Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 3485
Institut Menorquí d'Estudis.
Decret de la presidència de l'Institut Menorquí d'Estudis núm. 02/2020 d'aprovació de les bases i la convocatòria de concurs per a la selecció del/de la coordinador/a científic/a de l'IME
Amb data 21 de gener es jubilà la coordinadora científica de l'Institut Menorquí d'Estudis (IME), deixant vacant una plaça essencial per a la gestió de la institució.
Amb data 30 de gener de 2020 s'aprovà definitivament el Pressupost general del Consell Insular de Menorca que inclou el pressupost de l'IME, amb la publicació al BOIB núm. 13.
Atès que aprofitant la jubilació de la fins ara coordinadora científica de l'IME, s'ha procedit a modificar l'estatus laboral d'aquesta plaça, de manera que s'ha extingit com a personal eventual del Consell Insular de Menorca, adscrit al programa de presidència, per passar a formar part del pressupost de l'IME en qualitat de personal d'alta direcció. Paral·lelament el Ple del Consell Insular de Menorca, en sessió de caràcter extraordinari de 27 de gener de 2020, adoptà, entre d'altres, l'acord d'aprovació de la creació del lloc de feina de coordinador/a científic/a de l'Institut Menorquí d'Estudis i la fitxa del catàleg del lloc de treball corresponent, codi IME001, incorporant la fitxa de coordinador/a científic/a com annex al Catàleg de llocs de feina de l'IME, en el benentès que els llocs catalogats com a personal directiu professional o d'alta direcció, contràriament a la resta de llocs de feina, no són objecte de negociació. Aquest acord es publicà al BOIB núm. 17, de 8 de febrer de 2020.
Vist que un cop finalitzat el procediment i aprovat el pressupost, i a petició del president de l'IME, s'ha elaborat un projecte de bases per a la selecció del/la coordinador/a científic/a que han estat aprovades pel Consell Científic de l'IME del passat 12 de març de 2020;
Amb data 14 de març de 2020 va ser declarat l'estat d'alarma a tota Espanya (Real Decret 463/2020, BOE núm. 67 de 14 de març) a causa de la crisi sanitària provocada per la COVID-19, declarada pandèmia per la OMS dia 11 de març.
Vist que el Reial decret 463/2020, de 14 de març, recull un seguit de mesures extraordinàries d'efecte immediat a tot l'estat, entre les qual s'han de destacar la restricció de la llibertat de circulació i la suspensió de tots els termes i terminis administratius.
Aquesta circumstància va provocar la paralització de tota l'activitat presencial de l'IME i que no es pogués portar a terme la reunió del Consell Rector, convocada per a dia 25 de març, que havia d'aprovar les bases i la convocatòria de concurs per a la selecció del/de la coordinador/a científic/a de l'IME.
No obstant l'anterior, i atès que la base addicional tercera del Real Decret 463/2020, de data 11/04/2020, modificada pel RD 465/2020 de 17 de març, en el seu punt 4, preveu que malgrat la suspensió general de termes i terminis aprovada d'ençà l'entrada en vigor de la declaració de l'estat d'alarma, les entitats del sector públic podran acordar motivadament la continuació d'aquells procediments administratius que venguin referits a situacions estretament vinculades als fets justificatius de l'estat d'alarma, o que siguin indispensables per a la protecció de l'interès general o per al funcionament bàsic dels serveis.
Ateses les successives pròrrogues de l'estat d'alarma, així com el fet que aquestes circumstàncies han provocat la paralització de tota l'activitat presencial de l'IME i que no es pugui portar a terme la reunió del Consell Rector, convocada inicialment per al passat dia 25 de març, que havia d'aprovar les bases i la convocatòria de concurs per a la selecció del/de la coordinador/a científic/a de l'IME.
Atès que es considera que es donen unes circumstàncies de necessitat i excepcionalitat que perjudiquen el sector cultural i científic de Menorca i que aconsellen avançar en la tramitació de l'expedient d'aprovació de les bases i convocatòria esmentades.
Vist l'informe justificatiu de la presidenta del Consell Científic en que exposa la necessitat de continuar amb la tramitació de l'aprovació de les bases i la convocatòria de concurs per a la selecció del/de la coordinador/a científic/a de l'IME, per considerar que el coordinador científic és una figura imprescindible per a l'impuls de la gestió administrativa i econòmica ordinària i també la coordinació i el control de l'activitat científica de l'IME, sense la qual el funcionament i el servei públic que ofereix a la població de Menorca aquest organisme autònom del Consell Insular de Menorca, pel que fa a l'activitat cultural i científica, es veu greument ressentit i en el que finalment afegeix que es tracta d'una figura unipersonal, cap altre treballador de l'entitat pot exercir les seves funcions, vacant des de dia 21 de gener de 2020.
