Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TREBALL, COMERÇ I INDÚSTRIA
Núm. 4381
Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria per la qual es disposa la inscripció i dipòsit en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears de l’Acta de la Comissió Paritària del Conveni col·lectiu per al personal laboral de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears i la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (codi de conveni 07100532012018)
Antecedents
1. El 14 de novembre de 2018, la Comissió Paritària del Conveni col·lectiu per al personal laboral de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears acordà, entre d’altres qüestions, la modificació dels annexes 1 (categories) i 2 (estructura salarial), de la qual cosa se n’aixecà l’Acta de sessió corresponent.
2. El 8 de gener de 2019, Beatriz Teresa Martínez Bosch, en representació de la Comissió Paritària del Conveni col·lectiu, sol·licità el registre, el dipòsit i la publicació de l’Acta esmentada.
Fonaments de dret
1. L’article 90.3 del Text refós de la Llei de l’Estatut dels treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d’octubre.
2. El Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball.
3. L’article 45 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Inscriure i dipositar l’Acta de la Comissió Paritària del Conveni col·lectiu per al personal laboral de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears, en la qual s’acordà, entre d’altres qüestions, la modificació dels annexes 1 (categories) i 2 (estructura salarial), en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears.
2. Notificar aquesta Resolució a la Comissió Negociadora.
3. Ordenar la traducció del text a la llengua castellana i fer constar que la versió catalana del text és l’original signada pels membres de la Comissió Negociadora i que la versió castellana n’és una traducció.
4. Publicar el Conveni en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 5 de març de 2019
La directora general de Treball, Economia Social i Salut Laboral Per delegació del conseller de Treball, Comerç i Indústria (BOIB 105/2015) Isabel Castro Fernández
Acta de sessió de la Comissió Paritària del Conveni Col·lectiu per al personal laboral de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears
Identificació de la sessió
Núm.: 3/2018
Data: 14 de novembre de 2018
Hora: de les 09:00 a les 12.00 hores
Lloc: sala de juntes de la Direcció General de Dependència (Avinguda Grabriel Alomar, 33, 07006 Palma). El personal d'Eivissa assisteix per videoconferència des de Can Raspalls
Assistents
Per l’empresa
- Alexandra Pavlovic Djurdjev
- Beatriz Martínez Bosch
- Eva Ruiz Porres
- Jaime Martínez-Esparza Rodríguez
- Jesús Díaz-Santos Chico
- Miguel Ángel Jiménez Crespo
Pels treballadors
- Marina Martínez Company (CSIF)
- Filiberto Ros Barceló (TIF)
- Ona Guirado Castells (UGT)
- Luis Bergas Planells (CCOO)
- Fiorella Galli Menghi (SATSE)
- Lilia Amigo Velasco (USAE)
Excusa l'assistència la Sra. Sira Fiz Vozmediano, membre de la Comissió en representació de l'empresa, qui ha delegat el seu vot en el Sr. Sr. Jesús Díaz-Santos Chico.
Assisteixen com a assessors el Sr. Mateu García Bennássar (CSIF), la Sra. Ana Mª Domínguez Fadón i el Sr. Raúl Ajo per part dels treballadors i el Sr. Gregorio Molina Paniagua per part de l'empresa.
Ordre del dia:
1. Canvi en els membres de la Comissió Paritària: substitució d'un membre en representació de la Fundació i substitució de la representant de CCOO.
2. Aclarariment i modificació dels annexos 1 (categories) i 2 (estructura salarial) del I Conveni Col·lectiu per al personal de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears, així com dels conceptes de categoria i especialitat. Uniformitat per a totes les categories professionals i especialitats.
3. Ampliació del permís de maternitat en dues setmanes per cada fill o fila anterior que en el moment del part sigui menor de dos anys, dels quals una la pot gaudir únicament l'altre progenitor , i en una setmana més per cada fill o filla major de dos anys i menor de quatre, el gaudi del qual serà de lliure disposició per a qualsevol dels progenitors.
