Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL

Núm. 110723
Resolució de la directora general de Personal Docent de 12 d’abril de 2021 per la qual s’aprova la convocatòria pública per cobrir places de docents en serveis educatius especialitzats en comissió de serveis

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

La Conselleria d'Educació i Formació Professional, a través del Servei d'Atenció a la Diversitat de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, gestiona els serveis educatius especialitzats per afavorir l'educació als alumnes que requereixen algun tipus de suport.

Els serveis educatius especialitzats estan formats per docents que ocupen la plaça en comissió de serveis i que s'encarreguen de les funcions següents: administració i gestió del servei, elaboració de la programació, i desenvolupament de les activitats educatives durant el calendari escolar, d'acord amb les instruccions que dicti a aquest efecte la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa.

L'article 71.1 de la Llei orgànica 2/ 2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, estableix que les administracions educatives han de disposar els mitjans necessaris perquè tot l'alumnat assoleixi el màxim desenvolupament personal, intel·lectual, social i emocional, així com els objectius que aquesta Llei estableix amb caràcter general.

L'article 73.1 d'aquesta Llei estableix que s'entén per alumnat que presenta necessitats educatives especials el que afronta barreres que limiten el seu accés, presència, participació o aprenentatge, derivades de discapacitat o de trastorns greus de conducta, de la comunicació i del llenguatge, per un període de la seva escolarització o al llarg de tota, i que requereix determinats suports i atencions educatives específiques per a la consecució dels objectius d'aprenentatge adequats al seu desenvolupament.

L'article 157.1.h) de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, respon a l'obligació de proveir l'existència de serveis o professionals especialitzats.

El Reial decret 1876/1997, de 12 de desembre, sobre traspàs de funcions i serveis de l'Administració de l'Estat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d'ensenyament no universitari (BOE núm. 14, de 16 de gener de 1998).

El Decret 39/2011, de 29 d'abril, pel qual es regula l'atenció a la diversitat i l'orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics, estableix en l'article 19 que, d'acord amb l'article 13 del Decret 67/2008, de 6 de juny, pel qual s'estableix l'ordenació general dels ensenyaments de l'educació infantil, l'educació primària i l'educació secundària obligatòria a les Illes Balears, es consideren alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu els que requereixen una intervenció educativa que transcendeix l'atenció ordinària perquè presenten:

-Necessitats educatives especials derivades d'una discapacitat, de trastorns greus de conducta o emocionals o de trastorns generalitzats de desenvolupament que requereixen, durant un període d'escolarització o durant tota l'escolarització, determinats suports i atencions educatives específiques.

-Dificultats específiques d'aprenentatge causades per trastorns de l'aprenentatge, trastorns per dèficit d'atenció, amb hiperactivitat o sense, i trastorns greus del llenguatge oral.

-Altes capacitats intel·lectuals.

-Un desfasament curricular de dos cursos o més per condicions personals greus de salut o derivades de factors socials, econòmics, culturals, geogràfics o ètnics.

-Una incorporació tardana al sistema educatiu.

L'article 38.11 del Decret 39/2011 especifica que la Direcció General d'Innovació i Formació del Professorat (actualment la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa) ha de possibilitar, dins els serveis d'orientació educativa, l'especialització en la identificació de determinades necessitats específiques de suport educatiu i en l'assessorament sobre la resposta educativa més adequada. Quan sigui necessari, ha de requerir la col·laboració i la coordinació d'altres administracions per constituir equips interdisciplinaris.

L'article 38.12 del Decret 39/2011 estableix que la Conselleria d'Educació i Cultura (actualment Conselleria d'Educació i Formació Professoral), juntament amb les administracions amb competències sanitàries, socials i d'altres que puguin ser necessàries, poden crear serveis d'atenció integral per als alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu que necessitin la intervenció especialitzada de professionals, tant docents com no docents. Aquests serveis han d'intervenir en el context escolar ordinari i han d'establir la coordinació necessària amb el centre educatiu on està matriculat l'alumne.

