Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'INCA

Núm. 314350
Aprovació definitiva del Reglament de la Mesa Local per a l'ocupació de l'Ajuntament d'Inca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per l'Ajuntament en ple, en la seva sessió ordinària de dia 24 de juny de 2021, es va aprovar el dictamen de la Comissió Informativa d'Economia i Bon Govern per a aprovar definitivament el reglament de la Mesa Local per a l'Ocupació de l'Ajuntament d'Inca.

De conformitat amb el que es disposa en l'art. 102 de la Llei Municipal i de Règim Local de les Illes Balears, es publica el present anunci amb el text íntegre, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears:

“REGLAMENT DE LA MESA LOCAL PER L'OCUPACIÓ DE L'AJUNTAMENT D'INCA

Preàmbul

L'Ajuntament d'Inca té la voluntat de crear un espai de participació en l'àmbit de l'ocupació i la formació de treballadors i treballadores, gràcies al qual es millori la governança de les polítiques municipals en aquests àmbits, atès que les entitats que estan convidades a participar d'aquest òrgan coneixen de primera mà la realitat social i econòmica de la nostra ciutat i poden aportar uns coneixements i uns anàlisis molt valuosos per a la presa de decisions polítiques.

Aquest nou espai de participació, que pren la denominació de Mesa Local per l'Ocupació, també tindrà com a objectiu la coordinació d'actuacions entre les entitats i la promoció d'una cultura de pacte i diàleg per aconseguir avançar en la prosperitat econòmica al municipi.

TÍTOL I DENOMINACIÓ, OBJECTIUS I FUNCIONS.

Article 1. Denominació.

Amb la denominació de «MESA LOCAL PER L'OCUPACIÓ», l'Ajuntament d'Inca constitueix un òrgan de participació, consulta, assessorament, presa de decisions i seguiment de qualsevol acció relacionada amb l'increment i millora de la formació dels treballadors i treballadores, i la generació de llocs de feina de qualitat en el municipi.

Article 2. Objectius.

- Objectiu general:

Crear un espai estable i eficaç de treball perquè les diferents entitats i professionals implicats proposin, desenvolupin i avaluïn projectes d'ocupació, així com coordinar les actuacions de les distintes entitats, amb la finalitat d'optimitzar els recursos existents i oferir una certa garantia d'èxit.

Tot això en un marc que afavoreixi la creació d'ocupació estable, de qualitat i que respecti la legalitat laboral; que valori la responsabilitat social de les empreses i impulsi l'economia social; que promogui la implementació d'empreses que respectin el medi ambient, que apostin per la innovació, les energies renovables, l'eficiència energètica, noves tecnologies i digitalització,i tot allò que ajudi a un desenvolupament sostenible del nostre territori, que fomenti la igualtat de gènere i que promogui la integració d'aquells col·lectius més desfavorits en les seves possibilitats d'accés a un lloc de feina digne.

- Objectius específics:

1. Participació en l'elaboració i seguiment del Pla Estratègic d'Ocupació Local.

2. Creació d'un Pacte per l'Ocupació, en el qual es definiran uns compromisos i línies d'actuació comuns entre els diferents agents implicats. Així, de manera oberta i transversal, cercarà la col·laboració d'agents socials, d'entitats, públiques o privades, de les xarxes empresarials i d'altres que de manera permanent treballen en la prosperitat econòmica al municipi i en el desenvolupament de les polítiques actives d'ocupació i formació.

3. Dinamitzar el mercat laboral i facilitar a les persones aturades l'accés a un lloc de feina, mitjançant l'elaboració de plans locals de treball.

4. Ajudar i fomentar l'activitat empresarial i cooperativista i el suport a iniciatives emprenedores.

5. Millorar les competències individuals per afavorir l'accés al mercat de treball.

6. Vetllar per la transversalització del principi d'igualtat de gènere en totes les actuacions i polítiques d'ocupació, millorar l'ocupabilitat de les dones i la seva permanència, promoció i emprenedoria, amb atenció als col·lectius de dones vulnerables, i especialment a les dones víctimes de violència de gènere així com establir mesures de corresponsabilitat que permetin assolir aquesta igualtat.

