Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ALARÓ
Núm. 3263
Convocatòria creació borsa de treball per cobrir temporalment vacants de treballadora social, mitjançant concurs
(Exp. núm. 453/2020)
Resolució de batlia núm. 385-2020
1. Fets
A la Circular 35/2020, de 7 d'abril, de la Federación Española de Municipios y Provincias (FEMP) s'ha adjuntat el Documento técnico de recomendaciones para responsables políticos de los Servicios Sociales de Atención Primaria ante la crisis por COVID-19 (versió 1, de 06.04.2020); document que en el seu punt 2.8 recomana:
“En caso de ser necesario, se podrán reforzar y reorganizar las estructuras administrativas y técnicas de los Servicios Sociales de Atención Primara, con la incorporación de personal especializado, mediante contratación o movilidad de otros departamentos, para su correcto y eficaz funcionamiento, para agilizar la tramitación de las ayudas económicas y la movilización de los recursos que surjan en este período, así como agilizar la atención social profesional necesaria en situaciones de riesgo para personas vulnerables.”
Tret de la treballadora social, aquest ajuntament no compta amb personal especialitzat en serveis socials d'atenció primària en cap àrea o departament municipal.
S'ha escoltat el parer de la delegada del personal funcionari.
2. Fonaments de dret.
Article 55 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, sobre els principis rectors de l'accés a l'ocupació pública.
3. Resolució.
En exercici de les atribucions que me confereix l'article 21,1 de la Llei 7/1985 de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, resolc:
1r. Aprovar les següents:
BASES REGULADORES DEL PROCÉS SELECTIU DE CREACIÓ D'UNA BORSA DE TREBALL PER COBRIR TEMPORALMENT VACANTS DE TREBALLADORA SOCIAL, MITJANÇANT CONCURS
1. Objecte de la convocatòria.
L'objecte d'aquesta convocatòria és crear una borsa de treball per cobrir temporalment un lloc temporal de treballadora social.
2. Funcions a desenvolupar.
- Detecció i recepció de casos que puguin ser objecte d'intervenció en l'àmbit dels Serveis Socials, així com de les dificultats i necessitats principals que presentin les persones usuàries.
- Oferir informació, orientació i assessorament en matèria de drets, prestacions, i dels recursos socials existents, facilitant l'accés de la ciutadania al mateixos.
- Derivació de les persones usuàries, quan es valori necessari, cap als recursos que siguin més adequats per satisfer les seves necessitats i demandes.
- Estudi, valoració i diagnòstic de les necessitats socials de les persones usuàries a través d´ un anàlisi individualitzat de cada cas amb l'ús de tècniques i eines de treball social.
- Disseny de la intervenció, gestió de les prestacions i mobilització dels recursos disponibles per a donar solució a les necessitats presentades per la persona usuària.
- Avaluació i seguiment dels casos que ho requereixin, sobretot en situacions on existeixen menors o persones majors en situació de risc o exclusió social.
- Gestió de prestacions econòmiques.
- Elaboració d'informes socials, històries socials, entrevistes i realització de visites domiciliàries en els casos que sigui necessari.
- Coordinació amb altres professionals de l'àmbit dels Serveis Socials, educatiu, salut, tercer sector, etc., sempre que sigui necessari i en benefici de la persona usuària.
- Qualsevol altra funció relacionada amb el lloc de feina i perfil professional.
3. Normativa.
Articles 55 i següents del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, sobre l'accés a l'ocupació pública.
Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
4. Requisits de les persones aspirants.
a) Tenir la nacionalitat espanyola.
b) Estar en possessió d'una titulació oficial d'estudis universitaris de diplomatura, llicenciatura, grau o equivalent en treball social.
c) Coneixement de la llengua catalana corresponent al nivell C1, acreditat mitjançant certificat, diploma, títol o equivalent expedit per l'òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern de les Illes Balears o equivalent.
d) Permís de conducció i disponibilitat de vehicle.
e) Estar en possessió de la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques.
f) Haver complit setze anys i no excedir, si s'escau, l'edat màxima de jubilació forçosa.
g )No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en situació d'inhabilitació absoluta o especial per a treballs o càrrecs públics per resolució judicial.
6. Instàncies i termini de presentació.
6.1 Presentació. La instància, sol·licitud o comunicació per prendre part en aquesta convocatòria, es dirigiran al Registre general de l'ajuntament d'Alaró, www.ajalaro.net, seu electrònica, en cas de no poder accedir-hi, els documents es poden trametre a l'adreça de correu: ajuntament@ajalaronet
6.2 Termini de presentació d'instàncies: fins el dia 22 d'abril de 2020, inclusivament.
6.3 Drets de participació: -.
6.4 Documentació a adjuntar a la instància:
Fotocòpia o reproducció dels documents per acreditar els mèrits dels concurs.
La participació en aquest procediment selectiu implica la obligació, a requeriment de l'ajuntament, d'acreditar els requisits, així com la concreció o aclariment dels mèrits, en un termini màxim de 24 hores.