Atès que, pels motius esmentats, es considera que es donen unes circumstàncies de necessitat i excepcionalitat que perjudiquen greument el sector cultural i científic de l'illa de Menorca, i que aconsellen avançar amb la tramitació de l'expedient d'aprovació de les bases i la convocatòria de concurs per a la selecció del/de la coordinador/a científic/a de l'Institut Menorquí d'Estudis, pel bon funcionament d'aquest servei públic, i per l'interès general que suposa per a la població de Menorca que aquest organisme destinat, segons els seus estatuts, a la recerca, promoció, recuperació i difusió de la cultura de l'illa i des de l'illa, estigui en disposició de tornar a funcionar a ple rendiment una vegada que hagin desaparegut les condicions especials provocades per la COVID-19.
Atès finalment l'informe conjunt de 27 d'abril de 2020 emès per la cap de Serveis de Gestió de les Persones del Consell Insular i de la secretària de l'IME, en el que proposen un seguit de modificacions puntuals respecte les bases aprovades pel Consell Científic.
Per tot l'anterior com a president delegat de l'Institut Menorquí d'Estudis, segons el Decret de Presidència núm. 433, de 12 de juliol de 2019, publicat al BOIB núm. 97, de 16 de juliol de 2019, i sens perjudici que es sotmeti a la seva ratificació posterior per part del Consell Rector
RESOLC:
PRIMER. Aprovar la continuació de l'expedient d'aprovació de les bases i la convocatòria de concurs per a la selecció del/de la coordinador/a científic/a de l'IME, pels motius exposats als antecedents.
SEGON. Aprovar les bases i la convocatòria per a la selecció del/de la coordinador/a científic/a de l'IME que consten com Annex a aquesta resolució.
El termini de presentació de sol·licituds és de 20 dies naturals comptats a partir del dia següent a la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
TERCER. Disposar la publicació de les bases i la convocatòria del procés selectiu del/de la coordinador/a científic/a de l'Institut Menorquí d'Estudis al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la plana web de l'Institut Menorquí d'Estudis, així com fer-ne la màxima difusió possible.
QUART. Donar compte d'aquesta resolució, en la seva propera sessió, al Consell Rector de l'IME per a la seva ratificació.
(ANNEX)
BASES PER A LA SELECCIÓ D'UN COORDINADOR CIENTÍFIC DE L'INSTITUT MENORQUÍ D'ESTUDIS
Primera. Objecte i funcions.
1.1. L'objecte d'aquesta convocatòria és la selecció d'un coordinador científic per a l'Institut Menorquí d'Estudis.
1.2. Les funcions del coordinador científic són les establertes a la fitxa del lloc de feina de coordinador científic del catàleg de llocs de feina de l'IME aprovada pel Ple del Consell Insular de Menorca de 27 de gener de 2020 i publicada al BOIB núm. 17, de 8 de febrer de 2020, en les quals s'estableixen com a funcions genèriques:
1. Coordinació, promoció i control de l'activitat científica i cultural de l'IME.
2. Direcció de la gestió administrativa i econòmica.
3. Direcció i responsabilitat directa del personal.
4. Exercici de totes les competències expressament delegades pels altres òrgans de l'IME.
5. Representació tècnica de l'IME en diferents comissions i actes institucionals..
Segona. Tipus de contracte i normativa aplicable.
El candidat seleccionat subscriurà amb l'IME un contracte de personal directiu professional, de conformitat amb el que estableix l'article 13 Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, el Reial Decret 1382/1985, d'1 d'agost, que regula la relació laboral de caràcter especial del personal d'alta direcció i per altra normativa aplicable al personal de les entitats locals.
Les retribucions per a 2020 són de 46.127,51 €/anuals bruts, dividits en 14 pagues, que s'actualitzarà en base a allò que determinin els pressupostos generals de l'Estat per a la resta de personal al servei del sector públic.
Aquest contracte està sotmès a les restriccions establertes a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
Tercer. Durada del contracte.
3.1. El contracte té una durada inicial de cinc anys prorrogables per períodes iguals.
3.2. Es fixa un període de prova de 6 mesos. Abans de finalitzar aquest termini, el president de l'IME, oït el Consell Científic, haurà de determinar la superació del període de prova.
Quart. Jornada laboral, horaris, festes, vacances i permisos.
