Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 1396
Acord del Consell de Govern de 12 de febrer de 2021 pel qual s’estableixen els nivells d’alerta sanitària per illes que han de vigir a la comunitat autònoma de les Illes Balears, es modifiquen mesures del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19 i es prorroga l’aplicació de mesures excepcionals de prevenció del contagi de la COVID-19 aplicables temporalment a les illes de Mallorca, Eivissa i Formentera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

I

L'Acord del Consell de Govern de 27 de novembre de 2020 pel qual s'estableixen els nivells d'alerta sanitària i s'aprova el nou Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19 inclou un seguit exhaustiu de mesures de prevenció del contagi de la COVID-19 perquè, en el cas que es produeixi, es pugui disposar d'unes possibilitats més grans de traçar i controlar els rebrots de la malaltia.

A banda d'un seguit de mesures de prevenció genèriques, aquest Pla conté mesures adreçades concretament a diferents sectors d'activitat. Totes aquestes mesures, combinades amb l'establiment de 5 nivells d'alerta sanitària per a cada illa, que determinen de manera automàtica una intensitat major o menor de l'aplicació de les mesures establertes —nivells revisables per part del Consell de Govern, a proposta de la persona titular de la Conselleria de Salut i Consum, amb l'informe previ i preceptiu del Comitè Autonòmic de Gestió de Malalties Infeccioses, en funció de l'evolució dels indicadors epidemiològics i avaluat el risc sanitari i la proporcionalitat de les mesures que comporta—, constitueixen en conjunt un sistema de protecció de la salut pública enfront de la COVID-19 ampli, i marcat pel principi de prudència i de protecció de la salut individual i col·lectiva.

II

El dia 29 de gener de 2021, el Consell de Govern, a proposta de la consellera de Salut i Consum i amb l'informe previ del Comitè Autonòmic de Gestió de Malalties Infeccioses, va determinar els nivells d'alerta sanitària que havien de regir des del dia 30 de gener fins al dia 13 de febrer de 2021, de manera que totes les illes restaren en el nivell d'alerta 4 en elevar-se a aquest nivell l'illa de Menorca, arran de l'empitjorament de les seves dades epidemiològiques. D'altra banda i atesa la situació epidemiològica greu de les illes d'Eivissa i Formentera, amb índexs d'incidència acumulada a 14 dies per cada 100.000 habitants, que superaven en aquell moment els 2.000 i 1.000 casos positius, respectivament, i atesa també l'encara no consolidada millora de l'illa de Mallorca, la qual en aquell moment presentava índexs d'incidència acumulada i taxes de positivitat i de pressió hospitalària pròpies d'un risc extrem, s'establiren en el mateix Acord, i per aplicar-les a aquestes tres illes, un seguit de mesures temporals i excepcionals, restrictives del funcionament ordinari de distints sectors d'activitat, amb l'objecte de minimitzar en tot allò que fos possible el contacte social entre aliens, com a mètode més eficaç per reduir els contagis de COVID 19.

En data 11 de febrer de 2021, el Comitè Autonòmic de Gestió de Malalties Infeccioses ha emès un informe del qual resulta que, com a conseqüència del seguiment i l'avaluació del risc sanitari fets dins d'aquesta darrera quinzena, les illes de Mallorca i Menorca semblen haver estabilitzat la seva evolució positiva i l'evolució cap a la millora de la situació epidemiològica en relació amb la que presentaven fa dues setmanes, de manera que alguns dels paràmetres que presenten es troben ja fora dels llindars del que es pot qualificar d'una situació de risc extrem.

Per contra, pel que fa a les illes d'Eivissa i Formentera, si bé presenten una evolució de les dades epidemiològiques principals, que mostren una tendència cap a una millora lleu, és indubtable que continuen presentant unes dades d'incidència acumulada que encara multipliquen les que el Centre Europeu per a la Prevenció i el Control de Malalties (ECDC) considera fora de la situació de risc —IA14 < 60/100.000 habitants i taxa de positivitat < 3 %—, com també una situació hospitalària que compromet la capacitat de funcionament ordinari dels recursos hospitalaris del sistema sanitari públic, per les quals coses s'ha de considerar que ambdues illes es troben encara en una indubtable situació epidemiològica de risc extrem.

En conseqüència, de l'informe esmentat es desprèn que allò més oportú és mantenir en el nivell 4 el nivell d'alerta sanitària de totes les illes, com també prorrogar l'aplicació per a les illes d'Eivissa i Formentera de les mesures excepcionals adreçades a reduir en tot allò que sigui possible el contacte social entre aliens que s'establiren per l'Acord del Consell de Govern de 29 de gener de 2021.

