Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TREBALL, COMERÇ I INDÚSTRIA

Núm. 4811
Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria de 15 de maig de 2019 per la qual s’aprova la convocatòria per concedir ajuts públics per al foment de l’economia social per mitjà del suport al manteniment dels llocs de treball de les empreses d’inserció

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Les empreses d’inserció constitueixen una tipologia especial dins de les entitats que formen part de l’economia social, tal com indica l’article 5 de la Llei 5/2011, de 29 de març, d’economia social, en tant que comparteixen els principis que la inspiren de donar prioritat a les persones i a la finalitat social sobre el capital, l’aplicació dels resultats a la finalitat social, la promoció de la solidaritat interna i la independència respecte dels poders públics.

Les empreses d’inserció sorgeixen com a resposta a les necessitats de les persones particularment desafavorides, en situació de marginació o d’exclusió, que tenen dificultats especials per accedir al mercat de treball a causa de les seves mancances socials, econòmiques, educatives i de qualificació laboral. Per mitjà de les empreses d’inserció es confirma que el treball és i serà un dels principals vectors d’inserció social, ja que fan possible la inclusió sociolaboral de persones en situació d’exclusió per a la seva futura col·locació en empreses convencionals o en projectes d’autoocupació.

La Llei 44/2007, de 13 de desembre, per a la regulació del règim de les empreses d’inserció, defineix aquestes empreses com les societats mercantils que, degudament qualificades, efectuïn qualsevol activitat econòmica de producció de béns i serveis i que tenguin com a objecte social la integració i formació sociolaboral de persones en situació d’exclusió social com a trànsit al treball ordinari. A aquest efecte han de proporcionar als treballadors, com a part dels seus itineraris d’inserció, processos personalitzats i assistits de treball remunerat, formació en el lloc de treball, habituació laboral i social, i han de disposar dels serveis d’intervenció o acompanyament corresponents.

L’article 16 de la Llei 44/2007 preveu que els poders públics han de promoure les empreses d’inserció mitjançant el suport a la creació i el manteniment d’aquestes perquè puguin complir la funció social de facilitar la inserció de les persones en situació d’exclusió en el mercat de treball ordinari i, entre els ajuts de què es poden beneficiar aquest tipus d’empreses, hi figuren les subvencions per al manteniment dels llocs de treball per a la inserció sociolaboral. A més, l’apartat 5 del mateix article 16 preveu la possibilitat que les empreses d’inserció o les entitats col·laboradores que realitzin serveis d’acompanyament per a la inserció laboral a què es refereix l’article 3 de la mateixa Llei percebin ajuts de l’administració corresponent per executar-los.

Per això, a efectes de fomentar l’economia social en general i donar suport específicament a les empreses d’inserció de les Illes Balears, aquesta convocatòria inclou dos programes: el primer destinat a afavorir el manteniment dels llocs de treball de treballadors i treballadores en situació d’exclusió social en empreses d’inserció, per mitjà de la subvenció parcial dels seus costs salarials, i el segon al manteniment de tècnics de producció i acompanyament de la pròpia empresa o de l’empresa promotora.

L’Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005 (BOIB núm. 73, de 12 de maig), modificada per l’Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008 (BOIB núm. 104, de 26 de juliol), estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de treball i formació. L’article 1.2, apartat 20, d’aquesta Ordre preveu que poden ser objecte de subvenció la integració i la promoció laboral dels treballadors i treballadores, el manteniment del nivell formatiu, el perfeccionament en l’àmbit laboral, l’adequada inserció i formació del jovent i dels col·lectius amb especials dificultats d’integració laboral. Per la seva banda, l’article 3 de la mateixa Ordre disposa que la persona titular de la conselleria competent en matèria de treball i formació ha d’aprovar, per mitjà d’una resolució, les convocatòries corresponents, les quals s’han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

D’altra banda, l’article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), estableix el contingut mínim de la convocatòria d’ajuts, que ha de ser aprovada per l’òrgan competent i publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Aquests ajuts s’han inclòs en l’objectiu I, línia I.3.4, del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat per Acord del Consell de Govern de dia 9 de març de 2018 (BOIB núm. 31, de dia 10 de març).

