Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MODEL ECONÒMIC, TURISME I TREBALL
Núm. 176869
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball per la qual es disposa la inscripció i dipòsit al Registre de Convenis Col·lectius, Acords col·lectius de treball i Plans d’igualtat de les Illes Balears, i la publicació de l'Acta de la Comissió paritària del Conveni col·lectiu per al personal laboral de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears, de 14 de desembre de 2020 (codi de conveni 07100532012018)
Antecedents
1. El 14 de desembre de 2020 els membres de la Comissió paritària del Conveni col·lectiu per al personal laboral de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears es van reunir per a acordar la modificació de diverses condicions de treball del personal laboral.
2. El 5 de febrer de 2021, la Sra. Beatriz Teresa Martínez Bosch, en representació de la Comissió paritària del Conveni col·lectiu, va sol·licitar el registre, el dipòsit i la publicació de la citada Acta.
Fonaments de dret
1. L'article 90.3 del Text Refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març.
2. El Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball.
3. L'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Per tot això, dicto la següent
Resolució
1. Inscriure i dipositar l'Acta de la Comissió paritària Conveni col·lectiu per al personal laboral de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears de 14 de desembre de 2020 en el Registre de Convenis Col·lectiu, Acords col·lectius de treball i Plans d'igualtat de les Illes Balears.
2. Publicar l'Acta en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. Fer constar que la versió catalana del text és l'original signada pels membres de la Comissió paritària i que la versió castellana és la seva traducció.
4. Notificar aquesta Resolució a la persona interessada.
Palma, en el dia de la signatura electrònica ( (7 de maig de 2021)
La directora general de Treball i Salut Laboral
Virginia Abraham Orte
Per delegació del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball
(BOIB 97/2019)
Acta de sessió de la Comissió Paritària del Conveni Col·lectiu per al personal laboral de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears
Identificació de la sessió
Núm.: 1/2020
Data: 14 de desembre de 2020
Hora: de les 09:00 a les 11:30 hores
Lloc: sala de juntes de la Direcció General d'Atenció a la Dependència (Avinguda Gabriel Alomar, 33, 07006 Palma).
Assistents
Per l'empresa
Pels treballadors
Assisteixen com a assessors la Sra. Maria Horrach Capó (TIF) i el Sr. Mateu García Bennasar (CSIF).
Ordre del dia:
1. Mobilitat horitzontal. Canvi de criteris i de procediment
La gerent exposa que es varen crear borses de treball per a la mobilitat horitzontal del personal però, atès que aquest sistema no resultat eficaç i el Conveni Col·lectiu no diu res sobre això, es proposa que la Comissió aprovi el procediment i els criteris per dur-la a terme. Així doncs, s'acorda el següent:
a) Per poder canviar de lloc de treball per mobilitat horitzontal (és adir, dins la mateixa categoria) s'ha de tenir un any d'antiguitat en la Fundació.
b) Quan hi hagi un lloc vacant es comunicarà les persones de la mateixa categoria mitjançant correu electrònic perquè manifestin si estan interessat en canvia de lloc de treball.
c) En cas de que hi hagi més de una persona interessada, els criteris de prelació seran els següents:
d) La persona que canviï de lloc de treball per mobilitat horitzontal ha de romandre dos anys en el nou lloc per poder tornar a participar en un altra procediment de mobilitat horitzontal.
e) El lloc de treball que ocupava la persona que ha canviat per mobilitat horitzontal no s'oferirà novament per aquest sistema sinó que es cobrirà per convocatòria pública o mitjançant la borsa de treball que existeixi, si escau, per a la categoria professional de què es tracti.
2. Canvi de grup de classificació professional del lloc de treball d'auxiliar tècnic/a de farmàcia.
Aquest punt es retira de l'ordre del dia, atès que el grup de classificació professional del lloc de treball d'auxiliar tècnic/a de farmàcia és el correcte i el que correspon al nivell de titulació exigit.
3. Establiment d'un complement de disponibilitat per a determinats llocs de treball.
Després de debatre sobre què implica el complement de disponibilitat, el Sr. Ros demana que l'empresa digui en què consisteix, a la qual cosa la gerent de la Fundació contesta que el conveni defineix què és la dedicació especial i especifica que no s'ha de confondre aquest complement amb el fet de tenir un telèfon de l'empresa. Per altra banda, assenyala que, ateses les circumstàncies actuals no és un moment pertinent per establir complements i augmentar retribucions i que, tanmateix, la Fundació no té poder de disposició sobre aquestes ja que les ha d'aprovar la Comissió Interdepartamental de Retribucions. No obstant això, es compromet a dur a terme els tràmits necessaris per establir un complement de dedicació especial per als directors de serveis residencials, tenint en compte que l'aprovació no depèn de la Fundació.