4. Revisió dels expedients dels treballadors indefinits.
5. Reclassificació del personal interí amb més de tres anys en personal fix d'empresa amb caràcter indefinit. Conflicte col·lectiu presentat per CSI-F:
- Tipus de consolidació de la plaça que s'ocupa.
- Tractament del personal en situació d'excedència.
- Tractament del personal interí fins a la cobertura definitiva de la plaça amb menys de tres anys d'antiguitat.
- Situació del personal interí amb més de tres anys d'antiguitat que es reincorpori després d'una excedència o que torni a ser contractat per la Fundació.
6. Condicions laborals del treballadors fixos d'empresa.
7. Establiment del complement de dedicació especial a les categories de director/a de centre residencial, responsable de prevenció, cap de Departament de Gestió i altres que atenen de forma presencial o telefònica incidències sorgides fora de l'horari de feina.
8. Interpretació de la mobilitat horitzontal i vertical atesa l'existència de personal classificat com a personal fix d'empresa amb caràcter indefinit.
9. Assumpció del concepte de personal fix d'empresa com a personal fix. Drets de promoció interna i/o concurs de trasllats. Percentatge de places a oferir a promoció interna i protocol d'actuació.
10. Concessió d'excedències. Interpretació de la reserva de plaça. Aclariment del dret a excedència segons canvis de categoria i/o especialitat.
11. Mobilitat geogràfica i mobilitat horitzontal. Aclariments sobre quan i com es pot sol·licitar per part dels treballadors i de l'empresa.
12. Delegació en la secretària de la Comissió Paritària per sol·licitar i tramitar la inscripció dels acords d'aquesta en el Registre de Convenis Col·lectius.
13. Torn obert de paraules.
1. Canvi en els membres de la Comissió Paritària: substitució d'un membre en representació de la Fundació i substitució de la representant de CCOO.
La Sra. Martínez Bosch explica que s'han produït dos canvis en els membres de la Comissió Paritària i així, per part de la Fundació la Sra. Sira Fiz Vozmediano substitueix el Sr. Jaume Estrany i per part dels treballadors, el Sr. Luis Bergas Planells substitueix la Sra. Milagros García en representació del sindicat CC.OO.
2. Modificació dels annexos 1 (categories) i 2 (estructura salarial) del I Conveni Col·lectiu per al personal de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears.
La Sra. Alexandra Pavlovic explica que per tal que la Direcció General de Funció Pública permeti la creació de noves places de categories que no existeixen actualment en la relació de llocs de treball, la categoria i/o especialitat ha d'estar inclosa en l'annex 1 (categories) del Conveni Col·lectiu per al personal de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears. Per tant, per què la Comissió Paritària no es tengui que reunir cada vegada per modificar l'annex esmentat, proposa incloure-hi categories i/o especialitats que, malgrat a dia d'avui no es va a contractar, és previsible que es puguin necessitar.
En aquest sentit, la Sra. Pavlovic proposa la inclusió de les especialitats següents:
- Grup A: formació (amb títol de grau en humanitats i ciències socials) i arquitectura.
- Grup B: arquitectura tècnica, educació social.
A més, el senyor Jaime Martínez-Esparza proposa incloure la categoria de conductor/a en el grup D i el Sr. Miguel Ángel Jiménez la categoria de marmitó de cuina en el grup E.
A continuació la Sra. Pavlovic explica que també s'haurien d'actualitzar les quanties de les retribucions de l'annex 2 del Conveni atès que, una vegada aprovat aquest, les quanties s'han incrementat de conformitat amb les previsions de les lleis de pressuposts per als anys 2017 i 2018. A més, per no tenir problemes alhora de sol·licitar la creació d'un nou lloc de treball s'ha d'incloure a l'annex que les quanties establertes s'actualitzaran cada any de conformitat amb el que estableixin les lleis de pressuposts.
Vist l'anterior s'acorda la modificació dels annexos esmentats, que s'adjunten a aquesta acta.
3. Ampliació del permís de maternitat en dues setmanes per cada fill o fila anterior que en el moment del part sigui menor de dos anys, dels quals una la pot gaudir únicament l'altre progenitor , i en una setmana més per cada fill o filla major de dos anys i menor de quatre, el gaudi del qual serà de lliure disposició per a qualsevol dels progenitors.
