Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALARÓ

Núm. 9248
Modificació puntual de la relació de llocs de treball: Canvi de subgrup de classificació del lloc de tècnic/a d’administració general (d’A2 a A1)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

(Exp. núm. 118/2020)

El ple de l'ajuntament, en sessió celebrada el dia 24 de setembre de 2020, adoptà el següent acord:

Per acord del ple de l'ajuntament de 30 de gener de 2020 s'aprovà la modificació puntual de la relació de llocs de treball per a la creació d'un lloc de tècnic/a d'administració general (BOIB, nº 31, de 12.03.2020); amb les característiques següents:

1. Antecedents.

Per acord del ple de l'ajuntament de 30 de gener de 2020 s'aprovà la modificació puntual de la relació de llocs de treball per a la creació d'un lloc de tècnic/a d'administració general (BOIB, nº 31, de 12.03.2020); amb les característiques següents: 

Denominació: Tècnic d'administració general

Escala: Administració general

Subescala: Tècnica

Grup: A

Subgrup: A2

Normativa: Article 169,1,a del Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril; Reial decret legislatiu 5/2015, text refós de la Llei de l'estatut de l'empleat públic; Acord sobre les condicions de treball del personal funcionari de l'ajuntament d'Alaró

Funcions: Tasques de gestió, estudi i proposta de caràcter administratiu de nivell superior; en particular: contractació administrativa, responsabilitat patrimonial, procediments sancionadors, urbanisme, gestió de personal, i subvencions.

Retribucions complementàries: complement específic: 580,44 €/mensuals nivell de complement de destinació: 22

 

Titulació requerida: Títol universitari de llicenciat o de grau en dret, ciències polítiques, econòmiques o empresarials, gestió i administració d'empreses, intendent mercantil, o actuari.

Sistema de provisió: concurs-oposició lliure

Nivell de coneixement de la llengua catalana: C1

A la plantilla de personal, aprovada conjuntament amb el pressupost general per a 2020 per acord plenari de 30 de gener de 2020 (BOIB nº 25, de 27.02.2020), consta dita plaça como a vacant i amb el subgrup A2, personal funcionari de carrera. I així també en l'oferta d'ocupació pública municipal per a 2020, aprovada per resolució de batlia núm. 488-2020, de 21 de maig (BOIB núm. 91, de 23.05.2020).

A les bases de la convocatòria del procediment selectiu per cobrir la plaça, aprovades per acord de la junta de govern local de 29 de juliol de 2020 (BOIB núm. 137, de 06.08.2020), igualment es recull entre les característiques de la plaça la seva inclusió en el grup A, subgrup A2. I així també a l'anunci de la convocatòria, publicat en el BOE núm. 219, de 14.08.2020.

2. Fets.

El Sindicat de Treballadores i Treballadors Intersindical de les Illes Balears (STEI Intersindical) ha interposat recurs de reposició contra les bases pels següents motius:

1. Les places de la subescala tècnica d'administració general han de ser del subgrup A1 i no de l'A2., (article 167 del RDL 781/1986, de 18 de abril).

2. Les funcions del lloc de treball es corresponen amb les de l'escala tècnica i no amb les de l'escala de gestió, per la qual cosa la classificació en el subgrup A2 vulnera l'article 76 del RDL 5/2015, de 30 d'octubre.

 

3. El requisit de titulació establert en la base 2a., apartat c), es correspon amb el d'una plaça del subgrup A1 i no de l'A2 (disposició transitòria tercera del RDL 5/2015, de 30 d'octubre).

Es preveu que la junta de govern local estimi el recurs perquè les tasques de gestió, estudi i proposta de caràcter administratiu de nivell superior corresponen a llocs de treball del grup A, subgrup A2.

Es considera que també correspon adequar les retribucions complementàries del lloc de feina, nivell del complement de destinació i complement específic, adequant-les a la comparació amb els llocs de treball de secretaria, intervenció, tresoreria i administratives.

3. Fonaments de dret.

Article 74 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, respecte les relacions de llocs de treball o altres instruments organitzatius semblants.

Article 169,1,a) del Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local, en relació a la subescala tècnica d'administració general.

Article 76 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, sobre la classificació en cada subgrup del grup A.

4. Acord.

S'ha escoltat el parer favorable de la delegada del personal funcionari en el decurs de la mesa de negociació celebrada avui.

El ple de l'ajuntament, en exercici de l'atribució que li confereix l'art. 22,1,i de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, acorda: 

Aprovar la modificació del lloc de treball núm. 56, amb el següent contingut:

Denominació: Tècnic d'administració general

Escala: Administració general

Subescala: Tècnica

Grup: A

Subgrup: A1

Normativa: Article 169,1,a del Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril; Reial decret legislatiu 5/2015, text refós de la Llei de l'estatut de l'empleat públic; Acord sobre les condicions de treball del personal funcionari de l'ajuntament d'Alaró

Funcions: Tasques de gestió, estudi i proposta de caràcter administratiu de nivell superior; en particular: contractació administrativa, responsabilitat patrimonial, procediments sancionadors, urbanisme, gestió de personal, i subvencions.

Retribucions complementàries: complement específic: 706,90 €/mensuals nivell de complement de destinació: 24

Titulació requerida: Títol universitari de llicenciat o de grau en dret, ciències polítiques, econòmiques o empresarials, gestió i administració d'empreses, intendent mercantil, o actuari.

Sistema de provisió: concurs-oposició lliure

Nivell de coneixement de la llengua catalana: C1

El que fem públic per a general coneixement.

Recursos.

Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, es poden interposar, alternativament, els recursos següents:

a) Directament el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la publicació del present acord.

b) El recurs de reposició potestatiu davant el ple, en el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació o publicació de la present resolució. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d'un mes des de la seva presentació sense que s'hagi resolt expressament ni s'hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.

No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques

 

Alaró, 1 d'octubre de 2020

El batle Llorenç Perelló Rosselló