Per tot això, d’acord amb el que disposen els preceptes abans esmentats, dict la següent

 

RESOLUCIÓ

Primer

Objecte

1.Aquesta Resolució té per objecte aprovar la convocatòria d’ajuts destinats al foment de l’economia social per mitjà del suport a empreses d’inserció mitjançant els programes següents:

Programa 1: manteniment dels llocs de treball de persones en situació d’exclusió social, destinat a afavorir el sosteniment dels llocs de treball dels treballadors i treballadores en situació d’exclusió social que presten serveis en empreses d’inserció, mitjançant la subvenció parcial dels seus costs salarials.

Programa 2: manteniment de serveis d’intervenció i acompanyament adreçats al manteniment de llocs de treball de tècnics de producció i d’acompanyament de la pròpia empresa d’inserció o de l’empresa promotora d’aquesta.

2. Es consideren persones en situació d’exclusió les que estan incloses en algun dels col·lectius que figuren en l’article 2.1 de la Llei 44/2007 esmentada. La situació d’exclusió social ha de ser acreditada pels serveis socials públics competents, és a dir, els corresponents de les comunitats autònomes segons l’article 148.1.20 de la Constitució espanyola i els determinats per les corporacions locals, d’acord amb els articles 25 i 26 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local.

3. Els tècnics de producció i acompanyament són els que apliquen les mesures d’intervenció i acompanyament incloses en els itineraris d’inserció sociolaboral, consistents en un conjunt de serveis, prestacions, accions d’orientació, tutoria i processos personalitzats i assistits de treball remunerat, formació en el lloc de treball, habituació laboral i social adreçats a satisfer o resoldre problemes específics derivats de la situació d’exclusió social.

Segon

Bases reguladores

Els ajuts i les subvencions convocats per mitjà d’aquesta Resolució es regeixen per l’Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005, modificada per l’Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008 (BOIB núm. 104, de 26 de juliol).

Tercer

Partides pressupostàries

1. El crèdit inicial assignat als ajuts que estableix aquesta convocatòria és de tres-cents vint-i-cinc mil euros (325.000 €) distribuïts en els programes i  amb càrrec a les partides pressupostàries indicades a continuació dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de l’any 2019 i pels imports següents:

a) Programa 1, manteniment dels llocs de treball de persones en situació d’exclusió social:

— 19601 322A01 47000.00 .......................  270.000 €

b) Programa 2, manteniment de serveis d’intervenció i acompanyament:

— 19601 322A01 47000.00 ....................     30.000 €

— 19601 322A01 48000.00 ....................     25.000 €

2. Els crèdits assignats a cada programa poden ser objecte de redistribució en funció de les necessitats reals de cada un, una vegada que hagi acabat el termini de sol·licituds.

3. La concessió dels ajuts que estableix aquesta convocatòria està condicionada a les disponibilitats pressupostàries indicades en el punt 1 d’aquest apartat, sens perjudici que el crèdit assignat inicialment es pugui ampliar en funció de la disponibilitat pressupostària.

Quart

Àmbit temporal i territorial d’aplicació

1. El termini per iniciar i dur a terme les activitats que es puguin subvencionar comprèn els costs salarials generats des del dia 1 d’octubre de 2018 fins al dia 30 de setembre de 2019.

2. Per poder beneficiar-se dels ajuts, és necessari que les entitats sol·licitants tenguin la seva seu social o el centre de treball on presten serveis les persones en situació d’exclusió social a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Cinquè

Beneficiaris i requisits

1. Poden ser beneficiàries dels ajuts les entitats indicades en els annexos 1 i 2 d’aquesta convocatòria.

2. A més dels requisits específics indicats en els annexos 1 i 2 d’aquesta convocatòria, les entitats sol·licitants han d’acreditar:

a) Estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l’Estat i amb la Comunitat Autònoma, i de les obligacions amb la Seguretat Social. La sol·licitud dels incentius comporta autoritzar la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria perquè pugui comprovar d’ofici que l’entitat sol·licitant està al corrent d’aquestes obligacions, sens perjudici que l’empresa pugui aportar els certificats acreditatius corresponents juntament amb la sol·licitud.

b) Haver dut a terme l’organització preventiva de riscs laborals.

c) En cas de ser una empresa de més de cinquanta treballadores o treballadors, complir l’obligació de reserva de quota d’un 2 % a favor de treballadores o treballadors discapacitats, llevat que tengui degudament autoritzada l’aplicació de les mesures alternatives.

