Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TREBALL, COMERÇ I INDÚSTRIA
Núm. 5592
Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria per la qual s’aprova la Convocatòria per concedir ajuts públics per a projectes i programes d’investigació i actuació en matèria de salut laboral corresponent a l’exercici pressupostari 2019
L'article 40.2 de la Constitució espanyola encomana als poders públics, com un dels principis rectors de la política social i econòmica, vetllar per la seguretat i la higiene en el treball.
En consonància amb aquest manament constitucional, l'article 14.1 de la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscs Laborals (BOE núm. 269, de 10 de novembre) disposa que tots els treballadors tenen dret a una protecció eficaç en matèria de seguretat i salut en el treball.
L'Estratègia de Seguretat i Salut de les Illes Balears 2016-2020, aprovada pel Consell Balear de Salut Laboral en la sessió ordinària de dia 14 de desembre de 2015, que representa l'estructuració i ordenació de les actuacions que es realitzaran en l'àmbit de la prevenció durant els propers anys, preveu tota una sèrie d'actuacions en l'àmbit de la salut laboral a càrrec dels diferents agents socials, com ara l'organització de jornades de sensibilització i compromís amb la salut laboral, l'assessorament en la gestió preventiva tant a empresaris com a treballadors, o també la promoció de la investigació en l'àmbit de la prevenció i la salut laboral.
La Llei 13/2017, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears per a l'any 2018, modificada en aquest punt per la disposició final cinquena de la Llei 14/2018, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2019, creà l'IBASSAL.
L'art. 8 de la Llei 7/2018, de 31 de juliol, de Promoció de la Seguretat i la Salut en el Treball de les Illes Balears, determina que la persona que ocupi la Presidència de l'IBASSAL─la titular de la Conselleria competent en matèria de treball─ ostenta la funció de concedir ajuts i subvencions, per una banda, i la d'autoritzar despeses, contraure obligacions i proposar pagaments d'acord amb la normativa autonòmica vigent en matèria de finances de la comunitat autònoma de les Illes Balears. No obstant això, la disposició transitòria segona de la Llei 7/2108 estableix que les funcions assignades a l'IBASSAL les seguiran exercint els òrgans de l'Administració de la Comunitat Autònoma que en el moment de l'entrada en vigor d'aquesta tenien competències inherents, fins que l'Institut es posi en funcionament de forma efectiva, la qual cosa no es podrà demorar més enllà de sis mesos des que s'aprovi el reglament orgànic corresponent. Atès que el reglament orgànic encara no està vigent, la subrogació legalment prevista encara no s'ha produït i, per tant, ens hem de remetre a les normes vigents amb anterioritat a l'entrada en vigor de la Llei 7/2018.
Atès que de conformitat amb la Llei 14/2018, de 28 de desembre, existeix una secció pressupostària específica per a l'IBASSAL (79), així com una partida per satisfer les despeses de les actuacions dutes a terme dins del programa 324A01, en matèria de salut laboral, cal preveure la partida pressupostària correcta per fer front a les obligacions econòmiques derivades de la convocatòria que ens ocupa.
Per tant, la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria, mitjançant la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, exerceix les funcions relatives a la vigilància de la salut, la seguretat i la higiene dels treballadors, com també la prevenció i la investigació dels riscs laborals, d'acord amb el Decret 24/2015, de 7 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d'agost).
El text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), té com a objecte determinar el règim jurídic de les subvencions l'establiment o la gestió de les quals corresponen a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o a les entitats públiques que en depenen. L'article 15 del Text refós estableix el contingut mínim de la convocatòria d'ajuts, que ha de ser aprovada per l'òrgan competent i publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
L'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005 (BOIB núm. 73, de 12 de maig), modificada per l'Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008 (BOIB núm. 104, de 26 de juliol), estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de treball i formació. En aquest sentit, l'article 1 d'aquesta Ordre disposa que un dels objectius de les subvencions és l'execució de projectes i programes d'investigació i actuació en matèria de salut laboral.
D'acord amb l'article 14.2 del text refós de la Llei de subvencions, el procediment per concedir les subvencions s'ha d'iniciar sempre d'ofici mitjançant una convocatòria quan la selecció dels possibles beneficiaris s'hagi de fer en règim de concurrència. L'article 15 del mateix Text refós estableix el contingut mínim de la convocatòria d'ajuts.
D'altra banda, l'article 3 de l'Ordre de bases abans esmentada estableix que les convocatòries corresponents s'han d'aprovar mitjançant d'una resolució de la consellera o del conseller competent en matèria de treball i formació i s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Aquesta subvenció s'ha inclòs en el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici 2018-2020, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 (BOIB núm. 31, de 10 de març).
Per tot això, d'acord amb els preceptes indicats, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria per concedir ajuts públics per a projectes i programes d'investigació i actuació en matèria de salut laboral corresponent a l'exercici pressupostari de l'any 2019 (annex 1), així com els annexes del 2 a 13.
2. Publicar aquesta Resolució i els seus annexes en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que l'ha dictada en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver estat publicada, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver estat publicada, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 24 de maig de 2019
El conseller de Treball, Comerç i Indústria
Iago Negueruela Vázquez
ANNEX 1
Convocatòria
Primer
Objecte
L'objecte de la convocatòria és la concessió dels següents ajuts:
La realització de programes, projectes i actuacions en matèria de salut laboral següents:
a) Estudis relatius a les malalties professionals, en relació amb les patologies comunes.
b) Projectes relatius a l'elaboració de manuals, guies i estudis relatius a la presència de substàncies o productes químics i agents biològics per als treballadors en el sector de l'hoteleria de les Illes Balears.
c) Projectes relatius a la protecció de les persones treballadores especialment sensibles en centres especials d'ocupació i empreses a les Illes Balears.
d) Projectes relatius a l'elaboració de manuals, guies i estudis relatius a la investigació d'accidents de treball i a la implantació de mesures destinades a prevenir-los.
e) Campanyes i projectes relatius a la implantació de sistemes de gestió i integració de l'activitat preventiva en les petites i mitjanes empreses; anàlisi de les necessitats en matèria de prevenció dels sectors específics en el referit àmbit i promoció de la prevenció de riscs laborals adreçada a emprenedors i autònoms, en l'àmbit territorial de les Pitiüses.
f) Projectes relatius a l'anàlisi de la sinistralitat en l'àmbit de les petites i mitjanes empreses i promoció de la cultura preventiva en les PIME de Menorca.
g) Projectes relatius a l'elaboració de manuals, guies i estudis relatius a la igualtat efectiva entre dones i homes en matèria de prevenció de riscs laborals.
h) Projectes relatius a l'avaluació de les condicions de treball del personal de neteja de centres sanitaris.
