Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MOBILITAT I HABITATGE

Núm. 11662
Resolució del conseller de Mobilitat i Habitatge per la qual s'aprova mitjançant el procediment anticipat de despesa la convocatòria d'ajudes per al sector del transport públic per carretera de viatgers i mercaderies amb l'objecte de pal·liar els efectes econòmics i socials de caràcter negatiu que s'han produït per l'alerta sanitària derivada de la COVID-19, en l’àmbit territorial de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, publicat en el BOIB núm. 84, de 15 de maig de 2020, estableix, entre d'altres normes, un procediment simplificat d'aprovació i contingut de les bases reguladores de les subvencions i de les convocatòries corresponents, amb la finalitat de reduir els terminis per tramitar-les i aprovar-les, sempre que tenguin per objecte accions de foment en els àmbits que regula el Decret llei.

D'acord amb aquest Decret llei es va publicar el dia 10 de setembre de 2020, en el BOIB núm. 157, l'Ordre del conseller de Mobilitat i Habitatge de 7 de setembre de 2020, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de transport per carretera de viatgers i mercaderies, en l'àmbit territorial de les Illes Balears.

Aquestes bases preveuen que les convocatòries que es dictin a la seva empara s'han d'aprovar amb una resolució del conseller de Mobilitat i Habitatge i s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Les subvencions que recull aquesta Ordre de bases són aplicables als col·lectius que estableix l'article 24 del Decret llei 8/2020 que són, entre d'altres, els treballadors autònoms i les petites i mitjanes empreses que, en aquest cas, siguin titulars d'autorització de transport públic de viatgers o de mercaderies residenciades en l'àmbit territorial de les Illes Balears.

En virtut de l'Acord de Consell de Govern de 21 de setembre de 2020, publicat al BOIB núm. 164 en data 22 de setembre, es determinà que un import d'1.500.000 euros s'havia d'imputar al programa pressupostari de despesa 413G (accions públiques relatives a la COVID-19), i s'havia de destinar al finançament de la convocatòria d'ajudes econòmiques per al sector de transport públic per carretera de viatgers i mercaderies amb l'objecte de pal·liar els efectes econòmics i socials de caràcter negatiu que s'han produït per l'alerta sanitària derivada de la COVID-19 en l'àmbit territorial de les Illes Balears, a càrrec de la Direcció General de Mobilitat i Transport Terrestre de la Conselleria de Mobilitat i Habitatge.

Això va suposar la necessitat de modificar el Pla Estratègic de Subvencions per als exercicis 2018-2020, en concret l'apartat V.2.4, la qual cosa es va fer mitjançant Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 29 de setembre de 2020 per la qual es modificà l'annex al Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018, publicat al BOIB núm. 173 de data 8 d'octubre de 2020.

Aquesta línia d'ajudes està dirigida a subvencionar activitats i inversions realitzades pel sector que s'ha vist obligat a adaptar-se a les exigències sanitàries de protecció per evitar la transmissió de la pandèmia, el que ha suposat unes despeses extraordinàries de compra d'aquest material per tal de donar un servei segur als usuaris del transport públic per carretera.

Per tot això, i de conformitat amb l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, l'Ordre del conseller de Mobilitat i Habitatge de 7 de setembre de 2020, per la qual s'estableixen les bases reguladores, i d'acord amb el règim especial de concessió de subvencions i altres ajudes, establert en el capítol IV del Decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, dict la següent

Resolució

1. Aprovar mitjançant el procediment anticipat de despesa la convocatòria d'ajudes per al sector del transport públic per carretera de viatgers i mercaderies amb l'objecte de pal·liar els efectes econòmics i socials de caràcter negatiu que s'han produït per l'alerta sanitària derivada de la COVID-19, d'acord amb l'Ordre de bases del conseller de Mobilitat i Habitatge de 7 de setembre de 2020, el contingut de la qual i els seus annexos es recullen en aquest mateix document.

