Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 8153
Participació Ciutadana. Instrucció per l'activitat dels artistes al carrer
L'Ajuntament de Palma, Àrea de Participació Ciutadana i Govern Interior, en data 31 d'agost de 2020, mitjançant número de decret AJT202013241 va resoldre el següent:
Atès que les activitats artístiques al carrer requereixen un important grau de flexibilitat cuidant de no generar molèsties per als i les residents. Són manifestacions necessàriament situades a l'espai públic que, d'una banda, pretén dinamitzar i aportar una producció cultural de manera positiva al context social de la ciutat i, per una altra, estan directament vinculades a la generació d'ingressos per les persones que l'exerceixen.
Aquest fenomen cultural necessita una regulació fer compatible aquestes activitats artístiques que es desenvolupen en l'espai públic amb l'ús general al qual té dret tota la ciutadania i conciliar, així mateix, el dret al descans dels i les residents.
El 4 de setembre de 2018 al BOIB núm. 109 es va publicar l'acord de Ple de l'Ajuntament de Palma de 26 de juliol de 2018 on s'acordà aprovar definitivament l'Ordenança municipal d'ocupació de la via pública.
Atès que a la disposició addicional tercera va delegar a la Regidoria de Participació Ciutadana i Coordinació Territorial "la regulació específica i particularitzada de les activitats que es realitzin a la via pública pels artesans, pintors artistes i caricaturistes, músics i cantants, individuals o en grup, i estàtues, mims i malabaristes". A aquesta disposició s'afegia que "la regulació s'aprovarà mitjançant decret que s'ha de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears".
És per això que un cop vist l'informe emès el 23 d'abril de 2019 per la cap de departament de Participació Ciutadana i Coordinació Territorial s'aprovà la Instrucció per a la realització d'activitats artístiques al carrer, de regulació específica i particularitzada de les activitats que es realitzin a la via pública pels pintors i manualitats, músics i cantants, ballarins, titellaires, pallassos, acròbates i malabaristes, i escultures humanes.
La comprovació, per part de l'Àrea de Participació Ciutadana i Govern Interior, de l'incompliment dels objectius reglamentaris de qualitat acústica en el Districte Centre i el Districte de Platja de Palma, així com a altres zones que pateixen una saturació acústica, motiva la revisió que es planteja al present decret.
D'altra banda, s'ha patit la degradació del fenomen de la música de carrer com a disciplina, quedant reduït amb freqüència a manifestacions més pròximes a l'economia de subsistència, donant lloc a una percepció negativa d'aquest.
Per a aquesta revisió, s'ha tingut en compte el Mapa estratègic de renou de l'aglomeració de Palma, que dóna un diagnòstic de la situació acústica del municipi de Palma a través del qual s'exigeix a les aglomeracions avaluar el renou i revisar-ne els nivells.
L'article 26.3 de l'Ordenança de regulació d'horaris d'obertura al públic estableix que: "[...] queda establerta com a ZONA D'ESPECIAL PROTECCIÓ PRIMERA l'àrea de la zona de SA LLOTJA compresa entre l'avinguda d'Antoni Maura i el carrer Apuntadors, ambdós íntegrament compresos a la zona, DRASSANA, Consolat i passeig Sagrera, aquest també comprès a la zona d'ESPECIAL PROTECCIÓ que gràficament es representa al plànol que com a ANNEX VIII forma part d'aquesta Ordenança".
Per part seva, l'Acord del Ple de 31 de gener de 2013 estableix que: "Declarar una part de la zona de Sa Gerreria com a Zona de protecció acústica especial d'acord amb la Secció 5a de la Llei 1/2007, de 16 de març, contra la contaminació acústica de les Illes Balears, així com l'article 24.2 del Reial decret 1367/2007. En concret, l'àmbit delimitat pel pla 25 que s'adjunta, vist l'expedient tramitat i els informes jurídics i tècnics emesos sobre aquest tema:
Carrer Sindicat (núm. 2, 4, 6, 8)
Plaça Salvador Coll (núm. 1, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12)
Carrer Corderia (íntegrament)
Carrer Galera (íntegrament)
Carrer Miracle (íntegrament)
Carrer Forn (íntegrament)
Carrer Hostals (de l'1 al 22, 23, 25)
Carrer Ca Espanyol (núm. 4, 5)
Carrer Ca la Seu (íntegrament)
Carrer Ca Arbó (íntegrament)
Carrer Pes del Formatge (íntegrament)
Carrer Llotgeta (núm. 6, 8, 10, 12, 14)
Carrer Quartera (íntegrament)
Carrer Forn de la Creu (íntegrament)
Carrer Ca Poquet (íntegrament)
Carrer Samarità (núm. 8, 10, 12, 14, 11, 13, 15, 17)
Carrer Pes de la Farina (íntegrament)
Carrer Ca Gotleu (íntegrament)
Carrer Esparteria (íntegrament)
Plaça Mercadal (íntegrament)".
