Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA

Núm. 933
Resolució del conseller d’Educació, Universitat i Recerca de 29 de gener de 2021 per la qual es convoca un concurs de mèrits per a la selecció de directors de centres docents públics no universitaris de les Illes Balears i s’aproven les bases que l’han de regir

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El 30 de juny de 2021, acaba l'exercici de la funció directiva de determinats directors de centres educatius de les Illes Balears, per la qual cosa és necessari seleccionar els directors que han de desenvolupar aquesta tasca a partir de l'1 de juliol de 2021.

2. En el BOIB núm. 30, de 23 de febrer de 2010, es va publicar, amb correcció d'errades en el BOIB núm. 33, de 27 de febrer, l'Ordre del conseller d'Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010 per la qual s'aproven les bases per a la selecció, el nomenament i el cessament dels òrgans de govern dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears.

3. Actualment, aquestes bases s'han d'ajustar al que disposa la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), segons la redacció fixada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOMLOE).

Els punts setanta-u a setanta-tres bis de l'article únic de la LOMLOE modifiquen els articles 134 a 137 de la LOE.

4. Tenint en compte els punts anteriors, en aquesta Resolució s'inclouen els canvis introduïts per la LOMLOE pel que fa als requisits per ser candidat a director, al procediment de selecció (en especial, en els aspectes que fan referència a la composició de la comissió de selecció) i al nomenament, així com l'adequació del barem dels mèrits dels candidats.

D'acord amb l'article 133 de la LOE, els directors s'han de seleccionar mitjançant un concurs de mèrits basat en els principis d'igualtat, publicitat, mèrit i capacitat, procés en el qual han de participar la comunitat educativa i l'Administració educativa.

5. D'acord amb el Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, corresponen a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca les competències en matèria de planificació educativa, coordinació, règim orgànic i funcionament dels centres docents.

6. Tenint en compte el que s'ha exposat, és necessari convocar un procés que tingui per finalitat seleccionar els directors de determinats centres docents públics no universitaris i aprovar les bases que l'han de regir.

7. El director general de Planificació, Ordenació i Centres i la directora general de Personal Docent han de resoldre el que es preveu en aquesta Resolució.

Fonaments de dret

1. L'Ordre del conseller d'Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010 (BOIB núm. 30, de 23 de febrer, amb correcció d'errades en el BOIB núm. 33, de 27 de febrer).

2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 106, de 4 de maig).

3.La Llei orgànica 3/2020 de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 340, de 30 de desembre).

4. El Reial decret 894/2014, de 17 d'octubre, pel qual es desenvolupen les característiques del curs de formació sobre l'exercici de la funció directiva que estableix l'article 134.1.c) de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, així com dels corresponents cursos d'actualització de competències directives (BOE núm. 270, de 7 de novembre).

5. El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 106, de 2 d'agost).

Per tot això, en virtut de les competències que tenc conferides, i amb l'acord de la mesa sectorial d'educació, dict la següent

Resolució

1. Convocar un concurs de mèrits per seleccionar els directors dels centres públics d'educació infantil i primària, dels centres públics d'educació especial, dels centres d'educació infantil i primària integrats amb ensenyaments musicals, dels centres d'educació infantil i primària integrats amb educació secundària obligatòria, dels conservatoris de música i dansa, de les escoles d'art, de les escoles públiques d'educació infantil, dels instituts d'educació secundària, de les escoles oficials d'idiomes i dels centres de formació de persones adultes que figuren en l'annex 2, de conformitat amb el calendari establert en l'annex 3 i d'acord amb el barem de mèrits previst en l'annex 4 i els criteris de valoració del projecte de direcció prevists en l'annex 5 d'aquesta Resolució.

2. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, que figuren en l'annex 1 d'aquesta Resolució.

3. Aprovar el model de sol·licitud, que figura en l'annex 6, i el model de relació de membres proposats pel centre per formar part de la comissió de selecció, que figura en l'annex 7.

4. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació, Universitat i Recerca en el termini d'un mes comptador des de l'endemà del dia que es publiqui en el BOIB, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en el BOIB, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 29 de gener de 2021

El conseller d'Educació, Universitat i Recerca Martí X. March i Cerdà

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

Primer

Requisits dels candidats

1. Els requisits que han de complir els candidats per poder participar en el concurs de mèrits són els següents:

a) Tenir una antiguitat d'almenys cinc anys com a funcionaris de carrera en la funció pública docent en finalitzar el termini de presentació de candidatures.

b) Haver exercit, en finalitzar el termini de presentació de candidatures, funcions docents com a funcionaris de carrera durant un període d'almenys cinc anys en algun dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s'opta.

c) Prestar serveis en publicar-se la convocatòria en un centre públic de les Illes Balears en algun dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s'opta.

d) Tenir les titulacions o els certificats que acrediten el domini de la llengua catalana exigible de conformitat amb l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 8 de març de 2018 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l'ensenyament reglat no universitari, se n'estableixen les equivalències, es defineix el Pla de Formació Lingüística i Cultural (FOLC), es regulen les condicions de l'exempció de l'avaluació de la llengua catalana i literatura en ensenyaments no universitaris i es determinen les funcions i la composició de la Comissió Tècnica d'Assessorament per a l'Ensenyament de i en Llengua Catalana (BOIB núm. 38, de 27 de març).

e) Presentar un projecte de direcció que inclogui, entre altres aspectes, els objectius, les línies d'actuació i l'avaluació d'aquest projecte.