2. Aprovar les bases reguladores de la convocatòria per al sector de transport públic per carretera de viatgers i mercaderies, que figuren en l'annex d'aquesta Resolució.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Mobilitat i Habitatge en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. 

 

Palma, 23 de novembre de 2020

El conseller de Mobilitat i Habitatge

Marc Pons i Pons

 

ANNEX 1

Bases de la convocatòria d'ajudes per al sector del transport públic per carretera de viatgers i mercaderies amb l'objecte de pal·liar els efectes econòmics i socials de caràcter negatiu que s'han produït per l'alerta sanitària derivada de la COVID-19

Primer

Objecte

Aquestes bases tenen per objecte concedir ajudes econòmiques per als treballadors autònoms i les petites i mitjanes empreses que siguin titulars d'autorització de transport públic de viatgers o de mercaderies residenciades en l'àmbit territorial de les Illes Balears, per les inversions i activitats realitzades a conseqüència de l'alerta sanitària derivada de la COVID-19, i contribuir d'aquesta manera a pal·liar l'impacte econòmic ocasionat en el sector.

Segon

Règim jurídic

Aquesta convocatòria s'aprova en el marc del Decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, i es regeix per l'Ordre del conseller de Mobilitat i Habitatge de 7 de setembre de 2020, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de transport per carretera de viatgers i mercaderies, en l'àmbit territorial de les Illes Balears, que es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 157, de 10 de setembre de 2020, a més de pel que disposa el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

Tercer

Beneficiaris

1. Poden ser beneficiaris d'aquestes ajudes els treballadors autònoms i les petites i mitjanes empreses que siguin titulars d'autorització de transport públic de viatgers i mercaderies residenciades en l'àmbit territorial de les Illes Balears.

2. Els beneficiaris, en el moment de la presentació de la sol·licitud, han de complir tots els requisits que preveu l'article 5 de l'Ordre del conseller de Mobilitat i Habitatge de 7 de setembre de 2020, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de transport públic per carretera de viatgers i mercaderies, així com els que estableix el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

3. L'acreditació del compliment d'aquest requisit s'ha de fer mitjançant la presentació dels certificats que preveu l'article 22 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

No obstant això, la persona interessada pot autoritzar la Direcció General de Mobilitat i Transport Terrestre a comprovar d'ofici el compliment del requisit esmentat, i en aquest cas no caldrà presentar els certificats corresponents.

Quan el sol·licitant de l'ajuda no estigui obligat a presentar les declaracions o els documents a què es refereixen les obligacions que preveu el paràgraf anterior, se n'acreditarà el compliment mitjançant una declaració responsable (annex 3).

Quart

Selecció de beneficiaris

La selecció dels beneficiaris de les ajudes s'ha de fer mitjançant el procediment de concurrència no competitiva.

En conseqüència, s'han de seleccionar totes les persones físiques i jurídiques titulars d'autoritzacions de transport públic de viatgers i mercaderies residenciades en l'àmbit territorial de les Illes Balears que compleixin els requisits d'aquesta convocatòria i que adjuntin la documentació adient a la sol·licitud.

Les subvencions s'atorguen fins que s'exhaureixi el crèdit pressupostari.

Les sol·licituds de subvenció es resoldran individualment, i s'aniran concedint en rigorós ordre d'entrada de dia i hora dels expedients complets, en base als requisits establerts en aquestes bases, sempre que hi hagi crèdit suficient. La data de presentació de sol·licitud serà aquella en què efectivament s'hagi presentat completa la sol·licitud. Si aquesta no es presentés completa o presenti deficiències, l'Administració farà un requeriment per tal de què es pugui esmenar, llavors la data i l'hora de presentació de la sol·licitud serà aquella en què s'hagi completat i/o esmenat el requeriment.

