Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
Núm. 13002
Correcció/esmena de les bases específiques que regiran l’accés per sistema de concurs oposició, procediment extraordinari, de 2 places de funcionari/ària de carrera, categoria de policia, del grup de classificació c, subgrup c1, escala d’administració especial, subescala de serveis especials, del consell insular de Formentera
Es fa públic que la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en sessió ordinària de 20 de desembre de 2019, va adoptar, entre d'altres, el següent acord:
CORRECCIÓ/ESMENA DE LES BASES ESPECÍFIQUES PER A LA SELECCIÓ DE DOS PLACES D'AGENT DE POLICIA LOCAL, DEL GRUP DE CLASSIFICACIÓ C, SUBGRUP C1, ESCALA D'ADMINISTRACIÓ ESPECIAL, SUBESCALA DE SERVEIS ESPECIALS, VACANTS A LA PLANTILLA DE FUNCIONARIS/ES DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA MITJANÇANT CONCURS-OPOSICIÓ, PROCEDIMENT EXTRAORDINARI.
BASE 1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
1.1. És objecte d'aquestes bases específiques la regulació del procés de selecció de dos places d'Agent de Policia Local, vacants a la plantilla de funcionaris/es, del grup de classificació C, subgrup C1, Escala Administració Especial, Subescala de Serveis Especials, categoria de Policia Local, mitjançant concurs-oposició, procediment extraordinari.
1.2. Aquestes places han estat incloses en l'Oferta Pública d'Ocupació, per a l'estabilització de l'ocupació temporal a la policia local del Consell Insular de Formentera de l'any 2019, publicada al BOIB núm. 156, de 16 de novembre de 2019.
1.3. El procediment de selecció serà el de concurs-oposició mitjançant el procediment extraordinari d'accés a les plantilles de les policies locals de les Illes Balears, mecanisme especial que està previst a la Disposició Transitòria Primera del Decret Llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Règim Local de les Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, que pretén, entre d'altres objectius, reduir la temporalitat en els cossos de policia local de les Illes Balears.
1.4. La necessitat de desenvolupar aquest procediment extraordinari es fonamenta, a més de la significativa manca d'efectius policials que pateix l'illa de Formentera, en les conseqüències dels efectes de la Sentència núm. 87/2017, de 28 de febrer de 2017, del TSJ, la qual anul·la la convocatòria de places de policia local del Consell Insular de Formentera, publicada al BOIB núm. 116 de 28 de agosto de 2014, deixant sense efecte la presa de possessió dels policies locals de Formentera, que varen superar aquell procés selectiu, com a funcionaris de carrera, passant aquestos a ser considerats funcionaris interins.
BASE 2. NORMATIVA APLICABLE
2.1. Aquest procés selectiu es regeix per les prescripcions incloses en aquestes bases específiques; pel Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (TREBEP); per la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; per la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears amb la modificació realitzada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; pel Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; pel Decret Llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Règim Local de les Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; pel Decret 100/2012, de 7 de desembre, pel qual s'estableixen els criteris de revalidació i actualització dels diplomes de cursos d'aptitud dels policies locals, així com per la resta de normativa que sigui d'aplicació.
BASE 3. CARACTERÍSTIQUES DE LES PLACES
3.1. Nombre de places: 2
3.2. Naturalesa: Personal funcionari de carrera.
3.3. Denominació: Agent de Policia Local
3.4. Escala i subescala: Escala d'administració especial – Subescala de Serveis Especials
3.5. Grup i subgrup de classificació: C – C1
3.6. Tipus de procés: Concurs-oposició. Procediment extraordinari
3.7. Jornada: la jornada de treball es determina d'acord amb l'ordenament jurídic aplicable en la matèria, sent possible la seva ampliació eventualment per necessitats del servei en els termes establerts a la normativa vigent.
3.8. Funcions: Les funcions a desenvolupar s'estableixen d'acord amb la Llei Orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat; amb la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i amb la resta de normativa que sigui d'aplicació, així com amb els instruments organitzatius que el Consell Insular de Formentera desenvolupi dins el marc normatiu vigent.
BASE 4. REQUISITS DELS ASPIRANTS
4.1. Per ser admesos en el procés selectiu i prendre part d'aquest, les persones aspirants han de complir els requisits següents en la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds:
a) Tenir la nacionalitat espanyola.
b) Tenir devuit anys complerts.
c) Estar en possessió del títol de Batxillerat, Tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
d) Tenir el diploma d'aptitud del curs de formació bàsica de la categoria de policia local expedit per l'EBAP o l'òrgan competent de l'àmbit de les Illes Balears i en plena validesa.
e) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret 40/2019 de 24 de maig.
f) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.
g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
h) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.
i) Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració expressa.
j) Estar en possessió del nivell B2 de coneixements de llengua catalana, acreditat mitjançant certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública, o expedit u homologat pel Govern de les Illes Balears.
k) Haver abonat la taxa pertinent per drets d'examen.