2. Als centres específics d'educació infantil de segon cicle, als centres incomplets d'educació infantil i primària, als centres d'educació secundària amb menys de vuit unitats, als centres en què s'imparteixen únicament ensenyaments artístics, ensenyaments esportius o ensenyaments d'idiomes o als centres d'educació de persones adultes, amb menys de vuit professors, els candidats estan eximits de complir els requisits expressats en els apartats a) i b) del punt 1.1.

Segon

Presentació de les sol·licituds

1. El termini per presentar les sol·licituds i la documentació acreditativa del compliment dels requisits i dels mèrits al·legats és fins el 17 de febrer de 2021.

2. Les sol·licituds s'han d'ajustar al model que figura en l'annex 6 d'aquesta Resolució, que està disponible en la web http://dgplacen.caib.es.

3. Una còpia de la sol·licitud emplenada i signada s'ha d'enviar escanejada a l'adreça electrònica autoritzacions@dgplacen.caib.es en el mateix termini. Una vegada rebuda, la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres enviarà un justificant de recepció a l'adreça electrònica de tramesa amb la sol·licitud escanejada amb el registre d'entrada.

4. Els funcionaris dels cossos docents dependents de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca no han de presentar la documentació justificativa del compliment dels requisits i de l'acreditació dels mèrits si aquestes dades ja figuren en el Portal del Personal.

En el cas que el sol·licitant vulgui rectificar alguna dada de les que consten en el Portal del Personal o vulgui aportar alguna dada nova que no hi consti, ha d'adjuntar a la sol·licitud una fotocòpia compulsada i escanejada de la documentació justificativa del compliment dels requisits o dels mèrits al·legats que vulgui esmenar o presentar.

Tercer

Projecte de direcció

1. El projecte de direcció dels candidats s'ha d'elaborar partint de l'anàlisi del centre educatiu i ha de fixar els objectius, les línies d'actuació i l'avaluació del projecte mateix, des de la perspectiva d'un pla estratègic.

El director del centre docent ha de garantir que tots els aspirants a candidat a director tenguin accés als documents institucionals del centre, així com a les dades estadístiques necessàries per elaborar el projecte de direcció (SEDEIB). El projecte educatiu del centre (PEC) ha d'estar disponible en la web del centre i en el GESTIB i a l'abast de tota la comunitat educativa.

2. El projecte de direcció no ha de superar els vint fulls, en el còmput dels quals no s'inclouen ni la portada ni l'índex, redactats per dues cares i a doble espai (interlineat 1,5). El tipus de lletra ha de ser Times New Roman, cos 12, escala 100 %. Els marges superior, inferior, dret i esquerre han de ser de 2 cm cadascun. Es poden utilitzar quadres resum o gràfics, que han de complir els mateixos requisits formals pel que fa a la tipografia.

3. El projecte de direcció ha d'incloure el següent:

a) Una introducció, en la qual s'ha de reflectir:

  • L'anàlisi de l'espai físic i de l'entorn social del centre.
  • L'anàlisi i la valoració del projecte educatiu i de l'organització i el funcionament del centre.
  • L'anàlisi i la valoració de les dades i dels resultats dels darrers anys.

b) Un projecte estratègic, amb el contingut següent:

  • Àmbits d'intervenció o factors crítics d'èxit a partir dels quals es fixaran els objectius.
  • Objectius que s'han d'haver assolit al final dels quatre anys de mandat com a director. Aquests objectius han de ser coherents amb el projecte educatiu del centre (PEC) i han d'incidir en la millora global del servei educatiu que presta el centre.
  • Indicadors que permetin mesurar i assolir els objectius fixats.
  • Línies d'actuació, projectes, plans, processos, activitats, etc., per assolir els objectius fixats.
  • Recursos humans, materials i econòmics.
  • Estratègies per aconseguir la participació de la comunitat educativa i la implicació del claustre i el consell escolar en el projecte de direcció.
  • Sistema d'avaluació del projecte.
  • Nom de les persones que es proposen per formar part de l'equip directiu, amb indicació de la formació i l'experiència en gestió de centres que tenen. El nombre de membres que han de configurar l'equip directiu s'ha d'adequar al que disposa la Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 15 de novembre de 2017 per la qual s'estableixen els criteris per determinar la tipologia dels centres docents públics no universitaris i l'assignació d'equips directius (BOIB núm. 152, de 14 de desembre). Els membres proposats han de ser professors amb destinació al centre
  • Si la persona proposada és un funcionari interí, el nomenament es farà en data 1 de setembre, sempre que a partir d'aquesta data ocupi una vacant al centre de tot el curs escolar a jornada completa. En qualsevol cas, el fet que determinats professors del centre exerceixin funcions directives no suposarà en cap cas un augment de la quota del professorat del centre respecte als criteris establerts.