En aquest sentit, sembla oportú assenyalar que la modificació del PGOU referida a la regulació dels usos en els eixos cívics i trams de vial d'ús preferentment de vianants aprovada pel Ple el 29 de novembre de 2018 va tenir en compte l'oportunitat i la conveniència de la regulació dels usos per evitar aglomeracions i molèsties als veïnats i veïnades en algunes zones com Santa Catalina. Podríem trobar la justificació de l'interès general de la proposta en la protecció de la salut pública i protecció del medi ambient i de l'entorn urbà, ja que una gran concentració d'establiments públics, terrasses i locals d'oci deriva a problemes de convivència i queixes veïnals produïdes pel soroll de les veus de les persones que es concentren fins al punt d'haver-se declarat zones de protecció acústica especial ZPAE o adoptar mesures per reduir els nivells d'emissió per assolir els objectius de qualitat acústica.
Es dicta aquest decret per a la realització d'activitats artístiques al que desenvolupa els criteris i complementa l'Ordenança d'ocupació de la via pública aprovada pel Ple de l'Ajuntament de Palma i publicada al BOIB del 4 de setembre de 2018.
Per tant, té com a base impulsar una música de carrer de qualitat, entenent-la com una aportació a la cultura tenint en compte les necessitats de les diferents disciplines i, d'altra banda, protegir la qualitat de vida dels i les residents en les zones més sensibles al soroll.
Aquestes condicions inclouen l'acceptació expressa del seguiment trimestral i revisió de les condicions, si la posada en pràctica de les mesures no contribuïssin a aconseguir els objectius de qualitat ambiental i es vulnerés el marc normatiu de la ciutat, a instàncies de qualsevol de les parts implicades en el procés de negociació.
Per altra banda, d'acord amb l'article 5.3 de la LLei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes de la CAIB, en el procediment d'elaboració de l'Ordenança municipal d'ocupació de la via pública es varen incorporar les recomanacions de l'informe d'avaluació d'impacte de gènere emès per l'Institut Balear de la Dona en data 20 de febrer de 2018, i plasmar específicament en la redacció de l'article 62 de l'esmentada llei que fa referència a la publicitat que comporti conductes discriminatòries. Aquestes recomanacions no escauen a la regulació del present decret, però cal citar l'article 32 de la llei amb relació a la participació en l'àmbit cultural, el foment de les produccions artístiques i culturals que fomentin els valors d'igualtat entre dones i homes ni les manifestacions artístiques que reprodueixin estereotips i valors sexistes.
Ates que per l'anteriorment exposat, cal donar una nova redacció a les condicions que ordenen i regulen les activitats artístiques que es pretenguin dur a terme per artistes de carrer en zones de domini públic municipal, deixant sense efecte els decrets que regulaven aquestes activitats i aprovar la nova instrucció.
D'acord amb el Decret AJT 201912198, de data 17/06/2019 (BOIB núm. 85, de 27/06/2019), de aprovació de les àrees municipals de l'Ajuntament de palma i nomenament dels titulars de dita àrea així com el Decret de Batlia núm. AJT 201913026, de 28/06/2019 (BOIB núm. 94 de 11/07/2019), d'organització dels serveis administratius de l'Ajuntament de Palma, d'acord amb els articles de la dita Llei 7/1985; es proposa que el regidor de l'Àrea de Participació Ciutadana i Govern interior, dicti el següent:
DECRET
1r.- DEIXAR SENSE EFECTE els decrets següents:
- Decret AJT 201908880, de data 03/05/2019, d'aprovació de la Instrucció per a la realització d'activitats artístiques al carrer.