Els drets d'examen per a aquesta convocatòria es fixen en 24€, que s'hauran de fer efectius en el c/c. IBAN ES56-2038-3446-3964-00000655, de l'entitat bancària Bankia.
4.2. El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que es reconeguin als aspirants la possessió dels requisits exigits per a participar al procés selectiu. Si de la documentació que s'ha de presentar, al superar el procés, es desprèn que no es posseeix algun dels requisits, decauran en tots els drets que es puguin derivar de la participació. En aquest sentit, es podran efectuar les comprovacions pertinents durant tot el procés.
BASE 5. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
5.1. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud adreçades al Consell Insular de Formentera i s'hauran de dirigir a la presidenta de la corporació. Es podran presentar, de forma presencial, al Registre general de l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC), sito al Carrer Ramón Llull, nº 6, Sant Francesc Xavier (Formentera), o bé per mitjà de qualsevol de qualsevol procediment regulat a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El model normalitzat de sol·licituds es trobarà a disposició de les persones interessades, ja sigui a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC), o a la pàgina web www.consellinsulardeformentera.cat, a partir de l'obertura del termini per a la seva presentació.
5.2. El termini de presentació de les sol·licituds és de vint dies hàbils a partir de l'endemà del dia en què es publiqui la convocatòria al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE). En el cas que el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.
5.3. Juntament amb la sol·licitud degudament emplenada, els sol·licitants hauran de presentar els següents documents:
a) Fotocopia del Document Nacional d'Identitat en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació.
b) Fotocopia de les titulacions exigides a la Base 4.
c) Fotocopia del certificat del nivell de coneixements de llengua catalana expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública de les Illes Balears o bé dels títols, diplomes i certificats equivalents d'acord amb la normativa vigent.
d) Una declaració responsable que indiqui que la persona aspirant compleix els requisits exigits en les bases, amb referència sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.
e) Acreditació d'haver abonat la taxa per drets d'examen. La manca de justificació del pagament de la taxa indicada determina l'exclusió de la persona aspirant. Aquest pagament no substitueix, en cap cas, el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i en la forma prevista.
f) Declaració, si s'escau, de tenir el certificat de superació de les proves d'aptitud física de l'EBAP en els termes que s'estableixen en l'article 165.3 del Decret 40/2019 a l'efecte de restar exemptes de fer les proves físiques del procés selectiu.
5.4. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, la persona aspirant dona el seu consentiment al tractament d'aquelles dades de caràcter personal que són necessàries per a prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procediment selectiu, d'acord amb allò que indiqui la normativa de protecció de dades.
5.5. Les persones aspirants quedaran vinculades per les dades que hagin fet constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figuri es considerarà vàlid als efectes de les notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius com la no comunicació de qualsevol canvi al llarg del procés.
5.6. Les persones aspirants funcionàries del Consell de Formentera restaran exemptes de presentar qualsevol documentació que ja estigui en disposició d'aquest Consell. En el supòsit que el Consell Insular de Formentera compti amb la totalitat de la documentació requerida, la sol·licitud anirà acompanyada exclusivament de la declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits en les bases. Amb aquesta finalitat, si s'escau i amb anterioritat a la finalització de la presentació de sol·licituds, les persones aspirants podran contrastar la documentació preexistent al Registre de Personal del Consell Insular de Formentera.
5.7. Tota la documentació que hagin de presentar les persones aspirants per a acreditar el compliment dels requisits exigits a la convocatòria haurà de ser mitjançant originals o fotocòpia.
BASE 6. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS
6.1. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, i en el termini màxim de deu dies hàbils, s'haurà de publicar al tauler d'anuncis del Consell Insular de Formentera i a la seva respectiva pàgina web la resolució provisional per la qual s'aprova la llista de persones admeses i excloses. En cas d'exclusió d'algun dels candidats, s'haurà d'indicar la seva causa.
6.2. En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini establert i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.
6.3. Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de deu dies hàbils des del dia següent de la publicació de la llista provisional per esmenar els defectes o errors de la sol·licitud, entenent-se la sol·licitud com a no presentada si no es compleixen els requeriments.
6.4. Una vegada finalitzat el termini que estableix l'apartat anterior i, esmenats en el seu cas els requeriments de l'administració, la persona titular de la presidència del Consell Insular de Formentera haurà de dictar una resolució en el termini de deu dies hàbils mitjançant la qual s'aprovi la llista definitiva de candidats admesos i exclosos. Aquesta resolució haurà de ser publicada en la web del Consell Insular de Formentera, i haurà d'incloure el lloc, la data i l'hora d'inici del procés selectiu, així com qualsevol altra informació relacionada.
6.5. El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que se'ls reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si al llarg del procés selectiu s'observés que no es compleix algun dels requisits, els candidats perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació.
