Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 1326
Decret d'aprovació de les bases generals per les quals es regiran les convocatòries de les proves selectives de la plantilla de personal funcionari de carrera de l’Ajuntament de Calvià, incloses en l'Oferta d'Ocupació Pública per als anys 2018 i 2019, mitjançant torn lliure

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Decret de Batlia

Fets

En la sessió de la Mesa General de Negociació de data 21 de gener de 2021 es va aprovar, per unanimitat dels tres sindicats presents, STEI, UGT i CCOO i de la pròpia Administració, el text de les bases generals que han de regir la convocatòria de proves selectives de la plantilla de personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Calvià, corresponents a l'Oferta d'Ocupació Pública per als anys 2018 i 2019 mitjançant torn lliure.

Atès que les citades bases generals s'ajusten a la normativa vigent, aquesta Tinença de Batlia, en virtut de la facultat que li atorga l'article 21.1.g) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, disposa la següent

Resolució

1. Aprovar les bases generals per les quals es regiran les convocatòries de les proves selectives de la plantilla de personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Calvià, incloses en l'Oferta d'Ocupació Pública per als anys 2018 i 2019, mitjançant torn lliure.

2. Ordenar la publicació íntegra de les esmentades bases generals i dels annexos I i II en el BOIB, d'acord a l'establert en la normativa vigent.

 

Calviá, 9 de febrer de 2021

El tinent de batle delegat de Serveis Generals i Infraestructures

(Delegació per Resolució de Batlia de 17/06/2019)

Juan Recasens Oliver

 

BASES GENERALS DE LA CONVOCATÒRIA DE PROVES SELECTIVES DE LA PLANTILLA DE PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA DE L'AJUNTAMENT DE CALVIÀ CORRESPONENTS A L'OFERTA D'OCUPACIÓ PÚBLICA PER ALS ANYS 2018-2019 TORN LLIURE

Primera.

Normes generals

Les proves selectives per a cobrir les places de l'Oferta d'Ocupació Pública per a l'any 2018 i per a l'any 2019 es regeixen de conformitat i amb els termes establerts en l'article 103 de la Constitució Espanyola; el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (BOE núm. 261, de 31 d'octubre de 2015); en la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 49, de 3 d'abril de 2007) supletòriament, per a allò no previst a l'anterior; en el Reial Decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament General d'ingrés del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat (BOE núm. 85, de 10 d'abril de 1995); en el Reial Decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i programes mínims del procediment de selecció dels funcionaris d'Administració local (BOE núm. 142, de 14 de juny de 1991); en la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, i en la normativa aplicable a la policia local de les Illes Balears sobre selecció, formació, promoció i mobilitat, d'acord a allò que es detalli en les corresponents bases específiques.

 

Segona.

Sistemes selectius

Els processos selectius s'han d'ajustar al que disposa l'article 61 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i l'article 45 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i han de constar, en tot cas, d'una fase d'oposició, amb les proves, valoracions, exercicis i puntuacions que s'especifiquin en les bases específiques de cada convocatòria, i d'una fase de concurs, detallada també pel que fa a mèrits i valoracions en les bases específiques. De forma addicional, la convocatòria pot establir un període de pràctiques.

Tercera.

Requisits de les persones aspirants

Per a ser admeses a les proves selectives, les persones aspirants han de reunir els requisits següents, sense perjudici dels que figurin en cadascuna de les bases específiques.

Aquests requisits s'han de tenir el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se fins al moment de presa de possessió.

a) Tenir la nacionalitat espanyola o bé ser nacional d'algun dels altres Estats membres de la Unió Europea o nacional d'algun Estat en el qual, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui aplicable la lliure circulació de treballadors/ores, amb excepció dels llocs de feina que directa o indirectament impliquin una participació en l'exercici del poder públic o en les funcions que tenen per objecte la salvaguarda dels interessos de l'Estat o de les administracions públiques.

En les mateixes condicions, també hi poden participar, qualsevol que en sigui la nacionalitat, la persona cònjuge de les persones espanyoles i de les nacionals dels altres Estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguin separats de dret, i els/les seus/seves descendents i els/les del/de la seu/seva cònjuge, sempre que no estiguin separats de dret, si són menors de 21 anys o majors d'aquesta edat dependents.

b) Tenir fets els 16 anys d'edat i no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa, tret que en les bases específiques s'estableixi una edat en concret.

c) Estar en possessió de la titulació acadèmica exigida en les bases específiques de la plaça a cobrir.