L'article 38.13 del Decret 39/2011 considera que aquests serveis d'atenció integral s'han d'entendre com una mesura de suport específica i molt especialitzada, que inclou tot l'entorn de l'alumne. Han d'estar formats per equips interdisciplinaris i tenen la funció d'assessorar i intervenir amb relació a l'alumne, els professors i les famílies, a fi d'establir la pauta per millorar l'atenció en tots els aspectes.

D'acord amb l'article 78.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre (BOE núm. 261, de 31 d'octubre de 2015 ), els procediments de provisió de llocs de feina s'han de basar en els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

L'article 2.6. del Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB ext. núm. 21, de 15 de febrer de 2021), disposa que l'ordenació i gestió del personal docent és competència de la Direcció General de Personal Docent.

La Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de 19 de març de 2021 de delegació de determinades competències en matèria de gestió del personal docent (BOIB núm. 41, de 25 de març de 2021) delega en la directora general de Personal Docent la facultat de convocar i resoldre els procediments per ocupar, en comissió de serveis, llocs de feina docent.

La secció 7a del capítol II de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 22 de maig de 2019 per la qual es regula el funcionament dels serveis d'orientació educativa, social i professional de les Illes Balears (BOIB núm. 70, de 25 de maig de 2019), fa referència al concepte, l'estructura, la tipologia, les funcions i la gestió dels equips educatius especialitzats.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1.Aprovar la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places de docents als serveis educatius especialitzats de les Illes Balears, en concret, al Servei d'Atenció Educativa Hospitalària i Domiciliària, a l'Equip d'Alteració del Comportament (EAC), a l'Equip d'Avaluació de les Dificultats de Socialització i Comunicació (EADISOC), a l'IES Can Balo, a l'Equip d'Atenció a la Discapacitat Visual (EADIVI), a l'Equip de Comunicació, Llenguatge i Aprenentatge (ECLA) i als centres d'acolliment temporal (CAT), les bases de la qual figuren a l'annex 1 d'aquesta Resolució.

2.Aprovar l'annex 2 (relació de places de docents en els serveis educatius especialitzats), l'annex 3 (descripció del lloc de feina i la plaça que s'ocupa), l'annex 4 (barem de mèrits al·legats) i l'annex 5 (barem del projecte i entrevista personal).

3.Publicar aquesta Resolució i els seus annexos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant la directora general de Personal Docent en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta Resolució, d'acord amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 12 d'abril de 2021

La directora general de Personal Docent Rafaela Sánchez Benítez

 

 

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

Primera Objecte de la convocatòria

Aquesta convocatòria té per objecte adjudicar de forma individual, en comissió de serveis, places dels serveis educatius especialitzats a funcionaris de carrera del cos de mestres, places del cos de professors de secundària i places del cos tècnic de formació professional, d'acord amb la relació de places de l'annex 2, en horari de matí i horabaixa, si escau, i/o itinerants.

Segona Funcions dels docents

Els docents que siguin adjudicataris de la comissió de serveis tenen les funcions següents:

a)Elaborar la proposta educativa pròpia del servei educatiu al qual s'opta (objectius que es volen desenvolupar, programes que es pretenen implementar i el seu desenvolupament amb la col·laboració del personal docent del centre que rep l'atenció del servei especialitzat).

b)Elaborar materials didàctics i de divulgació de cada servei especialitzat, adaptats a la realitat i àmbit de treball propi de la plaça, relacionats amb els destinataris de cada servei i el seu entorn i útils per a tota la comunitat educativa, els quals es difondran al web del Servei d'Atenció a la Diversitat i a la del servei especialitzat.

c)Dur a terme les tasques que permetin una bona organització i funcionament del servei, entre les quals: divulgació de l'oferta educativa; comunicació i coordinació amb els centres educatius; gestió de les sol·licituds rebudes; coordinació amb els serveis externs directament implicats en l'atenció de la població atesa per cada servei; elaboració de la documentació pròpia; cura de les instal·lacions, i administració dels comptes de gestió econòmica.

d)Conèixer i fer ús de les eines digitals adequades per dur a terme les tasques requerides en el servei.

e)Encarregar-se d'altres funcions que els atribueixi la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa en relació amb la gestió de cada servei educatiu especialitzat.

