Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 213
Acord del Consell de Govern de 10 de gener de 2020 pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat d’11 de desembre de 2019 pel qual es restableix el dret a percebre el complement d’incapacitat temporal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La situació econòmica, social i pressupostària que es va donar l'any 2012 va obligar les autoritats públiques a prendre mesures de control de la despesa pública, cosa que va suposar la proliferació de normativa i d'adaptacions legislatives i/o administratives dirigides a garantir l'estabilitat pressupostària i fomentar la competitivitat. Aquestes modificacions es varen reflectir en el règim jurídic del sistema retributiu del personal inclòs en els diferents règims de la Seguretat Social durant la situació d'incapacitat temporal.

No obstant això, la millora de la situació econòmica va permetre aprovar mesures de recuperació de drets que afecten els empleats públics, de manera que s'han anat fent efectives aquestes millores de manera progressiva. En aquest àmbit destaca l'adopció del II Acord Govern-Sindicats per a la millora de l'ocupació pública i les condicions de treball, que, juntament amb el que es determina en la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2018, han establert un nou marc normatiu per al règim de la incapacitat temporal del personal al servei de les administracions públiques que elimina les restriccions vigents fins a aquest moment.

En conseqüència, la nova regulació permet que cada administració pública estableixi les retribucions que cal percebre durant la situació d'incapacitat temporal. Prèviament ha de ser objecte de negociació en el si dels òrgans corresponents a cada cas.

Per tot això, d'acord amb l'article 80.1 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, l'11 de desembre de 2019 la Mesa Sectorial de Sanitat de les Illes Balears va adoptar un acord pel qual es restableix el dret a percebre el complement d'incapacitat temporal.

D'altra banda, l'article 38 del Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic (aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre) disposa que, perquè els acords que versin sobre matèries de competència dels consells de govern de comunitats autònomes tenguin validesa i eficàcia, requereixen l'aprovació expressa i formal d'aquest òrgan.

Per tot això, el Consell de Govern, a proposta de la consellera de Salut i Consum, en la sessió del dia 10 de gener de 2020, adoptà, entre d'altres, l'Acord següent:

Primer. Ratificar l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat d'11 de desembre de 2019 pel qual es restableix el dret a percebre el complement d'incapacitat temporal.

Segon. Ordenar que es publiqui íntegrament aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i determinar que entra en vigor l'endemà de la publicació.

 

Palma, 10 de gener de 2020

La secretària del Consell de Govern Pilar Costa i Serra

 

ANNEX Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat d'11 de desembre de 2019 pel qual es restableix el dret a percebre el complement d'incapacitat temporal

Parts

Per l'Administració, la directora general de Funció Pública i Administracions Públiques, designada per la consellera d'Administracions Públiques i Modernització, i el director general del Servei de Salut de les Illes Balears, o les persones en qui hagin delegat, de conformitat amb l'article 2 del Reglament d'organització i funcionament de la Mesa Sectorial de Sanitat, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 7 de maig de 1999 (BOCAIB núm. 68, de 29 de maig).

Per la part sindical, els representants de les organitzacions sindicals presents en la Mesa Sectorial que consten com a signants d'aquest acord.

Antecedents

1. Les modificacions normatives efectuades des de l'any 2012 per aprovar mesures amb l'objectiu de garantir l'estabilitat pressupostària i fomentar la competitivitat varen alterar temporalment el règim retributiu del personal inclòs en els diferents règims de la Seguretat Social durant la situació d'incapacitat temporal.

2. La millora general de la situació econòmica i el reconeixement de l'aportació que ha suposat la tasca dels empleats públics per a aquesta millora varen conduir a subscriure el II Acord Govern-Sindicats per a la millora de l'ocupació pública i les condicions de treball (BOE núm. 74, de 26 de març de 2018). Les regulacions contingudes en aquest Acord i la regulació establerta per la disposició addicional cinquanta-quatrena de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2018, han establert un nou marc normatiu per al règim de la incapacitat temporal del personal al servei de les administracions públiques que elimina les restriccions imposades fins a aquest moment i permet que cada administració pública determini —amb la negociació col·lectiva prèvia— les retribucions que el personal al seu servei ha de percebre durant la situació d'incapacitat temporal.

Per tot això, d'acord amb l'article 80.1 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, les parts que integram la Mesa Sectorial de Sanitat ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària i acordam subscriure el següent

Acord

1. Durant els processos d'incapacitat temporal per contingències comunes i accident no laboral, el Servei de Salut de les Illes Balears completarà les prestacions econòmiques que les treballadores o treballadors afectats rebin de la Seguretat Social fins al 100 % del total de la retribució en la jornada ordinària, exceptuant-ne les quantitats percebudes en concepte d'atenció continuada i de productivitat variable. Aquest complement s'ha de percebre des del primer dia de baixa fins al màxim legal, incloses les pròrrogues.

 

2. Quan la situació d'incapacitat temporal descrita en l'apartat anterior tengui una durada d'un dia o menys, s'entendrà justificada l'absència amb dret al complement per mitjà del corresponent comunicat d'incapacitat temporal o un informe mèdic d'atenció urgent.

3. S'acorda la creació d'un grup de treball per analitzar i determinar l'índex d'absentisme.

Com a prova de conformitat, signam aquest document.

 

Palma, 11 de desembre de 2019

Per l'Administració                                               Per les organitzacions sindicals