El justificant de pagament dels drets d'expedició del títol només té validesa fins a l'expedició del títol.

En cas de titulacions obtingudes a l'estranger se n'ha d'acreditar la corresponent homologació.

d) Posseir la capacitat funcional per a fer les tasques corresponents de la plaça a cobrir.

e) No haver estat separada mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari de les comunitats autònomes, ni trobar-se en la situació d'inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de personal funcionari. En cas de ser nacional d'altres Estats, no trobar-se inhabilitada o en situació equivalent ni haver estat sotmesa a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.

f) No estar sotmesa a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.

g) Tenir el nivell de coneixement de llengua catalana que s'exigeixi en les respectives bases específiques.

h) Haver efectuat, en virtut de l'Ordenança Fiscal reguladora de la taxa per a optar a proves de selecció de personal a l'Ajuntament de Calvià, l'ingrés d'una taxa en concepte dels drets d'examen, la quantia de la qual serà prevista en les respectives bases específiques. Aquesta taxa s'ha d'abonar en el compte BANKIA ES08 2038 3289 9364 0000 2649. Aquest pagament ha de estar clarament identificat (dades de la persona interessada i convocatòria), per tal que la Corporació pugui comprovar aquest requisit per mitjans electrònics. Resten exemptes del pagament de la taxa de drets d'examen les persones amb discapacitat igual o superior al 33 %. En virtut de l'article 12.1.c) de la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció de les famílies nombroses, també resten exemptes del pagament de la taxa de drets d'examen les persones membres de famílies nombroses que tenguin reconeguda tal condició.

i) Les bases específiques de cada convocatòria poden exigir a les persones aspirants tenir altres requisits específics que guardin relació objectiva i proporcionada amb les funcions assumides i les tasques a desenvolupar, o per a donar compliment a la normativa vigent.

 

Quarta.

Persones amb discapacitat: reserva de places i condicions específiques.

D'acord amb el que disposa l'article 59.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, en les ofertes d'ocupació pública s'ha de reservar una quota no inferior al 7 % de les vacants perquè les cobreixin persones amb discapacitat, tot considerant com a persones amb discapacitat les que defineix l'article 4.2 del Reial Decret Legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, sempre que superin els processos selectius i acreditin la discapacitat i la compatibilitat amb l'exercici de les tasques.

Cada convocatòria ha d'especificar, si escau, el nombre de places reservades per a aquest torn. Aquesta reserva s'ha de desglossar en:

— Un mínim del 2 % de les places vacants perquè les cobreixin persones que acreditin una discapacitat de tipus intel·lectual.

— Un mínim del 5 % correspon a places vacants perquè les cobreixin persones que acreditin qualsevol altre tipus de discapacitat.

Les vacants de la reserva per a persones amb discapacitat que no es cobreixin s'acumularan a les convocades pel torn lliure.

L'opció a les places reservades en les convocatòries per a qui tengui la condició legal de persona amb discapacitat s'haurà de formular en la sol·licitud de participació continguda en l'annex I d'aquestes bases.

Per a les persones que accedeixin pel torn de reserva, a més dels requisits generals de la base tercera, han de tenir reconeguda la condició legal de persona amb discapacitat en un nivell igual o superior al 33 %.

Si la persona aspirant no s'ha oposat a que aquesta Corporació consulti dades, bastarà que declari sota la seva responsabilitat en el model previst en l'annex I d'aquestes bases aquest requisit. Haurà de declarar també, sota la seva responsabilitat, que es troba en condicions de complir les tasques fonamentals del cos escala i/o especialitat al qual aspira i haurà de sol·licitar, al Tribunal, les adaptacions que requereixi per a realitzar les proves. A aquesta declaració responsable hi haurà d'adjuntar, en tot cas, un informe d'aptitud i/o adaptació emès per la direcció general competent en matèria de persones amb discapacitat, sobre els aspectes següents: que la persona aspirant es troba en condicions de complir les tasques fonamentals del cos escala i/o especialitat al qual aspira, mitjançant, si correspon, a judici de l'Administració, les adaptacions adients del lloc de treball. Inicialment bastarà que justifiquin que han sol·licitat l'esmentat informe, el qual haurà d'esser emès i aportat com a màxim tres dies abans de la data de realització del primer exercici.

En cas que la persona aspirant s'hagi oposat a la consulta de dades per part d'aquesta Corporació haurà d'aportar certificació acreditativa del reconeixement de la condició legal de persona amb discapacitat en un nivell igual o superior al 33 % i del tipus de discapacitat que es posseeix expedida per l'equip multiprofessional de la direcció general competent en matèria de persones amb discapacitat o l'organisme públic equivalent.