Segon
Normativa reguladora
Els ajuts i les subvencions convocats per mitjà d'aquesta resolució es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions; l'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005, modificada per l'Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008 (BOIB núm. 104, de 26 de juliol).
Tercer
Despeses subvencionables
1. Les despeses han d'estar vinculades fefaentment als projectes, tenint en compte l'article 31 de la Llei general de subvencions, segons el qual la despesa elegible ha de ser real, econòmica i necessària per al projecte.
2. En els projectes i programes d'investigació i actuació en matèria de salut laboral s'ha de finançar l'import total de les despeses efectuades pels conceptes següents:
a) Despeses de personal, quan la realització del projecte, el programa o l'acció impliqui contractar treballadors per compte d'altri o quan sigui personal propi de l'entitat que executa. En ambdós casos, en la proporció de temps que hi hagin dedicat i que sigui acreditat, conforme a la convocatòria.
b) Despeses directes de l'activitat: material fungible, despeses de viatge i publicitat. Sobre aquest últim concepte, únicament es podrà imputar un màxim del 5 % del cost total de l'acció subvencionable. En el cas de l'elaboració de manuals, guies i estudis de prevenció de riscs laborals, també seran despeses subvencionables el cost d'impressió, distribució i publicitat amb el mateix límit esmentat
Les dietes es poden imputar al projecte sempre i quan tinguin relació amb aquest, sense superar la quantia màxima que preveu l'article 9 del Decret 16/2016, de 8 d'abril, pel qual s'aprova el Text consolidat del Decret pel qual es regulen les indemnitzacions per raó del servei del personal al servei de l'Administració autonòmica de les Illes Balears, en funció del tipus de desplaçament i amb independència de l'horari del desplaçament.
La indemnització per la utilització de vehicle serà, com a màxim, la que s'estableix per quilòmetre recorregut en l'annex 5 del Decret 16/2016, abans esmentat, segons que es tracti de vehicles automòbils o de motocicletes. No es rebrà cap indemnització per la part del recorregut que excedeixi el nombre de quilòmetres corresponents a l'itinerari més adequat per a la realització del servei.
Per tenir dret a les dietes previstes en aquest punt serà necessari fer un mínim de quatre visites durant el dia de meritació de la dieta. En cas contrari només es tindrà en consideració la despesa de locomoció.
c) Despeses indirectes de l'activitat: direcció, coordinació i administració; seguretat, neteja, lloguer o amortització de locals; manteniment o amortització d'equips; telèfon, aigua, electricitat i similars. L'import total de les despeses indirectes no pot superar el 20 % del total de l'acció subvencionable. Se n'han d'establir detalladament els criteris d'imputació.
3. En l'elaboració de manuals, guies, estudis i desenvolupament de projectes en prevenció de riscs laborals s'ha de finançar l'import total de les despeses necessàries per a fer-los, d'acord amb els punts anteriors.
4. Les entitats beneficiàries poden subcontractar parcialment, per una sola vegada i en els termes que estableixen l'article 29 de la Llei 38/2003, general de subvencions i l'article 38 del Decret legislatiu 2/2005, del text refós de la Llei de subvencions, la realització del projecte o programa subvencionat. Es pot subcontractar l'execució del projecte o actuació fins a un percentatge del 50 % de l'acció subvencionable.
En el cas que l'entitat beneficiària tingui la consideració d'organització empresarial més representativa i aquesta manqui d'estructura organitzativa, podran executar l'activitat objecte de subvenció les diferents federacions que la integren, sempre que això es faci constar expressament en la documentació justificativa, així com en la sol·licitud.
5. Pel que fa a les despeses d'amortització, el percentatge d'amortització admissible és el que s'estableix en les taules d'amortització fiscalment aprovades que consten com a annex al Reial decret 1777/2004, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de l'impost sobre societats. S'han d'establir els criteris d'imputació al projecte.
6. Les factures, les nòmines i els altres documents acreditatius de l'activitat duta a terme en relació als programes, els projectes i les actuacions en salut laboral han de tenir una data compresa dins del període que va de l'1 d ‘agost de 2018 al 31 de maig de 2019, i han d'estar efectivament abonades dins del període que va de l'1 d'agost de 2018 al 30 de juny 2019.
7. Totes les despeses s'han d'aportar degudament desglossades pel temps dedicat a l'activitat que s'imputa.
Quart
Partida pressupostària
1. El crèdit total assignat als ajuts que estableix aquesta convocatòria és de dos-cents mil euros (200.000 €), amb càrrec a la partida pressupostària 79101 324A01 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2019.
2. La concessió dels ajuts prevists en aquesta Convocatòria queda condicionada a les disponibilitats pressupostàries que estableix el punt anterior, sens perjudici que el crèdit assignat inicialment es pugui ampliar en funció de la disponibilitat pressupostària.
Cinquè
Entitats beneficiàries
1. Es consideren entitats beneficiàries dels ajuts que es preveuen en aquesta Convocatòria:
a) Les organitzacions sindicals més representatives.
b) Les organitzacions sindicals que han obtingut, en l'últim procés electoral anterior a dia 31 de desembre del 2018:
- Un nombre mínim de delegats de personal, membres de comitès d'empresa, o dels òrgans corresponents de les administracions públiques equivalent a l'1 % del total de representants escollits a l'àmbit territorial de les Illes Balears a dia de 31 de desembre de 2018.
- Una representació atribuïble, com a mínim, en un nombre igual o superior, a dos territoris insulars de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
c) Les organitzacions empresarials que tenen la condició de més representatives a les Illes Balears.
2. No poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les entitats subjectes a alguna de les prohibicions que estableixen l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d'agost).
Sisè
Quantia de les ajudes
La quantia de la subvenció per als programes, els projectes i les actuacions en matèria de salut laboral o no pot superar els cinquanta mil euros (50.000 €).
