Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 3115
Aprovació de la Convocatòria de subvencions anuals per dur a terme activitats socioambientals en matèria cinegètica o de pesca fluvial per a l’any 2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

CODI BDNS: 389401

Aprovació de la Convocatòria de subvencions anuals per dur a terme activitats socioambientals en matèria cinegètica o de pesca fluvial per a l'any 2020.

Dia 3 de març de 2020 el Conseller Executiu de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local ha adoptat la següent resolució:

“El Ple del Consell de Mallorca de 23 de desembre de 2016 aprovà l'Ordenança general de subvencions (BOIB 21, de 18 de febrer de 2017) i posteriorment en data 14 de juny de 2018 la seva modificació (BOIB 96, de 4 d'agost de 2018).

Mitjançant l'aprovació d'aquesta convocatòria, s'inicia d'ofici el procediment de concessió de les subvencions en matèria cinegètica i de pesca fluvial.

Vista la memòria del cap del Servei de Caça de 3 de febrer de 2020, amb el vist-i-plau del director insular de Cooperació Local i Caça.

Vist l'informe favorable sobre els aspectes jurídics i l'informe de fiscalització prèvia.

El Conseller Executiu és l'òrgan competent per aprovar i resoldre la present convocatòria de conformitat amb l'article 1.g) del Decret de dia 9 de desembre de 2019 pel qual es determina l'organització del Consell Insular de Mallorca en relació amb la Base 23.5 de les d'execució del Pressupost de despeses 2020 del Consell de Mallorca.

Atès que aquesta convocatòria està prevista al Pla Estratègic de Subvencions 2020.

Per tot això, el conseller executiu de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local resol:

Primer. Aprovar la convocatòria de subvencions anuals per dur a terme activitats socioambientals en matèria cinegètica o de pesca fluvial durant l'any 2020 que s'adjunta com Annex a aquesta resolució.

Segon. Autoritzar una despesa per un import total de 150.000,00 €, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 65 17226 48900 i 30.000,00 €, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 65 17226 78900  del pressupost de despeses del Consell de Mallorca per a l'exercici 2020.

Tercer. Publicar aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) per conducte de la base de dades nacional de subvencions.

Contra la resolució d'aprovació d'aquesta convocatòria, que no posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs d'alçada davant la Presidència del Consell de Mallorca en el termini d'un mes comptador a partir del dia següent al de la seva publicació, de conformitat amb l'establert als articles 121 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236 de 2 d'octubre de 2015).

Contra la desestimació expresa del recurs d'alçada podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptadors a partir del dia següent al de la recepció de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no s'ha rebut la notificació de resolució expresa, s'entén desestimat per silenci i es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant [el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears], sense limitació de temps.

No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).”

 

Palma, 31 de març de 2020.

El secretari tècnic de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local (per suplència:resolució de 8 de gener 2020 - BOIB núm. 9, de 21/01/2020) Jaume Tomàs Oliver

 

Convocatòria de subvencions anuals per dur a terme activitats socioambientals en matèria cinegètica o de pesca fluvial per l'any 2020.

1. Objecte i finalitat de la convocatòria

1. Aquesta convocatòria es fa en el marc de l'Ordenança General de Subvencions (BOIB 21, de 18 de febrer de 2017) i la seva modificació (BOIB 96, de 4 d'agost de 2018).

2. Són objecte de subvenció les actuacions executades o s'hagin d'executar entre l'1 de juliol de 2019 i 30 de juny de 2020, pels beneficiaris relacionats a l'article 2 d'aquesta convocatòria.

3. La finalitat d'aquestes subvencions és socioambiental, i ha d'anar destinada a iniciatives sense afany de lucre, les quals promoguin la millora ambiental, i en conseqüència, la millora dels aprofitaments cinegètics o de la pesca fluvial.

2. Beneficiaris de la convocatoria

1. Poden tenir la condició de beneficiaris:

a. Les associacions, societats, clubs, federacions, fundacions i qualssevol altres entitats benèfiques o sense afany de lucre.

b. Les societats de caçadors locals i de pesca fluvial previstes a la Llei 6/2006 Balear de caça i pesca fluvial, modificada per la Llei 3/2013, de 17 de juliol.

c. Els titulars de vedats (persones físiques) que sol·licitin subvención per inversions (Inversions per nuclis de cria de conills, adquisició de gàbies trampa, material i equipaments pel control de depredadors i espècies invasores). Excloent maquinària agroforestal.