4.1. Atenent a les característiques del lloc de treball, la jornada es fixa en 40 hores setmanals.
4.2. Normalment s'estableix una presència obligada habitual a l'IME entre les 09.00 i les 14.00 dilluns a divendres. La resta d'hores es podran fer tant en horari de matí com de tarda, diürn o nocturn segons les necessitats de l'IME. No hi haurà compensació econòmica ni en temps per hores realitzades fora de l'horari de presència mínima fixat.
4.3. La resta de condicions de jornada laboral, horari, festes i permisos són les que es preveuen al conveni dels treballadors de l'IME.
Cinquè. Extinció del contracte.
5.1. El contracte s'extingirà per les causes següents:
1. Pel transcurs del termini de durada del contracte o de cada una de les seves pròrrogues sense que s'hagi acordat de mutu acord prorrogar-lo.
2. Per voluntat del/la coordinador/a, amb un preavís formal de 3 mesos.
3. Per voluntat de l'IME, basat en un acord raonat de l'òrgan que correspongui, amb un preavís formal de 3 mesos.
4. Per incompliment de les obligacions del/la coordinador/a. En aquest cas, per a fer-ho efectiu, caldrà tramitar un expedient sancionador amb les previsions dels art. 93 a 98 del TREBEP, dels articles 131 a 145 del la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears i de la resta de normativa de desenvolupament.
5. La resta de causes previstes en el Reial Decret 1382/1985, d'1 d'agost, que regula la relació laboral de caràcter especial del personal d'alta direcció.
5.2. En cas d'incompliment dels preavisos fixats, seran aplicables les indemnitzacions previstes als articles 10 i 11 del Reial Decret 1382/1985, d'1 d'agost, que regula la relació laboral de caràcter especial del personal d'alta direcció, el qual també serà d'aplicació pel que fa a la resta de casos en què, d'acord amb el que s'hi estableix, s'ha de pagar indemnització per finalitzar la relació laboral.
5.3. No es fixa indemnització per l'extinció del contracte pel transcurs del temps sense mutu acord per al renovació, si es compleixen els preavisos citats o si és per causa imputable al/la coordinador/a.
Sisena. Requisits.
- Els aspirants hauran de complir els requisits següents:
- Ser ciutadà espanyol o d'algun dels Estats membre de la Unió Europea, o estranger amb residència legal a Espanya, en els termes establerts en l'article 57 del TREBEP
- Tenir, a la la data final de presentació d'instàncies, l'edat mínima de 16 anys.
- Tenir titulació superior o grau equivalent, pel que fa a disciplines tant humanístiques com científiques.
- Ser funcionari de carrera o personal laboral al servei de les administracions públiques, o professional del sector privat, titulats superior en ambdós casos, amb més de cinc anys d'exercici professional en aquest darrer cas. (article 29 Estatuts IME i article 85bis1.b) LRBRL).
- Tenir el certificat oficial de nivell C1 de català expedit per l'òrgan competent de la Comunitat autònoma de les Illes Balears o els certificats d'altres comunitats autònomes homologats.
- No patir cap malaltia ni tenir cap defecte físic que impedeixi l'exercici de les funcions pròpies del lloc de treball.
- No haver estat separat per mitjà d'expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.
Setena. Presentació de sol·licituds i documentació
7.1. El termini per la presentació de sol·licituds és de vint dies naturals comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria al BOIB. A nivell informatiu es publicarà també a les webs del CIM i de l'IME. Si el darrer dia de presentació de sol·licituds cau en dissabte o festiu, es prorroga fins al dia hàbil següent.
7.2. Als efectes d'admissió de les persones aspirants, es tenen únicament en compte les dades que aquestes facin constar a la sol·licitud. Les dades corresponents al domicili, el telèfon i l'adreça electrònica que figurin en la sol·licitud es consideren com les úniques vàlides a l'efecte de notificacions i és responsabilitat de les persones aspirants comunicar la modificació puntual d'aquestes dades a l'IME.
7.3. Les sol·licituds es poden presentar a l'IME, o bé mitjançant qualsevol de les altres formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Si la instància es presenta per correu, cal que sigui certificat, per la qual cosa s'ha de presentar a l'oficina de correus en sobre obert. Tant si es presenta a les oficines de correus com a qualsevol altre registre de l'Administració, cal enviar per correu electrònic a l'adreça adm.ime@cime.es la sol·licitud amb el segell de correus o el registre d'entrada d'una altra administració, per tal de poder-ne tenir constància.
7.4. Documentació que cal adjuntar amb la sol·licitud:
a) El currículum vitae en el qual constin les dades personals, les dades acadèmiques i laborals, aquells aspectes de la seva trajectòria professional, experiència i formació que tenguin relació directa amb les funcions i responsabilitats de la plaça convocada i totes aquelles dades que les persones candidates considerin oportunes.
