Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES

Núm. 4815
Convocatòria i bases reguladores de les subvencions emmarcades en l'àmbit competencial de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià, dirigides a les associacions de mares i pares d'alumnes dels centres d'educació infantil i primària públics de Calvià per a la realització d'aules d'estiu de l'any 2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

CAPÍTOL I.

DISPOSICIONS GENERALS

Article 1. Objecte

Aquestes bases tenen per objecte la regulació del procediment de concessió de les subvencions emmarcades en l'àmbit de les competències de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques (d'ara endavant IMEB) dirigides a las Associacions de Mares i Pares d'Alumnes (d'ara endavant AMIPA) dels Centres d'Educació Infantil i Primària (d'ara endavant CEIP) públics de Calvià per a la realització d'Aules d'estiu de l'any 2020.

Article 2. Concepte de subvenció

Té la consideració d'ajuda o subvenció qualsevol prestació directa o indirecta, quantificable econòmicament, a càrrec de l'IMEB.

 

CAPÍTOL II.

CARACTERÍSTIQUES DE LES SUBVENCIONS

Article 3. Beneficiaris

Els beneficiaris de les subvencions són les AMIPA dels CEIP públics de Calvià.

Article 4. Objecte de l'ajuda

Facilitar l'accés a les aules d'estiu organitzades per les AMIPA dels CEIP públics de Calvià, a les famílies residents a Calvià, a les famílies residents a Calvià amb nins amb discapacitat, a les famílies nombroses residents a Calvià i a les famílies residents a Calvià que tenguin a menors en situació d'acolliment.

Són objecte de subvenció les AMIPA que presentin i desenvolupin projectes que atenguin principalment els següents objectius:

  • Acompanyament emocional. Treballar aspectes relacionats amb l'educació emocional i el desenvolupament de competències emocionals en tots els participants.
  • Reforç en l'aprenentatge dirigit a les matèries instrumentals per a alumnes de primària (lectoescriptura, matemàtiques, castellà i català).
  • Fomentar l'educació en valors, la igualtat entre homes i dones, la cohesió social, la tolerància, la solidaritat i el respecte a la diversitat.
  • Fomentar hàbits de vida saludable i potenciar accions de responsabilitat mediambiental.
  • Facilitar la conciliació laboral i familiar.
  • Fomentar el coneixement de les «Festes del Rei en Jaume».

Atesa la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID19, totes les activitats proposades per a la consecució dels objectius plantejats hauran d'adaptar-se a la normativa existent en cada moment. Les activitats es desenvoluparan tenint en compte l'indispensable vessant lúdic i a través d'una metodologia transversal.

Les ajudes s'ofereixen pels següents conceptes:

  • Gestió i organització d'aules d'estiu.
  • Participació de nins residents o en situació d'acolliment a les aules d'estiu.

L'IMEB posa a disposició de les AMIPA, durant el període de vacances escolars, els següents CEIP: Galatzó (es Capdellà), Ses Rotes Velles (Santa Ponça), Puig de Sa Morisca (Santa Ponça), Puig de Sa Ginesta (Urbanització Galatzó), Xaloc (Peguera), Son Ferrer, Jaume I (Palmanova), Bendinat, Cas Saboners (Magaluf), Ses Quarterades (Calvià Vila) i Son Caliu.

Les AMIPA del municipi que compleixin les condicions establertes en aquesta convocatòria i que estiguin interessades a fer aules d'estiu en aquests centres públics han de presentar un projecte en el registre de l'IMEB en les dates establertes.

En el cas que s'hagin de fer obres durant els mesos d'estiu incompatibles amb el desenvolupament normal de les activitats pròpies de les aules d'estiu, l'IMEB ho comunicarà a l'AMIPA afectada amb la deguda antelació.

Article 5. Crèdit pressupostari

Per atendre les obligacions de contingut econòmic que es derivin de la concessió de les subvencions objecte d'aquesta convocatòria existeix crèdit suficient en la partida 10 32402 4800000 del pressupost de l'IMEB de l'any 2020.

La quantia total de les subvencions convocades és de 112.000 €. Sense perjudici que, en aplicació de l'article 58.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es pugui ampliar el crèdit.

Article 6. Compatibilitat de les ajudes

Les subvencions són compatibles amb altres ajudes per a la mateixa finalitat atorgades per altres administracions o ens públics o privats, nacionals i internacionals, sempre que, conjuntament o aïlladament, no se superi el cost de l'activitat i/o projecte objecte de l'ajuda.