Cinquè

Activitats subvencionables

1. Són subvencionables, dins de les possibilitats pressupostàries, les activitats i inversions següents:

a) L'adquisició de material i productes sanitaris consumibles, amb l'objecte de reduir els riscs higienicosanitaris davant la COVID-19 adequats a l'activitat; entre aquests se subvencionen els que van dirigits a la protecció individual del personal de l'empresa i la protecció dels viatgers en els vehicles:

— Mascaretes

— Gel hidroalcohòlic

— Guants de protecció

— Ulleres de protecció

— Pantalles facials

— Termòmetres sanitaris digitals

— Realització de tests o proves PCR

b) L'adquisició de material o equips per a la protecció dels locals i dels vehicles considerats com a una inversió necessària per poder dur a terme l'activitat; entre aquests se subvencionen:

— Mampares, paravents o similars

— Viricides i gels desinfectants de superfície

— Equips purificadors o d'ozó

— Vinils i adhesius de senyalització dels vehicles

— Equips de neteja i desinfecció

— L'assistència externa per a tasques de desinfecció dels equips, instal·lacions i vehicles, exclusivament en resposta a la situació de contingència. S'entendrà aquella que no és un servei de neteja ordinari i habitual, sinó aquells que es fan específicament i amb motiu de la prevenció i/o eliminació del virus.

2. En les inversions inferiors o iguals a 500 euros no és necessària la presentació de les factures justificatives de les despeses; aquestes s'han de substituir per una declaració responsable , segons preveu el Decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19. A aquest efecte, s'ha d'emplenar la declaració responsable de l'annex 4, que s'adjunta a aquesta convocatòria, s'han d'explicar les inversions fetes i actuacions duites a terme.

3. Els beneficiaris tenen l'obligació de conservar tots els documents justificatius de les despeses, als efectes de comprovació i control posteriors.

4. En el cas d'inversions superiors a 500 euros s'haurà de presentar la memòria justificativa de l'annex 5, detallant la relació de les despeses i la descripció de les actuacions duites a terme juntament amb la presentació de la documentació acreditativa de les despeses realitzades així com del seu pagament.

5. En tot cas, no és subvencionable l'import corresponent a l'IVA de les factures.

6. En qualsevol cas, s'han d'aplicar les normes en matèria de despeses susceptibles de subvenció, comprovació de subvencions i comprovació de valors que estableixen els articles 40, 41 i 42 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l'article 83 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

Sisè

Import i partida pressupostària

Aquesta convocatòria té assignat un import màxim d'1.500.000 euros, amb càrrec a la partida pressupostària 25201/413G01/47000/00, i amb la distribució que s'indica a continuació:

Any 2020:                    0,00 euros

Any 2021:       1.500.000,00 euros

El crèdit esmentat, a la vegada, es distribuirà territorialment de la següent manera en virtut de l'article 7.4 de la Llei 3/2014, de 17 de juny del sistema de finançament definitiu dels consells insulars i segons les quanties actualitzades per al bienni 2020-2021:

— Mallorca: 1.107.000 euros

— Menorca: 161.500 euros

— Eivissa: 202.500 euros

— Formentera: 29.000 euros

En el cas que la quantia assignada a alguna illa no s'exhaureixi en finalitzar el termini de presentació de sol·licituds, s'ha de repartir aquest romanent entre la resta de sol·licituds de les altres Illes en el mateix percentatge en què s'ha fet la distribució del crèdit per illes.

De conformitat amb el què disposa l'article 43.1 del Decret 75/2004,de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts de la comunitat autònoma de les Illes Balears, aquesta convocatòria queda subjecta a la condició suspensiva de l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressuposts del 2021.

Setè

Sol·licituds

1. Només es podrà presentar una sol·licitud per beneficiari.

2. El termini de presentació de les sol·licituds s'iniciarà l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i finalitzarà el 15 de gener de 2021, o abans d'aquest termini en cas de què s'exhaureixi el crèdit pressupostari.

3. Les persones interessades que compleixin els requisits específics que estableix aquesta convocatòria han de presentar la sol·licitud i els annexos emplenats correctament, amb la documentació justificativa corresponent, exclusivament per via telemàtica, així com s'estableix a l'article 3, apartat 2.a) de l'Ordre de bases de 7 de setembre de 2020, per mitjà del Registre electrònic comú (REC) de l'Administració General de l'Estat (https://rec.redsara.es). Per poder dur a terme un registre mitjançant el REC cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic.