BASE 7. TRIBUNALS QUALIFICADORS O ÒRGANS TÈCNICS DE SELECCIÓ
7.1. El tribunal de qualificació és col·legiat i la composició s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i s'ha de respectar el principi de representació equilibrada de dones i homes, excepte per raons fonamentades i objectivament motivades. La composició dels Tribunals ha de ser predominantment tècnica; tots els membres han de tenir titulació igual o superior a les exigides per a l'accés a les places convocades.
7.2. El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no en poden formar part les persones representants dels empleats públics, sens perjudici de les funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu. La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta representació per compte d'altri.
7.3. El Tribunal Qualificador ha d'estar constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents. La composició del Tribunal Qualificador estarà format pels següents membres:
a). President. Designat pel Consell Insular de Formentera entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.
b). Vocals.
-Un vocal proposat per la Direcció General d'Emergències i Interior.
-Un vocal proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública.
-Un vocal designat pel Consell Insular de Formentera.
c). Secretari. Designat pel Consell Insular de Formentera, amb veu i vot.
7.4. El Tribunal haurà d'adoptar les mesures oportunes per garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis del procés selectiu es corregeixin, sempre que sigui possible, sense conèixer la identitat de les persones aspirants.
7.5. El tribunal pot acordar la incorporació de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves per tal de prestar suport tècnic i especialitzat. Aquests assessors poden actuar amb veu però sense vot.
7.6. El tribunal no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, sense president o presidenta ni secretari o secretària. Les decisions s'han d'adoptar per majoria.
7.7. Els membres del Tribunal i els assessors s'han d'abstenir d'intervenir quan concorrin les circumstàncies que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.
7.8. L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal es regularà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
7.9. Las decisions adoptades pel Tribunal es poden recórrer en les condicions establertes a l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
BASE 8. PROCÉS SELECTIU
8.1 El sistema de selecció per a desenvolupar el procés és el de concurs oposició.
8.2. El concurs oposició consisteix en la realització successiva de les fases d'oposició i de concurs, per aquest ordre.
8.3. La fase d'oposició consisteix en la realització de les proves previstes a la convocatòria amb la finalitat de determinar la capacitat i l'aptitud de les persones aspirants. Té caràcter obligatori i eliminatori i és necessari superar-la per poder passar a la fase de concurs.
8.4. La puntuació de la fase d'oposició representarà un 60% del total de la puntuació assolible al procés selectiu, mentre que la fase de concurs representarà un 40% del total de la puntuació assolible.
8.5. La puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions de la fase de concurs i de la fase d'oposició.
BASE 9. FASE D'OPOSICIÓ
9.1. La fase d'oposició del procés selectiu consistirà en la superació de 3 proves, que es realitzaran amb l'ordre establert en les presents bases. És necessari superar la prova anterior per passar a la següent.
9.2. L'ordre d'actuació de les persones aspirants vindrà determinat alfabèticament pels llinatges d'acord amb el sorteig fet amb anterioritat pel propi Tribunal.
9.3. Seran excloses totes aquelles persones que no compareguin a la realització de les proves, amb excepció dels casos degudament justificats i acceptats pel Tribunal qualificador en els termes legalment establerts.
9.4. Si alguna de les persones aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d'un embaràs de risc o de part o puerperi, degudament acreditats, la seva situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de les fases que hagin quedat ajornades, les quals no es podran demorar de manera que es menystengui el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada pel Tribunal; en tot cas, les proves hauran de dur-se a terme abans de la publicació de la llista provisional de les persones aspirants que hagin superat el procés selectiu i que han d'ésser nomenats funcionaris en pràctiques.
9.5. Prova d'aptitud física
Prova d'aptitud física. De caràcter obligatori i eliminatori, aquesta prova té per objectiu comprovar, entre altres aspectes, les condicions de força, agilitat, flexibilitat i resistència de les persones aspirants. La qualificació final és d'APTE o NO APTE, essent eliminats tots els aspirants que no obtinguin la qualificació d'APTE.
La prova consisteix en la superació de les cinc proves parcials en els termes que s'estableixen a l'annex 3 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
Per a realitzar la prova, la persona aspirant haurà d'entregar al tribunal qualificador un certificat mèdic en el qual es faci constar que es reuneixen les condicions físiques necessàries per a desenvolupar-la. En cas contrari, es produirà l'exclusió automàtica de l'aspirant tant en aquesta prova com en el procés selectiu.
El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de quatre de les cinc proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3. La nota mitjana d'apte s'ha d'atorgar sempre que el resultat sigui igual o superior a 5; si és inferior a 5, serà de no apte.
