Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE CAPDEPERA

Núm. 9751
Bases i convocatòria del concurs-oposició per a la provisió d'un plaça d'Agent de la Policia Local de Capdepera. Exp 4021-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Vist el borrador de bases per a cobrir una plaça d'AGENT DE LA POLICIA de la policia local de Capdepera, mitjançant el sistema de concurs-oposició

Vista l'acta de la Mesa Sindical General del dia 25/09/19, a la qual han estat consensuades les presents bases i aprovades pels membres integrants de la Mesa.

Aquesta Batlia ACORDA:

1.-Aprovar les bases de la convocatòria del concurs-.oposició per a la provisió d'una plaça d'Agent de la Policia Local de Capdepera següents:

Bases específiques de la convocatòria

1. Normes generals

1.1. Places convocades

Es convoca 1 plaça amb proves selectives per a l'ingrés en l'escala d'Administració especial, subescala serveis especials, grup C, subgrup C1 de la categoria de policia local, de la plaça corresponent a l'oferta d'ocupació pública de l‘any 2019, de l'Ajuntament de Capdepera;

1.2. Normativa aplicable

S'aplicaran a aquestes proves selectives les presents bases; el Decret llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Decret 100/2012, de 7 de desembre, pel qual s'estableixen els criteris de revalidació i actualització dels diplomes de cursos d'aptitud dels policies locals; la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Reglament marc de coordinació de les policies locals, aprovat pel Decret 28/2015, de 30 d'abril, en tot allò que no contradigui la Llei 11/2017; el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.

1.3. Procediment selectiu

S'estableix com a procediment selectiu el concurs oposició, amb els temaris i els exercicis que es detallen en l'annex 3 i els mèrits que s'indiquen en l'annex 4.

1.4. Llengua de tramitació

En la tramitació dels procediments selectius, l'Ajuntament de Capdepera ha de complir les previsions del Decret 49/2018, de 21 de desembre, sobre l'ús de les llengües oficials en l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. Requisits i condicions de les persones interessades

Per ser admeses en aquestes proves selectives, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Tenir divuit anys complerts.

c) Tenir el títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, s'ha de presentar l'homologació corresponent del ministeri competent en matèria d'educació.

d) Tenir el diploma d'aptitud del curs de formació bàsica de la categoria de policia local expedit per l'EBAP o l'òrgan competent de l'àmbit de les Illes Balears i en plena validesa.

e) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret 28/2015.

f) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

h) Disposar dels permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

i) Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.

j) Acreditar el nivell B2 (nivell avançat) de coneixements de llengua catalana. Els certificats han de ser els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública o els expedits o homologats per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears, o els reconeguts com a equivalents d'acord amb l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).

k) Haver abonat la taxa per drets d'examen.

El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que es reconegui que es compleixen els requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que s'ha de presentar una vegada superat es desprèn que no es compleix algun dels requisits, es perdran tots els drets que es puguin derivar de la participació.

3. Sol·licituds

3.1. Procediment

Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud de l'annex 6, en el Registre General d'aquest Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes a l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'l d'octubre. En el cas de no presentar-se la instancia al Registre General, la persona interessada haurà de comunicar-ho a l'Ajuntament abans de la finalització de termini de la presentació de les sol·licituds.

El termini de presentació d'instàncies és de vuit dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.

Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d'adjuntar:

a) Una fotocòpia de l'anvers i el revers del document nacional d'identitat en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació.

b) Una fotocòpia de l'anvers i el revers del diploma d'aptitud del curs de formació de la categoria a la qual es refereix el procés selectiu expedit per l'EBAP o l'òrgan competent, i en plena validesa.

c) Una fotocòpia de l'anvers i el revers de la titulació exigida.

d) Una declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits al punt segon d'aquestes bases, referits sempre en relació amb la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.

I) Acreditar el coneixement de la llengua catalana, mitjançant l'aportació del certificat de nivell B2 de coneixements de català.

g) Certificat mèdic de no trobar-se dins cap deis supòsits contemplats en el quadre d'exclusions mèdiques recollits a l'annex 6 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament mare de coordinació de les policies locals.

h) Presentar tots aquells mèrits que hagin de ser valorats de conformitat amb l'annex 4 del Reglament marc de la Policia Local.