Article 7. Termini per esmenar errors

Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, l'òrgan competent requerirà l'interessat perquè l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de 10 dies, indicant-li que si no ho fa se'l tendrà per desistit de la seva sol·licitud, amb resolució prèvia que ha de ser dictada en els termes prevists en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Article 8. Iniciació, instrucció, resolució i notificació

El procediment per concedir subvencions en règim de concurrència competitiva s'ha d'ajustar a l'article 23 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

El procediment per la sol·licitud de les subvencions recollides en aquestes bases s'ha d'iniciar a petició de l'interessat, d'acord amb els principis de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Els òrgans competents per instruir i resoldre el procediment s'especifiquen en el capítol IV d'aquestes bases.

D'acord amb la informació continguda en les sol·licituds per a la corresponent convocatòria, un cop feta la comprovació que les AMIPA sol·licitants reuneixen els requisits exigits, i després de la valoració de les esmentades sol·licituds per part del comissió avaluadora designada a aquest efecte, s'elevarà proposta de la concessió i/o denegació de subvencions i els motius que hi concorrin, i s'adjudicaran i/o denegaran, si n'és el cas, mitjançant resolució de la presidenta de l'IMEB. Així mateix també es formularà expressament proposta motivada de la denegació de les sol·licituds que no reuneixin els requisits establerts en les bases d'aquesta convocatòria.

De conformitat amb l'establert en l'article 26 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en remissió a l'article 40 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la resolució de concessió i, si n'és el cas, de denegació de les subvencions, es notificarà a les AMIPA que hagin formulat la seva sol·licitud mitjançant qualsevol dels mitjans admesos en la normativa reguladora del procediment administratiu, i es publicarà, al seu torn, en la pàgina web la resolució de concessió o denegació d'ajudes.

El termini màxim per a la resolució i notificació de la concessió i/o denegació de les subvencions serà de sis mesos, comptadors des de la data de publicació de la present convocatòria en el BOIB, de conformitat amb l'establert en l'article 25 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Contra la resolució de concessió i/o denegació de les subvencions emesa per la presidenta de l'IMEB, que no posa fi a la via administrativa, de conformitat amb l'establert en l'article 41 dels Estatuts de l'IMEB i l'article 112 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, es pot interposar recurs d'alçada davant el batle de la corporació, en el termini d'un mes comptador des de la notificació, de conformitat al que disposa l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques, sense perjudici que s'hi pugui presentar qualsevol altre recurs que es consideri pertinent. El recurs s'ha de presentar en el registre general o en qualsevol de les formes determinades en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Article 9. Percepció de l'ajuda

Per rebre la subvenció concedida és imprescindible que hagin estat adequadament justificades les subvencions atorgades en anteriors convocatòries.

Les subvencions concedides en aquest marc no es poden fer efectives fins que les AMIPA que en siguin beneficiàries no hagin justificat la despesa segons es determina en aquestes bases.

Article 10. Presentació de la documentació (sol·licitud i justificació)

Tant la sol·licitud com la justificació, juntament amb la documentació requerida, s'ha de presentar de manera telemàtica a través del registre electrònic comú de l'Administració General de l'Estat, o de forma presencial a les oficines de registre de l'IMEB, situades en el carrer Julià Bujosa Sans, batle, 1, de Calvià, de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores, o en les oficines i registres que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, en els terminis i amb la documentació que en cada cas es determinin en aquestes bases.

Per a la justificació de la subvenció s'emplenarà l'Annex V (justificació de subvenció).

Article 11. Activitats subvencionables, terminis, documentació de sol·licitud i de justificació

A) GESTIÓ I ORGANITZACIÓ D'AULES D'ESTIU

Objecte: seran objecte de subvenció les AMIPA que gestionin i organitzin aules d'estiu, amb presentació prèvia del projecte corresponent, que serà supervisat i aprovat per l'IMEB.

Import de la subvenció: 300 € per AMIPA

Documentació a presentar per sol·licitar la subvenció:

  • Model de sol·licitud i declaració responsable (Annex I).
  • Projecte d'aula d'estiu (segons guió normativa).

Documentació a presentar per a la identificació del sol·licitant:

  • DNI del representant legal de l'AMIPA.
  • NIF o targeta d'identificació fiscal de l'AMIPA.

Terminis:

  • Per sol·licitar la subvenció: cinc dies comptats a partir de l'endemà al de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOIB. S'han d'excloure del procés de selecció les sol·licituds presentades fora de termini, o que no reuneixin els requisits exigits en la convocatòria.
  • Per justificar la subvenció: abans del dia 15 de setembre de 2020.