Si alguna de les persones aspirants en la data de la prova està en estat d'embaràs, part o puerperi, risc per a l'embaràs, degudament acreditat amb certificat mèdic, i sempre que la situació es posi en coneixement del Tribunal qualificador amb caràcter previ a la realització de la prova, la persona aspirant desenvoluparà la resta de proves i la qualificació quedarà pendent, en cas de superar-se les altres, condicionada a l'aprovació de les proves d'aptitud física en la data que determini el tribunal i una vegada hagin desaparegut les causes que motivin l'aplaçament. El termini no podrà superar la data de publicació provisional d'aspirants seleccionats que han de ser nomenats funcionaris en pràctiques.
En tot cas, s'ha de declarar superat el procés selectiu a les persones aspirants amb una puntuació final que no puguin superar les aspirants que s'hagin acollit a aquest dret.
Les persones que acreditin el certificat en vigor d'aptitud física de la EBAP indicat a l'article 163.3 del Decret 28/2015 resten exemptes de fer les proves físiques.
9.6. Prova de coneixements. De caràcter obligatori i eliminatori, consta de dues fases:
-Primera fase: consistirà a respondre un qüestionari tipus test de cinquanta preguntes designat per sorteig públic entre tres alternatives diferents proposades pel Tribunal Qualificador. El temari sobre el qual versarà s'indica a L'ANNEX I. Cada pregunta tindrà quatre respostes alternatives, de les quals només una serà correcta. La duració màxima de la prova serà de 90 minuts i la valoració anirà dels 0 als 20 punts, essent 10 la qualificació mínima per a superar-la. Pel que fa al sistema de qualificació, cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,4 punts. Les preguntes no contestades no es valoraran i aquelles amb resposta errònia o amb múltiples respostes es penalitzaran amb un quart del valor assignat a les preguntes contestades correctament (0.1 punts).
Per efectuar la qualificació de l'exercici s'ha d'aplicar la fórmula següent:
{A-(E/4)} x 20
Q = —————————
P
Q: resultat de la prova
A: nombre de respostes encertades
E: nombre de respostes errònies
P: nombre de preguntes de l'exercici
-Segona fase: consistirà en un qüestionari tipus test de cinquanta preguntes designat per sorteig públic d'entre tres alternatives diferents. El temari sobre el qual versarà s'indica a L'ANNEX II (temari sobre el Consell Insular de Formentera i les seves ordenances) i s'hi podrà accedir a la pàgina web del Consell Insular de Formentera. Cada pregunta tindrà quatre respostes alternatives, de les quals només una serà correcta. La duració màxima de la prova serà de 90 minuts i la valoració anirà dels 0 als 20 punts, essent 10 la qualificació mínima pera superar-la. Pel que va al sistema de qualificació, cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,4 punts. Les preguntes no contestades no es valoraran i aquelles amb resposta errònia o amb múltiples respostes es penalitzaran amb un quart del valor assignat a les preguntes contestades correctament.
Per efectuar la qualificació de l'exercici s'ha d'aplicar la fórmula següent:
{A-(E/4)} x 20
Q = —————————
P
Q: resultat de la prova
A: nombre de respostes encertades
E: nombre de respostes errònies
P: nombre de preguntes de l'exercici
La valoració d'aquesta prova de coneixements ha de ser el resultat de la suma d'ambdues fases. La puntuació de cada fase suposarà el 50 % de la puntuació total de la prova. No se sumaran les dues fases si en una d'elles s'obté una qualificació inferior a 10 punts. Per a superar la prova és necessari obtenir com a mínim 20 punts.
En cas que el Tribunal acordi l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes, per haver detectat d'ofici algun error manifest durant la realització de l'exercici o perquè aquest es detecti com a conseqüència de les al·legacions que posteriorment es presentin, s'ajustarà el valor de cada pregunta per tal de conservar la puntuació màxima possible.
9.7. Prova d'aptitud psicològica.
De caràcter obligatori i eliminatori, aquesta prova consistirà en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells mínims de les aptituds necessàries. També consistirà en l'exploració de la personalitat i les actituds dels aspirants per tal de determinar les competències i els perfils que exigeixen les labors policials. L'exercici consisteix en dues fases:
-Primera fase. Consistirà en respondre un test d'aptitud intel·lectual. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i s'ha d'obtenir un mínim de 5 per a superar-la. El resultat és d'APTE o NO APTE, essent eliminades totes aquelles persones que no obtinguin la qualificació d'APTE.
-Segona fase. Consisteix en contestar uns qüestionaris per avaluar el conjunt de competències corresponent a les funcions pròpies de les labors dels agents de policia local. La valoració és d'APTE o NO APTE i seran eliminades totes aquelles persones que no obtinguin una qualificació d'APTE a cadascuna de les proves.
Per portar a terme aquesta prova el Tribunal Qualificador comptarà amb assessors especialistes en la realització de proves d'aptitud psicològica. Aquests professionals seran els encarregats de realitzar les proves i d'utilitzar els instruments tècnics necessaris per portar a terme l'avaluació.
Resten exempts de fer aquesta prova les persones aspirants que acreditin que en els darrers tres anys han superat una prova igual o equivalent, a criteri del Tribunal Qualificador, a l'exigida en aquest apartat.