Sisè

Quantia dels ajuts

Les quanties dels ajuts s’estableixen en els annexos 1 i 2 d’aquesta convocatòria.

Setè

Termini de presentació de sol·licituds

1. Els terminis per presentar les sol·licituds són els següents:

a) Sol·licituds de costs salarials generats entre el dia 1 d’octubre de 2018 i el dia 31 de març de 2019: el termini de presentació és d’un mes comptador des del tercer dia hàbil següent al d’haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

b) Sol·licituds de costs salarials generats entre el dia 1 d’abril de 2019 i el dia 30 de setembre de 2019: el termini de presentació de sol·licituds comprèn des del tercer dia hàbil següent al d’haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins al dia 4 d’octubre de 2019.

2. Els models oficials de sol·licitud dels ajuts es poden obtenir a la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria, ubicada a la plaça de Son Castelló, 1, de Palma; en qualsevol de les oficines públiques del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, com també al web de la Conselleria, a l’adreça d’Internet

<https://www.caib.es/seucaib/ca/tramites/tramite/725170 >.

3. Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre General de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria o per qualsevol de les formes previstes en dret d’acord amb l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

De conformitat amb l’article 14.2 de la Llei 39/2015, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per efectuar qualsevol tràmit d’aquest procediment administratiu, almenys, els subjectes següents:

a)  Les persones jurídiques.

b)  Les entitats sense personalitat jurídica.

c)  Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l’Administració.

D’acord amb l’article 68.4 de la Llei 39/2015, si algun dels subjectes a què fa referència l’article 14.2  presenta la seva sol·licitud presencialment, les administracions públiques han de requerir l’interessat perquè la repari a través de la seva presentació electrònica. A aquest efecte, es considera com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s’hagi duit a terme l’esmena.

4. Les persones jurídiques han de fer la petició de l’ajut per mitjà de qui, amb l’acreditació escaient, les representi legalment.

5. Si la sol·licitud no compleix els requisits legals ni els que exigeixen l’Ordre de bases reguladores i aquesta convocatòria, s’haurà de requerir a la persona interessada que en el termini de deu dies esmeni la deficiència o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que preveu l’article 21 de la Llei 39/2015 abans esmentada.

Vuitè

Documentació general

A més de la documentació específica indicada en els annexos 1 i 2, les entitats interessades han d’adjuntar a la sol·licitud la documentació que s’indica a continuació:

a) Escriptura pública i estatuts degudament inscrits en el registre corresponent, si es tracta d’una persona jurídica.

b) Document fefaent que acrediti la representació de la persona que actua en nom de l’entitat sol·licitant. La representació pot acreditar-se per qualsevol forma vàlida en dret. La Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, de conformitat amb l’article 28.2 de la Llei 39/2015, pot consultar les bases de dades corresponents al DNI, excepte si la persona representant s’hi ha oposat expressament, supòsit en què haurà d’aportar la fotocòpia del seu DNI .

c) La sol·licitud dels ajuts implica autoritzar la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria perquè pugui obtenir la informació acreditativa del compliment de les obligacions tributàries amb l’Estat i amb la Comunitat Autònoma, com també amb la Seguretat Social, si bé l’entitat també els pot presentar juntament amb la sol·licitud dels ajuts.

d) Documentació acreditativa d’haver duit a terme l’organització preventiva de riscs laborals.

e) En cas d’empreses de més de cinquanta treballadors o treballadores, declaració responsable de complir l’obligació de reserva de quota d’un 2 % a favor de treballadores o treballadors discapacitats o de tenir degudament autoritzada l’aplicació de les mesures alternatives.

