Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE POLLENÇA
Núm. 12751
Bases que han de regir el concurs oposició per a la contractació d'un/a professor/a de l'escola de música de Pollença per cobrir baixa per maternitat i situacions vinculades
Aprovat per acord de Junta de Govern Local, en sessió de 15 de desembre de 2020, es fa públic als efectes pertinents, el següent:
“BASES QUE HAN DE REGIR EL CONCURS OPOSICIÓ PER A LA CONTRACTACIÓ D'UN/A PROFESSOR/A DE L'ESCOLA DE MÚSICA DE POLLENÇA PER COBRIR BAIXA PER MATERNITAT I SITUACIONS VINCULADES
PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L'objecte d'aquesta convocatòria és contractar un/a professor/a de música, de violí, per cobrir una baixa de maternitat durant el curs escolar 2020-2021, mitjançant un procediment de concurs-oposició, personal laboral interí.
SEGONA. REQUISITS DELS ASPIRANTS
a) Ser espanyol o nacional d'algun dels restants estats membres de la Unió Europea o d'aquells estats als quals sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, en els termes prevists a llei bàsica que reguli aquesta matèria i degudament acreditat o estranger resident.
b) Haver complert els divuit anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa per edat.
c) No patir malaltia o defecte físic que impedeixi el desenvolupament de les corresponents funcions.
d) No haver estat separat ni acomiadat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, de les comunitats autònomes o de les entitats locals, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.
e) Titulació superior de l'especialitat de violí
f) Certificat de català nivell C-1 o equivalent.
TERCERA. CARACTERÍSTIQUES DE LA PLAÇA.
Funcions principals:
Servei de docència de l'especialitat pròpia de la plaça, la qual inclou impartir classes (activitat lectiva) i activitat de diversa índole; tutories, organització del curs, pedagògica i administrativa ( activitat no lectiva).
A més d'impartir classes de la seva especialitat sempre i quan el professor estigui capacitat podrà impartir classes d'altres especialitats ( conjunt instrumental, llenguatge musical etc...)
La forma de selecció és la de concurs oposició, que consistirà en una fase prèvia d'oposició i una altra posterior de concurs, en la qual es valoraran únicament els mèrits acreditats pels aspirants.
QUARTA.- FORMA I TERMINIS DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
Les instàncies es presentaran en el Registre General d'Entrada de l'Ajuntament en el termini de 10 dies naturals des de la publicació de les Bases al BOIB.
Documentació que s'ha de presentar amb la sol·licitud:
- Còpia compulsada de la documentació acreditativa de disposar del certificat C-1 de català
- Documentació acreditativa dels mèrits a valorar a la fase de concurs.
CINQUENA.- TRIBUNAL QUALIFICADOR
El tribunal estarà compost de la següent forma:
Un president
4 vocals designats entre el personal funcionari de carrera i el personal laboral fix de l'Ajuntament
Secretari. El de la corporació o funcionari en qui delegui.
Assistiran, als efectes de vetllar per netedat del procés representants sindicals, que no tendran vot.
SISENA.- DESENVOLUPAMENT DEL CONCURS OPOSICIÓ.
La forma de selecció és la de concurs oposició, que consistirà en una fase prèvia d'oposició i una altra posterior de concurs, en la qual es valoraran únicament els mèrits acreditats pels aspirants que hagin superat els exercicis de la fase d'oposició . En cap cas la puntuació que pogués obtenir-se a la fase de concurs dispensarà d'aprovar les proves selectives de la fase d'oposició.
Els aspirants a la plaça hauran d'acreditar el coneixements de la llengua catalana corresponents al nivell de certificat C-1, mitjançant:
- La presentació del Certificat o homologació per la Conselleria d'Educació, Universitat i Investigació o homologació.
- La realització d'una prova específica en el cas de no poder acreditar documentalment els coneixements corresponents, que servirà per acreditar-los i que serà la primera a efectuar de la convocatòria, el resultat de la qual es qualificarà d'apte/no apte, i que en tot cas serà eliminatori. L'aspirant sol·licitarà aquesta prova dins el termini de presentació de sol·licituds.
Fase d'oposició
Impartir classe durant 15 minuts com a màxim (unitat didàctica). El tema a desenvolupar serà de lliure elecció de l'aspirant. Contestar a les preguntes que formuli el tribunal en els aspectes pedagògics, musicals, etc... que hagin sorgit arran de l'exposició de la unitat didàctica, en un temps màxim de quinze minuts.