La Sra. Pavlovic, gerent de la Fundació diu que l'empresa està d'acord amb l'ampliació del permís de maternitat.
4. Revisió dels expedients dels treballadors indefinits
El Sr. Mateu García exposa que el que es sol·licita que els treballadors que varen ser classificats com a treballadors indefinits siguin classificats com a personal fix d'empresa amb caràcter indefinit, tal com estableixen diverses sentències. Per part de l'empresa es contesta que això ja s'ha fet i que només manca enviar un llistat d'aquest personal a la Conselleria de Funció Pública
5. Reclassificació del personal interí amb més de tres anys en personal fix d'empresa amb caràcter indefinit. Conflicte col·lectiu presentat per CSI-F:
- Tipus de consolidació de la plaça que s'ocupa.
- Tractament del personal en situació d'excedència.
- Tractament del personal interí fins a la cobertura definitiva de la plaça amb menys de tres anys d'antiguitat.
- Situació del personal interí amb més de tres anys d'antiguitat que es reincorpori després d'una excedència o que torni a ser contractat per la Fundació.
El Sr. García Bennásar exposa que el sindicat CSI-F ha presentat una demanda de conflicte col·lectiu contra la Fundació en la qual es sol·licita que es reconegui la condició de personal fix d'empresa amb caràcter indefinit al personal que dugui més de tres anys amb un contracte d'interinitat fins la cobertura definitiva del lloc de treball. El judici està senyalat per al dia 27 de novembre.
La Sra. Pavlovic explica que l'empresa està conforme amb reconèixer la condició de personal fix d'empresa amb caràcter indefinit als treballadors de la Fundació que duguin almenys tres anys amb un contracte d'interinitat. No obstant això, una vegada consultada l'Advocacia de la CAIB, que representa la Fundació en el judici, aquesta ha manifestat que, per raons tècniques, el dia del judici s'ha d'oposar a la demanda ja que considera que no es tracta d'un conflicte col·lectiu que afecti a tot el personal, sinó que es tracte d'un dret individual de cada treballador afectat i, per tant, aquesta qüestió s'hauria d'haver plantejat mitjançant demandes individuals. Malgrat l'anterior, l'Advocacia no qüestiona el fons de la demanda.
Quant a la situació del personal que es classifiqui com a fix d'empresa amb caràcter indefinit, la Sra. Pavlovic diu que la classificació es farà en el lloc de feina ocupat en l'actualitat. Respecte al personal en situació d'excedència sense reserva del lloc de treball, no serà reclassificat i el personal en situació d'excedència amb reserva del lloc de treball serà reclassificat si ha completat tres anys de serveis efectius. També senyala que a partir de 2019 per les noves contractacions que no siguin per a substitucions o contractes eventuals s'hauran de convocar oposicions o concurs oposició.
La Sra. Domínguez demana que passarà amb el personal que a dia d'avui bo ha completat tres anys amb un contracte d'interinitat, com el de la Residència Sa Serra. La Sra. Pavlovic contesta que les sentències estableixen com a requisit per ser considerat personal fix d'empresa amb caràcter indefinit haver completat tres anys amb un contracte d'interinitat fins a la cobertura definitiva del lloc de feina, per la qual cosa els treballadors que no abastin el termini indicat no poden tenir aquesta consideració.
El Sr. García Bennasar demana que es dugui a terme un procés de consolidació per al personal que no complert el tres anys.
6. Condicions laborals del treballadors fixos d'empresa.
El Sr. Ros sol·licita que als treballadors fixos d'empresa se'ls apliqui tot allò que el conveni col·lectiu estableix per als treballadors fixos. La Sra. Martínez Bosch contesta que la figura dels treballadors fixos d'empresa amb caràcter indefinit és una construcció jurisprudencial i s'haurà d'esperar a què Funció Pública es pronunciï al respecte.
7. Establiment del complement de dedicació especial a les categories de director/a de centre residencial, responsable de prevenció, cap de Departament de Gestió i altres que atenen de forma presencial o telefònica incidències sorgides fora de l'horari de feina.
