Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CAPDEPERA

Núm. 6007
Bases reguladores i convocatòria de subvencions municipals destinades a restaurar i/o rehabilitar les façanes de Capdepera per a l’any 2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

PRIMERA. Objecte i finalitat

L’objecte de les presents bases és fomentar la restauració i/o rehabilitació de les façanes dels habitatges i edificis residencials que afecten la via publica, situats dins Capdepera Vila (zones: 11.25, 11.41, 11.42, 11.43, 11.62, 12.31’ i 12.31 segon plànols annex 6) per tal de recuperar i mantenir l’estètica del poble, millorant-ne l’aparença exterior, subvencionant els propietaris, tot conforme als criteris i procediment que s’indiquen.

SEGONA. Consignació pressupostària

Durant l’exercici pressupostari 2020 es destina la quantitat de 20.000,00-€ a les subvencions objecte de la present convocatòria, amb càrrec a l’aplicació pressupostària següent:150-480001 Subvencions Façanes.

TERCERA. Límit de la subvenció

Els ajuts a atorgar seran com a màxim del 50% del pressupost d’execució material de les obres, amb un màxim de 2.000,00-€ per immoble.

QUARTA. Beneficiaris

1. Poden ser beneficiaris de les subvencions objecte de la present convocatòria aquelles persones físiques o jurídiques privades, les comunitats de béns o qualsevol altra unitat econòmica o patrimoni separat, que tot i no tenir personalitat jurídica pròpia tenguin les condicions següents:

a. Ser propietaris d’habitatges unifamiliars

b. Ser propietaris integrants en comunitats de propietaris

2. No podran obtenir la condició de beneficiari de les subvencions les persones o entitats en les quals concorri alguna de les circumstàncies que s’indiquen en els articles 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Els beneficiaris han d'acreditar que es troben al corrent de les obligacions tributàries.

CINQUENA. Requisits i condicions generals

1. Les intervencions sobre les façanes a subvencionar hauran d'afectar la via pública o mitgeres visibles des de la via pública i complir els requisits següents:

a) Les façanes han d'estar situades dins el plànol de la present convocatòria (annex 6).

b) Es refereixen a obres a edificis amb una antiguitat igual o superior a 30 anys.

c) Destinades a la conservació i manteniment de les façanes (sanejament d’esquerdes, arrebossats, referits, pintar, etc).

d) Destinades a ocultar el cablejat.

e) Destinades a reparar i restaurar-ne la fusteria (portes i finestres) amb millora de l’eficiència energètica.

f) Destinades a fer intervenció en canals i recollida de pluvials.

g) Destinades a la conservació, reparació i consolidació de cornises, voladissos i motllures.

h) Aïllaments que suposin una millora de l’eficiència energètica.

2. Queden excloses de l’àmbit de la subvenció:

a) les construccions i edificacions en situació fora d’ordenació en les que no es pot fer cap tipus d’obra d’acord amb el que disposa l’article 129 de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears.

b) Les obres que impliquin la demolició de façanes,

c) Les actuacions que representin fer un buidatge estructural o l’enderroc,

d) L'ús de revestiments no tradicionals,

e) Les intervencions que situïn o mantinguin els aparells d’aire condicionat, les antenes, els conductes de fum o qualsevol altre element d’aquest tipus situat a la façana o als balcons,

f) Els edificis en els quals s’hagi iniciat i no s’hagi resolt un expedient d’infracció urbanística,

g) Els edificis destinats a ús comercial, explotació turística o d’establiments públics.

3. S'ha de disposar de la corresponent comunicació prèvia, i hauran de complir les condicions que eventualment imposi l’administració competent en matèria de Patrimoni.

4. Les intervencions previstes han de tenir en compte la totalitat de la façana, tant pel que fa a composició com per als materials d’acabat.

5. Tant els colors, materials i l’acabat de les façanes com les fusteries exteriors i les baranes, s'hauran d’ajustar a les condicions estètiques de les vigents NNSS de Capdepera (annex 5).

6. El sol·licitant perdrà tots els drets sobre les ajudes concedides en el supòsit que les obres s’executin fora dels paràmetres autoritzats en la llicència municipal d’obres o de qualsevol modificació concedida que no hagi estat prèviament autoritzada.