La data de referència per complir els requisits exigits i la possessió dels mèrits al·legats és el dia en que finalitza el termini per presentar sol·licituds.

Amb la formalització i la presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent.

Les persones aspirants quedaran vinculades a les dades que es facin constar en la seva sol licitud. El domicili i el telèfon que hi figurin es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i seran responsabilitat exclusiva dels candidats/ates tant els errors descriptius corn la comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol licitud.

La convocatòria s'anunciarà al BOIB, i a la pàgina web de l'Ajuntament de Capdepera

En cap cas es tindran en compte els mèrits obtinguts amb posterioritat a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.

No serà necessària la compulsa dels documents que es presentin fotocopiats, ja siguin els presentats corn a requisits o corn a mèrits: serà suficient la declaració jurada de la persona interessada sobre la seva autenticitat, així corn sobre les dades que figuren a la instancia, sense perjudici que, en qualsevol moment, el tribunal qualificador o els òrgans competents de l'Ajuntament d'Inca li puguin requerir que acrediti la veracitat de les circumstàncies i documents aportats, i que hagin estat objecte de valoració.

3.2. Quantia de la taxa

La taxa dels drets d'examen per a aquesta convocatòria és de 41,53 euros a ingressar al compte municipal núm. ES1000810604560001182620.

El pagament de la taxa no suposa, en cap cas, haver dut a terme el tràmit de presentació de la sol·licitud davant l'Administració dins el termini establert i en la forma prevista en aquesta convocatòria.

4. Admissió i exclusió d'aspirants i calendari de les proves

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el batle dictarà resolució per aprovar la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública a la pàgina web de l'Ajuntament, i es concedirà un termini de cinc dies hàbils per a què les persones interessades presentin les al·legacions que considerin oportunes i siguin esmenats els errors.

Aquestes reclamacions, si n'hi hagués, seran acceptades i rebutjades a l'acord del batle president, per la qual cosa serà aprovada la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública de la mateixa manera que la relació anterior.

En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional, aquesta s'entendrà elevada a definitiva, sense necessitat de cap nou acord i publicació.

Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

4.2. Devolució dels drets d'examen

Quan per causes no imputables a la persona interessada quedi exclosa de la participació en la convocatòria de selecció, serà procedent la devolució de l'import corresponent. Per tant, no és procedent la devolució de la taxa en els supòsits d'exclusió de les proves selectives per causes imputables a la persona interessada, d'acord amb el que estableix l'article 62.3 de la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. Tribunal qualificador

El tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres, president i quatre vocals i el mateix nombre de suplents, funcionaris designats per la Corporació.

Secretari/Secretària del tribunal: funcionari delegat/delegada per la corporació.

El tribunal pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o d'especialistes que poden actuar amb veu, però sense vot.

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat deis seus membres, titulars o suplents.

Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se de formar-ne part i d'intervenir-hi quan concorrin les circumstàncies establertes a l'article 23 de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic, i hauran de notificar-ho a l'autoritat competent.

6. Procés selectiu

El procediment de selecció és el de concurs oposició.

El concurs oposició consisteix en la realització successiva de les fases d'oposició i de concurs, per aquest ordre.

La fase d'oposició consisteix en la realització de les proves previstes en la convocatòria per tal de determinar la capacitat i l'aptitud dels aspirants. La fase d'oposició té caràcter eliminatori i és necessari superar-la per poder passar a la fase de concurs.

La fase de concurs consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin les persones interessades. Aquesta fase no té caràcter eliminatori.

La puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representarà el 60 % de la puntuació màxima assolible en el procés selectiu. La fase de concurs representarà el 40 % del total de la puntuació màxima assolible en el procés selectiu.

6.1. Fase d'oposició: exercicis i qualificació

6.1.1. Fase d'oposició

La fase d'oposició, de caràcter i superació obligatoris, constitueix el 60 % de la puntuació màxima assolible del procés selectiu.

El programa de temes i els exercicis de la fase d'oposició són els que s'indiquen en l'annex 3.