7. Fomentar la consolidació del teixit empresarial local i del treball autònom.

8. Coordinar a les diverses administracions, agents socials i professionals que es dediquen a polítiques de formació, ocupació i foment empresarial en l'àmbit local.

9. Crear subgrups de treball en els quals establir criteris i estratègies que incrementin les possibilitats de progrés econòmic i el descobriment de jaciments d'ocupació i innovació empresarial.

10. Que la mesa constitueixi un instrument àgil, participatiu i obert que afavoreixi la transmissió d'informació entre els agents implicats i la ciutadania. Donar a conèixer l'oferta formativa i ocupacional del municipi a la xarxa empresarial.

11. Promoure la col·laboració e interacció amb la resta dels municipis de la comarca des Raiguer per compartir experiències i donar suport a iniciatives supramunicipals.

Article 3. Funcions:

1. Fer un seguiment del diagnòstic ocupacional i formatiu del municipi d'Inca.

2. Debatre, proposar i coordinar plans, programes i projectes d'actuació.

3. Establir mecanismes de control i avaluació dels acords, programes i projectes que siguin proposats a la mesa.

TÍTOL II ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT

Article 4. Composició.

La Mesa Local per l'Ocupació està composta per:

• Presidència: Batle/batlessa.

• Vicepresidència: Regidor/regidora amb competències delegades de Formació i Ocupació.

• Vocalies:

• Regidors/regidores amb competències relacionades amb la promoció econòmica, turisme, comerç, indústria i similars.

• Agents educatius de formació professional i serveis d'orientació d'Inca.

• Agents socials d'inserció laboral amb activitat a Inca.

• Associacions empresarials amb activitat i associats a d'Inca.

• Organitzacions sindicals amb activitat a Inca.

• Mancomunitat des Raiguer.

• Representació del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB) i de l'Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears (idi).

• Grups polítics municipals.

• Secretaria de la mesa i assessoria tècnica

Estan convidats a participar de la Mesa els agents socials, educatius i empresarials, l'activitat dels quals tingui relació amb el municipi d'Inca.

Cadascuna de les entitats participants nomenarà un o una vocal i un o una suplent. En la mesura del possible, respectant la paritat de gènere.

Article 5. Secretariat de la Mesa.

La secretaria de la Mesa estarà adscrita al personal tècnic de l'àrea de Formació i Ocupació. Participarà amb veu i sense vot, i li correspondrà el correcte funcionament administratiu de la Mesa.

 

​​​​​​​Article 6. Assessoria tècnica.

El batle/batlessa adscriurà, del personal tècnic de l'Àrea de Formació i Ocupació, un o més tècnics o tècniques municipals a la Mesa Local per l'Ocupació que actuarà, com a personal assessor, amb veu i sense vot.

Article 7. Nomenament.

Els i les membres que constitueixen la Mesa Local per l'Ocupació seran nomenats per Decret de Batlia, a proposta de les diferents entitats i organismes representats.

En la mateixa forma seran proveïdes les substitucions i noves incorporacions que es puguin produir.

Serà causa de pèrdua de la condició de membre de la Mesa:

- La voluntat del interessat/da comunicada per escrit.

- La baixa com a membre de l'organització o entitat a la qual representa.

- La desaparició de l'entitat.

- Per substitució proposta per l'entitat a la qual representa.

Article 8. Duració del mandat.

La duració en el càrrec dels membres que formen part de la Mesa serà de dos anys, excepte dels càrrecs públics, que serà per l'exercici que duri la legislatura o càrrec, i podran ser renovats sempre els i les qui formen part de les institucions o associacions que estiguin representades a la Mesa.

Article 9. Sessions.

Les sessions o reunions de treball seran obertes.