7. S’estableix una carència de 4 anys per tornar a sol·licitar ajudes pel mateix concepte a l'Ajuntament de Capdepera.

8. L’execució de les obres ha d'estar finalitzada abans del 10 de novembre de 2020.

SISENA. Termini, lloc i presentació de sol·licituds

1. El termini per presentar les sol·licituds és de 30 dies, comptador a partir de l’endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Si el darrer dia fos inhàbil, s’entendrà prorrogat fins al primer dia hàbil següent.

2. S’han de formular mitjançant una instància, adreçada al Sr. Batle - President de l’Ajuntament. S’han de presentar al Registre General de l’Ajuntament de Capdepera. Així mateix, també es poden presentar a qualsevol dels llocs establerts en l’article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. S'han de formular d’acord amb el model d’instància (annex 1). Juntament amb la sol·licitud, que ha d'anar signada pel beneficiari, s’ha de presentar la següent documentació:

  • Fotocòpia del DNI/NIF del sol·licitant, en cas de ser una comunitat de veïns.

  • Document acreditatiu de la titularitat de la propietat (escriptura de propietat).

  • Si el sol·licitant és una comunitat de propietaris, certificació de l’acta en la qual s’aprovin les obres de rehabilitació, amb la relació annexa de copropietaris signada pels representants de la comunitat.

  • Fotografia de l’estat actual de la façana.

  • Llicència municipal d’obres o comunicació prèvia.

  • En cas dels habitatges situats a l’àrea de protecció del Castell de Capdepera, s’haurà de disposar de la corresponent autorització de Patrimoni, i també s’haurà de presentar el nomenament del tècnic/a competent per al control de la direcció de l’execució.

  • Nomenament de l'empresa constructora.

  • Pressupost de les obres a realitzar, desglossat l’import de l'IVA afegit, redactat i signat pel contractista.

  • Declaració responsable de la persona o entitat sol·licitant de no incórrer en cap supòsit senyalats a l’art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. (annex 2)

  • Declaració responsable de la persona o entitat sol·licitant de no trobar-se sotmès a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o cap procediment sancionador incoat per aquest motiu. (annex 2)

  • Declaració responsable de la persona o entitat sol·licitant que no es rep cap altra ajuda pel mateix concepte, o l’import de l’ajuda rebuda o sol·licitada en relació amb el total. (annex 2)

  • Declaració responsable de la persona o entitat sol·licitant conforme que l’habitatge es destina a residència habitual i permanent i que no serà destinat a l’explotació turística ni comercial (annex 2).

  • Acreditació d’estar al corrent de les obligacions fiscals amb l’Ajuntament de Capdepera.

  • Certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Agència tributària AEAT (Oficines Manacor. C/ Lleó XIII,0 )

  • Certificació d’estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social (Oficines Manacor, C/ Dr. Fleming, 25) i amb l'AEAT.

  • Certificat bancari (annex 3).

4. L’Ajuntament podrà exigir qualsevol document administratiu que consideri convenient en relació amb les sol·licituds presentades.

 

SETENA. Procediment de concessió. inici, instrucció i resolució

1. El procediment de concessió de la subvenció objecte de la present convocatòria s’iniciarà d’ofici, mitjançant un acord de la Junta de Govern Local, que aprovarà simultàniament les bases i la convocatòria, que seran després publicades (un extracte de la resolució que indiqui els llocs on està exposat el seu contingut íntegre) en el BOIB.

2. L’òrgan instructor del procediment de concessió correspon al càrrec electe responsable de l’àrea d’Urbanisme.

Una vegada finalitzat el termini de presentació de les sol·licituds s’emetrà un informe sobre la valoració i la idoneïtat de les peticions i el compliment dels requisits exigits.

L’òrgan col·legiat encarregat de valorar les sol·licituds presentades, que es denominarà Comissió Tècnica de Valoració, estarà format pels membres següents:

a) TAG de l'àrea d'Urbanisme

b) Arquitecte Tècnic Municipal

c) Administratiu, que exercirà les funcions de secretari

La Comissió Tècnica de Valoració podrà sol·licitar l’assessorament tècnic, econòmic i jurídic que estimi adient.