- Decret AJT 201910173, de data 20/05/2019, d'aprovació de l'ADDICIÓ al punt 4.3 de la Instrucció per a la realització d'activitats artístiques al carrer.
- Decret AJT 201918976, de data 01/10/2019, de suspensió del període de sol·licituds d'autoritzacions per a la realització d'activitats artístiques al carrer.
2n.- APROVAR el Decret que ordena i regula les activitats artístiques dels artistes de carrer en zones de domini públic municipal d'aquest ajuntament als carrers del centre de la ciutat i la platja de Palma, amb el següent contingut:
CAPÍTOL I
Disposicions generals
Article 1
Objecte i finalitat
1. Constitueix l'objecte d'aquest decret ordenar i regular les activitats artístiques que es pretenguin dur a terme per artistes de carrer en zones de domini públic municipal, en especial limitant i estructurant la seva situació als carrers del centre i la platja de Palma.
2. Les actuacions que preveu el decret i l'avaluació de la seva aplicació s'han de regir pels objectius següents:
a.- Trobar fórmules per a una bona convivència entre les activitats artístiques i els veïns i veïnes de Palma.
b.- Contribuir a la construcció d'una experiència diferent de l'actual, en què la música com a "soroll" estava generant un important rebuig veïnal.
c.- Evitar les molèsties, principalment en les àrees residencials.
d.- Considerar aquestes activitats com a manifestacions artístiques que constitueixen una aportació cultural.
e.- Determinar de forma clara trams i horaris específics per les activitats.
f.- Protegir les zones que necessiten una especial protecció, segons la normativa vigent en matèria de renou.
g.- Agilitzar la concessió de permisos per les activitats artístiques al carrer.
h.- Simplificar el model de gestió a fi de facilitar la seva aplicació i compliment.
i.- Crear un procés d'avaluació continuada sobre les mesures acordades.
Article 2
Àmbit subjectiu de l'aplicació
1. Les disposicions d'aquest decret són d'aplicació a les activitats artístiques que qualsevol persona física realitza a la via pública.
2. Les activitats artístiques es caracteritzen per tractar-se de projectes artístics/musicals que estan pensats per al carrer o en determinats moments es troben a l'espai públic d'una forma més o menys continuada.
3. Tindran la consideració d'artistes de carrer els pintors i caricaturistes; músics i cantants; ballarins, titellaires, pallassos, acròbates i malabaristes, i escultures humanes que realitzin les seves activitats artístiques, amb un o diversos intèrprets i amb instruments d'acompanyament o sense.
4. Són produccions artístiques on el públic és fonamental a l'hora de valorar i retribuir de manera material o simbòlica les actuacions de carrer. L'intercanvi, per tant, pot tenir diverses possibilitats de retribució i l'absència d'un preu exacte, diferenciant-lo així de l'activitat comercial.
CAPÍTOL II
Llicències
Article 3
Introducció
Tota ocupació de la via pública que representi un ús especial per a la realització d'activitats artístiques al carrer haurà d'estar emparada per la corresponent llicència municipal.
Article 4
Taxes
Les llicències per a la realització d'activitats artístiques al carrer estan subjectes a l'aplicació de les taxes previstes en les Ordenances Fiscals i de Preus Públics vigents. Quan s'hagi efectuat una autoliquidació de taxes a partir de dades incorrectes facilitades per la persona sol·licitant, independent de les responsabilitats que es puguin exigir, podrà donar lloc a les liquidacions complementàries oportunes.
Article 5
Sol·licituds i terminis
1. Per a obtenir el carnet d'artista obligatori per a les zones autoritzades l'artista ha de presentar la següent documentació a qualsevol Oficina d'Atenció a la Ciutadania, OAC:
a.- Sol·licitud emplenada (annex I)
b.- Fotocòpia del DNI, NIE o Passaport.
c.- Certificat d'empadronament.
d.- Fotografia format carnet.
e.- Currículum: s'haurà de fer constar l'experiència relacionada amb l'activitat i, si escau, memòria de l'activitat realitzada a Palma.
f.- Declaració de responsabilitat determinada per la seva activitat (annex II)
g.- Dossier de la proposta artística.
h.- Si escau, document on es demostri la pertinença a entitats d'artistes del carrer registrades al RMEC.