B) LA PARTICIPACIÓ DE NINS RESIDENTS O EN SITUACIÓ D'ACOLLIMENT A LES AULES D'ESTIU

Objecte: seran objecte de subvenció les AMIPA que presentin la relació d'alumnes participants a les aules d'estiu que gestionen, i en les quals s'atenguin nins i nines de 3 a 14 anys (alumnes de segon cicle d'educació infantil, primària i de primer cicle d'ESO en el curs 2019-2020), residents a Calvià, en els mesos de juny, juliol, agost i setembre de 2020.

Aquesta subvenció s'aplica en les mateixes condicions en el cas de la participació de menors acollits en període estival amb famílies residents, i als nins que estiguin en una situació d'acolliment en famílies residents a Calvià.

Seran també objecte de subvenció les AMIPA que tenguin inscrits en les seves respectives aules nins amb discapacitat, residents a Calvià, que presentin el certificat de discapacitat física, psíquica o sensorial, amb la certificació de l'organisme corresponent, igual o superior a un 33 %. Els Serveis Socials municipals realitzaran una valoració de cada cas, aportaran la fitxa d'avaluació i determinaran el sistema de suport més adient per a la participació i integració del menor i realitzaran un seguiment individualitzat del procés d'integració en l'activitat.

Aquesta ajuda permet finançar la contractació de monitors d'atenció a nins amb discapacitat participants a les aules d'estiu en la modalitat que l'equip del Serveis Socials de l'Ajuntament de Calvià determini.

Amb la finalitat que l'increment del preu motivat per les circumstàncies especials conseqüència del COVID19 (disminució de la ràtio, compra de materials específics i atenció condicionada en els serveis d'escola matinera i menjador) no recaigui sobre els usuaris del servei, se subvencionaran les AMIPA per fer front a aquestes despeses extraordinàries.

I, finalment, se subvencionarà per a la prestació d'un servei de suport especial COVID19, basat en l'acompanyament emocional als participants i el reforç educatiu de les matèries instrumentals bàsiques, dirigit als alumnes d'educació primària i coordinat per l'equip tècnic de l'IMEB, amb la finalitat de treballar en el desenvolupament de competències emocionals i cobrir manques formatives derivades de la situació generada per la crisi sanitària.

Import de la subvenció:

Per la participació d'alumnes que compleixin els requisits establerts en la convocatòria:

  • Per alumne juny (període no lectiu): 16 €
  • Per alumnes/mes (juliol i agost): 50 €
  • Per alumne/quinzena (juliol i agost): 25 €
  • Per alumne setembre (període no lectiu): 16 €
  • Per pertànyer a família nombrosa resident a Calvià: 10 € addicionals (mes), 5 € addicionals (quinzena), 2 € addicionals període no lectiu de juny o setembre.

Per a la contractació de monitors de suport a alumnes amb discapacitat per als mesos de juliol i agost:

  • Activitats concretes: 15 €/hora
  • Contractació jornada parcial (de 9 a 14 hores): 1.000 €
  • Contractació jornada completa: 1.400 €

Per afrontar les despeses extraordinàries conseqüència de COVID19:

  • Juny i setembre (períodes no lectius): 2,5 € per participant resident.
  • Juliol i agost: 2,5 €/quinzena per participant resident.

Per a la contractació de professionals del servei de suport especial COVID19, en funció de les directrius establertes per l'IMEB, per a:

  • Assessorament i treball directe amb els participants respecte a l'acompanyament emocional. Llicenciat/ada o grau en psicologia o pedagogia: 36,50 hora.
  • Reforç en l'aprenentatge de matèries instrumentals: 30,25 €/hora.

Documentació a presentar per sol·licitar la subvenció:

  • Sol·licitud de subvenció familiar (Annex II).
  • Relació de participants (Annex III).
  • Servei de suport especial COVID19 (Annex IV).

Terminis:

Per sol·licitar la subvenció:

  • Per la participació d'alumnes en el període no lectiu del mes de juny i juliol: des del 15 de juliol fins al 20 de juliol de 2020 ambdós inclosos.
  • Per la participació d'alumnes en el mes d'agost i període no lectiu del mes de setembre: des del 25 d'agost fins al 3 de setembre de 2020.

Per justificar la subvenció:

  • Participació d'alumnes en el període no lectiu del mes de juny i juliol: fins a 27 de juliol de 2020.
  • Participació d'alumnes en el mes d'agost i període no lectiu del mes de setembre: fins a 15 de setembre de 2020.
 

Article 12. Control tècnic i financer

Les AMIPA beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i de fiscalització que l'IMEB consideri oportunes.