Setè
Àmbit temporal i territorial d'aplicació
1. Les accions que comportin una despesa elegible en els termes dels apartats tercer i sisè d'aquesta convocatòria s'hauran de dur a terme des del dia 1 d'agost de 2018 fins al dia 31 de maig de 2019, sempre que es pugui constatar documentalment que els productes i els serveis s'han lliurat realment i que el beneficiari hagi acomplert les normes i polítiques sobre elegibilitat.
2. Les entitats beneficiàries de les accions subvencionades han d'exercir l'activitat a l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Vuitè
Lloc i termini de presentació de sol·licituds
1. El termini per presentar les sol·licituds s'exhaurirà dia 1 de juny de 2019. No obstant això, si en la referida data no han transcorregut deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, la sol·licitud es podrà presentar vàlidament dins d'aquest darrer termini.
2. Les entitats interessades han de presentar les sol·licituds d'acord amb el model que figura, juntament amb tots els annexos, publicat a la seu electrònica del web de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, a l'adreça d'Internet: https://www.caib.es/seucaib/ca/200/persones/tramites/tramite/2724978, i les han d'adreçar a la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral. Aquest model es pot obtenir també a la seu de la referida Direcció General, ubicada a la plaça de Son Castelló, 1 (07009 Palma).
3. Les sol·licituds s'han de presentar en el Registre General de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria o per mitjà de qualsevol de les formes previstes en dret, d'acord amb l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, juntament amb la documentació prevista en aquesta convocatòria.
4. De conformitat amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per efectuar qualsevol tràmit d'aquest procediment administratiu, almenys, els subjectes següents:
a) Les persones jurídiques.
b) Les entitats sense personalitat jurídica.
c) Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
5. D'acord amb l'article 68.4 de la Llei 39/2015, si algun dels subjectes a què fa referència l'article 14.2 presenta la seva sol·licitud presencialment, les administracions públiques han de requerir l'interessat perquè la repari a través de la seva presentació electrònica. A aquest efecte, es considera com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s'hagi dut a terme l'esmena.
6. Si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els que exigeixen l'Ordre de bases reguladores i aquesta Convocatòria, s'ha de requerir l'entitat interessada perquè en el termini de deu dies esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Novè
Documentació
1. La sol·licitud ha d'anar acompanyada amb la documentació següent:
a) Declaració expressa de no haver sol·licitat cap altre ajut per a la mateixa finalitat a cap administració pública o ens privat o públic (tant nacional com estranger) ni haver-ne rebut cap o, en cas contrari, una llista de les entitats a què s'ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n'hagi obtingut alguna, amb indicació de la quantitat sol·licitada o concedida.
b) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant de no tenir causa d'incompatibilitat per rebre la subvenció, segons la legislació vigent.
c) Declaració responsable de no estar sotmès a cap de les circumstàncies indicades en l'article 10.1 i 2 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
d) Declaració responsable de l'existència de compte bancari, l'entitat titular del qual ha de ser la beneficiària de la subvenció, mitjançant el model oficial aprovat per l'Administració (disponible en el següent enllaç: www.caib.es/eboibfront/ConsultaAnnexe?idAnnexe=17502).
e) Memòria tècnica i econòmica signada pel representat legal de l'entitat sol·licitant, explicativa del projecte o l'acció que s'ha de dur a terme amb indicació del pressupost, el detall dels ingressos i les despeses previstos, els antecedents, la descripció de la inversió, i els objectius i els mitjans humans i materials necessaris per executar-la així com els criteris d'imputació de les despeses. És obligatòria la participació de personal tècnic titulat en les especialitats i disciplines descrites en el reglament dels serveis de prevenció que corresponguin.
2. De conformitat amb l'art. 11 del Text refós de la Llei de subvencions i de l'art 9.1 de la Llei 39/2015, per a la concessió d'ajuts resulta necessari acreditar en l'expedient determinats extrems, mitjançant la documentació que es relacionarà. En virtut de l'art. 28.2 de la Llei 39/2015 l'òrgan competent per resoldre recaptarà els documents indicats o consultarà les bases de dades corresponents, segons procedeixi, excepte que la persona o entitat interessada, expressament, NO doni el seu consentiment per a la referida consulta, cosa que podrà fer marcant la casella corresponent en la sol·licitud.
En cas d'oposició, l'interessat haurà de presentar, juntament amb la sol·licitud indicada, la documentació acreditativa corresponent.
a) Fotocòpia compulsada del NIF de l'entitat sol·licitant.
b) Fotocòpia compulsada del DNI de la persona que signa la sol·licitud com a representant legal de l'entitat sol·licitant.
c) Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social acreditatiu d'estar al corrent del pagament de les obligacions amb aquest organisme.
d) Certificat de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària acreditatiu d'estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries.
e) Certificat acreditatiu d'estar al corrent al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb la hisenda autonòmica.
3. De conformitat amb l'art. 28.3 de la Llei 39/2015, si els sol·licitants han aportat anteriorment els documents indicats a continuació a un procediment administratiu tramitat per aquest centre gestor, poden indicar el procediment de tal forma que l'òrgan competent incorporarà còpia testimoniada dels documents en qüestió, excepte que l'entitat interessada s'oposi expressament o invoqui una llei especial que determini la necessitat de consentiment exprés. En aquest cas o si no s'assenyala el procediment a on figurin els documents a incorporar, l'entitat sol·licitant haurà de presentar aquests documents:
a) Fotocòpia compulsada del document constitutiu de l'entitat i estatuts socials inscrits adequadament en el registre corresponent, així com l'acreditació de la representació de la persona signant de la sol·licitud.
b) Fotocòpia compulsada del títol acadèmic que acrediti la formació en prevenció de riscs laborals del treballador o treballadora.
4. El personal encarregat d'ordenar i instruir les sol·licituds presentades ha de comprovar d'ofici el compliment dels requisits que exigeix l'apartat cinquè d'aquesta Convocatòria. A aquest efecte, ha de demanar els certificats que corresponguin als registres competents.
Desè
Òrgan competent per instruir el procediment
L'òrgan competent per instruir el procediment és la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral i, a partir de la data de la seva posada en funcionament efectiva, la Direcció de l'IBASSAL, que ha de dur a terme d'ofici totes les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals ha de formular la proposta de resolució.