Les persones que durant el transcurs de les proves tenguin conductes contràries a la bona fe o orientades a desvirtuar els principis d'equitat i igualtat en les fases de l'oposició, o altres comportaments que alterin el desenvolupament normal de qualsevol de les proves, podran ser excloses del procés selectiu.

En relació amb les persones que amb la sol·licitud hagin presentat el certificat d'exempció de la prova d'aptitud psicològica i de personalitat, es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Capdepera i en la pàgina web, la relació d'aspirants que queden exempts de la realització d'aquesta prova. En el termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista esmentada, es podran presentar per escrit en el Registre de l'Ajuntament de Capdepera les observacions o al·legacions que es considerin oportunes, que el Tribunal resoldrà de manera motivada.

6.1.2. Crida única

Els aspirants seran convocats a cada exercici en crida única. Quedaran excloses de les proves selectives les persones que no hi compareguin, llevat dels casos de l'excepció que estableixen la base 5 i el punt 2 de l'annex 3, relatiu al segon exercici.

6.1.3. Relació provisional de persones aprovades i ordre de prelació en la fase d'oposició i revisió d'exàmens

Una vegada acabats tots els exercicis de la fase d'oposició, el Tribunal publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Capdepera i en la pàgina web, les llistes provisionals de persones que l'hagin superada, amb la puntuació obtinguda per cada aspirant a cada ajuntament.

La puntuació final de la fase d'oposició de cada aspirant serà el resultat de la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis eliminatoris.

Els aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils comptadors des de la publicació de les llistes provisionals per presentar-hi al·legacions. Acabat aquest termini, el Tribunal disposarà de set dies per resoldre-les.

6.1.4. Llistes definitives de persones aprovades en la fase d'oposició

Resoltes les reclamacions, el Tribunal ha d'aprovar i publicar en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament de Capdepera, les llistes definitives de persones aprovades en la fase d'oposició.

6.2. Fase de concurs

6.2.1. Fase de concurs

La fase de concurs constitueix un 40 % de la puntuació màxima assolible del procés selectiu. El barem de mèrits de la fase de concurs del procés selectiu és el que figura en l'annex 4 .

En cap cas no es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats i presentats en la forma establerta durant el termini que s'indica a les presents bases a l'apartat 3.1 lletra h). No obstant això, respecte dels mèrits que s'hagin al·legat i acreditat en termini però presentin algun defecte formal o siguin incomplets, el Tribunal Qualificador requerirà les persones interessades perquè els esmenin en un termini improrrogable de deu dies.

Els mèrits s'han d'acreditar i s'han de valorar sempre amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

6.3. Determinació de puntuació del concurs oposició

La puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representarà un 60 % de la puntuació assolible en el procés selectiu, i la fase de concurs representarà un 40 % del total de la puntuació assolible en el procés selectiu. La puntuació final del concurs oposició s'ha de calcular amb la fórmula següent:

     60              40

Pt = ——— o + ——— c

    40              40

Pt: puntuació total

60: puntuació màxima de la fase d'oposició

o: punts obtinguts en la fase d'oposició

40: puntuació màxima de la fase de concurs

c: puntuació obtinguda en la fase concurs

6.3.1. Resolució d'empats

En cas d'empat en la puntuació final del concurs oposició d'algunes de les persones aspirants, el desempat s'haurà de resoldre atenent a la major puntuació atorgada en la fase d'oposició. Si persisteix l'empat, es tindrà en compte el major còmput dels serveis prestats com a funcionari interí i, si encara persisteix l'empat, es dirimirà segon el major nivell de català acreditat. Si l'empat no s'ha resolt, finalment el Tribunal resoldrà l'empat per sorteig.

6.3.2 Llistes d'aspirants seleccionats del concurs oposició

Finalitzada per part del Tribunal la valoració dels mèrits aportats d'acord amb el que estableix l'apartat anterior, es faran públiques en el tauler d'anuncis de l'ajuntament i en la pàgina web les llistes provisionals de puntuacions obtingudes en la fase de concurs, així com la llista provisional d'aspirants seleccionats del concurs oposició per a l'ajuntament de Capdepera. Les persones aspirants disposaran de cinc dies hàbils per a fer reclamacions, comptadors a partir de la publicació de les llistes provisionals. Les reclamacions presentades seran resoltes pel tribunal en un termini de set dies hàbils.

