Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSORCI DE TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I DE LES COMUNICACIONS DE MALLORCA (TIC MALLORCA)
Núm. 11322
Acord de la Junta de Govern de les bases per a la convocatòria de la plaça de gerent del Consorci TIC Mallorca
Primer. Aprovació de la convocatòria pública per a la provisió del lloc de treball de gerent del Consorci TIC Mallorca mitjançant el sistema de lliure designació, d'acord amb les característiques del lloc que s'indiquen a l'Annex l.
Segon. Aprovació de les bases que han de regir aquesta convocatòria, que s'adjunten com a Annex II.
Tercer. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), en el tauler d'anuncis i a la web del Consorci TIC Mallorca.
Palma, 11 de novembre de 2019
El President Jaume Alzamora Riera
ANNEX I CARACTERÍSTIQUES DEL LLOC DE FEINA
Denominació Plaça: Gerent Consorci TIC Mallorca
Tipus de personal: Personal Directiu
Jornada: 100%
Grup: A1
Retribucions brutes anuals (14 pagues): 52.429,98 €/any
Illa de destinació: Mallorca
FUNCIONS
D´acord amb l´article 15 dels Estatuts del Consorci TIC Mallorca (BOIB núm. 94, de 31 de juliol de 2018), corresponen a la Direcció gerència les atribucions i funcions següents:
a. Exercir la direcció tècnica superior del Consorci i respondre davant la presidència i la Junta de Govern per les decisions preses en l'exercici de les funcions que té atribuïdes.
b. Elaborar l'avantprojecte de pressuposts d'ingressos i despeses del Consorci i dels programes d'actuació, i de les corresponents bases d'execució del pressupost i plantilla.
c. Redactar la memòria anual perquè l'aprovin els òrgans col·legiats del Consorci.
d. Formalitzar els contractes administratius o privats de conformitat amb el que prevegi en cada cas la legislació de contractes del sector públic i amb els límits que disposin anualment les bases d'execució dels pressuposts del Consorci.
e. Dur a terme els actes de tràmit i impulsar els procediments.
f. Dirigir el desenvolupament de la gestió econòmica i administrativa del Consorci, i autoritzar, disposar i reconèixer despeses en els termes que assenyalin les bases d'execució del pressupost del Consorci.
g. Fer totes les funcions que li deleguin o ordenin els altres òrgans del Consorci.
ALTRES CARACTERÍSTIQUES DEL LLOC DE FEINA
D´acord amb l´article 15 dels Estatuts del Consorci TIC Mallorca la persona responsable de la Direcció gerència és nomenat per la Junta de Govern, que l'ha de designar de conformitat amb el que estableix la legislació de funció pública o, eventualment, ha de ser contractat d'acord amb la legislació laboral. El seu nomenament, que té caràcter de lliure designació, ha de recaure en una persona especialment capacitada per al càrrec. Pot accedir a aquest lloc de treball qualsevol funcionari de carrera o laboral de les administracions públiques o un professional del sector privat, titulats superiors en ambdós casos, i amb més de cinc anys d'exercici professional en el segon. Tindrà la consideració d'alt càrrec i les seves retribucions no poden superar la destinada al càrrec de director insular del Consell Insular de Mallorca.
Segons Disposició addicional dotzena de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, les retribucions a fixar en els contractes mercantils o d'alta direcció subscrits pels ens, consorcis, societats, organismes i fundacions que conformen el sector públic local es classifiquen, exclusivament, en bàsiques i complementàries.
Segons aquesta mateixa disposició, punt 7, l'extinció dels contractes mercantils o d'alta direcció no generarà dret algun a integrar-se en l'estructura de l'Administració Local de la qual depengui l'entitat del sector públic en la qual es prestaven tals serveis, fora dels sistemes ordinaris d'accés.
La determinació de les condicions d'ocupació del personal directiu establerta a l'article 13 del Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, no tindrà la consideració de matèria objecte de negociació col·lectiva a l'efecte d'aquesta Llei. Quan el personal directiu reuneixi la condició de personal laboral estarà sotmès a la relació laboral de caràcter especial d'alta dirección, regulat pel Reial Decret 1382/1985, d´1 d´agost.
Segons la Disposició addicional quinzena de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, els titulars dels òrgans directius queden sotmesos al règim d'incompatibilitats establert en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al Servei de les Administracions Públiques, i en altres normes estatals o autonòmiques que siguin aplicables.
No obstant això, els són aplicables les limitacions a l'exercici d'activitats privades que estableix l'article 15 de la Llei 3/2015 de 30 de març, reguladora de l'exercici de l'alt càrrec de l'Administració General de l'Estat, en els termes en què estableix l'article 75.8 de l'esmentada Llei 7/1985.
A aquests efectes, tenen la consideració de personal directiu els titulars d'òrgans que exerceixin funcions de gestió o execució de carácter superior, ajustant-se a les directrius generals fixades per l'òrgan de govern de la Corporació, adoptant a l'efecte les decisions oportunes i disposant per a això d'un marge d'autonomia, dins d'aquestes directrius generals.