4. Els candidats han de presentar el projecte de direcció al lloc i en la forma que estableix la base 5.8 i d'acord amb el calendari establert en l'annex 3 d'aquesta Resolució.

Quart

Comissió de selecció

1. A cada un dels centres docents en els quals s'ha de seleccionar un director s'hi ha de constituir una comissió de selecció.

2. Cada comissió de selecció ha d'estar formada per dos representants de l'Administració educativa i quatre representants del centre, dos dels quals han de ser membres del claustre de professors i els altres dos, del consell escolar.

Els representants del consell escolar han de ser elegits pels membres que no són docents, entre ells mateixos. Els dos representants no poden provenir simultàniament d'un mateix sector de la comunitat educativa. El representat dels alumnes al consell escolar no pot ser elegit per aquesta comissió si cursa un nivell inferior a tercer d'ESO.

3. Les comissions han d'estar formades pels membres següents:

a) Representants de l'Administració educativa: dos representants designats pel director general de Planificació, Ordenació i Centres, un dels quals ha de ser un inspector d'educació, proposat pel cap del Departament d'Inspecció Educativa, que ha d'actuar com a president, i l'altre, un director en actiu en centres que imparteixin els mateixos ensenyaments que aquell en què es desenvolupa el procediment de selecció, amb un o més períodes d'exercici amb avaluació positiva de la feina desenvolupada.

b) Representants del centre:

- Dos membres del claustre de professors del centre, elegits en una sessió extraordinària del claustre convocada a aquest efecte un dels quals, el de menys edat, actuarà com a secretari de la comissió.

- Els candidats a director del centre no poden ser elegits com a membres de la comissió.

- Dos membres del consell escolar del centre, elegits en una sessió extraordinària del consell escolar convocada a aquest efecte. No es pot elegir un membre que també ho sigui del claustre de professors ni un representant dels alumnes que cursi un nivell inferior a tercer d'ESO.

4. En el cas que el director del centre docent es presenti com a candidat a director o formi part d'una proposta d'equip directiu, no pot presidir les sessions extraordinàries del claustre de professors ni del consell escolar esmentades en la base 4.3.b), i ha de ser substituït pel cap d'estudis.

En el cas que el cap d'estudis també es presenti com a candidat a director o formi part d'una proposta d'equip directiu, ha de presidir el claustre el professor amb més antiguitat al centre i ha de presidir el consell escolar el professor, membre d'aquest òrgan, amb més antiguitat al centre.

Excepcionalment, el director del centre, la resta de membres de l'equip directiu i els professors representants del claustre al consell escolar tindran veu però no vot en la sessió extraordinària del consell escolar esmentada en la base 4.3.b).

5. El claustre de professors i el consell escolar han d'elegir el seu representant per votació secreta i segons els criteris següents:

  1. Per elegir els representants del claustre de professors, cada membre pot votar un representant i se seleccionaran els dos més votats. La resta de professors votats tindran la consideració de suplents, seguint la llista de més votats. En cas d'empat en el nombre de vots, se seleccionarà com a representant el professor amb més antiguitat al centre docent, i, si l'empat continua, el professor de més edat. Si així i tot persisteix l'empat, se seleccionarà per sorteig.

  2. Per elegir els representants del consell escolar, cada membre, excepte els que s'indiquen en l'apartat 4.4, pot votar un representant. Se seleccionaran els dos més votats. La resta de membres votats tindran la consideració de suplents, seguint la llista de més votats. En cas d'empat en el nombre de vots, se seleccionarà el membre del consell escolar de més edat, i, si continua l'empat, l'elecció es decidirà per sorteig.

6. Les funcions de la comissió de selecció són les següents:

  1. Valorar el projecte de direcció de cada un dels candidats, de conformitat amb els criteris i les orientacions establerts en l'annex 5 d'aquesta Resolució.

  2. Valorar i validar els mèrits acadèmics i professionals dels candidats, de conformitat amb el barem de l'annex 4 d'aquesta Resolució.

  3. Proposar al director general de Planificació, Ordenació i Centres el candidat seleccionat.

Cinquè

Procediment

A. Terminis

1. Les dates màximes per dur a terme els diferents tràmits d'aquest procediment, que són els que s'expliquen a continuació, són les establertes en l'annex 3 d'aquesta Resolució.

B. Llistes provisionals i definitives d'admesos i exclosos

2. Finalitzat el termini per presentar les sol·licituds, la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de fer públiques les llistes provisionals de precandidats amb les persones admeses i les excloses, amb indicació dels motius de l'exclusió. Aquestes llistes s'han de publicar el 23 de febrer de 2021 en la pàgina web http://dgplacen.caib.es i se n'ha d'enviar una còpia per correu electrònic a cada un dels participants en la convocatòria. Amb la publicació i l'enviament de la còpia per correu electrònic, es considera realitzada la notificació als interessats.

3. Els participants exclosos disposen d'un termini de cinc dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de les llistes provisionals per presentar davant la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres les al·legacions per esmenar els defectes que hagin motivat l'exclusió. Les al·legacions s'han d'enviar a l'adreça electrònica autoritzacions@dgplacen.caib.es dins el termini esmentat.