f) Acreditació de no estar sotmès a cap de les prohibicions que estableixen els apartats 1 i 2 de l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, segons l’annex adjunt al model de sol·licitud que podeu trobar en l’adreça electrònica https://www.caib.es/seucaib/ca/tramites/tramite/1954370, o en qualsevol de les modalitats previstes en l’apartat 6 del mateix article.

g) Declaració en què es facin constar tant les subvencions o els ajuts que, per a la mateixa finalitat, s’hagin obtingut de qualsevol administració o ens públic o privat nacional, de la Unió Europea o d’organismes internacionals, com també els que s‘hagin sol·licitat o, si s’escau, una declaració expressa de no haver-ne demanat cap.

h) Imprès de declaració de dades bancàries.

El model corresponent el podeu trobar a l’adreça electrònica:

<https://www.caib.es/sacmicrofront/contenido.do?idsite=4786&cont=56791>

Novè

Règim de concessió de les subvencions

1. En aplicació de l’article 17.2 del Text refós de la Llei de subvencions i de l’article 5.5 de l’Ordre de bases reguladores, la concessió dels ajuts s’ha de fer aplicant un criteri de resolució per rigorós ordre d’entrada de les sol·licituds en el Registre General de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria, o en els registres i les oficines que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, fins a cobrir la disponibilitat pressupostària, atès que no s’han de presentar projectes que s’hagin de comparar entre si i el simple fet que una empresa d’inserció tengui contractades persones en situació d’exclusió social o disposi de serveis d’intervenció i d’acompanyament li dona dret a les subvencions, sense haver de valorar cap altra circumstància i sense que siguin necessàries ni la comparació ni la prelació de les sol·licituds en un únic procediment.

2. Així mateix, les sol·licituds d’ajuts es poden resoldre individualment, encara que no hagi acabat el termini d’admissió, tan bon punt es presentin en el Registre General de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria. Si s’exhaureixen els crèdits destinats a la convocatòria abans que acabi el termini per presentar les sol·licituds, s’haurà de suspendre la concessió de nous ajuts mitjançant una resolució que s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. No obstant això, en cas que en l’expedient no consti la documentació que es preveu en aquesta resolució i una vegada s’hagi requerit la dita documentació d’acord amb el punt vuitè, la data de presentació de l’esmena és la que estableix l’ordre per resoldre l’expedient.

 

Desè

Instrucció i resolució del procediment

1. L’òrgan competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds és la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral.

2. De conformitat amb l’article 7 de les bases reguladores, les sol·licituds d’ajuts, les ha de resoldre motivadament el conseller de Treball, Comerç i Indústria, amb la proposta prèvia de la directora general de Treball, Economia Social i Salut Laboral i amb l’informe de la tècnica o del tècnic competent. En les resolucions de concessió s’ha de fixar amb caràcter definitiu la quantia individual de la subvenció.

3. El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de tres mesos comptadors des de l’acabament de cada període de presentació de sol·licituds. Si transcorre aquest termini i no es dicta una resolució expressa, la sol·licitud s’haurà d’entendre desestimada.

4. La notificació de la resolució s’ha de fer amb les exigències i en la forma que estableixen els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre.

Onzè

Règim d’ajuts d’estat

Als ajuts prevists en aquesta convocatòria els és aplicable el Reglament (UE) 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d’ajuts compatibles en el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat, perquè es tracta d’ajuts destinats a la contractació i a l’ocupació de persones en situació d’exclusió social amb l’objecte d’aconseguir que s’incorporin al mercat de treball i a romandre-hi.

Dotzè

Règim de compatibilitats

L’import de les subvencions concedides no pot ser en cap cas d’una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajuts d’altres administracions públiques o d’altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el cost de l’activitat que ha de desenvolupar l’entitat beneficiària.

Tretzè

Justificació i pagament

1. L’import de la subvenció s’ha d’abonar una vegada que l’entitat beneficiària hagi justificat que ha duit a terme l’actuació que fonamenta la concessió de l’ajut.