BASE 10. QUALIFICACIÓ DELS EXERCICIS I RELACIÓ PROVISIONAL DE PERSONES APROVADES
10.1. La qualificació dels exercicis s'haurà de fer pública el mateix dia en el qual s'acordi i s'haurà de publicar tant al tauler d'anuncis del Consell Insular de Formentera com a la seva pàgina web. Els aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils a comptar després del dia de la publicació del resultat de cada exercici per a presentar per escrit al Registre General d'Entrada del Consell Insular de Formentera, les observacions o al·legacions que considerin oportunes. Aquestes al·legacions hauran de ser resoltes de forma motivada per part del Tribunal de Selecció com a mínim 48 hores abans de l'inici de l'exercici següent. A aquests efectes, s'haurà de facilitar a l'observació dels exercicis de les persones opositores. En cas que s'anul·lés alguna pregunta per defecte de forma o contingut, s'ajustarà el valor de cada pregunta per tal de conservar la puntuació màxima possible.
10.2. Una vegada finalitzats tots els exercicis de la fase d'oposició, el tribunal farà pública en el tauler d'anuncis del Consell Insular de Formentera i a la seva respectiva pàgina web, la llista provisional de persones que l'hagin superat, amb indicació del DNI (respectant sempre la normativa de protecció de dades personals) i de la puntuació obtinguda. La relació de persones que han superat la fase d'oposició serà determinada únicament per la superació de tots els exercicis eliminatoris. La puntuació final de la fase d'oposició de cada aspirant serà el resultat de la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis eliminatoris. Les persones aspirants disposaran de deu dies hàbils, a comptar des del dia de publicació de la llista provisional, per a fer les al·legacions que considerin oportunes. El Tribunal haurà de resoldre aquestes al·legacions en el termini de set dies.
10.3. Resoltes les reclamacions, el Tribunal aprovarà i publicarà al taulell d'anuncis i a la pàgina web del Consell Insular de Formentera la relació definitiva de persones aprovades en la fase d'oposició amb les seves respectives qualificacions.
BASE 11. FASE DE CONCURS
11.1. La fase de concurs consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin i acreditin documentalment les persones aspirants que hagin superat l'oposició.
11.2. La puntuació màxima del concurs de mèrits és de 40 punts. Es poden al·legar els següents mèrits amb la seva corresponent valoració:
a). Valoració del curs bàsic de capacitació. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8 punts. Només es poden valorar els cursos expedits o homologats per l'EBAP que estiguin en vigor. La puntuació del curs bàsic de capacitació es valorarà multiplicant la nota obtinguda per un coeficient de 0,8.
b). Valoració dels serveis prestats. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 24 punts, d'acord amb els criteris següents:
-Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en qualsevol categoria del cos de policia local del Consell Insular de Formentera: 0,40 punts per mes, fins a un màxim de 24 punts. Els serveis prestats com a policia de temporada o turístic en aquest municipi es valoraran de la mateixa manera.
-Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en qualsevol categoria del cos de policia local d'un municipi o institució diferent del Consell Insular de Formentera: 0,20 punts per mes, fins a un màxim de 12 punts. Els serveis prestats com a policia de temporada o turístic en aquests municipis es valoraran de la mateixa manera.
La data de referència per a la valoració dels serveis prestats serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació en el procés selectiu, i s'hauran d'acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.
c). Valoració d'estudis acadèmics oficials. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3 punts. Únicament es valoraran els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, se n'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport. Alhora, només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior al qual s'exigeix per a l'accés a la categoria objecte del procés selectiu, o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial del mateix nivell de la que s'exigeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el del nivell inferior necessari per a obtenir-lo, excepte en el cas que les titulacions corresponguin a branques del coneixement diferents i excepte els títols de postgrau (màster i doctorat), que s'han d'acumular. Els criteris de puntuació són els següents:
-Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, així com tots aquells títols que hagin estat declarats equivalents: 0.5 punt, fins a un màxim de 1 punt.
-Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 1 punt, fins a un màxim de 2 punts.
-Per cada llicenciatura o grau universitari, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 1,5 punts fins un màxim de 3 punts.
-Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,5 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 2 punts.
d). Coneixements de llengües.
-Coneixements orals i escrits de llengua catalana. Amb una puntuació màxima de 0,5 punts, es valoraran els certificats expedits per l'EBAP, els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, i els que es declarin equivalents o siguin reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica:
1). Nivell C1 o equivalent: 0,20 punts.
2). Nivell C2 o equivalent: 0,40 punts.
3). Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,10 punts.
S'ha de valorar només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, amb el qual la puntuació s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'aporti. En tot cas, només s'han de valorar els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'ocupació de la plaça a què s'accedeix.
