Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 197472
Resolució del President de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials, de 20 de maig de 2021, relativa a l’aprovació de les bases generals que han de regir els processos selectius per a la cobertura de personal funcionari interí o personal laboral temporal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents de fet

A la sessió de dia 11 de maig de 2021 de la Mesa Sectorial de Negociació de l'IMAS, es varen negociar les bases generals així com els barem de mèrits per a la creació de les borses extraordinàries, i es va adoptar l'Acord pel qual s'aproven les bases generals que han de regir els processos selectius per a la cobertura de personal funcionari interí o personal laboral temporal, amb un marc comú que regirà les convocatòries a totes les borses extraordinàries de treball de l'IMAS, en els termes que consten a l'Annex que s'adjunta en aquesta Resolució. S'informà d'aquest acord al Comitè d'Empresa de l'IMAS i a la Mesa de Negociació del personal traspassat de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència dels centres de Sant Miquel/Oms.

Fonaments de dret

I. L'article 37.1 c) del Reial decret legislatiu 5/2015, de 15 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (en endavant TREBEP) estableix que serà matèria objecte de negociació entre d'altres les normes que fixin els criteris generals en matèria d'accés.

II. A l'article 38 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 15 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, s'estableix que els pactes i acords adoptats en el si de les meses de negociació han de versar sobre matèries competència dels òrgans de govern de les administracions públiques, i, perquè tinguin validesa i eficàcia, és necessari que aquests òrgans els aprovin de manera expressa i formal.

II, L'article 10.2 del TREBEP estableix que la selecció dels funcionaris interins s'ha de fer mitjançant procediments àgils que han de respectar en tot cas els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

III. A L'article 15 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears s'estableix idèntica previsió i s'hi afegeixen els criteris de celeritat i eficiència. Respecte del personal laboral, a l'article 18.2 d'aquesta Llei es disposa que la selecció d'aquest personal ha de respectar els principis de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat.

IV. La presidència de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials és l'òrgan competent en matèria de personal i per a la signatura d'aquest document, d'acord amb el que disposa l'article 7. 2.13 del Text consolidat dels Estatuts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca a la sessió ordinària celebrada el dia 11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67 de 18 de maig de 2019).

Per això dict la següent

Resolució

1. Aprovar les bases generals que han de regir els processos selectius per a la cobertura de personal funcionari interí o personal laboral temporal, amb un marc comú que regirà les convocatòries a totes les borses extraordinàries de treball de l'IMAS, en els termes que consten a l'Annex que s'adjunta en aquesta Resolució, que entrarà en vigor el dia de la seva signatura.

2. Publicar aquesta Resolució en el tauler d'edictes electrònic de l'IMAS, i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 28.1 dels Estatuts de l'IMAS aprovats per Acord del Ple del Consell de Mallorca d'11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució.

Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.

Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).

No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica del document (21 de maig del 2021)

El conseller de Drets Socials i president de l'IMAS

Javier de Juan Martín

 

Acord de la Mesa Sectorial de Negociació de l'Institut Mallorquí d'afers Socials de dia 11 de maig de 2021 pel qual s'aproven les bases generals que han de regir els processos selectius per a la cobertura de personal funcionari interí o personal laboral temporal, amb un marc comú que regirà les convocatòries a totes les borses extraordinàries de treball de l'IMAS

Parts

Per part de l'Administració de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (en endavant IMAS), el president de l'IMAS, d'acord amb l'article 7.2.13 dels Estatuts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, aprovats pel Ple del Consell de Mallorca el 15 de maig de 2019.

Per la part social, els representants de les organitzacions presents en la Mesa Sectorial de Negociació de l'IMAS que figuren com a signatàries d'aquest Acord.

I els representants del Comitè d'empresa de l'IMAS.

Antecedents

L'IMAS té la necessitat d'implementar mesures que permetin una millora en el procediment de selecció de personal funcionari interí i laboral temporal, amb la finalitat d'agilitzar i de fer més eficaç la creació de borses de treball, tot respectant els principis d'igualtat, de mèrit, de capacitat i de publicitat. Per aquest motiu, és imprescindible unificar els criteris per a la selecció d'aquest personal, establir el procediment i les condicions per a la creació de borses extraordinàries.

Per una banda, cal indicar que l'apartat 1 de l'article 15 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears defineix el personal funcionari interí com aquell que, en virtut d'un nomenament legal, s'incorpora a l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears mitjançant una relació professional de caràcter temporal, regulada estatutàriament i subjecta a dret públic, per a dur a terme amb caràcter temporal les funcions reservades al personal funcionari de carrera.

L'article esmentat disposa, també, que els procediments de selecció d'aquest personal s'han d'establir reglamentàriament i que s'han de respectar els principis d'igualtat, de mèrit, de capacitat i de publicitat, i també que han d'obeir a criteris de celeritat i d'eficiència.

L'apartat 2 d'aquest article estableix les circumstàncies que permeten nomenar personal funcionari interí i, aquestes són: a) ocupar llocs de feina vacants mentre no es proveeixin reglamentàriament; b) per a la substitució de personal funcionari amb reserva de lloc de treball o en situació de llicència, quan la durada d'aquesta llicència ho requereixi; c) per a la substitució de la reducció de jornada del personal funcionari, quan les necessitats del servei ho requereixin; d) per al desenvolupament de programes temporals que responen a necessitats no permanents de l'Administració; e) per a la subvenció de necessitats urgents, extraordinàries i circumstancials d'increment d'activitat.

L'article 10 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, recull els supòsits que permeten el nomenament de personal funcionari interí prevists en la Llei autonòmica, amb l'afegit d'establir un termini màxim de sis mesos dins d'un període de dotze per a la modalitat d'interinitat per excés o acumulació de tasques.

I per altra banda, cal indicar que l'article 18.1 de la Llei 3/2007, defineix el personal laboral temporal. A més, d'acord amb l'article 11 del Reial decret legislatiu 5/2015, és personal laboral el que en virtut d'un contracte de treball formalitzat per escrit, en qualsevol de les modalitats de contractació de personal previstes en la legislació laboral, presta serveis retribuïts per a les administracions públiques. També, especifica que en funció de la duració del contracte aquest podrà ser fix, per temps indefinit o temporal.

Així mateix, l'article 18.2 de la Llei 3/2007, disposa que la selecció de personal laboral temporal ha de respectar els principis de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat. I l'article 57.4 del TREBEP fa referència als estrangers que poden accedir com a personal laboral.

Així mateix, cal tenir en compte el previst en el títol VII sobre el personal al servei de les entitats locals de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim de local que regula la selecció de personal de les entitats locals.

A més, també és d'aplicació supletòria a la selecció del personal de l'IMAS el Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

La Instrucció 2/2021, d'establiment dels criteris generals per a la gestió de les borses de treball de l'IMAS, negociada a la Mesa Sectorial de Negociació de l'IMAS.

També s'ha de tenir en compte que segons l'article 7.2.13 dels Estatuts de l'IMAS, aprovats pel Ple del Consell de Mallorca el 15 de maig de 2019, correspon al president de l'IMAS convocar i resoldre els procediments de selecció, establir-ne les bases, els programes i el contingut de les proves, i nomenar els membres dels òrgans de selecció.

Per això, i a l'empara de la competència que m'atribueix l'article 7.2 dels Estatuts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, aprovats per Acord del Ple de dia 15 de maig de 2019, dict el següent

 Acord

1. Objecte

L'objecte del present Acord és establir les bases generals que han de regir els processos selectius per a la cobertura de personal funcionari interí o personal laboral temporal, amb un marc comú que ha de regir les convocatòries a totes les borses extraordinàries de treball de l'IMAS.