2. L’entitat beneficiària de la subvenció està obligada a justificar l’aplicació dels fons a la finalitat que hagi servit de fonament a la concessió de la subvenció, en els termes que disposa l’article 39 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

L’activitat subvencionada s’ha d’entendre justificada amb l’acreditació de la seva realització efectiva i el compliment de la finalitat per a la qual s’ha concedit.

Es consideren despeses subvencionables les que responguin, sens dubte, a la naturalesa de l’activitat objecte de subvenció i es desenvolupin en el termini d’execució que fixa el punt quart, apartat 1, d’aquesta convocatòria. A aquest efecte, s’ha de considerar com a despesa efectuada la que s’hagi pagat efectivament fins al dia 31 d’octubre de 2019.

3. Per pagar els ajuts que estableix aquesta convocatòria, atès que l’objecte és el manteniment dels llocs de treball de les persones contractades en empreses d’inserció per mitjà de la subvenció parcial dels seus costs salarials i dels serveis d’intervenció i acompanyament, és suficient la documentació relativa a l’acreditació del pagament dels salaris. De manera que amb la presentació de la documentació aportada a l’expedient s’entén acreditada la justificació de l’actuació subvencionable d’acord amb l’article 12, paràgraf sisè, de les bases reguladores.

 

​​​​​​​Catorzè

Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris dels ajuts les que estableix l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions.

Quinzè

Interpretació i execució

El conseller de Treball, Comerç i Indústria pot dictar les resolucions, circulars i instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta convocatòria d’ajuts.

Setzè

Efectes

Aquesta Resolució esdevé efectiva el tercer dia hàbil següent d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Dissetè

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant el conseller de Treball, Comerç i Indústria en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 15 de maig de 2019

El conseller de Treball, Comerç i Indústria

Iago Negueruela Vázquez

 

Annex 1

Programa 1. Manteniment de llocs de treball de persones en situació d’exclusió social

1. Acció subvencionable

El fet que se subvenciona és el manteniment dels llocs de treball dels treballadors i treballadores en situació d’exclusió social, mitjançant la subvenció parcial dels seus costs salarials.

2. Persones beneficiàries i requisits

2.1. Poden ser beneficiàries dels ajuts les empreses d’inserció inscrites com a tals en el Registre d’Empreses d’Inserció de la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral.

2.2. A més dels requisits generals indicats en l’apartat cinquè.2 d’aquesta convocatòria, les entitats sol·licitants han d’acreditar:

a) Haver abonat al seu personal el salari corresponent.

b) La situació d’exclusió social dels treballadors o treballadores que donen dret a la subvenció per mitjà dels certificats corresponents actualitzats.

 

​​​​​​​3. Quantia dels ajuts

3.1. La quantia de les subvencions del cost salarial corresponent al lloc de treball ocupat per una persona en situació d’exclusió social que faci una jornada laboral completa i que estigui donada d’alta en la Seguretat Social, és del 35 % del salari mínim interprofessional (SMI).

3.2. En el cas de contractes de treball a temps parcial, la subvenció s’ha de reduir de manera proporcional.

4. Documentació específica

A més de la documentació general establerta en l’apartat vuitè d’aquesta convocatòria, les entitats sol·licitants han de presentar la documentació específica que s’indica seguidament:

a) Nòmines dels treballadors en situació d’exclusió social.

b) Justificant del pagament de les nòmines per mitjà de transferència bancària.

c) Si pertoca, justificant dels embargaments, les bestretes i altres incidències reflectides en nòmina.

d) Documents de cotització models TC-1 i TC-2 del darrer mes ingressat.

e) El primer mes de sol·licitud de la subvenció, la documentació de la plantilla de persones en situació d’exclusió social:

- Contracte subscrit amb el treballador o treballadora.

- Acreditació de la situació d’exclusió social mitjançant la certificació corresponent del servei social públic competent.

- Alta a la Seguretat Social.

f) En els mesos successius, s’han de presentar les nòmines. En el cas que s’hagin produït noves altes, la documentació del nou personal en situació d’exclusió social que s’hagi incorporat durant aquest mes, en els mateixos termes que en la lletra e) anterior.

g) Relació del personal en situació d’exclusió social que forma part de la plantilla de l’empresa d’inserció en el mes a què es refereix la sol·licitud.

h) Informe de dades per a la cotització (IDC) del codi de compte de cotització en què estan d’alta les persones en situació d’exclusió social de l’empresa.