El personal directiu estarà subjecte a avaluació conformement als criteris d'eficàcia i eficiència, responsabilitat per la seva gestió i control de resultats en relació amb els objectius que els hagin estat fixats, d'acord amb el que estableix l'art. 13.3 TREBEP.
El personal directiu ha de formular declaració dels seus béns patrimonials i de participació en societats de tot tipus, amb informació de les societats per elles participades i de les liquidacions dels imposts sobre la Renta, Patrimoni i, si s'escau, Societats. Aquestes declaracions s'inscriuran en els Registres d'Interessos, que tindrà caràcter públic.
ANNEX II BASES DE LA CONVOCATÒRIA PÚBLICA
Primera. Objecte de la convocatòria.
És objecte de la present Convocatòria la provisió del lloc de treball de Gerent del Consorci TIC Mallorca, Personal Directiu Professional, mitjançant el sistema de lliure designació, conforme als principis de mèrit i capacitat i a criteris d'idoneïtat, i es durà a terme mitjançant procediments que garanteixin la publicitat i la concurrència, i l´establert en l'article 13 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic aprovat pel Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, d'acord amb les característiques del lloc que s'indiquen a l'Annex I.
Segona. Requisits per participar.
a) Ser persona funcionària de carrera o laboral pertanyent al Grup A1 de qualsevol Administració pública o una persona professional del sector privat, titulada superior (llicenciatura o títol de grau) en ambdós casos, i amb més de cinc anys d'exercici professional en el segon cas
b) Posseir les capacitats funcionals per desenvolupar les tasques objecte d'aquesta convocatòria. Es requereix que es tracti de persones dinàmiques, resolutives, proactives, amb iniciativa i capacitat de lideratge.
c) Tenir complerts 16 anys i no superar l'edat màxima de jubilació forçosa.
d) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitat Autònomes ni trobar-se en situació d'inhabilitació absoluta o especial per treballs o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupen en el cas del personal laboral. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no ha d'estar inhabilitat o en situació equivalent ni ha de tenir sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en l'Estat d'origen, l'accés a la feina pública.
e) Estar en possessió de la nacionalitat espanyola o bé
- ser nacional d'un Estat membre de la Unió Europea
- ser cònjuge d'una persona espanyola o d'una nacional d'altres Estats membre de la Unió Europea, sempre i quan no estigui separat legalment. Així mateix, i en les mateixes condicions, podran participar les persones descendents menors de 21 anys o majors d'edat dependents.
- les persones incloses en l'àmbit d'aplicació dels Tractats Internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per l'Estat espanyol en el que sigui d'aplicació la lliure circulació de les persones treballadores.
f) Acreditar el nivell C1 en llengua catalana
Aquests requisits hauran de posseir-se al moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds.
Tercera. Selecció i mèrits dels candidats
La designació per al lloc es realitzarà conformement als principis d'igualtat, mèrit, capacitat i idoneïtat; sobre la base de criteris de competència professional i experiència en el sector públic o en el privat respecte a les funcions a exercir, garantint la publicitat i concurrència del procediment.
Es valoraran, com a mèrit, els aspectes següents:
a) Formació acadèmica relacionada amb tecnologies de la informació i de les comunicacions, ja sigui a nivell de grau, postgrau i/o màster.
b) Formació acadèmica en matèria jurídica, econòmica o de direcció d'empreses, gestió de personal, publicitat i màrqueting, ja sigui a nivell de grau, postgrau i/o màster.
c) Experiència professional a nivell de directiu en el sector públic o en el privat o en aspectes vinculats a la gestió i les TIC.
d) Coneixements d'anglès i altres llengües estrangeres.
e) Capacitat de negociació, planificació, determinació de prioritats, presa de decisions i resolució de conflictes, revisió d'estratègies, polítiques i programes.
f) Capacitat per a desenvolupar xarxes de relacions, tant en l'àmbit nacional com internacional, que propiciïn la col·laboració amb altres entitats públiques o privades de gestió de tecnologies de la informació i de les comunicacions.
g) Qualsevol altre mèrit que la Junta de Govern consideri adequat a les característiques del lloc de Direcció Gerència.
Les persones aspirants han de tenir en consideració que la Junta de Govern només valorarà els mèrits al·legats en un curriculum vitae i acompanyants de còpia compulsada dels documents acreditatius de la formació i/o experiència professional corresponent; només es valorarà la formació obtinguda mitjançant titulació en centres oficials; en cas de presentar-se titulacions i/o qualsevol altra documentació expedida a l'estranger, s'haurà d'acompanyar la corresponent traducció jurada al català o castellà; per acreditat l'experiència professional per compte aliè s'haurà de presentar, necessàriament, certificat de vida laboral actualitzat, emès per la Seguretat Social, acompanyat dels corresponents contractes laborals i/o certificats signats pel director/a de l'empresa, que permetin comprovar la categoria professional ocupada en cada moment per l'aspirant; l'experiència professional per compte propi s'haurà d'acreditar mitjançant còpia compulsada de la documentació d'alta com autònom, així com mitjançat qualsevol altre tipus de documentació acreditativa de l'experiència professional desenvolupada en cada cas.
