Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA
Núm. 8142
Resolució conjunta del conseller d’Educació, Universitat i Recerca i de la consellera de Salut i Consum de 3 de setembre de 2020 per la qual es modifica la Resolució conjunta del conseller d’Educació, Universitat i Recerca i de la consellera de Salut i Consum de 6 de juliol de 2020 per la qual s’aproven les mesures excepcionals de prevenció i contenció, coordinació i d’organització i funcionament per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 per als centres educatius no universitaris de la comunitat autònoma de les Illes Balears per al curs 2020-2021
Fets
1. El 21 de juny de 2020, en aplicació del que disposava l'article 2 del Reial decret 555/2020, de 5 de juny, pel qual es prorrogava l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, restà sense efectes l'estat d'alarma declarat a tot l'Estat.
2. Mitjançant el Decret 5/2020, de 18 de juny, de la presidenta de les Illes Balears, es declarà superada, en el territori de les Illes Balears, la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, declaració que entrava en vigor a partir del dia 21 del mateix mes.
3. A partir d'aquesta data s'havien d'aplicar les mesures de prevenció necessàries per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 que, d'acord amb la legislació vigent, establís l'executiu de la Comunitat Autònoma, en atenció al fet que l'article 45 de la Llei 5/2003, de 4 d'abril, de salut de les Illes Balears, estableix que corresponen al Govern de les Illes Balears la superior direcció de la política de salut, l'exercici de la potestat reglamentària, la planificació bàsica en aquesta matèria i l'establiment de les directrius corresponents. S'ha de tenir present que la situació d'emergència sanitària declarada per l'Organització Mundial de la Salut, tot i la superació de la fase 3, no ha finalitzat i, per això, el Govern de l'Estat va aprovar el Reial decret llei 21/2020, de 9 de juny, de mesures urgents de prevenció, contenció i coordinació per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, que ha de vigir fins que el Govern central declari la finalització de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.
4. En aquest context resultava necessari i urgent adoptar, per al territori de les Illes Balears, mesures de prevenció, contenció i coordinació complementàries a les establertes per l'Estat, fonamentades en les previsions de la normativa sanitària que habilita que s'adoptin i adaptades a l'evolució de la situació epidemiològica a les Illes Balears.
5. L'article 2.2 de l'apartat V de l'annex de l'Acord del Consell de Govern de 19 de juny de 2020 pel qual s'aprova el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, referit a les mesures relatives a la comunitat educativa, determina que la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca i la Conselleria de Salut i Consum han d'elaborar conjuntament els protocols d'actuació necessaris per garantir el compliment de les instruccions en relació amb les mesures d'higiene, neteja i desinfecció, i de control sanitari que s'hagin d'aplicar, les distàncies de seguretat que s'hagin de mantenir entre les persones i la distribució d'horaris i espais que permetin evitar contactes massius, amb la finalitat que el funcionament dels centres docents es desenvolupi en les millors condicions de seguretat.
6. La Resolució conjunta del conseller d'Educació, Universitat i Recerca i de la consellera de Salut i Consum de 6 de juliol de 2020 estableix els protocols d'actuació que els centres educatius no universitaris han de seguir, d'acord amb el seu marc jurídic de referència, per planificar l'inici del curs 2020-2021 i que han d'aplicar durant tot el curs, en previsió dels escenaris que es puguin presentar al llarg del curs en funció del que determinin les autoritats sanitàries segons l'evolució de la COVID-19.
7. Amb data 13 de juliol de 2020, la consellera de Salut i Consum va dictar una resolució motivada per la qual es modifica el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat. Dita Resolució estableix, en l'article 1, que modifica el punt 2 de l'apartat I de l'annex 1 sobre distància interpersonal i ús de mascareta, que l'ús de la mascareta en els centres educatius no universitaris de la comunitat autònoma de les Illes Balears vindrà determinat pel que s'estableixi mitjançant una resolució conjunta del conseller d'Educació, Universitat i Recerca i la consellera de Salut i Consum.