 

Annex 2

Programa 2. Manteniment de serveis d’intervenció i acompanyament

1. Acció subvencionable

El fet que se subvenciona és el manteniment dels llocs de treball dels tècnics de producció i d’acompanyament que integren els serveis d’intervenció i acompanyament, mitjançant la subvenció parcial dels seus costs salarials.

2. Persones beneficiàries i requisits

2.1. Poden ser beneficiàries dels ajuts les entitats següents:

A) Les empreses d’inserció inscrites com a tals en el Registre d’Empreses d’Inserció de la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral que comptin amb serveis d’intervenció i acompanyament propis.

B) Les empreses promotores de les empreses d’inserció inscrites com a tals en el Registre esmentat que proporcionin serveis d’intervenció i acompanyament a l’empresa d’inserció que han promogut mitjançant el contracte de serveis corresponent.

2.2. A més dels requisits generals indicats en l’apartat cinquè.2 d’aquesta convocatòria, les entitats sol·licitants han d’acreditar:

a) Haver abonat al seu personal tècnic de producció i d’acompanyament el salari corresponent.

b) En el cas que l’entitat sol·licitant sigui una entitat promotora d’una empresa d’inserció, haver subscrit amb aquesta un contracte de serveis per aplicar els itineraris d’inserció sociolaboral.

3. Quantia dels ajuts

3.1. La quantia de les subvencions per al manteniment del servei d’intervenció i d’acompanyament és del 25 % del cost salarial, exclosa la Seguretat Social, dels tècnics de producció i acompanyament amb un màxim de 6.000 € per cada tècnic de producció i de 8.000 € per cada tècnic d’acompanyament.

3.2. En el cas de contractes de treball a temps parcial, la subvenció s’ha de reduir de manera proporcional.

 

​​​​​​​4. Documentació específica

A més de la documentació general establerta en l’apartat vuitè d’aquesta convocatòria, les entitats sol·licitants han de presentar la documentació específica que s’indica seguidament:

A) Nòmines dels tècnics de producció i d’acompanyament.

B) Justificant del pagament de les nòmines per mitjà de transferència bancària.

C) Si pertoca, justificant dels embargaments, les bestretes i altres incidències reflectides en nòmina.

D) Documents de cotització models TC-1 i TC-2 del darrer mes ingressat.

E) El primer mes de sol·licitud de la subvenció, la documentació de la plantilla de persones en situació d’exclusió social i dels tècnics de producció i acompanyament:

a) Memòria de les activitats del servei d’intervenció i d’acompanyament, amb una descripció de les funcions del personal que l’integra.

b) Documentació que acrediti la plantilla de treballadores i/o treballadors en exclusió social de l’empresa d’inserció.

c) Acreditació de la situació d’exclusió social mitjançant la certificació corresponent del servei social públic competent.

d) Contractes de treball de les persones en situació d’exclusió social que presten serveis en l’empresa d’inserció.

e) Contractes de treball de les treballadores i/o els treballadors que integren el servei d’intervenció i d’acompanyament, i descripció de les funcions.

f) Comunicacions d’alta en el règim corresponent de la Seguretat Social de les treballadores i/o els treballadors que integren el servei d’intervenció i d’acompanyament.

g) En el cas que l’entitat sol·licitant sigui una entitat promotora, contracte de serveis subscrit amb l’empresa d’inserció que ha promogut per a la prestació del servei d’intervenció i d’acompanyament.

F) En els mesos successius, s’han de presentar les nòmines dels tècnics de producció i d’acompanyament. En el cas que s’hagin produït noves altes, la documentació del nou personal en situació d’exclusió social i/o dels tècnics de producció i d’acompanyament que s’hagi incorporat durant aquest mes, en els mateixos termes que en la lletra E) anterior.

G) Informe/s de dades per a la cotització (IDC) del/s codi/s de compte de cotització en què estan d’alta les persones en situació d’exclusió social i els tècnics de producció i d’acompanyament.