La puntuació màxima de la fase d'oposició serà de 30 punts; per superar la prova ha d'obtenir una puntuació de 15 punts ( 50% del total)
Fase de concurs
Mèrits (màxim 8 punts)
a. Per serveis prestats a l'ensenyament de l'Administració Pública o d'empreses d'ensenyament privat sostingudes total o parcialment amb fons públics, en un lloc igual o similar, o superior: 0,25 punts per anys treballat, en un màxim de 2 punts . Les fraccions d'any es computaran prorratejant la puntuació anual pels mesos treballats. A tal efecte s'haurà de presentar certificat de l'entitat o empresa en el qual s'indiqui la data d'alta i baixa en la mateixa així com el lloc de treball ocupat. Es complementarà amb un informe de vida laboral emes per la Seguretat Social on s'especifiqui la data d'alta i baixa en l'activitat corresponent.
b. Per acreditar experiència d'un curs complet relacionat amb la plaça o lloc convocats, en un lloc igual o similar, o superior, en centres d'ensenyança reglada i no reglada, tant públics com privats: 0,25 punts per curs complet, amb un màxim de 2 punts. A efectes d'aquest apartat es considerarà un curs complet el període comprés entre 15 d'octubre i 30 de maig. No podran acumular-se les puntuacions quan els serveis s´hagin prestat simultàniament en més d'un centre dins el mateix curs.
Per ser valorat aquest apartat s´haurà de presentar certificat de l'entitat o empresa signat per l'òrgan competent del centre, fent constar l'assignatura que ha impartit i la durada dels serveis prestats.
c. Per cursos de formació i perfeccionament relacionats amb la plaça afectada o llocs convocats, impartits per institucions públiques i/o privades en un màxim de 4 punts. La valoració és realitzarà d'acord amb la següent escala:
SETENA.- QUALIFICACIÓ DELS EXERCICIS I ORDRE DE CLASSIFICACIÓ DEFINITIVA
La qualificació de l'exercici es farà pública el mateix dia que s'acordi i s'exposarà al tauler d'anuncis de la Corporació i al web municipal.
L'ordre de classificació dels aspirants s'establirà en funció de la qualificació obtinguda; s'ordenaran de major a menor puntuació.
La suma de les puntuacions obtingudes a les fases de concurs i d'oposició determinarà l'ordre de classificació definitiu. En cas d'empat, l'ordre es fixarà tenint en compte les millors puntuacions obtingudes a la fase de concurs, i de persistir, es tindran en compte les majors puntuacions obtingudes en el bloc de l'experiència laboral, es continuarà, si cal, amb les corresponents als serveis prestats a l'Ajuntament de Pollença d'anàloga naturalesa o contingut tècnic a les de la plaça sol·licitada.
Si persisteix l'empat es tindran en compte les puntuacions de la primera part de l'exercici. Si així i tot no fos possible desfer l'empat, es resoldrà mitjançant sorteig.
VUITENA.- RELACIÓ D'APROVATS
D'entre els aspirants que hagin superat les proves selectives es conformarà la relació d'aprovats per ordre de puntuació. Aquesta relació serà exposada al tauler d'anuncis de la Corporació i al web municipal.
Tots els aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió del seu examen davant el tribunal. En aquesta revisió hi podran assistir acompanyats d'un assessor.
El tribunal disposarà d'un termini de set dies per resoldre les reclamacions i, tot seguit, farà pública la llista definitiva d'aprovats.
El tribunal qualificador elevarà a la batlia la relació final d'aprovats per tal de constituir la borsa de treball i procedir a les contractacions precises per cobrir vacants i necessitats urgents.
A la llista que es publiqui el tribunal hi haurà d'incloure una diligència on es farà constar la data de la seva publicació.
La resolució de constitució de la borsa es publicarà al tauler d'edictes de la Corporació i al web municipal, i indicarà les persones que la integren, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda.
NOVENA.- CONTRACTACIÓ
L'aspirant proposat per a la contractació serà cridat i haurà de donar la seva conformitat a la contractació en el termini d'un dia hàbil i haurà de presentar, en el termini de tres dies hàbils comptats des del següent a l'acceptació, la següent documentació, per document original o còpia degudament adverada, llevat de les que ja estiguin en poder de l'Administració:
En el cas que l'aspirant proposat no reuneixi els requisits exigits, o no els acrediti en el termini establert, la Batlia acordarà la seva exclusió, restant anul·lades les seves actuacions, i procedirà a proposar la contractació de l'aspirant següent per ordre de puntuació. Presentada la documentació, es procedirà a la contractació de l'aspirant seleccionat, per ordre de puntuació, havent-se d'incorporar al lloc de treball en el termini de 3 dies hàbils.
NOVENA.- INCIDÈNCIES, PUBLICITAT, RÈGIM NORMATIU I RECURSOS
El tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin a la interpretació d'aquestes bases i prendre els acords necessaris per al bon ordre d'aquesta convocatòria.
Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran inserits en el tauler anuncis electrònic de l'Ajuntament de Pollença (www.pollenca.net), al marge de la seva publicació al BOIB quan sigui preceptiva.
Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant aquesta Batlia, en el termini d'un mes des de la seva publicació, d'acord amb l'establert als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o bé directament i de forma alternativa recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'establert als articles esmentats i als articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, a interposar davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació de la convocatòria.”
Pollença, 17 de desembre de 2020
El batle-president Bartomeu Cifre Ochogavia