8. En aquests moments, la situació epidemiològica a les Illes Balears fa convenient modificar alguns aspectes dels protocols d'actuació publicats mitjançant la resolució conjunta del conseller d'Educació, Universitat i Recerca i de la consellera de Salut i Consum de 6 de juliol de 2020 per la qual s'aproven les mesures excepcionals de prevenció i contenció, coordinació i d'organització i funcionament per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 per als centres educatius no universitaris de la comunitat autònoma de les Illes Balears per al curs 2020-2021.
Fonaments de dret
1. El Reial decret llei 21/2020, de 9 de juny, de mesures urgents de prevenció, contenció i coordinació per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 (BOE núm. 163, de 10 de juny).
2. El Decret 5/2020, de 18 de juny, de la presidenta de les Illes Balears pel qual es declara superada, en el territori de les Illes Balears, la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat (BOIB núm. 111, de 19 de juny).
3. L'Acord del Consell de Govern de 19 de juny de 2020 pel qual s'aprova el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat (BOIB núm. 112, de 20 de juny), amb les modificacions establertes mitjançant la Resolució de la consellera de Salut i Consum de 13 de juliol de 2020 per la qual es modifiquen mesures concretes del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, aprovat per Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020 (BOIB núm. 123, de 13 de juliol).
4. El Decret 23/2020, de 31 de juliol, pel qual s'aprova el Text Consolidat del Decret pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle de educació infantil (BOIB núm. 135, d'1 de agost).
5. La Llei 3/2003,de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril).
Per tot això, d'acord amb la proposta formulada conjuntament per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres i la Direcció General de Salut Pública i Participació amb data 2 de setembre de 2020, es dicta la següent
Resolució
Primer. Modificar la Resolució conjunta del conseller d'Educació, Universitat i Recerca i de la consellera de Salut i Consum de 6 de juliol de 2020 per la qual s'aproven les mesures excepcionals de prevenció i contenció, coordinació i d'organització i funcionament per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 per als centres educatius no universitaris de la comunitat autònoma de les Illes Balears per al curs 2020-2021, en els aspectes següents:
a) Es modifica l'apartat I.2 de l'annex 1 pel que fa als escenaris A i B, que passa a tenir la redacció següent:
Escenari A: Nova normalitat
En aquest escenari les classes són presencials per a tot l'alumnat, i s'han de prendre les mesures de prevenció, contenció i higiene que es determinen en aquest protocol. El curs s'ha de dur a terme amb les ràtios legalment establertes, sempre d'acord amb les recomanacions del Ministeri d'Educació i Formació Professional i del Ministeri de Sanitat, i amb els protocols específics de seguretat.
Escenari B: Amb mesures restrictives
Amb mesures més restrictives pel que fa a la distància recomanada per les autoritats sanitàries, que suposaran diferents maneres d'atendre l'alumnat, segons les etapes i els cursos en què es trobi matriculat, tals com separació de grups i limitació de ràtios, que poden donar lloc a una redistribució dels alumnes i els espais.
En aquest escenari es contempla la presencialitat completa en les etapes d'educació infantil, educació primària i educació especial. En els estudis d'educació secundària, batxillerat, formació professional i règim especial es poden plantejar fórmules mixtes d'alternança de les modalitats presencial i a distància.
De forma excepcional en aquest escenari, i només quan no sigui possible disposar dels recursos necessaris per garantir la distància de seguretat d'un metre i mig, es podran autoritzar fórmules que no suposin presencialitat completa en l'educació primària, amb l'aprovació del consell escolar i l'informe favorable de la inspecció educativa. Aquestes fórmules seran opcionals per a les famílies.
b) Es modifica l'apartat II de l'annex 1, que passa a tenir la redacció següent:
II. Principis bàsics de prevenció, higiene i promoció de la salut davant la COVID-19 als centres educatius
Les mesures per al funcionament dels centres educatius s'establiran a partir dels següents principis bàsics de prevenció davant la COVID-19:
- La limitació de contactes, ja sigui:
- La higiene de mans com a mesura bàsica per evitar la transmissió, així com l'etiqueta respiratòria.