Si s'escau, es realitzaran les adaptacions que fossin necessàries per realitzar les proves d'accés.

D'acord amb el que estableix l'article 4.2 del Reial Decret Legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, es consideren afectades per una discapacitat en grau igual o superior al 33 % les persones pensionistes de la Seguretat Social que tenguin reconeguda una pensió d'incapacitat permanent en el grau de total, absoluta o gran invalidesa, i les persones pensionistes de classes passives que tenguin reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servei.

A les persones aspirants que declarin, en l'Annex I, sordesa prelocutiva profunda, severa o mitjana, se'ls ha d'adaptar l'exigència del requisit de coneixements de llengua catalana. Aquestes persones han de sol·licitar, en l'Annex I, l'adequació del nivell de català i han d'adjuntar informe mèdic oficial i informe logopèdic.

L'adaptació de mitjans i les ajudes raonables consisteixen en la posada a disposició de la persona aspirant dels mitjans materials i humans, de les assistències i suports i de les ajudes tècniques i/o tecnològiques assistides que necessiti per a realitzar les proves, així com garantir-li l'accessibilitat a la informació i la comunicació dels processos i la del recinte o espai físic a on aquests se celebrin.

L'adaptació no s'atorgarà de forma automàtica, sinó únicament en els casos en els quals la discapacitat guardi relació directa amb la prova a realitzar (art. 8 del Real Decret 2271/2004, de 3 de desembre, pel qual es regula l'accés a l'ocupació pública i la provisió de llocs de treball de les persones amb discapacitat (BOE núm. 303, de 17 de desembre).

A les persones aspirants que hagin sol·licitat adaptació se li comunicarà individualment i amb antelació a la data de realització del primer exercici si s'accepta aquesta sol·licitud i, si escau, quin tipus d‘adaptació es realitzarà en cada cas.

Les proves selectives tindran idèntic contingut per a totes les persones aspirants, independentment del torn pel qual s'opti, sens perjudici de les adaptacions i ajustaments raonables necessaris de temps i mitjans per a la seva realització (art. 3 del Real Decret 2271/2004, de 3 de desembre, pel qual es regula l'accés a l'ocupació pública i la provisió de llocs de treball de les persones amb discapacitat (BOE núm. 303, de 17 de desembre).

Cinquena.

Sol·licituds

Les persones aspirants a les proves selectives han d'emplenar els documents continguts en l'annex I d'aquestes Bases. També es podran descarregar del web de l'Ajuntament.

En l'annex I hi figura un model de sol·licitud de participació, declaració responsable i de no oposició a la consulta de dades personals. En virtut de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, les persones aspirants podran elegir presentar aquesta sol·licitud emplenada, electrònicament, a través del Registre electrònic general de l'Administració General de l'Estat, o de manera presencial amb cita prèvia, en el Registre de l'Ajuntament de Calvià en alguna de les formes que s'indiquen en l'article 16.4 de l'esmentada Llei.

El termini de presentació serà de vint dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci de la corresponent convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE). Els successius anuncis es publicaran únicament en el web de l'Ajuntament.

Per a ser admeses i prendre part en el procés selectiu basta que les persones aspirants declarin sota la seva responsabilitat, en el document establert en l'annex I d'aquestes bases, que reuneixen totes les condicions exigides en la base tercera i hauran d'indicar la titulació que posseeixen i que els habilita per accedir a la plaça a què opten, així com aquelles que es prevegin en les respectives bases específiques, referides sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per a presentar les instàncies. Aquesta declaració responsable conté altres camps que, si escau, la persona aspirant haurà d'emplenar.

En virtut de l'article 28 de la Llei 39/2015, aquesta Corporació haurà de comprovar d'ofici els documents emesos per administracions públiques que constin en la plataforma d'intermediació de dades o altres sistemes habilitats a l'efecte.

En cas que la persona aspirant s'hagi oposat a la consulta de dades per part de l'Administració, les dades, bastarà que presenti electrònicament la documentació acreditativa escanejada dels requisits exigits o, de manera presencial amb cita prèvia, en la forma indicada, aportant els originals o fotocòpies per a que puguin ser escanejats en el corresponent registre.

Si aquesta o qualsevol altra documentació ja obra en poder d'aquesta Corporació, la persona aspirant ho ha de comunicar en la sol·licitud de participació, tot indicant en quin moment i davant quin òrgan administratiu la va presentar.