Onzè
Comissió Avaluadora
1. D'acord amb l'article 19 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 6.3 de l'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig del 2005, s'ha de constituir una comissió avaluadora integrada pels membres que s'indiquen a continuació:
- Presidència: la persona que ocupi la prefectura del departament de Relacions Laborals de la Direcció General competent en matèria de Treball. Suplent: qui designi la persona titular de la referida Direcció General o la Direcció de l'IBASSAL, si en el moment de designar els membres de la comissió el referit Institut s'ha posat efectivament en funcionament.
- Secretaria: el cap del Servei Administratiu. Suplent: qui designi la persona titular de la referida Direcció General o la Direcció de l'IBASSAL, si en el moment de designar els membres de la comissió el referit Institut s'ha posat efectivament en funcionament.
-Vocalies: 3 funcionaris designats per la Direcció General o la Direcció de 'IBASSAL, si en el moment de designar els membres de la comissió el referit Institut s'ha posat efectivament en funcionament. Un d'aquests vocals haurà de ser tècnic en matèria de prevenció de riscs laborals.
2. La Comissió Avaluadora s'ha de reunir per examinar totes les sol·licituds presentades i ha d'emetre un informe que serveixi de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució corresponent.
3. Sempre que es tracti d'activitats que hagi de desenvolupar l'entitat sol·licitant, per assegurar l'eficàcia dels fons concedits, la Comissió Avaluadora pot sotmetre a la consideració de l'òrgan instructor que la subvenció es limiti a alguna part separable del programa o projecte, de manera que aquesta part sigui la que es valori i la que s'hagi de justificar, sempre que això no desvirtuï la finalitat de la subvenció.
Dotzè
Criteris de concessió i de valoració
1. La concessió dels ajuts que estableix aquesta Convocatòria s'ha de regir i de resoldre segons els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no-discriminació.
2. En el cas de programes, projectes i actuacions en matèria de salut laboral els criteris de valoració són els que es detallen a continuació:
a) Atenció dels projectes presentats en relació a activitats de més risc o sinistralitat laboral: 1 punt per cada activitat fins a un màxim de 3 punts.
b) Representativitat de les organitzacions en els sectors o en les àrees geogràfiques en què es pretén actuar: en el cas que l'entitat beneficiària tingui la condició de més representativa en el seu sector o àrea geogràfica d'activitat s'han de concedir 4 punts.
c) Actuacions adreçades a persones joves o relacionades amb sectors estratègics o emergents, o amb sectors amb dificultats estructurals, segons la llista de l'annex 5: 1 punt per cada sector fins a un màxim de 3 punts.
d) Experiència de l'entitat sol·licitant amb la Conselleria de Treball i Formació en convocatòries d'anys anteriors en matèria de prevenció de riscs laborals, amb acompliment satisfactori: 1 punt per cada convocatòria fins a un màxim de 3 punts.
e) Existència de mesures que promoguin la igualtat de gènere, la protecció i millora del medi ambient, el foment de les noves tecnologies de la informació o accions innovadores: 1 punt per mesura aplicada fins a un màxim de 3 punts.
f) Realització dels projectes o accions diversificats per illes: 1 punt per cada illa en la qual es facin les accions fins a un màxim de 4 punts.
g) Contingut, qualitat tècnica i impacte potencial de l'actuació presentada en l'índex de sinistralitat, d'acord amb l'informe tècnic que emetrà el vocal de la comissió avaluadora tècnic en matèria de prevenció de riscos laborals: fins a un màxim de 4 punts.
3. S'han d'excloure les sol·licituds que no s'adeqüin a la normativa de prevenció de riscs laborals inclosa en la Llei de prevenció de riscs laborals i en el Reglament dels serveis de prevenció.
4. No son subvencionables les accions que no figurin expressament en el punt 1 de l'annex 1 de la Resolució de convocatòria.
Tretzè
Procediment
D'acord amb l'article 5.1 de l'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de Treball i Formació, la selecció dels beneficiaris s'ha de fer mitjançant concurs. A aquest efecte, la Comissió Avaluadora ha d'examinar les sol·licituds dels ajuts que estableix aquesta Convocatòria i n'ha d'emetre un informe amb la prelació de beneficiaris corresponent d'acord amb els criteris de valoració, fins a cobrir la disponibilitat pressupostària. En cap cas l'import de l'ajuda pot superar el cost de l'activitat que el beneficiari ha de realitzar ni les quanties previstes en l'apartat sisè de la Convocatòria. En el cas de programes, projectes i actuacions en salut laboral la puntuació mínima exigida per poder optar a una subvenció és de 10 punts.
Catorzè
Resolució
1. La resolució correspon a la persona titular de la Conselleria competent en matèria de Treball. No obstant això, si abans de la referida fita l'IBASSAL hagués iniciat el seu funcionament de forma efectiva, la resolució correspondrà a la Presidència de l'IBASSAL.
2. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de la subvenció és de sis mesos des de la data d'acabament del termini per presentar les sol·licituds. Aquesta resolució s'ha de notificar individualment a cada entitat interessada.
3. El venciment del termini màxim sense haver notificat la resolució legitima els interessats a entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.
4. La notificació de la resolució s'ha de fer amb les exigències i en la forma que estableixen els articles 40 i 41 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Quinzè
Pagament
La forma de pagament és la següent:
L'import de la subvenció concedida s'ha d'abonar en finalitzar cada acció executada. A aquest efecte, l'entitat beneficiària de la subvenció ha de presentar el compte justificatiu que n'acrediti l'execució, acompanyat d'una memòria explicativa de les actuacions realitzades, i ha de presentar les nòmines signades i les factures, juntament amb una relació d'aquests justificants així com de l'import imputat i els criteris d'imputació i els documents justificatius dels pagaments efectuats.
Setzè
Justificació
1. El compte justificatiu i la resta de documentació prevista en els apartats següents, s'haurà de presentar, en el termini establert en la resolució de concessió, que serà, com a mínim de 10 dies hàbils.