-Coneixements d'altres llengües. Amb una puntuació màxima d'1 punt, es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les Escoles Oficials d'Idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'Administració Pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc Comú Europeu. Els barems de puntuació són els següents:
Nivells del marc comú europeu |
EOI |
Altres centres equivalents als nivells del Marc comú europeu |
Altres nivells EBAP |
Puntuació |
|
|
|
1er curs de nivell inicial |
0,02 |
|
|
|
2n curs de nivell inicial |
0,04 |
A1 |
0,07 |
0,06 |
1er curs de nivell elemental |
0,06 |
A2 |
0,11 |
0,07 |
2n curs de nivell elemental |
0,07 |
B1 |
0,15 |
0,11 |
1er curs de nivell mitjà |
0,11 |
B1+ |
0,19 |
0,15 |
2n curs de nivell mitjà |
0,15 |
B2 |
0,22 |
0,19 |
1er curs de nivell superior |
0,19 |
B2+ |
0,26 |
0,22 |
2n curs de nivell superior |
0,22 |
C1 |
0,30 |
0,26 |
|
|
C2 |
0,33 |
0,30 |
|
|
D'una mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.
e). Valoració dels cursos de formació. Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l'EBAP, les universitats, les escoles universitàries i les entitats promotores de formació contínua, així com els impartits en altres centres de formació oficials de seguretat pública o qualsevol Administració pública, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l'entitat corresponent.
-Formació relacionada amb l'àmbit professional. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,5 punts. S'han de valorar les accions formatives que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça a què s'accedeix. Concretament, només s'han de valorar els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències i salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local.
Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores. No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit. No s'ha de valorar la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, llevat que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut. Es valoraran en els següents termes:
1). Per cada certificat d'aprofitament: 0,05 punts per hora.
2). Per cada certificat d'assistència: 0,025 punts per hora.
En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.
1). Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,075 punts per hora.
Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat:
1). Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.
2). Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,50 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.
3). Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,10 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.
-Formació no relacionada amb l'àmbit professional. La puntuació màxima d'aquest apartat és d'1 punt.
Es valoraran les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es consideren d'interès general. En tot cas, només s'han de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques dels plans de formació general de l'EBAP, que són:
- Àrea de comunicació i habilitats personals
- Àrea economico-pressupostària
- Àrea de gestió i desenvolupament de recursos humans
- Àrea de gestió d'organització i innovació
- Àrea juridicoadministrativa
- Àrea de tecnologies de la telecomunicació i la informació
1). Per cada certificat d'aprofitament: 0,05 punts per hora.
2). Per cada certificat d'assistència: 0,025 punts per hora.
Formació universitària no oficial no relacionada:
1). Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,25 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.
2). Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària: 0,025 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt.
11.3. Acreditació de documentació
Dins el termini de deu dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de les llistes definitives de persones aprovades de la fase d'oposició, les persones aspirants que en formin part poden acreditar davant el Tribunal Qualificador, els mèrits al·legats. Els documents acreditatius hauran de ser documents originals o fotocòpies compulsades. Aquests documents hauran de ser presentats al Registre General d'Entrada del Consell Insular de Formentera, o per qualsevol altra de les vies previstes a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Els mèrits s'han d'acreditar i s'han de valorar sempre amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds en el procediment selectiu. En cap cas es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats i presentats en la forma establerta durant aquest termini. Finalitzat aquest període, només s'acceptaran documents que clarifiquin la documentació ja presentada. En cap cas es tindrà en compte un mèrit que no estigui degudament acreditat.
BASE 12. RESULTAT FINAL DEL PROCÉS SEL·LECTIU
12.1. La puntuació definitiva del procés selectiu serà el resultat de sumar les puntuacions obtingudes en les fases d'oposició i de concurs. En cap cas es podrà compensar la puntuació de la fase de concurs per a superar les proves de la fase d'oposició.
12.2. En cas d'empat en la puntuació final del concurs oposició d'algunes de les persones aspirants, el desempat es resoldrà atenent a la major puntuació atorgada a la fase d'oposició. Si persisteix l'empat, es tindrà en compte el major còmput dels serveis prestats com a funcionari interí i, si encara persisteix l'empat, es dirimirà segons el major nivell de català acreditat. En cas que l'empat tampoc fos resolt, el Tribunal resoldrà per sorteig.
BASE 13. RELACIÓ DE PERSONES APROVADES
13.1. Finalitzada la fase d'oposició i valorats els mèrits pertinents, el Tribunal publicarà al tauler d'anuncis del Consell Insular de Formentera i a la seva pàgina web els resultats de la puntuació de la fase de concurs i la llista provisional d'aspirants seleccionats del procés de concurs oposició, ordenant les persones aspirants de major a menor puntuació i indicant els que resulten provisionalment seleccionats.
13.2. Les persones aspirants disposaran de 5 dies hàbils a comptar des del dia següent a la publicació dels resultats per fer reclamacions, les quals hauran de ser contestades pel Tribunal en el termini màxim de 10 dies hàbils.