4. Cal subministrar totes i cadascuna de les dades que s'indiquen en la sol·licitud, així com adjuntar la documentació requerida, assumir els compromisos, atorgar les autoritzacions i fer les declaracions que conté el mateix model.

En el cas de no presentar tota la documentació, es requerirà als sol·licitants que completin la sol·licitud per via telemàtica en el termini màxim de deu dies; en aquest cas es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud la data de l'esmena.

Si no es presenta la documentació requerida dins el termini atorgat es considerarà que l'interessat desisteix de la seva petició i es dictarà resolució en aquests termes.

Vuitè

Documentació necessària per a la sol·licitud

Juntament amb la sol·licitud d'ajuda, annex 2, s'ha de presentar la documentació següent:

 a) En cas de presentació de la sol·licitud per un representat, la documentació que acrediti la representació.

 b) Annex 3, declaració responsable del compliment dels requisits.

 Es comprovarà per part de l'òrgan instructor que es tracta d'una persona física autònoma o una PIME i que és titular d'una autorització de transport públic de viatgers o de mercaderies residenciada en l'àmbit territorial de les Illes Balears.

 En cas d'oposar-se a la comprovació per part de l'òrgan instructor del compliment d'estar al corrent de les obligacions tributàries, laborals i socials, emplenant a aquests efectes la casella corresponent a la sol·licitud (annex 2), s'haurà de presentar la documentació que així ho acrediti.

 c) En cas d'haver rebut una ajuda per a la mateixa finalitat d'una administració pública o d'una altra entitat pública o privada, s'haurà de presentar la documentació pertinent en què consti el concepte, l'import rebut i l'entitat que ho subvenciona.

 d) Annex 4, declaració responsable per ajudes sol·licitades inferiors o iguals a 500 euros. Aquesta declaració substituirà en aquests casos la presentació de la documentació justificativa de les despeses, sempre que no superi dita quantia.

 e) Annex 5, memòria justificativa per a ajudes sol·licitades de més de 500 euros. En aquest cas juntament amb la memòria justificativa s'hauran de presentar els documents acreditatius de les despeses mitjançant les factures corresponents o altre document de valor probatori amb  validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, així com els justificants del seu pagament.

 La documentació acreditativa del pagament segons la forma utilitzada serà la següent:

a) Mitjançant transferència bancària o ingrés en compte bancari:

- Justificant de l'ordre de transferència o document bancari acreditatiu del pagament i extracte del compte bancari en què figuri el càrrec de la transferència.

b) Mitjançant xec nominatiu:

- Còpia del xec i extracte del compte bancari en què figuri el càrrec d'aquest o certificat d'entitat bancària en que consti totes les dades referents al xec i el seu pagament.

c) Mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:

- Document acreditatiu del càrrec i extracte del compte bancari en què figuri el càrrec d'aquest o certificat emès per l'entitat bancària.

d) Mitjançant targeta de crèdit:

- Tiquet de compra en què figuri el pagament i extracte del compte bancari en què figuri el càrrec d'aquest. L'extracte pot substituir-se per un certificat emès per l'entitat bancària.

e) Mitjançant domiciliació bancària:

- Extracte del compte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació o certificat emès per l'entitat bancària.

f) Pagament en efectiu:

- Rebut firmat i segellat pel proveïdor 

 

Novè

Import de les subvencions

Es subvencionarà una quantia màxima de 50.000 euros per sol·licitud.