2. Els criteris i barem de puntuació es troben detallats a l'annex III.
3. Hi ha dues possibilitats de sol·licitud, d'acord amb la duració de l'activitat que es vulgui realitzar:
a.- Sol·licitud per a període anual: les sol·licituds es poden presentar de l'1 al 20 de gener.
b.- Sol·licitud per temporada d'estiu: les sol·licituds es poden presentar de l'1 al 20 d'abril. Es considera temporada d'estiu els mesos compresos entre maig i setembre, ambdós inclosos.
4. L'Ajuntament resoldrà en el termini de 20 dies hàbils des que finalitzi el termini de presentació de les sol·licituds, publicarà les llistes telemàticament perquè es puguin consultar i obrirà període d'al·legacions durant 5 dies hàbils.
5. Per a qualsevol mancança de la documentació exigida serà requerida la seva esmena i si en el termini de 5 dies hàbils des de la recepció del requeriment no es presenta, s'entendrà desistit en la seva petició i s'arxivarà sense altre tràmit.
6. L'Ajuntament dirimirà les al·legacions presentades en el termini de 5 dies des que finalitzi el període d'al·legacions, i publicarà la llista de places definitives. En recollir el carnet és imprescindible presentar el resguard de pagament de la taxa corresponent.
7. Les sol·licituds de llicència d'ocupació de via pública que s'hagin presentat fora del termini establert, no seran admeses a tràmit.
8. El silenci administratiu en matèria d'ocupació de via pública té caràcter negatiu. En cap cas les sol·licituds suposaran la concessió de la llicència automàticament.
9. Pel cas de pròrroga de la llicència anual per a la realització d'activitats artístiques al carrer, es podrà obtenir la llicència per declaració responsable de la persona, mentre no variï la normativa reguladora.
Article 6
Revocació i denegació de llicències
1. En tots els casos l'Ajuntament es reserva la facultat de modificar, revocar, suspendre temporalment o denegar les llicències sense dret a cap compensació excepte la devolució de la part proporcional de les taxes si pertoca, per motius d'interès públic, impedeixin la utilització del domini per activitats de major interès públic, per a la realització d'actes públics o institucionals, seguretat, obres, ordenació de l'espai urbà o del trànsit o qualsevol altra causa justificada.
2. Es podran revocar les llicències en els supòsits que tot seguit s'indiquen, amb pèrdua de l'import ingressat en concepte de taxes i sense dret a indemnització, així com la inhabilitació per obtenir futures llicències durant el termini legalment establert prèvia instrucció del corresponent expedient de revocació de llicència.
a.- Per incompliment manifest i reiteratiu de les condicions.
b.- Per producció de molèsties a tercers acreditades a l'expedient, a conseqüència de la transmissió de renous i vibracions superiors als nivells legalment permesos.
c.- Quan es realitzi una activitat diferent de l'autoritzada.
3. No trobar-se al corrent de les seves obligacions amb la hisenda municipal serà motiu de denegació.
CAPÍTOL III
Condicions de l'autorització
Article 7
Espais i horaris
1. Per a les activitats artístiques en vies i espais públics, es determinen dos tipus d'ubicacions autoritzables. El format de les activitats acústiques, amb amplificador o sense, així com les limitacions horàries i les zones autoritzades per a grups musicals es recullen a l'annex IV.
a.- Àrees delimitades com d'ús residencial al districte Centre i al districte de Platja de Palma i Pla de Sant Jordi.
i. Músics i espectacles: De 11 a 14.40 i de 17 a 21.40.
ii. Pintors i estàtues: De 10 a 21.40.
b.- Àrees delimitades com d'ús terciari al districte de Platja de Palma i Pla de Sant Jordi.
i. Músics i espectacles: De 11 a 14.40 i de 17 a 23.40.
ii. Pintors i estàtues: De 10 a 23.40.
2. S'entén com a grup musical aquells integrats per més de dues persones fins a un màxim de 5, només podran tocar a les ubicacions assenyalades per a bandes.
3. S'adjunten a l'annex V els plànols de les àrees anteriorment citades.
Article 8
Condicions generals
En tots els espais autoritzats es tindrà en compte:
1. Es consideren zones d'especial protecció Sa Llotja, Drassanes, Sa Gerreria i Santa Catalina. La graduació de les sancions es prendran en consideració si la infracció s'ha comès en una zona d'especial protecció.