13.3. Resoltes les reclamacions, el Tribunal publicarà els resultats definitius de la puntuació de la fase de concurs, així com el resultat final del procés de concurs oposició i la relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu. Aquests resultats també hauran de ser publicats al tauler d'anuncis i a la pàgina web del Consell Insular de Formentera.
13.4. La relació definitiva podrà contenir, com a màxim, tantes persones seleccionades com places convocades. Aquesta relació serà publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la pàgina web del Consell Insular de Formentera, i a la mateixa s'haurà d'indicar els aspirants que seran nomenats com a personal funcionari en pràctiques. Aquesta relació serà elevada a la presidència de la corporació, com a òrgan competent perquè l'aprovi.
13.5. La persona aspirant proposada ha de presentar a l'àrea de Recursos Humans del Consell Insular de Formentera, en el termini de vint dies naturals a partir de l'endemà de l'exposició de la relació de persones aprovades i sense requeriment previ, els documents acreditatius de les condicions de capacitat i dels requisits exigits que es detallen a la base tercera, així com els certificats originals i els títols que s'hagin tingut en compte en la fase de concurs.
13.6. La persona aspirant que dins del termini fixat, excepte casos de força major, no presenti la documentació, o de l'examen de la qual es comprovi que no compleix algun dels requisits assenyalats en aquestes bases, no podrà ser nomenada.
13.7. Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan hi hagi renúncies d'aspirants seleccionats abans del nomenament com a funcionari en pràctiques o bé quan els que es proposin no compleixen algun dels requisits presents en aquestes bases, el Tribunal elevarà a l'òrgan convocant una relació complementària de les persones aspirants que vagin a continuació de les proposades, per ordre de puntuació, per al seu possible nomenament com a personal en pràctiques.
BASE 14. NOMENAMENT, PERÍODE DE PRÀCTIQUES I PRESA DE POSSESSIÓ
14.1. Les persones que superin el procés selectiu i acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria seran nomenades funcionàries en pràctiques de la categoria de policia local per la persona titular de la Presidència del Consell Insular de Formentera a l'inici d'aquest període. Aquesta situació es mantindrà fins que siguin nomenats personal funcionari de carrera o, en cas contrari, qualificats com a no aptes. En cap cas pot ser nomenat personal funcionari en pràctiques un nombre de persones aspirants superior al de places convocades pel Consell.
14.2. El període de pràctiques consistirà en la superació del període de pràctiques al Consell Insular de Formentera.
La fase de pràctiques, tindrà una durada de sis mesos i es desenvoluparà segons allò que estableixen els articles 180, 181 i 182 del Decret 40/2019. Al final del període de pràctiques, la persona responsable de la supervisió dels funcionaris en pràctiques haurà de realitzar un informe individual per a cada aspirant indicant si ha resultat APTE o NO APTE en la fase de pràctiques, d'acord amb el cap de policia. Aquest informe haurà de ser remès al president del Tribunal.
14.3. Al finalitzar aquest procés, el Tribunal elevarà a la persona titular de la Presidència del Consell Insular de Formentera la llista definitiva de les persones aspirants declarades aptes i no aptes en el període de pràctiques. En el termini màxim de 15 dies hàbils es publicarà al BOIB la proclamació definitiva dels candidats com a funcionaris de carrera, a més de a la web del Consell Insular de Formentera. La resolució mencionada, que posa fi a la via administrativa, es pot recórrer en els termes establerts a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
14.4. Les persones aspirants que no superin el període de pràctiques d'acord amb el procediment de qualificació previst perdran el dret al seu nomenament com a personal funcionari de carrera, sempre mitjançant una resolució motivada de l'òrgan responsable de l'avaluació del període de pràctiques.
14.5. En cas que alguna de les persones aspirants fos qualificada com a no apta en la fase de pràctiques, en la mateixa resolució es requerirà a les persones aprovades del procés selectiu que no hagin obtingut plaça, per ordre de puntuació del concurs oposició, per a ser nomenat funcionari o funcionària en pràctiques.
14.6. Els funcionaris en pràctiques rebran les retribucions que corresponguin d'acord amb el que disposa l'article 34 bis de la Llei 4/2013, modificada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre.
14.7. El nomenament com a funcionari/ària de carrera serà publicat al BOIB. En el termini màxim d'un mes des d'aquesta publicació, caldrà prendre possessió com a funcionari/ària de carrera.
BASE 15. INCOMPATIBILITATS
15.1 En l'exercici de la funció pública atribuïda a la plaça a la qual ha estat destinat/da, serà aplicable al/a la funcionari/ària la normativa vigent sobre el règim d'incompatibilitats en el sector públic, així com tots aquells requeriments i disposicions vigents a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques; i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
15.2. D'acord amb els termes recollits a la Llei 53/1984 la persona interessada, i amb caràcter previ a la pressa de possessió, ha de manifestar que no exerceix cap lloc de treball o activitat en el sector públic, ni que percep cap mena de pensió de jubilació ni cap altra de naturalesa incompatible. Si realitza alguna activitat privada retribuïda l'haurà de declarar dins el termini establert en l'acta de la pressa de possessió per a que l'òrgan competent del Consell Insular de Formentera, en aquest cas, el Ple, acordi la compatibilitat o la incompatibilitat.
