Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
AGÈNCIA D'ESTRATÈGIA TURÍSTICA DE LES ILLES BALEARS
Núm. 101976
Resolució del president de l'AETIB, de 9 d' abril de 2021 per la qual s'estableixen les condicions per a la realització de contractes de patrocinis per a esdeveniments singulars amb entitats privades que generin repercussió mediàtica per a les marques de les illes Balears i l’Agencia d’Estrategia Turística de les Illes Balears (AETIB), des del 26 d’abril de 2021 fins al 31 de desembre de 2021
Amb la promulgació del Reial Decret 463/2020, de 14 de març, de declaració del primer estat d'alarma a Espanya i pel Reial Decret 926/2020, de 25 d'octubre, del segon estat d'alarma ara en vigor fins al mes de maig de 2021, així com les posteriors normes dictades tant pel Govern Central com pel Govern Balear, per tal de dictar mesures temporals i excepcionals per raons de salut pública per a la contenció de la crisi sanitària, es va iniciar una difícil situació que encara es manté.
La crisi sanitària de la COVID 19 ha donat com a resultat una crisi també econòmica, i per conseqüència social. El confinament i les mesures sanitàries que s'han anat implantant han aconseguit una millora en la gestió sanitària de la crisi, prioritària per aturar la pandèmia amb èxit, tot i que l'aturada productiva han estat una realitat per tots els sector, afectant greument a l'economia de les Balears.
Afrontem una situació complicada per a la nostra comunitat, regió on més del 25% de l'economia depèn del sector turístic i més de 200.000 persones treballen en empreses relacionades amb aquest sector.
La situació de pandèmia ha provocat que els països emissors de turistes tanquessin les seves fronteres, no permetent la circulació de persones, i per tant, l'arribada de turisme a les Balears.
Tot plegat ha propiciat una crisi sense precedents dins l'economia mundial, i en concret de les Illes Balears, que no preveu una recuperació dels seus nivells d'economia i ocupació fins la meitat de 2021.
Dins d'aquest escenari, és prioritari que el Govern, des de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball, actuï facilitant eines perquè, tant les persones treballadores com les empreses, puguin activar-se durant el segon trimestre de l'any. És per això que aquesta convocatòria és excepcional, amb l'objectiu de facilitar la realització de qualsevol esdeveniment.
Les Illes Balears es troben davant el repte d'aprofitar aquesta crisi sanitària com a una oportunitat per millorar el model econòmic i turístic, tenint com a objectiu la sostenibilitat mediambiental, però també la sostenibilitat econòmica i social, una oportunitat de millora que ja plantejàvem, abans de la crisi de la Covid-19, mitjançant els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l'Agenda 2030. Volem millorar el posicionament internacional de les Illes Balears, per això totes les accions incorporades al pla van lligades a la sostenibilitat.
L'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears (endavant AETIB), en virtut de l'establert al Decret 18/2018, de 22 de juny, té entre les seves finalitats, l'elaboració de l'estratègia turística per a la millora del posicionament internacional de les Illes Balears. És per això, que un dels objectius de l'AETIB és crear una oferta diferenciada que creï valor i que es dirigeixi a segments específics, a més, les Illes Balears disposen d'actius turístics que han de ser recuperats, valorats i potenciats.
El turisme ha estat una de les activitats més afectades per la pandèmia i el futur de les destinacions està en gran part en mans d'agents externs i circumstàncies que no es poden controlar avui dia.
L'Organització Mundial del Turisme (OMT) alertava d'una disminució d'entre 60 i 80% de les activitats turístiques amb la consegüent pèrdua de feina en aquest sector. Malgrat la necessitat de reactivar el sector, l'OMT mantén el lema "Ante todo, las personas". Des de la Unió Europea es du a terme una política de recuperació de la indústria turística potenciant la reducció coordinada de les restriccions i prioritzant la seguretat i la confiança del viatger.
La política turística d'aquest govern és aconseguir equilibri i sostenibilitat del nostre territori. Els recursos culturals, naturals, patrimonials poden convertir-se en productes turístics rendibles, sostenibles i innovadors.
El turisme constitueix una eina essencial per al canvi i la reorientació de la societat actual cap a un món més resilient i sostenible. La quantitat de recursos que són necessaris per al desenvolupament de l'activitat turística ho converteixen en una activitat que requereix planificació exhaustiva i continuada, per poder contribuir de forma eficaç a la consecució dels ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible).
L'OMT defineix el turisme sostenible com aquell que s'orienta a satisfer les necessitats dels turistes actuals, generant ingressos i benestar social en la destinació però, a la vegada, que es protegeix i millora les oportunitats del futur. És a dir, està enfocat cap a la gestió de tots els recursos de forma que se satisfacin les necessitats econòmiques i socials, i, a la vegada, es respecti la integritat cultural, els processos ecològics essencials, la diversitat biològica i els sistemes de suport de la vida.
La voluntat de l'AETIB és que la participació en aquesta convocatòria per a la formalització de contractes privats de patrocini amb entitats privades estigui subjecta als principis de publicitat, transparència, cooperació i eficiència de la utilització dels recursos públics. La participació en aquesta convocatòria suposa l'acceptació dels termes i condicions establerts, que s'annexen a aquesta resolució.
A efectes d'aquesta convocatòria, són "esdeveniments singulars" aquells que presenten unes característiques especials i diferenciadores respecte a la resta, i que, per la seva notorietat i repercussió mediàtica, destaquen per davant d'altres esdeveniments. Els esdeveniments singulars hauran de tenir una clara vocació de continuïtat en el temps, és a dir, que es realitzin o es vulguin realitzar de forma periòdica (anualment). Queden exclosos d'aquesta definició els esdeveniments que tinguin una duració que es prolongui en el temps.
El plantejament dels projectes involucrats amb el turisme des d'un criteri de sostenibilitat, requereix entendre l'activitat turística, no com un resultat d'unes actuacions concretes, sinó com un model de gestió per processos i procediments, impregnats de principi a fi per l'essència del respecte a l'entorn on es desenvolupen i a les persones que els impulsen.
Gran part d'aquesta convocatòria està finançada amb fons de l'Impost de Turisme Sostenible (ITS), per aquest motiu les marques de destinació que s'inseriran a les publicacions, emissions, publicitat i accions promocionals hauran d'anar sempre vinculades a la marca Illes Balears Sostenibles (ITS).
Aquests esdeveniments hauran de reportar un alt grau de satisfacció a les persones residents i als turistes, representant una experiència significativa que els faci més conscients dels problemes de la sostenibilitat i fomenti en ells unes pràctiques turístiques sostenibles.
La intenció amb el patrocini d'aquests esdeveniments singulars és potenciar l'estratègia turística de les Illes Balears a través de l'impuls econòmic i d'imatge de marca. Els patrocinis d'aquests esdeveniments, que han d'estar vinculats als productes prioritaris de les Illes Balears (SETS), es converteixen en una plataforma molt útil i versàtil que permet transmetre els valors inherents a les marques turístiques de Mallorca, Menorca, Ibiza, Formentera i/o Illes Balears de forma dinàmica, propera i directe al públic objectiu.
La tramitació dels expedients es realitzarà d'acord amb l'establert a l'Annex A d'aquesta resolució i l'establert a la Instrucció 2/2018 del director gerent de l'ATB (actual AETIB) per la qual s'estableix la regulació específica i tramitació dels expedients dels contractes privats de patrocini que formalitzi l'ATB (actual AETIB) de 5 d'abril de 2018, amb la ratificació prèvia del consell de direcció de l'ATB (actual AETIB) de 5 d'abril de 2018.
Per tot això, amb l'aprovació del Consell de Direcció de l'AETIB de data 3 de març de 2021 i l'autorització prèvia de la despesa per a aquesta convocatòria autoritzada per Acord del Consell de Govern de 9 d' abril de 2021, s'aproven annexos a aquesta resolució, els plecs de condicions generals de la convocatòria i els annexos que l'acompanyen.
Resolc
Primer.- Aprovar els plecs de condicions generals que han de regir la tramitació dels expedients de contractació que es derivin de les sol·licituds de patrocinis d'esdeveniments singulars amb entitats privades que generin repercussió mediàtica per a les marques de les Illes Balears i l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB), -ANNEX A- i els annexos que l'acompanyen.
Segon.- Ordenar la publicació en el BOIB d'aquesta resolució i dels annexos que l'acompanyen.
Aquesta resolució tindrà efectes des de l'endemà de la seva publicació en el BOIB.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant el president de l'AETIB en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seva publicació en el BOIB, d'acord amb el que estableixen l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril) i l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre).
També es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciós administrativa.