D'altra banda, l'evolució positiva continuada de la situació epidemiològica de Mallorca permet alleugerir el nivell de restriccions temporals en matèria d'activitat esportiva, cultural i comercial que s'establiren per l'Acord del Consell de Govern de 29 de gener de 2021 esmentat.

La situació de Menorca i el principi de prudència, que condueix a endurir les mesures de control tan bon punt es produeix un empitjorament de la situació epidemiològica però, alhora, només aconsella suavitzar-les quan s'observa una consolidació de la millora de les dades, aconsellen mantenir l'eficàcia del nivell actual d'alerta sanitària i de les mesures que implica.

III

Finalment, es considera oport´ú introduir un seguit de modificacions en l'apartat V del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 27 de novembre de 2020, relatiu a mesures aplicables a la comunitat educativa, amb l'objecte de deixar sense efecte la suspensió de les activitats extraescolars i complementàries en el nivell 4, i establir unes modificacions puntuals en el règim de l'activitat d'acadèmies, autoescoles i centres d'ensenyaments no reglats.

Així mateix, i després d'haver conclòs el procés de vacunació dels residents i del personal de residències de gent gran, esdevé oportú modificar el règim de visites i sortides dels residents establert en el Pla de Mesures Excepcionals, sense deixar de banda el compliment de les mesures de seguretat.

Per tot això, i atès l'informe del Comitè Autonòmic de Gestió de Malalties Infeccioses, el Consell de Govern, a proposta de la consellera de Salut i Consum, en la sessió ed 12 de febrer de 2021, adoptà entre d'altres, l'Acord següent:

Primer. Disposar que els nivells d'alerta sanitària per a cada una de les illes habitades de la comunitat autònoma de les Illes Balears són els següents:

- Per a l'illa de Mallorca, el nivell d'alerta sanitària 4.

- Per a l'illa de Menorca, el nivell d'alerta sanitària 4.

- Per a l'illa d'Eivissa, el nivell d'alerta sanitària 4.

- Per a l'illa de Formentera, el nivell d'alerta sanitària 4.

Aquests nivells seran efectius des del dia 14 de febrer fins a les 24.00 hores del dia 1 de març de 2021.

Segon. Prorrogar fins a les 24.00 hores del dia 1 de març de 2021, per a les illes d'Eivissa i Formentera, l'eficàcia i l'aplicació de les mesures preventives excepcionals establertes en el punt segon de l'Acord del Consell de Govern de 29 de gener de 2021 pel qual s'estableixen els nivells d'alerta sanitària per illes que han de vigir a la comunitat autònoma de les Illes Balears, es modifiquen mesures del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19 i es disposen mesures excepcionals de prevenció del contagi de la COVID-19 aplicables temporalment a les illes de Mallorca, Eivissa i Formentera, tot modificant el contingut de l'apartat C d'aquell punt, relatiu a restriccions excepcionals en matèria d'esdeveniments i pràctica esportiva, el qual passa a tenir la redacció següent:

C) En matèria d'esdeveniments esportius i pràctica esportiva

1. Es prohibeix l'assistència de públic als esdeveniments esportius de qualsevol categoria.

2. Se suspèn l'activitat de les instal·lacions esportives cobertes on no es desenvolupi el currículum d'ensenyaments oficials reglats. S'exceptuen d'aquesta obligació:

-Les instal·lacions en què es dugui a terme activitat esportiva federada organitzada, les quals poden romandre obertes únicament mentre es duguin a terme els entrenaments dels esportistes federats i s'hi ha de limitar l'accés als esportistes i als seus entrenadors. Aquesta activitat es regeix per la normativa i els protocols específics que hi són aplicables.

-Les instal·lacions en què es dugui a terme una activitat dirigida individualitzada, és a dir, amb la presència d'un sol entrenador que dirigeix un sol esportista dins l'espai esportiu.

- A les piscines esportives cobertes, es permet l'activitat d'una sola persona per carril, amb un màxim de 4 persones simultàniament en la totalitat de la piscina.