L’òrgan instructor, en vista de l’expedient i de l’acta de la reunió de la Comissió, formularà una proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es publicarà al web de l’Ajuntament. S'obrirà un termini de 15 dies per presentar-hi al·legacions.

L’instructor incorporarà a l’expedient una diligència signada per la persona responsable en què constin el lloc i data de publicació.

Pel que fa a la presentació d’al·legacions, hom estarà a allò establert per a la presentació de sol·licituds.

Si no es presenten al·legacions dins del termini concedit, la proposta de resolució formulada tendrà el caràcter de definitiva. Altrament, una vegada examinades les al·legacions presentades pels interessats, l’òrgan instructor formularà una proposta de resolució definitiva, que haurà d’expressar el sol·licitant o la relació de sol·licitants per als quals es proposa la concessió de la subvenció i la seva quantia, especificant-ne l'avaluació i els criteris de valoració seguits per efectuar-la.

La proposta de resolució definitiva es publicarà al web de l’Ajuntament. S'atorgarà als beneficiaris un termini de 3 dies per a que comuniquin la seva acceptació. Aquesta s’entendrà acceptada si dins aquest termini no s’expressa el contrari.

3. La competència per resoldre el procediment i concedir la subvenció s’atribueix a la Junta de Govern Local, que dictarà aquesta resolució un cop dictada la proposta de resolució definitiva.

La resolució es notificarà a tots els sol·licitants i es publicarà al web de l’Ajuntament de Capdepera i, si escau, en el BOIB.

VUITENA. Criteris objectius de valoració de les sol·licituds

1.- En la valoració de la sol·licitud de subvenció presentada i en la determinació de la quantia de l’ajut es tindran en compte els següents aspectes dels edificis i de les obres a realitzar, als quals s’assignarà la puntuació que correspongui segons els criteris que s’indiquen, fins a un total de 100 punts:

a) Per trobar-se la façana o l’edifici inclosos en l'àrea de protecció del Castell de Capdepera: (15 punts).

b) Per fer obres d’ocultació de cablejat de la façana: (10 punts).

c) Per fer obres de conservació, reparació i consolidació d’elements de la façana (cornises, voladissos, motllures): (fins a 10 punts).

d) Per fer obres de reparació i restauració de la fusteria de la façana existent: (10 punts).

e) Per substituir la fusteria de façana existent amb millora de l’eficiència energètica: (10 punts).

f) Per conservar i mantenir les façanes (referir, pintar, etc): (10 punts).

g) Per fer intervenció en canals i recollida de pluvials a la façana: (10 punts).

h) Per tenir l’edifici una antiguitat igual o superior a 40 anys: (5 punts).

i) Per millorar l’eficiència energètica: (10 punts).

j) Per millora de l’accessibilitat: (10 punts).

2.- Una vegada valorades totes les propostes, s’elaborarà una llista de les sol·licituds presentades, ordenades segons la puntuació obtinguda, de major a menor prelació, indicant el pressupost a subvencionar.

3.- El repartiment de la quantitat prevista per a subvencions en el pressupost de l’any 2020 entre les sol·licituds presentades es farà començant per la proposta que hagi obtingut una major puntuació, en sentit descendent en la llista elaborada fins a les de menor puntuació, fins a esgotar el pressupost previst.

4.- En cas d’igual puntuació, i esgotat el pressupost disponible per atendre-les totes, es tindrà en compte l’ordre de presentació de les sol·licituds en el Registre d’Entrada d’aquest Ajuntament.

5.- Els romanents resultants derivats de possibles renúncies de la subvenció s’aplicaran a les sol·licituds no incloses en la llista definitiva de beneficiaris d’acord amb la puntuació obtinguda i, en els casos d’igualtat de puntuació, tenint en compte l’ordre de presentació de sol·licituds al Registre d’Entrada de l’Ajuntament.

