Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'EIVISSA

Núm. 12150
Aprovació definitiva de la modificació dels Estatuts del Patronat Municipal de Música de l'Ajuntament d'Eivissa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per acord de Ple de data 24 d'octubre de 2019, s'aprovà definitivament la modificació de diversos articles del Patronat Municipal de Música de l'Ajuntament d'Eivissa. 

Mitjançant el present es publica el text íntegre del Estatuts que inclou les modificacions aprovades, als efectes del previst a l'article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local i 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears. 

Contra aquest acord, que esgota la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el terme de dos mesos, a comptar des de l'endemà a la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb el que estableixen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. 

ANNEX. TEXT ÍNTEGRE

 Estatuts del Patronat Municipal de Música

CAPÍTOL I. NATURALESA I FINALITATS

 Article 1

El PATRONAT MUNICIPAL DE MÚSICA és un organisme autònom de caràcter local creat per l'Ajuntament d'Eivissa, amb personalitat jurídica pública i patrimoni independent, per al compliment de les finalitats i funcions que li atribueixen aquests estatuts.

 Article 2

1. El Patronat gaudeix de l'autonomia administrativa i econòmica que li reconeix la legislació, i estarà regulat per aquests estatuts i per les disposicions aplicables de la Llei reguladora de les bases del règim local, la Llei reguladora de les hisendes locals, la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la Llei de règim jurídic del sector públic, la Llei de patrimoni de les administracions públiques, la Llei de contractes del sector públic, a més de la resta de disposicions legals i reglamentàries aplicables i sens perjudici de les facultats de tutela que corresponguin a l'Ajuntament d'Eivissa en virtut d'aquests estatuts. 

2. En exercici de la seva autonomia i per al compliment dels seus fins, el Patronat gaudirà de plena capacitat d'obrar i estarà facultat per: 

1) Administrar el seu patrimoni. 

2) Adquirir, posseir, arrendar, gravar i alienar béns mobles i immobles, amb les limitacions que preveu la Llei de patrimoni de les administracions públiques. 

3) Adquirir, gravar i renunciar a drets i assumir obligacions. 

4) Celebrar contractes i convenis amb persones públiques o privades amb les limitacions que preveu la Llei de contractes del sector públic. 

5) Contractar obres, serveis i subministraments amb les limitacions que preveu la Llei de contractes del sector públic. 

6) Sol·licitar i obtenir subvencions, ajuts, esponsoritzacions i apadrinaments. 

7) Exercitar tot tipus d'accions judicials i extrajudicials davant de qualsevol jurisdicció. 

8) Acceptar donacions, herències, llegats i altres transmissions a títol gratuït o modal. 

9) Contractar i acomiadar personal. 

10) Establir la seva pròpia organització interna. 

11) Celebrar tot tipus d'actes i negocis jurídics. 

Totes les facultats anteriors s'entenen sotmeses a les limitacions legals i a les que contenen aquests estatuts.

 

Article 3 

El Patronat tindrà el seu domicili a LA SEU DE L'AJUNTAMENT D'EIVISSA i estarà adscrit a la Regidoria de Cultura.

Article 4 

La durada del Patronat serà indefinida, sens perjudici de les disposicions d'aquests estatuts sobre la seva dissolució.

Article 5 

La finalitat de l'organisme serà la de gestionar el PATRONAT MUNICIPAL DE MÚSICA, que, a més dels òrgans de govern, estarà organitzat en tres departaments: administració, escola i agrupacions musicals, que quedarien definits de la següent manera: 

1)Administració – estarà sota les directrius de la direcció del Patronat i prestarà ajuda a la resta de departaments (escola i agrupacions musicals), així com les funcions que li encomani la Junta Rectora. 

2)Escola – el/la Director/a del Patronat de Música ho serà també de l'Escola, la qual estarà conformada per al menys un/a Cap d'Estudis, Caps de Departaments de les distintes seccions (com per exemple, corda, vent-metall, vent-fusta, cant, llenguatge musical i altres) i el professorat. Sent potestat de la Junta Rectora la possibilitat de fer modificacions per raons de organització del càrrecs que consideri oportuns. 

3)Agrupacions Musicals – que seran les que estableixi la Junta Rectora del Patronat de Música. Així mateix, es poden crear agrupacions musicals vinculades, conformades pel propi professorat de l'Escola, alumnes o col·laboradors. Totes les agrupacions establertes per la Junta Rectora estaran regulades pels propis Reglaments Interns de funcionament, aprovats per la Junta Rectora. 