Aquestes bases generals estableixen els criteris de selecció únics i homogenis que han de permetre la creació de borses extraordinàries de treball de l'IMAS de caràcter únic per a cadascuna de les escales, subescales, classes, especialitats o categories respectant els principis d'igualtat, mèrit i capacitats.

2. Àmbit d'aplicació

Aquestes bases generals són d'aplicació en els procediments extraordinaris de selecció de personal funcionari interí i laboral temporal de l'IMAS, i no s'apliquen per a la creació de borses ordinàries. Quan aquestes siguin exhaurides i/o inoperatives, es podrà constituir una nova borsa pel procediment extraordinari regulat en aquest Acord.

El personal funcionari interí i el personal laboral temporal de l'IMAS s'ha de seleccionar mitjançant borses amb convocatòria pública i per algun dels procediments de selecció prevists en aquest Acord.

3. Sistema selectiu i règim de funcionament

3.1. Les borses de treball extraordinàries són les que es constitueixen en virtut d'un procediment extraordinari que es tramita mitjançant la convocatòria pública d'un concurs de mèrits, i per necessitats urgents i extraordinàries mitjançant la realització d'una prova selectiva amb valoració de mèrits, un cop exhaurides les borses formades per mitjà del procediment ordinari o quan en sigui imminent l'exhauriment. Es considera que hi ha imminent exhauriment quan a la llista de persones aspirants només s'hi trobi com a disponible menys d'un 10% de les persones admeses.

S'ha de crear una única borsa de treball extraordinària de cadascuna de les escales, subescales, classes, especialitats o categories existents mitjançant una convocatòria pública.

El sistema de selecció de les borses de treball extraordinària ha de permetre que l'aspirant pugui optar a formar part de borses extraordinàries per a cobrir nomenaments de llarga durada, de curta durada (inferior a 6 mesos o de substitucions per incapacitat temporal) o d'incorporació urgent, així com optar a cobrir llocs de treball de personal funcionari interí o de personal laboral temporal, si escau.

A més, si la convocatòria ho preveu, els aspirants han de poder seleccionar l'àmbit territorial de destinació (Palma, Part Forana, mancomunitats i/o itinerants), i assenyalar a la sol·licitud que vol formar part de la borsa extraordinària amb requisit de carnet de conduir si la convocatòria ho preveu.

3.2 El sistema selectiu de les borses de treball és, com a norma general, el concurs de mèrits, sense perjudici que, si així ho preveu la convocatòria específica de la categoria o especialitat que ho requereixi, el procés de selecció pugui establir una prova selectiva eliminatòria amb una puntuació mínima (preferentment mitjançant un qüestionari tipus test) que valori el grau de coneixements en el desenvolupament de les funcions pròpies de l'especialitat.

Quan hi hagi una previsió de concurrència massiva per a formar part d'una borsa extraordinària de les escales d'Administració general i/o especial, amb l'objectiu d'agilitzar el procés selectiu, la convocatòria específica preveurà la valoració dels mèrits per fases o la utilització d'una prova selectiva eliminatòria amb mèrits. La valoració per fases es farà per a tants de trams com siguin necessaris, amb dependència del nombre d'aspirants presentats. Cada tram pot tenir, com a màxim, dos-cents aspirants.

El Servei de Selecció, mitjançant informe previ, haurà de motivar la previsió de concurrència massiva i la necessitat de la valoració per fases o, si n'és el cas, la realització de la prova selectiva, i ha d'informar d'aquest informe als representants sindicals. S'entén per concurrència massiva aquella convocatòria amb una previsió mínima de més de tres-centes sol·licituds.

Presentades les sol·licituds i lliurada l'autobaremació, es realitza una llista amb l'ordre d'aspirants, de major a menor puntuació segons l'autobaremació, i el Tribunal Qualificador inicia la valoració dels mèrits seguint aquest ordre, per fases i trams.

Les borses de treball extraordinàries del personal de l'IMAS seran i romandran actives fins que siguin derogades mitjançant resolució expressa del president/a de l'IMAS.

La llista de candidats s'actualitzarà amb una periodicitat bianual, sense perjudici que per exhauriment o inoperativitat d'alguna borsa extraordinària sigui necessària una actualització anual. A aquest efecte, s'establirà un termini per a incorporar-hi nous aspirants o perquè les persones integrants de la borsa aportin nous mèrits i, finalitzats els tràmits corresponents, es publicarà una llista definitiva actualitzada.

Per actualitzar les borses extraordinàries que s'hagin constituït mitjançant prova selectiva i valoració de mèrits, s'haurà de realitzar la prova per les noves persones aspirants, i per aquelles que ja formen part de la borsa per obtenir millor puntuació.

3.3 A efectes de publicitat, s'ha de publicar la convocatòria i les bases íntegres, així com les convocatòries de reobertura i d'actualització de mèrits en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'edictes electrònic de l'IMAS. A efectes informatius, es publicarà al portal de selecció de l'IMAS i a la Seu electrònica del Consell de Mallorca.

3.4. Amb la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la Resolució de la presidència de l'IMAS de constitució de les borses extraordinàries amb la llista definitiva de tot el procés selectiu, quedaran derogades les anteriors borses extraordinàries de la mateixa escala, subescala, classe, especialitat o categoria, les borses de l'oferta genèrica al Servei d'Ocupació de les Illes Balears, les borses derivades del procediment urgent i extraordinari de la COVID-19, i les de qualsevol agrupació curricular, que deixaran d'estar vigents l'endemà de la publicació.

3.5. La gestió de les borses es regirà pel que disposa la Instrucció 2/2021, d'establiment de criteris generals gestió per a la gestió de borses de treball de l'IMAS.

4. Requisits generals i condicions de les persones aspirants

Per a participar en les convocatòries de les borses de treball, s'han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents, dels quals les persones aspirants han d'estar en possessió durant tot el procés selectiu:

a. Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra en els casos en què, d'acord amb l'article 57 de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (EBEP), es permeti l'accés a l'ocupació pública.

b. Tenir 16 anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa. El compliment de l'edat de jubilació és motiu d'exclusió de les llistes.

c. No haver estat separat/ada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitat/ada de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de nacionals d'un altre estat, no pot estar inhabilitat/ada o en una situació equivalent ni haver estat sotmès/a a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi accedir a l'ocupació pública al seu Estat i en els mateixos termes.

d. Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques necessàries per a l'exercici de les funcions de l'especialitat o categoria a què correspon la borsa específica a la qual opten.

e. Acreditar el grau de discapacitat per accedir a la borsa extraordinària dins la reserva per a persones amb discapacitat.

f. Estar en possessió del títol acadèmic exigit o en condicions d'obtenir-lo en la data en què acabi el termini de presentació de les sol·licituds. En els casos de titulacions expedides a l'estranger, s'ha d'aportar l'homologació a càrrec de l'organisme corresponent. Si el títol procedeix d'un estat membre de la Unió Europea, s'ha de presentar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l'homologació del títol equivalent, de conformitat amb la Directiva 89/48, de 21 de desembre de 1988, el Reial decret 1665/1992 i altres normes de transposició i desplegament.

g. Acreditar el nivell de coneixement de la llengua catalana exigit a la convocatòria corresponent.

h. Formalitzar la inscripció telemàtica/presencial en la forma i en el termini prevists en la convocatòria de la categoria o especialitat en què participi.

Els requisits s'han de complir en la data en què l'aspirant presenti la sol·licitud per a participar en el procés selectiu. L'acreditació es realitzarà en els termes establerts a la convocatòria i s'han de mantenir durant tota la vigència del nomenament.

5. Reserva per a persones amb discapacitat.

D'acord amb el que es disposa en el darrer paràgraf de l'article 59.1 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, es reserva una quota del 7% de les vacants perquè les cobreixin persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33%, sense perjudici que s'hagi d'acreditar la compatibilitat amb les funcions de la categoria professional corresponent.