2. El respecte dels accessos a habitatges, locals i sortides d'emergència amb una distància mínima de 3 metres.
3. La distància de terrasses serà mínima de 3 metres.
4. El carnet ha d'estar visible durant l'activitat. Conté el número de llicència, la tipologia de l'activitat, les dades de l'artista i la durada del permís (anual o temporada).
5. Els elements autoritzables a la via pública per vinculació a una llicència de funcionament seran els propis de l'activitat autoritzada. El detall dels elements per a cada activitat es poden trobar a l'annex VI.
6. Les actuacions no poden superar els 30 minuts, deixant 20 minuts de descans. En cap cas es poden enllaçar actuacions sense la pausa de descans.
Article 9
Condicions mediambientals
Aquest decret establirà els horaris específics, si escauen, i nivells de potència, així com qualsevol altra qüestió ambiental que es consideri rellevant.
1. L'amplificació es limitarà a una potència total màxima de 20 W.
2. No es permetran les actuacions musicals a una distància inferior a 150 metres de residències de majors, centres sanitaris amb hospitalització o amb serveis d'urgències, i centres docents en horari lectiu.
3. La percussió només podrà produir-se en grups musicals, únicament, com a base rítmica i d'acompanyament, amb un sol percussionista per agrupació.
4. El límit que s'estableixi en l'autorització per a cada ubicació s'aplicarà al conjunt del grup que intervingui.
5. No es podran utilitzar instruments que per les seves característiques sonores pugui ocasionar molèsties, especialment trompetes sense sordina i percussió amb pell de timbal. Els platerets i les baquetes s'adaptaran per a la via pública, i així no ocasionar molèsties acústiques.
6. Pintors, caricaturistes i estàtues no poden acompanyar la seva activitat amb cap mena de música.
CAPÍTOL IV
Obligacions i prohibicions
Article 10
Obligacions
1. Per a l'exercici de l'activitat serà necessari que cada artista o intèrpret, sigui solista o pertanyi a un grup musical, disposi d'autorització individual. Per tant, cada artista haurà de presentar la corresponent sol·licitud.
2. Les autoritzacions seran personals i intransferibles i no podran ser objecte de cessió o transmissió.
3. Complir les normes establertes al decret.
4. La persona titular de la llicència serà responsable del seu correcte ús i compliment de les condicions imposades.
Article 11
Prohibicions
1. Deteriorar l'espai públic.
2. Situar-se fora de l'espai autoritzat.
3. Excedir-se en l'horari autoritzat per a l'activitat i ubicació.
4. Excedir-se en el nombre d'integrants segons l'espai autoritzat.
5. Fer reserves d'espais.
6. En cap cas es podrà dificultar el transit de persones vianants i el dels serveis de neteja, d'urgència o seguretat.
7. Situar-se interferint la visibilitat i l'entrada de monuments, edificis històrics o béns d'interès cultural.
8. Situar-se a la façana de Cort.
9. Demanar donacions fora de l'espai on es realitza l'activitat.
10. Les activitats dels i les artistes han de ser respectuoses i per això no es permeten actuacions que puguin ferir la sensibilitat de la ciutadania ni la seva dignitat, menyspreant persones o col·lectius per raó d'origen, ètnia, gènere o religió o es puguin interpretar com un delicte d'odi.
11. En aplicació de l'art. 232 de la Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal, dur a terme activitats o espectacles que utilitzin o prestin menors d'edat o persones amb discapacitat necessitades d'especial protecció per a la pràctica de la mendicitat, encara que sigui per via encoberta.
CAPÍTOL V
Règim d'infraccions i sancions
Article 12
Persones responsables
Seran responsables de les infraccions comeses en matèria d'ocupació de la via pública, els i les responsables de l'activitat realitzada. En el cas d'incompliment de les prescripcions d'una llicència, serà responsable el seu titular.
Article 13
Infraccions lleus
Són infraccions lleus:
1. Ocupar la via pública amb elements no autoritzats en la llicència o excedir-se en la zona autoritzada.
2. No facilitar la llicència al funcionari municipal acreditat que en l'exercici de les seves funcions la sol·liciti.
3. La contravenció de qualsevol de les normes del present Decret quan no estigui expressament tipificada com a infracció greu o molt greu.