4. Finalitzat el termini per presentar al·legacions, el director general de Planificació, Ordenació i Centres ha de dictar la resolució per la qual s'aproven les  llistes definitives de precandidats admesos i exclosos, que s'han de publicar en la pàgina web http://dgplacen.caib.es. Es consideren precandidats perquè encara estaran pendents del lliurament del projecte de direcció. Amb aquesta publicació es considera realitzada la notificació als interessats.

 

​​​​​​​C. Formació de les comissions de selecció

5. Publicades les llistes definitives de precandidats admesos i exclosos (5 de març de 2021), la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de comunicar, per correu electrònic, al director de cada centre docent afectat per aquesta convocatòria l'existència de precandidats admesos.

6. Una vegada efectuada aquesta comunicació, s'han de dur a terme les actuacions següents:

a) El director general de Planificació, Ordenació i Centres ha de nomenar els representants de l'Administració educativa a cada comissió de selecció: un inspector d'educació a proposta del cap del Departament d'Inspecció Educativa, que hi ha d'actuar de president, i un director del mateix tipus de centre docent per al qual es fa el procés de selecció, o parcialment semblant, amb almenys un període d'exercici amb avaluació positiva de la tasca desenvolupada.

b) Els directors dels centres han de convocar les sessions extraordinàries del claustre de professors i del consell escolar en què s'han d'elegir els representants del centre a la comissió de selecció. La convocatòria ha d'incloure una relació dels candidats a director.

Una vegada elegits, el secretari del centre ha de comunicar els noms dels representants del centre a la comissió de selecció a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres per correu electrònic a l'adreça autoritzacions@dgplacen.caib.es, d'acord amb el model que figura en l'annex 7 d'aquesta Resolució, que es trobarà en la pàgina web http://dgplacen.caib.es. També s'ha d'assegurar que s'hagi publicat en la web del centre i en el GESTIB una còpia del PEC del centre, si encara no hi figura o si s'ha actualitzat.

7. El director general de Planificació, Ordenació i Centres ha de dictar una resolució per nomenar els membres de cada una de les comissions de selecció. A fi d'assegurar la cohesió entre totes les comissions de selecció i l'objectivitat del procés, hi ha d'incloure el procediment d'actuació. Aquesta resolució s'ha de publicar en la pàgina web http://dgplacen.caib.es.

D. Presentació del projecte de direcció

8. Els precandidats han de presentar una còpia del projecte de direcció en paper i una altra de digital en un llapis de memòria USB o en un CD al Registre de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca (c. del Ter, 16, ed. Alexandre Rosselló i Pastors) o a les delegacions territorials de Menorca o d'Eivissa i Formentera, dins un sobre tancat adreçat a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres. En l'anvers del sobre hi ha de figurar el nom del centre i l'adreça. El darrer dia per presentar el projecte de direcció és el 22 de març de 2021.

També se n'ha d'enviar una còpia al Departament de Planificació i Centres, a l'adreça autoritzacions@dgplacen.caib.es, en format .doc, .docx o .odt dins el termini establert per presentar els projectes.

9. Un cop rebuts els projectes, la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres els revisarà i, si no compleixen els requisits formals, avisarà els precandidats i els donarà un termini de dos dies (fins dia 24 de març) per refer el projecte i ajustar-lo als requisits.

10. Posteriorment, el director general de Planificació, Ordenació i Centres ha de dictar la resolució per la qual s'aprova la llista definitiva de candidats admesos i exclosos, que s'ha de publicar en la pàgina web http://dgplacen.caib.es. Hi han de figurar com a exclosos els precandidats que no hagin presentat el projecte de direcció o que hagin presentat un projecte que no s'ajusta als requisits formals exigits. Amb aquesta publicació es considera realitzada la notificació als interessats.

11. Una vegada s'hagi publicat el nomenament dels membres de la comissió de selecció i el secretari del centre n'hagi rebut la comunicació, la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de publicar en el GESTIB, en l'apartat de projectes institucionals, els projectes de direcció dels candidats perquè estiguin a l'abast de la comunitat educativa.

El director ha de convocar el claustre de professors i el consell escolar per informar-los de les candidatures.

E. Valoració dels mèrits i del projecte de direcció dels candidats i proposta de selecció

12. Correspon al secretari de la comissió, per ordre del president, convocar la sessió de constitució i les de funcionament, necessàries per dur a terme les funcions que la comissió té encomanades.

Perquè les comissions de selecció es puguin constituir i puguin funcionar vàlidament, als efectes de dur a terme les sessions i les deliberacions i prendre acords, es requereix la presència, com a mínim, de tres membres; és imprescindible que un d'ells sigui el president, ja que el càrrec és indelegable. Si el secretari no hi fos present, actuarà com a tal l'altre representant del claustre.

13. La Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de trametre als presidents de les comissions de selecció les puntuacions provisionals dels mèrits de cada un dels candidats, d'acord amb el que es preveu en l'annex 4 d'aquesta Resolució, i ha de publicar en el GESTIB els projectes de direcció que s'hagin presentat.