Les ajudes es materialitzen mitjançant una subvenció directa a fons perdut sobre la despesa realitzada en el material que es relaciona a continuació :

a) Material i productes consumibles

— Mascaretes:

  • Quirúrgica: 0,96 €/unitat
  •  FFP2/KN95: 5 €/unitat

— Gel hidroalcohòlic:

  •  Fins a 150 ml: 0,032 €/ml
  •  De 151 ml fins a 300 ml: 0,023 €/ml
  •  De 301 ml i fins a 1.000 ml: 0,015 €/ml

— Guants de protecció: 0,09 €/unitat

— Ulleres de protecció: 4 €/unitat

— Pantalles de protecció facial: 5 €/unitat

— Termòmetres sanitaris digitals: 60 €/unitat

— Realització de tests o proves PCR: 150 €/unitat

Se subvenciona un import màxim per cada unitat, segons la relació anterior, i sense límit en el nombre d'unitats comprades sempre que aquesta despesa estigui justificada amb relació a les necessitats concretes del beneficiari de la subvenció, el què es podrà comprovar d'ofici, requerint si escau la intervenció de la Inspecció de transports.

b) Material i equips de protecció dels locals i dels vehicles considerats com a una inversió necessària per poder dur a terme l'activitat:

— Mampares protectores: 150 €/unitat

— Viricides i gels desinfectants de superfície: 5 €/litre

— Equips purificadors o d'ozó: 100 €/unitat

— Equips de neteja i desinfecció: segons factura

— Vinils i adhesius de senyalització dels vehicles: segons factura

— Desinfecció i neteja de vehicles i/o locals feta per empreses especialitzades: segons factura.

Se subvenciona, també en aquest cas, un import màxim per unitat, segons la relació anterior, i sense límit en el nombre d'unitats comprades quant als viricides i gels desinfectants de superfície, però per a la resta de productes o serveis la despesa ha de ser proporcional al volum real de la flota de vehicles emprats durant el període subvencionat. Quant a les despeses referents a equips de neteja i desinfecció, vinils i adhesius de senyalització dels vehicles, i desinfecció i neteja de vehicles i/o locals feta per empreses especialitzades, no s'estableix una quantia màxima unitària per la dificultat d'establir a priori el cost d'aquests productes o serveis.

Desè

Termini de la convocatòria

Aquestes subvencions s'atorguen a despeses efectuades des del 14 de març de 2020 fins al dia 31 de desembre de 2020.

Onzè

Instrucció del procediment

1. L'òrgan competent per instruir el procediment de concessió de les ajudes és la Direcció General de Mobilitat i Transport Terrestre. Aquest òrgan ha de dur a terme d'ofici les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució. El Servei d'Ordenació dels Transports serà l'òrgan unipersonal encarregat d'elaborar l'informe previ.

2. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe previ, formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que s'haurà de notificar telemàticament als interessats, i s'establirà un termini de 10 dies per presentar al·legacions.

Examinades les al·legacions presentades, es formularà proposta de resolució definitiva. El director general de Mobilitat i Transport Terrestre pot formular successives propostes de resolució definitives a mesura que aquestes es vagin gestionant als expedients i s'hagi comprovat el compliment de requisits. Aquestes propostes de resolució han d'incloure, respectivament, la llista de les persones beneficiàries i no beneficiàries i l'import de l'ajuda concedida, a més de les dades següents:

— La identificació dels sol·licitants inclosos a la proposta de resolució.

— L'import de l'ajuda.

— Les partides pressupostàries i l'anualitat a la qual s'ha d'imputar la despesa.

3. Es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan no figurin a l'expedient ni es tinguin en compte altres fets, al·legacions i proves a banda dels que hagin aduït les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució tindrà el caràcter de definitiva.

Dotzè

Resolució del procediment

1. El conseller de Mobilitat i Habitatge ha de dictar les resolucions successives que han de concedir o denegar les ajudes. En el supòsit de concessió, la mateixa resolució, a més, pot reconèixer l'obligació i autoritzar el pagament.

2. S'ha de denegar la concessió de l'ajuda en cas de detectar-se l'incompliment dels requisits per a ser-ne beneficiari conforme a la convocatòria publicada.

3. La resolució de concessió de les subvencions s'ha de motivar i ha de contenir les dades següents:

— La identificació dels sol·licitants inclosos a la resolució.

— L'import de l'ajuda.

— Les partides pressupostàries i l'anualitat a què s'ha d'imputar la despesa.