6.3.3 Relacions definitives de les puntuacions de la fase de concurs i relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu

Resoltes les reclamacions, el Tribunal ha d'aprovar la relació definitiva de les puntuacions de la fase de concurs i la relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu, i la publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la seva pàgina web. La relació contindrà, com a màxim, tantes persones aprovades com places es convoquen. No obstant això, amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan hi hagi renúncies d'aspirants seleccionats abans del nomenament com a funcionari en pràctiques o bé els que s'han proposat no compleixen algun dels requisits de la base 2, el Tribunal elevarà a l'òrgan convocant una relació complementària de les persones aspirants que vagin a continuació de les proposades, per ordre de puntuació, per al seu possible nomenament com a personal en pràctiques.

6.3.4. Publicació de les llistes de persones que han superat el procés selectiu referides a cada ajuntament

L'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que han de ser nomenats com a personal funcionari en pràctiques, es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la seva pàgina web. En cap cas pot ser un nombre d'aspirants superior al de places convocades.

6.3.5 Presentació de documentació de les persones que han superat el procés selectiu referides a cada ajuntament

L'aspirant disposa d'un termini de vint dies naturals des de la data de publicació de l'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu per a presentar els documents que acrediten que compleixen els requisits que encara no s'han acreditat i que exigeix la convocatòria en la base 2 de l'annex 1.

Concretament, han d'aportar:

- Una fotocòpia compulsada del certificat del nivell de coneixements de llengua catalana.

- Una fotocòpia compulsada del permís de conduir de les classes A i B en vigor.

- Un certificat d'antecedents penals.

Si no es presenta la documentació en el registre de l'Ajuntament dins del termini fixat, excepte casos de força major, que han de ser degudament acreditats i, si escau, apreciats per l'Administració mitjançant una resolució motivada, o si en el moment d'examinar-se la documentació es dedueix que falla algun dels requisits exigits, la persona interessada no podrà ser nomenada funcionari o funcionària en pràctiques i quedaran anul·lades les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en la qual hagi incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial.

7. Fase de pràctiques en cada ajuntament

7.1. Nomenament com a personal funcionari en pràctiques de la categoria de policia local

Les persones aspirants que superin el procés selectiu i acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria han de ser nomenades per l'ajuntament de Capdepera, personal funcionari en pràctiques de la categoria de policia local. El període de pràctiques tindrà una durada de sis mesos.

7.2. En cap cas pot ser nomenat personal funcionari en pràctiques un nombre de persones aspirants superior al de places convocades per a cada ajuntament.

7.3. Aquesta situació s'ha de mantenir fins que sigui nomenat personal funcionari de carrera, si escau, o qualificat no apte. El Tribunal Qualificador ha d'elevar a Batlia la llista definitiva de persones aspirants declarades aptes i no aptes de la fase de pràctiques, que dictarà resolució i ordenarà la publicació al BOIB. Si cap persona aspirant és qualificada no apta en la fase de pràctiques, en la mateixa resolució es requerirà la documentació de la base 6 punt 3.5 a la persona aspirant que hagi aprovat totes les proves, per l'ordre de puntuació obtinguda en les proves, per a ser nomenat personal funcionari en pràctiques. La resolució esmentada, que esgota la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7.4. Els funcionaris en pràctiques tenen dret a percebre les retribucions equivalents al sou i a les pagues extraordinàries corresponents al subgrup o grup d'adscripció, en el supòsit que aquest no tingui subgrup, en el qual aspiri a ingressar; i si escau, els triennis que es tinguessin reconeguts amb anterioritat a l'inici del període de pràctiques.

No obstant això, si el període de pràctiques es duu a terme desenvolupant un lloc de treball, es percebran, a més, les retribucions complementàries corresponents al lloc esmentat.

7.5. Valoració de les pràctiques

Les pràctiques tenen per objecte valorar l'aptitud per a exercir les funcions pròpies de la categoria que correspongui. Amb la finalitat de dur a terme aquesta avaluació s'ha de seguir el procediment que estableixen els articles 158 i 159 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament Marc de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears.

