Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA

Núm. 1700
Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de dia 14 de febrer de 2020 per la qual s’aproven les bases de la convocatòria del procés d’avaluació dels assessors dels centres de professorat que van obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d’abril de 2016

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, estableix en l'article 102 que la formació permanent constitueix un dret i una obligació de tot el professorat, i també que és una responsabilitat de les administracions educatives.

2. El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 22/2019, de 19 d'agost, estableix que la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa té competència en matèria de formació permanent del professorat.

3.El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, determina en l'article 15.4 que la permanència en l'assessoria de formació als centres de professorat té una limitació en el temps i està sotmesa a les avaluacions periòdiques de la tasca desenvolupada en les condicions que es determinin en la normativa de desplegament del Decret esmentat.

4.L'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l'organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears determina en l'article 5.4 que el nomenament del personal assessor de formació es farà per un període inicial de dos anys i que, després d'aquest període, s'ha de dur a terme una avaluació de la seva actuació. Si el resultat de l'avaluació és positiu, es renovarà el nomenament, novament en comissió de serveis, per un període de dos anys. Un cop finalitzat aquest segon nomenament, es durà a terme una nova avaluació que, si és positiva, permetrà la pròrroga de la comissió de serveis per quatre anys més.

5.La mateixa Ordre de dia 11 de març de 2016 estableix, en l'article 6, les condicions d'aquesta avaluació, la composició de la comissió avaluadora i les seves funcions, els criteris d'avaluació i els instruments del procediment d'avaluació.

6.La Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d'abril de 2016 per la qual s'aprova la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places d'assessors de formació permanent als centres de professorat estableix, en l'apartat 11.1 de les bases de la convocatòria, que els assessors de formació seleccionats en aquesta convocatòria han de ser avaluats en acabar el seu segon any com a assessors. Si el resultat de l'avaluació és positiu, es renova el nomenament, de nou en comissió de serveis, per un període de dos anys. Un cop finalitzat aquest segon nomenament, es durà a terme una nova avaluació que, si és positiva, permetrà la pròrroga de la comissió de serveis per quatre anys més. A més, l'apartat 11.2 determina que les característiques de l'avaluació no recollides en l'article 6 de l'Ordre de dia 11 de març de 2016 s'han de dictar per mitjà d'unes instruccions de la persona titular de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat.

Fonaments de dret

1.La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa.

2.El Decret 21/2019, de 2 d'agost, modificat pel Decret 22/2019, de 19 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3.El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4.L'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l'organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears.

5.La Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d'abril de 2016 per la qual s'aprova la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places d'assessors de formació permanent als centres de professorat.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1.Aprovar les bases de la convocatòria del procés d'avaluació dels assessors dels centres de professorat que van obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d'abril de 2016, les quals figuren en l'annex 1 d'aquesta Resolució.

2.Aprovar l'annex 2 (Sol·licitud), l'annex 3 (Memòria de la tasca desenvolupada) i l'annex 4 (Informe de la direcció del centre de professorat).

3.Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el lloc web del Servei de Normalització Lingüística i Formació.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació, Universitat i Recerca en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució, d'acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

Palma, 14 de febrer de 2020

La directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa

Amanda Fernández Rubí

 

ANNEX 1

Bases de la convocatòria del procés d'avaluació dels assessors dels centres de professorat que van obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d'abril de 2016

Primer

Objecte de la convocatòria

Aquesta convocatòria té per objecte establir el procés d'avaluació dels assessors dels centres de professorat que van obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d'abril de 2016.

Segon

Destinataris

1.Poden presentar-se a aquesta convocatòria els assessors de formació dels centres de professorat que van obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d'abril de 2016.

2.La participació en aquest procés d'avaluació per part de les persones seleccionades en la convocatòria de dia 21 d'abril de 2016 és un requisit indispensable per optar a la renovació de la comissió de serveis per continuar exercint la funció d'assessor de formació als centres de professorat. En el cas de no participar-hi, s'entén que el docent que ocupa la plaça d'assessor de formació renuncia a continuar exercint la seva tasca al centre de professorat a partir del curs 2020-2021.

 

Tercer

Presentació de sol·licituds i documentació

1.Les persones interessades a participar en el procés d'avaluació han de presentar una sol·licitud (annex 2) i adjuntar la memòria de la tasca desenvolupada i les propostes de millora (annex 3).

2.La sol·licitud i la memòria s'han de presentar, en el termini de deu dies naturals comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en un dels registres habilitats per la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca, a les delegacions territorials o en qualsevol altra dependència referida en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Dins aquest termini també s'han de trametre, a l'adreça de correu electrònic snlf@dgpice.caib.es, una còpia de la sol·licitud en què consti la data d'entrada en el registre i una còpia de la memòria.

Quart

Informes de valoració

1.En el termini màxim de cinc dies naturals des de la data de finalització del període de presentació de les sol·licituds, el Servei de Normalització Lingüística i Formació ha de publicar en el seu lloc web la relació de persones admeses i l'ha de trametre als directors dels centres de professorat als quals pertanyen els sol·licitants, amb la finalitat que elaborin l'informe a què es refereix l'article 6.4.b) de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l'organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears.

2.Els directors dels centres de professorat han d'elaborar un informe per a cada un dels sol·licitants del procés d'avaluació del seu centre de professorat, d'acord amb el model que figura en l'annex 4 d'aquesta Resolució, i l'han de trametre al Servei de Normalització Lingüística i Formació en el termini de deu dies naturals des de la data de finalització del període de presentació de les sol·licituds. Aquests informes s'han de presentar en un sobre tancat al Servei de Normalització Lingüística i Formació o a les delegacions territorials perquè els trametin a aquest servei per la via de circulació interior de documents.

3.El Servei de Normalització Lingüística i Formació ha d'elaborar l'informe a què es refereix l'article 6.4.c) de l'Ordre de dia 11 de març.

Cinquè

Comissió avaluadora

1.La comissió avaluadora, amb la composició i les funcions que s'estableixen en els articles 6.1 i 6.2 de l'esmentada Ordre, s'ha de constituir en el termini màxim de vint-i-cinc dies naturals des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Els membres de la comissió han de tenir accés a la documentació presentada pels sol·licitants, a l'informe dels directors dels centres de professorat i a l'informe del Servei de Normalització Lingüística i Formació.

2.A la primera reunió de la comissió avaluadora s'ha d'aprovar el calendari d'entrevistes personals amb els sol·licitants, d'acord amb el que s'estableix en l'article 6.4.d) de l'Ordre de dia 11 de març.

3.La comissió avaluadora ha d'elaborar un informe final, en el termini màxim de deu dies naturals des de la seva constitució, en el qual ha de constar la relació de persones que han superat el procés d'avaluació. Aquest informe s'ha d'elevar a la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa perquè en dicti la resolució corresponent. Aquesta resolució s'ha de publicar en el lloc web del Servei de Normalització Lingüística i Formació.

4.Les persones que hagin superat el procés d'avaluació han de ser proposades per renovar la comissió de serveis, per un màxim de quatre anys més, a partir de l'1 de setembre de 2020. Aquesta proposta s'ha de fer d'acord amb el que determina l'article 15.3 del Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5.A les persones avaluades negativament no se'ls renovarà la comissió de serveis i cessaran del seu lloc de feina al Centre de Professorat (CEP) en acabar la comissió de serveis actual.

Documents adjunts