Palma, 9 d' abril de 2021
El president de l'AETIB Jaume Colom Adrover (Per resolució del President de l'AETIB de 16 de gener de 2020, de delegació de signatura)
ANNEX A Plecs de condicions generals que han de regir la convocatòria pública per a la formalització de contractes privats per al patrocini d'esdeveniments singulars que generin repercussió mediàtica per a les marques de les Illes Balears i l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB) des del 26 d'abril de 2021 fins al 31 de desembre de 2021
1. ÀMBIT OBJECTIU, TIPOLOGIA I NECESSITATS A SATISFER
L'objecte d'aquesta convocatòria, pública i oberta, és oferir la possibilitat de formalitzar contractes privats de patrocini amb entitats privades que duguin a terme esdeveniments singulars a les Illes Balears i que generin una elevada repercussió mediàtica i notorietat per a les marques de Mallorca, Menorca, Ibiza, Formentera i/o Illes Balears i l'AETIB, tot millorant la competitivitat turística de les Illes. Aquests esdeveniments es podran desenvolupar des del 26 d'abril de 2021 fins al 31 de desembre de 2021.
La intenció amb el patrocini d'aquests esdeveniments singulars és potenciar l'estratègia turística de les Illes Balears a través de l'impuls econòmic i d'imatge de marca. Els patrocinis d'aquests esdeveniments, que han d'estar vinculats als productes prioritaris de les Illes Balears (SETS), es converteixen en una plataforma molt útil i versàtil que permet transmetre els valors inherents a les marques turístiques de Mallorca, Menorca, Ibiza, Formentera i/o Illes Balears de forma dinàmica, propera i directa al públic objectiu.
A efectes d'aquesta convocatòria, són “esdeveniments singulars” aquells que presenten unes característiques especials i diferenciadores respecte a la resta i que per la seva notorietat i repercussió mediàtica destaquen per davant d'altres esdeveniments. Aquests hauran de tenir una clara vocació de continuïtat en el temps, és a dir, que es realitzin o es vulguin realitzar de forma periòdica (anualment). Queden exclosos d'aquesta definició els esdeveniments que tinguin una duració que es prolongui en el temps.
Tots els esdeveniments han d'estar sempre vinculats, a més de la marca Illes Balears Sostenibles (ITS), a una de les marques de destinació: Mallorca, Menorca, Ibiza, Formentera i/o Illes Balears. En el cas que l'esdeveniment es desenvolupi en més d'una illa, i compleixi amb els percentatges d'inversió indicats a l'apartat 3, es considerarà que es promociona, i per tant, es vincula a la marca Illes Balears.
1.1 Requisits dels esdeveniments
Es consideren esdeveniments singulars susceptibles d'obtenir patrocini aquells que compleixin tots els requisits generals següents:
A) Els que s'ajustin a la definició d'esdeveniment singular, amb voluntat de continuïtat.
B) Que siguin esdeveniments que el seu promotor sigui una empresa/entitat privada.
C) Que estiguin vinculats directament a alguns dels productes estratègics (SETs) de l'AETIB.
D) Que fomentin la creació, diversificació i comercialització d'alguns dels productes estratègics de l'AETIB.
E) Que incloguin el desenvolupament d'actuacions vinculades als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).
F) Que l'esdeveniment estigui avalat per altres entitats públiques segons es detalla a l'apartat 6.2.
G) Que es desenvolupi entre el 26 d'abril de 2021 al 31 de desembre de 2021.
H) L'àmbit territorial d'aquesta convocatòria es circumscriu als esdeveniments que es desenvolupen de forma efectiva al territori de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
I) Que el nom de l'esdeveniment inclogui la marca de destinació a què es vol vincular el patrocini.
J) Que l'esdeveniment compleixi amb els requisits mínims de repercussió mediàtica i pressupost que es detallen a continuació:
Segons la marca a què es vinculi l'esdeveniment, els criteris són:
MARCA |
REPERCUSSIÓ MEDIÀTICA* TOTAL MÍNIMA |
REPERCUSSIÓ MEDIÀTICA* NACIONAL/INTERNACIONAL MÍNIMA |
PRESSUPOST** MÍNIM |
---|---|---|---|
ILLES BALEARS |
3.000.000 € |
1.500.000 € |
1.200.000 € |
MALLORCA |
1.500.000 € |
750.000 € |
600.000 € |
MENORCA |
500.000 € |
250.000 € |
200.000 € |
IBIZA |
600.000 € |
300.000 € |
250.000 € |
FORMENTERA |
300.000 € |
150.000 € |
130.000 € |
*Impostos exclosos
**Impostos inclosos
En la fase de justificació de l'esdeveniment es comprovarà que els requisits mínims han estat assolits.
Amb el compliment d'aquests requisits, els esdeveniments singulars incrementaran la qualitat de l'oferta turística i del producte turístic. Així mateix, impulsaran la competitivitat, la diversificació i el posicionament de la destinació.
1.2 Exclusions
Queden exclosos d'aquesta convocatòria:
1.- Esdeveniments que no compleixin els requisits mínims i/o condicions establerts en aquesta convocatòria.
2.- Projectes i accions que no es puguin classificar com a un esdeveniment singular.
3.- Esdeveniments de contingut polític o religiós.
4.- Esdeveniments amb contingut discriminatori de qualsevol índole o que enalteixi actituds violentes o de odi.
5.- Esdeveniments que atemptin contra qualsevol dels principis democràtics
6.- Esdeveniments que vagin en contra de la imatge que l'AETIB vol traslladar respecte de les seves marques i la destinacions que les conformen.
7.- Fires, mercats, trobades, jornades, congressos, simposis, fòrums, exposicions, tallers, workshops, fam-trips, press-trips o accions similars.
8.- Patrocinis a clubs esportius, quan aquests tinguin la finalitat de patrocinar l'equip o equips que formen part del Club.
9.- Equips esportius.
10.- Torneigs i campionats esportius que no tinguin com a objecte principal de la competició la categoria absoluta.
11.- Torneigs i campionats dels següents esports: futbol, bàsquet, futbol americà, rugbi, voleibol, waterpolo.
12.- Les entitats o organismes públics en general, i més concretament els que pertanyen al Govern de les Illes Balears, als Consells Insulars i a ajuntaments.
13.- Les entitats que no estiguin al corrent del pagament de les obligacions econòmiques contretes amb l'AETIB, al corrent de les obligacions tributàries amb la CAIB, amb l'Estat i amb la Seguretat Social.
14.- Les entitats que no hagin lliurat la justificació en temps i forma, i per tant, hagin incomplert les obligacions pròpies dels beneficiaris de subvencions o patrocinis atorgats per l'AETIB durant les dues anualitats anteriors.
15.- Els esdeveniments que no hagin assolit la totalitat de la quantia a justificar en alguna de les dues anualitats anteriors.
16.- Esdeveniments que ja hagin obtingut algun patrocini/col·laboració/subvenció per part de l'AETIB per la mateixa edició.
2.PRINCIPIS GENERALS DE LA CONVOCATÒRIA
Aquesta convocatòria pública es duu a terme sobre la base dels principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat i eficiència per al desenvolupament de l'objecte de l'esdeveniment que millori la competitivitat turística de les Illes.
Aquesta convocatòria parteix de la base que són els promotors de l'esdeveniment qui assumeixen l'organització i els seus costos. Per això, sol·liciten una aportació per donar suport a la celebració de l'esdeveniment, ja que consideren que té repercussió turística i que l'aportació pública millorarà la rendibilitat de l'esdeveniment, en concepte d'imatge i notorietat.
3.PRESSUPOST DE LA CONVOCATÒRIA
La present convocatòria té un pressupost màxim de 1.000.000 € (impostos inclosos) finançats de la següent forma:
Un import màxim de 550.000 € (impostos inclosos) amb fons de l'Impost de Turisme Sostenible (ITS 2019) dins del projecte anomenat Millora de la competitivitat del sector turístic de les Illes Balears, mitjançant el posicionament dels valors de les marques turístiques Mallorca, Menorca, Ibiza i Formentera, el desenvolupament del talent, el coneixement i la creació de producte.
Un import màxim de 150.000 € (impostos inclosos) amb fons de l'Impost de Turisme Sostenible (ITS 2018) dins del Capítol VI – Inversions Reals del pressupost de l'AETIB per a l'exercici 2021, dins del projecte anomenat Generació de demanda en segments estratègics turístics de les Illes Balears. Aquesta partida està vinculada a l'aprovació de la seva incorporació al pressupost de l'any 2021.
Un import màxim de 300.000€ (impostos inclosos) al Capítol VI – Inversions Reals del pressupost de l'AETIB per a l'exercici 2021 vinculat a l'Eix 7 del Pacte per a la reactivació de les illes i la diversificació econòmica i social de les Illes Balears
Atès que part del pressupost de la convocatòria prové del fons de l'Impost de Turisme Sostenible, la marca Illes Balears Sostenibles (ITS) s'ha d'inserir vinculada amb les marques de destinació.
En el cas que la partida reservada sigui insuficient, aquesta podrà ser ampliada, a criteri de la direcció, en funció de la disponibilitat pressupostària.