La Sra. Martínez Bosch explica que la Comissió Paritària no és l'òrgan competent pe establir un complement salarial sinó que, de conformitat amb el que preveu l'article 9.2, b) una de les seves funcions és "estudiar l'adequació de les retribucions de cada lloc de treball a les funcions que tengui assignades amb la finalitat de mantenir l'equilibri de les retribucions adaptant-lo a les noves realitats econòmiques i de prestació del servei públic". La Comissió Paritària ha d''elevar el resultat d'aquest estudi, que tindrà caràcter orientatiu i no vinculant, a la Comissió Negociadora del Conveni, per tal de negociar i acordar, si escau, que s'apliqui durant el primer trimestre de l'any.
La Sra. Pavlovic senyala que, en tot cas, el complement de responsabilitat dels directors, responsable de prevenció, etc. s'ha establert per retribuir, entre d'altres conceptes, la disponibilitat.
Al respecte el Sr. Ros Barceló sol·licita informació sobre el complement de de dedicació especial de les coordinadores d'infermeria que s'entenia que es va establir pel fet d'haver de dur el telèfon de l'empresa, motiu pel que es demana que es faci extensiu al personal que ha d'atendre cridades al telèfon de l'empresa fora de la jornada laboral.
La Sra. Ruiz Porres diu que es lliurarà la informació sol·licitada al Sr. Ros.
Per últim, s'acorda que la revisió del complements s'inclourà en l'ordre del dia de la propera reunió.
8. Interpretació de la mobilitat horitzontal i vertical atesa l'existència de personal classificat com a personal fix d'empresa amb caràcter indefinit.
El Sr. Ros demana que es clarifiqui que es considera mobilitat horitzontal i mobilitat vertical i quins són els criteris per permetre aquestes mobilitats.
La Sra. Martínez Bosch respon que el que el Sr. Ros anomena "mobilitat vertical" és en realitat la promoció interna, que suposa haver de passar per un procés de selecció per accedir a una categoria superior. Quant a la "mobilitat horitzontal" que si el personal és fix és en realitat una promoció interna horitzontal per passar d'una especialitat a una altra, dins de la mateixa categoria, es va establir en el Conveni per permetre que el personal amb un contracte d'interinitat fins a la cobertura definitiva pugui accedir a un lloc de treball de la mateixa categoria, que realment hauria de ser de la mateixa especialitat.
La Sra. Pavlovic senyala que en el cas dels treballadors socials PIA d'una illa, el canvi d'ubicació no es una mobilitat horitzontal, ja que tots són de serveis generals, els seus contractes no indiquen el municipi on estaran ubicats i els llocs de treball tenen el mateix codi.
A continuació es planteja si serien possibles les permutes entre dos treballadors de la mateixa categoria i s'acorda que es farà un protocol.
9. Assumpció del concepte de personal fix d'empresa com a personal fix. Drets de promoció interna i/o concurs de trasllats. Percentatge de places a oferir a promoció interna i protocol d'actuació.
La Sra. Martínez Bosch reitera que respecte a aquestes qüestions s'haurà d'esperar a allò que indiqui Funció Pública. Quant al percentatge de places que s'han d'oferir a promoció interna, que el Conveni diu que com a mínim serà del 30%, s'haurà d'acordar per part de la Comissió Paritària quan es negociï la provisió de places.
10. Concessió d'excedències. Interpretació de la reserva de plaça. Aclariment del dret a excedència segons canvis de categoria i/o especialitat.
Per manca de temps no es tracta aquest punt de l'ordre del dia
11. Mobilitat geogràfica i mobilitat horitzontal. Aclariments sobre quan i com es pot sol·licitar per part dels treballadors i de l'empresa.
Aquesta qüestió ja s'ha tractat en el punt 9.
12. Delegació en la secretària de la Comissió Paritària per sol·licitar i tramitar la inscripció dels acords d'aquesta en el Registre de Convenis Col·lectius.
La Comissió acorda autoritzar a la secretària de la Comissió Paritària, la Sra. Beatriz Martínez Bosch, per sol·licitar i tramitar la inscripció dels acords d'aquesta en el Registre de Convenis Col·lectius i en especial, els acords adoptats en la reunió de dia 27 d'abril de 2018 i en la present.