3. Se suspèn l'ús dels vestidors a les instal·lacions esportives cobertes.

Tercer. Prorrogar, per a l'illa de Mallorca, fins a les 24.00 hores del dia 1 de març de 2021 l'eficàcia i l'aplicació de les mesures preventives excepcionals establertes en el punt segon de l'Acord del Consell de Govern de 29 de gener de 2021 esmentat en el punt anterior, tot modificant el contingut dels apartats C, D i E d'aquell punt, relatius a restriccions excepcionals en matèria d'esdeveniments i pràctica esportiva, en matèria d'activitat cultural i lúdica, i en matèria d'activitat comercial, respectivament, els quals passen a tenir la redacció següent:

C) En matèria d'esdeveniments esportius i pràctica esportiva

1. Es prohibeix l'assistència de públic als esdeveniments esportius de qualsevol categoria.

2. Se suspèn l'activitat de les instal·lacions esportives cobertes on no es desenvolupi el currículum d'ensenyaments oficials reglats. S'exceptuen d'aquesta obligació:

-Les instal·lacions en què es dugui a terme activitat esportiva federada organitzada, les quals poden romandre obertes únicament mentre es duguin a terme els entrenaments dels esportistes federats i s'hi ha de limitar l'accés als esportistes i als seus entrenadors. Aquesta activitat es regeix per la normativa i els protocols específics que hi són aplicables.

-Les instal·lacions en què es dugui a terme una activitat dirigida individualitzada, és a dir, amb la presència d'un sol entrenador que dirigeix un sol esportista dins l'espai esportiu.

-Malgrat això, les activitats esportives d'intensitat baixa dirigides en sala i les activitats d'intensitat baixa d'acadèmies de ball es poden dur a terme amb un màxim de 6 participants totals i sempre que no se superi el 30 % de la capacitat de la sala. En qualsevol cas, la sala on es duguin a terme aquestes activitats esportives o de ball d'intensitat baixa ha de garantir el compliment de les condicions de ventilació adequada d'acord amb el que estableix l'apartat VII.3 del Pla de Mesures, s'ha de mantenir un registre dels participants en les activitats —que s'ha de conservar durant un mínim de 30 dies— i tots els participants han de fer servir mascareta protectora en tot moment. Es consideren activitats esportives o de ball d'intensitat baixa les que defineix com a tals la resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports de 2 de desembre de 2020.

- A les piscines esportives cobertes es permet el desenvolupament d'activitat esportiva si es redueix la capacitat màxima al 20 % de l'ordinària i sempre que es garanteixi un mirall d'aigua de 4 metres quadrats per persona i un màxim de 2 persones fent servir simultàniament el mateix carril de natació.

3. Se suspèn l'ús dels vestidors a les instal·lacions esportives cobertes.

D) En matèria d'activitat cultural i lúdica

1. Resten prohibides les activitats culturals amb presència de públic amb l'excepció de teatres, auditoris, cinemes i circs de carpa, els quals han de reduir l'accés de públic al 50 % de la capacitat total autoritzada. Queda prohibit en qualsevol cas el consum d'aliments i begudes a l'interior.

2. Resta prohibida l'activitat d'spas, jacuzzis i establiments o centres de serveis anàlegs, desenvolupada en espais tancats, tant si es tracta d'establiments dedicats en exclusiva a aquesta activitat com d'instal·lacions d'aquesta casta situades en establiments hotelers, instal·lacions esportives o de qualsevol altra naturalesa.

3. Queda prohibit el consum d'aliments i begudes en els locals d'oci infantil.

E) En matèria d'activitat comercial

1. Tots els establiments comercials han de concloure l'activitat a les 20.00 hores, llevat de les benzineres i els establiment dedicats al comerç essencial (alimentació, begudes, productes higiènics, altres productes de primera necessitat), farmàcies, ortopèdies, òptiques, estancs, quioscs i establiments dedicats a la venda de premsa i papereria, establiments dedicats a productes de telecomunicacions, serveis de perruqueria i d'estètica, centres de veterinària, jardineria i planta viva, i establiments de venda, manteniment i reparació de vehicles de motor.

2. Tots els establiments comercials, centres comercials i recintes comercials que en tenguin han de reduir al 50 % la capacitat dels aparcaments o espais destinats a l'estacionament de vehicles dels clients.

3. Els centres comercials i grans superfícies poden obrir amb una capacitat del 30 %.  La cabuda que correspon a cada establiment ha d'estar clarament senyalitzada a l'entrada o en cada entrada de l'establiment corresponent.