 

ANNEX 3 Temaris i exercicis de les proves selectives del procés especial unificat de la categoria de policia local

1. Temari de la prova de coneixements

A. Programa de temes de la fase de la primera prova de coneixements (temes inclosos en el temari que publica anualment l'Escola Balear d'Administració Pública)

Tema 1. La Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

Tema 2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El Defensor del Poble.

Tema 3. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Els municipis i altres entitats locals de les Illes Balears.

Tema 4. El Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d'aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.

Tema 5. El Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir.

Tema 6. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.

Tema 7. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.

Tema 8. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.

Tema 9. El Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.

Tema 10. La Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d'actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.

Tema 11. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment d'Habeas corpus.

Tema 12. La Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.

Tema 13. La Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Preàmbul. Disposicions generals. Principis de protecció de dades. Drets de les persones.

Tema 14. La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes. Exposició de motius. Disposicions generals. Competències, funcions, organització institucional i finançament. Violència masclista.

Tema 15. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic.

Tema 16. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.

Tema 17. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.

Tema 18. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació

Tema 19. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització

Tema 20. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.

B. Temes de la segona fase de la prova de coneixements

Tema: Terme municipal i ordenances municipals de l'Ajuntament de Capdepera.

1. Coneixement del terme municipal. (Llistat de carrers)

2. Ordenances municipals i reglaments:

2.1. Ordenança d'horaris d'establiments i espectacles públics.

2.2. Ordenança municipal per a l'ocupació viària amb taules, cadires i altres instal·lacions.

2.3. Ordenança de circulació.

2.4. Reglament de viatgers automòbils de turisme.

2.5. Ordenança de venda ambulant en els mercats municipals.

Aquest temari està a disposició de les persones aspirants a les pàgines web <http://www.ajcapdepera.net/documents/index.ct.html> (ordenances) i

<http://www.ajcapdepera.net/documents/index.ct.html?tIte=cartografia&sqlw_tema=4185> (terme municipal).

2. Exercicis

Primer exercici. Prova de coneixements

De caràcter obligatori i eliminatori. Aquesta prova consta de dues fases:

a. Qüestionari tipus test del programa de temes de la fase de la primera prova de coneixements.

b. Qüestionari tipus test del tema: Terme municipal i ordenances municipals de l'Ajuntament de Capdepera.

Segon exercici. Prova d'aptitud física

De caràcter obligatori i eliminatori, consisteix a superar les proves físiques que s'indiquen en l'annex 3 del Decret 28/2015. Per fer aquesta prova, l'aspirant ha de lliurar al Tribunal un certificat mèdic en què es faci constar que compleix les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar aquest certificat comporta l'exclusió automàtica de l'aspirant tant de la realització de la prova com del procés selectiu.

Si en la data de realització de les proves físiques algun aspirant està en situació d'incapacitat temporal per malaltia professional o accident laboral, o bé en estat d'embaràs, part o puerperi o risc per a l'embaràs, degudament acreditat mitjançant un certificat mèdic, i sempre que aquesta circumstància es posi en coneixement del Tribunal Qualificador amb caràcter previ a la realització de la prova o l'exercici, durà a terme la resta de les proves, i la qualificació quedarà pendent, en el cas que superes totes les altres, condicionada a la superació de les proves d'aptitud física, en la data que el Tribunal determini, una vegada desaparegudes les causes que en motivaren l'ajornament. Aquest termini no podrà superar la data de publicació provisional d'aspirants seleccionats que hagin de ser nomenats personal funcionari en pràctiques.

Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que s'assenyalin. El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 punts o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui de 3 punts o superior. La nota mitjana d'apte s'ha d'atorgar sempre que el resultat sigui de 5 punts o superior; si és inferior a 5 punts, ha de ser de no apte.

Les persones que acreditin el certificat en vigor d'aptitud física de l'EBAP resten exemptes de fer les proves físiques en aquesta convocatòria. La validesa dels certificats és de dos anys comptadors des del dia de la superació de les proves. La superació del curs bàsic de policia local té el mateix efecte que l'obtenció d'aquest certificat, amb una validesa de dos anys comptadors des de la data de finalització del curs bàsic.