Quan els temes a tractar ho requereixen i/o s'estimi convenient per la Mesa, podran ser convidades a participar en les seves sessions aquelles persones que, per si o en representació d'entitats legalment constituïdes, puguin aportar informacions rellevants. Així mateix, podrà assistir qualsevol tècnic/a, professional i/o ciutadà que vulgui presentar alguna proposta que pugui ser susceptible d'estudi, treball i aprovació per part de la Mesa, prèvia comunicació per poder estar inclosa en l'ordre del dia. Aquests participants actuaran amb veu però sense dret a vot.

Article 10. Funcions de la Presidència de la Mesa.

1. Establir l'ordre del dia, convocar, presidir, suspendre i aixecar les sessions de la Mesa i dirigir les deliberacions.

2. Autoritzar l'assistència a les sessions de persones que hagin manifestat el seu interès a participar en la Mesa i que tinguin vàlua reconeguda o coneixements específics, amb veu i sense vot, quan el tractament d'un tema concret ho faci aconsellable.

3. Vetlar pel compliment dels acords de la Mesa.

4. Autoritzar les actes i certificacions.

5. Actuar d'enllaç entre la Mesa i la resta d'òrgans municipals.

6. Proposar la creació, els objectius i les finalitats dels grups de treball

Article 11. Funcions de la Vicepresidència.

Correspon al vicepresident/a de la Mesa substituir el president/a en cas de vacant, d'absència o de malaltia, i assumir-ne les atribucions i facultats, així com també exercir les funcions que li delegui el president/a de la Mesa.

Article 12. Temporalització de les sessions.

La Mesa es reunirà ordinàriament com a mínim dues vegades a l'any i totes les vegades que sigui necessari. La convocatòria serà per escrit i comunicada, juntament amb l'ordre del dia, als membres amb una antelació mínima de 5 dies hàbils o quedarà fixada la data en l'anterior reunió.

Els i les membres de la Mesa han d'adreçar per escrit a la presidència les propostes de temes que s'hagin de tractar a les sessions de la Mesa, i hauran d'aportar la documentació pertinent.

Article 13. Constitució de les sessions

Per a la vàlida constitució de les sessions de la Mesa s'haurà de comptar amb, a més del president/a o qui el/la substitueixi, i el secretari/ària, amb la meitat més un dels membres. Si això no s'aconsegueix, en segona convocatòria, mitja hora més tard de la inicialment prevista, restarà constituïda vàlidament qualsevol quin sigui el nombre d'assistents, que mai podrà ser inferior a tres.

Article 14. Adopció d'acords

Els acords seran adoptats per majoria simple dels assistents. Cada membre té dret a vot. Els assistents poden abstenir-se. En cas d'empat es repetirà la votació i si torna a succeir serà la presidència qui decidirà amb vot de qualitat.

TÍTOL III ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT

Article 15.

El treball i dedicació dels càrrecs de la Mesa és gratuït i voluntari.

Article 16.

El secretari/secretaria, en finalitzar cada reunió, aixecarà una acta dels assumptes tractats, així com els acords adoptats per la Mesa.

Article 17. Grups de treball.

La Mesa podrà acordar la constitució de comissions o grups de treball que considerin necessaris en matèries pròpies de la seva competència.

Article 18.

La Mesa per l'Ocupació s'adscriu a l'àrea que tingui delegades les competències de Formació i Ocupació de l'Ajuntament d'Inca, la qual s'encarregarà que les propostes i informacions que en sorgeixin siguin convenientment tramitades pels òrgans de gestió corresponents.

Article 19.

La modificació parcial o total d'aquest Reglament correspon exclusivament a l'Ajuntament en Ple.

Disposicions transitòries Final.

El present Reglament entrarà en vigor el dia següent a aquell en què es publiqui en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la seva aprovació i text íntegre, i hagi transcorregut, a més, el termini previst a l'article 65.2 de la LLei 7/85, Reguladora de les Bases de Règim Local.”

 

Inca,  22 de julio de 2021

El batle-president Virgilio Moreno Sarrió