La Junta Rectora podrà incorporar nous departaments i/o modificar els existents pel bon funcionament del Patronat Municipal de Música.

Article 6 

Per a la consecució de les seves finalitats, l'organisme desenvoluparà les activitats següents:

a) Fomentar el desenvolupament d'activitats musicals a la ciutat d'Eivissa, coordinant amb una visió de conjunt tots els esforços i iniciatives que es realitzin. 

b) Encarrilar, fomentar, organitzar, col·laborar i realitzar qualsevol activitat musical de caràcter escolar i aficionat, preferentment, i tot allò que procuri l'ensenyament de la música, tant per si com en col·laboració amb altres. En aquest sentit l'escola es considerarà part fonamental per nodrir les diferents agrupacions musicals del Patronat.

c) Podrà crear i mantenir agrupacions musicals pròpies que serveixin per a la difusió de la música. En el supòsit que el Patronat creï aquestes agrupacions, cada una d'elles haurà de tenir un reglament de règim intern per al seu bon funcionament, els quals hauran de ser aprovats per la Junta Rectora.

CAPÍTOL II. ÒRGANS DE GOVERN

Article 7 

Els òrgans de govern de l'organisme seran la Junta Rectora, la presidència i la vicepresidència amb les atribucions que per a cadascun d'ells s'indiquen en aquests estatuts.

Secció 1. LA JUNTA RECTORA

 Article 8 

La Junta de Rectora és el màxim òrgan de govern i administració de l'organisme.

La Junta estarà formada per: 

a)La presidència, càrrec que desenvoluparà l'alcalde/essa de la ciutat o regidor/a en qui delegui. En el supòsit que la presidència sigui delegada, quan assisteixi personalment l'alcalde/essa a les sessions de la Junta, aquest/a assumirà la presidència i substituirà en aquell acte la presidència delegada.

b) La vicepresidència, ocupada pel membre de la Corporació que l'alcalde/essa nomeni.

c)Els vocals seran, com a mínim, els següents: Un representant per cadascun dels grups polítics existents a la Corporació, un representant del Consell Insular d'Eivissa i un representant de la Conselleria de Cultura del Govern de les Illes Balears, sempre que aquestes institucions facin aportacions econòmiques al Patronat mitjançant conveni. Els vocals representants de les institucions podran tenir suplents.

d) Les empreses privades que ajudin econòmicament, mitjançant l'esponsorització o l'apadrinament anual, al Patronat en el desenvolupament de les seves activitats tindran veu sense vot.

e) El/la director/a del Patronat, amb veu i sense vot.

f) Els/les assessors/es honorífics/ques, amb veu i sense vot, sempre que la Junta Rectora, a través de la presidència, requereixi la seva presència.

Article 9

Els vocals, en el cas dels corporatius municipals, seran nomenats pel Ple de l'Ajuntament.

El mandat de les persones membres de la Junta Rectora s'estendrà com a màxim, a menys que per cas de renovació, al de la Corporació que els ha anomenat.

Aquella persona membre de la Junta Rectora que perdi la seva condició de corporatiu, si aquell era el títol per ser-hi, cessarà com a vocal i serà substituïda per l'òrgan municipal que la va nomenar.

Els representants d'administracions públiques i el seus suplents seran nomenats per l'òrgan plenari de l'administració membre d'entre els seus corporatius. 

Article 10

El càrrec d'assessor/a honorífic/a tindrà un caràcter excepcional i el seu nomenament haurà de ser aprovat per unanimitat del Ple del Consistori Municipal en virtut dels mèrits acumulats, en referència al Patronat Municipal de Música, per part de la persona proposada. La condició d'assessor/a honorífic/a no serà retribuïda.

Article 11

1. Actuarà com a secretari/ària de la Junta Rectora el secretari/ària de l'Ajuntament o funcionari/ària en qui delegui, que assistirà a les sessions amb veu i sense vot; li correspondrà l'aixecament de les actes, l'expedició de certificacions dels acords, totes les labors de direcció dels serveis administratius i la prestació d'assessorament jurídic.