A aquest efecte, se'ls han d'oferir les vacants número 7 i les posteriors de catorze en catorze. No obstant això, se'ls han d'oferir també llocs de treball quan els correspongui per la puntuació obtinguda en el procés selectiu. En tot cas, l'oferta de lloc està supeditada al fet que la discapacitat de la persona aspirant sigui compatible amb les funcions del lloc de treball.

En el cas que l'IMAS determini llocs per a persones amb discapacitat per a cada escala, subescala, classe, especialitat o categoria, es podran crear borses extraordinàries específiques per a aspirants amb discapacitat. Aquests aspirants es podran presentar per les dues vies: a les borses específiques per a la cobertura de llocs destinats a persones amb discapacitats i a les borses extraordinàries genèriques.

6. Convocatòria pública per a la creació i l'actualització de les borses extraordinàries de l'IMAS

6.1. La creació de les borses extraordinàries de treball de cada una de les escales, subescales, classes, especialitats o categories es realitzarà per convocatòria pública mitjançant una resolució de la presidència de l'IMAS, la qual també aprovarà les bases específiques.

Aquesta convocatòria de bases específiques serà comunicada a les organitzacions sindicals representants de l'IMAS, i negociades en la Mesa Sectorial de l'IMAS i informada al Comitè d'Empresa.

6.2. Mitjançant resolució del president/a de l'IMAS es determinarà la data límit fins al qual s'acceptarà la presentació de nous mèrits per l'actualització de les borses extraordinàries de treball de cada una de les escales, subescales, classes, especialitats o categories.

Així mateix, en el cas de borses extraordinàries que prevegin la realització de prova i valoració de mèrits, a la resolució també es determinarà la data de la realització de la prova.

7. Procediment per a la creació de les borses extraordinàries

7.1. Sol·licituds i documentació

La convocatòria establirà el termini per a presentar sol·licituds, el qual no podrà ser inferior a 10 dies hàbils i ha de començar a transcórrer a partir de l'endemà de la publicació,de la convocatòria de la borsa de cada especialitat o categoria, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

D'acord amb el que estableix l'article 33 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, per raons d'urgència per no haver-hi persones aspirants disponibles i per necessitat de cobrir algun lloc de qualsevol cos, escala o especialitat, es podrà aplicar, motivadament, una tramitació abreujada al procediment extraordinari. En aquests casos, els terminis es reduiran a la meitat.

La convocatòria establirà el model de sol·licitud i els annexos.

Els aspirants podran sol·licitar inscriure's a l'escala, subescala, classe, especialitat o categoria que vulguin optar i, si la convocatòria ho preveu, podran optar per formar part de la borsa extraordinària per a nomenaments de llarga durada (previsió superiors a 6 mesos de duració), per a nomenaments de curta durada (previsió del nomenament inferiors a 6 mesos), i/o nomenaments de cobertura urgent, així com per a cobrir llocs de treball de personal funcionari interí o de personal laboral temporal.

A més, si la convocatòria ho preveu, els aspirants podran seleccionar l'àmbit territorial (Palma, Part Forana, o per mancomunitats i/o itinerants), o podran manifestar a la sol·licitud que volen formar part de la borsa extraordinària per aquells llocs de treball amb requisit de carnet de conduir.

7.2. Presentació de sol·licituds (PENDENT ITINERARI TELEMÀTIC)

L'aspirant ha d'accedir al Portal de Recursos Humans de l'IMAS per a emplenar la sol·licitud i l'apartat de la documentació al·legada. Les bases específiques podran preveure que les persones aspirants lliurin una autobaremació de mèrits.

Posteriorment, els interessats en participar en les convocatòries hauran de presentar la sol·licitud, els annexos i la documentació acreditativa dels mèrits, preferentment per via telemàtica o registre electrònic i, si no pot ser, de manera presencial en el Registre General de l'IMAS, als registres establerts a tal efecte o mitjançant alguna altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Amb la finalitat de preservar el principi d'igualtat en l'accés a la funció pública, s'articularan mesures per a donar suport a les oficines centrals de Palma i als dos centres comarcals –Inca i Manacor- per a facilitar l'accés a l'aplicació informàtica corresponent que permeti formalitzar la inscripció a la borsa.

Si la persona interessada no pot accedir al Portal de Recursos Humans de l'IMAS per a lliurar la sol·licitud i l'apartat de la documentació al·legada, i/o no pot presentar la sol·licitud per via telemàtica o per registre electrònic, ha d'emplenar, imprimir, signar i presentar el model de sol·licitud en el registre general de l'IMAS o els altres registres establerts a tal efecte o mitjançant alguna altra de les formes que estableix la Llei 39/2015, juntament amb els annexos i la documentació acreditativa del compliment dels requisits exigits i dels mèrits al·legats.

En el cas de presentació a les oficines de correus, s'han de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha fet el registre. Aquestes dades també queden anotades en el resguard justificatiu.

A més, també es pot presentar a les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger i a qualsevol altre lloc que estableixin les disposicions vigents.

La presentació de la sol·licitud per a participar en el procés selectiu suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de la persona aspirant del tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l'òrgan competent i únicament per a les finalitats establertes. El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds tendrà en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

Els documents que cal annexar a la sol·licitud són els establerts a l'Annex I, Documents per a adjuntar a la sol·licitud, i a l'Annex II, Documents per a acreditar els mèrits.

La persona aspirant és responsable de la veracitat de les dades i dels mèrits al·legats, així com de comprovar que les dades que consten als certificats emesos al Registre de l'IMAS com als d'altres administracions públiques es corresponen amb els requisits i mèrits que volen acreditar.

7.3. Admissió de les persones aspirants

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i comprovada la documentació relativa als requisits per a participar en el procediment, es publicarà la resolució amb la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses al tauler d'edictes electrònic de l'IMAS, amb indicació de les causes d'exclusió. A efectes informatius, es publicarà al Portal de Recursos Humans i a la Seu electrònica del Consell de Mallorca (https://seu.conselldemallorca.net).

Les persones excloses disposen d'un termini de deu dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació de la resolució, per a esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En la publicació d'aquesta resolució se'ls ha de comunicar que si no compleixen el requeriment, l'Administració considera que desisteixen de la sol·licitud.

Acabat el termini al qual es refereix el paràgraf anterior i, si escau, esmenades les sol·licituds, la Presidència de l'IMAS ha de dictar una resolució per la qual s'aprova la llista definitiva de persones admeses i excloses, i, en el cas que la convocatòria prevegi una prova selectiva, establirà també el dia de realització de la prova. Aquesta resolució s'ha de fer pública en els mateixos llocs i amb els mateixos efectes que s'han indicat per a publicar la resolució provisional.

7.4. Tribunal Qualificador

L'òrgan encarregat de la selecció és el Tribunal Qualificador, d'acord amb els criteris que s'estableixen en l'article 4.6 del Decret 30/2009, de 22 de maig. La Presidència de l'IMAS n'ha de nomenar, mitjançant resolució, els membres titulars i suplents.

El president/a del tribunal es designarà lliurement entre el personal funcionari de carrera o laboral fix. La resta de membres s'han d'elegir per sorteig entre el personal funcionari de carrera, o laboral fix, si escau, de l'IMAS i han de tenir una titulació acadèmica de nivell igual o superior que l'exigit a les persones aspirants.

El tribunal serà sempre paritari, tal com assenyala l'art 4 del Títol 1 de la Llei 11/2016 del 28 de juliol d'igualtat entre dones i homes, de forma que tots els tribunals i les comissions de valoració de mèrits per a la provisió de llocs de treball de l'IMAS han de respectar el principi de representació equilibrada de dones i homes, excepte per raons fonamentades i objectives degudament motivades.