Sisena.

Admissió de les persones aspirants

Una vegada expirat el termini de presentació de sol·licituds, la Tinença de Batlia delegada de Serveis Generals i Infraestructures ha de dictar, en el termini màxim d'un mes, resolució que declari aprovada la llista provisional de les persones aspirants admeses i de les excloses, que serà exposada en el web municipal. En aquesta resolució han de constar el nom i llinatges, així com els dígits 4t, 5è, 6è i 7è del número del document nacional d'identitat de les persones aspirants , prescindint també de la lletra (exemple: ***4567**) i la causa de no admissió en cas d'exclusió. En cas de NIE es publicaran els dígits que en el format ocupin les posicions, evitant el primer i l'últim de caràcter alfabètic, 4a, 5a, 6a i 7a (exemple: ****4567*).

Es concedirà un termini de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquest llista en el web municipal, no prorrogable, per a esmenar les errades o omissions que hagin motivat l'exclusió.

Transcorregut el termini de deu dies hàbils es resoldrà l'admissió i/o exclusió definitiva de les persones aspirants, que s'ha de publicar en el web municipal. La corresponent resolució ha d'indicar el lloc, la data i l'hora d'inici del primer exercici de la fase d'oposició. En el cas dels processos selectius de policia, aquesta resolució ha d'indicar el lloc, la data i l'hora d'inici de les proves físiques.

Els errors materials, de fet o aritmètics poden ser esmenats en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

Si no hi ha cap persona aspirant exclosa i/o no es presenten esmenes, la resolució que declari provisionalment la llista de persones admeses i excloses s'elevarà a definitiva.

Setena.

Tribunal qualificador

El Tribunal qualificador de cada procés selectiu ha de quedar constituït en la forma que determina l'article 4 del Reial Decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i programes mínims del procediment de selecció dels funcionaris d'Administració local (BOE núm. 142, de 14 de juny de 1991), en tot allò que sigui de conformitat amb el que disposa el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (BOE núm. 261, de 31 d'octubre de 2015), tot exceptuant les convocatòries de places corresponents al cos de la policia local, el Tribunal de les quals estarà constituït en la forma establerta en la seva pròpia normativa.

El Tribunal té la categoria que s'indiqui en les corresponents bases específiques, segons les que figuren en el Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei (BOE núm. 129, de 30 de maig de 2002).

La composició del Tribunal ha d'ajustar-se als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres. Els Tribunals poden estar composts per personal funcionari de carrera en actiu de l'Ajuntament de Calvià, o bé per personal funcionari de carrera d'altres administracions.

El Tribunal comptarà amb un/a president/a, un/a secretari/ària i quatre vocals. La designació del Tribunal ha d'incloure la dels corresponents suplents. El Tribunal pot designar assessors/es especialistes, amb veu però sense vot, quan ho consideri convenient.

Pel que fa als processos de selecció de policies locals, l'article 183.5 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears (BOIB núm. 70, de 25 de maig de 2019), disposa el següent: “El Tribunal qualificador ha de ser constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents: a) El president o presidenta: designat per l'ajuntament convocant entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda. b) Vocals: un vocal proposat per la Direcció General d'Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de policies locals, un altre proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública o, si escau, a través de l'Escola de Seguretat Pública de les illes Balears i un designat per l'ajuntament convocant. c) secretari o secretària: designat per l'ajuntament convocant amb veu i vot. El Tribunal pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.”

El president o presidenta del Tribunal ha de ser designat/da per la Batlia, de manera que se'n garanteixi la capacitat tècnica, i s'ha de comprometre a garantir la imparcialitat i professionalitat en el procés. Els membres restants han de ser designats mitjançant sorteig entre el personal funcionari de carrera en actiu de l'Ajuntament.

El Tribunal no es pot constituir ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres (titulars o suplents indistintament) i les seves decisions s'han d'adoptar per majoria.

El personal d'elecció o de designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció.

En tot cas, pot assistir-hi un representant dels sindicats, amb veu però sense vot. La designació d'aquest representant s'ha de fer amb acord previ dels sindicats amb representació a la Mesa General de Negociació de l'Ajuntament de Calvià.

La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual, i aquesta no es pot exercir en representació o per compte d'una altra persona.

Els membres del Tribunal i els/les assessors/es especialistes han d'abstenir-se d'intervenir, i ho han de notificar a la Tinença de Batlia delegada de Serveis Generals i Infraestructures, quan concorri alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del Sector Públic, o si han realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés a les places de què es tracti durant els últims cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.