13. Torn obert de paraula.
El Sr. Ros demana informació sobre la jornada de treball dels treballadors socials i tècnics d'integració social del Servei de Tutela. La Sra. Pavlovic contesta que haurà un telèfon de guàrdia i el durà el treballador o treballadora social o el tècnic o tècnica d'integració social al que pertoqui.
I sense haver-hi més temes a tractar, es dóna per finalitzada la reunió a les 12.00 hores en el lloc i la data indicats a l'encapçalament.
El president La secretària
ANNEX I
Les categories professionals de la Fundació són les següents:
GRUP A
Categoria: Tècnic/a titulat/ada superior
Hi estan compreses les categories professionals per a les quals s’exigeixen els nivells de titulació següents: títol universitari de grau o aquell que habilita per a l’exercici de determinades professions regulades, d’acord amb el que estableixin les directives comunitàries corresponents, títol universitari de llicenciatura, enginyeria o arquitectura o equivalent.
Especialitat:
Per a la qual s’exigeix els nivells de titulació següent:
Economia
- Títol de grau en economia o
- Llicenciatures o títols equivalents
Administració i direcció d’empreses
- Títol de grau en administració i direcció d’empreses o
- Llicenciatures o títols equivalents
Informàtica / Telecomunicacions
- Títol de grau en enginyeria informàtica o
- Títol de grau en enginyeria de telecomunicacions o
- Títol de grau en enginyeria telemàtica o
- Enginyeries o títols equivalents
Jurídica
- Títol de grau en dret o
- Llicenciatures o títols equivalents
Advocacia
- Títol de grau en dret o
- Llicenciatures o títols equivalents
Enginyeria industrial
- Títol de grau en enginyeria industrial o
- Enginyeries o títols equivalents
Medicina
- Títol de grau en medicina i cirurgia o
- Llicenciatures o títols equivalents
Psicologia
- Títol de grau en psicologia o
- Llicenciatures o títols equivalents
Prevenció de riscs laborals
- Títols de graus, o
- Llicenciatures o títols equivalents
- Formació mínima acreditada per una Universitat amb el contingut establert a l'Annex VI del RD 39/1997, de 17 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de serveis de prevenció.
Especialitats:
- Higiene industrial i,
- Seguretat en el treball i,
- Ergonomia / Psicologia aplicada
Formació
- Títol de grau en humanitats o ciències socials o
- Llicenciatures o títols equivalents
Arquitectura
- Títol de grau en arquitectura o
- Títol d'arquitecte o títols equivalents
GRUP B
Categoria: Tècnic/a titulat/ada de grau mitjà
Hi estan compreses les categories professionals per a les quals s’exigeixen els nivells de titulació següents: títol universitari de grau o aquell que habilita per a l’exercici de determinades professions regulades, d’acord amb el que estableixin les directives comunitàries corresponents, títol universitari de diplomatura, enginyeria tècnica o arquitectura tècnica o equivalents.
