Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MODEL ECONÒMIC, TURISME I TREBALL

Núm. 1399
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball per la qual es concedeixen ajuts per la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d’aire per reduir els contagis per la COVID-19 s’autoritzen i disposen les despeses, es reconeixen les obligacions i se’n proposen els pagaments

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Per Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de 16 de desembre de 2020, s'ha aprovat la convocatòria extraordinària d'ajuts  per la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19 ( BOIB núm. 210 de 17 de desembre).

2. Dins el termini establert a resolució esmentada al paràgraf 1, han tingut entrada a la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular de forma telemàtica  la sol·licitud i la documentació prevista en la convocatòria per part dels titulars de petites empreses del sector de la restauració a què fa referència l'annex 1.

3. En les sol·licituds a què es fa referència a l'annex 1 s'ha emès informe de validació automàtica per part del sistema Helium o informe favorable de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular, òrgan instructor del procediment. Mitjançant validació automàtica o, en el seu cas, informe favorable s'ha comprovat que les sol·licituds que consten a l'annex 1:

- Han declarat responsablement que compleixen amb els requisits establerts en el punt 2 de la convocatòria per ser beneficiaris dels ajuts.

- Han realitzat les declaracions responsables establertes en el punt 5.3 de la convocatòria.

- Han declarat responsablement que  es troben al corrent de pagament amb l'Agència Tributària Estatal, l'Agència Tributària de les Illes Balears, i al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.

- Han presentat  la documentació necessària prevista en el punt 6 de la convocatòria.

4. D'acord amb el punt 7 de la resolució de la convocatòria, el procediment de concessió d'ajudes s'efectuarà per un procediment que no és de concurs, atès que no és necessària la comparació i la prelació en un únic procediment de totes les sol·licituds entre sí, en virtut de la urgència, derivada de la crisi sanitària causada per la pandèmia de la COVID-19, i del que disposa l'article 17.2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Les sol·licituds s'han de resoldre per rigorós ordre d'entrada de dia i hora dels expedients complets, sobre la base dels requisits establerts en aquesta resolució sempre que hi hagi crèdit suficient.

5. D'acord al punt 8 de la convocatòria l'import de l'ajut serà del 100% de la inversió realitzada, amb un màxim de 800 euros per centre de treball, amb un màxim de 4 centres de treball. La inversió ha de ser d'un import mínim de 450 € per centre de treball, d'acord amb el que estableix el punt 4 d'aquesta convocatòria.

6. Hi ha crèdit adequat i suficient per fer efectiva aquesta subvenció a la partida pressupostària 12801/G/413G01/77000/00 del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2021.

Fonaments de dret

1. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre).

2. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre).

3. Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19( BOIB núm.180, de 20 d'octubre).

4. Llei 1/2019 de, 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, (BOIB núm. 15 de 2 de febrer de 2019).

5. Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, pel qual es despleguen determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 31 de setembre).

7. El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 106, de 2 d'agost).

8. L'Ordre del conseller de Turisme de dia 20 de juny de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores en matèria de turisme ( BOIB núm. 96, de 25 de juny de 2005).

Per tot l'exposat anteriorment dict la següent,

Resolució

1. Concedir un ajut per a la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19 a les empreses que figuren a l'annex 1, per una despesa global de 94.957,00 euros a favor de les entitats que hi figuren a l'annex 1, per l'import individual indicat

2. Autoritzar i disposar una despesa global de 94.957,00 euros a favor de les entitats que hi figuren a l'annex 1, amb càrrec de la partida pressupostària 12801/G/413G01/77000/00 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2021, per l'import individual indicat.

3. Reconèixer l'obligació i proposar el pagament per una despesa global de 94.957,00 euros a favor de les entitats que hi figuren a l'annex 1, amb càrrec a la partida pressupostària 12801/G/413G01/77000/00 del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per l'any 2021, per l'import individual indicat.

4. D'acord amb el que disposa l'article 29 de la Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, s'admet per a la justificació de despeses inferiors a tres mil euros, una declaració formal de la persona física o de l'entitat beneficiària, sens perjudici de les actuacions posteriors de comprovació i control.