7. Mèrits del concurs.
1. Experiència en serveis socials comunitaris bàsics a l'administració pública: 1 punt per mes complet
2. Experiència en altres àrees de treball social a l'administració pública: 0'5 punts per mes complet
3. Experiència en serveis socials comunitaris bàsics a fundació, entitat o empresa: 0'5 punts per mes complet
4. Experiència en altres àrees de treball social a fundació, entitat o empresa: 0'25 punts per mes complet
5. Formació universitària de grau i post grau en serveis socials (quan no s'hagi acreditat com a requisit):
Grau: 5 punts
Màster: 5 punts
Títol propi: 1 punt
El tribunal podrà demanar als interessats els aclariments o, si s'escau, la documentació addicional que estimi oportuna, amb l'única finalitat de comprovar la veracitat dels mèrits aportats amb la sol·licitud per participar en aquest procés selectiu.
8. Tribunal qualificador
8.1 Composició.
Presidenta: Francesca Ferragut Xamena, treballadora social municipal
Vocals: Ruben López Santandreu, interventor
Pilar Colomar Marcús, bibliotecària-arxivera
Secretari: Jaume Nadal Bestard, secretari de l'ajuntament
Suplents: els que designin els titulars.
Podrà actuar com a personal assessor el designat per les administracions a les quals s'hagi sol·licitat col·laboració.
8.2 Abstenció i recusació.
Els membres del tribunal estan subjectes a les causes d'abstenció i recusació previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
8.3 Actuació.
D'acord amb el que disposa l'article 17 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, a partir de la seva constitució, el tribunal, per actuar vàlidament, requerirà la presència de la majoria dels seus membres, titulars o suplents.
8.4 Indemnitzacions.
Les indemnitzacions per assistències que hagin de percebre els membres del tribunal es regiran pel que disposa l'article 23 del Decret 54/2002, de 12 d'abril, regulador de les indemnitzacions per raó del servei del personal al servei de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
8.5 Dubtes i incidències.
El tribunal resta facultat per a resoldre els dubtes o incidències que es presentin, i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procediment de selecció en tot el que no estigui previst a les presents bases.
9. Puntuació final i procediment de nomenament
El tribunal avaluarà els mèrits al·legats per les aspirants en la forma que determinen les bases i exposarà el resultat al tauler d'anuncis de la corporació i a la pàgina municipal d'internet (www.ajalaro.net). A partir del dia següent i durant un termini d'un dia hàbil les aspirants podran presentar per escrit en el registre general observacions o reclamacions. La resolució de les observacions o reclamacions s'hauran de resoldre dins el termini dels tres dies següents.
La puntuació final d'aquest procés selectiu es publicarà al tauler d'edictes de la corporació i a la pàgina municipal d'internet i l'aspirant seleccionada haurà de presentar, en el termini d'un dia, els documents acreditatius de què reuneix els requisits establerts a la base tercera.
Si dins el termini indicat i llevat de casos de força major, l'aspirant proposada no presentés la documentació o no tingués els requisits exigits, no podrà ser nomenada i restaran anul·lades totes les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què hagués pogut incórrer per falsedat en la instància.
10. Borsa de feina.
Es crearà una borsa de treball amb les aspirants admeses, ocupant els llocs d'aquesta borsa per ordre de major puntuació, per tal de cobrir de forma interina aquesta plaça en el supòsit de renúncia, baixa del titular, o lloc vacant.
L'ordre d'oferta d'incorporació seguirà estrictament el de la puntuació obtinguda a la selecció realitzada.
La borsa tindrà una vigència de tres anys, des que es publiqui en el tauler d'anuncis i a la pàgina web municipal.
Seran d'aplicació les disposicions previstes a l'art. 5 del Decret 30/2009, de 22 de maig.
En tot cas, l'existència d'aquesta borsa de treball, no enerva la potestat de l'ajuntament de convocar un nou procés selectiu per cobrir la possible vacant.
11. Tractament de dades de caràcter personal.
L'ajuntament d'Alaró tractarà les dades personals de les persones sol·licitants amb la finalitat de gestionar el procediment de selecció i les posteriors ofertes de treball, i es sotmet a les obligacions previstes a la normativa específica.
2n. Donar compte d'aquesta resolució a la junta de govern local en la propera sessió que es celebri, als efectes de la seva ratificació.
El que fem públic per a general coneixement.
Recursos
Contra l'acord d'aprovació d'aquestes bases, hom pot interposar
a) Directament, el recurs contenciós-administratiu, regulat als art. 45 i següents de la Llei de la jurisdicció contenciosa-administrativa de 13 de juliol de 1998 davant el jutjat competent, dins el termini de dos mesos comptats a partir del dia següent al de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, BOIB, del mateix.
b) Potestativament, el recurs de reposició, regulat als art. 123 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, dins el termini d'un mes comptat a partir del dia següent al de la publicació al BOIB del present acord. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d'un mes des de la seva presentació sense que s'hagi resolt expressament ni s'hagi notificat, podrà interposar el recurs contenciós-administratiu, dins el termini de sis mesos comptats a partir del dia següent a la desestimació presumpta.
No obstant això, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.
Alaró, 15 d'abril de 2020
El batle, Llorenç Perelló Rosselló