Les persones interessades poden recusar els membres del Tribunal i els/les assessors/es especialistes quan considerin que hi concorre alguna o diverses de les circumstàncies previstes en l'esmentat article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del Sector Públic, per a la qual cosa han de seguir el procediment establert en l'article 24 d'aquesta mateixa Llei.

En cas que els membres del Tribunal siguin personal funcionari de carrera d'aquesta Corporació, només se'ls abonaran dietes quan les sessions se celebrin fora de la jornada de treball.

El/la secretari/ària del Tribunal assisteix a les reunions amb veu però sense vot. Si la Secretaria del Tribunal l'exerceix un membre d'aquest, actuarà amb veu i vot.

El Tribunal (titulars i suplents) s'ha de constituir en el termini màxim de deu dies abans de la realització del primer exercici.

Una vegada s'hagi constituït, el Tribunal, per actuar vàlidament, requerirà la presència de la meitat, almenys, dels seus membres titulars o, si escau, suplents, entre els quals figurarà el/a secretari/ària i el/la president/a o els qui legalment els substitueixin.

El procediment d'actuació del Tribunal s'ha d'ajustar en tot moment al que disposa, sobre els òrgans col·legiats, la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del Sector Públic.

La substitució temporal del/de la secretari/ària en supòsits de vacant, absència o malaltia s'ha de fer per acord del Tribunal qualificador.

En cas de vacant, absència, malaltia o una altra causa legal de la persona que ostenti la Presidència, aquesta ha de ser substituïda pel membre de l'òrgan de major jerarquia, antiguitat i edat per aquest ordre, d'entre els seus components.

En el procés selectiu el Tribunal ha de resoldre tots els dubtes i incidències que puguin sorgir en l'aplicació d'aquestes bases, així com resoldre les incidències que no s'hi hagin previst.

Vuitena.

Inici i desenvolupament del procés selectiu

Els exercicis dels processos selectius seran els que detallin les respectives bases específiques.

Les persones aspirants han de ser convocades per a cada exercici en crida única. Excepte casos de força major, invocats amb anterioritat, degudament justificats i apreciats pel Tribunal, la no presentació d'una persona aspirant a qualsevol dels exercicis obligatoris en el moment de ser cridada determinarà automàticament la pèrdua del seu dret a participar en l'exercici i en els successius, i quedarà exclosa, en conseqüència, del procés selectiu.

La persona aspirant s'ha d'identificar preferentment amb el DNI original o amb el passaport en l'inici de cadascun dels exercicis. També es podrà identificar amb el carnet de conduir.

En qualsevol moment el Tribunal pot requerir les persones aspirants perquè acreditin la seva identitat.

Una vegada iniciades les proves selectives, el Tribunal publicarà, si escau, en el web municipal, anuncis relatius al procés almenys 24 hores abans de l'inici de cada exercici.

Des de la finalització d'una prova fins a l'inici de la següent han de transcórrer 72 hores com a mínim i 45 dies com a màxim.

Els exercicis s'han de desenvolupar, segons l'elecció de cada persona aspirant, en qualsevol de les llengües oficials d'aquesta Comunitat Autònoma. En la sol·licitud de participació, declaració responsable i de no oposició a la consulta de dades personals (Annex I) s'haurà de comunicar en quina llengua la persona aspirant voldrà realitzar tots els exercicis del procés selectiu a què es presenti.

En la realització dels exercicis escrits s'ha de garantir l'anonimat de les persones aspirants.

Novena.

Qualificació dels exercicis

Els exercicis són eliminatoris i s'han de qualificar fins a un màxim de deu punts, respectivament, a excepció de les places que es regeixen per la normativa de les policies locals de les Illes Balears. Les persones aspirants que no arribin a un mínim de cinc punts en cadascun dels exercicis quedaran eliminades, tret que en les respectives bases específiques es prevegi una altra qualificació específica.

En el cas de que algun dels exercicis adopti la forma de qüestionari de preguntes amb respostes alternatives, els encerts sumaran, les respostes errònies descomptaran 1/3 del valor d'una resposta correcta i les preguntes no contestades no suposaran cap descompte. El qüestionari ha d'incloure un bloc de preguntes ordinàries i avaluables i un bloc de preguntes de reserva. En cas que el Tribunal qualificador hagi d'anul·lar una o algunes preguntes ordinàries, establirà en el mateix acord la substitució, pel que fa a la seva avaluació, de les anul·lades per altres de reserva, d'acord amb l'ordre en què figurin en el qüestionari. Així mateix, una vegada realitzat l'exercici, el Tribunal qualificador haurà de publicar en el web municipal el qüestionari i el solucionari d'aquest.

