Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

Núm. 9164
Aprovació valoració professional de la fase de pràctiques, del procés selectiu per proveir, com a personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Llucmajor, de trenta-una places de policia local

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En relació a la convocatòria del procés selectiu per proveir, com a personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Llucmajor, trenta-una places de policía local, pel sistema d'accés de torn lliure, per concurs, la Junta de Govern de data 11 de setembre de 2019, ha acordat:

PRIMER.- Aprovar la valoració professional setmanal de la fase de practiques del procés selectiu per proveir, com a personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Llucmajor, trenta-una places de policía local, pel sisema d'accés de torn lliure, per concurs, per poder avaluar metodològicament, i supervisada, de la forma més homogènia possible i amb garanties pels aspirants.

SEGON.- Publicar el present acord en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, a la seva pàgina web i al BOIB.

Contra aquesta Resolució podran els interessats interposar recurs potestatiu de reposició davant aquest Ajuntament, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques.

També podran interposar alternativament recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu amb seu a Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos, de conformitat amb el que estableixen els articles 30, 112.3 i 114.1 c) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques, i 8, 10 i 46 de la Llei 29/1988, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

En cas d'optar per la interposició del recurs de reposició no es podrà interposar un recurs contenciós-administratiu fins que s'hagi notificat la resolución expressa del recurs de reposició o hagi transcorregut un mes de la seva interposició sense haver rebut la notificació, data en que es podrà entendre desestimat per silenci administratiu.

Tot això sense prejudici que puguin interposar qualsevol altre recurs que estimin oportu.

  

Llucmajor, 18 de setembre de 2019

El Batle,

Eric Jareño Cifuentes

 

 

Unitat emissora

Prefectura Policia

 

Unitat destinatària

 

Registre núm.

 

 

Destinatari/tària

 

Data reg.

 

 

Data recepció

 

 

 

 

Signatura

 

 

 

 

ANNEX 1

VALORACIÓ PROFESSIONAL SETMANAL DE LA FASE DE PRÀCTIQUES

ASPIRANT_________________________________________________________________________

NÚM. DE VALORACIÓ:  (    )

DATA INICI VALORACIÓ: ________________DATA FINAL VALORACIÓ: ______________

PERSONA AVALUADORA:_________________________________________________________

Valorau els ítems que es presenten a continuació, tenint en compte l'explicació de cada un dels elements que hi consten. És important tenir cura que la puntuació atorgada no respon a un fet puntual sinó a la manera habitual de procedir de la persona que s'avalua.

Els aspectes que s'han de valorar són una guia d'observació en què es recullen tot un seguit d'afirmacions que es consideren d'importància cabdal per dur a terme la tasca policial de manera eficient.

Considerau cada un dels enunciats i puntuau segons la taula de valoració presentada amb una escala d'1 a 10 punts, de menor a major valoració.

La fase de pràctiques s'ha de superar de forma individual amb una nota igual o superior a 5 bimensualment.

Els aspirants que no prestin servei efectiu un mínim del 90 % del temps de pràctiques no podran ser nomenats funcionaris de carrera en finalitzar l'any, ja que s'entén que un any de pràctiques no ha de ser coincident amb un any natural.

Cada agent tindrà un comandament o responsable que l'avaluarà. No obstant això, tenint en compte que poden canviar de destinació i torns, els avaluadors setmanals podran canviar.

Els avaluadors bimensuals seran subinspector/s que recolliran l'avaluació setmanal i la completaran amb la seva pròpia valoració.

ÍTEMS DE VALORACIÓ PROFESSIONAL SETMANALS DE LA FASE DE PRÀCTIQUES

1.‑ Presència personal

Definició: aspecte físic, uniforme, neteja personal i bones maneres.

Explicació: L'aspecte extern del o la policia local és molt important per a la professió que ha de desenvolupar. No es pot oblidar que la imatge transmet confiança i tranquil·litat als ciutadans.

Aspectes que s'han d'observar:

  1. L'uniforme és el que pertoca, és net i està en bon estat.
  2. L'aspecte és pulcre i net, va correctament pentinat o pentinada, ben afaitat o amb barba o mostatxos arreglats. No duu cap tipus d'arracada o pírcing. En el cas de les dones, els cabells van recollits en una coa.
  3. Identificació: sempre va correctament identificat o identificada dins les dependències i fora, i porta els emblemes i les acreditacions adients.

2.‑ Compliment de normes. Disciplina

Definició: l'agent en pràctiques identifica el que se li demana, actua amb rapidesa i diligència en l'execució de l'ordre i compleix exactament les normes i ordres, escrites o verbals.

Explicació: La policia local és un cos jerarquitzat, per la qual cosa, els agents han de respectar les ordres que reben i han d'intentar comprendre i respectar les opinions dels superiors, perquè és fonamental per al bon desenvolupament de la seva tasca.