Tercera Requisits dels candidats

1.Poden participar en aquest concurs els funcionaris docents que reuneixin els requisits generals fixats en aquesta convocatòria.

2.Els requisits generals són els següents:

a)Ser funcionari de carrera en servei actiu del cos de mestres, del cos de secundària o del cos tècnic de formació professional en algun centre públic d'ensenyament no universitari dependent de la Conselleria d'Educació i Formació Professional.

b)Acreditar una antiguitat mínima de cinc anys com a funcionari de carrera en actiu del cos al qual fa referència el punt anterior.

c)Tenir una experiència docent directa de cinc anys com a mínim.

d)Tenir un mínim de dos anys en una destinació definitiva en centres públics d'ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d'Educació i Formació Professional en el moment de la convocatòria per a la provisió de places de docents dels serveis educatius especialitzats.

e)Acreditar els coneixements de llengua catalana mitjançant la possessió del certificat de capacitació corresponent a cada etapa educativa o alguna titulació homologable.

f)No haver estat condemnat per sentència ferma per cap delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, així com per tràfic d'éssers humans.

3.L'Administració ha de comprovar els requisits d'ofici a través del portal del personal.

4.Els funcionaris de carrera docents que no hagin autoritzat telemàticament la Conselleria d'Educació i Formació Professional perquè sol·liciti la certificació negativa que acrediti que no han estat condemnats per sentència ferma per cap delicte contra la llibertat i la indemnitat sexual, d'acord amb la instrucció 1/2017 de la directora general de Personal Docent han d'aportar aquest certificat juntament amb la instància.

Quarta Presentació de les sol·licituds i el projecte de treball

1.La sol·licitud només es pot presentar de forma telemàtica, accedint a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://tn.caib.es/DGPICE). Per poder accedir al tràmit telemàtic és imprescindible disposar de certificat digital, clau pin o clau permanent (o bé qualsevol sistema d'identificació acceptat pel sistema Cl@ve).

2.Les persones interessades han d'adjuntar al tràmit telemàtic de la sol·licitud, en format PDF, el projecte o projectes referits al servei educatiu especialitzat sol·licitat.

3.Es poden sol·licitar un màxim de dos llocs de feina entre els que s'assenyalen en l'annex 2 d'aquesta convocatòria, sempre que es reuneixin els requisits exigits, i se n'ha d'especificar l'ordre de preferència.

4.Els requisits i mèrits que es valoraran són els recollits al Portal de Serveis al Personal en la data d'acabament del termini de presentació de la sol·licitud.

5.La sol·licitud s'ha d'emplenar, telemàticament, en el termini de quinze dies naturals comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta Resolució en el BOIB.

Cinquena Comissió de valoració

1.S'ha de constituir una Comissió de Valoració formada pels membres següents:

a)La cap del Departament de Formació i Aprenentatge de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, o la persona en qui delegui, que l'ha de presidir i que pot dirimir amb el seu vot els empats que es puguin produir.

b)La cap del Servei d'Atenció a la Diversitat, o la persona en qui delegui.

c)El cap del Servei d'Educació Primària o el cap del Servei d'Educació Secundària de la Direcció General de Personal Docent, o la persona en qui delegui.

d)Un inspector del Departament d'Inspecció Educativa, designat pel cap del Departament d'Inspecció Educativa.

e)Un funcionari de carrera adscrit al Servei d'Atenció a la Diversitat, que actua com a secretari, amb veu i sense vot, designat per la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa.

2.A més, pot assistir a les sessions de les comissió, amb veu però sense vot, una persona designada per a cada una de les organitzacions sindicals amb representació a la Mesa Sectorial d'Educació de les Illes Balears.

3.Per a la constitució i el funcionament de la comissió és imprescindible la presència d'un mínim de quatre membres, entre els quals hi ha d'haver la presidenta i el secretari.