Article 14
Infraccions greus
Són infraccions greus:
1. Realitzar activitats artístiques al carrer subjectes a autorització municipal sense obtenir-la.
2. Realitzar una activitat diferent de l'expressament autoritzada.
3. Incomplir l'horari autoritzat en matèria d'activitats artístiques al carrer.
4. Ocupar la via pública amb qualsevol suport per a la realització d'activitats fraudulentes.
5. Produir desperfectes al paviment, mobiliari urbà o altres béns públics, o la seva usurpació.
6. La comissió d'infracció lleu quan concorri la circumstància de reincidència.
7. Als efectes del present article, existeix reincidència quan la persona titular hagi estat sancionat per la comissió de més d'una infracció tipificada com a lleu en aquest decret en el termini d'un any i les sancions siguin fermes.
Article 15
Infraccions molt greus
Són infraccions molt greus:
1. No retirar o modificar una ocupació de la via pública immediatament quan sigui requerit per la Policia Local, en casos que afectin la seguretat de les persones o béns.
2. La falsedat de forma fraudulenta dels documents, fotografies o les dades exigits per l'Administració en l'atorgament de llicències d'ocupació de la via pública.
3. Realitzar activitats subjectes a llicència sense obtenir-la, quan es doni l'agreujant de la producció de perjudicis a tercers per renous i vibracions.
4. La comissió d'una infracció greu quan concorri la circumstància de reincidència.
5. Als efectes del present article, existeix reincidència quan la persona o entitat titular hagi estat sancionat per la comissió de més d'una infracció tipificada com a greu en aquest decret en el termini d'un any i les sancions siguin fermes.
Article 16
Sancions
1. Les infraccions regulades en aquest règim disciplinari se sancionaran segons el règim establert a l'Ordenança d'ocupació de via pública.
2. Per a la valoració dels possibles incompliments de les normes previstes en el present es podrà tenir en compte com a agreujant de reincidència o reiteració en la comissió d'actes sancionables, sense perjudici de resoldre la revocació o la suspensió de la llicència en cas de resistència manifesta al seu compliment, així com la inhabilitació per obtenir futures llicències durant el termini legalment previst.
3. En tot cas, les activitats artístiques fora dels espais o horaris autoritzats o excedint els límits sonors, així com altres incompliments regulats de les altres activitats donarà lloc a la immediata suspensió de l'activitat per part de la Policia Local.
Article 17
Sancions accessòries
En el cas del supòsit de falsedat documental, serà imperativa l'aplicació de les sancions accessòries: Reducció del termini, revocació de la llicència o la inhabilitació per obtenir una altra durant el termini previst legalment.
Article 18
Gradació de les sancions
Als efectes de la graduació de les sancions es prendran en consideració les següents circumstàncies modificadores de la responsabilitat: si la infracció afecta el medi ambient i si s'ha comès en una zona d'especial protecció.
Article 19
Prescripció de les infraccions i de les sancions
Les infraccions comeses en matèria en relació amb les activitats realitzades en la via pública, així com les sancions imposades prescriuran segons s'estableix a l'Ordenança d'ocupació de via pública.
CAPÍTOL VI
Avaluació i seguiment
Article 20
Avaluació i seguiment
1. Constitució d'una comissió avaluadora formada per l'Àrea de Participació Ciutadana i Coordinació Territorial, Defensora de la Ciutadania, la Federació d'Associacions de Veïns de Palma, representants dels col·lectius d'artistes del carrer, les associacions veïnals. Es reuniran de forma trimestral i podran valorar nous espais i restriccions.
2. A més de la zonificació per activitats, es revisarà per a cada llistat d'ubicacions recollides en els annexos IV i V, l'ús d'instruments de percussió o mitjans d'amplificació, els horaris, així com qualsevol altra qüestió ambiental que es consideri rellevant.
Disposició transitòria única
Convocatòria extraordinària
S'estableix un període extraordinari per a la sol·licitud de llicències i atorgament fins al 31 de desembre de 2020. Aquest període extraordinari s'iniciarà en el moment de la seva publicació durant 20 dies naturals, d'acord amb els criteris establerts a l'article 5 del present decret.
3r.- APROVAR els Annexes I, II, III, IV, V i VI, que complementen el present Decret i que s'adjunten al present decret.
Palma, 4 de setembre de 2020
El regidor de Participació Ciutadana i Govern Interior
Alberto Jarabo Vicente