La Comissió adopta els acords següents:
1) La part social farà una proposta dels llocs de treball que considera que haurien de tenir un complement de dedicació especial.
2) La Gerència farà els tràmits necessaris per tal d'establir un complement de dedicació especial per als directors de serveis residencials.
4. Excedència sense reserva de lloc de treball. Termini durant el qual es té dret a reincorporar-se a una vacant.
La Sra. Ruiz Porres planteja qual es el termini durant el qual s'ha d'oferir la vacant a una persona que ha gaudit d'una excedència voluntària sense reserva de lloc de treball i que sol·licita la reincorporació. La Sra. Martínez Bosch contesta que si la persona sol·licita la reincorporació dins del termini establert al Conveni Col·lectiu té dret a incorporar-se a la primera vacant de la seva categoria que es produeixi, sempre que el seu contracte no s'hagi extingit abans (per exemple, si té un contracte d'interinitat i es convoca el procediment per cobrir el lloc de treball o si s'amortitza el lloc que ocupava). Si la persona no accepta ocupar la primera vacant, s'entén que renuncia i perd el seu dret.
5. Compensació horària per la realització de formació fora de la jornada de treball.
La gerent de la Fundació recorda que el personal de la Fundació té una jornada laboral de 37,5 hores setmanals però de forma efectiva només es treballen 35 hores setmanals, ja que les 2,5 hores setmanals restants es va determinar que eren per reunions o per a formació que es realitzi fora de l'horari laboral. Fins ara aquestes hores no s'han empleat per a aquestes finalitats però, a partir de l'1 de gener de 2021, el temps invertit en formació fora de la jornada de treball anirà a càrrec d'aquestes 2,5 hores setmanals.
6. Establiment de la modalitat de prestació de serveis mitjançant teletreball. Situació actual de la proposta.
La Gerent de la Fundació diu que l'empresa no pot adoptar cap decisió respecte al teletreball fins que la Conselleria de Funció Pública no doni instruccions sobre això,
S'acorda que, a l'espera de les directrius de la Conselleria de Funció Pública, la part social presentarà una proposta referent a aquest tema.
7. Revisió i interpretació de l'article 74.1.b del Conveni Col·lectiu en lo referent al reconeixement dels serveis prestats en qualsevol "administració pública".
El Sr. García Bennásar, del CSIF, sol·licita que, a efectes de triennis, s'especifiqui que dins del concepte "administració pública" s'inclouen les fundacions i societats mercantils. La Sr. Martínez Bosch contesta que l'empresa no pot accedir a aquesta petició ja que la Disposició final vuitena de la Llei 1912019, de 30 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2020 disposa que el reconeixement de serveis previs a altres ens, a efectes de retribuir el complement d'antiguitat, s'ha de preveure en els convenis col·lectius o en altres instruments de negociació, i només es pot fer d'acord amb la mateixa normativa i els mateixos criteris prevists per al reconeixement de serveis previs al personal funcionari al servei de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i aquests criteris, de conformitat amb la Instrucció 1/2020, de 14 d'abril, de la directora general de Funció Pública i Administracions Públiques, són que s'exclouen expressament els serveis prestats a qualsevol tipus de fundació, excepte que tengui personificació jurídico-pública d'acord amb la normativa reguladora corresponent i a qualsevol ens públic la forma jurídica de qual tingui caràcter mercantil.
Atès l'anterior es rebutja la proposta d'incloure les fundacions i les societats mercantils dins del concepte d'administració pública als efectes de reconeixement de triennis.
8. Delegació en la secretària de la Comissió Paritària per sol·licitar i tramitar la inscripció dels acords d'aquesta en el Registre de Convenis Col·lectius
La Comissió acorda autoritzar a la secretària de la Comissió Paritària, la Sra. Beatriz Martínez Bosch, per sol·licitar i tramitar la inscripció dels acords d'aquesta reunió en el Registre de Convenis Col·lectius.
10. Torn obert de paraula.
I sense haver-hi més temes a tractar, es dóna per finalitzada la reunió hores en el lloc i la data indicats a l'encapçalament.
El president La secretària