En qualsevol cas, la Junta de Govern podrà tenir per no presentats els mèrits que s'al·leguin, quan es consideri que no estan suficientment acreditats.
Una vegada examinades les sol·licituds i acreditats els requisits exigits en la convocatòria i valorats els mèrits al·legats, la Comissió seleccionadora prevista a la base setena podrà convocar als aspirants per a la celebració d'una entrevista personal, a l'efecte de constatar o esbrinar les característiques d'aquests que millor s'adeqüin al contingut i funcions del lloc de treball. Igualment, es podran recaptar els aclariments o, si escau, aportació de documentació que es consideri necessària, tot això a fi de poder realitzar la millor elecció.
Quarta. Termini de presentació de sol·licituds.
El termini de presentació de sol·licituds serà de quinze dies naturals, comptadors des de l'endemà de la publicació de l'anunci d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Cinquena. Model de sol·licitud.
Les sol·licituds s'han de formalitzar d'acord amb el model normalitzat que figura a l'annex III i s'han de presentar en el registre general del consorci TIC Mallorca ubicat a l' adreça següent del municipi de Palma: Carrer del General Riera, núm. 113 (edifici del Llar de la Infància). L´horari d'atenció al públic del Registre és des de les 9 a les 14 hores, de dilluns a divendres.
Així mateix, també es poden presentar als llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 16 de la Llei 39/2015, d´1 d´octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Sisena. Documentació annexa.
Les persones interessades han d'adjuntar a la sol·licitud la següent documentació:
a. Declaració de compliment dels requisits exigits per exercir les funcions del lloc de feina, que pot incorporar-se a la pròpia sol·licitud.
b. Curriculum vitae on figurin els títols acadèmics, anys de servei, llocs de treball exercits, cursos de formació, els coneixement d'idiomes, així com qualsevol altre mèrit que es consideri oportú, juntament amb la documentació que ho acrediti, mitjançant còpia acarada.
Setena. Selecció de candidats/ates
Per tal de fer el procés de selecció, es designarà una Comissió seleccionadora que estarà formada per
1. Presidència: la persona que ocupa la Presidència del Consorci o persona en qui delegui
2. Vocal: la persona que ocupa la Secretaria Tècnica del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, al que està adscrit el Consorci TIC Mallorca.
3. Secretària de la Comissió: Sra. Susana Mas Vidal
La Comissió seleccionadora proposarà els tres candidats/es que hagin obtingut millor valoració, d'entre els quals la Junta de Govern, mitjançant resolució motivada, en podrà designar el Director/a Gerent del Consorci TIC Mallorca.
La convocatòria es podrà declarar deserta si es considera que cap de les persones presentades s'adequa al perfil exigit o no compleix els requisits del lloc.
Vuitena. Resolució de la convocatòria.
L'òrgan competent per procedir al nomenament serà la Junta de Govern, d´acord amb l´article 11 del Estatuts del Consorci, i ho durà a terme d'acord amb els principis d'igualtat, objectivitat, mèrit i capacitat.
Novena. Termini per resoldre.
El termini per resoldre aquesta convocatòria és de quinze dies comptadors des del dia de finalització del termini de presentació de les sol·licituds. No obstant això, el President del Consorci TIC Mallorca, mitjançant resolució motivada, pot ampliar aquest Termini fins a quinze dies més.
Desena. Duració del contracte
La relació de servei amb el Consorci TIC Mallorca finalitzarà el dia de constitució de la nova Junta de Govern del Consorci o per incompliments dels objectius establerts sense que, en cap cas, tedrà dret a percebre cap tipus indemnització per raó de la finalització. En el primer supòsit, la durada del contracte es podrà perllongar, per acord de la Junta de Govern entrant, fins que es resolgui el corresponent procediment per a nomenar un nou gerent.
ANNEX III SOL·LICITUD PER PARTICIPAR EN LA CONVOCATÒRIA PÚBLICA PER DESIGNAR AL GERENT DEL CONSORCI TIC MALLORCA
DADES PERSONALS
Primer llinatge:………………………………..................
Segon llinatge:………… …………………………..........
Nom………………………………...................................
Domicili……………………………………………….........................................................
Província................………………………..
Localitat..……………………....................
Telèfon..............………………………......
DNI …………………….............................
Data de naixement…………..................
SOL·LICITA participar a la convocatòria pública per a la designació del lloc de gerent del consorci TIC Mallorca, per a l'exercici del qual DECLAR que compleix els requisits exigits en la convocatòria.
Per tot això, adjunt com a documentació:
1. Fotocopia compulsada del DNI, NIE o Passaport
2. Currículum vitae, acompanyat de fotocòpia compulsada de la documentació acreditativa dels requisits i mèrits al·legats al currículum.
Palma,……………d…………………………de 2019
(Signatura)
JUNTA DE GOVERN DEL CONSORCI TIC MALLORCA