6.- Els romanents resultants com a conseqüència de que, una vegada realitzat el repartiment entre les sol·licituds presentades, resultés un import total subvencionat inferior als 20.000,00-€ es repartirà equitativament entre tots els beneficiaris que no hagin assolit el màxim de la subvenció possible, és a dir, 2.000,00-€

7.- Si un mateix sol·licitant presenta més d’una sol·licitud, referida a immobles diferents, a la convocatòria de subvencions haurà d’assenyalar l’ordre de prioritat de les sol·licituds que presenti. En aquest cas, l’Ajuntament inicialment només tindrà en compte la primera de les sol·licituds. Si la disponibilitat pressupostària de l’aplicació corresponent ho permetés, s’atendrien per ordre les segones i següents sol·licituds.

NOVENA. Termini d’execució de les obres, justificació i pagament de la subvenció

1. Les obres objecte de la subvenció s’hauran d’executar abans del 10 de novembre de 2020.

2. Una vegada finalitzades les obres, el beneficiari estarà obligat a justificar les despeses produïdes per la totalitat de les obres objecte de la subvenció. La justificació de l’execució de les obres s'ha de presentar segons el model (annex 4) d’aquesta convocatòria, acompanyada de les factures, els justificants d'haver-les pagat i la resta de documents de valor probatori equivalent, amb validesa en el tràfic jurídic o amb eficàcia administrativa, que permetin acreditar el compliment de l’objectiu de la subvenció.

3. L’Ajuntament de Capdepera podrà sol·licitar els justificants de les despeses que estimi oportuns i que permetin l’adequada aplicació de la subvenció.

4. El termini de justificació de la subvenció concedida i, per tant, de la presentació de la documentació justificativa serà el 20 de novembre de 2020.

5. El pagament de la subvenció es farà efectiu una vegada comprovada la justificació de les obres i despeses realitzades, i prèvia presentació de la següent documentació:

- Foto de la façana reformada.

- Certificació acreditativa d’estar al corrent de pagament dels tributs municipals i la no-existència de deutes en concepte de multes, sancions o altres càrregues municipals. En cas d’existència de deutes, l’Ajuntament podrà procedir d’ofici a saldar prèviament els deutes pendents de cobrament amb les persones beneficiàries de la subvenció, mitjançant compensació de les esmentades subvencions, o de part d’aquestes, amb les quantitats que es deuen.

- Declaració responsable de la persona o entitat sol·licitant d’haver executat l’activitat subvencionada i que les factures presentades per justificar la subvenció atorgada no superen el valor de mercat i que no es recuperarà ni es compensarà l’IVA (annex 4).

- Factures originals, acreditatives de la despesa subvencionada. Hauran d'estar expedides a nom de les persones o entitats subvencionades i amb el seu DNI/NIF. Han d’expressar clarament:

a) La data d’emissió, que haurà de correspondre a l’exercici 2020.

b) Les dades fiscals (nom, domicili, NIF, etc.) de l’entitat emissora i de l’entitat pagadora.

c) El número de la factura.

d) El concepte detallat per al qual s’expedeix, que haurà de ser suficientment clar.

e) L'import, desglossant la part que correspon de l’IVA.

f) Segellat i signat pel contractista.

- Justificant de pagament de les factures.

6. Si la documentació presentada fos incompleta o incorrecta, l’Ajuntament de Capdepera requerirà l’entitat o persona beneficiària per a que la completi o n'esmeni la deficiència en el termini improrrogable de 5 dies.

DESENA.- Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris:

a) Executar les obres objecte de la subvenció.

b) Justificar el compliment dels requisits i condicions que determinin la concessió de la subvenció.

c) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que l'Ajuntament hagi d'efectuar, així com altres qualssevol de comprovació i control financer que puguin realitzar els òrgans de control competents, aportant tota quanta informació els sigui requerida en l’exercici de les actuacions anteriors que no obri en els arxius municipals.

d) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos, en tant que puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

e) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en el cas de que la persona beneficiària incompleixi alguna de les obligacions previstes.

ONZENA. Règim de recursos

La resolució que recaigui en aquest procediment no posa fi a la via administrativa. Contra aquesta s'hi pot interposar un recurs de reposició en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà d'haver rebut la notificació corresponent.

Alternativament, i en el termini de dos mesos, es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós-Administratiu. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs que sigui procedent.

 

Capdepera, 7 de juliol de 2020

LA TAG

Catalina A. Ramis Garcia

Documents adjunts