El Tribunal Qualificador és un òrgan col·legiat que es regeix per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Les persones membres del Tribunal Qualificador hauran d'abstenir-se d'intervenir i ho hauran de notificar a l'autoritat que les va anomenar, quan concorrin les circumstàncies previstes en l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Els membres dels òrgans de selecció són responsables de l'objectivitat del procediment, del contingut, de la confidencialitat de les proves i del compliment estricte de les bases de la convocatòria.

En la sessió de constitució, els membres de l'òrgan de valoració hauran de designar un/a secretari/ària entre els vocals.

Són funcions del Tribunal Qualificador:

Elaborar, corregir i qualificar la prova selectiva eliminatòria objecte de la convocatòria, si escau.

Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, en la forma establerta en la  convocatòria.

- Requerir, si escau, a les persones aspirants perquè esmenin els defectes de forma en l'acreditació dels mèrits, o bé, perquè aclareixin alguns dels mèrits, sempre que s'hagin acreditat dins el termini i en la  forma escaient.

-Resoldre les reclamacions presentades per les persones candidates en el termini establert i en la forma correcta.

-Elaborar una llista de totes les persones que formen part de la borsa, ordenades d'acord amb la puntuació obtinguda de la suma de la valoració de mèrits i del resultat de la prova que s'estableixi, si escau.

-Elevar la llista definitiva de persones valorades i ordenades d'acord amb la puntuació obtinguda a la Presidència de l'IMAS, perquè dicti la resolució per al qual s'aprova la composició definitiva de la borsa.

Aquest Tribunal Qualificador romandrà vigent i la seva actuació s'estendrà fins que finalitzi el procés selectiu per al qual va ser nomenat.

El Tribunal Qualificador ha de resoldre tots els dubtes que puguin sorgir durant tot el procés i ha d'adoptar els acords precisos per al bon funcionament de la convocatòria en totes les qüestions que no estiguin previstes en les bases corresponents.

El tribunal podrà incorporar personal assessor especialista que col·laborarà en les qüestions que li siguin sol·licitades, amb veu però sense vot.

De conformitat amb el que preveu l'article 51 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, a les reunions del Tribunal Qualificador podrà assistir-hi una persona designada per la Junta de Personal de l'IMAS o del Comitè d'Empresa, quan la convocatòria inclogui personal laboral.

A efectes de notificacions i tramitació de documentació, el Tribunal Qualificador té la seva seu a l'IMAS (carrer General Riera, núm. 67, 07010 Palma).

7.5. Realització de prova selectiva

En el cas que el procés selectiu inclogui una prova selectiva, el Tribunal Qualificador, finalitzada la correcció de l'exercici, ha de fer públic els resultats al tauler d'edictes electrònic de l'IMAS, al Portal de Recursos Humans i a la Seu electrònica del Consell de Mallorca (https://seu.conselldemallorca.net), amb la llista provisional de les persones aspirants ordenada de major a menor puntuació. A cada convocatòria especifica, es determinarà la puntuació mínima per a superar la prova. La persona aspirant disposarà d'un termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació, per al·legar el que consideri oportú. Realitzades les revisions escaients, es publicarà la llista definitiva de les persones que hagin superat la prova selectiva i s'iniciarà la fase de concurs de mèrits.

7.6. Valoració dels mèrits

En el cas de convocatòria de borsa extraordinària per concurs de mèrits, el Tribunal Qualificador procedirà a la valoració dels mèrits després de la publicació de la resolució que aprova la llista definitiva de persones admeses i excloses.

Si la convocatòria inclou l'autobaremació i preveu una concurrència massiva de candidats, es podrà valorar per fases amb diferents trams, de manera que inicialment es valorarà el primer tram d'aquells aspirants amb major puntuació, d'acord amb la seva autobaremació. Aquestes autobaremacions seran revisades pel Tribunal Qualificador, el qual publicarà una llista provisional de les valoracions de les persones aspirants corresponents a cada tram i una llista amb la puntuació definitiva. Amb posterioritat, es valoraran els mèrits de la resta d'aspirants, en tants de trams de valoració com s'hagin establert.

En el cas que la convocatòria de borsa extraordinària prevegi la realització de prova selectiva, s'iniciarà la valoració dels mèrits quan s'hagi publicat la llista definitiva de persones que han superat la prova.

La valoració dels mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants es realitzarà d'acord amb els annexos I i II.

7.7. Publicació de les valoracions i dels desempats

Finalitzada la valoració dels mèrits, el Tribunal Qualificador ha de fer públic els resultats amb una llista provisional que inclogui les puntuacions ordenades de major a menor puntuació, conforme el que preveu el punt anterior.

Aquesta llista provisional amb les puntuacions dels aspirants en cada borsa de treball ha d'especificar l'escala, subescala, classe, especialitat o categoria convocada i, si la convocatòria ho preveu, les puntuacions per a cobrir nomenaments de llarga durada, de curta durada (inferior a 6 mesos o de substitucions per incapacitat temporal) o d'incorporació urgent, així com per a cobrir llocs de treball de personal funcionari interí o de personal laboral temporal, si escau.

A més, si la convocatòria ho preveu, la llista provisional també indicarà la puntuació dels aspirants segons l'àmbit territorial que hagin seleccionat (Palma, Part Forana, o per mancomunitats i/o itinerants), i també indicarà les persones aspirants que integraran la borsa extraordinària per a aquells llocs de treball amb requisit de carnet de conduir, per ordre de puntuació.

Les persones aspirants disposaran d'un termini de cinc dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional, per a al·legar les rectificacions que considerin pertinents sobre la valoració provisional dels mèrits i/o per a acreditar, si escau, les circumstàncies per dur a terme els desempats. No es tindran en compte les al·legacions que aportin documentació acreditativa de mèrits o requisits no presentats en el període establert.

Revisades les al·legacions interposades i resolts els empats detectats, el Tribunal Qualificador haurà d'elaborar una llista definitiva amb les puntuacions obtingudes i amb l'ordre de prelació final de les persones que formen part de la borsa. S'ha d'elevar proposta de resolució a la Presidència perquè dicti la Resolució de constitució de la borsa. Amb aquesta resolució, es donaran per respostes les al·legacions interposades contra la llista provisional. Aquesta llista ha d'indicar l'ordre de prelació de totes les persones integrants segons la puntuació global obtinguda.

La resolució de creació de les borses s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d'edictes electrònic de l'IMAS. A més, a efectes informatius, es publicarà en el Portal de selecció i en la Seu electrònica del Consell de Mallorca.

En cas d'empat, s'ha de resoldre tenint en compte, successivament, els criteris següents:

a) Ser una dona víctima de violència de gènere.

b) Ser dona, en cas d'infrarepresentació del sexe femení en la subescala, classe o categoria o especialitat de què es tracta, d'acord amb el que s'estableix en l'article 37 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat entre dones i homes, segons el qual les administracions públiques han d'incentivar la contractació estable i l'ascens professional a nivells superiors de les dones, sense menyscapte dels criteris tècnics i de qualificació professional.

c) Acreditar més temps de serveis prestats com a personal funcionari interí o personal laboral en l'IMAS

d) Estar en situació d'atur de llarga durada (més de 12 mesos).

e) Ser major de 45 anys.

f) No haver estat objecte de remoció d'un lloc de treball de la mateixa subescala, classe, especialitat o categoria.

Si persisteix l'empat, s'ha de fer un sorteig. El sorteig es durà a terme mitjançant l'aplicació informàtica que genera aleatòriament una lletra de desempat. La lletra determina, seguint l'ordre alfabètic, l'ordre de prelació.

En el cas que la valoració s'hagi dut a terme per fases, els empats es resoldran aplicant a cada un dels trams els mateixos criteris prevists al punt anterior.