14. Els projectes s'han de valorar de la manera següent:

  • El secretari de la comissió de selecció ha de convocar els candidats a director perquè puguin defensar el seu projecte de direcció davant la comissió. Al final de la seva exposició, els membres de la comissió els poden fer preguntes per resoldre dubtes sobre el projecte presentat.
  • La comissió de selecció ha de valorar, amb un màxim de deu punts, el projecte de direcció de cada candidat, tenint en compte el grau d'adequació del projecte al que disposa la base tercera de l'annex 1 i d'acord amb els criteris i les orientacions de l'annex 5 d'aquesta Resolució.
  • Cada membre de la comissió de selecció ha de puntuar cada projecte de direcció. La puntuació màxima són deu punts. La puntuació de la comissió serà la mitjana aritmètica de les puntuacions atorgades pels membres assistents, excloses les que difereixin de tres punts o més entre si.
  • La mitjana aritmètica s'ha de calcular amb un mínim de tres puntuacions. Les exclusions esmentades només poden afectar la puntuació màxima (només una, si hi ha coincidència) i la puntuació mínima (només una, si hi ha coincidència).
  • Les mitjanes aritmètiques abans esmentades s'han de calcular amb una aproximació de tres decimals.
  • Els candidats que no obtinguin un mínim de cinc punts en la valoració del seu projecte no poden ser seleccionats. En conseqüència, no se n'han de tenir en compte els mèrits.

15. Finalitzada la valoració dels projectes, la comissió de selecció ha de valorar i validar els mèrits dels candidats a partir de la documentació tramesa per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.

16. Amb els resultats de la valoració del projecte i dels mèrits dels candidats, la comissió de selecció ha de proposar un director, d'acord amb el procediment següent:

a) La comissió ha de proposar el candidat que hagi obtingut la puntuació més alta, una vegada sumades la puntuació obtinguda per la valoració del projecte i la puntuació obtinguda per la valoració dels mèrits.

b) En cas d'empat, s'ha de seleccionar el candidat que hagi obtingut la puntuació més alta en la valoració del projecte de direcció. Si es manté l'empat, té prioritat el candidat que desenvolupi o hagi desenvolupat la tasca docent o directiva al centre al qual s'opta i, després, el que hagi obtingut la puntuació més alta en els apartats a), b) i c) del barem de l'annex 4 d'aquesta Resolució, correlativament en aquest ordre. Si així i tot es manté l'empat, s'ha de fer un sorteig públic entre els candidats empatats.

17. La comissió de selecció ha d'aprovar l'acta final amb el nom del candidat proposat com a director.

En l'acta hi han d'aparèixer les puntuacions globals atorgades per cada un dels membres de la comissió a cada candidat, les mitjanes de cada un dels apartats especificats en l'annex 5, la puntuació desglossada dels apartats del barem de mèrits recollit en l'annex 4 i la puntuació final global.

La comissió de selecció ha de publicar les puntuacions definitives, incloent-hi la valoració i la qualificació del projecte de direcció i la valoració i la validació dels mèrits acadèmics i professionals, en la pàgina web i el tauler d'anuncis del centre. Amb aquesta publicació s'entén que s'han notificat les puntuacions als candidats.

Si els interessats no hi estan conformes, poden presentar un escrit d'al·legacions adreçat al president de la comissió de selecció en un termini de cinc dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació.

La comissió ha de comunicar als interessats la resposta a les seves al·legacions en un termini de tres dies naturals.

La puntuació final i la proposta del candidat seleccionat, juntament amb la documentació de tot el procés, s'han de remetre a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.

F. Proposta d'equip directiu

​​​​​​​18. Rebuda la proposta de la comissió de selecció, la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de comunicar al candidat que ha estat proposat com a director del centre i que ha d'introduir en el GESTIB (centre/propostes de personal) la proposta d'equip directiu que figura en el projecte de direcció.

G. Nomenament del director proposat

​​​​​​​19. El director general de Planificació, Ordenació i Centres ha de proposar a la directora general de Personal Docent que nomeni directors els candidats seleccionats que estiguin exempts de la realització del programa de formació sobre competències per al desenvolupament de la funció directiva, amb efectes de l'1 de juliol de 2021 i per un període de quatre anys.

​​​​​​​20. Els candidats que hagin de realitzar totalment o parcialment el programa de formació inicial sobre competències per al desenvolupament de la funció directiva, el primer any seran nomenats directors en pràctiques i, mentrestant, el realitzaran. Una vegada obtinguda l'avaluació positiva, seran nomenats directors del centre per un període de tres anys més. En cas que l'avaluació sigui negativa, el centre haurà d'aparèixer com a vacant en el següent procés de selecció.

​​​​​​​21. Els nomenaments seran publicats en el BOIB, mitjançant una resolució de la directora general de Personal Docent.

H. Programa de formació inicial

​​​​​​​22. El programa de formació inicial sobre competències per al desenvolupament de la funció directiva que apareix en l'article 135.6 de la LOE, segons la redacció fixada per la LOMLOE, s'ha de desenvolupar durant el curs escolar pel qual han estat nomenats directors en pràctiques els candidats seleccionats, d'acord amb el que estableix l'apartat 20 del punt cinquè, secció G, d'aquest annex.