4.Una vegada constituïda la comissió, se'n publicarà la relació d'integrants a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://tn.caib.es/DGPICE).

5.La publicació a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa d'aquesta Resolució i de tots els altres documents lligats a aquest procediment s'ha de considerar com a notificació als interessats d'acord amb el que preveu l'article 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6.La Comissió pot sol·licitar el parer de persones expertes en relació amb les funcions dels docents dels serveis educatius especialitzats.

7.Les funcions de la comissió són:

a)Verificar el compliment dels requisits generals dels sol·licitants.

b)Valorar els mèrits al·legats pels candidats segons el barem de l'annex 4.

c)Valorar el projecte i l'entrevista personal, en el seu cas, dels candidats que hagin superat la primera fase del procés segons el barem de l'annex 5.

d)Resoldre els dubtes o discrepàncies que puguin sorgir en el desenvolupament del procediment.

e)Resoldre les reclamacions que es puguin presentar.

f)Publicar les llistes provisionals i definitives a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://tn.caib.es/DGPICE).

g)Proposar les persones a qui s'adjudiquen, en comissió de serveis, les places convocades.

8.Els membres de les comissions s'han d'abstenir d'intervenir, i ho han de notificar a l'autoritat competent, quan hi concorrin les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Igualment, els participants poden recusar els membres de les comissions quan hi concorri alguna de les circumstàncies previstes en el precepte esmentat.

Sisena Procediment de concurs

1.El procediment de concurs consta de dues fases: una primera fase, de caràcter eliminatori, en la qual s'han de comprovar els requisits i valorar els mèrits dels aspirants, i una segona fase en la qual es valora el projecte o projectes presentats. 2.En cas que en la segona fase hi hagi més d'un aspirant per a una mateixa plaça, també es durà a terme una entrevista personal.

2. Per a la primera fase, de concurs, cal tenir en compte els aspectes següents:

a)La Comissió de Valoració ha de comprovar que els sol·licitants reuneixen els requisits generals establerts en el punt 3 d'aquest annex.

b)La Comissió ha de revisar i aplicar els mèrits al·legats d'acord amb l'annex 4.

c)La Comissió ha d'aprovar la relació provisional d'aspirants admesos i exclosos amb les puntuacions provisionals d'aquesta primera fase per a cadascuna de les places a les quals es presenten, i la directora general de Personal Docent l'ha de publicar a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa. (http://tn.caib.es/DGPICE). En el cas dels aspirants exclosos, se n'ha d'indicar la causa d'exclusió.

d)Els aspirants poden presentar una reclamació davant la Comissió contra la relació provisional anterior, fonamentada en les al·legacions que estimin convenients, en el termini de quatre dies naturals comptadors a partir de l'endemà que es faci pública, en un dels registres habilitats per la Conselleria d'Educació i Formació Professional, a les delegacions territorials o a qualsevol altra dependència referida en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Dins el mateix termini també s'ha de trametre una còpia de les al·legacions en què consti la data d'entrada al registre a l'adreça de correu electrònic sad@dgpice.caib.es.

e)Una vegada la Comissió ha estudiat les reclamacions presentades i les ha resolt, ha d'aprovar la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos amb les puntuacions definitives d'aquesta primera fase per a cadascuna de les places a les quals es presenten. La directora general de Personal Docent ha de publicar aquesta relació a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://tn.caib.es/DGPICE). En el cas dels aspirants exclosos, se n'ha d'indicar la causa d'exclusió.

3.Per a la segona fase, projecte i entrevista personal, si escau, cal tenir en compte els aspectes següents:

a)La Comissió ha de valorar en aquesta segona fase els aspirants que no hagin estat exclosos a la primera fase.

b)Els aspirants han de presentar, juntament amb la sol·licitud, un projecte sobre l'organització i gestió del servei educatiu al qual opten per al període de quatre cursos escolars. En el cas d'optar a dues places, s'ha de presentar un projecte diferent per a cadascuna, a més de la planificació i metodologia dels objectius i activitats que s'hi poden dur a terme (annex 5).

c)El projecte per als quatre cursos escolars ha d'incloure les actuacions anuals dels apartats següents:

 

-Objectius a desenvolupar dins el servei educatiu especialitzat.