8. Períodes de valoració i actualització de mèrits

8.1. Una vegada creada la borsa extraordinària única, els aspirants que figurin a la llista podran presentar davant l'IMAS la documentació de nous mèrits no acreditats en el procediment de creació de la borsa extraordinària, els quals seran valorats en els períodes d'actualització.

Aquests es tindran en compte en el cas que els al·legui en el procediment d'actualització, si ja els ha presentat davant l'IMAS.

8.2. Amb la finalitat que la borsa de treball única sigui eficient i operativa, es realitzarà com a mínim una convocatòria cada dos anys, per a incloure-hi nous aspirants i per a actualitzar els mèrits de les persones ja incloses, sense perjudici que per exhauriment o inoperativitat d'una borsa extraordinària determinada sigui necessari una actualització anual.

8.3. Per a actualitzar les borses extraordinàries de treball de cada una de les escales, subescales, classes, especialitats o categories, es dictarà Resolució de la Presidència de l'IMAS que determinarà la data límit fins a la qual s'acceptarà la presentació de nous mèrits.

Així mateix, si les bases específiques preveuen la realització d'una prova selectiva, aquesta resolució establirà també la data de realització de la prova. En aquest cas, totes les noves persones aspirants hauran de realitzar la prova i aquelles que ja formen part de la borsa extraordinària podran realitzar-la voluntàriament per a millorar la seva qualificació.

Per a participar en l'actualització, les noves persones aspirants i les persones aspirants de la borsa extraordinària existent disposaran d'un termini no inferior a 10 dies hàbils, a comptar de l'endemà de la publicació de la convocatòria de la borsa de cada especialitat o categoria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Per a la valoració dels mèrits, se seguirà el procediment previst a les bases generals i d'acord amb les bases específiques per la creació de les borses extraordinàries. Només es valoraran els requisits i mèrits acreditats i al·legats pels aspirants fins al darrer dia de presentació de sol·licituds.

8.4. Una vegada actualitzada la borsa, es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'edictes electrònic de l'IMAS, al portal de Recursos Humans i la Seu electrònica del Consell de Mallorca. Les actualitzacions de les llistes de les borses de treball tenen efectes des de l'endemà de la publicació al BOIB.

9. Renúncia i motius d'exclusió de la borsa

Seran d'aplicació les causes i motius d'exclusió recollits a la Instrucció 2/2021, d'establiment dels criteris generals per a la gestió de borses de treball de l'IMAS.

A les persones aspirants que renunciïn de manera expressa o tàcita, se les ha d'excloure de la borsa de treball, llevat dels supòsits establerts a l'apartat 9 de la Instrucció 2/2021 de gestió de borses de treball de l'IMAS.

10. Notificacions

D'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, atès que es tracta d'un procediment de concurrència competitiva, els actes administratius que integren el procediment de selecció que s'han de notificar a les persones aspirants, així com els de qualsevol procediment que se'n derivi (inclosos els anuncis de la interposició de qualsevol recurs en via administrativa o judicial), en comptes de notificar-se, s'han de publicar al tauler d'edictes electrònic de l'IMAS, carrer General Riera, 67, de Palma i, a efectes informatius, a la web de l'IMAS. Tot això sense perjudici que es publiquin en el Butlletí Oficial de les Illes Balears els actes administratius que segons les bases d'aquesta convocatòria s'han de publicar.

11. Tramitació abreujada del procediment de selecció

D'acord amb el que estableix l'article 33 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, per raons d'urgència per no haver-hi persones aspirants disponibles i per necessitat de cobrir algun lloc de qualsevol cos, escala o especialitat, es podrà aplicar, motivadament, una tramitació abreujada al procediment de selecció del personal funcionari interí i del personal laboral temporal. En aquests casos, els terminis es reduiran a la meitat, excepte en els terminis de sol·licituds i recursos.

12. Règim transitori i vigència de les borses

No s'estableix un període màxim de vigència de les borses extraordinàries, les quals romandran actives, amb les actualitzacions corresponents, tret que siguin objecte d'una nova convocatòria a causa de la modificació de les bases i condicions específiques que l'han de regir.

La publicació de la constitució d'aquestes borses suposa la derogació de totes les borses extraordinàries de l'IMAS, les borses de l'oferta genèrica al Servei d'Ocupació de les Illes Balears, les borses derivades del procediment urgent i extraordinari de la COVID-19 i de qualsevol agrupació curricular, que deixaran d'estar vigents l'endemà de la publicació.

 

 

ANNEX I

Documents que cal adjuntar amb la sol·licitud

1. Còpia del document nacional d'identitat en vigor o, en el cas de no posseir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la identitat; o bé, en cas de caducitat, el resguard corresponent de la sol·licitud de renovació.

2. Còpia del títol acadèmic exigit per a formar part de la borsa (anvers i revers). Si encara no s'ha expedit el títol, el document que acrediti el títol serà el resguard acreditatiu del pagament dels drets d'expedició juntament amb l'abonament de les taxes o la certificació supletòria provisional. Es presumeix que el títol ha estat expedit quan han transcorregut més de dos anys des de l'emissió del justificant del pagament dels drets d'expedició; en aquest cas, les persones aspirants queden excloses i han d'acreditar-lo en el termini d'esmenes de les deficiències en la sol·licitud, o justificar mitjançant un certificat de la universitat corresponent que el títol encara no ha estat expedit.

En el cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar, juntament amb la sol·licitud de participació, l'homologació o reconeixement corresponent del Ministeri competent en la matèria.

3. Còpia del certificat que acredita el nivell de coneixements de llengua catalana exigida en la convocatòria.

4. Les persones aspirants amb discapacitat, igual o superior al 33%, han de presentar el certificat que acrediti la condició legal de discapacitat.

A més, han de presentar el justificant de sol·licitud de certificat o el certificat dels equips multiprofessionals de la Direcció General d'Atenció a la Dependència, o de l'organisme públic equivalent, sobre les condicions personals d'aptitud per exercir les funcions corresponents a la categoria o especialitat de la borsa a la qual aspira, que ha d'expressar que està en condicions de complir les tasques fonamentals del cos i, si escau, mitjançant les adaptacions necessàries del lloc de treball.

5. La documentació acreditativa dels mèrits que s'al·leguen, en la forma que s'estableix a l'Annex II del present Acord i a les bases específiques.

6. La documentació acreditativa dels requisits seran comprovats i verificats pel Departament de Recursos Humans abans del nomenament o la contractació amb la presentació de l'original.

7. La indicació d'un telèfon i una adreça de correu electrònic a l'efecte de comunicació amb el Servei de Selecció i Provisió de l'IMAS.

8. La indicació d'una adreça de correu electrònic als efectes de notificació de tràmits relatius al procediment, sempre que la persona interessada disposi dels mitjans tècnics necessaris i ho autoritzi expressament en el formulari de sol·licitud que es facilita a aquest efecte.

9. Una declaració responsable de les persones aspirants que compleixen el requisit de tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions de l'especialitat a què correspon la borsa a la qual opten.

10. La declaració jurada de no haver estat separat/ada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial.

11.Declaració jurada sobre l'autenticitat de les dades que figuren a la sol·licitud i dels documents que s'hi adjunten.