2. També podrà assistir a les sessions de la Junta Rectora, amb veu però sense vot, l'interventor/a de l'Ajuntament.

 Article 12

La Junta Rectora tindrà les atribucions següents, sempre referides a les seves finalitats:

1) Aprovar els programes d'actuació del Patronat i les seves revisions. Aquests programes hauran d'incloure el Pla director del centre així com el Pla anual d'activitats

2) Aprovar inicialment el projecte de pressupost de l'organisme, les modificacions pressupostàries i la liquidació de comptes, per elevar-los posteriorment a l'Ajuntament per a la seva incorporació als documents municipals generals respectius i llur aprovació definitiva posterior.

3) Aprovar ordres i instruccions de serveis.

4) Exercitar tot tipus d'accions, recursos i peticions en defensa dels drets i interessos de l'organisme davant de qualsevol autoritat o tribunal de qualsevol jurisdicció.

5) Autoritzar la celebració de contractacions i concessions quan el seu import superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost del Patronat, així com els contractes i concessions plurianuals quan la seva durada sigui superior a quatre anys, llevat de les limitacions que consten en aquests estatuts i l'ordenament jurídic.

6) Proposar a l'Ajuntament l'autorització de tots aquells actes i contractes que la requereixin segons aquests estatuts o en virtut de disposició legal.

7) Proposar a l'Ajuntament l'aprovació de la plantilla de l'organisme, el catàleg o relació de llocs de treball i les normes generals de retribució del personal.

8) Aprovar la memòria anual d'activitats i els estats financers, prèviament a la seva elevació a l'Ajuntament.

9) Proposar a l'Ajuntament la modificació d'aquests estatuts o la dissolució de l'organisme.

10) Autoritzar totes aquelles despeses que superin el 10% del pressupost del Patronat tot d'acord amb les Bases d'execució del pressupost municipal.11) Exercir aquelles altres competències no atribuïdes estatutàriament a cap altre òrgan que, inherents a les comeses de l'organisme autònom, la legislació de règim local atribueixi al Ple i no siguin indelegables.

La Junta Rectora podrà delegar l'exercici de les seves atribucions en la presidència, menys les enunciades als números, 1, 2, 6, 7, 8, 9 i 10.

 

 

Article 13

1. La Junta Rectora es reunirà bimensualment, i a més, quan ho consideri necessari la presidència, i haurà de convocar-se quan ho sol·liciti per escrit la tercera part dels seus membres.

2. Les convocatòries es faran amb una antelació mínima de dos dies hàbils i incorporaran l'ordre del dia. 

3. El quòrum per a la validesa de les sessions serà, la meitat més un en primera convocatòria, dels membres de la Junta Rectora amb veu i vot; i d'un terç dels membres en segona convocatòria. La reunió en segona convocatòria es produirà quinze minuts després. En tot cas hi hauran d'assistir el/la president/a i el/la secretari/ària, o qui legalment els substitueixi. 

4. Els acords s'adoptaran per majoria simple dels membres presents, i en cas d'empat decidirà la presidència amb vot de qualitat. La proposta de dissolució del Patronat s'haurà d'acordar pels dos terços dels membres presents.

5. Quan es tractin assumptes relacionats amb qualsevol dels membres de la junta o de familiars fins al tercer grau, les votacions seran secretes i la persona interessada haurà d'absentar-se de la reunió mentre es debat l'assumpte. 

Els acords adoptats per la Junta Rectora esgoten la via administrativa i es podran recórrer mitjançant la interposició del recurs potestatiu de reposició, d'acord amb la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Secció 2. LA PRESIDÈNCIA

 Article 14 

1. El/la president/a de la Junta Rectora ho serà també de l'organisme. 

2. Corresponen a la presidència les atribucions següents:

2.1 Exercir la representació permanent de l'organisme i de la Junta Rectora en tot tipus d'actes i contractes, davant d'autoritats i tribunals i davant dels particulars. 

2.2 Fixar l'ordre del dia, convocar, presidir, suspendre i aixecar les sessions, dirigir les deliberacions i resoldre els empats amb el seu vot de qualitat. Aquesta funció no serà delegable en cap òrgan del Patronat. 

2.3 Autoritzar les despeses i adjudicar tots els contractes que no superin el 10 % dels recursos ordinaris del pressupost anual de l'organisme. 