2. No poden acollir-se a l'ajuda econòmica les entitats en les quals concorre alguna de les prohibicions establertes a l'article 8 de de l'Ordenança General de Subvencions (BOIB 21, de 18 de febrer de 2017) i la seva modificació (BOIB 96, de 4 d'agost de 2018), ni les entitats i associacions que no es trobin legalment constituïdes.

3. Actuacions subvencionables

1. Són objecte de subvenció les actuacions que estiguin executades o s'hagin d'executar entre l'1 de juliol de 2019 i 30 de juny de 2020, per les entitats relacionades a la base segona d'aquesta convocatoria. Són despeses subvencionables a la present convocatoria les següents:

- Els imports del lloguer de terrenys de caça per a ús de les societats de caçadors.

- Els honoraris professionals per al control selectiu de predadors en cas que aquest control sigui efectuat per tècnics o empreses especialitzades.

- L'import de l'adquisició del material no inventariable necessari per dur a terme campanyes d'informació a la població sobre la problemàtica associada als danys causats pels predadors i les espècies invasores. També l'import de les actuacions correctores de control selectiu de predadors i d'espècies invasores, així com l'import dels honoraris derivats d'aquestes actuacions.

- L'import de l'adquisició del material no inventariable necessari per dur a terme projectes que promoguin la reducció de la pressió de predació o de l'eradicació d'espècies invasores i de les proves experimentals, així com l'import dels honoraris derivats d'aquestes actuacions.

- Els honoraris del personal de vigilància i gestió ambiental dels terrenys de caça i de pesca fluvial, les despeses derivades de la seva formació o qualificació.

- L'import d'adquisició de varietats de sembra d'interès per a la fauna cinegètica, així  com  els honoraris dels professionals que la duen a terme.

- Els honoraris dels ponents que imparteixen cursos i conferències amb finalitat formativa sobre temàtica cinegètica i de pesca fluvial, de gestió ambiental, així com l' import del trasllat i allotjament d'aquells ponents que resideixen fora del lloc de la impartició del curs o conferència; així com l'import d'adquisició de material didàctic per a aquests cursos i conferències.

- L'import de compra d'espècies pròpies (perdiu, guàtlera, faisà, conill, llebre i cabra salvatge mallorquina) destinades a repoblacions abans de l'inici temporada de caça, l'import d'adquisició d'aliments per a aquestes espècies, l'import del maneig dels individus, del transport i d'infrastructures associades a la repoblació.

- L'import d'adquisició d'espècies vegetals d'interès cinegètic per a la repoblació, així com els honoraris de les persones que duen a terme aquestes repoblacions.

- Els honoraris de les persones que duen a terme les podes, neteja de camins i de rotes, neteja de sèquies, recuperació de conreus i de rotes i neteja de pantans i canals.

- La instal·lació  i reparació de tancaments, basses, pous i abeuradors associats a pràctiques cinegètiques de millora de l'hàbitat o de compatibilització agroramadera.

- L'import de lloguer de maquinària i/o equipament necessari per a dur a terme les següents tasques:

- Repoblacions amb arbres, arbusts i altres vegetals d'interès cinegètic

- Podes, neteja de camins i de rotes, neteja de sèquies, recuperación de  conreus i de rotes, neteges de pantans i canals.

- L'import d'honoraris per a la realització d'estudis tècnics i científics d'espècies cinegètiques, piscícoles o protegides que tenguin relació amb l'activitat cinegètica o de pesca fluvial, i dels seus hàbitats.

- L'import  dels honoraris per a la col·locació plaques i suports per a la senyalització de terrenys cinegètics y de pesca fluvial.

- L'import d'adquisició del material  no inventariable necessari per a la promoció de modalitats tradicionals de caça pròpies de les Illes Balears i de les activitats cinegètiques amb races autòctones, així com per a la organització i realització de proves funcionals, campionats, exhibicions i activitats de promoció social de les races de cans de caça autòctons. L'import d'honoraris derivats d'aquestes actuacions, inclosos el honoraris de jutges i l'import del trasllat, manutenció i l'allotjament dels jutges quan aquests estiguin domiciliats fora de la comunitat autònoma on es realitzi l'activitat.