-Proposta d'organització i funcionament del servei educatiu especialitzat al qual s'opta.

-Proposta d'activitats, amb la temporalització corresponent, i relació de programes d'intervenció adients al servei al qual s'opta, si escau.

-Proposta de materials per difondre entre els centres educatius.

-Coordinacions que s'establiran entre les famílies i els diferents serveis per a una actuació millor.

-Avaluació del servei educatiu i indicadors d'avaluació dels programes d'intervenció.

-Integració de la perspectiva digital com a eina d'optimització de processos i ús de les noves tecnologies adaptant-se a les necessitats del servei especialitzat per al qual es presenta el projecte.

 

d)El document s'ha d'ajustar als requisits següents:

 

-El projecte no ha de superar els deu fulls, sense comptar ni la portada ni l'índex, redactats per doble cara i a doble espai (interlineat 1,5).

-El tipus de lletra ha de ser Arial, cos 12.

-Els marges superior, inferior, esquerre i dret han de ser a 2 cm cadascun.

-Es poden utilitzar quadres, gràfics, etc., que han de complir els mateixos requisits formals pel que fa a la tipografia.

-En totes les pàgines han d'aparèixer el nom i llinatges de l'aspirant. A la darrera pàgina, a més, també hi ha de constar la seva signatura.

 

e)La no presentació del projecte es valora amb 0 punts.

f)En cas que hi hagi més d'un aspirant que vulgui accedir a una mateixa plaça, la Comissió de Valoració els ha de convocar, sempre que hagin superat la primera fase, a una entrevista personal amb la finalitat de defensar el projecte o projectes presentats. La notificació es farà des de la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://tn.caib.es/DGPICE) amb un mínim de 48 hores d'antelació.

g)La finalitat de l'entrevista personal (annex 5) és conèixer:

 

-la capacitat d'adaptació de l'aspirant a un servei especialitzat;

-la seva habilitat per prendre decisions davant situacions diverses;

-la seva capacitat de coordinació i de transmesa d'informació;

-la seva experiència en el maneig de tecnologies;

-el seu currículum.

 

h)La no presentació a l'entrevista personal es valora amb 0 punts.

i)La Comissió ha de determinar si aquesta entrevista personal s'ha de dur a terme telemàticament, en funció de les condicions sanitàries derivades de la COVID-19.

j)Per superar aquesta segona fase, és imprescindible obtenir una puntuació mínima de 5 punts sobre 10 a la valoració del projecte. En els casos en què hi hagi més d'un aspirant per a una mateixa plaça, és imprescindible obtenir una puntuació mínima de 5 punts sobre 10 a la valoració del projecte, i una puntuació de 2 punts sobre 4 a l'entrevista personal.

4.La Comissió ha d'aprovar la relació provisional d'aspirants amb les puntuacions provisionals obtingudes en aquesta fase, amb indicació de la puntuació del projecte, de l'entrevista personal, si escau, i de la puntuació total, que serà la suma de la del projecte i la de l'entrevista. La directora general de Personal Docent ha de publicar aquesta relació al web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://tn.caib.es/DGPICE).

5.Els aspirants poden presentar una reclamació contra les puntuacions provisionals, adreçada a la Comissió, en el termini de quatre dies naturals comptadors a partir de l'endemà de fer-se públiques, en un dels registres habilitats per la Conselleria d'Educació i Formació Professional, a les delegacions territorials o a qualsevol altra dependència referida en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Dins el mateix termini, també s'ha de trametre una còpia de les al·legacions en què consti la data d'entrada al registre a l'adreça de correu electrònic sad@dgpice.caib.es.