Aspectes que s'han d'observar:

  1. Compleix amb diligència i sense qüestionaments tot allò que se li demana.
  2. És subordinat o subordinada sense servilismes ni adulacions innecessàries.
  3. Assimila ràpidament les ordes que rep i les executa amb rapidesa i facilitat.
  4. Té present el codi deontològic professional i el compleix.

3.‑ Eficàcia. Qualitat de treball

Definició: domini dels coneixements, les tècniques i les habilitats per al bon desenvolupament de les seves funcions.

Explicació: Una actitud activa i dinàmica, d'interès, dotada de precisió, exactitud i eficàcia en el treball indica una bona disposició envers la professió.

Aspectes que s'han d'observar:

  1. Realitza el treball assignat en un temps adequat i amb precisió. El resultat obtingut és bo i s‘aconsegueix un procés òptim.
  2. Utilitza el procediment més adequat per desenvolupar determinades tasques i a vegades aporta noves idees i perspectives.
  3. Té cura no solament del contingut del treball, sinó també dels detalls més petits.
  4. En la majoria de les intervencions mostra seguretat. Disposa de les habilitats necessàries per a la majoria d'actuacions. S'hi pot confiar depenent del tipus de servei i ofereix confiança als companys i companyes.

4.‑ Quantitat de treball

Definició: capacitat per realitzar gran quantitat de treball en relació amb el temps.

Explicació: Una actitud activa i dinàmica i amb un aprofitament del temps indica interès i bona disposició envers la professió.

Aspectes que s'han d'observar:

  1. Aprofita el temps.
  2. Realitza el treball a un bon ritme i compleix els terminis de finalització dels treballs sense que disminueixi la qualitat de la feina.
  3. És capaç d'optimitzar els processos, millorant el temps que caldria esperar per complir allò que té encomanat.
  4. Realitza més treball del que té assignat.

5.‑ Interès i motivació

Definició: recerca de la superació personal i consecució d'objectius professionals.

Explicació: Té motivació i interès per la professió i mostra una tendència a millorar en tots els sentits, cercant el perfeccionament personal i professional.

Aspectes que s'han d'observar:

  1. No es deixa vèncer pels obstacles, sinó que els afronta de forma serena i intenta sobreposar-s'hi cercant nous recursos.
  2. Vol poder assumir responsabilitats superiors a les que té en aquests moments.
  3. Té interès per aprendre i formar-se.
  4. Té aspiració d'ascendir dins l'escalafó i d'aconseguir llocs de més responsabilitat.
  5. Té molt d'interès a avançar adequadament en el període de pràctiques, ja que el considera una part fonamental de la seva futura activitat laboral.

6.‑ Col·laboració i acceptabilitat

Definició: actitud i bona disposició per treballar amb les altres persones.

Explicació: Per al bon desenvolupament de la professió de policia, la cooperació és necessària si es volen complir les tasques encomanades. Els enfrontaments, els desacords, les discussions, etc., fan disminuir l'efectivitat.

Aspectes que s'han d'observar:

  1. Sempre mostra disposició per col·laborar en el que faci falta. Dinamitza i engresca els altres companys i companyes.
  2. Els companys i companyes l'aprecien, sempre ajuda a crear un clima d'unió dins el grup i el seus actes sempre inspiren confiança.
  3. Millora la comunicació dins el grup i evita entrar en discussions i baralles banals.
  4. Accepta els errors personals propis i aliens, sense intentar amagar-los ni atribuir-los al grup.
  5. És capaç d'utilitzar un llenguatge assertiu com a forma de resoldre els seus conflictes.

7.‑ Responsabilitat

Definició: capacitat i disposició per acceptar els deures i les obligacions.

Explicació: La disposició per acceptar els deures i les obligacions és una actitud professional molt important. S'ha d'avaluar si accepta i assumeix plenament les responsabilitats que corresponen a la seva tasca.

Aspectes que s'han d'observar:

  1. Realitza les tasques encomanades.
  2. Li agrada tenir responsabilitats, es presta a assumir-les i no les rebutja encara que siguin dures o ingrates. No evita les responsabilitats assignades.
  3. Acaba les tasques encomanades malgrat els obstacles, fins i tot en absència d'un comandament.
  4. Assumeix el resultat i les conseqüències de les seves accions.
  5. Millora la seva preparació personal.

8.‑ Tracte amb les altres persones

Definició: disposició a mantenir un tracte correcte, evitant conflictes i facilitant la bona comunicació en un ambient d'harmonia, tant amb els companys i companyes i superiors com amb els ciutadans.

Explicació: Les funcions pròpies del o la policia van adreçades al compliment de la llei i al servei als ciutadans. Per això és necessari tenir-hi un tracte correcte i una bona comunicació, aspectes que s'han d'inspirar en la imparcialitat, l'equitat, l'educació i la cordialitat, sense oblidar la deontologia professional.