2.4 Ordenar pagaments. 

2.5 Obrir, disposar i cancel·lar tot tipus de comptes corrents i d'estalvi en qualsevol establiment a l'efecte. 

2.6 Contractar, acomiadar i establir sancions disciplinàries al personal laboral de l'organisme. Aquesta competència no serà delegable en cap altre òrgan del Patronat 

2.7 Exercir l'alta direcció i inspecció de totes les activitats de l'organisme. 

2.8 Exercitar tot tipus d'accions i disposar qualsevol mesura per raons d'urgència, en cas de risc de perjudici per a l'organisme, si no s'adoptés, donant-ne compte a la Junta en la seva primera sessió, a efectes de la seva ratificació. Aquesta competència no serà delegable en cap altre òrgan del Patronat 

2.9 Exercitar aquelles altres atribucions que, essent inherents a les comeses pròpies de l'organisme autònom, la legislació de règim local atribueixi a la presidència de l'entitat local i no siguin indelegables o no estiguin atribuïdes a un altre òrgan per aquests estatuts. 

El/la president/a podrà delegar l'exercici de les seves atribucions en la vicepresidència, la Junta Rectora, donant compte a la Junta Rectora menys les enunciades als números 1, 2, 6, 7, 8, 9 i 10 de l'article 12 dels presents Estatuts. 

Els actes dictats per la presidència directament o de forma delegada esgoten la via administrativa d'acord amb l'article 52 de la Llei de bases de règim local. En aquests casos, no obstant, es podrà interposar recurs potestatiu de reposició.

 

Secció 3. LA VICEPRESIDÈNCIA

Article 15 

El/la vicepresident/a substituirà el/la president/a i assumirà totes les seves atribucions en cas de vacant, absència, malaltia o per delegació.

 DIRECCIÓ DEL PATRONAT

Article 16 

El Patronat disposarà d'una direcció responsable de dirigir i administrar tots els recursos, serveis i programacions. La persona encarregada de la direcció serà nomenada mitjançant un concurs de mèrits establert per la Junta Rectora. La durada del càrrec serà de cinc anys, amb una pròrroga de dos anys si la Junta ho considera adient. El càrrec de direcció podrà ser deixat a petició pròpia o per decisió de la Junta Rectora. 

Les seves atribucions seran les següents: 

1) Executar i fer complir els acords de la Junta Rectora. 

2) Dirigir, administrar i inspeccionar totes les activitats i dependències de l'organisme. Així com el comandament directe del personal. 

3) Redacció de l'inventari, registre i arxiu de l'obra artística assignada al Patronat. 

4) La responsabilitat i la coordinació de l'organització d'esdeveniments culturals relacionats amb la música i dels plans anuals d'activitats de les agrupacions musicals del Patronat i de les agrupacions d'alumnes de l'Escola, a realitzar pel Patronat.

5) Les altres que li encomani la Junta Rectora o la presidència. 

6) Proposar els plans d'estudis i projecte pedagògic (en coordinació amb el claustre de professors), la creació o modificació d'agrupacions musicals del Patronat i tot allò que serveixi per millorar els serveis del Patronat, informant dels mateixos a la Junta Rectora per a la seva aprovació. 

7) Preparar l'avantprojecte de pressupost. 

La Direcció comptarà amb l'ajuda del personal del Patronat, així com dels departaments Jurídics, d'Intervenció i Tresoreria de l'Ajuntament.

COMISSIÓ ASSESSORA

Article 17 

La Junta Rectora podrà crear una Comissió Assessora per consultar temes d'interès per al Patronat. La seva vigència serà la mateixa que la de la Junta Rectora. Aquesta Comissió estarà integrada per persones de reconeguda solvència en el camp de la música a Eivissa, nomenades per la Junta Rectora. La comissió comptarà amb un portaveu triat d'entre els seus membres, que podrà ser convocat per la Junta per informar dels acords presos per la comissió, i que farà les funcions de secretari de la comissió, prenent nota dels acords que prengui aquesta. La comissió podrà ser convocada per la Junta Rectora, per la presidència o si ho sol·liciten una tercera part dels membres de la Junta Rectora. Els seus dictàmens no seran vinculants. La condició de membre de la Comissió Assessora no serà retribuïda. Tindrà un màxim de quatre membres més els assessors/res honorífics/ques. 

CAPÍTOL III. PERSONAL

 Article 18 

El nombre de llocs de treball, la seva classificació, les categories, les funcions i les remuneracions del personal de l'organisme, seran les que constin a la plantilla o catàleg de llocs de feina que aprovi el Ple de l'Ajuntament a proposta de la Junta de Govern i la Junta Rectora.