- La ventilació freqüent dels espais i la neteja del centre.
- Una gestió adequada i precoç davant la possible aparició d'un cas.
- La informació i la formació adreçada als docents i professionals no docents, alumnat i famílies, que serà proporcionada per les administracions educatives i sanitàries.
Les direccions dels centres públics o els titulars dels centres privats analitzaran i, si escau, revisaran l'organització dels centres de tal manera que es puguin aplicar aquests principis a l'inici del curs 2020-2021.
En tot cas, les mesures concretes derivades d'aquests principis s'adaptaran a l'escenari existent en cada moment, i s'ajustaran a la baixa o es faran més exigents, segons la valoració que facin de l'evolució de la pandèmia les autoritats sanitàries.
c) Es modifica l'apartat I.3.2 de l'annex 1, que passa a tenir la redacció següent:
El calendari s'ha d'adequar al calendari escolar anual fixat per la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 24 d'abril de 2020 per la qual s'estableix el calendari escolar del curs 2020-2021 per als centres docents no universitaris de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 166, de 30 d'abril), si bé els centres podran destinar, en funció de la seva complexitat, a partir de l'inici de les activitats lectives presencials, els primers dies a l'acollida de l'alumnat, a fi de garantir que els alumnes coneixen i entenen bé les mesures contingudes en els protocols abans d'iniciar les activitats lectives.
La incorporació progressiva de l'alumnat s'iniciarà en els cursos inferiors i segon de batxillerat, i no podrà superar els 150 alumnes per dia, fins completar el 100 % de l'alumnat del centre educatiu en un màxim de 5 dies lectius en els centres de fins a 750 alumnes, i de 10 dies lectius en la resta.
Als centres de més de 1.500 alumnes es podrà incorporar cada dia un 10 % dels alumnes, encara que siguin més de 150, per poder completar la incorporació en el màxim de 10 dies lectius.
Els alumnes que realitzen ensenyaments en la modalitat d'educació especial combinada entre centre ordinari i centre d'educació especial romandran al centre on estiguin matriculats, per tal d'adscriure'ls a un grup estable de convivència.
d) Es modifica l'apartat I.3.3 de l'annex 1, que passa a tenir la redacció següent:
S'ha de reprendre el servei complementari de transport escolar i s'han d'adoptar les mesures necessàries perquè es pugui desenvolupar en condicions de seguretat.
Els serveis d'escola matinera, menjador i altres serveis complementaris que impliquin la participació simultània d'alumnes de diferents grups estables, només es podran dur a terme quan es garanteixi que els grups estables es mantindran agrupats entre si, mantenint la distància d'un metre i mig entre ells i amb una distància de més de dos metres entre les diferents agrupacions de grups estables, si és possible amb elements físics que la garanteixin, com mampares. Excepcionalment, es podrà fer ús del servei de menjador en l'aula del grup de convivència estable.
e) Es modifica l'apartat I.3.4 de l'annex 1, que passa a tenir la redacció següent:
Les activitats extraescolars que impliquin la participació simultània d'alumnes de diferents grups estables només es podran dur a terme quan es garanteixi que els grups estables es mantindran agrupats entre si, mantenint la distància d'un metre i mig entre ells i amb una distància de més de dos metres entre les diferents agrupacions de grups estables, si és possible amb elements físics que la garanteixin, com mampares.
f) Es modifica l'apartat III.1 de l'annex 1, que passa a tenir la redacció següent:
De manera general, es mantindrà, sempre que sigui possible, una distància interpersonal d'almenys un metre i mig, tant en les interaccions entre les persones en el centre educatiu, com a l'interior de les aules. A partir de primer de primària s'utilitzaran mascaretes higièniques encara que es mantengui la distància de seguretat.