2. A l'efecte de justificar el compliment de la finalitat de la subvenció i l'aplicació dels fons percebuts, els beneficiaris han d'aportar la documentació següent:
a) Un certificat signat per la persona que representi legalment l'entitat acreditatiu de la realització efectiva de l'activitat d'acord amb la sol·licitud d'ajuts i l'aplicació dels fons percebuts a la finalitat que ha servit de fonament a la concessió de l'ajut.
b) Criteris d'imputació de les despeses, d'acord amb l'annex 3.
c) Una memòria tècnica i econòmica signada pel representant legal de l'entitat beneficiària, explicativa del projecte o l'acció que s'ha dut a terme amb indicació del detall dels ingressos i les despeses realitzats, la descripció de la inversió, i els objectius i els mitjans humans i materials necessaris per executar-la.
d) Llista dels justificants imputats d'acord amb el model que figura en l'annex 4 d'aquesta Convocatòria, en format paper i electrònic.
e) La justificació de les despeses generades per l'activitat:
1r. Despeses de personal:
- Còpia compulsada de les nòmines i justificants de pagament efectiu.
- Còpia dels butlletins de cotització (TC 1 i TC 2) en els quals consten els treballadors contractats i les quantitats ingressades a la seguretat social i el seu pagament o altres documents comptables de valor probatori equivalent.
Quan realitzi el projecte, el programa o l'acció personal externs, s'han de presentar factures o altres documents comptables de valor probatori equivalent de la despesa, així com els documents acreditatius del pagament.
2n. Despeses directes d'activitat: cal aportar còpia compulsada de factures, o altres documents comptables de valor probatori equivalent de la despesa, així com els documents acreditatius del pagament.
3r. Despeses indirectes de l'activitat: cal aportar l'original i una còpia per compulsar de factures, o altres documents comptables de valor probatori equivalent de la despesa, així com els documents acreditatius del pagament.
f) En cas de despeses per la prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, l'entitat beneficiària ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la prestació del servei, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que el prestin, o llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció. L'elecció de les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació o, si s'escau, en la sol·licitud de la subvenció, s'ha de fer d'acord amb criteris d'eficiència i economia, i s'ha de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa (art. 40.3 del Decret llei 2/2005).
g) Les visites s'entendran justificades amb el corresponent document acreditatiu de la realització efectiva de la visita signat pel tècnic corresponent i pel representant o treballador de l'entitat visitada. Ambdues persones han d'estar degudament identificades (nom complet i núm. de DNI) en el document presentat.
Els documents adients per justificar les visites i els desplaçaments necessaris per tal de dur-les a terme, es preveuen en els annexos 11, 12 i 13, que s'han de presentar ordenats per ordre cronològic, a més de íntegrament i degudament emplenats, de tal forma que en cas de mancança o omissió de dades s'entendrà que no s'ha justificat correctament el desplaçament, la visita o el quilometratge, segons correspongui.
h) En el supòsit d'organitzacions empresarials més representatives que manquin d'estructures organitzatives pròpies i usin les de les federacions que les integren, podran justificar la despesa per mitjà de factures, d'altres documents de valor probatori equivalent i de justificants de pagament expedits a nom de les federacions que en formen part.
3. D'acord amb l'article 39.2 del Text refós de la Llei de subvencions, no s'ha d'entendre completament justificada l'aplicació dels fons percebuts fins que no s'hagi acreditat, com a mínim, l'import del projecte d'actuació que va servir de base a la concessió de la subvenció.
4. L'entitat beneficiària ha de reintegrar totalment o parcialment les quanties rebudes i, si pertoca, l'interès de demora, en els casos que estableix l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.
Dissetè
Obligacions de les entitats beneficiàries
1. Les entitats beneficiàries de les subvencions d'aquesta Convocatòria assumeixen les obligacions generals que estableix l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions i, en cas que de la subvenció es derivi la realització de material d'interès per al desenvolupament de les funcions pròpies de la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral (edició de manuals, guies, estudis, etc.), ha de posar a disposició de la Conselleria el contingut d'aquests i, si s'escau, lliurar-li 3 exemplars.
2. L'incompliment d'aquestes obligacions comporta l'inici del procediment de reintegrament de la subvenció.
Divuitè
Control i seguiment
1. La Conselleria de Treball, Comerç i Indústria o l'IBASSAL, quan aquest hagi iniciat el seu funcionament de forma efectiva, pot efectuar periòdicament controls de seguiment a les entitats beneficiàries dels ajuts i subvencions atorgats de conformitat amb aquesta Convocatòria, a fi de garantir el compliment de les obligacions imposades. Les entitats beneficiaries han de facilitar, en qualsevol moment i en el termini que es disposi, la documentació que se'ls requereixi.
2. Igualment, les entitats beneficiàries s'han de sotmetre a les actuacions de comprovació que ha d'efectuar la Inspecció de Treball i Seguretat Social i a les de control financer que corresponguin.
3. A l'efecte de control, les entitats beneficiàries han de comunicar a l'administració que concedeix la subvenció les dates de realització d'aquelles actuacions que requereixin una visita in situ.
Dinovè
Concurrència i compatibilitat de subvencions
Les ajudes previstes en aquesta Convocatòria són incompatibles amb qualssevol subvencions, ajuts, ingressos o recursos destinats a finançar les mateixes accions, especialment amb les ajudes i subvencions concedides per la Fundació Prevenció de Riscs Laborals.
Vintè
Interpretació i execució
La persona titular de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria pot dictar les resolucions, circulars i instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta Convocatòria.