- L'import d'adquisició del material no inventariable necessari per dur a terme les actuacions de seguiment i millora de cans de caça de raça autòctona, així com l'import dels honoraris derivats d'aquestes tasques.

- L'import  dels honoraris derivats de la realització d'estudis i l'aplicació de noves tecnologies per a la selecció i millora de cans de caça de raça autòctona.

- L'import d'adquisició del material no inventariable necessari per dur a terme l'organització i realització de trobades i diades de caràcter educatiu, d'intercanvi d'experiències i de promoció social de la modalitat tradicional de caça en l'àmbit d'actuació de la societat de caçadors, així com l'import d'honoraris derivats d'aquestes tasques inclosa l'edició de material divulgatiu de caire educatiu i promocional, en qualsevol suport.

- L'import d'adquisició del material no inventariable necessari per dur a terme la informació, promoció i foment de bones pràctiques cinegètiques i de pesca fluvial, així com la implantació de tècniques alternatives d'interès ambiental, i l'import dels honoraris derivats d'aquestes activitats.

- L'import d'adquisició del material no inventariable necessari per dur a terme l'organització de trobades, jornades, diades, activitats participatives de promoció i foment de modalitats tradicionals de caça, així com els actes públics que se'n derivin. I l'import dels honoraris derivats d'aquestes activitats.

- L'import d'adquisició de material no inventariable necessari per dur a terme l'edició de material, en qualsevol suport, dedicat al promoció i foment de modalitats tradicionals de caça, així com l'import dels honoraris derivats d'aquesta tasca.

- L'import d'adquisició de material no inventariable necessari per dur a terme delimitació, senyalització i dotació d'infrastructures de camps d'ensinistrament de cans, així com els honoraris professionals derivats de la realització d'aquestes tasques.

- Despeses derivades d'altres activitats subvencionables:

  • L'import de la compra i/o implantació de xips d'identificació canina.
  • L'import de la vacunació i desparasitació de cans de caça i d'espècies cinegètiques així com l'import d'altres tractaments veterinaris d'aus de falconeria degudament documentats.
  • L'import de l'assegurança de cans de caça i d'aus de falconeria.
  • L'import de les assegurances per danys agrícoles o a les propietats, provocats per les espècies cinegètiques, o derivats de la pràctica de la caça. Queda exclòs l'import de l'assegurança de responsabilitat civil del caçador, en el cas de caça amb armes.

- Les despeses d'edició en qualsevol suport de materials formatius, divulgatius o de promoció en matèria cinegètica i de pesca fluvial.

- Honoraris de realització de materials formatius, divulgatius o de promoció dels valors i patrimoni cinegètic i piscícola, conservació de la natura, usos tradicionals del camp lligats a la caça i a la pesca fluvial i gestió i pràctica sostenible d'aquesta activitat així com de la pesca fluvial, en qualsevol suport.

- Despeses d'ormeigs propis de modalitats tradicionals de caça: adquisició, confecció, manteniment i reparació.

- Despeses de desplaçament, presència i participació a fires, congresos i esdeveniments científics, de promoció turística i divulgatius, així com els actes públics que se'n derivin.

2. En cap cas, l'import de la despesa subvencionable pot ser superior al valor de mercat.

3. En el cas de les inversions imputables a la partida 65 17226 78900, s'admetran únicament les destinades als següents objectes: nuclis de cria per conills (d'acord amb el punt 5.4 de la convocatòria), adquisició de gàbies trampa i materials, equipaments pel control de predadors i espècies invasores i adquisició de maquinària agroforestal (aquest darrer concepte, només per als beneficiaris del punt 2.1.a i 2.1.b.

4. Crèdit pressupostari

Durant l'exercici pressupostari 2020 es destina la quantitat de 180.000.-euros a les subvencions objecte d'aquesta convocatòria, amb càrrec a les aplicacions pressupostàries següents i d'acord amb la següent distribució:

150.000.- euros 65 17226 48900

30.000.- euros 65 17226 78900

5. Naturalesa de la subvenció i límits.

1. Les subvencions d'aquesta convocatòria són de caràcter voluntari i eventual, i anul·lables, revocables i reintegrables en tot moment per les causes previstes a l'Ordenança General de Subvencions i la seva modificació. A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Així mateix, són compatibles amb altres ajudes, subvencions que pugui rebre el beneficiari per al mateix projecte subvencionat sempre que el còmput total de les ajudes o subvencions rebudes no superi el cost de l'activitat que la persona beneficiària ha de desenvolupar.