g) Es modifica l'apartat III.2 de l'annex 1, que passa a tenir la redacció següent:
En educació infantil i fins a quart curs d'educació primària, o fins a sisè en el cas dels centres amb línies incompletes, els centres podran adoptar l'alternativa d'establir grups estables de convivència de l'alumnat que, juntament amb el tutor del grup, conformaran grups de convivència estable. Aquests grups de convivència estable hauran d'evitar la interacció amb altres grups del centre educatiu, i així limitar al màxim el nombre de contactes. Aquesta alternativa possibilitarà que l'estudi de contactes sigui ràpid i més senzill si es donàs algun cas positiu. Tot el personal docent i no docent que intervengui en el grup estable haurà de dur mascareta higiènica/quirúrgica i procurarà mantenir la distància interpersonal d'un metre i mig.
En el cas d'educació infantil, ateses las característiques del desenvolupament dels infants d'aquesta edat, es podrien prescindir de certes mesures de protecció sanitària que implicarien la reducció de la naturalitat en la relació entre els membres del grup. L'objectiu primer és reduir el nombre de persones que interactuïn dins el grup. En aquest cas, no cal mantenir la distància interpersonal de seguretat de forma estricta. L'accés als materials, tot i que ha de ser controlat, pot ser molt espontani i els moments de contacte corporal no cal que siguin radicalment suprimits. En aquest grup d'edat és important insistir en el rentat freqüent de les mans dels infants i l'adult i en l'ús obligatori de mascareta per part de l'adult que forma part del grup de convivència estable.
h) Es modifica el tercer paràgraf de l'apartat III.24 de l'annex 1, que passa a tenir la redacció següent:
És obligatori l'ús de mascareta en adults i en els alumnes a partir del primer curs d'educació primària, amb les excepcions reflectides en l'article 6.2 del Reial decret llei 21/2020, de 9 de juny, de mesures urgents de prevenció, contenció i coordinació per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 (BOE núm. 163, de 10 de juny).
i) Es modifica l'apartat IV.5 de l'annex 1, que passa a tenir la redacció següent:
El centre disposarà per al professorat i el personal d'administració i serveis de mascaretes higièniques, preferiblement reutilitzables i mascaretes quirúrgiques, mascaretes FFP2 sense vàlvula, pantalles facials i bates d'un sol ús per a aquells casos en què un alumne que presenti símptomes no es pugui posar una mascareta quirúrgica, tal com s'especifica en l'annex 4 d'aquesta Resolució.
j) Es modifica el primer paràgraf de l'apartat V.1 de l'annex 1, referent a l'escenari A, que passa a tenir la redacció següent:
1. ESCENARI A
S'ha de tenir en compte: [...]
k) Es modifica el primer paràgraf de l'apartat V.2 de l'annex 1, referent a l'escenari B, que passa a tenir la redacció següent:
2. ESCENARI B
És l'escenari a partir del qual s'ha d'organitzar l'inici de curs amb caràcter general, excepte en aquells municipis, zones o illes en les quals la situació sanitària aconselli iniciar el curs en un escenari diferent, decisió que serà acordada conjuntament per les conselleries d'Educació, Universitat i Recerca i de Salut i Consum, i comunicada mitjançant una instrucció del conseller d'Educació, Universitat i Recerca als centres educatius afectats i de la qual s'informarà als municipis respectius.
En aquest escenari, les ràtios d'alumnes per grup s'establiran de forma que es pugui mantenir una distància de seguretat d'un metre i mig en tot moment i es procurarà que amb caràcter general es trobin a l'entorn dels vint alumnes per grup, en funció de l'espai disponible.
S'ha de procurar que els alumnes ocupin sempre el mateix lloc dins les aules.