Així mateix, en el cas que a data 1 de setembre de 2021 no s'hagi exhaurit la totalitat de la disponibilitat pressupostària, l'AETIB podrà disposar dels romanents, que seran destinats a altres projectes segons les necessitats, tenint en compte la partida pressupostària i capítol al que varen ser assignats.
Ateses les conseqüències de la pandèmia de la COVID-19 a les Illes Balears, i especialment les econòmiques, que han suposat una contracció del PIB del 23,7%, moltes empreses que organitzen esdeveniments s'han vist profundament afectades per les restriccions establertes i l'increment de les despeses per al correcte i segur desenvolupament dels esdeveniments. Per tal d'impulsar i promoure el creixement econòmic i dinamitzar l'oferta de les Illes Balears, de forma excepcional, s'han incrementat, tant els percentatges, com els imports màxims de patrocini. Amb aquesta mesura es vol recolzar tots aquells esdeveniments, que dins l'any 2021, obrin el camí cap a la recuperació de la destinació.
Segons la marca a la qual es vincula l'esdeveniment, els imports màxims que adjudicarà l'AETIB són:
MARCA |
% MÀXIM PATROCINI RESPECTE DEL PRESSUPOST** |
IMPORT** MÀXIM DEL PATROCINI |
ILLES BALEARS* |
50% |
720.000 € |
MALLORCA |
50% |
360.000 € |
MENORCA |
50% |
120.000 € |
IBIZA |
50% |
150.000 € |
FORMENTERA |
50% |
78.000 € |
*Podrà optar a estar vinculat a la marca Illes Balears només aquell esdeveniment que es desenvolupi de forma efectiva en més de dues illes. (S'ha d'acreditar que com a mínim un 40% del pressupost total de l'esdeveniment es destina a accions que es desenvolupen a cada una de les illes.)
**Impostos inclosos
Les entitats privades interessades a participar en aquesta convocatòria podran sol·licitar un patrocini dins dels límits establerts a la taula superior, d'acord amb l'illa/illes amb la qual es vincula l'esdeveniment a desenvolupar.
L'import del patrocini mai podrà superar el 50% respecte del pressupost indicat a la sol·licitud (impostos inclosos) i tampoc podrà superar el màxim establert per marca.
Excepcionalment, i atesa la situació actual derivada de la Covid-19, aquest percentatge s'estableix a un nivell molt elevat per tal de recolzar el màxim possible, des de les institucions públiques, la realització d'esdeveniments i la conseqüent reactivació econòmica.
3.1 Territorialització
Per tal de complir amb la territorialització entre illes, es dedicarà un percentatge mínim als esdeveniments per illa, d'acord amb el següent quadre:
MALLORCA |
50,92% |
MENORCA |
17,23% |
EIVISSA |
20,78% |
FORMENTERA |
11,07% |
En el cas que el 31 de maig de 2021 no s'hagin exhaurit els pressuposts corresponents als percentatges per illes, l'import romanent es destinarà als esdeveniments sol·licitants al marge d'aquesta territorialització.
4. ÀMBIT SUBJECTIU
Poden ser beneficiaris d'aquesta convocatòria pública les persones jurídiques privades organitzadores dels esdeveniments presentats que s'ajustin a l'objecte i compleixin els requisits d'aquesta convocatòria.
En aquesta convocatòria, una mateixa entitat pot presentar fins a 2 esdeveniments per marca vinculada, però mai més d'una empresa o entitat pot sol·licitar patrocinis per al mateix esdeveniment.
En el supòsit que dues entitats diferents sol·licitin el patrocini per a un mateix esdeveniment, tan sols es valorarà la primera de les propostes presentades, segons el registre d'entrada a l'AETIB, mentre que l'altra proposta en restarà exclosa.
En el supòsit d'entitats que gestionin diversos esdeveniments, han de presentar una sol·licitud per a cadascun dels esdeveniments per a què es sol·liciti el patrocini, excepte si aquests conformen un programa únic de diverses actuacions.
5. TERMINI I LLOC DE PRESENTACIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ
La convocatòria per a la presentació dels esdeveniments romandrà oberta des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució al BOIB, fins exhaurir la dotació econòmica amb termini màxim fins a l'1 d'octubre de 2021.
El lloc de presentació serà el registre de l'AETIB (Edifici AETIB C/ Rita Levi s/n -Parc Bit- 07121 Palma) o els llocs previstos en l'article 16 de la Llei 39/2015. En aquest últim supòsit, s'ha d'enviar el mateix dia una còpia de la sol·licitud en què hi consti el registre d'entrada, i així justificar la data d'enviament de la sol·licitud dins del termini establert. L'adreça d'enviament és: juridico@aetib.caib.es En cas de no rebre aquest justificant a la direcció esmentada en temps i forma, l'esdeveniment quedarà exclòs. No s'acceptaran com a entrada les sol·licituds o documentació que hagin estat enviades mitjançant correu electrònic a qualsevol de les adreces de l'AETIB.
Tots els esdeveniments hauran de presentar tota la documentació necessària per la seva tramitació al registre d'entrada de l'AETIB amb un mínim de 30 dies naturals d'antelació a la data d'inici de l'esdeveniment. En cas d'incompliment del termini, la sol·licitud restarà exclosa, a excepció de:
Els esdeveniments presentats es valoraran per orde d'entrada al registre de l'AETIB.
6. SOL·LICITUD I FORMA DE PRESENTACIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ
Els sol·licitants han d'utilitzar els models que s'adjunten a aquests plecs i que es descriuen a continuació. Aquests podran ser descarregats pels interessats en la pàgina web de l'AETIB:
La sol·licitud ha d'anar acompanyada de dos sobres tancats i independents (un per a la documentació administrativa i un altre per a la documentació tècnica). S'ha d'identificar a l'exterior de cada sobre la raó social, persona de contacte, número de telèfon, adreça electrònica, marca a què es vincula la sol·licitud i nom de l'esdeveniment.
6.1. Sol·licitud de patrocini (ANNEX A1s)
Es realitzarà mitjançant sol·licitud dirigida a la presidència de l'AETIB seguint el model d'ANNEX A1s Formulari de sol·licitud, contingut en aquests plecs, en el qual s'ha de fer constar el següent:
- Nom comercial de l'entitat privada.
- Nom fiscal de l'entitat privada i CIF.
- Dades de contacte de l'entitat privada.
- Dades de contacte del representant legal de l'entitat privada.
- Dades de la persona de contacte.
- Nom de l'esdeveniment.
- Data(es) d'execució.
- Marca de destinació a què es vincula el patrocini.
- Dades de l'esdeveniment:
El lliurament de la sol·licitud per si mateixa no serà objecte de valoració sinó que servirà únicament com a document formal de sol·licitud.
6.2. Documentació Administrativa (sobre 1): Documentació relacionada amb l'entitat sol·licitant
En el cas de persones físiques i jurídiques espanyoles:
En virtut del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, les entitats que hagin format part d'un procés selectiu en l'AETIB poden presentar l'Annex D que s'adjunta en el qual s'ha d'indicar el número d'expedient on es troba la documentació administrativa, sempre que no hagi sofert cap modificació o la documentació presentada no hagi exhaurit la seva vigència.
La resta de documentació que a continuació es relaciona s'ha de presentar també en el sobre 1:
Aquesta declaració responsable, o un altre document, ha d'incloure la manifestació expressa que l'empresa no incorre en cap dels supòsits al fet que es refereix la Llei 2/1996, de 19 de novembre, d'incompatibilitats dels membres del Govern i dels alts càrrecs de la CAIB.
http://www.caib.cat/govern/sac/fitxa.do?codi=1714109&coduo=32&lang=ca
En el cas de persones jurídiques no espanyoles amb activitat a Espanya:
En el supòsit que l'entitat pertanyi a un estat membre de la UE, la capacitat jurídica de l'empresa s'acreditarà mitjançant la presentació de constitució de l'entitat d'acord amb la normativa del seu país, fent constar els estatuts de la mateixa i l'acreditació corresponent, així com fotocòpia acarada del CIF, tots dos traduïts per intèrpret jurat o traducció oficial i postil·lada d'acord amb el conveni de la Haia de 1961.
En el cas que l'entitat pertanyi a un estat que no és membre de la UE, la capacitat jurídica de l'entitat s'acreditarà, mitjançant la documentació relativa a la sucursal o filial a Espanya de l'entitat o a qualsevol país pertanyent a la Unió Europea, degudament inscrita al registre corresponent i fotocòpia compulsada del CIF. La documentació ha de presentar-se traduïda per traductor jurat. De conformitat amb el Reglament (CE) nº 1008/2008.
En qualsevol dels dos casos anteriors, s'haurà d'acreditar la capacitat de la persona que representa l'entitat sol·licitant legalment per actuar en nom seu, així com s'haurà de presentar una còpia acarada del seu passaport/DNI/NIE, traduït per intèrpret jurat o mitjançant una traducció oficial i postil·lada d'acord amb el conveni de la Haia de 1961.