4. Resta prohibida l'obertura al públic dels centres comercials i grans superfícies els dissabtes diumenges i festius, llevat dels establiments o part d'aquests establiments que estiguin destinats al comerç essencial (alimentació, begudes, productes higiènics, altres productes de primera necessitat) o dedicats a farmàcies, ortopèdies, òptiques, estancs, establiments dedicats a productes de telecomunicacions, serveis de perruqueria i d'estètica, centres de veterinària, jardineria i planta viva, i establiments de venda, manteniment i reparació de vehicles de motor, o els ubicats a mercats permanents.

5. Els centres comercials i les grans superfícies han d'assegurar per mitjans telemàtics o presencials que el control de la capacitat es fa en cada planta de l'establiment en el cas que tenguin distribució en plantes, i hauran d'instal·lar aparells o sistemes de control que permetin el comput de persones presents i informin en tot moment de l'aforament a les seves instal·lacions. Les zones comunes han de romandre tancades, de manera ben delimitada amb elements físics i sense que sigui un impediment per al trànsit de persones, i que evitin les aglomeracions i amb el manteniment correcte de la distància interpersonal. Els espais i els circuits d'entrada i de sortida han d'estar clarament senyalitzats.

6. Els centres comercials i les grans superfícies han d'assegurar la ventilació correcta, i es recomana que es mantenguin els nivells de CO2 per sota de 800 ppm en tot l'establiment; a tal efecte hauran d'instal·lar aparells de medició de CO2 que hauran de ser visibles pel públic.

Quart. Deixar sense efecte els dos darrers paràgrafs del punt 2.1 de l'apartat V, relatiu a mesures aplicables a la comunitat educativa, del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 27 de novembre de 2020, paràgrafs relatius a la suspensió de les activitats extraescolars i complementàries que es varen afegir al text inicial mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 14 de desembre de 2020.

Cinquè. Modificar el primer paràgraf del punt 2.4 de l'apartat V, relatiu a mesures aplicables a la comunitat educativa, del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 27 de novembre de 2020, el qual passa a tenir la redacció següent:

2.4. Activitats en acadèmies, autoescoles i centres privats d'ensenyaments no reglats i centres de formació

L'activitat que es dugui a terme en acadèmies, autoescoles i centres privats d'ensenyament no reglat i centres de formació no inclosos en l'àmbit d'aplicació de l'article 9 del Reial decret llei 21/2020, de 9 de juny, de mesures urgents de prevenció, contenció i coordinació per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, es pot impartir de manera presencial sempre que no se superi la capacitat màxima establerta respecte del màxim permès d'acord amb el nivell d'alerta vigent en cada unitat territorial:

- Nivells 0 i 1: 75 %.

- Nivells 2 i 3: 50 %. Aquesta capacitat es pot incrementar fins al 75 % en el cas que les instal·lacions puguin garantir l'existència d'una ventilació adequada, d'acord amb el que estableix l'apartat I.8.

- Nivell 4: 50 % i grups de màxim 6 persones. S'exceptuen els cursos per a l'obtenció del CAP (certificat d'aptitud professional) per a conductors, en els quals els grups poden ser d'un màxim de 14 persones.

Sisè. Modificar el punt 7 de l'apartat VI, relatiu a mesures aplicables als serveis socials, del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 27 de novembre de 2020, el qual passa a tenir la redacció següent:

7. Règim de visites, sortides i altes temporals en els serveis socials de tipus residencial

- Les visites als serveis socials de tipus residencial per a gent gran, persones en situació de dependència i persones amb discapacitat es poden dur a terme d'acord amb les condicions següents:

a) Les visites s'han d'acordar prèviament amb el centre amb un sistema de cita prèvia i s'ha de garantir l'esglaonament de les visites als residents al llarg del dia.

b) És obligatori que les visites es duguin a terme en espais amplis i amb bona ventilació, que tenguin un espai per a la neteja de mans i un poal amb tapa i pedal per dipositar-hi el material de seguretat una vegada acabi la visita.

c) No es permet fer visites a les habitacions de les persones residents, excepte quan aquestes estiguin enllitades per problemes de salut o prescripció mèdica. En cas que les visites es facin a l'habitació, és imprescindible respectar les mateixes mesures de seguretat.

d) Les persones visitants dels centres han de dur mascareta durant tota la visita i s'han de rentar les mans abans d'entrar al centre.

e) En relació amb les mesures de seguretat, el procediment per fer les visites ha de ser el que recomani en cada moment l'autoritat sanitària. La responsabilitat de complir-lo és de la direcció del centre.