6.Una vegada la Comissió ha estudiat les reclamacions presentades i les ha resolt, ha d'aprovar la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos amb les puntuacions definitives obtingudes en aquesta segona fase per a cadascuna de les places a les quals es presenten. La directora general de Personal Docent ha de publicar aquesta relació a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://tn.caib.es/DGPICE). En el cas dels aspirants exclosos, se n'ha d'indicar la causa d'exclusió. Així mateix, han d'indicar la puntuació final de cada aspirant, que estarà conformada per la suma de la puntuació obtinguda en la fase primera de valoració de mèrits i la suma de puntuació obtinguda en la fase segona de projecte i entrevista personal, en el seu cas.

Setena Adjudicació de les places

1.Les places convocades s'han d'adjudicar d'acord amb la puntuació total obtinguda pels aspirants i respectant l'ordre de prelació de les places seleccionades. En cas d'empat en la puntuació final entre dos o més sol·licitants de la mateixa plaça, s'ha d'adjudicar la plaça a la persona o persones que hagin obtingut més puntuació en la segona fase de projecte i entrevista personal, en el seu cas, i tenint en compte l'ordre de preferència segons consta en la seva sol·licitud.

2.La directora general de Personal Docent, a proposta de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, ha de publicar la relació provisional de persones seleccionades amb indicació de la plaça adjudicada en comissió de serveis a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://tn.caib.es/DGPICE).

3.A partir de l'endemà de la publicació de l'adjudicació provisional de places, s'obre un termini de quatre dies naturals perquè les persones interessades puguin reclamar contra aquesta adjudicació, en un dels registres habilitats per la Conselleria d'Educació i Formació Professional, a les delegacions territorials o a qualsevol altra dependència referida en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Dins el mateix termini, també s'ha de trametre una còpia de les al·legacions en què consti la data d'entrada al registre a l'adreça de correu electrònic sad@dgpice.caib.es.

4.Una vegada la Comissió ha estudiat les reclamacions presentades i les ha resolt, la directora general de Personal Docent, a proposta de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, ha de publicar a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://tn.caib.es/DGPICE) la relació definitiva de persones seleccionades amb indicació de la plaça adjudicada en comissió de serveis.

5.En cas que un docent renunciï a la plaça adjudicada, ho ha de fer mitjançant escrit presentat a un dels registres habilitats per la Conselleria d'Educació i Formació Professional, a les delegacions territorials o a qualsevol altra dependència referida en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques en el termini de tres dies hàbils a partir de la publicació de la relació definitiva dels adjudicataris de les comissions. Dins el mateix termini, també s'ha de trametre una còpia de l'escrit en què consti la data d'entrada al registre a l'adreça de correu electrònic sad@dgpice.caib.es. En aquest cas, ha d'ocupar la plaça la persona o persones següents segons la puntuació.

 

Vuitena Proposta, nomenament i presa de possessió

1.Un cop publicada l'adjudicació definitiva de les places, la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa ha de proposar a la directora general de Personal Docent que nomeni, en comissió de serveis, les persones adjudicatàries en les places corresponents.

2.La presa de possessió de la plaça i la incorporació efectiva al servei respectiu s'ha de produir l'1 de setembre de 2021.

3.Les persones a les quals s'adjudiqui una plaça en comissió de serveis han de participar en les activitats formatives i de difusió relacionades amb el servei especialitzat.

Novena Avaluació

1.La comissió de serveis té una durada de quatre cursos escolars. Durant el segon curs escolar, una comissió de seguiment ha d'avaluar el docent, el qual ha de redactar i lliurar una memòria que descrigui el desenvolupament de les actuacions duites a terme sobre el projecte presentat fins a la data de lliurament de la memòria. Si la valoració de la comissió és positiva, es pot prorrogar fins a dos cursos més. La comissió de seguiment farà servir una rúbrica per a l'avaluació i ha de seguir les normes següents:

-La comissió ha d'aprovar i publicar a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://tn.caib.es/DGPICE) una relació provisional dels participants amb la qualificació de l'avaluació de la memòria presentada.

-Els participants poden presentar una reclamació contra la relació provisional anterior, fonamentada en les al·legacions que estimin convenients, adreçada a la comissió, en el termini de quatre dies naturals comptadors a partir de l'endemà que es faci pública.