2. Seran excloses les sol·licituts de subvenció per import superior a 4.000 € (imposts inclosos), amb independència de l'import del pressupost presentat, amb un màxim de 2.500 euros per les activitats incloses com a despesa corrent (aplicacions pressupostàries 65 17226 48900), i 1.500 euros per les activitats incloses com a inversió (aplicacions pressupostàries 65 17226 78900), i dins aquesta partida amb un màxim de 500 euros pel concepte d'aquisició de maquinària agroforestal.

3. La quantia de la subvenció no podrà superar el 100 % de l'import sol·licitat subvencionable.

4. Quan els conceptes subvencionables prevists en l'article 3 tenguin per objecte la construcció de nuclis de cria per conills, destinats a la millora i recuperació d'aquesta espècie, aquests hauran d'ajustar-se al model tècnic proposat pel Servei de Caça del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca. Per medi d'acta d'isnpecció es podran revocar els projectes o les actuacions que no s'ajustin al model esmentat (document CE12).

6. Règim de la concessió

El procediment per seleccionar les entitats beneficiàries és la concurrència no competitiva, per la qual cosa, no es fixa un ordre de prelació si les sol·licituds reuneixen els requisits i si hi ha crèdit suficient. En cas contrari, la prelació de la concessió vindrà donada per l'ordre d'entrada de la sol·licitud en el registre, sempre que l'expedient sigui correcte i aporti els documents preceptius, fins exhaurir el total del crèdit assignat.

Les sol·licituds presentades poden perdre el número d'ordre d'entrada si se'ls ha fet algun requeriment per esmenar la documentació. Si es dona el cas, l'entitat beneficiària passarà a tenir el número d'ordre d'entrada obtingut en el moment de presentar la documentació esmenada en el Registre general.

7. Presentació de sol·licituds

1. El termini per presentar les sol·licituds és de 15 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà al de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia és dissabte o inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat fins el primer dia hàbil següent.

2. Les instàncies s'han de dirigir a la Presidenta del Consell de Mallorca, i es poden presentar a qualsevol terminal del Registre general del Consell de Mallorca: Centre Cultural la Misericòrdia (plaça de l'Hospital, 4), seu del Consell (Palau Reial, 1), Llar de la Joventut (General Riera, 111) , Llar de la Infància (General Riera, 113) i el Poliesportiu Sant Ferran (camí de Ca l'Ardiaca 5), tots a Palma; i en el Registre general de l'IMAS (General Riera, 67).

3.Així mateix, també es poden presentar als llocs establerts a la Llei 39/2015, de 1 d' octubre, del Procedimient Administratiu Comú de les Administracions Públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015)

4. Quan la documentació s'enviï per correu, el sol·licitant ha de justificar la data la presentació de la tramesa a l'oficina de correus i ha d'anunciar al Servei de Caça que ha efectuat la sol·licitud el mateix dia, mitjançant fax 971173959 o per correu electrònic fjvidal@conselldemallorca.net.

Si no es compleixen ambdós requisits, no s'admetrà la documentació si el Consell de Mallorca la rep després de la data i l'hora d'acabament del termini.

No obstant això, si transcorreguts els deu dies naturals següents a la data indicada no s'ha rebut la documentació, no s'admetrà en cap cas.

5. Per facilitar la tramitació de les ajudes que figuren en aquesta convocatòria, els interessats es poden adreçar a la Direcció Insular de Cooperació Local i Caça, carrer General Riera, 111 de 07010 Palma, telèfon 971 173878.

6. Si la sol·licitud no reuneix les dades d'identificació, tant de la subvenció sol·licitada com de la persona sol·licitant, o alguns dels requisits prevists la Llei 39/2015, de 1 d' octubre, del Procedimient Administratiu Comú de les Administracions Públiques, s'ha de requerir l'entitat sol·licitant d'acord amb el que estableix l'article 73.2 de la llei esmentada perquè, en un termini de deu dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius amb indicació que, si no ho fa així, es tindrà per desistida la petició, amb una resolució expressa prèvia.