​​​​​​​23. Els candidats seleccionats han de realitzar i superar:

a) Un programa de formació sobre el desenvolupament de la funció directiva impartit pel Ministeri d'Educació i Formació Professional o per la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, a través del Servei de Normalització Lingüística i Formació.

b) Un període de pràctiques durant el qual es desenvoluparà la tasca directiva, d'acord amb el projecte de direcció presentat i la formació rebuda, i amb l'assessorament i la supervisió del Departament d'Inspecció Educativa, la qual ha d'emetre un informe motivat d'avaluació del període de pràctiques.

I. Comissió de Formació i Avaluació

24. ​​​​​​​Es constituirà una comissió de formació i avaluació integrada pels següents membres:

  • El cap de departament d'Inspecció Educativa, o l'inspector d'educació en què delegui, que actuarà com a president.
  • Un inspector d'educació.
  • Un representant del Servei Normalització Lingüística i Formació de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa,
  • Un representant de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.

25. Funcions de la Comissió de Formació i Avaluació:​​​​​​​

  • Valorar la documentació aportada pels candidats seleccionats i aprovar les exempcions i les convalidacions totals o parcials corresponents al programa de formació inicial, segons s'exposa en l'apartat J.
  • Proposar el nomenament, com a directors dels centres corresponents, dels candidats que hagin superat el programa de formació inicial, per a la qual cosa és necessari haver realitzat el curs de formació corresponent i haver obtingut avaluació positiva del període de pràctiques.

J. Excepcions i Convalidacions del Programa de Formació Inicial

26. Estan exempts de participar en el programa de formació inicial els candidats que acreditin experiència en l'exercici de la funció directiva amb almenys una avaluació positiva de la seva tasca.

27. Estan exempts de participar en el programa de formació inicial els candidats que tenguin certificada en data posterior a l'1 de juliol de 2013 la formació sobre el desenvolupament de la funció directiva docent impartida pel Ministeri d'Educació i Formació Professional o per les administracions educatives de les comunitats autònomes.

28. Els candidats poden sol·licitar la convalidació parcial o total del programa deformació inicial sempre que hagin realitzat cursos de formació permanent impartits pel Ministeri d'Educació i Formació Professional o per les administracions educatives de les comunitats autònomes o cursos de postgrau universitari sobre el desenvolupament de la funció directiva docent

Sisè

Absència de candidats ​​​​​​​

En el cas que no hi hagi cap candidat, o quan la comissió de selecció corresponent no n'hagi seleccionat cap, la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, amb l'informe previ del Departament d'Inspecció Educativa, si escau, consultat el consell escolar del centre, ha de proposar a la Direcció General de Personal Docent el nomenament de directors amb caràcter extraordinari, per un període de dos anys i amb efectes des de l'1 de juliol de 2021.

Correspon a la directora general de Personal Docent dictar i publicar en el BOIB la resolució de nomenament.

Aquests directors, durant el primer any del mandat, hauran de realitzar el programa de formació inicial sobre competències per al desenvolupament de la funció directiva.

Setè

Protecció de dades

D'acord amb el que disposen el Reglament (UE) 2016/679 (RGPD) del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades; la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i l'article 12 del Reial decret 1720/2007, de 27 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament d'aquesta Llei, els candidats han de consentir expressament que les dades facilitades siguin recollides i tractades en un fitxer del qual és titular la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca, amb domicili al carrer del Ter, 16, 07009, de Palma. La finalitat d'aquest tractament és gestionar el procés de selecció, nomenament i cessament dels òrgans de govern dels centres.

En qualsevol moment poden exercir els drets reconeguts en la Llei, en particular els d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, adreçant-se per escrit a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres a l'adreça postal abans indicada o mitjançant un missatge electrònic enviat a l'adreça protecciodades@dpd.caib.es.

 

ANNEX 2 Relació de centres amb vacants a la direcció

Col·legis d'educació infantil i primària (CEIP)