Especialitat:
Per a la qual s’exigeix els nivells de titulació següent:
Administració i direcció d’empreses
- Títol de grau en administració i direcció d’empreses o
- Diplomatures o títols equivalents
Informàtica / Telecomunicacions
- Títol de grau en enginyeria informàtica o
- Títol de grau en enginyeria de telecomunicacions o
- Títol de grau en enginyeria telemàtica o
- Enginyeries tècniques o títols equivalent
Relacions laborals
- Títol de grau en relacions laborals o
- Diplomatures o títols equivalents
Fisioteràpia
- Títol de grau en fisioteràpia o
- Diplomatures o títols equivalents
Infermeria
- Títol de grau en infermeria o
- Diplomatures o títols equivalents
Valoració de la dependència
- Títol de grau en la branca sociosanitària o
- Diplomatures o títols equivalents
Treball social
- Títol de grau en treball social o
- Diplomatures o títols equivalents
Nutrició
- Títol de grau en nutrició humana i dietètica o
- Diplomatures o títols equivalents
Logopèdia
- Títol de grau en logopèdia o
- Diplomatures o títols equivalents
Teràpia ocupacional
- Títol de grau en teràpia ocupacional o
- Diplomatures o títols equivalents
Arquitectura tècnica
- Títol de grau en arquitectura tècnica o
- Diplomatures o títols equivalents
Educació social
- Títol de grau en educació social o
- Diplomatures o títols equivalents
GRUP C
Per a la qual s’exigeix els nivells de titulacions següents:
Categoria: Tècnic/a d’informàtica / telecomunicacions
- Títol de formació professional de tècnic/a superior en administració de sistemes informàtics en xarxa
- Cicle: Grau superior
- Família: Informàtica i comunicació o
- Títol de formació professional de tècnic/a superior en desenvolupament d’aplicacions multiplataforma
- Cicle: Grau superior
- Família: Informàtica i comunicació o
- Títol de formació professional de tècnic/a superior en desenvolupament d’aplicacions Web
- Cicle: Grau superior
- Família: Informàtica i comunicació o
- Títol de formació professional de tècnic/a superior en sistemes de telecomunicacions i informàtics
- Cicle: Grau superior
- Família: Electricitat i electrònica o
- Títols equivalents.
Categoria: Secretari/a de gerència i direcció
- Títol de formació professional de tècnic/a superior en assistència a la direcció
- Cicle: Grau superior
- Família: Administració i gestió, o
- Títol de batxiller o
- Títols equivalents
Categoria: Administratiu/iva
- Títol de formació professional de tècnic/a superior en administració i finances
- Cicle: Grau superior
- Família: Administració i gestió o
- Títol de batxiller o
- Títols equivalents
Categoria: Cuiner/a
- Títol de formació professional de tècnic/a superior en direcció de cuina
- Cicle: Grau superior
- Família: Hoteleria i Turisme o
- Títols equivalents.
Categoria: Governant/a
- Títol de formació professional de tècnic/a superior en gestió d’allotjaments turístics
- Cicle: Grau superior
- Família: Hoteleria i Turisme o
- Títols equivalents.
Categoria: Oficial de manteniment
- Títol de formació professional de tècnic/a superior en manteniment d'instal·lacions tèrmiques i de fluids
- Cicle: Grau superior
- Família: Instal·lació i manteniment o
- Títols equivalents.
Categoria: Tècnic/a d’animació sociocultural
- Títol de formació professional de tècnic/a superior en animació sociocultural i turística
- Cicle: Grau superior
- Família: Serveis socioculturals i a la comunitat o
- Títols equivalents.
Categoria: Tècnic/a d’integració social
- Títol de formació professional de tècnic/a superior d’integració social
- Cicle: Grau superior
- Família: Serveis socioculturals i a la comunitat o
- Títols equivalents.
GRUP D
Categoria: Ajudant/a de cuina
- Títol de formació professional de tècnic/a en cuina i gastronomia
- Cicle: Grau mitjà
- Família: Hosteleria i Turisme, o
- Títol de graduat en Educació Secundària (ESO) o
- Títols equivalents.
Categoria: Animador/a sociocultural (a extingir)
- Títol de graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o
- Títols equivalents.
Categoria: Auxiliar administratiu/iva
- Títol de formació professional de tècnic/a en gestió administrativa
- Cicle: Grau mitjà
- Família: Administració i Gestió
- Títol de graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o
- Títols equivalents.
Categoria: Auxiliar de farmàcia
- Títol de formació professional de tècnic/a en farmàcia i parafarmàcia
- Cicle: Grau mitjà
- Família: Sanitat o
- Títols equivalents.
Categoria: Auxiliar de recepció
- Títol de formació professional de tècnic/a en gestió administrativa
- Cicle: Grau mitjà
- Família: Administració i Gestió, o
- Títol de graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) o
- Títols equivalents.
Categoria: Auxiliar tècnic/a sociosanitari/ària
- Títol de formació professional de tècnic/a en atenció a persones en situació de dependència que estableix el Reial decret 1593/2011, de 4 de novembre.