ANNEX 2
Compte justificatiu
Número d'expedient: |
|
Exercici pressupostari: |
|
Partida pressupostària: |
|
|
|
Beneficiari/ària: |
|
NIF: |
|
Concepte: |
|
|
|
Número de BOIB i data de la Convocatòria: |
|
Data de concessió: |
|
Data d'execució: |
|
Data de justificació: |
|
El/la beneficiari/ària identificat més amunt declara que:
Data:
Signat: |
ANNEX 3
MEMÒRIA D'ACTIVITATS I CRITERIS D'IMPUTACIÓ
Número d'expedient: |
|
Exercici pressupostari: |
|
Beneficiari/ària: |
|
NIF: |
|
Concepte: |
|
Descripció del projecte i de la seva execució:
|
ADQUISICIÓ D'IMMOBLES (1) |
|||
Identificació de l'immoble: |
|
||
Nom/raó social del taxador: |
|
||
Número d'informe de taxació: |
|
||
Data d'emissió de la taxació: |
|
||
Valor de la taxació: |
|
||
OBRES, SUBMINISTRAMENTS O SERVEIS (2) |
|||
Identificació de la prestació: |
|
||
Pressuposts sol·licitats: |
|||
Empresa: |
Oferta econòmica: |
Altres aspectes rellevants de l'oferta: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Oferta seleccionada i motivació: |
|
||
|
|
|
|
Descripció dels criteris d'imputació:
|
ANNEX 4 RELACIÓ DE JUSTIFICANTS IMPUTATS |
NOTA: les zones ombrejades han de ser emplenades per l'Administració |
Número d'expedient: |
|
|
Beneficiari/ària: |
|
Exercici pressupostari: |
|
|
NIF: |
|
Partida pressupostària: |
|
|
Concepte: |
|
Import del projecte aprovat: |
(A) |
|
Data de concessió: |
|
Percentatge de l'ajut concedit: |
(B) |
|
Data d'execució: |
|
Import de l'ajut concedit: |
(C) |
|
Data de justificació: |
|
Import d'altres ajuts: |
|
|
|
|
PRESSUPOST |
IDENTIFICACIÓ DE JUSTIFICANTS |
COSTS JUSTIFICATS |
COST ELEGIBLE |
|||||||||
Capítol: |
Import: |
Núm.: |
Núm. factura: |
Data: |
Proveïdor: |
Concepte: |
Import: |
Data pagament: |
% imputació: |
Import: |
Cost elegible: |
Observacions: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total: |
(A) |
|
|
|
|
Total: |
|
|
Total: |
(D) |
(E) |
|
PAGAMENTS BESTRETS/PARCIALS |
|
Import justificat: |
(D) |
||
Document comptable: |
Import: |
|
Import elegible: |
(E) |
|
|
|
|
Import de l'ajut justificat: |
(F) = (E) x (B) |
|
|
|
|
Import pagat: |
(G) |
|
Total: |
(G) |
|
Import pendent de pagament: |
(H) = (F) – (G) |
|
Observacions: |
|
El/La beneficiari/ària |
|
Servei tècnic gestor de l'ajut |
|
Òrgan competent |
Aquest compte justificatiu correspon al cost total definitiu de l'ajut indicat més amunt, els justificants del qual s'adjunten annexos a aquesta relació.
Data:
Signat: |
|
Emet informe favorable sobre aquest compte justificatiu i propòs l'inici dels expedients per al pagament de l'ajut indicat més amunt per un import de (H) ………………………… euros.
Data:
El/la cap de servei…………
Signat: |
|
Resolc aprovar aquest compte justificatiu, reconec aquesta obligació i propòs el pagament de l'ajut indicat més amunt per un import de (H)………………............euros.
Data:
Signat: |
A) S'hi ha de consignar l'import del projecte presentat que ha acceptat l'Administració. Aquest import ha de coincidir amb el reflectit en la resolució de concessió de l'ajut.
(B) S'hi ha de consignar el percentatge d'ajut, d'acord amb la resolució de concessió de l'ajut.
(C) L'import de l'ajut concedit és el resultat d'aplicar el percentatge d'ajut (B) a l'import del projecte aprovat (A). Aquest import ha de coincidir amb el reflectit en la resolució de concessió de l'ajut.
(D) És el resultat d'aplicar a l'import dels justificants el percentatge d'imputació.
(E) L'import elegible serà determinat pel servei tècnic gestor de l'ajut, després de l'anàlisi dels justificants de despesa i de pagament presentats pel beneficiari en el compte justificatiu.
(F) L'import de l'ajut justificat és el resultat d'aplicar el percentatge d'ajut (B) al cost elegible (I). Aquest és l'import màxim d'ajut que s'ha de pagar i, per tant, de l'obligació reconeguda.
(G) S'hi ha de consignar l'import total dels pagaments anticipats o parcials efectuats pel centre gestor durant l'execució del projecte subvencionat.
(H) És la diferència entre l'import de l'ajut justificat (F) i l'import ja pagat (G). Aquest import es correspon amb la quantitat per la qual es proposa el pagament. En el cas que la quantitat ja pagada sigui superior a l'import de l'ajut justificat no es proposarà el pagament de l'ajut, sinó el reintegrament dels pagaments efectuats a l'excés, com també dels corresponents interessos de demora.
ANNEX 5
I. SECTORS ESTRATÈGICS I EMERGENTS
Es consideren empreses que pertanyen a sectors estratègics i emergents les que exerceixen activitats enquadrades en algun o alguns dels epígrafs següents de la Classificació nacional d'activitats econòmiques (CNAE 2009):
2611 Fabricació de components electrònics
2612 Fabricació de circuits impresos acoblats
2620 Fabricació d'ordinadors i equips perifèrics
2630 Fabricació d'equips de telecomunicacions
2640 Fabricació de productes electrònics de consum
2651 Fabricació d'instruments i aparells d'amidament, verificació i navegació
2660 Fabricació d'equips de radiació, electromèdics i electroterapèutics
2670 Fabricació d'instruments d'òptica i equip fotogràfic
2680 Fabricació de suports magnètics i òptics
3011 Construcció de vaixells i estructures flotants
3012 Construcció d'embarcacions d'esplai i esport
3030 Construcció aeronàutica i espacial i la maquinària
3315 Reparació i manteniment naval
3316 Reparació i manteniment aeronàutic i espacial
3811 Recollida de residus no perillosos
3812 Recollida de residus perillosos
3821 Tractament i eliminació de residus no perillosos
3822 Tractament i eliminació de residus perillosos
3831 Separació i classificació de materials
3832 Valoració de materials ja classificats
3900 Activitats de descontaminació i altres serveis de gestió de residus
4121 Construcció d'edificis residencials
4122 Construcció d'edificis no residencials
5510 Hotels i allotjaments similars
5520 Allotjaments turístics i altres allotjaments de curta estada
5530 Càmpings i aparcaments per a caravanes
5590 Altres allotjaments
5912 Activitats de postproducció cinematogràfica, de vídeo i de programes de televisió
5915 Activitats de producció cinematogràfica i de vídeo
5916 Activitats de produccions de programes de televisió
5920 Activitats de gravació de so i edició musical
6201 Activitats de programació informàtica
6202 Activitats de consultoria informàtica
6203 Gestió de recursos informàtics
6209 Altres serveis relacionats amb les tecnologies de la informació i la informàtica
6311 Processament de dades, hostatge i activitats relacionades
6312 Portals web
7211 Investigació i desenvolupament experimental en biotecnologia
7219 Altra investigació i desenvolupament experimental en ciències naturals i tècniques
7220 Investigació i desenvolupament experimental en ciències socials i humanitats
7500 Activitats veterinàries
7734 Lloguer de mitjans de navegació
7735 Lloguer de mitjans de transport aeri
8710 Assistència en establiments residencials amb atenció sanitària
8720 Assistència en establiments residencials per a persones amb discapacitat intel·lectual, malaltia mental y drogodependència
8731 Assistència en establiments residencials per a persones grans
8732 Assistència en establiments residencials per a persones amb discapacitat física
8790 Altres activitats d'assistència en establiments residencials
8811 Activitats de serveis socials sense allotjament per a persones grans
8812 Activitats de serveis socials sense allotjament per a persones amb discapacitat
8891 Activitats d'atenció diürna d'infants
8899 Altres activitats de serveis socials sense allotjament no classificades en altres apartats
II. SECTORS INDUSTRIALS AMB DIFICULTATS ESTRUCTURALS
Els sectors industrials tradicionals amb dificultats estructurals són els següents (CNAE 2009):
1511 Preparació, adob i acabament del cuiro; preparació i tenyiment de pells
1512 Fabricació d'articles de marroquineria, viatge i de guarnicioneria i talabarteria
1520 Fabricació de calçat
3101 Fabricació de mobles d'oficina i d'establiments comercials
3102 Fabricació de mobles de cuina
3109 Fabricació d'altres mobles
3213 Fabricació d'articles de bijuteria i articles similars
ANNEX 6
Sol·licitud
Expedient núm. ____/_____
(a emplenar per l'òrgan instructor)
Sol·licitud d'ajuts per a projectes i programes d'investigació i actuació en matèria de salut laboral.