Les empreses no espanyoles d'estats membres de la Unió Europea i els restants empresaris estrangers hauran d'acreditar la documentació que es detalla:
Aquesta declaració responsable o un altre document ha d'incloure la manifestació expressa que l'empresa no incorre en cap dels supòsits, fet al qual es refereix la Llei 2/1996, de 19 de novembre, d'incompatibilitats dels membres del Govern i dels alts càrrecs de la CAIB.
http://www.caib.cat/govern/sac/fitxa.do?codi=1714109&coduo=32&lang=ca
En virtut del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, les entitats que hagin format part d'un procés selectiu en l'AETIB poden presentar l'Annex D que s'adjunta, en el qual s'ha d'indicar el número d'expedient on es troba la documentació administrativa següent, sempre que no hagi sofert cap modificació o la documentació presentada no hagi exhaurit la seva vigència.
El sobre 1 de "documentació administrativa" serà únic en el cas que una mateixa entitat presenti diferents propostes tècniques.
6.3. Documentació tècnica (sobre 2)
Els sol·licitants hauran de lliurar la següent documentació en suport imprès i digital:
- ANNEX A2s: Criteris de valoració. Resum de la proposta tècnica emplenada (en format pdf i excel) i signada (en format pdf):
- ANNEX A7s: Briefing de comunicació. Informació i estructura de continguts necessària per a la comunicació de l'esdeveniment als mitjans de comunicació de l'AETIB. Dins d'aquest apartat s'inclouen les imatges i vídeos suggerits per a la seva publicació (en format pdf).
Aquests mitjans són:
Atesa la diversitat dels esdeveniments que es poden patrocinar, la definició o la versió definitiva dels continguts i l'abast de la seva publicació a mitjans de l'AETIB i del propi patrocinat, es fixaran una vegada realitzada la fase tècnica (apartat 7.2) i previ a la signatura del contracte.
7. PROCEDIMENT ADMINISTRATIU PER A LA FORMALITZACIÓ DELS PATROCINIS PRIVATS
La tramitació administrativa per a la formalització dels contractes de patrocini es realitzarà d'acord amb l'establert a la Instrucció 2/2018 del director gerent de l'ATB (actual AETIB) per la qual s'estableix la regulació específica i tramitació dels expedients dels contractes privats de patrocini que formalitzi l'ATB (actual AETIB) de 5 d'abril de 2018, amb la ratificació prèvia del consell de direcció de l'ATB (actual AETIB) de 5 d'abril de 2018.
En el cas que la sol·licitud de patrocini sigui per un import igual o inferior als 14.999,99 € (imposts exclosos), és a dir, 18.149,98€ (impostos inclosos) es procedirà d'acord amb l'establert a l'article 118 de LCSP i la Instrucció 1/2019, del director de l'AETIB per la qual s'estableix la regulació específica i la tramitació dels expedients dels contractes menors que formalitzi l'AETIB.
En el cas que la sol·licitud de patrocini sigui per un import superior als 14.999,99 € (imposts exclosos), és a dir, 18.149,98€ (impostos inclosos), es procedirà d'acord amb el que s'estableix a la Instrucció 2/2018 del director gerent de l'ATB (actual AETIB) per la qual s'estableix la regulació específica i la tramitació dels expedients dels contractes privats de patrocini que formalitzi l'ATB (actual AETIB). En aquest cas s'haurà d'aportar per part del sol·licitant una declaració responsable que acrediti les raons tècniques o artístiques o els motius pels quals només pugui encomanar-se a un empresari determinat.
7.1 FASE ADMINISTRATIVA: revisió de la documentació administrativa
Una vegada finalitzat el termini de presentació de les propostes, l'àrea jurídica de l'AETIB examinarà la documentació administrativa corresponent al sobre núm.1 segons l'ordre de registre d'entrada a l'AETIB de les sol·licituds.
En el cas que sigui necessària l'esmena d'algun document de caràcter administratiu, la Direcció de l'AETIB requerirà a l'entitat interessada, la documentació administrativa que falti, concedint-li un termini de 3 dies naturals per a la presentació de la documentació requerida, amb l'advertiment exprés que, en cas de no fer-ho així, es considerarà desistida i s'arxivarà la seva sol·licitud, segons el que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015.
El requeriment de la documentació es realitzarà per mitjans electrònics, de manera que en quedarà constància a l'expedient.
7.2 FASE TÈCNICA: revisió de la documentació tècnica
Un cop finalitzada la revisió de la documentació administrativa, l'òrgan de contractació designarà l'àrea/tècnic encarregat de la revisió de la proposta tècnica, per determinar el compliment o no dels requisits tècnics exigits d'acord amb el que s'estableix en aquests plecs.
En el cas que l'import sol·licitat sigui superior als 14.999,99 € (imposts exclosos), és a dir 18.149,98€ (impostos inclosos), l'àrea/tècnic designat, tal com recull la Instrucció 2/2018, realitzarà un plec específic de patrocini (plec previ i plec definitiu) en funció de l'esdeveniment a patrocinar, en el qual han de quedar recollides les contraprestacions que es proposa que rebi l'AETIB en funció de l'import que es sol·licita.
En cas que a la documentació tècnica es detectin deficiències (manca de documentació a aportar), es requerirà per a la seva esmena, la qual s'haurà de realitzar en el termini de 3 dies naturals. En el cas que no s'esmeni la documentació requerida per l'àrea/tècnic designat, la sol·licitud s'exclourà del procediment de contractació. En cap cas es podrà esmenar el contingut de la documentació lliurada a la fase de sol·licitud i valoració.
El requeriment de la documentació es realitzarà per mitjans electrònics, de manera que en quedarà constància a l'expedient.
Seguidament es procedirà a la valoració de l'esdeveniment i de la sol·licitud.
7.2.1. Fase directa
L'esdeveniment, pel fet de complir amb els requisits generals de la convocatòria, obtindrà una aportació directa per part de l'AETIB de:
MARCA |
IMPORT* DIRECTE |
ILLES BALEARS |
144.000 € |
MALLORCA |
72.000 € |
MENORCA |
24.000 € |
IBIZA |
30.000 € |
FORMENTERA |
15.600 € |
*Impostos inclosos
7.2.2. Fase de valoració
La resta de l'import fins arribar a l'import màxim del patrocini per marca es determinarà segons la següent valoració:
- Valoració objectiva de l'esdeveniment: es durà a terme per part de l'àrea/tècnic designat. Es farà exclusivament amb relació a les dades aportades per l'entitat sol·licitant a l'ANNEX A2s. Es valoraran, com a màxim amb 90 punts, els següents conceptes:
Alguns d'aquests punts valorats s'hauran de acreditar a la justificació.
- Valoració subjectiva de l'esdeveniment: es durà a terme per part d'un representant de la Direcció de l'AETIB i es podrà convidar a un representant del consell insular que es determinarà en funció de les característiques de l'esdeveniment presentat. La valoració subjectiva es farà amb relació a la documentació lliurada per l'entitat sol·licitant. Es valoraran, com a màxim amb 10 punts, els següents conceptes:
La puntuació total obtinguda com a màxim podrà ser de 100 punts. La valoració econòmica unitària de cada punt és la que a continuació es detalla per marca:
ILLES BALEARS |
MALLORCA |
MENORCA |
IBIZA |
FORMENTERA |
5.760 € |
2.880 € |
960 € |
1.200 € |
624 € |
Tots els imports són amb impostos inclosos
L'import resultant de la fase de valoració serà:
IFV = Puntuació obtinguda*valor unitari del punt respecte de la marca
Per tant, l'import proposat d'adjudicació resultarà de sumar:
Import assignat a la fase directa + import assignat a la fase de valoració
Aquest import, com a màxim estarà sempre dins el límits establerts a la convocatòria i mai podrà superar el 50% de l'import del pressupost de l'esdeveniment.
MARCA |
% MÀXIM PATROCINI RESPECTE DEL PRESSUPOST* |
IMPORT* MÀXIM DEL PATROCINI (fins a) |
---|---|---|
ILLES BALEARS |
50% |
720.000 € |
MALLORCA |
50% |
360.000 € |
MENORCA |
50% |
120.000 € |
IBIZA |
50% |
150.000 € |
FORMENTERA |
50% |
78.000 € |
*Impostos inclosos
7.2.3. Fase de negociació
Una vegada valorada la sol·licitud presentada, es convocarà l'entitat sol·licitant per a una reunió de negociació prèvia a l'adjudicació i formalització del contracte, en la qual es tractaran les contraprestacions proposades que rebrà l'AETIB, la repercussió mediàtica per la presència de les seves marques i l'import que finalment es proposa per a l'adjudicació. En aquesta reunió hi participaran un representant de la direcció de l'AETIB, l'àrea/tècnic designat, l'àrea econòmica i l'àrea jurídica de l'AETIB. L'àrea/tècnic designat serà el responsable de deixar-ne constància a l'expedient dels acords a què han arribat, de tal forma que també constin al plec definitiu.