Article 13. Reintegrament de les subvencions

Es produirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interès de demora que es generi des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acordi la procedència del reintegrament en els següents casos:

a) Obtenció de la subvenció falsejant les condicions o dades requerides o ocultant les que haguessin impedit l'atorgament.

b) Incompliment total o parcial de l'objectiu, de l'activitat, del projecte o la no adopció del comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

c) Qualsevol altre cas que estigui regulat per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

CAPÍTOL III. ELS BENEFICIARIS

Article 14. Requisits dels sol·licitants

Els requisits imprescindibles per sol·licitar i rebre les subvencions objecte d'aquesta convocatòria són:

  • Estar constituït com a AMIPA dels CEIP públics del municipi de Calvià.
  • Haver presentat la sol·licitud i la documentació requerida en aquesta convocatòria en els terminis establerts.
  • Complir tot l'establert en les presents Bases, així com la normativa i la legislació vigent.

Article 15. Drets

Els beneficiaris perceptors de la subvenció tenen dret a obtenir el suport i la col·laboració de l'IMEB en la realització de l'activitat o projecte que se subvencioni (permisos, autoritzacions, llicències, etc.), una vegada aquest hagi autoritzat a l'AMIPA l'ús del col·legi per fer l'aula d'estiu:

  • L'IMEB assumeix el servei de consergeria i neteja, una vegada donada la conformitat a l'horari proposat per l'AMIPA.
  • L'IMEB assumeix el manteniment de les instal·lacions dels col·legis cedits, en el marc de les seves competències.
  • L'IMEB ha de prestar un servei d'informació i assessorament a les AMIPA per gestionar l'activitat.
  • L'IMEB ha de tramitar les peticions d'espais i recursos municipals fets per l'AMIPA.
  • L'IMEB assignarà un equip tècnic que farà el seguiment general de l'activitat amb especial atenció al compliment de la normativa relacionada amb COVID19.
  • L'IMEB coordinarà el servei de suport especial COVID19 en cadascuna de les aules d'estiu, supervisant els continguts i determinant la distribució horària per centre.

En cas que el servei no sigui correcte, d'acord amb les AMIPA, l'IMEB pot prendre les mesures que consideri oportunes per millorar el servei.

El beneficiari pot subcontractar parcialment o totalment l'activitat o projecte a subvencionar.

Article 16. Obligacions

La presentació d'una sol·licitud de subvenció per a una activitat implica el coneixement i acceptació d'aquestes bases.

1. En qualsevol cas, l'AMIPA està obligada a complir tot l'establert en aquesta convocatòria i bases reguladores, així com la normativa general de subvencions i el Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel que es desenvolupa parcialment la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut, i amb especial atenció a la resolució de la Consellera d'Assumptes Socials i Esports de 26 de maig de 2020 per la qual s'ordena l'inici del procediment per modificar el Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega parcialment la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut, i es dicten mesures provisionals mentre es tramita, per pal·liar els efectes del COVID19, així com qualsevol altra norma que entri en vigor arran de la situació especial generada per la crisi sanitària.

2. L'AMIPA és responsable de planificar, gestionar i desenvolupar l'activitat complint la normativa vigent en el cas que faci la prestació del servei de manera directa. En el cas que l'AMIPA opti per contractar una empresa per desenvolupar l'activitat, podrà delegar aquestes responsabilitats en l'empresa contractada, i, en aquest cas, haurà de notificar-ho a l'IMEB amb la corresponent conformitat de l'empresa.

3. Si per ús indegut o manca de supervisió del responsable de l'aula d'estiu s'ocasionen desperfectes en el centre educatiu, l'AMIPA o empresa en qui delegui es responsabilitzarà dels danys ocasionats, coordinant amb l'IMEB el restabliment i/o reparació d'aquests danys.

4. L'AMIPA, o empresa en qui delegui, ha de vetlar per un consum responsable d'aigua i llum i, en cas que es produeixi un excés en el consum habitual, ha de fer-se càrrec del cost addicional.

5. L'AMIPA, o empresa en qui delegui, ha de donar avís immediat a l'IMEB de totes les incidències, ja siguin materials o amb els propis participants.

6. La realització de la festa final conjunta de les aules d'estiu prevista per al 31 d'agost de 2020 queda supeditada a l'evolució de la crisi sanitària. S'informarà a les AMIPA sobre la celebració o no d'aquesta festa abans del 30 de juliol de 2020.

En el cas que la festa es dugui a terme, el transport dels alumnes serà a càrrec de l'empresa. La temàtica triada per a l'any 2020 serà la de les Festes del rei En Jaume.