Codi

Nom

Tipologia

Localitat

Municipi

Illa

07002774

CEIP Aina Moll i Marquès

B

Palma

Palma

Mallorca

07005751

CEIP Àngel Ruiz i Pablo

C

Es Castell

Es Castell

Menorca

07001599

CEIP Antònia Alzina

D

Lloret de Vistalegre

Lloret de Vistalegre

Mallorca

07005398

CEIP Blai Bonet

D

Santanyí

Santanyí

Mallorca

07005994

CEIP Camilo Jose Cela

D

Palma

Palma

Mallorca

07007541

CEIP Can Guerxo

D

Sant Jordi de Ses Salines

Sant Josep de Sa Talaia

Eivissa

07001393

CEIP Can Misses

C

Eivissa

Eivissa

Eivissa

07013361

CEIP Can Raspalls

C

Sant Jordi de Ses Salines

Sant Josep de Sa Talaia

Eivissa

07007255

CEIP Cas Saboners

D

Magaluf

Calvià

Mallorca

07006962

CEIP Cervantes

C

Sant Antoni de Portmany

Sant Antoni de Portmany

Eivissa

07005593

CEIP Es Fossaret

D

Sóller

Sóller

Mallorca

07002531

CEIP Francesc d'Albranca

E

Es Migjorn Gran

Es Migjorn Gran

Menorca

07000960

CEIP Gabriel Comas i Ribas

C

Esporles

Esporles

Mallorca

07002397

CEIP Gabriel Janer Manila

D

Es Pla de na Tesa

Marratxí

Mallorca

07000984

CEIP Gabriel Palmer

F

Estellencs

Estellencs

Mallorca

07007061

CEIP Guillem de Montgrí

D

Sant Antoni de Portmany

Sant Antoni de Portmany

Eivissa

07000091

CEIP Inspector Doctor Comas Camps

C

Alaior

Alaior

Menorca

07000790

CEIP Joan Benejam

D

Ciutadella

Ciutadella

Menorca

07002889

CEIP Joan Capó

D

Palma

Palma

Mallorca

07001010

CEIP Joan Mas

C

Pollença

Pollença

Mallorca

07004771

CEIP L'Urgell

C

Sant Josep de Sa Talaia

Sant Josep de Sa Talaia

Eivissa

07004904

CEIP Labritja

D

Sant Joan de Labritja

Sant Joan de Labritja

Eivissa

07001836

CEIP Mare de Déu de Gràcia

C

Maó

Maó

Menorca

07001800

CEIP Mare de Déu del Carme

C

Maó

Maó

Menorca

07002348

CEIP Maria de la Salut

D

Maria de la Salut

Maria de la Salut

Mallorca

07006378

CEIP Mateu Fontirroig

C

Maó

Maó

Menorca

07013632

CEIP Mestre Duran

D

Alaior

Alaior

Menorca

07005003

CEIP Mestre Guillem Galmés

C

Sant Llorenç des Cardassar

Sant Llorenç des Cardassar

Mallorca

07002300

CEIP Mestre Pere Garau

E

Son Macià

Manacor

Mallorca

07002464

CEIP Miquel Costa i Llobera

C

Pòrtol

Marratxí

Mallorca

07013863

CEIP Molí d'en Xema

B

Manacor

Manacor

Mallorca

07002324

CEIP Montaura

D

Mancor de la Vall

Mancor de la Vall

Mallorca

07006330

CEIP Nicolau Calafat

E

Valldemossa

Valldemossa

Mallorca

07015781

CEIP Nou de Sa Pobla

E

Sa Pobla

Sa Pobla

Mallorca

07013358

CEIP Nova Cabana

B

Es Pont d'Inca

Marratxí

Mallorca

07001289

CEIP Portal Nou

D

Eivissa

Eivissa

Eivissa

07008466

CEIP Puig de Sa Morisca

D

Calvià

Calvià

Mallorca

07000935

CEIP Robert Graves

E

Deià

Deià

Mallorca

07006366

CEIP Sa Blanca Dona

C

Eivissa

Eivissa

Eivissa

07001824

CEIP Sa Graduada

D

Maó

Maó

Menorca

07002245

CEIP Sa Torre

E

Manacor

Manacor

Mallorca

07006202

CEIP Sant Carles

D

Sant Carles de Peralta

Santa Eulària des Riu

Eivissa

07001186

CEIP Sant Ferran de ses Roques

C

Sant Ferran de ses Roques

Formentera

Formentera

07004825

CEIP Sant Jordi

D

Sant Jordi de Ses Salines

Sant Josep de Sa Talaia

Eivissa

07005064

CEIP Sant Lluís

D

Sant Lluís

Sant Lluís

Menorca

07002956

CEIP Santa Catalina

D

Palma

Palma

Mallorca

07002853

CEIP Santa Isabel

D

Palma

Palma

Mallorca

07006937

CEIP Santa Maria del Mar

C

Cala d'Or

Santanyí

Mallorca

07002257

CEIP Ses Comes

D

Portocristo

Manacor

Mallorca

07013334

CEIP Son Basca

C

Sa Pobla

Sa Pobla

Mallorca

07006007

CEIP Son Oliva

C

Palma

Palma

Mallorca

07006160

CEIP Torres de Balàfia

E

Sant Llorenç de Balàfia

Sant Joan de Labritja

Eivissa

07005246

CEIP Vora Mar

B

Can Picafort

Santa Margalida

Mallorca

​​​​​​​Col·legi d'educació especial (CEE)

Codi

Nom

Tipologia

Localitat

Municipi

Illa

07004023

CEE Son Ferriol

B

Sa Creu Vermella

Palma

Mallorca

Col·legi d'educació infantil i primària integrat amb ensenyaments elementals musicals (CEIPIEMM)

Codi

Nom

Tipologia

Localitat

Municipi

Illa

07005945

CEIPIEEM Son Serra

B

Sa Vileta

Palma

Mallorca

Col·legi d'educació infantil i primària integrat amb Educació Secundària Obligatòria (CEIPIESO)

Codi

Nom

Tipologia

Localitat

Municipi

Illa

07004311

CEIPIESO Son Quint

C

Sa Vileta

Palma

Mallorca

Centres d'educació de persones adultes (CEPA)