7.3 ADJUDICACIÓ I FORMALITZACIÓ DEL PATROCINIO
D'acord amb l'establert a les instruccions internes esmentades, l'òrgan de contractació realitzarà l'adjudicació del contracte privat, i posterior formalització del contracte en el qual hi constaran les obligacions d'ambdues parts, les contraprestacions que rebrà finalment l'AETIB i la forma de justificar el patrocini en funció de les característiques de l'esdeveniment. Al contracte hi constarà expressament la cessió a l'AETIB de les imatges de l'esdeveniment per a usos no comercials.
Així mateix, en el cas que l'adjudicació fos igual o superior a 14.999,99 € (impostos exclosos), s'haurà de publicar al portal de contractació de l'AETIB.
Aquest contracte haurà de signar-se en el termini màxim de 15 dies hàbils des de l'adjudicació del contracte i sempre abans de l'inici de l'esdeveniment. En cas contrari, l'AETIB podrà resoldre no portar-lo a terme.
El patrocinat facilitarà el seguiment i control del contracte signat i, concretament, de la presència de les marques a l'esdeveniment patrocinat. Per tant, s'ha de reflectir la presència de les marques/logotips d'ambdues entitats en tots els mitjans i materials corresponents a l'organització dels diferents actes i accions previstes a l'esdeveniment i que s'estableixen al contracte.
Les marques de l'AETIB podran figurar tant en els elements de promoció prèvia a l'esdeveniment, com en els de la promoció que es durà a terme durant el desenvolupament d'aquest, o en la repercussió posterior als diferents mitjans de comunicació.
8. CONTRAPRESTACIÓ PER A L'AETIB
L'AETIB i l'entitat privada formalitzaran un contracte de patrocini privat en el qual es regularà la seva presència en tots els mitjans i materials corresponents a l'organització dels diferents actes i accions previstes en l'esdeveniment, com ara: invitacions, insercions publicitàries, panells o altres elements promocionals confeccionats amb motiu de l'esdeveniment presentat, en els quals se citarà el patrocini de l'AETIB i es reflectiran els seus respectius logotips corporatius i marques promocionals.
L'entitat sol·licitant de patrocini haurà d'especificar a la memòria que presenti amb la sol·licitud, quines serien les contraprestacions/accions on hi seran present les marques.
Així mateix, estan obligats a convidar a la direcció de l'AETIB a actes d'obertura i cloenda, rodes de premsa, presentacions i similars.
L'ús de les marques/logo de l'AETIB s'ajustarà al que s'estableix a les Directrius sobre l'ús de les marques (ANNEX A8s) que formaran part del contracte. Si sorgeix qualsevol dubte, s'haurà de contactar amb el departament d'Imatge i Publicacions de l'AETIB (ip@aetib.caib.es).
Totes les creativitats hauran d'integrar les següents marques/mencions:
- Illes Balears Sostenibles (ITS)
- Marca de destinació
- Els logotips que determini l'AETIB segons pertoqui (GOIB)
Prèvia a la publicació del material gràfic/emissió del material audiovisual, es supervisarà per part de l'àrea d'Imatge i Publicacions de l'AETIB: la ubicació de les marques/logotips i els esborranys de disseny, donant la conformitat. Per aquest motiu, s'haurà de lliurar a l'AETIB com a mínim amb 5 dies d'antelació a la data prevista de publicació, per sol·licitar la conformitat. En cas de no remetre el material a l'àrea d'Imatge i Publicacions, serà l'entitat col·laboradora qui assumeixi la responsabilitat del mateix.
En cas que l'AETIB comuniqués discrepàncies respecte a l'aplicació de les seves marques/logo, l'entitat sol·licitant del patrocini es compromet a realitzar les actuacions necessàries d'alteració o rectificació de la presència de marca.
En cas de no complir amb les Directrius establertes per part de l'AETIB l'acció publicitària/promocional no es tindrà en compte a efectes de justificació, i per tant, com a repercussió mediàtica de l'esdeveniment.
9. CRITERIS DE VALORACIÓ
La valoració es puntuarà com a màxim amb 100 punts i es realitzarà segons els següents criteris:
9.1 VALORACIÓ OBJECTIVA DE L'ESDEVENIMENT I ACREDITACIÓ JUSTIFICATIVA
Es realitzarà exclusivament amb les dades contingudes a l'ANNEX A2s i es valoraran, com a màxim amb 90 punts, els següents conceptes:
9.1.1 Característiques de l'esdeveniment. Màxim 40 punts
Dins d'aquest apartat es valoraran els següents criteris vinculats amb les característiques pròpies, el format i l'execució de l'esdeveniment. La valoració es farà sobre 100 punts i desprès es ponderarà el resultat segons la puntuació màxima per als criteris corresponents a les característiques de l'esdeveniment.
|
CRITERI |
PUNTUACIÓ |
FORMA D'ACREDITACIÓ A LA JUSTIFICACIÓ |
---|---|---|---|
1 |
Dates previstes per a la realització de l'esdeveniment |
10 |
No cal presentar acreditació a la justificació |
2 |
Lloc previst per a la celebració de l'esdeveniment |
3 |
|
3 |
Durada de l'esdeveniment |
6 |
|
4 |
Pertinença a un Segment Estratègic Turístic (SET) de l'AETIB |
16 |
|
5 |
Dimensió de l'esdeveniment |
3 |
|
6 |
Nombre de participants a l'esdeveniment, no residents a les Illes Balears |
6 |
Indicar el nombre de participants efectius |
7 |
Mercats on es realitza promoció efectiva de l'esdeveniment |
12 |
Explicació de les campanyes dutes a terme, per mercats |
8 |
Accions de comercialització de l'esdeveniment |
16 |
Explicació de les accions de comercialització dutes a terme acompanyada de captures de pantalla, campanyes de promoció, acords signats i/o fotografies que acreditin la realització de la mesura |
9 |
Entitats públiques que recolzen de forma activa l'esdeveniment |
6 |
No cal presentar acreditació a la justificació |
10 |
Pressupost previst de l'esdeveniment |
6 |
S'acredita amb el lliurament de l'ANNEX A5s |
11 |
Repercussió mediàtica total prevista (impostos exclosos) |
8 |
Certificat amb relació al clipping de premsa, realitzat per una entitat especialitzada en la mesura de repercussió mediàtica. En la valoració es poden incloure les insercions publicitàries realitzades |
12 |
Import de la inversió publicitària en mitjans de comunicació |
8 |
Declaració responsable de la inversió real realitzada. L'AETIB es reserva el dret de poder demanar la relació de factures abonades per l'entitat organitzadora amb relació a aquest criteri |
1. Dates previstes per a la realització de l'esdeveniment. Màxim 10 punts.
Indicar el mes en què té lloc l'esdeveniment. Es pot seleccionar com a màxim una de les opcions indicades.
En cas que l'esdeveniment es desenvolupi en dos mesos, s'ha d'indicar el mes en què s'executi la major part de l'esdeveniment, en cas d'igualtat de dies s'indicarà el mes que més puntuació tingui assignada.
MES |
PUNTUACIÓ |
Abril |
7 |
Maig |
7 |
Juny |
5 |
Juliol |
5 |
Agost |
5 |
Setembre |
7 |
Octubre |
9 |
Novembre |
10 |
Desembre |
10 |
2. Lloc previst per a la celebració de l'esdeveniment: supramunicipalitat. Màxim 3 punts.
Indicar el nombre de municipis on es fa l'esdeveniment. Es pot seleccionar com a màxim una de les opcions indicades.
En cas que l'esdeveniment es faci a Formentera (tota l'illa forma un únic municipi) o sigui online, atesa la seva naturalesa, se li atorgarà la màxima puntuació en considerar-se que abasta tot el territori insular possible.
NOMBRE MUNICIPIS |
PUNTUACIÓ |
1 |
1 |
2 |
2 |
3 ó més (Formentera o online) |
3 |
3. Durada de l'esdeveniment. Màxim 6 punts.
Indicar el nombre total de dies en què té lloc l'esdeveniment. Es pot seleccionar com a màxim una de les opcions indicades.
En cas de ser un programa, s'ha d'indicar el nombre total de dates previstes.
DURADA TOTAL ESDEVENIMENT |
PUNTUACIÓ |
D'1 a 2 dies |
2 |
De 3 a 4 dies |
4 |
5 dies o més |
6 |
4. Pertinença a un Segment Estratègic Turístic (SET) de l'AETIB. Màxim 16 punts.
Indicar el SET de l'AETIB en què l'entitat sol·licitant del patrocini està donada d'alta formalment i que està vinculat directament amb el contingut de l'esdeveniment per al qual es sol·licita el patrocini. Es pot seleccionar com a màxim una de les opcions indicades.