5. Comunicar als beneficiaris que els ajuts que estableix aquesta resolució es troben sotmeses al Règim del Marc Nacional Temporal, d'acord al punt 10 de la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de dia 16 de desembre de 2020 per la qual s'aprova mitjançant el procediment anticipat de despesa la convocatòria extraordinària d'ajuts per a la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19.

6. Els beneficiaris  queden obligats al compliment de les obligacions establertes en el punt  9 de la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de dia 16 de desembre de 2020 per la qual s'aprova mitjançant el procediment anticipat de despesa la convocatòria extraordinària d'ajuts per a la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19.

7. Els beneficiaris hauran de tenir a disposició d'eventuals actuacions de control la següent documentació:

- Informe de vida laboral del codi de compte de cotització, a la data de la publicació d'aquesta resolució.

- Factura, on han de constar les dades següents: Núm. de factura, data, concepte, import elegible, taxes, import total, emissor i destinatari de la factura.

- Document bancari oficial que acrediti la transferència o el pagament domiciliat, en què figurin la data del pagament, l'import pagat, el concepte del pagament de tal manera que s'identifiqui aquest amb la factura, i el número de factura abonada, així com les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura respectivament.

- Certificats d'estar el corrent amb les agències tributàries estatal i autonòmica i amb la seguretat social a la data de la publicació d'aquesta resolució.

8. Comunicar a les empreses beneficiàries que queden obligades al compliment de les obligacions establertes en el punt 12 de la Resolució, així en cas de no haver realitzat la inversió en sistemes de ventilació i purificació d'aire a la data de la sol·licitud, el sol·licitant s'haurà de comprometre a  realitzar una inversió de al manco 450 € en sistemes de ventilació i purificació d'aire destinats a obtenir un cabal de ventilació de 12,5 l/s i persona, i en un mesurador de CO2 dins la declaració responsable inclosa amb la sol·licitud telemàtica i a més haurà d'aportar fins dia 1 de setembre de 2021 una declaració responsable d'haver realitzat una inversió de al manco 450 € en sistemes de ventilació i purificació d'aire, i en un mesurador de CO2.

En cas de no haver realitzat una inversió en sistemes de ventilació i purificació d'aire  i en un mesurador de CO2 de al manco l'import de l'ajuda concedida, el beneficiari de l'ajuda haurà de presentar fins dia 1 de setembre de 2021 una sol·licitud de reintegrament voluntari de l'ajuda, per la totalitat o la part no invertida, i es procedirà a tramitar el corresponent expedient de reintegrament.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 12 de febrer de 2021

El director general de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular

Manuel Porras Romero

(Per delegació, Resolució de 8 de juliol de 2019. BOIB núm. 97/2019)

 

ANNEX 1

Beneficiaris dels ajuts per la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19.

NUM EXPEDIENT

NIF DEL BENEFICIARI

IMPORT DE L' AJUDA

[RST 794/2021]

B07719172

800,00

[RST 792/2021]

B07807688

800,00

[RST 710/2021]

B07797202

1482,00

[RST 691/2021]

B57166985

800,00

[RST 690/2021]

41573817Y

800,00

[RST 687/2021]

B16672172

1600,00

[RST 685/2021]

Y5478175A

800,00

[RST 681/2021]

24227544B

800,00

[RST 679/2021]

B16618779

800,00

[RST 674/2021]

E16604027

800,00

[RST 672/2021]

E07432099

800,00

[RST 670/2021]

B16673113

800,00

[RST 663/2021]

B57908451

800,00

[RST 662/2021]

B16561037

800,00

[RST 659/2021]

B57372658

800,00

[RST 658/2021]

B16552358

800,00

[RST 655/2021]

B57832123

800,00

[RST 653/2021]

43032359A

800,00

[RST 651/2021]

E16521338

800,00

[RST 648/2021]

X8759887S

800,00

[RST 647/2021]

Y1922521B

800,00

[RST 643/2021]

78207967D

533,00

[RST 641/2021]

41445888A

800,00

[RST 637/2021]

B57912453

800,00

[RST 633/2021]

J57950792

1600,00

[RST 629/2021]

43052752H

800,00

[RST 628/2021]

A07426240

800,00

[RST 625/2021]

E07133432

800,00

[RST 622/2021]

X2482064L

750,00

[RST 621/2021]