7. Juntament amb la sol·licitud, s'ha de presentar la documentació detallada en la base vuitena d'aquesta convocatòria.

8. Formalització de sol·licituds

1. Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant les instàncies facilitades per la Direcció Insular de Cooperació Local i Caça del Consell de Mallorca, i han de contenir les dades necessàries per identificar l'entitat correctament i la persona que la representa. Aquests documents normalitzats es troben penjats a l'abast del públic al web: «www.conselldemallorca.net », Servei de Caça (Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local).

2. S'hi ha d'adjuntar la documentació següent:

2.1. Model de sol·licitud (document CE1).

2.2. Fotocòpia del NIF de l'entitat sol·licitant i del NIF, NIE, o passaport de la persona que signa la sol·licitud.

2.3. Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud. S'ha d'acompanyar del certificat de nomenament i de vigència del càrrec (document CE9 + CE10).

2.4. Fotocòpia compulsada dels estatuts o acta fundacional inscrits en el registre oficial corresponent.

2.5. Memòria justificativa del projecte a realitzar, que inclogui (document CE2).:

- Objectius.

- Actuacions previstes.

- Calendari d'execució.

2.6. Certificat bancari normalitzat (document CE3), que acrediti el compte corrent o la llibreta en què s'ha d'ingressar l'import de la subvenció. No cal presentar el certificat bancari, si l'entitat sol·licitant s'ha acreditat en anteriors convocatòries de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca. (en aquest cas es presentarà el document CE4). Cal tornar a presentar el certificat bancari si des del darrer any s'ha produït alguna modificació de les dades bancàries de l'entitat beneficiaria, aspecte que s'ha de notificar per escrit.

2.7. Declaració que l'entitat sol·licitant no rep cap més ajuda pel mateix concepte, o l'import de l'ajuda rebuda o sol·licitada amb relació al total i declaració responsable davant autoritat administrativa de no incórrer en cap de les prohibicions establertes a l'Ordenança General de Subvencions (document CE1).

2.8. Certificat expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social que acredita que l'entitat que sol·licita la subvenció està al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social o autorització per poder sol·licitar-la des del Departament de Desenvolupament Local (document CE7).

2.9. Certificat de l'Agència Tributària (AEAT) d'estar al corrent de les obligacions tributàries o autorització per poder sol·licitar-la des del Departament de Desenvolupament Local (document CE8)

2.10. Pressupost de les despeses i ingressos prevists per realitzar el projecte o actuació.

2.11. Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la llei 11/2016 d'igualtat de dones i homes(document CE13). 

3. L'òrgan instructor ha de demanar d'ofici el certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca.

4. En els casos de lloguer de terrenys de caça per a ús de societats de caçadors s'haurà d'aportar còpia del contracte de lloguer signat per la persona arrendadora i la persona arrendatària.

9. Òrgan instructor i procediment de concessió de la subvenció

1. L'òrgan instructor és la Secretària Tècnica del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, que ha de dur a terme les actuacions establertes a l'Ordenança General de Subvencions, i formular la proposta de resolució. L'òrgan instructor pot requerir a l'entitat sol·licitant els informes o els aclariments que consideri convenients.

Les propostes de resolució definitiva es notificaràn als interessats en el domicili que a l'efecte hagin assenyalat en la sol·licitud, de conformitat amb el que a l'efecte disposa l'Ordenança General de Subvencions i la seva modificació (BOIB 96, de 4 d'agost de 2018). La resolució contindrà la relació de sol·licitants als que es concedeix la subvenció amb indicació del pressupost del projecte, i l'import concedit i de manera expressa, la desestimació de la resta de sol·licituds.

En compliment del previst en l'article 19.1 q) i 19.2 de l'Ordenança General de Subvencions, es trametrà a la base nacional de subvencions informació sobre aquesta convocatòria, i sobre les resolucions de concessió que es derivin, i es publicarà en el BOIB per conducte de la base esmentada, a més d'exposar-se en el tauler d'anuncis de l'edifici de la Llar de la Joventud i penjar-se a la pàgina web del Consell de Mallorca (www.conselldemallorca.net).

El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment serà de 6 mesos. El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució, legitima als interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.

El Conseller Executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local és l'òrgan competent per aprovar i resoldre la present convocatòria de conformitat amb l'article 1.g) del Decret de dia 9 de desembre de 2019 pel qual es determina l'organització del Consell Insular de Mallorca en relació amb la Base 23.5 de les d'execució del Pressupost de despeses 2020 del Consell de Mallorca.