-Un cop estudiades i resoltes les reclamacions presentades, la comissió ha de publicar a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://tn.caib.es/DGPICE) la relació definitiva dels participants amb el resultat de les memòries.

2.La comissió de seguiment per a l'avaluació de la continuïtat del funcionari al servei especialitzat està formada per:

-La cap del Departament de Formació i Aprenentatge de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, o la persona en qui delegui, que la presideix.

-La cap del Servei d'Atenció a la Diversitat, o la persona en qui delegui.

-Un inspector del Departament d'Inspecció Educativa, designat pel cap d'aquest departament.

-Un funcionari de carrera adscrit al Servei d'Atenció a la Diversitat, que ha d'actuar com a secretari.

Pot assistir-hi com a observador una persona en representació de cada organització sindical amb representació a la Mesa Sectorial d'Educació.

3.Per a la constitució i funcionament de la comissió és imprescindible la presència d'un mínim de tres dels seus quatre membres, entre els quals hi ha d'haver la presidenta i el secretari.

Desena Proposta i nomenament extraordinari

En el cas que no s'hagin cobert la totalitat de les places convocades, el titular de la Direcció General de Personal Docent, a proposta del titular de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, ha de nomenar un docent per un període d'un any, en règim de comissió de serveis, per a la qual cosa ha de seleccionar, en primer lloc, un funcionari de carrera que compleixi els criteris de la convocatòria o, si no és possible, seguir el procés ordinari d'adjudicació de funcionaris docents interins, per al període comprès entre l'1 de setembre de 2021 i el 31 d'agost de 2022.

Onzena Política de privacitat

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 (RGPD) i la legislació vigent en matèria de protecció de dades, els sol·licitants hauran de consentir expressament el tractament de les seves dades personals mitjançant l'emplenament de la sol·licitud, per la qual cosa s'informa dels aspectes següents:

a)Finalitat del tractament i base jurídica: consultar les dades dels mèrits i requisits dels participants, a través del Portal del Personal dependents de la Conselleria d'Educació i Formació Professional del Govern de les Illes Balears per al curs 2021-2022, d'acord amb l'article 6.1, lletres b) i c), del Reglament General de Protecció de Dades.

b)Responsable del tractament: Direcció General de Personal Docent (Conselleria d'Educació i Formació Professional), amb domicili al carrer del Ter, 16, 1r (polígon de Son Fuster), 07009 Palma.

c)Termini de conservació de les dades personals: les dades s'han de conservar durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual es recullen i per determinar les possibles responsabilitats que es puguin derivar d'aquesta finalitat i del tractament de les dades. És d'aplicació allò que disposa la normativa d'arxius i documentació. Les dades econòmiques s'han de conservar d'acord amb allò que preveu la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.

d)Existència de decisions automatitzades: el tractament de les dades ha de possibilitar la resolució de reclamacions o consultes de forma automatitzada. No està prevista la realització de perfils.

e)Transferències de dades a tercers països: no estan previstes cessions de dades a tercers països.

f)Exercici de drets i reclamacions: la persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirada del consentiment, si s'escau, en els termes que estableix el RGPD) davant el responsable del tractament esmentat mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst en la seu electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (www.caib.es).

g)Amb posterioritat a la resposta del responsable o al fet que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD).

h)Delegació de protecció de dades: la Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat (passeig de Sagrera, 2, 07012 Palma; a/e: protecciodades@dpd.caib.es).