Les qualificacions provisionals dels exercicis s'han de fer públiques en el web municipal.

Les persones aspirants hi poden presentar, per escrit dirigit al Tribunal qualificador, al·legacions o reclamacions durant el termini de tres dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de les qualificacions provisionals, que han de ser resoltes pel Tribunal abans de l'inici del següent exercici. En la mateixa resolució de les al·legacions o reclamacions el Tribunal qualificador inclourà les qualificacions definitives.

Als efectes esmentats, els respectius Tribunals qualificadors han de facilitar la vista dels exercicis a les persones aspirants.

En virtut de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, les persones aspirants podran elegir presentar aquest escrit d'al·legacions o reclamacions, electrònicament, a través del Registre electrònic general de l'Administració General de l'Estat, o de manera presencial amb cita prèvia, en el Registre de l'Ajuntament de Calvià en alguna de les formes que s'indiquen en l'article 16.4 de l'esmentada Llei.

Si no es presenten al·legacions o reclamacions a les qualificacions provisionals en el termini establert, el Tribunal qualificador resoldrà elevar aquestes qualificacions provisionals a definitives, resolució que també es publicarà en el web d'aquesta Corporació.

Desena.

Fase de concurs

Una vegada publicades en el web municipal les qualificacions definitives, únicament les persones aspirants que l'hagin superada han de declarar sota la seva responsabilitat els mèrits de què disposen per a que puguin ser valorats, mitjançant el model de declaració responsable contingut com annex en les respectives bases específiques.

Les persones aspirants han d'acreditar tots els mèrits al·legats. No obstant això, si algun dels mèrits ja obren en poder d'aquesta Corporació, la persona aspirant ho ha de comunicar en el model de declaració responsable que presenti, tot indicant en quin moment i davant quin òrgan administratiu la va presentar i identificant el procés selectiu en virtut del qual els va presentar.

En el cas que la persona aspirant s'hagi oposat a la consulta de dades per part de l'Administració, bastarà que presenti originals o còpies acreditatius dels mèrits en el termini de cinc dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de les qualificacions definitives de l'últim exercici de la fase d'oposició. Els mèrits han de ser computats amb referència a la data d'expiració del termini assenyalat per a presentar les instàncies. En virtut de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, les persones aspirants podran elegir presentar aquesta declaració electrònicament, a través del Registre electrònic general de l'Administració General de l'Estat, o de manera presencial amb cita prèvia, en el Registre de l'Ajuntament de Calvià en alguna de les formes que s'indiquen en l'article 16.4 de l'esmentada Llei.

Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada en alguna de les dues llengües oficials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

El percentatge de puntuació de la fase de concurs respecte de la puntuació total de l'oposició-concurs s'ha de determinar en cada base específica, sense que, en cap cas, determini per si mateix el resultat del procés selectiu.

El resultat provisional del concurs s'ha de publicar en el web de la Corporació.

Les persones aspirants hi poden presentar, per escrit dirigit al Tribunal qualificador, al·legacions o reclamacions durant el termini de tres dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de les puntuacions provisionals, que han de ser resoltes pel Tribunal. En la mateixa resolució de les al·legacions o reclamacions, el Tribunal qualificador inclourà el resultat definitiu del concurs.

En virtut de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, les persones aspirants podran elegir presentar aquest escrit d'al·legacions o reclamacions, electrònicament, a través del Registre electrònic general de l'Administració General de l'Estat, o de manera presencial amb cita prèvia, en el Registre de l'Ajuntament de Calvià en alguna de les formes que s'indiquen en l'article 16.4 de l'esmentada Llei.

Si no es presenten al·legacions o reclamacions al resultat provisional en el termini establert, el Tribunal qualificador resoldrà elevar aquest resultat provisional a definitiu, resolució que també es publicarà en el web d'aquesta Corporació.

Onzena.

Puntuació final

L'ordre de prelació final de les persones aspirants que hagin superat l'oposició-concurs ve determinat, a més de la puntuació obtinguda en els exercicis de l'oposició, per la valoració dels mèrits al·legats en forma i termini. La suma de la puntuació obtinguda per les persones aspirants en el conjunt dels exercicis de l'oposició i de la puntuació obtinguda en la fase de concurs establirà l'ordre final de prelació de les persones aspirants que hagin superat el procés selectiu.