A l'efecte de quedar exempt de fer aquest segon exercici (prova d'aptitud física), el certificat d'aptitud física de l'EBAP i de superació del curs bàsic de policia local han d'estar en vigor en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

 

Tercer exercici. Prova d'aptitud psicològica i de personalitat

De caràcter obligatori i eliminatori, aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells d'aptitud i també en l'exploració de la personalitat i les actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l'exercici del lloc de treball policial.

L'exercici consisteix a respondre una prova o proves d'aptitud, personalitat i actitud proposades per professionals de la psicologia i que elaboraran assessors del Tribunal Qualificador. El resultat d'aquesta prova és en termes d'apte o no apte.

Les persones interessades que hagin superat la prova d'aptitud psicològica i de personalitat del procés unificat per cobrir les places de la categoria de policia dels ajuntaments d'Artà, Bunyola, Calvià, Capdepera i Palma, convocades mitjançant la Resolució de la presidenta de l'Escola Balear d'Administració Pública de 26 de gener de 2018 (BOIB núm. 14, de 30 de gener de 2018) estaran exemptes de realitzar aquesta prova. Hauran d'acreditar aquest fet mitjançant acreditació expedida per l'EBAP .

També estan exemptes de fer aquesta prova les persones que acreditin que en els darrers tres anys han superat una prova igual, a criteri del Tribunal Qualificador, a l'exigida en aquest apartat, diferent de l'esmentada en el paràgraf anterior. En aquest cas, s'haurà d'acreditar.

 

ANNEX 4 (annex 4 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears)

La puntuació màxima que poden assolir els aspirants a través dels mèrits al·legats és de 40 punts.

El tribunal ha d'avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem següent:

1. Valoració del curs de capacitació

1.1. Valoració del curs de capacitació de la mateixa categoria a la qual s'accedeix.

Només es valoren els cursos expedits o homologats per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) que estiguin en vigor. La valoració de la nota obtinguda en el curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de policia és el resultat de multiplicar-ne la nota per un coeficient de 0,8 fins a un màxim de 8 punts. A la resta de categories que els sigui exigible el curs de capacitació per a l'accés, és el resultat de multiplicar-ne la nota per un coeficient de 0,5 fins a un màxim de 5 punts.

2. Valoració dels serveis prestats (60 % de 40 punts)

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 24 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local del municipi al qual s'opta o de la plantilla de policia local en els ajuntaments sense cos de policia local: 0,10 punts per mes, fins a un màxim de 24 punts. Els serveis prestats com a policia de temporada o turístic en aquest municipi: 0,05 punts per mes.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en qualsevol categoria del cos de policia local d'un municipi diferent al qual s'opta o de la plantilla de policia local en els ajuntaments sense cos de policia local: 0,025 punts per mes, fins a un màxim de 12 punts. Els serveis prestats com a policia de temporada o turístic d'un municipi diferent al qual s'opta o de la plantilla de policia local en els ajuntaments sense cos de policia local: 0.025 per mes.

La data de referència per a la valoració dels serveis prestats serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació en el procés selectiu, i s'hauran d'acreditar mitjançant un certificat expedit per l'ajuntament.

3. Valoració estudis acadèmics oficials

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, se n'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

Només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit per a l'accés a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial del mateix nivell a la que s'exigeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el del nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents, excepte els títols de postgrau (màster i doctor), que s'han d'acumular.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, com també tots els títols que hagin estat declarats equivalents:

0,07 punts, fins a un màxim de 0,21 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent:

0,14 punts, fins a un màxim de 0,42 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts.

d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 0,29 punts, fins a un màxim de 0,87 punts.

e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,04 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 0,24 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,07 punts, d'acord amb l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f) Per a cada títol de doctor: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts

 

4. Valoració deis coneixements de llengües

4.1. Coneixements orals i escrits de llengua catalana.

Es valoren els certificats expedits per l'EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:

a) Nivell Cl (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts.

b) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts.

c) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts.

S 'ha de valorar només el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada (excepte en el cas que estar en possessió d'un determinat nivell de català sigui requisit per participar en el concurs, en què el nivell de català aportat corn a mèrit ha de ser superior al que s'exigeix corn a requisit). En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.