 

ANNEX 2 Relació de places

Mallorca

-3 places al Servei d'Atenció Educativa Hospitalària i Domiciliària:

  • 1 plaça del cos de secundària de l'àrea de suport cientificotecnològic
  • 1 plaça del cos de secundària de l'àrea de suport lingüístic i social
  • 1 plaça del cos de mestres (PS)

-6 places a l'Equip d'Alteració del Comportament (EAC):

  • 5 places del cos de secundària de l'especialitat d'orientació educativa
  • 1 plaça del cos de mestres (PS)

-3 places a l'Equip d'Avaluació de les Dificultats de Socialització i Comunicació de Mallorca (EADISOC):

  • 2 places del cos de secundària de l'especialitat d'orientació educativa
  • 1 plaça del cos de mestres (PS)

-6 places a l'IES Can Balo:

  • 2 places del cos de mestres (PS)
  • 1 plaça del cos de secundària d'FP d'operacions de produccions agràries
  • 1 plaça del cos de secundària de l'especialitat d'anglès
  • 1 plaça del cos de secundària de l'àrea de suport lingüístic i social
  • 1plaça del cos de secundària de l'àrea de suport cientificotecnològic

-3 places a l'Equip d'Atenció a les Dificultats Sensorials Visuals (EADIVI):

  • 3 places del cos de mestres (PS / AS / Ed. Primària)

-1 plaça al CAT Puig des Bous:

  • 1plaça del cos de mestres

-1 plaça a l'Equip de Comunicació, Llenguatge i Aprenentatge (ECLA):

  • 1 plaça del cos de mestres (AS)

Menorca

-1 plaça a l'Equip d'Atenció a les Dificultats Sensorials Visuals (EADIVI):

  • 1 plaça del cos de mestres (PS / AS / Ed. Primària)

Eivissa i Formentera

-1 plaça a l'Equip d'Alteració del Comportament (EAC):

  • 1 plaça del cos de mestres (PS)

 

ANNEX 3 Descripció del lloc de feina i plaça que s'ocupa

Servei d'atenció educativa hospitalària i domiciliària

-Equip multidisciplinari d'atenció educativa a alumnes que no poden assistir al centre educatiu perquè es troben hospitalitzats o en repòs domiciliari per raons de salut.

-Aules que atenen alumnes hospitalitzats (pediatria i psiquiatria).

-Atenció educativa domiciliària.

-Plaça itinerant i d'especial dificultat.

CAT Puig des Bous

-Aula d'acolliment temporal.

-Plaça itinerant i d'especial dificultat.

EAC

-Equip especialitzat en alumnes que presenten problemes de conducta.

-Atenció a alumnes, famílies i centres adscrits a l'equip.

-Coneixement de metodologies.

-Assessorament i intervenció als centres docents d'estratègies d'intervenció educativa en la temàtica.

-Plaça itinerant i d'especial dificultat.

EADISOC

-Equip d'avaluació de les dificultats de socialització i comunicació.

-Atenció a alumnes, famílies i centres adscrits a l'equip.

-Coneixement de les metodologies d'observació i avaluació d'alumnes amb TEA, coneixement de la metodologia TEACCHH i Denver.

-Coordinació amb els serveis d'orientació corresponents, així com amb els serveis externs relacionats amb la salut dels alumnes.

-Assessorament als centres docents sobre estratègies d'intervenció educativa en la temàtica.

-Plaça itinerant i d'especial dificultat.

EADIVI

-Equip especialitzat en alumnes que presenten dificultats sensorials visuals.

-Atenció a alumnes, famílies i centres adscrits a l'equip.

-Assessorament i intervenció als centres docents en matèria d'estratègies d'intervenció educativa.

-Formació específica amb l'ONCE.

-Plaça itinerant i d'especial dificultat.

ECLA

-Equip especialitzat en alumnes que presenten dificultats de comunicació, llenguatge i aprenentatge.

-Atenció a alumnes, famílies i centres adscrits a l'equip.

-Coneixement de metodologies.

-Plaça itinerant i d'especial dificultat.

IES Can Balo

-Centre d'especial dificultat amb alumnes afectats per privació de llibertat (heterogeneïtat d'edat i de nivells educatius en una mateixa aula).

-Capacitat d'adaptació a la realitat diària de l'aula quant al nombre d'alumnes i de necessitats educatives.

-Metodologia: treball cooperatiu.

-Organització: aules externes a la localitat igual o diferent que el centre principal.

-Plaça itinerant i d'especial dificultat

Documents adjunts