En l'educació secundària obligatòria a partir de segon d'ESO, el batxillerat, la formació professional i els ensenyaments de règim especial, els centres educatius podran adoptar sistemes d'ensenyament semipresencial, amb assistència de l'alumnat en dies alterns, per tal de garantir el manteniment de la distància de seguretat i la disminució de ràtios.
De forma excepcional en aquest escenari, i només quan no sigui possible disposar dels espais necessaris per garantir la distància de seguretat, es podran autoritzar fórmules que no suposin presencialitat completa en l'educació primària, amb l'aprovació del consell escolar, l'informe favorable de la inspecció educativa i de manera opcional per a les famílies.
Tots els alumnes a partir de del primer curs d'educació primària han de dur mascareta.
Per això s'ha de tenir en compte que: [...]
l) Es modifica el punt 4 de l'apartat V.2 de l'annex 1, referent a l'escenari B, que passa a tenir la redacció següent:
4. Amb l'objectiu de prioritzar l'atenció a l'alumnat i la reducció de ràtios es podrà:
a) Reassignar totes les hores lectives que no són d'atenció directa a l'alumnat que el centre consideri per tal de poder dur a terme la nova planificació, excepte les hores de reducció dels majors de 55 anys.
b) Pel que fa als docents de secundària dels centres públics, al marge del que s'hagi assignat en l'horari de principi de curs, i en cas que no s'hagi fet, durant el temps que sigui imprescindible, es podran ampliar els horaris dels professors fins als 21 períodes lectius, el màxim dels períodes establerts.
c) Totes aquestes hores s'han de dedicar a l'atenció directa a l'alumnat.
d) Per tal de garantir que els centres de secundària disposen d'hores suficients de guàrdia de professorat per atendre les necessitats de l'alumnat, les reunions d'òrgans col·legiats i de coordinació docent podran traslladar-se fora de l'horari de permanència setmanal. Passaran a formar part, per tant, de les hores de feina setmanals de còmput mensual i a realitzar-se a distància.
e) Les activitats que es realitzin a distància es podran organitzar de forma sincrònica o asincrònica. Cada departament o equip docent haurà d'establir la metodologia per a cada nivell educatiu.
f) A fi de facilitar l'organització d'aquesta presencialitat alterna i en funció de la disponibilitat d'aules, els centres podran establir horaris d'horabaixa per a l'alumnat de batxillerat o cicles formatius.
g) El centre haurà d'establir els mecanismes didàctics que possibilitin la continuïtat entre les sessions presencials i les sessions a distància, així com la distribució de professorat per fer efectiva aquesta alternança.
h) Es pot establir un sistema de cotutories, de manera que cada un dels docents del centre, siguin o no tutors, tenguin assignat el seguiment personalitzat d'un grup reduït d'alumnes.
i) Després d'aplicar aquestes mesures, els centres podran rebre una major dotació de professorat si en justifiquen la necessitat per dur a terme les mesures del pla de contingència per a l'atenció d'alumnat i per reduir les ràtios. Aquestes necessitats seran valorades conjuntament per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres i el Departament d'Inspecció Educativa, i s'atendran de manera equitativa entre tots els centres en funció de la disponibilitat pressupostària.
m) Es modifica el segon paràgraf de l'apartat II de l'annex 2, referent a les mesures de control, que passa a tenir la redacció següent:
Tot el personal del centre i els alumnes vigilaran el seu estat de salut i es prendran la temperatura a diari abans d'anar al centre educatiu. En cas de presentar febre (> 37,5ºC) quedaran al domicili i contactaran amb l'equip sanitari. Se seguiran les indicacions de comunicació de símptomes descrites en els annexos 4 o 5 d'aquesta Resolució, segons pertoqui.