7. L'AMIPA, o empresa en qui delegui, ha de complir o fer complir la normativa aplicable en matèria de legislació laboral, especialment en matèria de contractació i prevenció de riscos laborals. Així mateix, haurà de vetlar perquè el personal al servei de l'aula d'estiu disposi del certificat que acrediti la inexistència d'antecedents per delictes sexuals mitjançant l'aportació del certificat negatiu del registre censal de delinqüents sexuals, d'acord amb la llei Orgànica 1/1996, de protecció jurídica del menor, modificada per la Llei 26/2015 i la llei 45/2015 de voluntariat.

8. L'AMIPA i les empreses que gestionin l'activitat han de complir el que disposa la legislació vigent referent a la protecció de dades de caràcter personal.

Els perceptors de la subvenció estan obligats a:

a) Revisar i comprovar totes les dades i documents que es lliurin en la sol·licitud i justificació.

b) Fer ús dels annexos d'aquesta convocatòria sense fer-hi cap modificació.

c) Fer constar en la documentació i en els elements publicitaris del projecte, comunicats, etc., el suport a l'activitat per part de l'IMEB (obligació d'incloure el logotip de l'IMEB).

d) En cas de renúncia, a comunicar-ho formalment, de forma expressa i motivada, en el termini de quinze dies a partir de l'endemà de la notificació de la concessió de la subvenció.

e) Fer l'activitat o projecte pel qual es concedeix la subvenció ajustant-se als objectius previstos.

f) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i facilitar la informació que els sigui requerida. En relació a l'acreditació de la formació de monitors i directors de les aules i altes i baixes del personal, ha d'estar disponible tota la documentació durant el desenvolupament de l'aula d'estiu a requeriment de l'IMEB.

g) Retre comptes de les modificacions que sorgeixin en la realització del projecte i justificar-les adequadament.

h) Comunicar l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat procedents d'altres administracions, entitats públiques o privades nacionals o internacionals.

i) Presentar la memòria de l'activitat, seguint el guió establert i en el termini senyalat.

j) En general, complir totes les prescripcions de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

​​​​​​​CAPÍTOL IV ÒRGAN COMPETENT

Article 17. Òrgan competent

El Consell Rector de l'IMEB és l'òrgan competent per aprovar les bases reguladores i la convocatòria de cada tipus de subvenció.

La presidència de l'IMEB té la competència per resoldre l'adjudicació de subvencions.

Article 18. Composició i funcions de la Comissió Avaluadora

La Comissió Avaluadora estarà formada per tres tècnics adscrits a l'IMEB, designats per la presidenta d'aquest.

Funcions de la Comissió Avaluadora:

  • Autoritzar els projectes que compleixin la normativa i les bases de la convocatòria.
  • Desestimar els projectes que no presentin una coherència interna o el desenvolupament dels quals no sigui factible, d'acord amb les finalitats de les bases.
  • Examinar i valorar les sol·licituds de subvenció.
  • Elaborar l'informe dirigit a l'òrgan instructor amb indicació dels beneficiaris i imports que corresponguin en funció de la documentació presentada.
  • Supervisar el desenvolupament de les aules, en especial en tot allò que fa referència al COVID19.

Article 19. Composició i funció de l'òrgan instructor

L'òrgan instructor és la gerència de l'IMEB, responsable de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, i de notificar als interessats que tenen un termini de 10 dies naturals per presentar-hi al·legacions.

Si no es presenten al·legacions dins el termini establert, la proposta de resolució provisional tendrà caràcter de definitiva. En cas contrari, una vegada examinades les al·legacions presentades, l'òrgan instructor ha de formular proposta de resolució definitiva, que ha d'expressar el sol·licitant o sol·licitants pels quals es proposa l'ajuda, i la seva quantia, especificant-ne l'avaluació i els criteris de valoració seguits per efectuar-la.

Article 20. Normativa i documentació

La Normativa de les Aules d'Estiu 2020, així com tota la documentació corresponent a la sol·licitud de subvencions recollides en aquestes bases, i a la justificació d'aquestes, ha de ser publicada en el BOIB i ha d'estar disponible en el web municipal (www.calvia.com). També es pot sol·licitar per correu electrònic a imeb@calvia.com, o per fax al número 971 139159, o de forma personal en les dependències de l'IMEB situades al carrer Julià Bujosa Sans, batle, 1, 07184, de Calvià, de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores.

Article 21. Declaració sobre el gènere

Totes les referències fetes en aquesta convocatòria, tant en la normativa com en els annexos, referida a nins i alumnes, s'han d'entendre fetes indistintament al gènere masculí o femení, segons el sexe de l'interessat.

Documents adjunts