El currículum haurà de ser prou concret per tal que la comissió de valoració pugui valorar-lo sense necessitat de consulta de la documentació justificativa.
No es podran tenir presents aquells mèrits que el candidat assenyali de forma genèrica sense detallar els períodes de treball, l'extensió de les publicacions i la referència a la publicació on s'hagin inserit els articles, etc.
b) Vida laboral
c) Acreditació de la nacionalitat: fotocòpia del DNI.
Si no té la nacionalitat espanyola, còpia del document oficial que n'acrediti la personalitat i que l'autoritzi a treballar.
d) Còpia del títol exigit per prendre part en la convocatòria, o còpia del resguard d'haver abonat els drets d'obtenció del títol. Si la titulació figura en una llengua diferent de la catalana o la castellana (llengües oficials de les illes Balears), s'ha d'aportar el títol traduït a alguna d'aquestes dues llengües per un intèrpret jurat.
Aquests dos darrers documents es poden substituir pel consentiment que sigui l'Administració qui faci les comprovacions.
En l'imprès de sol·licitud es troben les caselles per manifestar-lo. Aquells que donin aquest consentiment, no caldrà que presentin aquests dos documents.
e) La documentació acreditativa dels mèrits en el moment de la sol·licitud.
Vuitena. Tribunal.
8.1. La comissió d'avaluació ha d'estar formada per un president i quatre vocals, amb els seus respectius suplents, proposats pel Consell Científic d'entre els seus membres, d'acord amb els Estatuts de l'IME i nomenats pel president.
El personal d'elecció o de designació política, els/les funcionaris/àries interins i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció.
Tampoc no en poden formar part els representants de les empleades i dels empleats públics.
La comissió d'avaluació ha de nomenar d'entre els seus membres la persona que ha de fer les funcions de secretari/ària.
8.2. En la composició de la comissió d'avaluació, cal vetllar perquè es compleixi el principi d'especialitat, de manera que la meitat més un dels membres tenguin una titulació adequada als coneixements que s'exigeix als candidats i perquè tots els membres tenguin un nivell acadèmic igual o superior al que s'exigeix a la convocatòria. També cal vetllar pel compliment dels principis d'imparcialitat i professionalitat, i tendir a la paritat entre dona i home.
8.3. L'abstenció i recusació dels membres del tribunal s'ha d'ajustar al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
Novena. Procés de selecció
El procés de selecció atendrà als principis, mèrit i capacitat i criteris d'idoneïtat, i es durà a terme mitjançant procediments que garanteixin la publicitat i concurrència. A tal efecte, la convocatòria es publicarà al BOIB i a la web de l'IME i del Consell insular de Menorca.
La idoneïtat es deriva dels criteris que estableixen aquestes bases.
El procés de selecció tindrà dues parts: en una primera fase, els membres de la comissió de valoració apreciaran els mèrits dels candidats en base als currículums aportats; en una segona fase, es valorarà la capacitat per desenvolupar les tasques i responsabilitats encomanades en base al projecte de gestió presentat. En ambdós casos primarà la valoració del criteri d'idoneïtat.
PRIMERA FASE. Valoració de mèrits (màxim 40 punts).
La comissió de valoració apreciarà, mitjançant els currículums vitae presentats, aquells candidats més idonis per al desenvolupament de les funcions i responsabilitats de la plaça de coordinador/a científica de l'IME.
La comissió valorarà els mèrits relacionats amb els següents àmbits:
Coneixements i experiència en feines de direcció, coordinació i execució de projectes.
Coneixement i experiència en gestió de personal i d'equips de treball.
Coneixement i experiència en gestió pressupostària i comptable.
Coneixement i experiència en investigació, promoció i gestió cultural.
1. Experiència professional (màxim 10 punts)
-Per l'experiència de 5 anys en el desenvolupament de llocs de treball de cadascun dels àmbits de valoració...5 punts
- Per cada any addicional als cinc primers anys d'experiència ...1 punt
L'experiència professional s'haurà d'acreditar mitjançant contractes laborals o nomenaments de funcionaris. La justificació de l'experiència laboral com a autònom o professional liberal s'ha d'acreditar mitjançant la presentació del model d'alta a l' IAE o a la Seguretat Social, en l'epígraf corresponent, una declaració responsable de la relació de les empreses en les quals s'hagin prestat serveis amb una breu descripció dels treballs realitzats i altres documents acreditatius (factures, imposts...).
