 punts)

1.1 Experiència professional en l'exercici de funcions, coincidents o anàlogues en contingut professional i nivell tècnic, amb la plaça a la qual s'opta.

  • A l'administració pública..... 0,065 punts / mes
  • A la resta de sector públic ....0,03 punts / mes
  • En empreses privades ...........0,02 punts / mes

L'experiència professional dels autònoms es pot valorar, si escau, d'acord amb el que estableix a la base cinquena.

2. FORMACIÓ (màxim 7 punts)

2.1. Grup A2

2.1.1. Titulacions acadèmiques (llicenciatura, diplomatura, grau i titulacions de postgrau), d'estudis finalitzats que tinguin relació directa o complementària amb el contingut i nivell tècnic professional de la plaça a la qual s'accedeix i que no hagin estat exigides com a requisit en la convocatòria: (màxim 7 punts)

  • Per cada crèdit..........  0,07 punts*

(*) Per a les titulacions anteriors a el sistema de crèdits s'han d'entendre les equivalències següents: llicenciatura 300 crèdits, diplomatura 180 crèdits.

2.1.2. Cursos de formació que tinguin relació directa amb el contingut professional i

nivell tècnic de la plaça a la qual s'accedeix:

  • Amb certificat d'aprofitament.......... 0,07 p / 10 h
  • Amb certificat d'assistència.............. 0,035 p / 10 h

2.1.3. Cursos de formació complementària:

S'han de valorar els cursos de les àrees juridicoadministrativa; economicofinancera; tecnologies de la informació i de la comunicació; comunicació i habilitats personals; prevenció de riscos laborals; qualitat, igualtat i responsabilitat social, i cursos d'informàtica.

  • Amb certificat d'aprofitament.......... 0,035 p / 10h
  • Amb certificat d'assistència .............0,0175 p / 10h

Les assignatures que no formin part de les titulacions oficials puntuades en el apartat 2.1.1, ni de la titulació que donen accés a la plaça, es poden valorar en els apartats 2.1.2 i 2.1.3. Perquè aquestes assignatures puguin ser puntuades cal que l'aspirant assenyali les assignatures que proposa com a mèrit i que acrediti els crèdits o les hores corresponents, sense que sigui admissible una remissió genèrica a l'expedient acadèmic.

3. CATALÀ I ALTRES IDIOMES ESTRANGERES (màxim 4 punts)

  • Per tenir un certificat oficial de coneixement de català de grau superior a l'exigit en la convocatòria:
    • nivell C1 1 punt
    • nivell C2 3 punts
  • Per tenir un certificat oficial de coneixements d'idiomes estrangers:
    • nivell B2 0,5 punts
    • nivell C1 1 punt
    • nivell C2 3 punts

Les acreditacions referides als serveis prestats a l'Institut de la Joventut de Menorca i en el Consell Insular de Menorca s'han d'efectuar mitjançant document expedit pel Servei de Gestió de Persones de l'Institut de la Joventut de Menorca o el Consell Insular de Menorca. Aquestes certificacions poden ser incorporades d'ofici per part d'aquestes entitats sempre que els aspirants ho hagin sol·licitat de forma expressa en el moment de presentar la seva petició de participació en aquest procediment selectiu.

Els mèrits i la prova es ponderaran aplicant els percentatges següents: un 45 % per als mèrits i el 55 % restant per a la prova específica.

CINQUENA. Altres mèrits al·legats

Es podrà valorar:

L'experiència professional com a autònom o professional liberal, amb un màxim de 10 punts, de la manera següent:

  • L'experiència professional en l'exercici de funcions coincidents o anàlogues en contingut professional i nivell tècnic es podrà valorar amb 0,07 punts per mes treballat.
  • L'experiència professional en l'exercici de funcions en una àrea de gestió de la mateixa especialitat amb 0,03 punts per mes treballat.