 

ANNEX II

Criteris generals per a l'acreditació dels mèrits i forma d'acreditació

1. Criteris generals:

a) L'IMAS podrà comprovar d'ofici els documents adjunts a la sol·licitud. Si no es pot comprovar aquests documents mitjançant les plataformes d'interoperabilitat amb altres administracions, es podrà requerir a la persona interessada que aporti els originals. Així mateix, en qualsevol moment del procés selectiu, els tribunals qualificadors podran requerir a la persona aspirant que acrediti la veracitat de les circumstàncies i dels documents aportats. Si la persona aspirant no presenta la documentació requerida, no es tendrà en compte la valoració de mèrits.

b) Presentació de l'original o còpia del document que no presenti dubtes de la seva originalitat i sigui plenament visualitzable.

c) En el cas que la documentació acreditativa s'hagi emès en llengua estrangera, perquè es pugui valorar com a mèrit, la persona interessada n'ha de presentar una traducció jurada. Sense aquesta traducció, el mèrit no es pot considerar acreditat.

d) Si els documents originals ho són en format electrònic, és imprescindible que duguin l'empremta digital (CSV) per a poder fer les comprovacions d'autentificació.

e) Les persones aspirants han de presentar tots els documents acreditatius dels seus mèrits ordenats segons l'ordre establert a l'annex de mèrits i numerats correlativament.

f) Només es valoraran els mèrits al·legats, acreditats i obtinguts abans de la data de finalització de presentació de sol·licituds en la convocatòria. A excepció de la documentació acreditativa dels mèrits que s'hagin sol·licitat a una altra administració pública, els quals podran ser aportats abans de la publicació de la llista provisional d'admesos i exclosos.

g) Si l'acció formativa no acredita el nombre d'hores, es valorarà amb la puntuació corresponent a una hora per dia.

h) Els cursos o les accions formatives de contingut idèntic només es poden valorar una vegada. En aquest cas, s'ha de valorar l'acció formativa amb més hores de durada.

i) Els certificats acreditatius dels cursos i les accions formatives han d'indicar el nombre d'hores o els crèdits dels cursos, de tal manera que un crèdit LRU equival a 10 h de formació i un crèdit ECTS, a 25 h de formació.

En el cas de màsters propis o títols propis de postgrau certificats per universitats públiques o privades que no indiquen el tipus de crèdit, s'ha d'entendre que els crèdits són LRU.

j) No es valoraran com a mèrits els certificats d'accions formatives (cursos o títols) si el seu contingut no permet comprovar de manera fefaent la matèria o temàtica sobre la qual versen, així com la seva relació amb les funcions de la categoria o especialitat o com a formació meritable per qualsevol especialitat.

k) Es valoraran les accions formatives que siguin:

- Impartides per les escoles d'administració pública o homologades per aquestes.

-Impartides en el marc dels acords de formació contínua i per a l'ocupació de les administracions públiques, per qualsevol administració pública i per les organitzacions sindicals i associacions empresarials, quan siguin promotores d'aquests acords.

- Impartides en el marc dels plans anuals de formació pròpia del Consell de Mallorca i de l'IMAS.

- Impartides o promogudes per les administracions públiques, les universitats, els col·legis professionals i les federacions, associacions o mancomunitats d'entitats locals.

- Incloses en el títol IV del text refós de la instrucció 1/2015 de la presidència de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials que regula les accions formatives.

2. Forma d'acreditar la documentació dels mèrits:

-Experiència professional:

a) Serveis prestats a l'Administració pública. Aquest mèrit s'ha d'acreditar amb un certificat de l'organisme corresponent en el qual ha de constar el temps treballat, categoria o especialitat i el grup o subgrup a què pertany.En el supòsit de serveis prestats a l'IMAS, aquest certificat s'expedirà d'ofici tret que la persona aspirant manifesti la seva oposició.Juntament amb la sol·licitud, es pot aportar el document acreditatiu d'haver sol·licitat aquest certificat a l'administració que correspongui i adjuntar-lo posteriorment mitjançant una instància. Únicament s'han de valorar els certificats de serveis prestats per la persona aspirant amb anterioritat a la data de presentació de sol·licituds i que hagin tingut entrada a l'IMAS dins del termini d'esmena a la llista provisional de persones admeses i excloses del procediment.

b) Treballs en entitats públiques empresarials (entitats de dret públic sotmeses al dret privat), consorcis, fundacions del sector públic, empreses societàries del sector públic i empreses privades.

Aquest mèrit s'ha d'acreditar amb el certificat de vida laboral (expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social o l'òrgan equivalent d'altres països de la Unió Europea), i mitjançant el contracte laboral o un certificat de l'empresa, del consorci o de la fundació corresponent que acrediti la categoria i les funcions que s'han exercit.

En els casos que es presentin certificats en els quals constin períodes superposats de serveis prestats, només es computaran els que resultin més favorables per a la persona aspirant.

- Estudis acadèmics:

Una còpia del títol (anvers i revers). En el supòsit de no haver-se expedit el títol, l'acreditació es realitzarà segons s'estableix en el punt 2 de l'Annex I.

- Cursos o accions formatives:

Una còpia dels certificats o diplomes dels cursos o accions formatives, amb expressió del nombre d'hores i/o crèdits de durada i del contingut o programa.

- Publicacions, comunicacions i ponències:

Original o còpia del títol del llibre o revista, de l'índex on figura el nom de l'autor o del coautor i, si la publicació és un llibre, a més, còpia de la contraportada on apareix el número d'ISBN, ISNN o dipòsit legal. Original o còpia de la comunicació i/o ponència i contingut d'aquesta.

- Certificats de professionalitat:

Còpia del certificat de professionalitat.

- Coneixements orals i escrits de català. Còpia del:

- Certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública

- Certificat expedit per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears de conformitat amb el que estableix el Decret 21/2019, de 15 de març, d'avaluació i certificació de coneixements de llengua catalana (BOIB núm. 35 de 16 de març de 2019).

- Certificat reconegut com a equivalent o homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears en matèria de política lingüística.

- Certificat expedit pel Consell de Mallorca d'acord amb els decrets de presidència de 3 de juny de 2004 i de 29 de setembre de 2004.

- Altres supòsits:

- S'especificaran a les bases específiques la forma d'acreditació i la seva ponderació.

 

ANNEX III

Valoració de la baremació

 

1. Sistema de baremació

a. Baremació mitjançant la convocatòria pública de concurs de mèrits:

Seran objecte de valoració els mèrits corresponents als àmbits d'experiència professional, formació i coneixement de català, els quals poden obtenir una puntuació màxima de 50 punts.

Addicionalment, s'afegeix una puntuació de 4 punts (8%) per a totes aquelles persones aspirants que hagin superat exercicis dels processos selectius realitzats per l'IMAS amb posterioritat a l'1 de gener de 2019. La ponderació d'aquest punt s'especificarà a cada una de les convocatòries. La puntuació total pot arribar a 54 punts, d'acord amb el percentatge i equivalència en punts detallat a la taula següent:

ÀMBITS DE BAREMACIÓ (% - punts)

APARTATS

PERCENTATGE / PUNTUACIÓ

EXPERIÈNCIA (48 % - 24 punts)

- experiència professional

48% - 24 punts

FORMACIÓ ( 44% - 22 punts)

- mèrits acadèmics

- cursos i accions formatives

- publicacions i ponències

- altres mèrits

16 % - 8 punts

24 % - 12 punts

2 % - 1 punt

2 % - 1 punt

CATALÀ (8 % - 4 punts)

 

8 % - 4 punts

 

SUBTOTAL

100 % - 50 punts

PUNTUACIÓ ADDICIONAL

- superació d'exercicis de l'especialitat a processos selectius IMAS

8% - 4 punts

 

TOTAL

54 punts

Els mèrits de cada àmbit objecte de valoració es determinaran a cada convocatòria específica en funció de l'especialitat o categoria, sense alterar el percentatge assignat a cadascun d'ells.

b. Baremació mitjançant la realització d'una prova selectiva i fase de concurs:

El procediment selectiu constarà, en primer lloc, d'una prova selectiva, preferentment de tipus test, per a determinar la capacitat professional de l'aspirant amb relació a les funcions de l'especialitat o categoria. La puntuació màxima d'aquesta prova serà de 25 punts i tendrà caràcter eliminatori. A cada convocatòria, s'establirà una puntuació mínima per a superar-la.