4.2 Coneixements d'altres llengües.

Es valoren els certificats acreditatius deis coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escotes oficials d'idiomes (E01), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 1,5 punts segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:

Nivells del marc comú europeu

EOI

Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continua, equivalent al nivells del Marc comú europeu

Altres nivells de l'EBAP

Puntuació

 

 

 

1r curs de nivell inicial

0,10

 

 

 

2n curs de nivell inicial

0,20

A1

0,20

0,20

1r curs de nivell elemental

0,30

A2

0,70

0,40

2n curs de nivell elemental

0,40

B1

0,80

0,60

1r curs de nivell mitja

0,60

B1+

0.90

0,80

2n curs de nivell mitja

0,80

B2

1,10

1

1r curs de nivell superior

1

B2+

1,20

1,20

2n curs de nivell superior

1,20

C1

1,40

1,40

 

 

C2

1,50

1,50

 

 

Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes. D'una mateixa llengua, només se'n valoren les titulacions de nivell superior.

5. Valoració dels cursos de formació

Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tinguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions publiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua.

Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l'EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins els plans de formació contínua. Els cursos en matèria policial fets abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les 111es Balears, també es valoren.

En aquest apartat també es valora la importació de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què constin el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits deis títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat.

 

​​​​​​​4.1. Formació relacionada amb l'arca professional.

4.1.1. Accions formatives relacionades.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d'aprofitament 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d'impartació de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.

Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores. No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No s'ha de valorar la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, llevat que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.

4.1.2. Accions formatives no relacionades.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts. S'han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del hoc al qual s'accedeix, es consideren d'interès general. En concret, només s'han de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l'EBAP.

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,004 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0020 punts per hora.

5. Reconeixements honorífics

Valoració dels reconeixements honorífics.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 1,5 punts, d'acord amb els criteris següents:

Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista en la normativa:

- Creu al Mèrit Policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 1 punt.

- Creu al Mèrit Policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,75 punts.

- Creu al Mèrit Policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,50 punts.

- Felicitacions públiques: 0,30 punts.

S'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.

Els reconeixements honorífics i les medalles lliurades per un ajuntament només s'han de valorar en els procediments per accedir a un hoc de treball d'aquest mateix ajuntament. En el supòsit de concessió d'una medalla de la Comunitat Autònoma i una altra de l'ajuntament corresponent pel mateix motiu només es pot valorar a l'efecte de concurs una de les dues.

6. Valoració de les proves físiques.

La superació de les proves físiques amb una nota igual o superior, en conjunt, a 8, té una puntuació, en la fase de concurs, igual a la nota obtinguda multiplicada per 0,1, fins a un màxim d'1 punt.

7. Les convocatòries s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears

Els mèrits que al·leguin les persones candidates s'han d'acreditar mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de la documentació següent:

a) Curs de capacitació: certificat en vigor de l'EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s'opta o una de superior.

b) Serveis prestats i antiguitat: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.

c) Estudis acadèmics oficials: copia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis realitzats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

d) Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.

e) Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d'administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.

f) Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartació de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats per l'EBAP, per universitats de l'àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen plans de formació contínua.

g) Reconeixements honorífics: certificats expedits per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.

 

ANNEX 5 ​​​​​​​MODEL INSTÁNCIA

Sr./Sra. ______________________major d'edat, amb DNI número________________ i

domicili a efectes de notificacions i comunicacions a__________________

telèfon_______________

EXPOS:

I. Que he tingut coneixement de la convocatòria publicada per aquest Ajuntament per a la -------------- de la Policia Local.

II. Que estic en possessió de totes i cada una de les condicions exigides a la base segona d'aquesta convocatòria.

III. Que som responsable de la veracitat deis documents i informació que present en aquest procés selectiu.

Per tot allò exposat,

SOL.LICIT:

Ésser admès/esa al corresponent procés selectiu, per a la qual cosa aport la següent documentació exigida en aquestes bases:

Capdepera, de de 2019

(Signatura de la persona interessada)

SR. BATLE PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT DE CAPDEPERA.