Dades de l'entitat sol·licitant
Nom o raó social: |
|||
NIF: |
Adreça: |
||
Codi postal: |
Localitat: |
Província: |
|
Telèfon(s) de contacte: |
|||
Àmbit (1): |
Número patronal de la Seguretat Social: |
Dades del / de la representant legal o apoderat/ada
Nom i llinatges: |
||
DNI: |
Adreça (2): |
|
Codi postal: |
Localitat: |
Província: |
Fax: |
Correu electrònic: |
|
Càrrec: |
(1) S'ha d'identificar com a estatal, autonòmic, provincial o local (segons els seus estatuts).
(2) En cap cas no podeu consignar com a domicili un apartat de correus.
Persona de contacte per a possibles aclariments
Nom i llinatges: |
Telèfon(s) de contacte: |
Documentació aportada (punt novè)
Apartat 1. Marqueu amb una creu, si escau.
a) Declaració expressa de no haver sol·licitat cap altre ajut per a la mateixa finalitat a cap administració pública o ens privat o públic (tant nacional com estranger) ni haver-ne rebut cap o, en cas contrari, una llista de les entitats a què s'ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n'hagi obtingut alguna, amb indicació de la quantitat sol·licitada o concedida. |
|
b) Declaració responsable de la persona sol·licitant de no tenir causa d'incompatibilitat per rebre la subvenció, segons la legislació vigent. |
|
c) Declaració responsable de no estar sotmès a cap de les circumstàncies indicades en l'article 10.1 i .2 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. |
|
d) Declaració responsable de l'existència de compte bancari, la persona titular del qual ha de ser la beneficiària de la subvenció, mitjançant el model oficial aprovat per l'Administració. |
|
e) Memòria tècnica i econòmica signada pel representat legal de l'entitat sol·licitant, explicativa del projecte o l'acció que s'ha de dur a terme amb indicació del pressupost, el detall dels ingressos i les despeses previstos, els antecedents, la descripció de la inversió, i els objectius i els mitjans humans i materials necessaris per executar-la així com els criteris d'imputació de les despeses. És obligatòria la participació de personal tècnic titulat en les especialitats i disciplines descrites en el reglament dels serveis de prevenció que corresponguin. |
|
Apartat 2 De conformitat amb l'art. art. 28.2 de la Llei 39/2015, l'òrgan competent per instruir l'expedient derivat d'aquesta sol·licitud podrà recaptar els documents indicats o consultarà les dades de dades corresponents, atès que resulten necessàries a tal efecte de conformitat amb l'art. 11 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i de l'art. 9.1 de la Llei 39/2015.
No obstant, això si NO donau consentiment necessari per a la referida consulta, marcant la casella corresponent, haureu d'aportar la documentació necessària en cada cas.
a) Fotocòpia compulsada del NIF de l'entitat sol·licitant. |
|
b) Fotocòpia compulsada del DNI de la persona que signa la sol·licitud com a representant legal de l'entitat sol·licitant |
|
c) Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social acreditatiu d'estar al corrent del pagament de les obligacions amb aquest organisme. |
|
d) Certificat de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària acreditatiu d'estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries. |
|
e) Certificat acreditatiu d'estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb la hisenda autonòmica. |
|
Apartat 3. Indiqueu la referència i el núm. d'expedient en el qual consta la documentació indicada a continuació. En cas contrari, marqueu amb una creu la documentació que presentau.
a) Fotocòpia compulsada del document constitutiu de l'entitat i estatuts socials inscrits adequadament en el registre corresponent, així com l'acreditació de la representació de la persona signant de la sol·licitud. |
|
b) Fotocòpia compulsada del títol acadèmic que acrediti la formació en prevenció de riscs laborals del treballador o treballadora |
|
Tipus d'accions subvencionables (3)
(3) El cost de l'acció subvencionable són les despeses totals que han suposat per a l'entitat la realització de l'actuació que motiva aquesta sol·licitud.
Estudis relatius a les malalties professionals, en relació amb les patologies comunes.
Cost de l'acció:_________________euros
Projectes relatius a l'elaboració de manuals, guies i estudis relatius a la presència de substàncies o productes químics i agents biològics per als treballadors en el sector de l'hoteleria de les Illes Balears.
Cost de l'acció:_________________euros
Projectes relatius a la protecció de les persones treballadores especialment sensibles en centres especials d'ocupació i empreses a les Illes Balears.
Cost de l'acció:_________________euros
Projectes relatius a l'elaboració de manuals, guies i estudis relatius a la investigació d'accidents de treball i a la implantació de mesures destinades a prevenir-los.