SET |
PUNTUACIÓ |
---|---|
Cultura |
16 |
Gastronomia |
|
Esports |
|
Turisme Actiu |
|
Ecoturisme |
|
Luxe |
|
MICE |
|
Salut i benestar |
5. Dimensió de l'esdeveniment. Màxim 3 punts.
Indicar si forma part d'un calendari nacional o internacional d'esdeveniments. Es pot seleccionar com a màxim una de les opcions indicades.
DIMENSIÓ DE L'ESDEVENIMENT |
PUNTUACIÓ |
---|---|
Forma part d'un calendari/programa nacional |
1 |
Forma part d'un calendari/programa internacional |
3 |
6. Nombre de participants a l'esdeveniment, no residents a les Illes Balears. Màxim 6 punts.
Indicar el nombre total de participants no residents a les Illes Balears. Es pot seleccionar com a màxim una de les opcions indicades.
En cas d'esdeveniments esportius només es tindran en compte els participants actius i no els acompanyants ni el públic. Per a esdeveniments amb duració de més d'una jornada, es comptabilitzarà una vegada cada participant, independentment de la duració de l'esdeveniment.
NOMBRE DE PARTICIPANTS NO RESIDENTS |
PUNTUACIÓ |
---|---|
100 - 300 |
1 |
301 - 600 |
2 |
601 -1.000 |
4 |
Més de 1.000 |
6 |
7. Mercats en els quals es realitza promoció efectiva de l'esdeveniment. Màxim 12 punts.
Indicar els mercats en els quals es realitza de forma efectiva la promoció/publicitat de l'esdeveniment. És obligatori que el contingut d'aquesta sigui en l'idioma del mercat en què es realitza. No es tindran en compte mitjans locals/provincials de les Illes Balears. Es poden seleccionar totes les opcions que es considerin adients.
MERCATS |
PUNTUACIÓ |
---|---|
Espanya |
1 |
Regne Unit |
3 |
Alemanya |
3 |
França |
2 |
Itàlia |
2 |
Mercat escandinau (Suècia, Noruega, Finlàndia, Dinamarca) |
0,5 |
Altres mercats |
0,5 |
8. Accions de comercialització de l'esdeveniment. Màxim 16 punts.
Indicar la forma de comercialització de l'esdeveniment. Per a esdeveniments amb participació sense cost, es comptabilitzarà la inscripció. Es poden seleccionar totes les opcions que es considerin adients.
COMERCIALITZACIÓ DE L'ESDEVENIMENT |
PUNTUACIÓ |
Mitjançant una plataforma online |
3 |
Mitjançant una agència de viatges |
5 |
Mitjançant la col·laboració amb un touroperador |
8 |
9. Entitats públiques que recolzen de forma activa l'esdeveniment. Màxim 6 punts.
Indicar l'àmbit d'influència de la institució pública que recolza l'esdeveniment i de la qual s'ha lliurat document acreditatiu a la part administrativa d'aquesta convocatòria. Es pot seleccionar com a màxim una de les opcions indicades.
ÀMBIT DE L'ENTITAT PÚBLICA QUE RECOLZA L'ESDEVIMENT |
PUNTUACIÓ |
Ajuntaments de les Illes Balears |
1 |
Consell Insular o entitats que hi pertanyen |
3 |
Govern de les Illes Balears o ens instrumentals |
4,5 |
Govern d'Espanya o ens instrumentals / Ens del Govern Europeu |
6 |
10. Pressupost previst de l'esdeveniment. Màxim 6 punts.
Indicar el pressupost previst de l'esdeveniment (impostos inclosos) que estarà sempre per damunt del mínim establert com a requisit segons la marca vinculada. Es pot seleccionar com a màxim una de les opcions indicades.
MARCA VINCULADA |
REQUISIT MÍNIM |
IMPORTS (impostos inclosos) |
PUNTUACIÓ |
---|---|---|---|
ILLES BALEARS
|
1.200.000 €
|
Més de 1.800.000 € |
2 |
Més de 2.400.000 € |
4 |
||
Més de 3.000.000 € |
6 |
||
MALLORCA
|
600.000 €
|
Més de 900.000 € |
2 |
Més de 1.200.000 € |
4 |
||
Més de 1.500.000 € |
6 |
||
MENORCA
|
200.000 €
|
Més de 300.000 € |
2 |
Més de 400.000 € |
4 |
||
Més de 500.000 € |
6 |
||
IBIZA
|
250.000 €
|
Més de 375.000 € |
2 |
Més de 500.000 € |
4 |
||
Més de 625.000 € |
6 |
||
FORMENTERA
|
130.000 €
|
Més de 195.000 € |
2 |
Més de 260.000 € |
4 |
||
Més de 325.000 € |
6 |
11. Repercussió mediàtica total prevista (Impostos exclosos). Màxim 8 punts.
Indicar la repercussió mediàtica total prevista per a l'esdeveniment (impostos exclosos) segons la marca vinculada. Es pot seleccionar com a màxim una de les opcions indicades.
MARCA VINCULADA |
REQUISIT MÍNIM |
IMPORTS (impostos exclosos) |
PUNTUACIÓ |
---|---|---|---|
ILLES BALEARS
|
3.000.000 €
|
Més de 4.500.000 € |
3 |
Més de 6.000.000 € |
6 |
||
Més de 9.000.000 € |
8 |
||
MALLORCA
|
1.500.000 €
|
Més de 2.250.000 € |
3 |
Més de 3.000.000 € |
6 |
||
Més de 4.500.000 € |
8 |
||
MENORCA
|
500.000 €
|
Més de 750.000 € |
3 |
Més de 1.000.000 € |
6 |
||
Més de 1.500.000 € |
8 |
||
IBIZA
|
600.000 €
|
Més de 900.000 € |
3 |
Més de 1.200.000 € |
6 |
||
Més de 1.800.000 € |
8 |
||
FORMENTERA
|
300.000 €
|
Més de 450.000 € |
3 |
Més de 600.000 € |
6 |
||
Més de 900.000 € |
8 |
12. Import de la inversió publicitària en mitjans de comunicació. Màxim 8 punts.
Indicar la inversió publicitària total prevista per a la promoció de l'esdeveniment (impostos inclosos) segons la marca vinculada. No es comptabilitzaran mitjans propis de l'entitat que sol·licita el patrocini, només es comptabilitzarà aquella publicitat realment abonada en nom de l'esdeveniment. Es pot seleccionar com a màxim una de les opcions indicades.
MARCA VINCULADA |
IMPORTS (impostos inclosos) |
PUNTUACIÓ |
---|---|---|
ILLES BALEARS |
Més de 60.000 € |
3 |
Més de 84.000 € |
6 |
|
Més de 120.000 € |
8 |
|
MALLORCA |
Més de 30.000 € |
3 |
Més de 42.000 € |
6 |
|
Més de 60.000 € |
8 |
|
MENORCA |
Més de 10.000 € |
3 |
Més de 14.000 € |
6 |
|
Més de 20.000 € |
8 |
|
IBIZA |
Més de 12.500 € |
3 |
Més de 17.500 € |
6 |
|
Més de 25.000 € |
8 |
|
FORMENTERA |
Més de 6.500 € |
3 |
Més de 9.100 € |
6 |
|
Més de 13.000 € |
8 |
En cas que no s'indiqui a l'ANNEX A2s l'opció seleccionada per a un criteri, aquest no podrà ser valorat. Una vegada lliurat el document, no es podrà esmenar el seu contingut.
La puntuació obtinguda amb la valoració de tots els criteris és com a màxim de 100 punts no ponderats. Per tant, la puntuació obtinguda s'haurà de recalcular de forma proporcional amb relació a la puntuació màxima assignada pel criteri corresponent a les característiques de l'esdeveniment:
Puntuació total criteri = (Puntuació obtinguda * puntuació màxima del criteri)
100
Com a màxim, per a aquest criteri es podran obtenir 40 punts.