- En qualsevol cas, i abans de l'entrada de la persona visitant al centre, s'han de prendre les mesures següents:

a) Demanar als visitants si tenen simptomatologia compatible amb la COVID-19. No es permet l'entrada en cas que la persona presenti simptomatologia que hi sigui compatible.

b) Prendre la temperatura a la persona que vol visitar el centre. Es recomana que es faci mitjançant un termòmetre làser per evitar el contacte. No es permet l'entrada en cas que la persona presenti una temperatura corporal de 37,5 ºC o superior.

c) Dur un control estricte de les visites, amb l'objectiu de facilitar i agilitzar el seguiment de contactes en cas de possibles contagis de COVID-19. El control de visites ha de reflectir el següent:

  • Nom, llinatges i DNI del resident que rep la visita.
  • Nom, llinatges, DNI i telèfons de contacte del visitant.

d) Donar formació tant a les persones residents en el centre com a les visites en les mesures de seguretat: distància mínima de dos metres entre persones, rentada de mans i ús de mascareta amb tècnica adequada per garantir una visita segura. La persona visitant ha de conèixer les mesures de seguretat i seguir-les, de la mateixa manera que la persona resident quan sigui possible.

- En funció del nivell d'alerta sanitària vigent a la unitat territorial on estigui ubicat el servei social de tipus residencial, s'han d'aplicar les condicions específiques següents a les visites als residents:

  • Nivell 0: sense restriccions específiques.
  • Nivells 1 i 2: es permeten les visites als residents, que ha de supervisar el personal del centre per tal de garantir el seguiment de les mesures dictades per l'autoritat sanitària.
  • Nivells 3 i 4: es limiten les visites a una persona per resident, tot extremant les mesures de precaució i amb una durada màxima d'una hora al dia, excepte en les visites relacionades amb l'acompanyament en el final de la vida, en les quals es permet la presència continuada d'un familiar que acompanyi el resident. El personal del centre ha de supervisar aquestes visites per tal de garantir el seguiment de les mesures dictades per l'autoritat sanitària.

- En els serveis socials de tipus residencial o habitatges supervisats per a gent gran, persones en situació de dependència i/o persones amb discapacitat, les sortides s'han de regular en tots els nivells d'alerta vigent a la unitat territorial, de conformitat amb les indicacions següents:

  • Les persones residents en serveis socials de tipus residencial per a gent gran, en situació de dependència i/o persones amb discapacitat poden fer sortides de manera autònoma o acompanyades dels familiars o l'entorn afectiu sempre que el resident, el seu tutor legal, familiar o referent de l'entorn afectiu hagin rebut la formació sobre les mesures d'higiene i seguretat, i estiguin en condicions d'entendre-les i complir-les.
  • El temps que la persona sigui fora del centre s'han de seguir totes les mesures de seguretat dictades per a la població general, com ara l'ús de mascareta, mantenir la distància de seguretat, la rentada de mans freqüent i ventilació de les zones tancades, així com totes aquelles que estiguin establertes quant a nombre de persones en reunions socials i trobades familiars, limitació de persones de diferents nuclis familiars, etc.
  • El resident o el seu tutor legal, familiar o referent de l'entorn afectiu que es faci càrrec de les cures de la persona ha de signar una declaració responsable amb el compromís de complir les mesures sanitàries vigents durant tot el temps que duri la sortida.
  • El centre residencial continuarà sent el referent de la persona usuària i, per tant, qualsevol canvi en l'estat de salut o l'observació de simptomatologia compatible amb la COVID-19 s'ha de notificar tot d'una a la residència, independentment que s'hagi fet el tractament i el seguiment durant la sortida.
  • En el cas de sortides amb pernoctació superiors a 72 hores, abans que la persona usuària torni al centre i amb antelació suficient, la residència ha de sol·licitar una prova de detecció de SARS-CoV-2 al Centre Coordinador del circuit de gestors vulnerables de la Central de Coordinació de COVID, i especificar el motiu RETORN a la residència (i indicar-hi el nom del centre).
  • El Centre Coordinador és l'encarregat de comunicar al centre el lloc en què es farà la prova.
  • Una vegada feta la prova i fins al retorn al centre, els cuidadors han de seguir, amb més cura si cal, totes les mesures de seguretat i higiene recomanades.
  • El resident no pot tornar al centre fins que obtingui el resultat negatiu de la PCR o tengui criteris clínics d'infecció resolta.