En cas d'empat, l'ordre de prelació s'establirà atenent als següents criteris:

Primer. Resultat definitiu del conjunt de la  fase d'oposició.

Segon. Resultat de l'exercici pràctic.

Tercer. Resultats dels altres exercicis de la fase d'oposició per ordre invers a la seva realització.

Quart. Còmput de serveis prestats com a funcionari (ja sigui de carrera o interí) en el mateix cos, escala o especialitat al qual s'opta.

Cinquè. Sorteig

Les convocatòries específiques poden contenir altres criteris de desempat que es considerin més adients, els quals substituiran els prevists en el paràgraf anterior.

S'ha de fer pública en el web municipal la relació de persones aprovades per ordre de puntuació, tot remarcant les persones aprovades amb plaça. L'esmentada relació serà la determinant per a la petició i l'adjudicació de destinacions.

A continuació, el Tribunal qualificador ha d'elevar a l'autoritat competent la proposta de nomenament de les persones aspirants aprovades i amb plaça perquè es formuli la corresponent proposta de nomenament. No obstant això, sempre que els òrgans de selecció hagin proposat el nomenament d'igual nombre de persones aspirants que el de places convocades, i amb la finalitat d'assegurar-ne la cobertura, quan es produeixin renúncies de les persones aspirants relacionades, abans del seu nomenament o presa de possessió, l'òrgan convocant pot requerir de l'òrgan de selecció una relació complementària de les persones aspirants que vagin a continuació de les persones proposades per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.

 

Dotzena.

Declaració responsable prèvia al nomenament i a la presa de possessió

En la llista de persones aprovades el Tribunal qualificador ha d'incloure diligència on consti la data de la seva publicació i especificar que aquesta data inicia el termini de què disposen les persones aspirants aprovades amb plaça per a presentar documents.

Les persones aspirants aprovades amb plaça hauran de presentar, en el termini de vint dies naturals comptats a partir de l'endemà al de la publicació de la relació de persones aprovades esmentada en la base anterior, la declaració responsable prevista en l'annex II d'aquestes bases, en la qual s'hi preveuen manifestacions sobre:

a) Que es té coneixement i s'accepta que les persones aspirants amb plaça s'hauran de sotmetre a revisió mèdica realitzada pel metge especialista en Medicina del Treball del Servei de Medicina d'Empresa de l'Ajuntament de Calvià, als efectes d'acreditació de les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a exercir les funcions de la plaça a què aspiren.

Que es té coneixement i s'accepta que el resultat de la valoració mèdica realitzada pel metge especialista en Medicina del Treball del Servei de Medicina d'Empresa de l'Ajuntament de Calvià vincularà el nomenament com a personal funcionari de carrera i presa de possessió.

b) Que la persona aspirant no ha estat separada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni es troba en inhabilitació absoluta especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionaris/àries, o per exercir funcions similars a les que desenvolupava en el cas del personal laboral, en el qual hagués estat separada o inhabilitada. En el cas de ser nacional d'altres estats, declaració de no trobar-se inhabilitada o en situació equivalent ni haver estat sotmesa a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'Administració Pública.

c) Que la persona aspirant no està sotmesa a cap causa d'incapacitat específica de conformitat a la normativa vigent.

d) Que la persona aspirant no ocupa cap lloc de feina ni fa cap activitat en el sector públic dels delimitats per l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques (BOE núm. 4, de 4 de gener de 1985), i que no rep pensió de jubilació, retir o orfandat.

e) Si escau, qualsevol altre que determinin les bases específiques de la convocatòria.

En virtut de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, les persones aprovades amb plaça podran elegir presentar aquesta declaració responsable, electrònicament, a través del Registre electrònic general de l'Administració General de l'Estat, o de manera presencial amb cita prèvia, en el Registre de l'Ajuntament de Calvià en alguna de les formes que s'indiquen en l'article 16.4 de l'esmentada Llei.

No es poden nomenar les persones aspirants que no presentin la documentació en el termini indicat, excepte casos de força major. Tampoc no es nomenaran aquelles a qui els manqui algun dels requisits. En tots dos casos totes les seves actuacions quedaran anul·lades, sense perjudici de la responsabilitat en què puguin haver incorregut per falsedat en la declaració. En aquest cas, ha de ser proposada en el seu lloc la persona aspirant que vagi a continuació per ordre de puntuació.