La justificació de l'experiència laboral com a autònom o professional liberal s'ha d'acreditar mitjançant la presentació del model d'alta a l'IAE o a la Seguretat Social, en l'epígraf corresponent, una declaració responsable de la relació de les empreses en les quals s'hagin prestat serveis amb una breu descripció dels treballs realitzats i altres documents acreditatius (factures, imposts...)

 

SISENA. Recursos

Contra les convocatòries i bases es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant del Consell de Direcció de l'Institut de la Joventut de Menorca o directament recurs contenciós administratiu davant l'òrgan competent de la jurisdicció contenciosa administrativa. Contra els actes del tribunal de selecció es pot interposar recurs d'alçada davant del President de l'Institut de la Joventut de Menorca.

Aquesta convocatòria de borsa deixarà sense efecte les borses anteriors creades per a la mateixa plaça.

 

Maó, 19 d'agost de 2021

El president de l'Institut de la Joventut de Menorca Miquel Àngel Maria Ballester

 

 

ANNEX 1 TEMARI

1. L'atribució de les competències de joventut al Consell Insular de Menorca. Llei 21/2006, de 15 de desembre, d'atribució de competències als consells de Menorca i d'Eivissa i Formentera en matèria de joventut i lleure.

2. Llei Integral de Joventut. Llei 10/2006, de 26 de juliol, Integral de la Joventut.

3. Normes d'ús de les instal·lacions juvenils gestionades per l'Institut de la Joventut de Menorca (BOIB 95 de 28/05/2020).

4. El Decret 35/2006, de 31 de març pel qual es regula l'Institut de la Joventut de Menorca.

5. Normativa vigent de joventut aplicable a les activitats d'educació en el temps lliure de Menorca.

5.1. Decret de la presidenta del Consell Insular de Menorca núm. 150/2020

5.2. Resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports de 26 de maig de 2020

5.3. Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega parcialment la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de joventut, mitjançant la regulació dels principis generals i la normativa complementària de les activitats d'educació en el temps lliure infantil.

6. Normativa vigent de joventut aplicable a les instal·lacions juvenils de Menorca.

6.1. Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega parcialment la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de joventut, mitjançant la regulació dels principis generals i la normativa complementària de les instal·lacions juvenils radicades a les Illes Balears (Títol IV).

6.2. Normes d'ús de les instal·lacions juvenils gestionades per l'Institut de la Joventut de Menorca (INJOVE) publicades al BOIB núm. 95 de 28 de maig de 2020.

7. Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.

8. Estudi de l'organització, la gestió i supervisió del servei de recepció, consergeria i comunicacions. Estudi de l'organització i la supervisió del servei de pisos, àrees públiques, bugaderia i llenceria, per tal de donar assistència tècnica i operativa.

9. Aprovisionament (proveïdors/procés i gestió de compres): processos de compres, criteris de selecció, ofertes i preus dels proveïdors.

10. Estructura d'ingressos i costs, simulació d'inversió i explotació d'empreses d'allotjament.

11. El factor humà en les organitzacions. Reclutament i selecció. Models de selecció de personal. Tècniques i instruments de motivació i selecció. Avaluació dels llocs de treball.

12. Estudi dels fonaments de la qualitat. Millora de la qualitat i enfocament cap al client. Tècniques i eines de gestió de la qualitat. Sistemes de qualitat en el sector hoteler. Mesura de la qualitat. Processos associats al sistema de qualitat. Normatives internacionals de qualitat.

13. Introducció a la Gestió mediambiental. Gestió mediambiental. Gestió de l'aigua. Gestió de l'energia. Gestió de l'ambient interior. Gestió del material de reciclatge.

14. Sistemes d'Anàlisi de perills i punts de control crítics (APPCC) de la cadena alimentària.

15. Competències de competències en matèria de joventut entre el Govern de les Illes Balears, el Consell insular de Menorca i els ajuntaments segons l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears i la legislació autonòmica vigent.

Documents adjunts