10. Obligacions de les entitats beneficiàries.

Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions establertes, en l'article 9 de  l'Ordenança General de Subvencions.

11. Justificació i pagament

1. Les entitats beneficiaries han de justificar la subvenció atorgada abans de dia 15 de juliol de 2020, d'acord amb l'article 38 i 39 l'Ordenança General de Subvencions.

2. La justificació de la subvenció comprèn l'import total del projecte o activitat en la sol·licitud. L'incompliment parcial d'aquesta obligació dóna lloc a la reducció proporcional de l'ajuda concedida i, si escau, pot suposar segons estableix l'art. 58 de l'Ordenança General de Subvencions la pèrdua al dret de cobrament; que també es preveu per l'incompliment total de l'obligació de justificar.

3. L'abonament de la subvenció es fa amb la justificació prèvia de l'entitat beneficiària del compliment de la finalitat i de la despesa i de l'activitat subvencionada.

4. Per acreditar haver fet el projecte subvencionat s'ha de presentar un compte justificatiu , que s'ha de presentar en paper i en arxiu d'Excel, en disquet o CD, integrat per la documentació bàsica i específica següent:

a)  Una memòria de l'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb les activitats que s'han fet i els resultats obtinguts, la temporalització, mitjans de difusió utilitzats, l'avaluació i qualsevol altre aspecte que pugui resultar adient. No obstant això, el Consell de Mallorca pot demanar, així mateix, la documentació que consideri adient, ateses els característiques de cada cas (document CE5).

b) Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats que s'han fet, que contindrà:

b.1) Una relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat signada per la persona beneficiària, amb identificació del creditor i del document, l'import, data d'emissió i, si escau, data de pagament. Si la subvenció s'atorga d'acord a un pressupost, s'indicaran les desviacions esdevingudes (document CE6).

b.2) Les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació a la qual es fa referència en el paràgraf anterior i, si escau, la documentació acreditativa del pagament.

b.3) Indicació, si escau, dels criteris de repartiment dels costos generals i/o indirectes incorporats en la relació a la qual es fa referència en l'apartat b.1).

b.4) Declaració responsable del beneficiari de la subvenció, mitjançant el qual s'acrediti que les despeses relacionades (hi ha de constar una relació de totes les factures i /o documents justificatius a què es refereix) corresponen sense cap dubte a l'activitat subvencionada. 

b.5) Declaració responsable que les factures presentades per justificar la subvenció concedida no superen el valor de mercat i que no es recuperarà ni es compensarà l'IVA.

b.6) Si s'escau, els tres pressupostos que, en aplicació de l'article 44 l'Ordenança General de Subvencions i la seva modificació, ha d'haver sol·licitat el beneficiari.

b.7) Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions signada per la persona beneficiària que hagin finançat l'activitat subvencionada assenyalant-ne l'import i la procedència.

c) Una mostra, si pertoca, del material de difusió de l'activitat subvencionada: cartells, fullets de mà i qualsevol altre element publicitari.

-S'admetran factures justificants encara que la seva data d'expedició sigui posterior a la celebració de l'esdeveniment subvencionat, sempre que aquestes corresponguin indubtablement a l'activitat subvencionada; i que la data d'expedició de la factura estigui compresa entre l'1 de juliol de 2019 i 30 de juny de 2020. En aquest cas, l'entitat beneficiaria explicarà aquest aspecte en la memòria justificativa.

Per justificar les despeses de les dietes (despeses de transport, alimentació....) que s'han abonat als col·laboradors en l'esdeveniment (no per serveis prestats), l'entitat ha d'aportar un certificat (signat pel president o secretari) on s'esmenti el concepte, l'import abonat i el nom de la persona col·laboradora i un certificat de la persona col·laboradora (que ha de signar) on s'esmenti el concepte, l'import abonat i l'entitat que li ha abonat, d'acord amb els imports estipulats al Decret 16/2016 de 8 d'abril, i amb els límits establerts a l'article 48.2 f) de l'Ordenança General de Subvencions i la seva modificació pels pagaments en efectiu.