Aspectes que s'han d'observar:

  1. Mostra facilitat de tracte amb la resta de persones (tracte agradable, educat, llenguatge verbal i no verbal correcte, to adequat, absència de vulgarismes).
  2. Mostra deferència i correcció en el tracte cap als companys i companyes i els superiors.
  3. Té capacitat d'adaptació a les persones i a les situacions. Adapta el llenguatge i l'actitud a cada circumstància.
  4. Desplega habilitats socials en actuacions en situacions de conflicte.
  5. Mostra deferència i correcció en el tracte envers els ciutadans i presenta una alta vocació de servei públic.
  6. Observa el codi deontològic envers les persones detingudes.

9.‑ Maduresa i tolerància

Definició: demostra seguretat i independència ens els seus judicis sense caure en una rigidesa innecessària. Defensa els valors democràtics i de la legalitat vigent.

Explicació: Els policies han d'analitzar cada situació i, posteriorment, una vegada han reflexionat sobre els diferents aspectes, han d'arribar a una solució eficaç d'acord amb les lleis i els elements teoricopràctics de la professió.

Aspectes que s'han d'observar:

  1. Sap el que ha de fer i com ha d'actuar.
  2. Demostra aptitud per analitzar les diferents solucions que planteja un mateix problema. Intenta corregir allò que no li surt com vol. Té coneixements suficients per revisar les actuacions i interès per millorar-les.
  3. Té sentit comú i encerta en els seus judicis.
  4. És pràctic o pràctica, realista i responsable en la seva tasca diària. Funciona de manera autònoma, amb criteris adequats a la situació.
  5. Té una actitud totalment democràtica i defensa la legalitat vigent.
 

10. Adaptació als canvis

Definició: Demostrar la capacitat d'adaptació a qualsevol lloc de feina de la Policia Local de Llucmajor, així com les jornades laborals establertes.

Explicació: Els policies han d'adaptar-se a cada un dels llocs de feina de la Policia Local de Llucmajor i realitzar les tasques corresponents a la secció o unitat a la qual està destinat temporalment. Ha de passar per totes les unitats en la mesura de les possibilitats.

Aspectes que s'han d'observar:

  1. Sap el que ha de fer i com ha d'actuar.
  2. Demostra aptitud i actitud en l'adaptació al nou lloc de feina.
  3. Col·labora amb els companys en la resolució de problemes.

Anotau en aquest espai allò que no s'ha detallat en els ítems anteriors i que es considera important per a la valoració de la persona aspirant.

_________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________

 

Unitat Emissora

Prefectura Policia

 

Unitat destinatària

 

Registre núm

 

 

Destinatari/tària

 

Data reg.

 

 

Data recepció

 

 

 

 

Signatura

 

 

ANNEX 2

DESGLOSSAMENT QUALITATIU BIMESTRAL DELS PUNTS OBSERVATS PER A LA VALORACIÓ DE LES PRÀCTIQUES POLICIALS

Persona aspirant:__________________________________________________________

Període avaluat:___________________________________________________________

Persona avaluadora:________________________________________________________

Segons l'observació parcial realitzada per part de l'avaluador durant les setmanes de feina, provisionalment la persona avaluada ha desenvolupat els següents ítems de forma:

1.‑ Presència personal APTE (  )  NO APTE (  ) 

Aspecte físic, uniforme, neteja personal i bones maneres.

2.‑ Compliment de normes. Disciplina APTE (  )  NO APTE (  ) 

Compliment de ordes i normes.

3.‑ Eficàcia. Qualitat de treball APTE (  )  NO APTE (  ) 

Exactitud i eficàcia en el treball.

4.‑ Quantitat de treball APTE (  )  NO APTE (  ) 

Capacitat de realitzar el treball en relació amb el temps disponible.

5.‑ Interès i motivació APTE (  )  NO APTE (  ) 

Recerca de la superació personal i consecució d'objectius professionals.

6.‑ Col·laboració i acceptabilitat APTE (  )  NO APTE (  ) 

Aptitud i actitud per treballar amb les altres persones.

7.‑ Responsabilitat APTE (  ) NO APTE (  ) 

Capacitat i disposició per acceptar els deures i les obligacions.

8‑ Tracte amb les altres persones APTE (  )  NO APTE (  ) 

Disposició a mantenir un tracte correcte, evitant conflictes i facilitant la bona comunicació en un ambient d'harmonia.

9.‑ Maduresa i tolerància APTE (  )  NO APTE (  ) 

Demostrar seguretat i independència ens els judicis sense caure en una rigidesa innecessària.

10.- Adaptació als canvis APTE (  )  NO APTE (  ) 

Demostrar la capacitat d'adaptació a qualsevol lloc de feina de la Policia Local de Llucmajor, així com les jornades laborals establertes.

Anotau en aquest espai allò que no s'ha detallat en els ítems anteriors i que es considera important per a la valoració de la persona aspirant:

______________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________________________

Documents adjunts