BASE 16. IMPUGNACIONS
16.1. Les convocatòries i les seves bases, les llistes definitives de persones admeses i excloses i els nomenaments com a funcionari/ària de carrera poden ser impugnats per les persones interessades, mitjançant la interposició de recurs contenciós administratiu davant de la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seva notificació o publicació, sens perjudici del recurs potestatiu de revisió que es pot interposar en el termini d'un mes des de la data de notificació o publicació de l'acte o resolució davant la del Consell Insular de Formentera.
16.2. Els actes qualificats dels tribunals de selecció (resultat de les proves d'oposició, valoració en la fase de concurs i proposta definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu) podran ser recorreguts en els termes i terminis establerts en les presents bases.
16.3. Els actes de tràmit del tribunal no podran ser objecte de recurs, sens perjudici que es puguin interposar reclamacions quan es tracti d'esmenar possibles errors materials en la confecció de la llista d'aprovats, errors mecanografiats en la transcripció de publicacions, errors aritmètics en les qualificacions o errors observables a simple vista. Aquests errors també podran ser corregits d'ofici pels òrgans de selecció.
16.4 El tribunal està facultat per resoldre els dubtes o les discrepàncies que s'originin durant el desenvolupament del procés de selecció.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
En allò que no estigui previst en les bases, es procedirà segons el que determina el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (TREBEP); per la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; per la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears amb la modificació realitzada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre, així com qualsevol altra disposició que resulti d'aplicació.
ANNEX I. TEMARI FASE OPOSICIÓ – PROVA DE CONEIXEMENTS
Temari de la primera fase de la prova de coneixements
- Tema 1. La Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.
- Tema 2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El Defensor del Poble.
- Tema 3. L'organització territorial de l'Estat espanyol. L'Estat autonòmic en la Constitució espanyola de 1978. Els principis generals de l' organització territorial de l'Estat. L'Administració local. Les comunitats autònomes. Els municipis. Les províncies.
- Tema 4. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Institucions: el Parlament, el Govern, el president de les Illes Balears i els consells insulars. El poder judicial a les Illes Balears. La reforma de l'Estatut.
- Tema 5. Les entitats locals: concepte i característiques. Classes d'entitats locals i la legislació reguladora. El municipi: concepte i naturalesa jurídica. Elements del municipi. L'organització municipal. Competències municipals. La potestat reglamentària municipal. Concepte i classes. Límits i procediment d'elaboració i aprovació.
- Tema 6. El Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d'aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.
- Tema 7. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desplegament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.
- Tema 8. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desplegament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.
- Tema 9. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desplegament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.
- Tema 10. El Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir.
- Tema 11. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Ciclomotors, cicles, vehicles de tracció animal i tramvies.
- Tema 12. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.
- Tema 13. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.
- Tema 14. La Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament.
- Tema 15. La Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals del règim estatutari. Règim disciplinari.
- Tema 16. El Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.
- Tema 17. La Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d'actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.
- Tema 18. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de l'habeas corpus.
- Tema 19. El Reial decret de 14 de setembre de 1882 pel qual s'aprova la Llei d'enjudiciament criminal. La denúncia. La policia judicial.
- Tema 20. La Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.
ANNEX II. TEMARI FASE OPOSICIÓ – PROVA DE CONEIXEMENTS DE L'ILLA DE FORMENTERA I LES SEVES ORDENANCES
- Tema 1. L'illa de Formentera. Geografia, història i nuclis de població.
- Tema 2. El Consell Insular de Formentera. Òrgans i estructura institucional.
- Tema 3. Ordenança de prohibició d'acampada. Inspecció i règim sancionador.
- Tema 4. Ordenança de circulació. Senyalització i circulació. Parada i estacionaments. Infraccions i sancions.
- Tema 5. Ordenança de servei de retirada de vehicles. Dipòsit municipals, procediment i sancions.
- Tema 6. Ordenança ocupació de via pública amb terrasses i altres instal·lacions. Autoritzacions i règim disciplinari.
- Tema 7. Ordenança de regulació d'horaris, d'amenització i ambientació musical, i de condicions d'instal·lació dels establiments, espectacles públics i activitats recreatives.
- Tema 8. Reglament Orgànic de funcionament del Consell Insular de Formentera. Del Govern i de l'Administració.
La qual cosa es publica, per a general coneixement, i conforme a la normativa de funció pública.
Formentera, 23 de desembre de 2019.
La Presidenta en funcions, Ana Torres Juan