 Article 19 

El personal de l'organisme estarà integrat pel personal laboral que contracti el mateix organisme, previst a la seva plantilla, sense que això confereixi a aquests darrers cap dret per adquirir la condició de funcionaris/àries municipals.

CAPÍTOL IV. RÈGIM ECONÒMIC

Article 20 

1.-Constitueix el patrimoni de l'organisme el conjunt de béns i drets de qualsevol naturalesa que adquireixi per qualsevol títol legítim. 

2.-Els béns que li adscrigui en ús l'Ajuntament no s'integren al patrimoni de l'organisme i conserven la seva qualificació jurídica originària. L'organisme en tindrà les facultats de conservació i utilització per a les activitats motivadores de l'adscripció.

 Article 21 

L'organisme comptarà amb els recursos econòmics següents: 

1) Aportacions i subvencions de l'Ajuntament.

2) Productes i rendiment del seu propi patrimoni. 

3) Rendiments de les seves activitats. 

4) Donatius, convenis, subvencions i taxes que es puguin regular mitjançant la corresponent ordenança fiscal. 

5) Crèdits, préstecs i aportacions obtinguts de persones públiques i privades. 

6) Qualsevol altres procedents legalment.

Article 22 

Anualment la Junta Rectora aprovarà inicialment el pressupost de l'organisme i l'elevarà a l'Ajuntament per a l'aprovació del Ple municipal, integrat en el pressupost general de la Corporació.

 Article 23 

1. La comptabilitat i el control econòmic, financer i pressupostari de l'organisme seran duts per l'interventor/a de l'Ajuntament o el/la funcionari/ària en qui delegui del departament d'Intervenció. 

2. Les funcions de tresoreria de l'organisme seran realitzades pel tresorer/a de l'Ajuntament o el/la funcionari/ària en qui delegui del departament de Tresoreria.

 Article 24 

L'exercici econòmic coincidirà amb l'any natural. Cada any la Junta Rectora formularà una memòria d'activitats, el balanç i el compte de liquidació del pressupost de l'exercici, i els elevarà al Ple de l'Ajuntament.

 CAPÍTOL V. FACULTATS DE TUTELA DE L'AJUNTAMENT

Article 25 

Correspon al Ple de l'Ajuntament: 

1) Aprovar el pressupost de l'organisme i les seves modificacions. 

2) Aprovar els comptes de l'organisme, les liquidacions pressupostàries i les memòries de gestió.

3) Aprovar les plantilles de personal, el catàleg o la relació de llocs de treball i les normes generals de remuneració, contractació de personal i aprovació del Conveni Laboral.

 

4) Autoritzar la concertació d'operacions de crèdit. 

5) Autoritzar l'alienació o gravamen de béns immobles que formen part del patrimoni de l'organisme. 

6) Aprovar la modificació dels presents estatuts i la dissolució de l'organisme. 

7) Suspendre els acords de la Junta Rectora quan recaiguin sobre assumptes que no siguin de la seva competència, siguin contraris als interessos generals del municipi o del Patronat, o manifestament il·legals.

CAPÍTOL VI. MODIFICACIÓ D'ESTATUTS I EXTINCIÓ

 Article 26 

Aquests estatuts es podran modificar per l'acord del Ple de l'Ajuntament, seguint el mateix procediment que per a la seva aprovació. La Junta Rectora de l'organisme podrà sol·licitar-ne la modificació al Ple de l'Ajuntament.

Article 27 

L'organisme s'extingirà per les següents causes:

 a) Per acord plenari de l'Ajuntament. 

b) Per impossibilitat de compliment dels fins pels quals va ser constituït. 

c) Per disposició legal o resolució judicial ferma. 

d) A proposta de la Junta Rectora del Patronat que requerirà la majoria de 2/3 dels membres. Aquest acord s'haurà de sotmetre a l'aprovació de l'Ajuntament d'Eivissa.

Article 28 

L'extinció de l'organisme comporta que els béns, els drets i les obligacions s'incorporen al patrimoni de l'Ajuntament, el qual el succeeix universalment.

Article 29 

En allò que no estigui regulat en aquests estatuts, seran d'aplicació les normes contingudes en la legislació de règim local i de procediment administratiu general.

 

Eivissa, 3 de desembre de 2019

 L'alcalde

 Rafael Ruíz González