Els serveis sanitaris i els centres educatius faran controls periòdics aleatoris de temperatura entre l'alumnat i el personal del centre.
n) Es modifica l'apartat III.1 de l'annex 2, referent a les mesures de protecció sanitària i de distanciament físic, que passa a tenir la redacció següent:
S'han de prioritzar les reunions per videoconferència. Es permet de manera excepcional la realització de reunions als centres, si és possible a l'aire lliure, sense que se superi en cap cas la xifra de cinquanta assistents i el 50% de la capacitat de la instal·lació en què tenguin lloc. Sempre s'ha de garantir la distància mínima d'un metre i mig. A les reunions de formació en els centres s'han de seguir aquests mateixos criteris. Durant el primer trimestre, totes les formacions que suposin la participació de docents de diferents centres es faran telemàticament.
o) Es modifica l'apartat 5.a) de l'annex 3, que passa a tenir la redacció següent:
Una vegada fora del centre la persona sospitosa de COVID-19:
a) Si la persona amb símptomes ocupava un espai específic (aula, aula específica, sala de psicomotricitat, gimnàs...), s'ha de tancar la porta, obrir les finestres per ventilar, netejar i desinfectar.
p) Se substitueix l'annex 4 pel document que figura com a annex 1 d'aquesta Resolució.
q) Se substitueix l'annex 5 pel document que figura com a annex 2 d'aquesta Resolució.
r) Es modifica l'apartat B.2.2.7 de l'annex 7, que passa a tenir la redacció següent:
L'ús de mascareta és obligatori en tot moment per als adults i els alumnes a partir del primer curs d'educació primària, malgrat que estiguin en grups estables de convivència i es mantengui la distància interpersonal d'un metre i mig, excepte en situacions de consum d'aliments i begudes i durant la pràctica d'activitat física, activitats aquàtiques o l'ús d'instruments musicals de vent, així com en els supòsits que preveu l'article 6.2 del Reial decret llei 21/2020, de 9 de juny, de mesures urgents de prevenció, contenció i coordinació per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.
s) Se suprimeix el subapartat C.i) de l'annex 7.
t) En la lletra a. de l'annex 8 es modifica el segon punt, referit a la distància de seguretat si s'empra una sola sala gran, que passa a tenir la redacció següent:
Per a garantir la distància de seguretat, si s'empra una sola sala gran per menjar, es poden prendre diferents mesures:
- Que els centres educatius esglaonin els horaris del dinar.
- S'ha de mantenir el mateix torn i la mateixa àrea d'ocupació al menjador per a l'alumnat del grup de convivència estable.
- Els grups estables es mantindran agrupats entre si, mantenint la distància d'un metre i mig entre ells i amb una distància de més de dos metres entre les diferents agrupacions de grups estables, si és possible amb elements físics que la garanteixin, com mampares.
- Per als alumnes que no pertanyen a un grup estable, es disposaran al menjador de manera que mantenguin la distància interpersonal de seguretat, evitant la seva disposició enfront dels altres, de manera que tot l'alumnat es disposi en la mateixa direcció o s'assegui en un patró esglaonat, de manera que no hi hagi contacte cara a cara, o altres disposicions d'ocupació de la sala que afavoreixin el distanciament.
- També pot ser útil marcar clarament els espais on cada classe o grup de convivència s'asseuran al menjador compartit.
- Abans de l'entrada al menjador s'ha de procedir al rentat de mans amb aigua i sabó. S'ha de posar a disposició dels alumnes dispensadors de gels hidroalcohòlics o desinfectants amb activitat viricida autoritzats i registrats pel Ministeri de Sanitat, a l'entrada i a la sortida dels espais d'ús de menjar.
Segon. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears perquè comenci a produir efectes a partir de la data de publicació.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació, Universitat i Recerca o la consellera de Salut i Consum en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3 /2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 3 de setembre de 2020
El conseller d'Educació, Universitat i Recerca Martí X. March i Cerd |
La consellera de Salut i Consum Patricia Gómez i Picard |