No es pot valorar el treball dels càrrecs polítics ni nomenaments de personal eventual.
2. Titulacions acadèmiques expedides per universitats públiques (màxim 10 punts)
- Per cada titulació acadèmica de llicenciatura, diplomatura o grau, diferents a l'aportada com a requisit, en un dels àmbits de valoració ...5 punts
- Per cada títol de doctorat en un dels àmbits de valoració... 3 punts
- Per cada títol d'estudis de postgrau (màsters i postgraus) en un dels àmbits de valoració. ...1 punt
3. Publicacions sobre alguns dels àmbits de valoració (màxim 10 punts)
- Per cada llibre editat tant individualment com en col·laboració...2 punts
- Per cada article publicat en revistes científiques ... 0,5 punt
Es considerarà llibre els documents de més de 49 pàgines. Es valoraran els llibres editats individualment, en col·laboració, les obres col·lectives i les compostes. Les obres en col·laboració i les compostes hauran de mantenir el mateix número de pàgines en l'aportació del concursant; d'altra manera es considerarà un article.
No es consideraran els articles d'opinió o els divulgatius, sinó únicament els articles d'investigació.
4. Es valorarà el coneixement d'idiomes (màxim de 5 punts).
Els coneixements s'hauran d'acreditar mitjançant un títol oficial, amb referència al Marc Comú Europeu de Referencia per a les Llengües o títol equivalent:
B2 ....... 0,5 punts
C1 ........1 punts
C2 ........ 2 punts
Només es valorarà el títol més alt de cada idioma
5. Mèrits de valoració lliure (màxim 5 punts)
El tribunal podrà apreciar lliurement altres mèrits no valorats en els apartats anteriors i que el tribunal consideri d'especial interès per al desenvolupament del lloc de feina.
D'entre els candidats presentats la comissió de valoració farà una proposta d'entre tres i cinc candidats que hagin obtingut la millor puntuació, que passaran a la següent fase.
SEGONA FASE. Valoració de capacitats (màxim 40 punts).
Els candidats seleccionats per a aquesta segona fase, hauran de presentar en el termini de quinze dies naturals, posteriors a la publicació a la pàgina web de l'IME dels candidats preseleccionats, un projecte de gestió de l'IME en els propers cinc anys.
El projecte es presentarà en format digital, haurà de tenir un màxim de 30 fulls, escrits en lletra Arial 11.
Per tal de prevenir problemes d'informació privilegiada, l'IME considera que la informació que es proporciona a través del lloc web de la institució, és suficient per al desenvolupament del projecte. Per aquesta mateix raó, l'IME donarà accés a les actes del Consell Científic i del Consell Rector dels darrers tres anys.
Un cop passat aquest termini, els candidats seran citats en dia i hora, en el termini màxim de dos dies, per tal d'exposar, durant el termini màxim d'una hora, el seu projecte. La comissió avaluadora podrà preguntar als candidats qualsevol qüestió relativa al seu projecte.
La capacitat serà valorada en base als següents criteris:
- Implicació, disponibilitat i motivació.
- Capacitat d'innovació i iniciativa
- Coneixement del medi i la cultura pròpia de Menorca
- Capacitat d'establir sinergies amb altres institucions homòlogues.
- Capacitat d'anàlisi i presa de decisions.
- Lideratge i capacitat de motivació d'equips de treball.
- Compromís amb el servei públic, especialment el relacionat amb la gestió cultural.
La valoració de cadascun dels candidats haurà de ser justificada en l'acta de les actuacions del tribunal.
Desena. Contractació.
10.1. L'òrgan de selecció farà la proposta de contractar en favor de la persona que hagi obtingut millor valoració. Així mateix valorarà la resta de seleccionats per al cas que, per causes diverses, el contracte no arribés a terme, no es pogués esgotar el termini del contracte o no superés el termini de prova, es pogués proposar el segon candidat en ordre de prelació.
10.2. L'acord de contractació el prendrà el president de l'IME.
10.3. L'aspirant contractat haurà de passar el període de prova fixat a la base 4.3.
10.4. Si l'aspirant proposat no signa el contracte o no supera el període de prova, es contractarà el següent candidat per ordre de selecció. En el cas que el candidat renúncies en qualsevol moment de la seva durada, l'IME podrà optar entre fer una nova convocatòria o acudir al resultat de les proves i contractar l'aspirant que pertoqui per l'ordre en què han quedat. Si no hi ha nova convocatòria, el contracte tindrà les mateixes condicions que estan fixades en aquestes bases.
Maó, 29 d'abril de 2020
El president de l'IME
Miquel Àngel Maria Ballester