La documentació acreditativa del pagament segons la modalitat utilitzada per efectuar el pagament serà d'acord amb l'article 48 de l'Ordenança General de Subvencions i la seva modificació:

a. Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:

- Còpia del justificant de l'ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l' import, la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona beneficiària i amb l'emissora de la factura, respectivament, i

- Extracte del compte bancari de la persona beneficiària de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquesta transferència, quan no quedin acreditats els requisits assenyalats en el paràgraf anterior

b. Pagament mitjançant xec nominatiu:

- Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que expedeix la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut i

- Extracte del compte corrent del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec o pagaré, o

- Certificat de l'entitat bancària en què consti el número de xec, l'import i la identificació de qui el cobra i la data de cobrament (no és necessari presentar l'extracte del compte corrent si el certificat de l'entitat bancària inclou també la identificació del número de compte en què s'ha carregat el xec i el titular del compte, que ha de coincidir amb la persona beneficiària de l'ajuda).

c. Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:

  • Document acreditatiu del càrrec en compte de l'efecte mercantil i
  • Extracte del compte en què figuri el càrrec de l'efecte mercantil. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o document similar emès per l'entitat bancària que contengui: el titular i el número de compte en què s'ha carregat l'efecte mercantil, el lliurador i el lliurat de la lletra de canvi, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa l'efecte mercantil, l'import de la lletra de canvi i la data d'emissió de la lletra i de l'abonament per part del lliurat.

d. Pagament mitjançant targeta de crèdit:

- Tiquet de compra en què figuri el pagament amb targeta en cas que no s'indiqui en la factura i

- Extracte del compte en què figuri el càrrec del pagament amb targeta. L'extracte del compte pot substituir-se per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en què, com a mínim, consti el titular i el número del compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa la transferència i l'import i data de l'operació.

e. Pagament mitjançant domiciliació bancària:

  • Notificació bancària del càrrec i
  • Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en què consti el titular i número del compte corrent en què s'ha fet el càrrec i l'ordenant del càrrec, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa el càrrec i l'import i data de l'operació.

f. Pagament en efectiu: rebut, signat i segellat pel proveïdor, en el qual s'ha d'especificar la despesa a què correspon el pagament, la data i l'expressió «rebut en metàl·lic». Sota la signatura ha de figurar el nom, els llinatges i el número de DNI de la persona que signa. Només es poden justificar en efectiu els pagaments de factures per un import no superior a 250 €, incloent-hi l'IVA, amb un màxim de 1.000 € per subvenció concedida.

12. Criteris objectius que han de regir l'atorgament i quantia de les subvencions

1. La concessió de les subvencions d'aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, objectivitat, igualtat i no discriminació, i s'ha de resoldre segons aquests criteris.

13. Revocació i reintegrament

Les subvencions són de concessió voluntària, revocables i reductibles per les causes previstes a les lleis i a l'Ordenança General de Subvencions.

14. Normativa d'aplicació

És d'aplicació a aquesta convocatòria la llei 39/2015, de 1 d' octubre, del Procedimient Administratiu Comú de les Administracions Públiques; la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars; el Reglament orgànic del Consell de Mallorca de 8 de març de 2004 aprovat pel Ple del Consell de Mallorca; el Decret d'organització del Consell de Mallorca de dia 9 de juny de 2017 (BOIB núm. 73, de data 15/06/2017); l'Ordenança vigent de procediment administratiu del Consell de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca de 2 de maig de 1995 (BOIB núm. 100, de 10 d'agost de 1995), l'Ordenança General de Subvencions (BOIB 21, de 18 de febrer de 2017) i la seva modificació (BOIB 96, de 4 d'agost de 2018); i la resta de la normativa que hi sigui d'aplicació.

15. Recursos

Contra la resolució de concessió per la qual es concedeix aquesta convocatòria, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar el recurs d'alçada davant El Conseller Executiu del departament o davant la Presidència del Consell de Mallorca, en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la seva publicació. Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada, es pot interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de la notificació de la desestimació del recurs d'alçada. Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada, es pot interposar el recurs contenciós administratiu, sense termini, comptadors a partir de l'endemà de la desestimació presumpta. Aquesta es produeix un cop transcorreguts tres mesos d'haver interposat el recurs, sense que se n'hagi notificat la resolució. No obstant això, s'hi pot presentar, si escau, qualsevol altre recurs que sigui pertinent. Tot això d'acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i de la Llei 39/2015, de 1 d' octubre, del Procedimient Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Documents adjunts