9.1.2 Alineació de l'esdeveniment amb els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) i l'Agenda 2030. Màxim 50 punts
Dins d'aquest apartat es valoraran els següents criteris vinculats al compliment per part de l'esdeveniment dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS) i l'Agenda 2030. La valoració es farà sobre 100 punts i desprès es ponderarà el resultat segons la puntuació màxima per als criteris corresponents als ODS i l'Agenda 2030.
|
DIMENSIONS/ MESURES |
CRITERI |
PUNTUACIÓ |
FORMA D'ACREDITACIÓ A LA JUSTIFICACIÓ |
---|---|---|---|---|
1 |
SOCIAL |
Accessibilitat universal dels participants dins un ambient inclusiu en qualsevol de les seves formes |
6 |
Explicació de les actuacions dutes a terme, acompanyada de fotografies i/o suports audiovisuals que acreditin la realització de la mesura
|
2 |
Actuacions efectives d'igualtat i/o integració social que fomentin la participació igualitària i integradora a l'esdeveniment |
5 |
||
3 |
Promoure la cultura local amb activitats dins de l'esdeveniment |
4 |
||
4 |
ECONÒMICA |
Promoure l'economia local: contractació d'empreses locals |
6 |
Explicació de les contractacions realitzades i còpia d'almenys 3 factures emeses a l'esdeveniment (entitat organitzadora) per empreses locals |
5 |
Promoure l'economia local: ús de productes locals (autòctons) i/o tradicionals de les Illes Balears |
6 |
Explicació dels productes locals (autòctons) i/o tradicionals que s'han emprat/inclòs a l'esdeveniment, acompanyada de factures, fotografies i/o suports audiovisuals que acreditin la realització de la mesura |
|
6 |
Destinar com a mínim un 3% de la recaptació de l'esdeveniment o dels beneficis, a projectes de caràcter ambiental, sostenible, cultural i/o social |
7 |
Explicació dels projectes amb què s'ha col·laborat, així com la transferència realitzada per a cada projecte concret. També s'haurà de lliurar declaració responsable que indiqui la recaptació total de l'esdeveniment o dels beneficis (impostos inclosos) |
|
7 |
MEDIAMBIENTAL |
Pla de reciclatge i classificació de residus |
2 |
Explicació de les actuacions dutes a terme, acompanyada de fotografies i/o suports audiovisuals que acreditin la realització de la mesura. Per a esdeveniments amb recollida selectiva, s'haurà d'acreditar la mesura, a més, mitjançant la factura d'abonament de les taxes |
8 |
Protecció de la biodiversitat local amb actuacions de protecció de la fauna i/o flora |
2 |
Explicació de les actuacions dutes a terme, acompanyada de fotografies i/o suports audiovisuals que acreditin la realització de la mesura |
|
9 |
Protecció del medi marí i/o concretament de la posidònia oceànica |
6 |
||
10 |
Ús d'energies renovables per desenvolupar l'esdeveniment |
5 |
Explicació de les actuacions dutes a terme, acompanyada de fotografies i/o suports audiovisuals que acreditin la realització de la mesura. A més, certificat de l'instal·lador de la infraestructura/proveïdor del servei, on s'indiqui que s'ha fet ús d'energies renovables per desenvolupar l'esdeveniment i en quin percentatge respecte a la totalitat de l'energia emprada |
|
11 |
Mesures d'estalvi d'aigua i/o electricitat que afectin directament l'esdeveniment i siguin mesurables |
6 |
Explicació de les actuacions dutes a terme, acompanyada de fotografies i/o suports audiovisuals que acreditin la realització de la mesura. A més, estudi comparatiu amb relació a la darrera edició de l'esdeveniment, on es deixi constància dels estalvis realitzats, declarant la veracitat de les dades aportades |
|
12 |
Promoure la mobilitat sostenible facilitant als participants mitjans de transport ecològics (que no utilitzin combustibles fòssils) |
4 |
Explicació de les actuacions dutes a terme, acompanyada de fotografies i/o suports audiovisuals que acreditin la realització de la mesura |
|
13 |
Ús d'elements biodegradables, sostenibles o elements multi ús |
2 |
||
14 |
Emprar i/o facilitar als participants productes ecològics, de temporada i/o comerç just |
4 |
||
15 |
MESURES DIVULGATIVES |
Mesures divulgatives: divulgació dels ODS en activitats per als participants de l'esdeveniment |
4 |
Explicació de les actuacions dutes a terme, acompanyada del programa divulgatiu, formatiu o de conscienciació, així com fotografies i/o suports audiovisuals que acreditin la realització de la mesura |
16 |
Mesures formatives: formació sobre els ODS en cursos o fòrums destinats a professionals |
8 |
||
17 |
Mesures de conscienciació: conscienciació dels ODS. El contingut de l'esdeveniment versa, en més d'un 80%, sobre la sostenibilitat |
10 |
||
18 |
MESURES TECNOLÒGIQUES |
Digitalització de la promoció (substitució de fulletons i cartelleria d'un ús per la promoció online) |
2 |
Explicació de les actuacions dutes a terme, acompanyada de captures de pantalla, documents en pdf, fotografies i/o suports audiovisuals que acreditin la realització de la mesura |
19 |
Implantació d'APP amb contingut informatiu de la destinació |
4 |
Explicació de les funcionalitats de l'APP, acompanyada de captures de pantalla fotografies i/o suports audiovisuals que demostrin el seu funcionament |
|
20 |
Implantació de sistemes digitals efectius de mesurament de la satisfacció dels participants |
7 |
Explicació dels sistemes digitals implantats, així com una memòria dels resultats de l'esdeveniment |
En cas que no s'indiqui a l'ANNEX A2s l'opció seleccionada per a un criteri, aquest no podrà ser valorat. Una vegada lliurat el document no es podrà esmenar el seu contingut.
La puntuació obtinguda amb la valoració de tots els criteris és com a màxim de 100 punts no ponderats. Per tant, la puntuació obtinguda s'haurà de recalcular de forma proporcional amb relació a la puntuació màxima assignada pel criteri corresponent a l'alineació de l'esdeveniment amb els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) i l'Agenda 2030:
Puntuació total criteri = (Puntuació obtinguda * puntuació màxima del criteri)
100
Com a màxim, per a aquest criteri es podran obtenir 50 punts.
9.2 VALORACIÓ SUBJECTIVA DE L'ESDEVENIMENT
Es realitzarà amb relació a la documentació lliurada i es valoraran, com a màxim amb 10 punts, els següents conceptes:
Com a màxim, per a aquest criteri es podran obtenir 10 punts.
9.3 VALORACIÓ FINAL DE L'ESDEVENIMENT
Un vegada realitzades les valoracions objectiva i subjectiva, es sumaran ambdues puntuacions, resultant la puntuació total obtinguda, que, com a màxim, podrà ser de 100 punts. La valoració econòmica unitària de cada punt és la que es detalla a l'apartat 7.2.2. Fase de valoració.
Per tant, l'import proposat d'adjudicació resultarà de sumar:
|
Aquest import com a màxim estarà sempre dins els límits establerts a la convocatòria i mai podrà superar el 50% del pressupost de l'esdeveniment.
10. JUSTIFICACIÓ I FORMA DE PAGAMENT
La justificació tècnica de l'esdeveniment, s'haurà de presentar amb anterioritat a la presentació de la factura.
L'aportació de l'AETIB es farà efectiva una vegada finalitzat l'esdeveniment objecte del patrocini i prèvia presentació per part de l'entitat privada d'una memòria justificativa de l'esdeveniment realitzat.
L'entitat privada haurà d'acreditar, en qualsevol cas, el compliment les condicions relatives a la presència de les marques, econòmiques i de mesurament de resultats mitjançant:
A- En suport paper:
- ANNEX A3s Relació de documentació lliurada.
- ANNEX A4s Memòria acreditativa dels punts obtinguts a la fase tècnica de valoració.
- ANNEX A5s Declaració responsable de la memòria econòmica de l'esdeveniment.
- ANNEX A6s Mesurament de resultats.
Tots els documents aniran emplenats i signats pel responsable legal de l'entitat qui, mitjançant una declaració responsable, manifestarà la veracitat a les dades aportades als documents. En cas de que la signatura sigui electrònica, el mateix document s'haurà de lliurar en format digital, per tal de comprovar la signatura.
B.- En suport digital:
- ANNEX A3s Relació de documentació lliurada, emplenat (en format Excel) i signat (en format pdf).
- ANNEX A4s Memòria acreditativa dels punts obtinguts a la fase tècnica de valoració (en format pdf).
- ANNEX A5s Declaració responsable de la memòria econòmica de l'esdeveniment (en format pdf).
- ANNEX A6s Mesurament de resultats, emplenat i signat (en format pdf).
Tots els documents aniran emplenats i signats (a excepció dels formats Excel) pel responsable legal de l'entitat qui, mitjançant una declaració responsable, manifestarà la veracitat a les dades aportades als documents.
10.1 RESPECTE DE L'ANNEX A3s “RELACIÓ DE DOCUMENTACIÓ LLIURADA”
S'ha adjuntar un dossier explicatiu i justificatiu que inclogui:
a. Memòria de l'esdeveniment.
b. Reportatge fotogràfic (preferiblement en alta resolució) de l'esdeveniment.
c. El material gràfic i audiovisual (preferiblement en alta resolució) realitzat durant el desenvolupament de l'esdeveniment patrocinat.
d. Justificació del compliment de les disposicions del Decret 49/2018, de 21 de desembre, (l'apartat 11 d'aquesta convocatòria).
e. Justificació de les contraprestacions indicades als plecs definitius i/o al contracte.
f. Resum de la repercussió mediàtica: Clipping amb valor econòmic equivalent i inversió publicitària a mitjans (impresos, audiovisuals i online) –a preu de tarifa oficial- amb el valor econòmic equivalent.
