Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALARÓ

Núm. 94822
Modificació de l’acord entre l’ajuntament i les organitzacions sindicals en matèria de carrera professional del personal de l’ajuntament d’Alaró

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

(Exp. 1674/2019)

El ple de l'ajuntament, en sessió celebrada el dia 25 de març de 2021, adoptà el següent acord:

L'ajuntament d'Alaró va aprovar l'acord entre l'ajuntament i les organitzacions sindicals en matèria de carrera professional del personal mitjançant acord del ple de 27 d'abril de 2017 (BOIB núm. 54, de 06.05.2017).

Vist l'acord obtingut en la mesa de negociació entre la batlia i els delegats i delegades del personal laboral i funcionari en la sessió del passat dia 9/03/2021 i, d'acord amb l'atribució conferida pels arts. 22,2,e) i 47,2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, el ple de l'ajuntament acorda:

- Modificar de l'acord entre l'ajuntament i les organitzacions sindicals en matèria de carrera professional del personal de l'Ajuntament d'Alaró substituint el punt desè de l'acord pel que es reprodueix a continuació:

Punt 10è. Sistema d'avaluació i composició de l'òrgan avaluador.

L'avaluació consisteix en valorar els mèrits presentats i acreditats per part del personal que sol·liciti l'accés a cada nivell de la carrera professional.

  • Per mantenir actualitzat el sistema de manera que respongui a la realitat i a les necessitats, els mèrits hauran de ser avaluats i aprovats per l'òrgan d'avaluació, que estarà compost per:
  • Un President: que serà una persona de l'àrea econòmica de la Corporació
  • Quatre vocals: que seran quatre persones treballadores designades per batlia.
  • Per a garantir la paritat de sexes i la representació del diversos departaments del personal que composa l'ajuntament, l'òrgan d'avaluació estarà format per persones que representin a cada un de les àrees o departaments i amb igualtat de sexes, sempre que sigui possible.
  • Els representants sindicals podran assistir a les reunions de l'òrgan avaluador amb veu i sense vot.
  • Per al reconeixement de cada nivell de carrera, s'han de valorar els coneixements adquirits, mitjançant la superació d'un mínim d'hores de formació relacionada amb la funció que desenvolupa, independentment del nombre de cursos realitzats, segons el grup o subgrup a què pertanyi:

Funcionari

Laboral

Mínim d'hores

Subgrup AP-E

Grup E

50 hores

Subgrup C2

Grup D

75 hores

Subgrup C1

Grup C

100 hores

Subgrup B

-

125 hores

Subgrup A2

Grup B

125 hores

Subgrup A1

Grup A

150 hores

  • En el cas de realitzar formació computada en crèdits, es tendrà en compte el seu equivalent en hores, d'acord amb la normativa vigent aplicable als estudis.
  • En cas de no haver-hi oferta formativa per a les persones que tenguin una discapacitat reconeguda adaptada a les seves necessitats, l'ajuntament es compromet a donar la formació pertinent per tal de què les persones afectades puguin acreditar-se en el nivell superior.
  • Els cursos de formació i perfeccionament, les jornades o els seminaris hauran d'estar reconegut per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), per l'Escola Balear d'Administracions Públiques (EBAP), per la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), per la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), l'Administració Estatal, Autonòmica o Local, els col·legis professionals o les organitzacions sindicals amb acord de formació contínua, les Universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions, els promoguts o impartits pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres organismes o entitats locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional i tota la formació reglada reconeguda pel ministeri competent en Educació.
  • El cursos admesos hauran d'estar relacionats directament amb la feina que desenvolupa el treballador. També es tindran en compte tota la formació relacionada amb informàtica, prevenció de riscos laborals, primers auxilis, igualtat, objectius de desenvolupament sostenible i administració electrònica.
  • L'òrgan avaluador es reunirà de forma ordinària durant el mes de novembre per actualitzar els canvis de nivell sol·licitats per els interessats.
  • De forma extraordinària, quan s'avaluï el primer canvi de nivell ordinari, es podrà tenir en compte tota la formació que el treballador hagi fet durant la seva vida laboral, en el cas del personal en servei en el moment de la implantació de la carrera professional.
  • Donat que el canvi de comptabilització de la formació de cursos desenvolupats per hores de formació es produeix enmig d'un període de canvi de nivell i per no produir cap perjudici als interessats, la comptabilització d'hores tendrà efectes des de l'1 de gener de 2021. Per tant, el període de 5 anys es comptabilitzarà a raó d'un curs per any fins el 31 de desembre de 2020 i a raó d'un 20 per cent de les hores estipulades per any restant per complir el cicle. També es podrà presentar un curs o conjunt de curs pel total de les hores de formació segons la categoria de cada treballador.
  • Els efectes econòmics de l'obtenció del nivell sol·licitat seran efectius des del moment de la seva sol·licitud, sempre i quan compleixin els requisits exposats en el punts del 3 al 9 de l'acord de la carrera professional. En cas de no complir amb els requisits en el moment de la seva sol·licitud, els efectes econòmics seran efectius a partir del moment en què es compleixin els requisits. L'abonament de les quanties corresponents es farà amb caràcter retroactiu una vegada la l'òrgan avaluador hagi validat les instàncies dels treballadors que ho hagin sol·licitat.”

 

Alaró, 31 de març de 2021

El batle Llorenç Perelló Rosselló