Cost de l'acció:_________________euros
Campanyes i projectes relatius a la implantació de sistemes de gestió i integració de l'activitat preventiva en les petites i mitjanes empreses; anàlisi de les necessitats en matèria de prevenció dels sectors específics en el referit àmbit i promoció de la prevenció de riscs laborals adreçada a emprenedors i autònoms, en l'àmbit territorial de les Pitiüses.
Cost de l'acció:_________________euros
Projectes relatius a l'anàlisi de la sinistralitat en l'àmbit de les petites i mitjanes empreses i promoció de la cultura preventiva en les PIME de Menorca.
Cost de l'acció:_________________euros
Projectes relatius a l'elaboració de manuals, guies i estudis relatius a la igualtat efectiva entre dones i homes en matèria de prevenció de riscs laborals.
Cost de l'acció:_________________euros
Projectes relatius a l'avaluació de les condicions de treball del personal de neteja de centres sanitaris.
Cost de l'acció:_________________euros
El / La representant legal o apoderat/ada de l'entitat interessada, identificat anteriorment, SOL·LICITA una subvenció pel/s concepte/s indicat/s anteriorment, per un import de _______________ euros (4), alhora que declara que són certes totes les dades que es consignen en aquesta sol·licitud i en la documentació que l'acompanya.
_________________, ____ de _______________ de 2019
(4) Cal recordar els límits que marca la convocatòria.
ANNEX 7
Declaració sobre altres ajuts i subvencions
Nom i llinatges: |
|||
DNI: |
En representació de l'entitat (si escau): |
||
NIF(si escau): |
|||
Adreça: |
Núm. / pis / porta: |
||
Localitat: |
Municipi: |
Codi postal: |
|
|
|
|
|
DECLAR:
Que no s'han sol·licitat subvencions a cap altra conselleria del Govern de les Illes Balears o a cap altra Administració pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats per a les quals se sol·licita l'ajut.
Que s'han sol·licitat els ajuts públics i/o privats que s'indiquen a continuació, que estan pendents de resolució:
Entitat o situació |
Quantia |
|
|
|
|
|
|
|
|
Que l'entitat ha estat beneficiària dels ajuts públics i/o privats que s'indiquen a continuació per dur a terme el mateix programa d'activitats per al qual se sol·licita l'ajut:
Entitat o situació |
Quantia |
|
|
|
|
|
|
_________________, ____ de _______________ de 2019
(Signatura del/de la representant legal)
ANNEX 8
Declaració responsable
Nom i llinatges: |
Càrrec: |
DNI: |
DECLAR RESPONSABLEMENT:
Que l'entitat _________________________________________________, que sol·licita ajuts per a projectes i programes d'investigació i actuació en matèria de salut laboral no té cap causa d'incompatibilitat per rebre la subvenció, segons la legislació vigent.
I, perquè consti i a l'efecte de poder ser beneficiari de subvencions, sign aquesta declaració.
____________________, _____ d ____________________ de 2019
(Signatura del/de la representant legal)
ANNEX 9
Declaració responsable
Nom i llinatges: |
Càrrec: |
DNI: |
DECLAR RESPONSABLEMENT:
Que l'entitat _________________________________________________________, que sol·licita ajuts per a projectes i programes d'investigació i actuació en matèria de salut laboral, no es troba sotmesa a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions establerts en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en relació amb l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions, en el qual es concreten les circumstàncies següents:
a) Haver estat condemnat mitjançant una sentència ferma a la pena de pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions o ajuts públics.
b) Haver sol·licitat la declaració de concurs, haver estat declarat insolvent en qualsevol procediment, estar declarat en concurs, estar subjecte a intervenció judicial o haver estat inhabilitat d'acord amb la Llei concursal sense que hagi conclòs el període d'inhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs.
c) Haver donat lloc a la resolució ferma de qualsevol contracte subscrit amb l'Administració per una causa de la qual hagi estat declarat culpable.
d) Que la persona física, els administradors de les societats mercantils o els que tinguin la representació legal d'altres persones jurídiques estiguin sotmesos a algun dels supòsits de la Llei 2/1996, de 19 de novembre, d'incompatibilitats dels membres del Govern i dels alts càrrecs, i de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques; o que es tracti de qualsevol dels càrrecs electius que regulen la Llei orgànica 5/1985, de 19 de juny, del règim electoral general, o la Llei 8/1986, de 26 de novembre, electoral de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en els termes que estableixi aquesta normativa o la normativa autonòmica que reguli aquestes matèries.
e) No estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries o davant la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, en la manera que es determini per reglament.
f) Tenir la residència fiscal en un país o en un territori qualificat per reglament com a paradís fiscal.
g) No estar al corrent del pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions en els termes que es determinin per reglament.
h) Haver estat sancionat mitjançant una resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions segons aquesta Llei o la Llei general tributària.
En el cas de les associacions:
Que l'entitat ______________________________________________________, que sol·licita ajuts per a projectes i programes d'investigació i actuació en matèria de salut laboral, no es troba sotmesa a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions que estableixen els apartats 5 i 6 de l'article 4 de La Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació.
Que l'entitat ______________________________________________________, que sol·licita ajuts per a projectes i programes d'investigació i actuació en matèria de salut laboral, no es troba sotmesa a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions a causa del fet que se n'hagi suspès el procediment administratiu d'inscripció perquè s'hi hagin trobat indicis racionals d'il·licitud penal, en aplicació del que disposa l'article 30.4 de la Llei orgànica 1/2002, mentre no hi hagi una resolució judicial ferma en virtut de la qual es pugui practicar la inscripció en el registre corresponent.
I, perquè consti i a l'efecte de poder ser beneficiari de subvencions, sign aquesta declaració.
____________________, _____ d ____________________ de 2019
(Signatura del/de la representant legal)
ANNEX 10
Certificat
Nom i llinatges: |
Càrrec: |
DNI: |
CERTIFIC:
Que l'entitat _______________________________________________________, que sol·licita ajuts per a projectes i programes d'investigació i actuació en matèria de salut laboral, ha realitzat efectivament l'activitat d'acord amb la sol·licitud d'ajuts i l'aplicació dels fons percebuts a la finalitat que ha servit de fonament a la concessió de l'ajut.
I, perquè consti i a l'efecte de poder ser beneficiari de subvencions, sign aquest certificat.
____________________, _____ d ____________________ de 2019
(Signatura del/de la representant legal)