En segon lloc, s'iniciarà una fase de concurs per als aspirants que hagin superat la prova anterior. En aquesta es valoraran els mèrits relatius a l'experiència professional, les accions formatives directament relacionades amb les funcions de l'especialitat o categoria i el nivell de coneixement de la llengua catalana. La puntuació màxima d'aquesta fase serà de 25 punts, distribuïda de la manera següent:

a) Experiència professional al sector públic i/o privat corresponent a la categoria o especialitat convocada: 11 punts

b) Accions formatives directament relacionades amb les funcions de l'especialitat o categoria: 10 punts

c) Nivell de coneixement de la llengua catalana superior a l'exigit a la convocatòria: 4 punts.

La puntuació total màxima que els aspirants poden obtenir en aquest procés és de 50 punts.

Addicionalment, s'afegeix una puntuació de 4 punts (8%) per a totes aquelles persones aspirants que hagin superat exercicis dels processos selectius realitzats per l'IMAS amb posterioritat a l'1 de gener de 2019. La ponderació d'aquest punt s'especificarà a cada una de les convocatòries. La puntuació total pot arribar a 54 punts, d'acord amb el percentatge i equivalència en punts detallat a la taula següent:

ÀMBITS DE BAREMACIÓ

PERCENTATGE / PUNTUACIÓ

PROVA SELECTIVA

50 % - 25 punts

EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL

FORMACIÓ DIRECTAMENT RELACIONADA

22 % - 11 punts

20 % - 10 punts

CATALÀ

8 % - 4 punts

SUBTOTAL

100 % - 50 punts

PUNTUACIÓ ADDICIONAL

SUPERACIÓ D'EXERCICIS A PROCESSOS SELECTIUS

8 % - 4 punts

TOTAL

54 punts

2. Valoració de mèrits

2.1. Experiència professional (puntuació màxima 24 punts)

Per a realitzar el càlcul de l'experiència, s'estableix que els períodes de 30 dies tindran la consideració d'un mes i no es tendran en compte els períodes inferiors.

En el cas de borsa constituïda amb prova selectiva, les puntuacions es prorrategen i la puntuació màxima serà d'11 punts.

a) Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les del cos, escala i categoria de la borsa: 0,10 punts per mes, excepte els serveis prestats als organismes públics que es regeixen en general pel dret privat, que s'han de valorar d'acord amb el que es disposa en l'apartat c).

En el cas de borsa constituïda amb prova selectiva, les puntuacions es prorrategen amb una puntuació de 0,04 punts per mes.

b) Serveis prestats en entitats de dret públic sotmeses amb caràcter general al dret privat, en consorcis del sector públic, en fundacions del sector públic o en una empresa pública societària, exercint funcions de naturalesa o contingut tècnic anàlogues a les del cos, escala i categoria o especialitat de la borsa que es convoca: 0,07 punts per mes.

En el cas de borsa constituïda amb prova selectiva, les puntuacions es prorrategen amb una puntuació de 0,03 punts per mes.

c) Serveis prestats en una empresa privada, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les del cos, escala i categoria de la borsa: 0,05 punts per mes.

En el cas de borsa constituïda amb prova selectiva, les puntuacions es prorrategen amb una puntuació de 0,02 punts per mes.

d) Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública, en una especialitat o categoria diferent: 0,025 punts per mes, excepte els serveis prestats als organismes públics que es regeixen en general pel dret privat, que s'han de valorar d'acord amb el que es disposa en l'apartat c).

En el cas de borsa constituïda amb prova selectiva, les puntuacions es prorrategen amb una puntuació de 0,01 punts per mes.

2.2. Formació (puntuació màxima 22 punts)

2.2.1. Mèrits acadèmics ( puntuació màxima 8 punts )

a) Estudis acadèmics oficials

Les titulacions acadèmiques es valoraran sempre que:

Estiguin directament relacionades amb les funcions de l'especialitat o categoria, o siguin meritables per qualsevol lloc. S'entén que la titulació acadèmica està relacionada amb les funcions de l'especialitat o categoria quan sigui de la mateixa branca que la titulació exigida com a requisit per ocupar el lloc de feina o en aquelles que el Tribunal Qualificador estimi que estan relacionades.

- Corresponguin a formació reglada de caràcter oficial amb validesa en tot el territori nacional.

- Siguin de nivell igual o superior a la utilitzada com a requisit per participar en la convocatòria.

- Titulacions oficials de nivell inferior i que no siguin un requisit necessari per obtenir la titulació exigida per  accedir a la borsa, sempre que la persona ho acrediti.

- La valoració com a mèrit d'un títol implicarà que no es valorin aquells de nivell inferior que siguin necessaris per obtenir-lo, excepte a les categories o especialitats del grup AP.

La valoració màxima d'aquest apartat es durà a terme d'acord amb la següent classificació:

- Per cada títol de doctor/a: 3 punts.

- Per cada títol de màster universitari oficial: 2 punts.

- Per cada diploma d'estudis avançats o de suficiència investigadora en el supòsit de no haver obtingut el títol de doctor/a: 2 punts.

- Per cada titulació de grau, segon cicle universitari, llicenciatura, arquitectura o enginyeria: 1,75 punts.

-Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 1,5 punts.

- Per cada titulació de tècnic/a superior de formació professional: 1,25 punts.

- Per cada títol de tècnic/a de formació professional o de batxillerat: 1,25 punts.

- Per cada títol de graduat escolar o títol de graduat en educació secundària: 0,5 punts.

En el cas que l'especialitat o categoria estigui adscrita a un cos o escala del subgrup A1 o A2, s'ha de valorar, d'acord amb la puntuació indicada, a partir de la segona titulació universitària del mateix nivell o nivell superior que es posseeixi.

En el cas de les especialitats del grup AP (ajudant de cuina, costurer/a, marmitó/ona, mosso d'oficis, personal de manteniment personal de serveis i zelador/a), només es valoraran les titulacions següents segons la puntuació:

- Per cada titulació de tècnic/a superior de formació professional: 4 punts.

- Per cada títol de tècnic/a de formació professional o de batxillerat: 3 punts.

- Per cada títol de graduat escolar o títol de graduat en educació secundària: 2 punts.

b) Estudis propis universitaris

En aquest apartat s'inclouen les titulacions universitàries no oficials que tenen el caràcter de pròpies, com els graus propis i títols de postgrau propis (màster propi, especialista universitari, expert universitari i/o d'actualització universitària), i que estan relacionades directament amb les funcions de la categoria o l'especialitat, o són de caràcter transversal per a qualsevol especialitat. Es puntuaran d'acord amb l'apartat següent:

- Per cada crèdit LRU o, si n'és el cas, per cada 10 hores de docència: 0,01 punts.

- Per cada crèdit ECTS o, si n'és el cas, per cada 25 hores de docència: 0,025 punts.

c) Docència impartida a estudis acadèmics

Es valora la docència impartida d'estudis acadèmics oficials i dels estudis propis de les universitats espanyoles:

- Per cada crèdit LRU o, si n'és el cas, per cada 10 hores de docència: 0,1 punts.

- Per cada crèdit ECTS o, si n'és el cas, per cada 25 hores de docència: 0,25 punts.

En el supòsit que el certificat no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s'ha d'entendre que són LRU i s'han de computar, d'acord amb el paràgraf anterior, a raó de 0,01 punts per cada crèdit o per cada 10 hores de docència.

La docència d'una mateixa assignatura, contingut o programa només s'ha de valorar una vegada.

2.2.2. Cursos i accions formatives (puntuació màxima 12 punts )

a) Formació relacionada amb les funcions de l'especialitat o categoria (puntuació màxima 7 punts).