Codi

Nom

Tipologia

Localitat

Municipi

Illa

07007127

CEPA Joan Mir i Mir

C

Maó

Maó

Menorca

07000649

CEPA Es Raiguer

D

Binissalem

Binissalem

Mallorca

07007671

CEPA Francesc de Borja Moll

C

Inca

Inca

Mallorca

Conservatori de música i dansa (CMD)

Codi

Nom

Tipologia

Localitat

Municipi

Illa

07008119

CMD Conservatori Professional de Música i Dansa de Menorca

C

Maó

Maó

Menorca

Escoles d'art (EA)

Codi

Nom

Tipologia

Localitat

Municipi

Illa

07004035

EA Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears

B

Palma

Palma

Mallorca

07007188

EA Escola d'Art de Menorca

D

Maó

Maó

Menorca

07001423

EA Escola d'Art Eivissa

D

Sant Jordi de Ses Salines

Sant Josep de Sa Talaia

Eivissa

Escola d'educació infantil pública (EI)

Codi

Nom

Tipologia

Localitat

Municipi

Illa

07002002

EI Sant Climent

E

Sant Climent

Maó

Menorca

Escoles oficials d'idiomes (EOI)

Codi

Nom

Tipologia

Localitat

Municipi

Illa

07012846

EOI Escola oficial d'Idiomes de Manacor

C

Manacor

Manacor

Mallorca

07008478

EOI Escola oficial d'Idiomes de Maó

D

Maó

Maó

Menorca

07012834

EOI Escola oficial d'Idiomes d'Inca

C

Inca

Inca

Mallorca

Instituts d'ensenyament secundari (IES)

Codi

Nom

Tipologia

Localitat

Municipi

Illa

07003894

IES Antoni Maura

A

Polígon de Llevant

Palma

Mallorca

07007942

IES Aurora Picornell

D

Palma

Palma

Mallorca

07008855

IES Bendinat

A

Bendinat

Calvià

Mallorca

07013140

IES Binissalem

B

Binissalem

Binissalem

Mallorca

07015549

IES Can Balo

D

Pont d'Inca

Marratxí

Mallorca

07008107

IES Can Peu Blanc

B

Sa Pobla

Sa Pobla

Mallorca

07015835

IES Inca

B

Inca

Inca

Mallorca

07001401

IES Isidor Macabich

A

Eivissa

Eivissa

Eivissa

07013164

IES Josep Font i Trias

D

Esporles

Esporles

Mallorca

07015847

IES Nou Llevant

C

Polígon de Llevant

Palma

Mallorca

07001940

IES Pasqual Calvó i Caldés

A

Maó

Maó

Menorca

07008089

IES Sa Colomina

B

Eivissa

Eivissa

Eivissa

07008351

IES Santa Margalida

B

Santa Margalida

Santa Margalida

Mallorca

07008053

IES Santanyí

C

Santanyí

Santanyí

Mallorca

07014144

IES Sa Serra

B

Sant Antoni de Portmany

Sant Antoni de Portmany

Eivissa

07001371

IES Santa Maria d'Eivissa

B

Eivissa

Eivissa

Eivissa

07015859

IES Son Cladera

C

Son Cladera

Palma

Mallorca

07008363

IES Son Ferrer

B

Son Ferrer

Calvià

Mallorca

07006925

IES Son Rullan

B

Palma

Palma

Mallorca

 

ANNEX 3 Calendari del procés de selecció de directors de centres docents públics

02/02/2021

Publicació de la resolució de convocatòria del concurs de mèrits per a la selecció de directors.

17/02/2021

Darrer dia per presentar les sol·licituds.

23/02/2021

Publicació de les llistes provisionals de precandidats admesos i exclosos en la pàgina web de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.

03/03/2021

Darrer dia per fer al·legacions a les llistes provisionals de precandidats admesos i exclosos. S'han de presentar per escrit i registrades i, a més, se n'ha d'enviar una còpia a l'adreça autoritzacions@dgplacen.caib.es dins el termini establert.

05/03/2021

Resolució per la qual s'aproven les llistes definitives de precandidats admesos i exclosos. Tramesa de missatges electrònics als centres per comunicar-los l'existència de precandidats.

19/03/2021

Darrer dia per fer les sessions extraordinàries del claustre i del consell escolar per elegir els membres de les comissions de selecció de directors i per comunicar els membres elegits a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres. Darrer dia també per comunicar el nom dels precandidats al claustre i al consell escolar.

22/03/2021

Darrer dia per presentar els projectes de direcció.

24/03/2021

Darrer dia per presentar els projectes esmenats en el cas que s'hi hagin detectat errors formals.

26/03/2021

Publicació de les llistes definitives de candidats admesos i exclosos.

30/03/2021

Resolució de nomenament dels membres de les comissions de selecció.

Del 12/04/2021 al 26/05/2021

Sessions de constitució i de funcionament de les comissions de selecció i valoració dels projectes de direcció dels centres.

28/05/2021

Data límit perquè les comissions presentin els candidats seleccionats a cada centre a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.

04/06/2021

Data límit perquè s'introdueixin els noms dels membres de l'equip directiu en el GESTIB.

Documents adjunts