Respecte de l'apartat “f) Resum de la repercussió mediàtica”, només es tindran en compte les justificacions publicades/emeses des de l'1 de gener de 2021 fins al lliurament de la documentació justificativa, sempre que vagin dirigides a promocionar l'esdeveniment patrocinat (edició 2021) i compleixin amb les Directrius sobre l'ús de les marques de l'AETIB per justificar la repercussió mediàtica per a les marques de destinació de les Illes Balears.
Els patrocinats hauran de numerar cadascuna de les accions promocionals/publicitàries que es presentin. També hauran de fer correspondre la mateixa numeració amb la documentació acreditativa relativa al concepte descrit.
10.1.1 La repercussió mediàtica es comptabilitzarà de la següent forma:
1. Per a tots el suports/mitjans independentment de la seva cobertura:
a. Es tindrà en compte el 100% del valor de tarifa oficial impostos no inclosos.
2. La repercussió mediàtica de les marques de les Illes Balears es divideix en:
a. Suports/mitjans nacionals i internacionals (inversió publicitària –a preu de tarifa oficial- i clipping). Repercussió fora de les Illes Balears (també s'inclou la local fora del territori de les Illes).
b. Suports/mitjans locals/autonòmics de les Illes Balears (inversió publicitària –a preu de tarifa oficial- i clipping). Repercussió a les Illes Balears.
3. La valoració de la repercussió mediàtica es farà sobre el preu de tarifa oficial impostos no inclosos.
4. L'import a justificar amb relació a la repercussió mediàtica de les marques de les Illes Balears s'haurà de justificar de la següent forma:
a. Repercussió mediàtica total per a les marques de les Illes Balears:
RMTIB = import adjudicat (impostos inclosos) x 5 |
La valoració de la repercussió mediàtica és con impostos exclosos.
b. Repercussió mediàtica en suports/mitjans nacionals i internacionals per a les marques de les Illes Balears:
RMNIIB = import adjudicat (impostos inclosos) x 2,5 |
La valoració de la repercussió mediàtica és impostos exclosos.
5. L'import a justificar amb relació a la repercussió mediàtica total de l'esdeveniment s'haurà de justificar de la següent forma:
a. Repercussió mediàtica total de l'esdeveniment:
RMTE ≥ a l'import indicat a taula de l'apartat 1.1 per a la marca a la que s'ha vinculat l'esdeveniment. |
La valoració de la repercussió mediàtica és impostos exclosos.
b. Repercussió mediàtica en suports/mitjans nacionals i internacionals de l'esdeveniment:
RMNIE ≥ a l'import indicat a taula de l'apartat 1.1 per a la marca a la que s'ha vinculat l'esdeveniment. |
La valoració de la repercussió mediàtica és impostos exclosos.
6. Amb relació a la repercussió mediàtica per a les marques de destinació de les Illes Balears, només es tindran en compte les accions que compleixin amb les Directrius sobre l'ús de les marques de l'AETIB (ANNEX A8s). En cas de no complir amb les Directrius establertes per part de l'AETIB, l'acció publicitària/promocional, tan sols es podran tenir en compte com a justificació de la repercussió mediàtica de l'esdeveniment.
7. Tot i això, en el cas que l'esdeveniment hagi rebut altres patrocinis i/o ajudes (convenis de col·laboració, subvencions, entre d'altres) per l'esdeveniment, per part d'algun dels Consells Insulars (Mallorca, Menorca, Eivissa i/o Formentera) o entitats en què aquest hi participi, el valor econòmic de la repercussió mediàtica total per a les marques de destinació de les Illes Balears (RMTIB) a justificar s'incrementarà amb la quantia compromesa pel Consell Insular. Per aquest motiu, el patrocinador tindrà l'obligació d'informar l'AETIB de les condicions i import (impostos inclosos) del patrocini i/o ajuda signats amb l'entitat pública insular.
El valor econòmic de la repercussió mediàtica del patrocini ha de complir amb els requisits de justificació estipulats en aquest punt.
10.1.2 En el cas que el valor econòmic de la repercussió mediàtica sigui inferior a l'establert, l'AETIB procedirà a l'aplicació de les següents penalitats:
a) Quant sigui inferior la repercussió mediàtica total per a les marques de destinació de les Illes Balears (RMTIB) o la repercussió mediàtica en suports/mitjans nacionals i internacionals per a les marques de destinació de les Illes Balears (RMNIIB):
Es realitzarà la valoració de cada repercussió mediàtica i es plasmarà de forma percentual sobre el total que s'ha de justificar (mai podrà ser superior a 100%). Es calcularà la mitja aritmètica i el resultat percentual serà el que es prendrà com a referència per calcular la quantia proporcional equivalent al justificat. Al resultat s'aplicaran els impostos corresponents. A continuació s'exposa un exemple:
ESTIPULAT SEGONS CONTRACTE |
||
---|---|---|
Import adjudicat |
RMTIB |
RMNIIB |
100.000€ |
100.000 * 5 = 500.000€ |
100.000 * 2,5 = 250.000€ |
QUANTIA A ABONAR SEGONS IMPORTS JUSTIFICATS |
|||
---|---|---|---|
RMTIB |
RMNIIB |
- x |
IMPORT A ABONAR |
> 500.000 = 100% |
125.000 = 50% |
75% |
75.000€ + impostos |
b) Quant sigui inferior la repercussió mediàtica total de l'esdeveniment (RMTE) i/o la repercussió mediàtica en suports/mitjans nacionals i internacionals de l'esdeveniment (RMNIE):
10.2 RESPECTE DE L'ANNEX A4s “MEMÒRIA ACREDITATIVA DELS PUNTS OBTINGUTS A LA FASE TÈCNICA DE VALORACIÓ “
Els criteris de valoració descrits a l'annex A2s, que s'hauran d'acreditar segons es determina a l'apartat 9.1 d'aquests plecs i que corresponen a:
- 9.1.1. Les característiques de l'esdeveniment.
- 9.1.2 L'alineació de l'esdeveniment amb els objectius del desenvolupament sostenible (ODS) i l'Agenda 2030.
En cas que l'entitat no pogués acreditar o no acredités de forma suficient algun dels apartats puntuats en la fase de valoració, es procedirà a l'aplicació de les següents penalitats:
a) En cas de no acreditar o acreditar de forma insuficient alguns dels criteris puntuats a la fase de valoració objectiva, es recalcularà la puntuació obtinguda, restant del total la puntuació del criteri no justificat, i per tant, l'import de l'equivalència econòmica de l'aportació adjudicada es veurà reduït.
b) En cas de no acreditar o acreditar de forma insuficient alguna contraprestació indicada al contracte:
10.3 RESPECTE DE L'ANNEX A5s “DECLARACIÓ RESPONSABLE DE LA MEMÒRIA ECONÒMICA DE L'ESDEVENIMENT”
L'entitat que rep el patrocini haurà de justificar com a despesa efectiva de l'esdeveniment, l'import mínim corresponent al pressupost establert com a requisit a l'apartat 1.1 lletra J) d'aquesta convocatòria, sempre segons la marca a què s'hagi vinculat el patrocini.
L'AETIB es reserva la potestat de realitzar a posteriori una comprovació de la justificació econòmica. Així mateix, l'entitat sol·licitant haurà de tenir en compte que les participacions/ajudes/subvencions/col·laboracions de totes les entitats de caràcter públic o amb participació pública no pot superar el 70% de la partida de despesa real de l'esdeveniment. Excepcionalment i atesa la situació actual derivada de la Covid-19, aquest percentatge s'estableix a un nivell molt elevat per tal de recolzar el màxim possible, des de les institucions públiques, la reactivació econòmica del sector. Amb relació a la justificació econòmica, l'AETIB procedirà a l'aplicació de les següents penalitats:
a) En cas de no acreditar o acreditar per d'avall l'import mínim requisit a la convocatòria corresponent al pressupost segons la marca vinculada, l'AETIB no abonarà el patrocini.
b) En cas que l'import del patrocini superi el 50% de la despesa efectiva realitzada de l'esdeveniment, l'import a abonar es reduirà fins arribar a aquest percentatge.
c) En cas de que l'import total de les participacions/ajudes/subvencions/col·laboracions de totes les entitats de caràcter públic o amb participació pública a l'esdeveniment sigui superior al 70% de la despesa real de l'esdeveniment, l'AETIB només abonarà l'import fins arribar com a màxim a aquest 70%.
10.4 RESPECTE DE L'ANNEX A6s “MESURAMENT DE RESULTATS”
L'entitat que rep el patrocini haurà de lliurar l'annex emplenat amb les dades referents a l'esdeveniment i edició patrocinada per l'AETIB.