Els cursos de formació i perfeccionament es puntuaran d'acord amb la seva durada i a raó de:

- 0,005 punts per hora si s'acredita amb un certificat o diploma d'aprofitament.

- 0,001 punts per hora si s'acredita amb un certificat o diploma d'assistència.

- 0,01 punts per hora si s'acredita amb un certificat o diploma com a docent.

b) Formació meritable per qualsevol especialitat (puntuació màxima 5 punts).

- Cursos de l'àrea jurídica i administrativa: màxim 1 punt.

- Cursos de l'àrea de qualitat, competències, habilitats i comandaments: màxim 1 punt.

- Cursos d'aplicacions ofimàtiques com a usuari: màxim 1 punt.

- Cursos d'igualtat de gènere: màxim 1 punt.

- Cursos de prevenció de riscs laborals: màxim 1 punt.

Si la formació d'alguna àrea transversal està relacionada directament amb les funcions de l'especialitat o categoria convocada, s'eliminarà l'apartat corresponent i la puntuació de l'àrea es computarà dins l'apartat de cursos relacionats amb l'especialitat o categoria, s'augmentarà fins a 8 punts la puntuació màxima.

En el cas de borsa constituïda amb prova selectiva i mèrits, la puntuació màxima serà de 10 punts. En aquest supòsit, sols es valoraran les accions formatives relacionades amb les funcions de l'especialitat o categoria segons les puntuacions detallades en aquest apartat.

2.2.3. Publicacions i ponències (puntuació màxima 1 punt)

El tribunal valorarà les publicacions de les persones aspirants sobre estudis o treballs en mitjans especialitzats, científics, tècnics o professionals i ponències o comunicacions presentades en congressos, jornades i seminaris, fins a un màxim d'1 punt, a raó de 0,25 per publicació, ponència o comunicació, sempre que versin sobre matèries de serveis socials o relacionades amb les funcions de l'especialitat o categoria, i no formin part de les funcions del lloc de feina ocupat.

2.2.4. Altres mèrits (puntuació màxima 1 punt)

A cada convocatòria específica, es podran determinar, prèvia negociació amb els representants del personal, un o més mèrits addicionals que podran ser objecte de baremació, com per exemple, els següents:

- Certificats de professionalitat, sempre que estiguin directament relacionats amb l'especialitat o categoria convocada.

- Coneixement de llengües estrangeres.

- Persones aturades de llarga durada, més de 12 mesos, amb independència de l'edat.

- Persones menors de 30 anys que accedeixen al primer treball.

- Tutorització d'alumnes en pràctiques de l'especialitat.

2. 3 Coneixements de llengua catalana (puntuació màxima 4 punts)

Els coneixements de llengua catalana s'han de puntuar de la manera següent:

- Certificat B2: 1,5 punts.

- Certificat C1: 2 punts.

- Certificat C2: 2,5 punts.

- Llenguatge administratiu: 1,5

Si l'aspirant acredita més d'un certificat, només s'ha de valorar el certificat de nivell superior, tret del certificat de coneixements de llenguatge administratiu que s'acumula a la puntuació de l'altre certificat que s'acredita.

 

ANNEX IV Barem de mèrits borsa extraordinària modalitat concurs

EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL, per mes complet (Màxim 24 punts)

Punts per mes

a) Serveis prestats en qualsevol administració pública exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les del cos, escala i categoria o especialitat de la borsa

0,10

b) Serveis prestats en entitats de dret públic sotmeses amb caràcter general al dret privat, en consorcis del sector públic, en fundacions del sector públic o en una empresa pública societària, exercint funcions de naturalesa o contingut tècnic anàlogues a les del cos, escala i categoria o especialitat de la borsa

0,07

c) Serveis prestats en una empresa privada, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les del cos, escala i categoria o especialitat de la borsa

0,05

d) Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública, en una especialitat o categoria diferent.

0,025

 

FORMACIÓ (Màxim 22 punts)

Punts

Mèrits acadèmics (puntuació màxima 8 punts)

 

a) Estudis acadèmics oficials

 

Per cada títol de doctor/a

3

Per cada títol de màster universitari oficial

2

Per cada diploma d'estudis avançats o de suficiència investigadora en el supòsit de no haver obtingut el títol de doctor/a

2

Per cada titulació de grau, segon cicle universitari, llicenciatura, arquitectura o enginyeria

1,75

Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent

1,5

Per cada titulació de tècnic/a superior de formació professional

1,25

Per cada títol de tècnic/a de formació professional o de batxillerat

1

Per cada títol de graduat escolar o títol de graduat en educació secundària

0,5

b) Estudis propis universitaris

 

Per cada crèdit LRU o, si n'és el cas, per cada 10 hores

0,01

Per cada crèdit ECTS o, si n'és el cas, per cada 25 hores

0,025

c) Docència impartida a estudis acadèmics

 

Per cada crèdit LRU o, si n'és el cas, per cada 10 hores de docència

0,1

Per cada crèdit ECTS o, si n'és el cas, per cada 25 hores de docència

0,25

CURSOS I ACCIONS FORMATIVES (Màxim 12 punts)

Punts per hora

a. Formació directament relacionada amb les funcions de l'especialitat o categoria (puntuació màxima 7 punts)

Per hora d'assistència

0,001

Per hora d'aprofitament

0,005

Per hora com a docent

0,01

b. Formació meritable per a qualsevol especialitat (puntuació màxima 5 punts)

- Cursos de l'àrea juridicoadministrativa (puntuació màxima 1 punt)

- Cursos d'igualtat de gènere (puntuació màxima 1 punt)

- Cursos d'informàtica (puntuació màxima 1 punt)

- Cursos de qualitat/habilitats/competències professionals/comandaments (puntuació màxima 1 punt)

- Cursos de prevenció de riscs laborals (puntuació màxima 1 punt)

 

Per hora d'assistència

0,001

Per hora d'aprofitament

0,005

Per hora com a docent

0,01

 

 

Publicacions i ponències (Màxim 1 punt)

Punts per publicació

Publicacions de les persones aspirants sobre estudis o treballs en mitjans especialitzats, científics, tècnics o professionals i ponències o comunicacions presentades en congressos, jornades i seminaris

0,25

Altres mèrits (Màxim 1 punt)

A la convocatòria de cada especialitat o categoria es determinaran aquests mèrits

1

 

CONEIXEMENTS DE LLENGUA CATALANA (Màxim 4 punts)

Punts

Nivell B2

1,5

Nivell C1

2

Nivell C2

2,5

Nivell LA, coneixements de llenguatge administratiu

1,5

 

ANNEX V ​​​​​​​Barem de mèrits borsa extraordinària modalitat prova selectiva

EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL PER MES COMPLET (màxim 11 punts)

Punts per mes

a) Serveis prestats en qualsevol administració pública exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les del cos, escala i categoria o especialitat de la borsa

0,04

b) Serveis prestats en entitats de dret públic sotmeses amb caràcter general al dret privat, en consorcis del sector públic, en fundacions del sector públic o en una empresa pública societària, exercint funcions de naturalesa o contingut tècnic anàlogues a les del cos, escala i categoria o especialitat de la borsa

0,03

c) Serveis prestats en una empresa privada, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les del cos, escala i categoria o especialitat de la borsa

0,02

d) Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública, en una especialitat o categoria diferent

 

0,01

FORMACIÓ DIRECTAMENT RELACIONADA AMB LES FUNCIONS DE L'ESPECIALITAT O CATEGORIA (puntuació màxima 10 punts)

Punts per hora

Per hora d'assistència

0,001

Per hora d'aprofitament

0,005

Per hora com a docent

0,01

CONEIXEMENTS DE LLENGUA CATALANA (Màxim 4 punts)

Punts

Nivell B2

1,5

Nivell C1

2

Nivell C2

2,5

Nivell LA, coneixements de llenguatge administratiu

1,5