— El reconeixement de l'obligació amb la proposta de pagament, que ha d'incloure la relació de les persones beneficiàries de l'ajuda i l'import reconegut.

4. El termini màxim per dictar i notificar les resolucions de concessió de les ajudes, així com també les resolucions de denegació de les ajudes i les de no admissió a tràmit o desistiment de les sol·licituds presentades, és de sis mesos comptadors des de la data en què acabi el termini per presentar les sol·licituds.

El venciment d'aquest termini màxim sense que s'hagi publicat la resolució expressa legitima la persona interessada que ha presentat la sol·licitud per entendre-la desestimada per silenci administratiu.

5. La resolució que pertoqui s'ha de comunicar a les persones interessades mitjançant la publicació en la pàgina web de la Direcció General de Mobilitat i Transport Terrestre i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Tretzè

Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris les que estableixen l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l'article 16 de l'Ordre del conseller de Mobilitat i Habitatge de 7 de setembre de 2020, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de transport per carretera de viatgers i mercaderies, en l'àmbit territorial de les Illes Balears.

Catorzè

Justificació

Amb la presentació de la sol·licitud i la documentació establerta a l'apartat vuitè, s'entén justificada l'aplicació de l'ajuda a la finalitat de la convocatòria, tenint en compte que per a les ajudes sol·licitades inferiors o iguals a 500 euros s'entén complida aquesta justificació amb la declaració responsable de l'annex 4 i, en canvi, per a les ajudes sol·licitades de més de 500 euros serà necessari la presentació de la memòria justificativa de l'annex 5, juntament amb els justificants de les despeses així com els del seu pagament, que permetin acreditar el compliment de l'objecte d'aquesta subvenció, d'acord amb el que estableix l'article 39 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la llei de subvencions.

Quinzè

Pagament

Es realitzarà prèvia justificació del compliment de la finalitat per a la qual es concedeixen aquestes ajudes segons l'establert en l'apartat anterior. Una vegada resolta la concessió de la subvenció de forma favorable es procedirà a tramitar el seu pagament mitjançant transferència bancària.

Setzè

Règim del Marc Nacional Temporal relatiu a les mesures d'ajuda a empreses i autònoms consistents en ajudes directes

1. Les ajudes que estableix aquesta Resolució estan sotmeses al Marc Nacional Temporal relatiu a les mesures d'ajuda a empreses i autònoms destinades a posar remei a la gran pertorbació que ha sofert l'economia a causa de la situació ocasionada pel brot de la COVID-19 aprovat per decisió de la Comissió de 2 d'abril de 2020 (State Aid SA. 56851 (2020/N)).

2. Aquest Marc Nacional Temporal implica, d'entre altres, que els beneficiaris no poden percebre durant l'any 2020 una quantia superior a l'establer a la normativa d'aplicació abans esmentada, concretament pel que fa al sector del transport el límit és de 800.000 euros, per ajudes públiques o d'entitats privades finançades a càrrec de pressuposts públics en forma de subvencions directes, bestretes reemborsables, avantatges fiscals, garanties de préstecs i bonificacions de tipus d'interès en préstecs.

Als efectes de donar compliment a l'establert al paràgraf anterior, els sol·licitants hauran d'emplenar l'apartat corresponent a ajudes rebudes en el Marc Nacional Temporal de l'annex 3 i, en cas d'haver rebut ajudes dins aquest Marc s'hauran de relacionar les ajudes percebudes des de l'1 de gener de 2020.

3. El sotmetiment al règim d'aquest Marc s'ha de fer constar expressament en la resolució de concessió de les subvencions.

Dissetè

Compatibilitats

Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb les ajudes que la persona beneficiària pugui rebre per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o d'una altra entitat pública o privada, però en cap cas l'import rebut, aïlladament o conjuntament, pot superar el valor de les despeses originades per la realització de les activitats.

 

Divuitè

Publicació

Aquesta Resolució s'ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i s'ha de publicar amb els seus annexos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Documents adjunts