75218280T

652,00

[RST 616/2021]

X5733627A

800,00

[RST 612/2021]

B57625360

800,00

[RST 584/2021]

E57802985

800,00

[RST 583/2021]

E57663973

550,00

[RST 581/2021]

E07552524

765,00

[RST 567/2021]

E07192388

580,00

[RST 564/2021]

B16655722

1300,00

[RST 557/2021]

42971656C

650,00

[RST 549/2021]

43148809G

800,00

[RST 547/2021]

B57750044

800,00

[RST 545/2021]

43021381L

800,00

[RST 541/2021]

B57933236

799,00

[RST 530/2021]

79219118B

799,00

[RST 528/2021]

22750655K

800,00

[RST 525/2021]

X7987587D

800,00

[RST 516/2021]

Y5260690Y

800,00

[RST 508/2021]

X5648843C

800,00

[RST 504/2021]

Y0973741G

800,00

[RST 491/2021]

43219397M

800,00

[RST 477/2021]

E57837254

589,00

[RST 475/2021]

B57767568

800,00

[RST 462/2021]

B57965832

800,00

[RST 460/2021]

X7382447E

800,00

[RST 458/2021]

B16613572

800,00

[RST 457/2021]

E07785561

800,00

[RST 456/2021]

B16524084

800,00

[RST 455/2021]

Y1802246A

800,00

[RST 454/2021]

E57744591

550,00

[RST 451/2021]

B57999583

800,00

[RST 446/2021]

E16662041

550,00

[RST 442/2021]

B57450090

800,00

[RST 440/2021]

26478996Q

550,00

[RST 426/2021]

B16548224

800,00

[RST 422/2021]

B16557951

800,00

[RST 418/2021]

B16655318

800,00

[RST 417/2021]

43044538S

450,00

[RST 415/2021]

X5754488A

550,00

[RST 413/2021]

47254374T

800,00

[RST 410/2021]

46950663G

800,00

[RST 407/2021]

B57282014

510,00

[RST 382/2021]

31218663G

800,00

[RST 379/2021]

Y4447783B

800,00

[RST 367/2021]

B57773608

800,00

[RST 343/2021]

B57754517

800,00

[RST 335/2021]

43062191G

800,00

[RST 334/2021]

B07959273

800,00

[RST 330/2021]

41445776Y

800,00

[RST 327/2021]

B16665168

800,00

[RST 320/2021]

Y3244244Q

800,00

[RST 319/2021]

43063791V

800,00

[RST 313/2021]

78210070L

800,00

[RST 312/2021]

J01849512

800,00

[RST 303/2021]

J02654994

800,00

[RST 297/2021]

44327644C

800,00

[RST 282/2021]

43077498Q

800,00

[RST 276/2021]

E57512683

800,00

[RST 275/2021]

42992006S

800,00

[RST 266/2021]

X6237281A

800,00

[RST 264/2021]

X7098807H

800,00

[RST 263/2021]

Y5607605N

799,00

[RST 254/2021]

X3503418N

799,00

[RST 250/2021]

Y3546359A

799,00

[RST 249/2021]

43192710K

800,00

[RST 248/2021]

34051497C

800,00

[RST 238/2021]

43069122N

799,00

[RST 228/2021]

43039717R

800,00

[RST 209/2021]

B16532061

800,00

[RST 208/2021]

B16662710

798,00

[RST 205/2021]

B16557696

800,00

[RST 200/2021]

B16620130

800,00

[RST 190/2021]

B57310195

1600,00

[RST 178/2021]

B57164287

450,00

[RST 176/2021]

43034805B

800,00

[RST 175/2021]

43463213K

800,00

[RST 173/2021]

B57354672

654,00

[RST 164/2021]

B16520553

800,00

[RST 162/2021]

B57953333

3200,00

[RST 153/2021]

74572498N

800,00

[RST 150/2021]

E57992505

800,00

[RST 149/2021]

X3654302Q

800,00

[RST 147/2021]

B57976151

450,00

[RST 145/2021]

44326854N

800,00

[RST 143/2021]

B57988396

800,00

[RST 123/2021]

X2525964N

800,00

[RST 104/2021]

43032063Y

800,00

[RST 3/2021]

X7365615A

800,00