Si fa alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ha de declarar-ho en el termini de deu dies comptats a partir del dia de la presa de possessió per tal que la Corporació n'acordi la declaració de compatibilitat o d'incompatibilitat.

Tretzena.

Nomenament

Una vegada finalitzat el procés selectiu, les persones aspirants que hagin estat proposades a la Batlia pel Tribunal qualificador han de ser nomenades com a personal funcionari de carrera fins al límit de les places convocades.

En cas que les bases específiques així ho disposin, per resolució de la Batlia es procedirà al nomenament de personal funcionari en pràctiques i en la resolució es determinarà la data en què començarà a fer efecte aquest nomenament.

Els nomenaments s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Catorzena.

Presa de possessió

Una vegada efectuats els nomenaments, les persones aspirants nomenades han de prendre possessió de la plaça en el termini de trenta dies naturals comptats a partir de l'endemà del dia en què hagin rebut la notificació del nomenament, tret que hi hagi un altre termini establert en les respectives bases específiques. Les persones aspirants que no prenguin possessió de la plaça en el termini indicat sense causa justificada no adquiriran la condició de personal funcionari de carrera i perdran tots els drets derivats de les proves selectives i del subsegüent nomenament conferit.

Quinzena.

Incidències, transparència i drets de les persones interessades

El Tribunal queda autoritzat per a resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot allò que no preveuen aquestes Bases.

La convocatòria i les seves bases, tots els actes que se'n derivin i les actuacions del Tribunal poden ser impugnats per les persones interessades en el termini i en la forma establerts per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

Així mateix, es garantirà, en tots els processos selectius, el dret d'accés a la informació pública conforme a la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, sempre i quan no concorri algun dels límits d'accés prevists en aquesta mateixa llei.

Setzena.

Borsa de treball

Les persones aspirants que hagin aprovat, com a mínim, un exercici de la fase d'oposició, a excepció feta de la prova d'aptitud física del cos de la Policia Local –la qual no s'ha de considerar com a exercici a aquests efectes–, entraran a formar part d'una borsa de treball que l'Ajuntament utilitzarà per a cobrir necessitats de personal.

L'ordre de prelació de les persones aspirants dins la borsa de treball ha d'estar determinat amb el següent ordre de prioritat:

1º Persones aprovades sense plaça

La llista de persones aprovades es confeccionarà segons la suma de la nota dels exercicis de la fase d'oposició, més la suma de la fase de concurs.

2º Persones que hagin aprovat, com a mínim, el primer exercici de la fase d'oposició

En cas d'haver aprovat, com a mínim, el primer exercici de la fase d'oposició, la llista es confeccionarà segons la suma del resultat dels exercicis aprovats.

En cas d'empat, s'estarà a allò previst en la base onzena d'aquestes bases generals.

Dissetena.

Temari.

La normativa prevista en els temaris inclosos en cadascuna de les Bases específiques serà la vigent a la data de publicació de l'anunci de les corresponents Bases específiques en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).

Divuitena.

Protecció de dades personals

De conformitat amb el que disposa l'article 11 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garanties dels drets digitals (BOE núm. 294, de 6 de desembre de 2018), s'informa les persones aspirants de:

a) Que el responsable del tractament de dades personals és l'Ajuntament de Calvià (C/ de Julià Bujosa Sans, batle, 1, 07184, Calvià), el qual disposa d'un fitxer de dades de caràcter personal denominat “Personal municipal” en el qual s'incorporaran la sol•licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi arran de la convocatòria;

b) Que la finalitat del tractament d'aquestes dades és, entre d'altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució dels processos selectius.

c) La possibilitat d'exercitar els drets establerts als articles 15 a 22 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016, general de protecció de dades. L'exercici d'aquests drets s'efectuarà conforme a les disposicions generals previstes en l'article 12 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garanties dels drets digitals.

L'òrgan administratiu davant el qual les persones interessades poden, si escau, exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garanties dels drets digitals, és el Servei d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament de Calvià, situat a C/ de Julià Bujosa de Sans, batle, 1, 07184 (Calvià).

En cas de que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades en el BOIB, en el taulell d'edictes de l'Ajuntament i en el web d'aquesta Corporació (www. calvia.com) d'acord amb el disposat a les bases d'aquesta convocatòria i en l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

En compliment de l'article 15.1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (BOE núm. 295, de 10 de desembre de 2013), es fa constar que, en cas de que la persona interessada hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, aquesta autoritza expressament el tractament d'aquestes dades per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.

Documents adjunts