- Cicle: Grau mitjà
- Família: Serveis socioculturals i a la comunitat o
- Títol de formació professional de tècnic/a en cures auxiliars d'infermeria que estableix el Reial decret 546/1995, de 7 d’abril (LOGSE)
- Cicle: Grau mitjà
- Família: Sanitat o
- Títol de tècnic en atenció sociosanitària que estableix el Reial decret 496/2003, de 2 de maig o
- Certificat de professionalitat d'atenció sociosanitària a persones dependents en institucions socials regulat pel Reial decret 1379/2008, d’1 d’agost o
- Títols equivalents.
Categoria: conductor/a
- Títol de formació professional de tècnic en conducció de vehicles de transport per carretera.
- Cicle: Grau mitjà
- Família: Transport i manteniment de vehicles, o
- Títol de graduat en Educació Secundària (ESO) o
- Títols equivalents
GRUP E
Categoria: Netejador/a
- Títol de formació professional bàsic en activitats domèstiques i neteja d’edificis
- Cicle: FP bàsic
- Família: Serveis socioculturals i a la comunitat o
- Títol de formació professional bàsic en allotjament i bugaderia
- Cicle: FP bàsic
- Família: Hoteleria i Turisme o
- Títol de graduat escolar o
- Títols equivalents.
Categoria: Ordenança
- Títol de formació professional bàsic en serveis administratius
- Cicle: FP bàsic
- Família: Administració i Gestió o
- Títol de graduat escolar o
- Títols equivalents.
Categoria: Peó
- Títol de formació professional bàsic en reforma i manteniment d’edificis
- Cicle: FP bàsic
- Família: Edificació i obra civil o
- Títol de formació professional bàsic en manteniment de vivendes
- Cicle: FP bàsic
- Família: Instal·lació i manteniment o
- Títol de graduat escolar o
- Títols equivalents.
Categoria: Zelador/a
- Títol de graduat escolar o
- Títols equivalents.
Categoria: Marmitó de cuina
- Títol de formació professional bàsic en cuina i restauració
- Cicle: FP bàsic
- Família: Hosteleria i turisme o
- Títol de graduat escolar o
- Títols equivalents.
ANEXO 2
Importes (desde julio de 2018):
1. Retribuciones básicas
|
Sueldo base |
Complemento de antigüedad |
Añadido en la paga extra |
---|---|---|---|
Grupo A |
1.540,77 € |
36,15 € |
491,33 € |
Grupo B |
1.378,59 € |
36,15 € |
409,79 € |
Grupo C |
1.209,73 € |
35,27 € |
363,22 € |
Grupo D |
1.023,14 € |
33,47 € |
316,60 € |
Grupo E |
843,83 € |
32,63 € |
269,95 € |
2. Complemento de insularidad
Mallorca |
Menorca |
Ibiza |
---|---|---|
86,17 € |
95,85 € |
95,85 € |
3. Retribuciones complementarias
a. Complemento de dedicación especial
Grupo A |
580,70 € |
Grupo B |
165,69 € |
Grupo C |
138,15 € |
b. Complemento de horario especial
|
Turno A (de lunes a domingos con noches) |
Turno B (de lunes a domingos sin noches) |
Turno C (de lunes a viernes sin noches) |
---|---|---|---|
Grupo B |
277,18 € |
165,69 € |
67,56 € |
Grupo C |
250,17 € |
138,15 € |
62,48 € |
Grupo D |
223,16 € |
130,62 € |
59,07 € |
Grupo E |
235,77 € |
119,32 € |
53,95 € |
c. Complemento de penosidad
Grupo E |
133,85 € |
d. Complemento de responsabilidad
Jefe de departamento |
1.108,18 € |
Jefe de área |
940,33 € |
Director/a de servicios residenciales |
940,33 € |
Otras categorías |
415,53 € |
e. Complemento de dificultad técnica
Grupo A |
497,28 € |
Grupo B |
493,41 € |
Grupo C3 |
489,83 € |
Grupo C4 |
336,96 € |
Grupo D5 |
448,88 € |
Grupo D6 |
311,84 € |
Grupo E |
290,30 € |
Estas cuantías se actualizarán cada año, de conformidad con lo que se establezca en las correspondientes normas presupuestarias estatales y/o autonómicas.