- No es permeten les visites ni les sortides en els casos següents:

a) A residents o visitants identificats com a contacte estret d'una persona amb COVID-19.

b) A persones amb COVID-19.

c) A persones que presentin símptomes d'infecció respiratòria, com per exemple tos, febre o sensació de manca d'aire, o altres símptomes atípics sospitosos de COVID-19, com ara mal de coll, pèrdua de l'olfacte o del gust, dolors musculars, diarrees, dolor toràcic o cefalees.

d) A persones amb una temperatura corporal igual o superior a 37,5 ºC.

- No es permeten les sortides quan hi hagi certesa d'incompliment de les normes de seguretat per part dels tutors legals, familiars o referents de l'entorn afectiu.

- En els centres de serveis socials de tipus residencial o habitatge supervisat amb un cas actiu o més de COVID-19 o en estudi es permeten les visites, d'acord amb el règim establert en funció del nivell d'alerta sanitària, sempre que:

a) La residència tingui una sectorització adequada i aprovada per l'autoritat sanitària.

b) Es compleixin totes les mesures de seguretat específiques dictades per l'autoritat sanitària.

c) Es garanteixi que les visites compten amb un accés i sortida independents i sense cap contacte amb les unitats o sectors en què hi ha un brot instaurat.

d) En el cas d'habitatges, que es garanteixi que les visites no tenen contacte amb la unitat o zona on hi ha un brot instaurat.

- En els centres de serveis socials de tipus residencial o habitatge supervisat amb un cas actiu o més de COVID-19 o en estudi es permeten les visites a persones que pateixin una malaltia crònica avançada i que, per la seva situació, presentin un deteriorament psicoemocional significatiu que en justifiqui l'acompanyament, sempre seguint les normes de seguretat establertes per prevenir la transmissió de la COVID-19. La durada de la visita ha de ser la mateixa que estigués establerta en el cas que el centre no tingués les visites restringides.

- Es permeten les visites relacionades amb l'acompanyament en el final de la vida en tots els casos, amb la presència continuada d'un familiar que acompanyi el resident. Si la residència tingués un brot, l'acompanyament s'ha de fer amb totes les mesures de seguretat que hagi dictat l'autoritat sanitària per a cada cas.

Setè. Modificar els termes del darrer incís del primer paràgraf del punt 4 de l'apartat VII del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 27 de novembre de 2020, el qual passa a tenir la redacció següent:

Nivell 4: es permet la pràctica d'esports d'equip i de contacte amb possibilitat de contacte físic, així com les competicions esportives corresponents, de manera exclusiva per a equips o esportistes que pertanyin a categories estatals. La resta d'esportistes han d'assegurar el manteniment de la distància de seguretat de metre i mig i evitar en tot cas les situacions en les quals es produeixi contacte físic. Es prohibeix l'ús dels vestidors, excepte en el cas de desplaçaments interilles o fora de la comunitat autònoma. El nombre màxim de participants per activitat s'ha d'adaptar a les condicions següents:

  • Esports de camp: grups d'entrenament estables de com a màxim 6 persones en el cas d'esportistes no federats i 30 persones en el cas d'esportistes federats.
  • Esports de pista: grups d'entrenament estables de com a màxim 6 persones en el cas d'esportistes no federats i 20 persones en el cas d'esportistes federats.
  • Esports de contacte: grups d'entrenament estables de com a màxim 5 persones en el cas d'esportistes no federats i 10 persones en el cas d'esportistes federats.

En el cas d'esportistes no professionals o de categories no estatals, les sessions d'entrenament en grup s'han de limitar a un màxim de tres per setmana.

Vuitè. Notificar aquest Acord a la Delegació del Govern a les Illes Balears, als consells insulars i als ajuntaments de la comunitat autònoma de les Illes Balears, així com a la direcció operativa del Pla Territorial de Protecció Civil de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (PLATERBAL) per a la transició cap a una nova normalitat derivada de la situació d'emergència de salut pública ocasionada per la COVID-19.

Corresponen a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i als ajuntaments, en l'àmbit de les seves competències, les funcions de vigilància, inspecció i control del compliment correcte de les obligacions que preveu aquest Acord, a l'efecte de garantir-ne l'efectivitat. Amb aquesta finalitat, les administracions esmentades poden sol·licitar la col·laboració de les forces i cossos de seguretat de l'Estat. L'incompliment de les mesures pot ser sancionat de conformitat amb la normativa aplicable en matèria de salut pública.

Novè. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Desè. Contra aquest Acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que el dicta, en el termini d'un mes comptador des que es publiqui, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o, alternativament, un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des que es publiqui, de conformitat amb el que disposen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Palma, 12 de febrer de 2021

La consellera de Salut i Consum Patricia Gómez Picard